Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Seriál Evropské Automobily roku: Austin 1800 (1965)

10 komentářů

gil54
..... jak vypadal zezadu se svislými zadními světly, tak jsem našel Mk II [odkaz] a jiný pohled [odkaz] přístrojovka [odkaz] a takto vypadal Wolseley 1972 zezadu [odkaz] .
Tímto zdravím tajemného grafika, který se navíc ani neobtěžoval s popisy jednotlivých snímků k jinak dobrému a plně vyhovujícímu článku pro tento dnešní účel. (Až na ta zadní světla.)

S těmi zadními světly si myslím, že to bylo právě obráceně. Původní byla vodorovná a v roce 1968 na Mk II přepracováno na svislá. Zrovna tak, jako na ADO 16, který měl také právě ta svislá štíhlá.
Sleeper
Díky, omlouvám se, pomotal jsem to já. Firemních fotek je k dispozici zatraceně málo a nebylo skoro z čeho vybírat.
gil54
ok
Avatar - euro89
euro89
Řekl bych, že dneska je Austin 1800 společně s Talbotem Horizon největší raritou na silnicích ze všech vítězů ankety. Ono samozřejmě v běžném provozu se už neobjevují žádní vítězové z prvních 20 let, ale většina z těch starších se alespoň pravidelně vyskytuje na akcích pro veterány, ovšem Austin 1800 jsem viděl na živo jen jednou v životě a těch Talbotů bych spočítal taky na prstech jedné ruky...
Avatar - Uživatel_5340709
Uživatel_5340709
Ono vesměs všechno od BMC a British Leyland rezavělo už skoro na lince. Na jedné straně revoluční nápady, na druhé straně potíže s kvalitou provedení a trvanlivostí. I přes všechno je tohle krásné období Britského aut. průmyslu.
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
a jiná auta té doby nerezavěla...?
jam2015
Pred týždňom som videl Austin Allegro 1500. Pradávno ho predávali v Mototechne za nejakých 100 tisíc Kčs. Naozaj milé auto - ešte aj dnes 😄
Avatar - euro89
euro89
Allegro byl v 70. letech takovej britskej Golf, vyrobilo se jich hodně (mimo jiné se vyráběl i v Itálii jako Innocenti Regent) a díky tomu, že se jako jedno z mála západních aut prodávalo i v ČSSR, tak jich i já ještě z 90. let pamatuji docela dost. Ale 1800 je podstatně vzácnější model...
starý_kluk
že jde o pokračovatele progresivní koncepce Mini, to je motor vepředu napříč nad převodovkou a s předním náhonem, s velmi nízkou stavbou karoserie (samonosné), s velikými rozchody kol a velikým rozvorem náprav - velikým vnitřním prostorem při malých vnějších rozměrech. Pérování v duchu Mini i s regulací mezi nápravami. Myslím, že tohle byly důvody pro Vůz roku - v dobách, kdy se vyzdvihovalo v hodnocení technické řešení a jeho přínos v poměru k výrobní ceně.
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
No, jo... a možná stálo za to i ocitovat, že motor měl společnou olejovou náplň s převodovkou... ano, i převodovka se točila v motorovém oleji. Manuální... automat ne.

Na rozdíl od menších Mini a 1100 ale už se spojka nevešla do původní skříně, takže se při výměně spojky musel vymontovat celý ten agregát ven.
😒

Nebo perličku, že MKI měl ještě ukostřený + pól... a MKII přešel na kostření - , čímž docela zamotal hlavu lidem v servisu.
😒
Mělo to souvislost s tím, že MKII používal alternátor, a už ne dynamo.

A tak...