Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Subaru Levorg 1.6 GT-S – Na tohle jsme čekali

Subaru Levorg bylo navrženo pro Japonce, nedopřát jeho služby také Evropanům by ale byla ohromná škoda. Duchovní nástupce čtvrté generace Legacy je totiž hozenou rukavicí všem kombi nižší střední třídy.
Zpět na článek
19. 10. 2015 11:34
19. 10. 2015 11:43
19. 10. 2015 11:46
19. 10. 2015 12:07
19. 10. 2015 12:10
19. 10. 2015 12:13
19. 10. 2015 12:18
20. 10. 2015 08:52
20. 10. 2015 09:29
19. 10. 2015 11:44
19. 10. 2015 11:48
19. 10. 2015 13:58
19. 10. 2015 14:12
25. 10. 2015 07:45
19. 10. 2015 12:02
19. 10. 2015 12:06
19. 10. 2015 12:09
19. 10. 2015 12:22
19. 10. 2015 14:06
19. 10. 2015 14:12
19. 10. 2015 14:53
19. 10. 2015 15:47
19. 10. 2015 12:15
19. 10. 2015 12:20
19. 10. 2015 12:27
19. 10. 2015 12:32
19. 10. 2015 12:43
19. 10. 2015 13:59
19. 10. 2015 13:59
19. 10. 2015 12:46
19. 10. 2015 16:41
19. 10. 2015 21:11
20. 10. 2015 07:54
20. 10. 2015 19:41
19. 10. 2015 11:37
19. 10. 2015 11:45
19. 10. 2015 12:27
19. 10. 2015 15:20
19. 10. 2015 11:50
19. 10. 2015 11:53
19. 10. 2015 18:18
19. 10. 2015 11:58
19. 10. 2015 12:10
19. 10. 2015 12:12
19. 10. 2015 12:15
19. 10. 2015 12:45
19. 10. 2015 12:47
19. 10. 2015 12:57
19. 10. 2015 20:53
20. 10. 2015 08:11
19. 10. 2015 18:32
19. 10. 2015 19:58
19. 10. 2015 20:01
19. 10. 2015 20:03
19. 10. 2015 20:09
19. 10. 2015 20:18
19. 10. 2015 20:25
20. 10. 2015 09:20
19. 10. 2015 12:21
19. 10. 2015 12:36
19. 10. 2015 12:44
19. 10. 2015 12:44
19. 10. 2015 12:51
19. 10. 2015 12:58
19. 10. 2015 13:10
19. 10. 2015 15:22
19. 10. 2015 14:02
19. 10. 2015 15:16
19. 10. 2015 15:20
19. 10. 2015 16:47
19. 10. 2015 16:54
19. 10. 2015 20:56
19. 10. 2015 17:03
19. 10. 2015 15:22
19. 10. 2015 15:27
19. 10. 2015 16:53
19. 10. 2015 17:19
19. 10. 2015 17:19
19. 10. 2015 16:45
19. 10. 2015 17:18
19. 10. 2015 17:48
19. 10. 2015 20:46
19. 10. 2015 21:54
19. 10. 2015 11:54
19. 10. 2015 14:04
19. 10. 2015 15:24
19. 10. 2015 13:16
19. 10. 2015 12:00
19. 10. 2015 12:25
19. 10. 2015 12:25
19. 10. 2015 13:22
19. 10. 2015 12:33
19. 10. 2015 13:00
19. 10. 2015 13:21
19. 10. 2015 13:25
19. 10. 2015 15:42
19. 10. 2015 15:43
19. 10. 2015 16:07
19. 10. 2015 17:02
19. 10. 2015 18:09
19. 10. 2015 18:29
19. 10. 2015 22:24
19. 10. 2015 21:58
19. 10. 2015 19:04
19. 10. 2015 20:36
19. 10. 2015 22:29
20. 10. 2015 09:45
20. 10. 2015 11:24
20. 10. 2015 11:32
20. 10. 2015 14:04
20. 10. 2015 16:44
20. 10. 2015 20:48
20. 10. 2015 22:29
20. 10. 2015 22:29
21. 10. 2015 19:58
21. 10. 2015 20:11
22. 10. 2015 03:08
22. 10. 2015 10:10
22. 10. 2015 10:32
22. 10. 2015 11:10
Avatar - _Karel_
19. 10. 2015 11:34
levorg
Tohle je třetí pochvalný test Levorgu, zřejmě se auto vážně povedlo. Já bych si i takovouto kombinaci CVT+menší turbo benzín dal říct, ale vnější design bych těžko skousl. Původní Legacy se mi určitě líbilo víc.
P.S. to "1. na webu" bych sundal, vypadá to trochu trapně vedle 12dní starého testu na Idnes.[odkaz]

Pokud tedy mohu Idnes považovat za web.
Rozbalit vlákno
36
Avatar - iudex
19. 10. 2015 11:43
Re: levorg
Len tá spotreba je dosť vysoká, aby sa downsizovaný turbobenzín nezmestil do 9 litrov, to je pomerne dosť. Otázka je, či to všetko ide na vrub pohonu 4x4.
Avatar - _Karel_
19. 10. 2015 11:46
Re: levorg
Málo to není. Pokud mohu kopírovat z konkurenčního testu, pak "Průměrná spotřeba? Stosedmdesátikoňový motor bude chtít vždycky minimálně 8,5 až 10 litrů benzinu, ať si v Bruselu hlasují o fyzikálních zákonech, jak chtějí."
Což zní vcelku logicky. Ale víš jak- při testech se moc piánko nejezdí, v reálu při klidné jízdě bych věřil a doufal o litr miň.
Avatar - iudex
19. 10. 2015 12:07
Re: levorg
Ono spotreba takéhoto motora by nebola faktor, ktorá by ma odradila od kúpy, nemyslím, že 1,6ka nedokáže jazdiť za menej a 8 litrov je pre mňa cajk. Len je možno otázka, či by nebola spotreba nižšia, ak by tam nebola (nie moc účinná) variátorová prevodovka.
Avatar - _Karel_
19. 10. 2015 12:10
Re: levorg
Věřím, že CVT má dost vliv. U mého auta ji odůvodňují nízkou spotřebou, ale manuál určitě jezdí za míň.
Avatar - iudex
19. 10. 2015 12:13
Re: levorg
V Tvojom aute? Ja som žil v tom, že máš Mazdu 3.
Avatar - _Karel_
19. 10. 2015 12:18
Re: levorg
S tou jezdí víc žena, já jezdím s 1,8tsi multitronic.
20. 10. 2015 08:52
Re: levorg
Mam sice SMax s 1.6 EB, ale potvrzuji napsane. Pod 8 se v podstate jezdit neda resp. s hodne hodne hodne lehkou nohou ano, ale je to utrpeni. Prumer je 8.5 at si rika kdo chce co chce.
Avatar - Emel
20. 10. 2015 09:29
Re: levorg
S-Max je taky kus auta. S 2.0TSI v celé paletě koncernových (FWD) HH a WK se za 8 jezdit dá a člověk se nemusí extra snažit, stačí jezdit normálně plynule na dohled rychlostních limitů. S 1.4TSI 110kW nemám dost osobních zkušeností, ale podle ohlasů z okolí není problém jezdit ve stejném režimu do 7.
19. 10. 2015 11:44
Re: levorg
Já s ním mám jízdu tuto středu.Po těch pochvalných recenzích se těším.Uvidím,jaký dojem na mě udělá. :-)
Avatar - boost.
19. 10. 2015 13:58
Re: levorg
Hele, řekni mi, jak to děláš, že furt chodíš po dealerech jezdit auta? To jako přijdeš do Subaru a zeptáš se, jestli by sis nemohl projet to a to, dáš pár šušňů na stůl prodejci a jedeš?
19. 10. 2015 14:12
Re: levorg
Přes stránky importéra si ji objedná.Případně,pokud tam mám známé,tak je to jednodušší.Předváděcí jízdy jsou zadarmo.
Avatar - PepaJ
25. 10. 2015 07:45
Re: levorg
Tak tento vůz jsem s nejvyšší výbavě sport testoval tento týden..a musím říci wow..po všech stránkách mě vůz jizdně nadchnul...jede skvěle..podvozek zehli vše naprosto prikladne..krásné se stačí do zatáček..to vektorovými je super věc. Nic neboucha..tuhý podvozek vás pouze informuje o tom po jakém českém marastu to jedete. Sedí jako pribity. Je to zároveň i vuz pro rodinu..prostoru všude dost i vzadu díky nakloněni úhlu sedáku. Kurf je dost velký..široký ale nízký do výšky.

Design interiéru je pěkném kvalitně zpracován..jediné co mě trošku vadilo byl tvar volantu..náběhy v pozici kde se drží..ale asi to bude spíše o zvyku. Jinak ergonomie a ovládání všeho jak mam byt..jednoduché přehledně a intuitivni. Jedine co me mrzi je absence technologie eye-sight.

Celkové to auto nemá téměř chybu pokud bychom ovsem nemuseli řešit ekonomickou stránku pořízení a provozu vozů...zde má vůz značně rezervy! Jezdit za 9L se téměř nedá..myslím tedy v kombinaci neco město, neco venkov..bude to spíše za 10L a kdyz za vezmu tak jak me k tomu tento vuz stále vybízí..bude to hravé 15L i víc... jen proste daň za foukanou1.6T.

Jinak i ceniková cena 900tis je taky dosti nadsazena..ale Subaru casem dává nejakou tu slevu..takže když by byl základ o cca 80-100tis levnější (Sko o 130tis.Kč) tak proč NE..ridicsky to nemá chybu ani zadnou slabinu.

Každopádně pokud máte chvíli bezte s ním svézt..jisté vás jízda minimálně potěší..prostě Japonci to umí..jen radost ho řídit :)))
Avatar - Emel
19. 10. 2015 12:02
Re: levorg
Vidíš... mně se hodně líbily první čtyři generace, ale od té páté (cca. 2009) podle mě Legacy ztratilo svou lehkost a stal se z toho takový cvalík.

Levorg je trošku splácanina, sání z STI působí trošku přehnaně... masivní podběhy se tváří, že by klidně spolkly o dva palce větší kola... chromová linka končící se zadními dveřmi vypadá jako domácí tuning... ale přes to všechno se mi to auto celkem líbí :-)
Avatar - _Karel_
19. 10. 2015 12:06
Re: levorg
S pátou generací souhlas, ale to se týká hlavně sedanu, kombi vcelku ušlo.
Avatar - Emel
19. 10. 2015 12:09
Re: levorg
Za mě radši tohle než Legacy.
Avatar - Individualita
19. 10. 2015 12:22
Re: levorg
Souhlas, taky to tak vidím. Jen tu cenu prostě nějak nemůžu přežvýkat. Já vím, Subaru bla bla bla :-)
19. 10. 2015 14:06
Re: levorg
Žvýkaním si na Subaru málokdo vydělá a pokud žvýkáš málo, tak se budeš muset spokojit s Octávkou za 650 tis. v holobytu >:D
Avatar - Individualita
19. 10. 2015 14:12
Re: levorg
Na takové to domácí žvýkání to stačí, ale s ochcávkou na mě už nechoď vůbec >:D
19. 10. 2015 14:53
Re: levorg
Tak si nestěžuj, jinej výběr už nemáš :-)
Avatar - Emel
19. 10. 2015 15:47
Re: levorg
Můžeš mít X-perience i s LED světlama a senzorama za cca. 700...
Avatar - JohnyCarWash
19. 10. 2015 12:15
Re: levorg
Dobrý den,

článek na iDnesu je z jízdních dojmů, které jsme přinesli už 1.10.: [odkaz]

Nejde o první český test ;-)
Avatar - _Karel_
19. 10. 2015 12:20
Re: levorg
Pokud Idnes opravdu vycházel z Vašich dojmů, pak se omlouvám. :-)
Edit: špatně jsem vás asi pochopil. Idnes má jízdní dojmy, vy jste je měli dřív. Takto jste to myslel?
Nevidím velký rozdíl mezi jízdními dojmy a Vaším testem (který se mi líbí).
Avatar - JohnyCarWash
19. 10. 2015 12:27
Re: levorg
B je správně. Kluci bylo na akci dokonce ve stejný termín. My jsme dojmy vydali hned, oni později, Levorg je na trhu od 8.10., ten den alespoň byla tiskovka, a my jsme brali auta hned následující týden ;-) :-)
19. 10. 2015 12:29
Re: levorg
Jízdní dojmy jsou ze zahraniční prezentace - cizí silnice, menší nájezd kilometrů, max dva dny jezdění. Testy jsou z českých silnic, které dobře známe a jedná se o týdenní jezdění. :-)
Avatar - AUDIRS6
19. 10. 2015 12:32
Re: levorg
...a pocas "týdenního jezdění" nieste schopni auta zobrat na vahu a odvazit ? ;-)

to len tak, aby sa nezabudlo...
Avatar - fOE
19. 10. 2015 12:43
Re: levorg
Neni cas, tech 10 minut co by to zabralo ted venuji deleni clanku do kapitol, a tu pul hodinu co by zabrala brzda zase psani hlouposti o dieselgate. >:D
Avatar - iudex
19. 10. 2015 12:46
Re: levorg
Máš pravdu a je iste správne za test vydávať až situáciu, keď mám auto doma, na známych cestách a povedzme na týždeň; až vtedy možno vysloviť relevantný záver o aute. Konkurencia často za test vydáva skúsenosti z medzinárodných prezentácií a napr. Autoforum za to kritizujem (ako môžu spraviť test z pár kolečiek na Slovakiaringu?). Zase treba priznať, že ich "testy" z prezentácií sú často obsiahlejšie, ako tunajšie plnohodnotné testy. Neber to ako kritiku, ale ako podnet do budúcna, aj kolegovia ocenia dlhšie testy a viac informácií (viď RS6).
Avatar - _Karel_
19. 10. 2015 16:41
Re: levorg
Tak na to, že jsou testy z týdenního ježdění, mi přijdou vcelku krátký.
Avatar - vabis
19. 10. 2015 21:11
Re: levorg
Honzo, první na webu ? V čem? V nedostupnosti článku? To tedy paní Libušce moc gratuluji. Ještě že to někdo z uživatelů překopíroval, tak se to dá proletět. Tlačte na vedení ať z Vás nedělá blbce, ty kapitoly se opravdu NEDAJÍ číst.
20. 10. 2015 07:54
Re: levorg
"vnější design bych těžko skousl"
Souhlas. Pro mě je to za hranou. V takovém případě u přestávám koukat, co je uvnitř ...
Avatar - Jaros71
20. 10. 2015 19:41
Re: levorg
Je to PARÁDNÍ kombík 4*4, komu jde hlavně o jízdu a ne tolik o design , pro toho je SUBARU.
Za mne SUPER !! :yes:
Avatar - iudex
19. 10. 2015 11:37
Pre šéfredaktora
Vážený pán šéfredaktor,
prečo tvrdohlavo rozširujete tento nešťastný systém členenia na kapitoly? Je to nepohodlné, otravné a odradzujúce.
Už sa tu opakovane vyjadrilo veľké množstvo čitateľov, že to nechcú; trúfam si povedať, že drvivá väčšina čitateľov je proti tomu. Beriete vôbec ohľad na názory čitateľov? Ak áno (a v to dúfam, veď to robíte hlavne pre nás čitateľov), prosím o nápravu. Ak nie (a za nie budem považovať aj ignorovanie tohto dopytu), nie je to dobrá vizitka a takéto arogantné ignorovanie vlastných zákazníkov sa vám môže vrátiť.
Rozbalit vlákno
11
19. 10. 2015 11:43
Re: Pre šéfredaktora
Naprosty souhlas. Je navic paradoxni, ze s rozklikavacimi clanky prichazite v dobe, kdy jsou ve svete povazovany za passe a vyznamne servery se od tohoto reseni hromadne odklani.
Avatar - Hammunasakra
19. 10. 2015 11:43
Re: Pre šéfredaktora
:yes: :yes: :yes:
Avatar - fOE
19. 10. 2015 11:57
Re: Pre šéfredaktora
Souhlasim, ale podivejme se na ten uspech/neuspech z pozice sefredaktora.
Ty, ja a vsichni ostatni ted klikneme na test (takze ten jeden proklik tam je tak jako tak => ctenost neklesa), aby jsme zjistili, ze je to zase na kapitoly a prisli si na to postezovat do diskuse, ale redak(tor)ce uz ma vydelano. A tech par lidi co to nedejboze proklika cele (a tim malo nemyslim zrovna malo, ja klidne tipnu ze to bude vetsina) jim to navic hodi hodne prokliku do plusu. Takze vysledek po zavedeni bude, ze se sice ctenost nezvedla podle vzorce "ctenost minula" x pocet kapitol, ale mene, ale furt to znamena ze se zvedla => z pohledu redakce dobry krok, nehlede na "nazory citatelov". ;-\
Avatar - Hammunasakra
19. 10. 2015 12:00
Re: Pre šéfredaktora
Jinde to jde i bez dodatečnýho klikání. Tuhle místní novou praktiku absolutně odmítám :no: :no: :no: :-!
19. 10. 2015 14:42
Re: Pre šéfredaktora
Takhle se dá uvažovat, pokud neexistuje konkurenční alternativa, ale těch je zaplaťbůh dost jak v ČR, tak pro angličtináře, němčináře a frančtináře ještě daleko víc.
Krom toho, na*rat si pravidelné čtenáře není úplně nejlepší strategie, jak vést redakci.
Každý magazín navíc potřebuje lákat i nové čtenáře.
Takže bych byl opatrný s tvrzením, že to vliv na čtenost mít nebude.
19. 10. 2015 14:54
Re: Pre šéfredaktora
Ono docela záleží, jakým způsobem si to analyzují. Mě u mých webových stránek zajímá především počet lidí, kteří na každé jednotlivé stránce jsou přítomni po dobu například 30sec (klíčový čas samozřejmě upravuji podle typu stránky).

V tomto případě jsem sice naklikal asi 3x otevření za dnešek, ale časově jsem na něm strávil během tří návštěv necelých 12 vteřin (4sec na návštěvu). To asi žádný inzerent neocení :-)
19. 10. 2015 14:54
Re: Pre šéfredaktora
tak tak, keby ten text mal 4-5 strán, že by to malo nejaký význam, ale takto ... z hľadiska UX katastrofa ...

Človek aby si prepínal do mobilnej verzie a vo Firefoxe zapol čítací mód, potom je to celkom po starom :-)

[odkaz]

teda na koniec článku stačí pridať ?mv=1
Avatar - Emel
19. 10. 2015 20:21
Re: Pre šéfredaktora
Mimochodem...
"Média jsou ve spirále smrti, blokování reklamy je ale přirozená reakce na její agresivitu"
[odkaz]
Avatar - _Karel_
19. 10. 2015 20:47
Re: Pre šéfredaktora
Nejvtipnější je, že je v půlce rozhovoru o přílišné agresivitě reklamy přeruší reklama.
Jinak, já bych byl ochoten platit- např. za tento web. Oplátkou bych očekával méně agresivní reklamu nezávislý obsah a opravdovou snahu o kvalitu.
20. 10. 2015 14:46
Re: Pre šéfredaktora
Poprvé jsem zde palcoval.

Palec nahoru, samozřejmě :yes:
Avatar - 3_diamanty
19. 10. 2015 11:41
video moc pekne
ozaj fajn aj dlzkou .... aj vypovednou hodnotou .... v tej bielej je levorg podla mna ovela krajsi ako v tej zvlastnej sivomodrej.... ale to uz je len detail.. toto auto nebude o farbe....

motoricky podla mna ideal... nic viac a nic ine tomuto autu ani nechyba.... paradna kombinacia ... proste trefa... :yes:
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Blue Sun
19. 10. 2015 11:45
Takže...
... milé auto.cz, definitivně jděte do pi*e.
Doufal jsem, že od nesmyslného dělení článků upustíte poté, co vám ten systém zkritizovali jak čtenáři, tak váš spolupracovník švihák. Jenže zjevně máte čtenáře u zadnice, takže tímto definitivní pápá. Já vím, vám jeden věrný čtenář (už snad deset let?) chybět nebude...
Rozbalit vlákno
4
Avatar - iudex
19. 10. 2015 12:27
Re: Takže...
Takže redakcia číta. Čo takto reagovať na moju výzvu?
Re: Takže...
Na to jsou moc zbabelí. I kdyz to Machalovi (který je vedoucí redakce, ne séfredaktor) zrejme prikázali z hora a potom je to tezké vysvetlování. Ale delat ze sebe mrtvého brouka samozrejme taky nejde (tedy na ACZ jde).
Avatar - Hammunasakra
19. 10. 2015 13:00
Re: Takže...
Jo jasně tady tomu neříkají šéfredaktor ale vedoucí redakce :-)

Rozhodně vymysleli pěknou ptákovinu která jak to vypadá seRe až 100% čtenářů >:D
Avatar - Ji/Ri
19. 10. 2015 15:20
Re: Takže...
Sice nevím, co jsi tam napsal, ale souhlas >:D >:D >:D :yes:
Avatar - woody-alien
19. 10. 2015 11:50
Levorg
Subaru Levorg bylo navrženo pro Japonce, nedopřát jeho služby také Evropanům by ale byla ohromná škoda. Duchovní nástupce čtvrté generace Legacy je totiž hozenou rukavicí všem kombi nižší střední třídy.

Modely s karoserií kombi mají v historii značky Subaru dlouholetou tradici. První generace legendárního Legacy měla premiéru na konci ledna 1989 a o necelého čtvrt století později (v Los Angeles 2013) jsme měli co dočinění s konceptem prozatím posledního, šestého vydání. Jenže to na českém trhu nepořídíte, stejně jako už vysloužilé Legacy páté generace. Nicméně možnost pro ty, kteří nutně chtějí praktičtější Subaru a z nějakého důvodu to nemůže být Outback, existuje. Jmenuje se Levorg, od 8. listopadu se prodává také u nás, a kdo si jej zatím zkusil, pěje na jízdní vlastnosti samou chválu.

Nezvyklé jméno Levorg vzniklo spojením částí slov LEgacy, ReVOlution a TouRinG. Možná si řeknete, že je hloupost vůz jakkoliv spojovat s modelem Legacy (střední třída), když se svými rozměry řadí o stupeň níž, jenže to není tak úplně pravda. Čtvrtá generace Legacy totiž měla rozvor delší pouze o dvacet milimetrů (2670 mm) a do délky byla dokonce o deset milimetrů kratší. Tak či tak ale musí být každému na první pohled zřejmá podobnost s brutálním WRX STi – základní parametry podvozku jsou totiž naprosto stejné (rozvor 2650 mm, rozchody kol 1530 mm vpředu a 1540 mm vzadu) a ke všemu je tady stejně uhrančivý pohled přední části.

Dravost – Základ každého Subaru
Jistě sami uznáte, že vozy Subaru nikdy nepatřily k tomu nejkrásnějšímu na českých silnicích, filozofie ale uznává zcela jiné hodnoty. Třeba dravost zřejmou už na první pohled. Kapotu s ohromným otvorem pro přívod vzduchu k mezichladiči darovalo WRX STi, mohutné nástavce prahů dostanete už ve standardu a vetší než osmnáctipalcová kola v nabídce nenajdete. Okrasné prvky se omezily snad jenom na chromované lišty v předním nárazníku a na spodním okraji oken, všechny další kudrlinky by totiž stejně byly k ničemu.

Levorg není ultimativní model, o jehož příjezdu budete díky burácivému zvuku motoru vědět s velkým předstihem. Působí seriózně, vyváženě a především „použitelně“, jak se na kombi nižší střední třídy sluší. Designérům se povedlo velmi dobře zamaskovat ve skutečnosti bohatou prosklenou plochu a nikterak dramaticky klesající střechu, pohled dozadu vám ale opět napoví, u koho tohle auto vzniklo. Mohutný spodní díl nárazníku a dvě koncovky výfuku totiž dostanete u všech výbav a nehledě na rozměrné diodové svítilny celek působí, jako by motor skrýval minimálně tři sta koní. Ale nenechte se zmást…

Komu by nebyla příslušnost k WRX STi zřejmá už na první pohled, prozře po usednutí do interiéru. Téměř každý totiž musí okamžitě poznat ten perfektní tříramenný volant, v tomto případě potažený jemnou kůží s modrým prošívám (WRX STi má perforovanou s červeným prošitím), robustní stavbu přístrojové desky a kapličku se dvěma displeji na samotném vrcholu. Novinkou je sedmipalcová dotyková obrazovka infotainmentu Starlink (u výbavy Sport s navigací) komunikující v českém jazyce a modře zbarvený přístrojový štít. Ani zde ale nenajdete jediný náznak zbytečné okázalosti. Ovládání veškerých funkcí je snadné a intuitivní, jenom to přepínání stavu ujetých kilometrů a spotřeby musíte stále provádět „kolíčkem“ vedle rychloměru.

Kokpit je sestaven s příkladnou pečlivostí a základní ceně 759.000 Kč odpovídají také materiály. Většinou jde o kvalitní měkčené plasty a pokud jako v našem případně sáhnete po vrcholné výbavě Sport, dostanete i kožené čalounění sedadel, středové konzole a voliče převodovky Lineatronic. Teprve uvnitř je navíc patrná ta obrovská prosklená plocha zajišťující perfektní výhled. Ve srovnání s WRX STi jsou přední sedadla ukotvena citelně výš (standardem pro Sport je elektrické nastavení sedadla řidiče), na prostor nad hlavou jsem si však nestěžoval ani při zcela vzpřímené pozici a to je co říci – Levorg byl totiž navrhován na míru kompaktnějším Japoncům.

Skvělou pozici za volantem si díky možnosti jeho všestranného seřízení najdete okamžitě a přední sedadla jsou jedním slovem vynikající. Skvěle obepnou subtilní i robustní postavy, a to včetně oblasti ramen, charakterem jsou spíše tužší, ale nikterak neomezují na delších cestách. To ostatně platí také o místech vzadu, kde jsem s výškou 190 centimetrů neměl problém před koleny, nad hlavou, ani s podepřením stehen. Velmi potěší dostatečný úhel otevírání dveří, možnost sklopení zadních opěradel ve dvou úrovních pro lepší pohodlí nebo dva USB vstupy pro připojení externích zařízení. Skromnější nástupní prostor už méně…

Prvkem číslo 1 je u kombíků zavazadlový prostor, a ten má Levorg navržen takřka učebnicově. Základní objem 522 litrů je plně dostačující a naměřených 1080 milimetrů mezi podběhy dokonce deklasuje i Škodu Superb (ta má 1000 mm), inspiraci evropskými automobily ale Subaru nezapře. Například asymetricky dělená zadní opěradla složíte do roviny zatáhnutím za páčky po stranách kufru a vhod přijdou také praktické síťky pro uložení drobnějších předmětů nebo háček na upevnění nákupních tašek. Skvělá je přehledná ložná plocha zarovnaná s nákladovou hranou ve výšce 600 milimetrů, do otevřeného zadního víka ale bude třískat hlavou každý s výškou nad 178 centimetrů.

170 koní, ale pořádných!
Nabídka Subaru Levorg už v Česku nemohla být jednodušší – jeden motor, jedna převodovka, jeden pohon všech kol. Pod kapotou pracuje zcela nová plochá šestnáctistovka DIT o výkonu 125 kW v rozmezí 4800 – 5600 otáček za minutu a točivým momentem 250 N.m (1800-4800 min-1), což na první pohled rozhodně nejsou omračující hodnoty, ovšem pouze do doby, než se s vozem poprvé svezete. Nízko usazený boxer si totiž ve srovnání s konkurenčními řadovými šestnáctistovkami s posádkou nehraje na schovávanou. Běží hruběji, po prošlápnutí pedálu plynu s karoserií hezky zacloumá a jeho zvukový projev není přehnaně utlumen. Možná si řeknete, že u rodinného kombi nižší střední třídy je zapotřebí hlavně ticho a pohoda, bez živelnosti si ale svět Subaru neumím představit.
Ještě donedávna bych nad převodovkou CVT ohrnoval nos a představil si ručičku otáčkoměru zaraženou kdesi u omezovače při každé snaze o razantnější zrychlení, to ale rozhodně není případ Lineartronicu od Subaru. Tahle převodovka se mi hodně líbila už u vznětového Outbacku, v dynamičtěji založeném Levorgu ale ukazuje svoje hlavní trumfy. Funguje totiž přesně podle toho, jak si řidič zamane – při klidném jízdním režimu se převod mění plynule a de facto máte k dispozici nevyčerpatelné množství rychlostních stupňů. Pokud ale přitlačíte na pilu, začne skříň ve vyšších otáčkách sázet šest přednastavených „kvaltů“.

Jeden by se možná neubránil srovnání s klasickým měničovým automatem a rozhodně tomuto uvažování nelze oponovat, ovšem s jedním malým rozdílem. Lineatronic totiž těsně před každým zařazením posádku trochu „vytáhne“ ze sedadel. Je to podobný pocit, jako když při řazení s manuální převodovkou přidáte plyn, ale zároveň máte stále ještě trochu sešlápnutý spojkový pedál. Jinak byste ale od sebe tyto dva typy automatů poznali jenom těžko.

Motor vznikl Levorgu přesně na míru a poprvé v historii značky kombinuje přeplňování a přímé vstřikování se systémem stop-start. Použité technologie by měly být zárukou nízké spotřeby paliva a technické údaje tomu napovídají, berme je ale trochu s nadhledem. Na udávaných 8,9 litru se ve městě dostanete pouze s vypětím všech sil, mimo město jsme jezdili za 7,4 litru, a když se do běžného denního provozu zapojila také dálnice, nebyli jsme schopni stáhnout spotřebu pod devět litrů. Přitom při rychlosti 130 km/h motor v režimu Intelligent točí pouze 2450 otáček (v režimu Sport jsou to rovné 3000-1), které odpovídají spíše turbodieselům. To je ale pouze malá daň za charakter, který Levorg ve skutečnosti skrývá, navíc v době měření měl konkrétní exemplář ujeto jenom něco málo přes 1400 kilometrů.

Levorg a ti druzí
Většina běžných kombíků nižší střední třídy se snaží nabídnout pohodlný podvozek, přijatelnou spotřebu a dostatek vnitřního prostoru. Žádná ze zavedených evropských značek vám ale nedá důležitou přidanou hodnotu – skutečnou sportovnost, ne jen její pocit. Subaru Levorg sice pracuje pouze se 125 kW (170 koňmi), rozjede se maximálně na 210 km/h a zrychlení z 0-100 km/h zvládne za 8,9 sekundy, hluboko v sobě však má zakořeněny opravdové rallyové geny.

Levorg vám rozhodně nebude mazat med kolem pusy. Koupili jste si Subaru, a proto se budete muset smířit s tužším nastavením řízení a hrubým během motoru za studena. Na prvních metrech po výjezdu z promrzlého parkoviště převodovka trochu pocukává a motor jde od středního pásma hodně slyšet, o tom to ale všechno je. Okamžitě totiž začnete pociťovat celou mechaniku a komunikativnost, která je u dnešních automobilů vzácností.

Verze Sport v základu vyjíždí na osmnáctipalcových kolech, nedá se ale říci, že by byla jízda tvrdá nebo dokonce nepříjemná. Nerovnosti cítíte spíše informativně a o bouchání na spárách nebo zvýšené hlučnosti od kol nemůže být řeč. Ihned po nastartování vyjedete v režimu Intelligent, kdy je mapa motoru upravena pro pozvolný nárůst výkonu a Levorg svůj „soutěžácký“ potenciál nikterak nevnucuje. Řazení můžete plně přenechat na starosti převodovce, nebo posunout volič do polohy M a zapojit se pomocí páček pod volantem. Po prohřátí hnacího řetězce navíc ustává i výše zmíněné pocukávání. Zkrátka piánko.

Jenže při takové jízdě odhalíte pouze jednu tvář Levorgu. Na řadě je tedy přepnutí do režimu Sport, ponechání páky voliče v manuálním režimu, a může začít ta pravá zábava. A to hlavně na „trojkových“ silnicích, kterým byste se jindy docela rádi vyhnuli. Tohle auto totiž bylo předurčeno k „vymetání“ veškerého marastu a řezání zatáček s jednou půlkou auta mimo asfalt. Doslova se v tom vyžívá. Symetrický pohon všech kol je tady kvůli automatické převodovce řešen mezinápravovou spojkou, v oblouku ale výrazně pomáhá vektorování točivého momentu přibrzďováním kol.

Za ideálních podmínek, tedy pokud povrch silnice nevypadá jako pleť umaštěného puberťáka, budete doslova žasnout nad ukrutným stáčivým momentem kol. Přijedete před zatáčku, podřadíte, ťuknete do brzdy, na výjezdu zašlápnete pedál plynu do podlahy a Levorg vykrouží ukázkový oblouk. Skoro jako by zaujal úlohu tuhy na kružítku, přičemž po celou dobu máte perfektní přehled o práci předních kol díky přesnému a rychlému řízení. Tuhá karoserie (je zhruba o 40 % tužší než u minulého Legacy) se i přes komfortnější naladění podvozku skoro nenaklání a v celém průběhu zatáčky si zachovává neutrální postoj, a proto není potřeba, aby se vám do řízení pletla benevolentní stabilizace. Zcela vypnout ji nemůžete, ať v aktivovaném či omezeném režimu ale zasahuje až v nouzi nejvyšší.

Úplně nejlepší ale je, jak se auto chová na mokru. K vyzkoušení těchto vlastností bohatě postačila zapadlá okreska vedoucí podél polí, která pod náporem silného deště neudržela kašovité bahýnko tam, kde má být. Je neuvěřitelné, že i s kombíkem o výkonu 170 koní se můžete rázem vcítit do role rallyového jezdce, přičemž k dokonalosti chyběla už jenom klasická ruční brzda namísto elektronické. Motor je v tomto režimu potřeba držet neustále pod krkem, nejlépe okolo 5000 otáček, kde návykově zpívá a je nejživější, jinak přední kola ztratí trakci a příď se začne pomalu sunout ven. Ale pozor: Levorg vám dá ještě jednu šanci. Stačí pouze trochu povolit stopu, znova zarazit plyn do podlahy a jste z problému venku. Chce to jenom překonat vlastní strach.

Na tohle jsme čekali
Občas mi připadá, že jsou si nová auta tak moc podobná, že na nich za chvíli ani nebude co testovat, Subaru Levorg je ale jednoznačně jiné. Kdekdo jej může považovat za WRX STi s pořádným kufrem a poté ohrnovat nos nad relativně skromným výkonem, ten je ale ve skutečnosti plně dostačující. Levorg skvěle plní roli rodinného auta, jehož „soutěžácké“ geny naštěstí nemaskuje silná vrstva zbytečného pozlátka. Umí být příkladně kultivovaný a pohodlný, nejvíce se ale vyžívá v situacích, ve kterých by některé konkurenční vozy pouze našlapovaly po špičkách.
Subaru Levorg je navrhován podle japonských měřítek, a proto se pod kapotou nachází právě nová šestnáctistovka. Řada Evropanů by jistě ráda skočila po turbodieselu a manuální převodovce, s ničím podobným se ale nepočítá. Základní cena 759.000 Kč může na první pohled působit hrozivě, vyvažuje ji ale mimořádně bohatá výbava. Osobně bych preferoval možnost pořízení navigace jinak než v rámci zkoušené linie Sport, v kontextu toho, co všechno Levorg nabízí, je to ale kapka v moři. Tohle auto si na nic nehraje, je přesně takové jaké má být, a nikomu svůj charakter nemete do tváře. O to větším překvapením je, jak dokonale dokáže fungovat ve prospěch řidičských zážitků.

Nejlevnější verze modelu 759.000 Kč (1.6GT Trend Lineartronic/125 kW)
Základ s testovaným motorem 759.000 Kč (1.6GT Trend Lineartronic/125 kW)
Testovaný vůz s výbavou 901.000 Kč (1.6 GT-S Sport Lineartronic/125 kW)
Plusy
• Bezkonkurenční podvozek
• Točivý a velmi živý motor
• Perfektní převodovka
• Komunikativnost řízení a podvozku
• Bohatá standardní výbava
Minusy
• Menší nástupní prostor dozadu
• Malá výška pod otevřeným zadním víkem
• Vyšší spotřeba i při běžné jízdě
Rozbalit vlákno
46
Avatar - Hammunasakra
19. 10. 2015 11:53
Re: Levorg
:yes: :yes: :yes: >:D

Sem zvědavej za jak dlouho omezej velikost příspěvků :-|
Avatar - Đawson
19. 10. 2015 18:18
Re: Levorg
jestli zastihnu novej článek, dám si tu práci a budu kopírovat taky, všem nám dát ban nemůžou
Avatar - _Karel_
19. 10. 2015 11:58
Re: Levorg
Pěkný test Honzo, díky Woody. :yes:
Avatar - iudex
19. 10. 2015 12:10
Re: Levorg
:yes:
Celý test som z dôvodu odporu ku klikaniu nečítal, takto si to aspoň prečítam celé.
19. 10. 2015 12:12
Re: Levorg
diky woody :-)

ja tohle zvazoval nejakou dobu udelat primo jako separe stranky, zkopirovat text ACZ, hodit ho odkazove jinam a misto jejich bezneho poctu reklam 14-16 x kapitoly na list dat celotest s reklamou na 1-2 thinking reklamy ktera se zacinaji pouzivat, a danim odkazu zdroje citace by to nebyl problem

asi by se nadsefradoktorstvo sakra divilo kdyby to vydelavalo vic nez jim na zakladni domaci strance >:D
Avatar - Emel
19. 10. 2015 12:15
Re: Levorg
No nemyslím že by to bylo z hlediska autorského práva v pořádku.
Avatar - fOE
19. 10. 2015 12:45
Re: Levorg
Za diskuze zodpovida redakce, je li tu poruseno autorske nebo jakekoliv jine pravo nema redakce moznost, ale povinnost zasahnout. ;-)
Avatar - Emel
19. 10. 2015 12:47
Re: Levorg
To jsi ale nečetl o čem uvažoval Šaman...
Avatar - fOE
19. 10. 2015 12:57
Re: Levorg
Pravdu mas, necetl (ne poradne). :*)
A jako trest jsem se na 5 minut postavil do rohu mistnosti. >:D
19. 10. 2015 20:53
Re: Levorg
Jak dlouho už tam v tom rohu stojíš? >:D :yes:
Avatar - fOE
20. 10. 2015 08:11
Re: Levorg
Vzdy jen pet minut, ale v posledni dobe docela casto. >:D
19. 10. 2015 18:32
Re: Levorg
no jaksi oni tu nemaji copiright a nektere texty take prejimaji odjinud (a dokonce ani neuvadi zdroj) , neuvadi ani zdroje fotek ani rendru, proste niceho, dokonce silne pochybuju ze redaktori pracuji na autorske smlouvy a text by se tak razem radil pod autorske pravo, samo bych tohole vse resil nejdriv s pravnikem ktery ma zmakle autorske pravo na celosvetove urovni a resili jsem s nim kuprikladu nas server kde prodavame nasi 3D praci

a pak tu mame cisla, asi to hodne lidi tezce prekvapi, tak za posledni mesic mam jen na auto.cz blokovano prez 17 tisic reklam, coz je pri 30 dnech cca 40 zobrazeni stranek za den, proste si staci projekt novinky, nejaky nevy test a pak chvili diskutovat, a techto 17 tisic zobrazeni znamena v reci cisel dalsi podstatnej udaj a to $17 pro toho kdo zobrazuje a nema proklik, pri prokliku jsou ceny vetsi, a to pisu cifru kterou maji maly "zobrazovatele" prez AdWords a vpodstate ji temer neovlivni , ta suma se u sdruzeni jako je CNC, tedy to kam spada auto.cz ale muze drazit a cena za reklamu je pak i treba 2-3x vetsi, a v tom nejsou ty ruzne prekryvne reklamy, reklamy na pozadi a podobne ktere si sjednavaji mimo reklamni systemy a inkasuji za ne uplne jine sumy, takze na kazdem rekneme normalne aktivnim uzivateli maji asi 4 stovky mesicne, ja myslim slusnej budisnes co? ... a ted si predstav jaky zisky musej mit z lidi co tu vyhravaj ankety jako nejaktivnejsi diskuter a podobne >:D
Avatar - Emel
19. 10. 2015 19:58
Re: Levorg
Napiš si www.auto.cz, sjeď si až úplně dolů a tam jako obvykle najdeš autorská práva, copyright a všeobecné podmínky užívání. Autorské právo samozřejmě není vázané na to, jestli tester pracuje na základě autorského honoráře.

Pokud si myslíš, že můžeš zkopírovat celý test, publikovat ho jinde, kasírovat příjmy z reklamy a je to právně v pořádku, tak jsi dost mimo.
19. 10. 2015 20:01
Re: Levorg
jak jsem napsal, to bych resil s nekym kdo v tom je krapet jinak kovanej nez kdokoliv z nas tady, ostatne oni ty autorsky prava jsou celkem derava (sam to pocituju na sve praci) a vpodstate by stacilo jen par uprav a muzes si s textem delat treba kouzla
Avatar - Emel
19. 10. 2015 20:03
Re: Levorg
Tak toho někoho popros, aby ti vysvětlil aspoň úplné základy, než sem příště zase napíšeš něco podobného :-)
19. 10. 2015 20:09
Re: Levorg
ale prosimte, sak vime, navic tohle se resil prez nejaky virtual nekde v rusku, cine, hongkongu a podobne, tedy tam kde je to levne a pravo se tam vymaha asi tak, ze na stiznost ti tamni urednik max posle mailem fotku vztyceneho prostrednicku

jak ti pisu, s porusovanim autorskym prav i na mou tvorbu mam docel azkusenosti a v urcitych mistech planety je to nevymahatelne, to mas jako s piratebay, bloknes jeden servr a vzapeti se ti objevi dalsich 50 virtualu nekde jinde, a koho chces zalovat? nejakyho joudu kdesi v dane zemi co je stejne vymyslenej?
Avatar - Emel
19. 10. 2015 20:18
Re: Levorg
Drž se toho co jsi napsal:
1) nemají tu copyright - mají
2) přebírají články odjinud - to lze se souhlasem. Jinak jsou pravidla pro citace poměrně jasná. Tak či tak, tohle je výmluva typu "všichni kradou tak já taky"
3) silne pochybuju ze redaktori pracuji na autorske smlouvy - to je úplně jedno. I pokud píšou testy jako normální zaměstnanci, jsou tyto pořád chráněny autorským právem.

Samozřejmě pokud to chceš přesunout do roviny "anonymní server někde v Rusku a je to sice nelegální, ale nikdo na to nemůže", tak to je úplně jiná diskuse a pak nechápu, co na tom chceš konzultovat s právníkem. Že je server mimo dosah Policie ale neznamená, že jsi mimo dosah ty.
19. 10. 2015 20:25
Re: Levorg
ale jo, vlastne ono se to asi casem urovna samo, ono jim casem trkne ze tohle reklamni silenstvi jim nevydrzi a zmena bude muset prijit, ono se casem blokovani reklamy rozsiri poradne i v CR :-)

ano copirait dola na strance maji
Re: Levorg
Souhlas. Az na cást bodu 2. Na ACZ se masivne opisuje a vekice pochybuji ze na to mají souhlas, Do roku 2013 casto ani neuvádeli zdroj, To se zmenilo po té co jsem na to upozornil bývalého séfredaktora Kovaríka, Uvedení zdroje ale neznamená legalizaci opisování.
Avatar - Emel
20. 10. 2015 09:20
Re: Levorg
V tom nevidím žádný rozpor s tím co jsem napsal - prostě to má nějaká pravidla a publikace cizího článku bez souhlasu autora je proti těmto pravidlům (autor ale mohl ten souhlas dát i předem, například formou nějaké volné licence).
Avatar - AUDIRS6
19. 10. 2015 12:21
Re: Levorg
:-) Díky :yes:
Ked teraz napisem pravdivo, ze som bol na nakupoch a preto som to neurobil ja sam, uz mi to asi nebudete verit. >:D
Ale uz sedim vyvaleny v kresle a idem číhať na dalsiu klikacku a tu si uz odpracujem sam. >:-[]
Avatar - Ozzman
19. 10. 2015 12:36
Re: Levorg
Ty máš asi hodně co na práci ze ?:)))) Čekám kdy se pochlapis a budeš první kdo to post ne :-)
Avatar - Ozzman
19. 10. 2015 12:51
Re: Levorg
Aby redakce nezačala tyto příspěvky mazat nebo banovat diskutery. Pár ostrejsich prispevatelu uz zde zamazli
Avatar - iudex
19. 10. 2015 12:58
Re: Levorg
Blue sun-a zmazali za vulgarizmus, len za kritiku redakcie si mazať nedovolia.
Avatar - Ozzman
19. 10. 2015 13:10
Re: Levorg
Myslim ze k tomu už je krůček... nicméně pan šéfredaktor by se mohl pochlapit a veřejne se k tomu vyjadrit
Avatar - woody-alien
19. 10. 2015 15:22
Re: Levorg
Víš co, pokud by mi za tohle dali ban, tak je to nošení dříví do lesa. Stejně jsem teď tady tak málo, že bych si banu ani nevšiml. ;-) Ale omezení rozsahu příspěvku by byl jednoduchej trik, kterej by se dal nějakým "bla bla bla" zdůvodnit. Jsem zvědavej, jak daleko zajdou. Ale třeba nikam, nechaj to být a ono to nějak vyšumí.
Avatar - woody-alien
19. 10. 2015 15:16
Re: Levorg
Mejla Hlavsa kdysi prohlásil, že nechtěl nic jiného než hrát svojí hudbu. To bolševici ho dotlačili k politice. A já si to zase jenom chtěl přečíst v celku.

Obzvlášť, když expert Pepa v Autosalónu řičel "to není jenom Levorg, to je i Pravorg" tak, až to přivedlo manželku z kuchyně k televizi se slovy "Co to je za idiota ?" >:-[]
Avatar - Individualita
19. 10. 2015 15:20
Re: Levorg
S manželkou nelze než souhlasit. To je fakt strašnej kuřbuřt 8-s
Avatar - _Karel_
19. 10. 2015 16:47
Re: Levorg
Jeho šoumenství se nemusí líbit každýmu, já ho (jako jedinýho) beru. Podle mě nějakou páru o autech má.
Avatar - white label
19. 10. 2015 16:54
Re: Levorg
Souhlas, v té jejich ubohé sestavě je jednookým mezi slepými...
19. 10. 2015 20:56
Re: Levorg
Tak to celkem sedí ;-)
Avatar - Individualita
19. 10. 2015 17:03
Re: Levorg
Ten pořad je většinou o ničem, ale on mě odrazuje asi nejvíc. Už se na to nedívám, jen jednou za čas si ověřuju, že jsem udělal správně. A udělal :-)
Avatar - Ji/Ri
19. 10. 2015 15:22
Re: Levorg
.... jen jestli myslela Pepu >:D >:D >:D >:D
Avatar - woody-alien
19. 10. 2015 15:27
Re: Levorg
>:-[] Ještě si to ověřím. ;-)