Novinky
Mě připadá, že to rozebírání aut v EPA hraničí už s průmyslovou špionáží nebo je to legální ?
Tos mě dostal :yes: >😁
Tys na to kápnul. EPA chce ve skutečnosti postavit taky tak úžasný motor, jakým bezesporu TDI je, a pak ho hromadně v USA prodávat. >😁
Odporúčam radšej [odkaz]
VW said the auxiliary emission control devices (AECD) system did not violate regulations in Europe or the United States.
"AECD software does not alter emissions levels, but it ensures after a cold start [of the engine] that the catalytic converters quickly reach their working temperature and emissions cleaning takes effect," VW said. AECDs also protect engine parts amid the combustion process which ensures the durability of after-treatment of exhaust ***s, it said.
The EPA says that by definition, an AECD "is an element of design which senses temperature, vehicle speed, engine RPM, transmission gear, manifold vacuum or any other parameter for the purpose of activating, modulating, delaying or deactivating the operation of any part of the emission control system."
Comments from Mary Nichols, chair of the California Air Resources Board in Los Angeles, indicated VW has a formidable task to persuade U.S. authorities.
She told Reuters that regulators repeatedly saw the engines cycle through tests with a relatively low amount of emissions, only to see an increase in pollution a couple of seconds later.
"It's almost impossible to e😜lain something like that in any way other than something about the software that controls the operation," Nichols said.
VW said the auxiliary emission control devices (AECD) system did not violate regulations in Europe or the United States.
"AECD software does not alter emissions levels, but it ensures after a cold start [of the engine] that the catalytic converters quickly reach their working temperature and emissions cleaning takes effect," VW said. AECDs also protect engine parts amid the combustion process which ensures the durability of after-treatment of exhaust ***s, it said.
The EPA says that by definition, an AECD "is an element of design which senses temperature, vehicle speed, engine RPM, transmission gear, manifold vacuum or any other parameter for the purpose of activating, modulating, delaying or deactivating the operation of any part of the emission control system."
Comments from Mary Nichols, chair of the California Air Resources Board in Los Angeles, indicated VW has a formidable task to persuade U.S. authorities.
She told Reuters that regulators repeatedly saw the engines cycle through tests with a relatively low amount of emissions, only to see an increase in pollution a couple of seconds later.
"It's almost impossible to e😜lain something like that in any way other than something about the software that controls the operation," Nichols said.
Pane redaktore, zkuste alespoň laicky definovat jak si představujete že by měl být definován jízdní cyklus který odpovídá jízdě v reálném světě. Tak aby nebyl zmanipulovatelny, nebyl zbytečně zatížen chybami, byl nestranný pro všechny motory...
Já mám za to že tyhle testy prostě musí být jednoduché. Článek totiž vyznívá tak že kdyby byly testy prováděné podle nějakého imaginárního testu odpovídající ho jizzde v reálném svete tak by VW nemusel podvádět.
Bureš opět nezklamal >😒]
Nedokážu si představit lepší metodiku měření. Dokážu si představit leda metodiku s lehce jinými parametry. Jak říkáš ty, třeba s větší zátěží - větším odporem. Jenže podvodník, který se jí pokusí obejít za účelem maximalizace zisků se najde vždy a já mám obavu že k tomu dojde už na úrovni nastavování těchhle zátěží, které naopak budou silně přestřelené oproti realitě. My to sežereme i s navijákem, protože už nám to přece novináři jako tady na Auto.cz říkají dlouhou dobu. A co my víme o tom jaká ve skutečnosti je. Odkud bereš tu jistotu že odpory jsou nastaveny nesprávně? Dělal sis nějakou obrovskou statistiku toho jak lidi jezdí a porovnával jí s odporem nastaveným při testu NEDC?
Pokud sw od VW rychleji rozehřívá kat. aby co nejvíce snížil emise pak je to od něj velmi šlechetné a správné. Pokud to dělá jen a pouze při měřícím cyklu aby ho ošálil pak záleží na zákonech jak jsou nastaveny, ale mě to zavání krácením daní na které jsou v mnoha státech emise vázané a taky lákáním zákazníka na parametry které motory ve skutečnosti neplní.
Naprosto nejhorší ale je pokud to dělá proto že motor který by "prošel" a přitom ho dokázal zákazníkovi prodat vlastně neumí vyrobit. Pak je to zoufalství a velký problém.