Novinky
Řekl bych, že dneska je Austin 1800 společně s Talbotem Horizon největší raritou na silnicích ze všech vítězů ankety. Ono samozřejmě v běžném provozu se už neobjevují žádní vítězové z prvních 20 let, ale většina z těch starších se alespoň pravidelně vyskytuje na akcích pro veterány, ovšem Austin 1800 jsem viděl na živo jen jednou v životě a těch Talbotů bych spočítal taky na prstech jedné ruky...
Ono vesměs všechno od BMC a British Leyland rezavělo už skoro na lince. Na jedné straně revoluční nápady, na druhé straně potíže s kvalitou provedení a trvanlivostí. I přes všechno je tohle krásné období Britského aut. průmyslu.
Pred týždňom som videl Austin Allegro 1500. Pradávno ho predávali v Mototechne za nejakých 100 tisíc Kčs. Naozaj milé auto - ešte aj dnes 😄
že jde o pokračovatele progresivní koncepce Mini, to je motor vepředu napříč nad převodovkou a s předním náhonem, s velmi nízkou stavbou karoserie (samonosné), s velikými rozchody kol a velikým rozvorem náprav - velikým vnitřním prostorem při malých vnějších rozměrech. Pérování v duchu Mini i s regulací mezi nápravami. Myslím, že tohle byly důvody pro Vůz roku - v dobách, kdy se vyzdvihovalo v hodnocení technické řešení a jeho přínos v poměru k výrobní ceně.
No, jo... a možná stálo za to i ocitovat, že motor měl společnou olejovou náplň s převodovkou... ano, i převodovka se točila v motorovém oleji. Manuální... automat ne.
Na rozdíl od menších Mini a 1100 ale už se spojka nevešla do původní skříně, takže se při výměně spojky musel vymontovat celý ten agregát ven.
😒
Nebo perličku, že MKI měl ještě ukostřený + pól... a MKII přešel na kostření - , čímž docela zamotal hlavu lidem v servisu.
😒
Mělo to souvislost s tím, že MKII používal alternátor, a už ne dynamo.
A tak...
Na rozdíl od menších Mini a 1100 ale už se spojka nevešla do původní skříně, takže se při výměně spojky musel vymontovat celý ten agregát ven.
😒
Nebo perličku, že MKI měl ještě ukostřený + pól... a MKII přešel na kostření - , čímž docela zamotal hlavu lidem v servisu.
😒
Mělo to souvislost s tím, že MKII používal alternátor, a už ne dynamo.
A tak...
Tímto zdravím tajemného grafika, který se navíc ani neobtěžoval s popisy jednotlivých snímků k jinak dobrému a plně vyhovujícímu článku pro tento dnešní účel. (Až na ta zadní světla.)
S těmi zadními světly si myslím, že to bylo právě obráceně. Původní byla vodorovná a v roce 1968 na Mk II přepracováno na svislá. Zrovna tak, jako na ADO 16, který měl také právě ta svislá štíhlá.