Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Kritizovaný software v 3.0 TDI je i v Evropě, podle Volkswagenu je legální

Zatímco americký úřad EPA tvrdí, že funkce objeveného softwaru není dostatečně objasněna, Volkswagen kontruje tím, že je zařízení v souladu s normami.
Zpět na článek
6. 11. 2015 14:27
6. 11. 2015 14:33
6. 11. 2015 19:10
6. 11. 2015 17:10
6. 11. 2015 18:54
6. 11. 2015 21:45
6. 11. 2015 15:15
6. 11. 2015 21:48
Avatar - eXp10it
6. 11. 2015 14:27
Cyklus
"Toto prohlášení naznačuje, že se Volkswagen chtěl v rámci povolených mantinelů přizpůsobit v Evropě nesmyslným jízdním cyklům na měření emisí, které neodpovídají jízdě v reálném světě."

Pane redaktore, zkuste alespoň laicky definovat jak si představujete že by měl být definován jízdní cyklus který odpovídá jízdě v reálném světě. Tak aby nebyl zmanipulovatelny, nebyl zbytečně zatížen chybami, byl nestranný pro všechny motory...

Já mám za to že tyhle testy prostě musí být jednoduché. Článek totiž vyznívá tak že kdyby byly testy prováděné podle nějakého imaginárního testu odpovídající ho jizzde v reálném svete tak by VW nemusel podvádět.
Rozbalit vlákno
6
6. 11. 2015 14:33
Re: Cyklus
Vzít auto na krytý okruh a nastavit mu na tempomatu (to je už snad možno dokoupit do každého auta, Omezopvač rychlosti je už pro nové modely stejně povinný a je to de fakto ořezanej tempomat) rychlost XY. A nechat projet nádrž ;) Pak nastavit rychlost ZD, RT, DFR a měřit a měřit. Přijdeme sice o různá zrychlení a zpomalení, ale to lze simulovat tvarem testovací dráhy (změny zatížení motoru).
Avatar - eXp10it
6. 11. 2015 19:10
Re: Cyklus
Pokud přeskočím to s tempomatem, tak ty znáš někoho kdo jezdí tak, že při jedné jízdě projede pokaždé celou nádrž? To jezdí na šichtu do chorvatska? To mi teda nepřipadá moc jako test z reálného života Evropana.
Avatar - Hammunasakra
6. 11. 2015 14:33
Re: Cyklus
Ten text je strašnej >:D

Bureš opět nezklamal >:-[]
6. 11. 2015 17:10
Re: Cyklus
problém je, že v rámci NEDC se kvůli nízkému zatížení dosahuje příliš nízkých teplot ve výfuku a protože se většina emisí nyní likviduje až následně není dostatek tepla pro katalyzátory k oxidačním nebo redukčním aktivitám. Zřejmě motor rozeznal měřící cyklus a přijal strategii pro rychlejší zahřátí katalyzátorů.
Avatar - eXp10it
6. 11. 2015 18:54
Re: Cyklus
NEDC trvá 20 minut z toho prvních 13 probíhá městská část a zbylých 7 mimoměsto. Emulován je jak odpor od aerodynamiky vozu tak od jeho hmotnosti. Test probíhá v "laboratoři" aby se co nejlépe daly vyloučit chyby měření a jednotlivé vozy byly mezi sebou přesně porovnatelné.

Nedokážu si představit lepší metodiku měření. Dokážu si představit leda metodiku s lehce jinými parametry. Jak říkáš ty, třeba s větší zátěží - větším odporem. Jenže podvodník, který se jí pokusí obejít za účelem maximalizace zisků se najde vždy a já mám obavu že k tomu dojde už na úrovni nastavování těchhle zátěží, které naopak budou silně přestřelené oproti realitě. My to sežereme i s navijákem, protože už nám to přece novináři jako tady na Auto.cz říkají dlouhou dobu. A co my víme o tom jaká ve skutečnosti je. Odkud bereš tu jistotu že odpory jsou nastaveny nesprávně? Dělal sis nějakou obrovskou statistiku toho jak lidi jezdí a porovnával jí s odporem nastaveným při testu NEDC?

Pokud sw od VW rychleji rozehřívá kat. aby co nejvíce snížil emise pak je to od něj velmi šlechetné a správné. Pokud to dělá jen a pouze při měřícím cyklu aby ho ošálil pak záleží na zákonech jak jsou nastaveny, ale mě to zavání krácením daní na které jsou v mnoha státech emise vázané a taky lákáním zákazníka na parametry které motory ve skutečnosti neplní.

Naprosto nejhorší ale je pokud to dělá proto že motor který by "prošel" a přitom ho dokázal zákazníkovi prodat vlastně neumí vyrobit. Pak je to zoufalství a velký problém.
6. 11. 2015 21:45
Re: Cyklus
Nemusí nutně rozpoznávat cyklus. BMW někdy z přelomu tisíciletí měly, co si vybavuji, elektricky vyhřívané katalyzátory právě pro urychlení ohřevu po studeném startu. Je to důsledek toho, že měření zahrnuje studený start, je relativně krátké (zhruba 11 km) a nízkozátěžové. Vypínání motoru během měření, pro snížení spotřeby, asi provozní teplotě také nepomáhá.
6. 11. 2015 15:15
Nevím ....
Mě připadá, že to rozebírání aut v EPA hraničí už s průmyslovou špionáží nebo je to legální ?
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Hammunasakra
6. 11. 2015 15:48
Re: Nevím ....
Tos mě dostal :yes: >:D
6. 11. 2015 20:04
Re: Nevím ....
Tady nejde jen o TDi ... když teď můžou vrtat v autech VW tak proč by nemohli v jiných a když tam najdou něco co neví na co je tak požadují vysvětlení apod ... Jen mě to připadá takové podivné . :-)
Avatar - Lonestarstate
6. 11. 2015 19:39
Re: Nevím ....
Tys na to kápnul. EPA chce ve skutečnosti postavit taky tak úžasný motor, jakým bezesporu TDI je, a pak ho hromadně v USA prodávat. >:D
6. 11. 2015 21:48
Re: Nevím ....
Rozebrat a analyzovat můžeš, co chceš. Automobilky ostatně také kupují a rozebírají auta konkurence. Vyrábět a prodávat, to už je jiná.
6. 11. 2015 18:40
Agent Bureš zasahuje
Odporúčam radšej [odkaz]

VW said the auxiliary emission control devices (AECD) system did not violate regulations in Europe or the United States.

"AECD software does not alter emissions levels, but it ensures after a cold start [of the engine] that the catalytic converters quickly reach their working temperature and emissions cleaning takes effect," VW said. AECDs also protect engine parts amid the combustion process which ensures the durability of after-treatment of exhaust ***s, it said.

The EPA says that by definition, an AECD "is an element of design which senses temperature, vehicle speed, engine RPM, transmission gear, manifold vacuum or any other parameter for the purpose of activating, modulating, delaying or deactivating the operation of any part of the emission control system."

Comments from Mary Nichols, chair of the California Air Resources Board in Los Angeles, indicated VW has a formidable task to persuade U.S. authorities.

She told Reuters that regulators repeatedly saw the engines cycle through tests with a relatively low amount of emissions, only to see an increase in pollution a couple of seconds later.

"It's almost impossible to explain something like that in any way other than something about the software that controls the operation," Nichols said.
Rozbalit vlákno
0