Značka Austin byla zrušena již před osmadvaceti lety. V přehledu vítězů evropské ankety se objevila pouze jednou: v roce 1965 s rodinným vozem typu 1800.
..... jak vypadal zezadu se svislými zadními světly, tak jsem našel Mk II [odkaz] a jiný pohled [odkaz] přístrojovka [odkaz] a takto vypadal Wolseley 1972 zezadu [odkaz] .
Tímto zdravím tajemného grafika, který se navíc ani neobtěžoval s popisy jednotlivých snímků k jinak dobrému a plně vyhovujícímu článku pro tento dnešní účel. (Až na ta zadní světla.)
S těmi zadními světly si myslím, že to bylo právě obráceně. Původní byla vodorovná a v roce 1968 na Mk II přepracováno na svislá. Zrovna tak, jako na ADO 16, který měl také právě ta svislá štíhlá.
No, jo... a možná stálo za to i ocitovat, že motor měl společnou olejovou náplň s převodovkou... ano, i převodovka se točila v motorovém oleji. Manuální... automat ne.
Na rozdíl od menších Mini a 1100 ale už se spojka nevešla do původní skříně, takže se při výměně spojky musel vymontovat celý ten agregát ven. :-(
Nebo perličku, že MKI měl ještě ukostřený + pól... a MKII přešel na kostření - , čímž docela zamotal hlavu lidem v servisu. :-(
Mělo to souvislost s tím, že MKII používal alternátor, a už ne dynamo.
Allegro byl v 70. letech takovej britskej Golf, vyrobilo se jich hodně (mimo jiné se vyráběl i v Itálii jako Innocenti Regent) a díky tomu, že se jako jedno z mála západních aut prodávalo i v ČSSR, tak jich i já ještě z 90. let pamatuji docela dost. Ale 1800 je podstatně vzácnější model...
že jde o pokračovatele progresivní koncepce Mini, to je motor vepředu napříč nad převodovkou a s předním náhonem, s velmi nízkou stavbou karoserie (samonosné), s velikými rozchody kol a velikým rozvorem náprav - velikým vnitřním prostorem při malých vnějších rozměrech. Pérování v duchu Mini i s regulací mezi nápravami. Myslím, že tohle byly důvody pro Vůz roku - v dobách, kdy se vyzdvihovalo v hodnocení technické řešení a jeho přínos v poměru k výrobní ceně.
Řekl bych, že dneska je Austin 1800 společně s Talbotem Horizon největší raritou na silnicích ze všech vítězů ankety. Ono samozřejmě v běžném provozu se už neobjevují žádní vítězové z prvních 20 let, ale většina z těch starších se alespoň pravidelně vyskytuje na akcích pro veterány, ovšem Austin 1800 jsem viděl na živo jen jednou v životě a těch Talbotů bych spočítal taky na prstech jedné ruky...
Ono vesměs všechno od BMC a British Leyland rezavělo už skoro na lince. Na jedné straně revoluční nápady, na druhé straně potíže s kvalitou provedení a trvanlivostí. I přes všechno je tohle krásné období Britského aut. průmyslu.