Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Infiniti Q30 2.0t AWD je tuhý a zároveň pohodlný aktivní kompakt (+videa)

Nové Infiniti Q30 má přilákat především mladší klientelu preferující městskou individualitu. V Portugalsku jsme vyzkoušeli, jak první kompakt japonské automobilky jezdí.
Zpět na článek
Avatar - Verny_2013
11. 11. 2015 15:39
Japonská superprémie
Tak tomu se říká ten správný japonsko francouzsko německý guláš. To nejhorší z Mercedesu - řízení bez zpětné vazby, cukající převodovka "řadící takzvaně na hulváta", prkenný podvozek, v kombinaci s tím nejlepším od renaultu 1,5Dci a navrch roztodivný korejský design snad ještě divočejší než Hjundaj. To vše za bratru lidové ceny, tak to je prémiovka nižší střední od Nissanu. Nezbývá než popřát hodně hodně úspěchů. Jako pětiletá ojetina za 150 000T to asi nebude špatná koupě. Problém bude ji sehnat. V Evropě jich moc nebude a ze zámoří se dovoz nevyplatí.
Avatar - lamal
11. 11. 2015 19:17
Re: Design lekle ryby
nie je to smutne su to len provokacne hejty, ak to odraza ich realnu obmedzenost aj v chapani dizajnu, tak to nie je nic co by som necakal :-)
Avatar - lamal
11. 11. 2015 19:18
Re: no nevím
ono to je najlepsie vsetko zrovnavat s hyundaiom ale zatial co jeho fluid bol povedzme az tuctovo nudny tak taka mazda alebo infi ho dotiahli na uplne inu uroven
Avatar - Insolito
11. 11. 2015 19:59
Re: GLA
S tou servisní sítí to není problém jen v ČR. Třeba Lexus je na tom, co se týče servisní sítě po Evropě, v porovnání s Infiniti mnohem líp.
Avatar - Insolito
11. 11. 2015 19:53
Re: no nevím
Aspoň má každý možnost si vybrat "kreaturu" podle svého gusta. ;-)
Avatar - kosmonaut
11. 11. 2015 18:39
no nevím
Tak zepředu si to s Hyundaiem skoro spleteš, z boku je tam ten zadní sloupek taky jak od i40 kombi, byť profil je solidní a negativní zádě se mi líbí. Zezadu je toto Infiniti skvělé, vyloženě fotogenické a správně na5rané:
[odkaz]
Jenomže ta cena to zabíjí. Za to je třeba CX5 2,5 bez turba, v plné polní, větší, stejně těžká a pravděpodobně s lepším řízením i podvozkem (pokud můžu poměřit s GLA, proto píšu "pravděpodobně"). Z mého pohledu se zde tedy platí za pěkné čudlíky, lepší televizi a honosnější rodokmen (na druhou stranu, Nissan a Renault... ty zas vidím pod Mazdou).
Avatar - lamal
11. 11. 2015 18:21
Re: Design lekle ryby
koncern je cely podla pravitka a golf vyzera jak 10 rocny model... nudnejsie auto nepoznam ... je to designovy smer, bud je to ostre alebo vlnite... co narobis >:D
Avatar - Verny_2013
11. 11. 2015 18:54
Re: Japonská superprémie
Neboj přečetl jsem si ho dost dobře. A taky znám článek MB GLA ze kterého tento nebohý prémiový crossover ( Oprav si prosím ve svém příspěvku kde máš Krossover ) od Infiniti vychází. Ale ty sis asi dost dobře nepřečetl můj příspěvek, jinak bys nemohl psát takové bludy. Ale popořádku:
1) Auto za mega kde dle článku automat řadí na hulváta
2) posilovač zcela bez zpětné vazby který působí digitálně ? Já chci řídit auto a ne trenažér.
3)Podvozek vychází z MB GLA tam je naprosto tragický a prkenný. Tady ho odladili lépe to souhlasím, ale píšu že si auto vzalo z MB to nejhorší - tj. tragický podvozek.
4) Pokud jsem si dobře přečetl motorizace tak o 1,6dCi v Infiniti není ani půl slova jako základní diesel Je ta 1,5 dCi a to po mnoha evolučních změnách není špatný motor.
5) a design slovo roztodivný je dle mě nejlépe vystihující toto divnoauto.
6) Cena tak tam jsem to myslel s trochou nadsázky, reálně po 5 letech bude tak za 200T.
Avatar - Ji/Ri
11. 11. 2015 16:32
Komplikované...
... tohle mě napadá. A překombinované. Když kouknu na Volvo V40CC tak je to krása krystalu.
Avatar - lamal
11. 11. 2015 18:12
Re: Japonská superprémie
v com su vyhody prechodov tried? kolko tych aut dnes vznika od Xkovych BMW az neviem po co... to jako passat alltrack je o nieco lepsi a vyznamnejsi ? zakaznici to chcu a opodstatnenie je vyssi komfort kvoli setupu a vyssi posed, lepsie nastupovanie, lepsi vyhlad a predsa len trocha viac cm nad zemou co sa moze zist v zime atd...

fluidny design ma potom i mazda hej ? esteze hyundai ho pustil, mazda je tiez mimo

co je spatne na tom 2,0 ? ma super spotrebu a je to v ponuke pre nie koho kto chce silnejsi motor preco to uplne tragicky porovnavas ku GTI ? 8-s vole...

vsetko porovnavajme s uber gti lebo vsetko nim chce byt, choré

Nikto mu neprisiel na chut podla reakcii, robil si prieskum ? nazbieraj komentare pod vsetkymi clankami o Q30 a urob resers a potom maj tvrdenia typu nikto
Avatar - eXp10it
11. 11. 2015 16:09
Design lekle ryby
Na vzhled lekle ryby je už tak nějak díky hajundé člověk připraveny u nízkorozpočtových aut, ale tomuhle začíná ceník na milionu, tady se to odpustit nedá.
Avatar - pelikoš
11. 11. 2015 19:57
Re: Japonská superprémie
chceš řídit řidičská auta kupuješ si oktávky...
Avatar - CHerokee
11. 11. 2015 17:55
Re: GLA
Originál - GLA je o dost hezčí. K tomu připočtu servisní síť, kterou Infinity nemá.... a je vymalováno...alespoň u nás.
11. 11. 2015 18:42
Re: Design lekle ryby
Je smutné, že zdejší chytrolíni znají jen dva designové směry. Koncern a korejce. A když něco není dle koncernu, tak je to pro ně korejec. Jejich svět je hodně jednoduchej.
11. 11. 2015 16:15
GLA
Nechápu, proč se říká japonské A, když se jedná hlavně o GLA. Rozměry a vyšší světlá výška jsou prakticky shodné. Chápal bych to jako trochu levnější alternativu k GLA, ale za ten peníz mi přijde dost neprodejné. Myslím, že snad každý bude mít radějí MB než Infinity.
Avatar - iudex
11. 11. 2015 17:45
Re: Japonská superprémie
Súhlas. Ťažko hľadám a nijak nenachádzam zmysel takéhoto hybridu. Oproti bežnému kompaktu to moc výhod nemá, priestorovo je to plne v medziach hatchbackov typu Golf. Zdvihnutie podvozku z toho SUV nespraví, notabene keď dvojliter má ten podvozok spätne znížený. Motor je síce pomerne výkonný, dynamicky to však nestíha ani na najslabšie hotheče ako je GTI. Dizajnovo je to pre mňa ako fluidný dizajn, ktorý už i samotný Hyundai opustil, je to síce vec vkusu, ale podľa reakcií tu vidím, že mu na chuť neprišiel nikto. A cena prevyšujúca "orgánodarcu" s predsalen zvučnejším menom a vyšším image to celé zabíja.
Avatar - pelikoš
12. 11. 2015 18:48
Re: Japonská superprémie
akorát že gt-r má dva kardany a převodovku vzadu... >:D :-!
Avatar - lamal
12. 11. 2015 16:33
Re: Japonská superprémie
Este raz, pohon ktory najdes v M5 nie je ten isty ako v X1, takze sa nemusi zaplatit. Plati sa cena dielov a nie len vyvoj a aj hmotnost je dolezita.

To mas to iste ako keby si tvrdil, ze X1 ma take iste brzdy ako M5, tak ked daju 20tky disky na X1 tak tam tie kotuce narvu a ? Oplati sa to ? X1 ich nevyuzije a aj ked su uz vyvinute tak stale su drahe.
Avatar - lamal
12. 11. 2015 10:46
Re: no nevím
nejak protirecis, ved tu na kazdom kroku zaznelo, ze Q30 je mazda 3, tak ako to je povedz nam
Avatar - lamal
12. 11. 2015 10:44
Re: Japonská superprémie
ano, ale nemozes porovnavat dimenzovanie pohonu sportoveho auta s ozaj vysokym vykonom uz v serii /ratajuc s pocetnym tuningom/ a pohon v aute ala crossover... to su diametralne odlisne veci a aj naklady, ktore by sa v Q30 nikdy nezaplatili ani nevyuzili
12. 11. 2015 07:23
Mezinápravová spojka
Citace: "... a pohonem všech s mezinápravovou spojkou, která dokáže na zadní kola přenést až 50 procent hnacích sil..."
Opravdu jen 50% ?? Proč tak málo ?
11. 11. 2015 19:14
Re: Japonská superprémie
Intiniti má špičkový pohon 4x4, který používá např. GT-R nebo sedany.
Avatar - lamal
11. 11. 2015 18:17
Re: GLA
v texte to mas napisane, zdiela platformu Acka MFA co nie je GLA..
Avatar - lamal
12. 11. 2015 10:40
Re: Japonská superprémie
Passat Alltrack, Audi Allroudy a vsetky zvysene oplastovane prisery ktora je priestrannejsia ako vychodzy model? Preco sa odvolavas na znizenu verziu sport, to bude cisto okrajova zalezitost vsetky standartne verzie su vyssie a okrem ineho aj ta sport je vyssia ako bezny hatch tak nemas pravdu absolutne.

Na tieto zrovnavania octavie s nejakym premiovym crossoverom, k tomu si kde prisiel, budeme zas porovnavat cenu priemie s lacnejsimi modelmi ktory ponuka viac muziky ? ked uz sa bavime o tej lenivosti za kolko ma bezna /nie RS/ octavia 4x4 s najsilnejsim motorom 0-100 ? este pomalsia je, takze opat si mimo

Vyhody pre teba este raz: Vyssi posed / to nie je len svetla vyska ale aj umiestnenie sedadiel kvoli viac priestoru smerom hore/, pohodlny setup podvozku aj vo verzii sport, zvysena svetla vyska vsetkych verzii vyjma sport kde to je logicke ze nebude tak vysoko a clovek co chce vyssie zvoli iny ako sport setup, lepsi vyhlad a dajme tomu styl alebo vzhlad ak sa to niekomu paci

GTI aj Cupra je debakel pre kazdu premiovku a ked to uz porovnavas s Crossoverom, tak skor vidno, ze teba moc irituje Q30 a neobjektivne potrebujes navalat blbosti na nu. GTI a Cupra je problem aj pre bmw X1 a vsetky ostatne priemove crossiky aj hatche, lebo budeme sa bavit co Cupra ponuka za dany peniaz ? vela muziky? o tomto je premia podla teba best buy ? >:D

Si aj ty jak decko... ked sa budeme bavit v intenciach toho co by sme si kupili my, alebo ja, tak cupra jednoznacne a bez mihnutia oka... ja bych tolko za Q30 nevycaloval, jedine keby mam take 2-3 auta a potrebujem nieco pohodlne do mesta a na horsie cesty tak vtedy by som o nej uvazoval a samo - musel by som byt v baliku. A presne pre takych ludi Q30 je to premiovy Crossover.

VOLE sa pouziva nie ako osobne privlastnovacie pridavne meno, ale ako nadavka vseobecna, takze sa v tom nezosobnuj, jedine ak sam chces.
Avatar - lamal
11. 11. 2015 20:01
Re: no nevím
vsak o tom to je... hyundai to s fluidom tiez vyhral, lebo prelomil ten hruby lad co bol dovtedy

teda az na staru elantru a accent tie boli v pohode
Avatar - lamal
11. 11. 2015 19:05
Re: Japonská superprémie
mozes mat aj manual a ta platforma si nemyslim ze je zla napravy su robustne aj riadenie je slusne pripojitelny zadny pohon tu bol vzdy... aj u japoncov ... ci je infi premia alebo nie to mi je jedno nech to kazdy vidi po svojom
11. 11. 2015 18:35
Re: Japonská superprémie
Je to holt taková móda. Motory napříč, haldex, dvouspojka, samé levné a polovičaté řešení v drahém kabátě. Nic takového by před lety u "prémie" nepřošlo. Ale zase Infiniti není prémie:)
Avatar - lamal
11. 11. 2015 19:14
Re: Japonská superprémie
co mas s Krosoverom ? oprav si to ty

1 / DSG v passate a i. alebo aj v MB 7micka tiez cuka a su to auta za mega, volva by tiez vedeli rozpravat

2/ este raz napis mi krosover s riadenim so spatnou vazbou kolko ich je a co to je digitalna? si si to vyskusal ? riadene je velmi presne a tuhe, takze spokojnost by mala byt

3/ podvozok vychadza z MFA A a Acko nie je vobec tragicke, navyse ked ho v nissane dobre lepsie odladili co je na nom tragicke ? pises dristy

4/ tak teraz neviem co mas prosti tym dieslom vlastne... hlavne po uprave nissanu

5/ design to je subjektivne, nie je to ani moj salok kavy, ale tragicky to nevidim ma aj veci ktore sa mi pacia

6/ tu si mimo najviac a sam vies ze to je len trapny blud, za 200t si kupil ty 2 rocny p308 ale nemal by si to hadzat do jedneho vreca :-)
11. 11. 2015 18:55
Re: no nevím
Podle mě je design klasické Infiniti. Nechápu, proč se u nás musí všude cpát Hyundai. To vám všem ty jejich reklamy tak lezou na mozek?
Avatar - lamal
11. 11. 2015 18:06
Re: Japonská superprémie
Si si aj precital text autora, alebo si si len prisiel vyliat svoj uzkostlivy hate ?

To nebodaj 7st DSG necuka ? Alebo je vykryk techniky to co davaju do P308 ? >:-[]

Nevidim ani jeden dovod na to co si napisal, riadenie so spatnou vazbou ma ktory krossover v dnesnej dobe ? by ma zaujimalo.... vymenuj, pri tom v Q30 napisali, ze je presne a nepreposilovane co su same plusy,

Prkenny podvozek ? uz si v tom siel alebo nevies citat dojmy redaktorov ? je perfektne odhlucneny a podhodlny, citaj text

1.5dci je dobry motor o co lepsi je 1,6 tdi ? nezabudaj ze nissan aj mercedes si do neho dava vlastne turba i vstrekovace

Jako 5tileta ojetina bude mat vyssiu zostatkovu hodnotu jak napr P308 a vseobecne peugeoty a podobne francuzke... auta
11. 11. 2015 17:10
Design
Na můj vkus je design totální humus. To museli mít v sobě Japončíci hodně saké když tohle požehnali.
Avatar - lamal
12. 11. 2015 19:06
Re: no nevím
citas pozorne ? kde som napisal TY ? Protirecis diskutujucim ;-)
Avatar - lamal
12. 11. 2015 13:15
Re: Japonská superprémie
Pre mna zmysel nema, jedine ako doplnkove auto, ale to je mojimi preferenciami, kde jazdne vlastnosti a zazitky s celkovou efektiviou maju prioritu nad ostatnyimi vecami.

Ty si predsa tiez pisal vseobecne, nie za seba, keby si povedal, ze pre teba nema vyznam, nemam s tym vobec problem. Vadi mi to zhadzovanie Q30 vo vseobecnom zmysle a to, ze spochybnujes tento voz celkovo a nedbas pri tom na jeho zameranie a triedu. To si mozes zobrat hociaky crossover a porovnavat to s octaviou nebodaj s cuprou a podobne, ochvilu asi aj s autobusom, ten predsa odvezie za danu cenu najviac ludi.

A dostal si to jasne napisane ake su vyhody, neodpovedal si ani na rozmery ala alltrack, allroud cize to co si napisal si momentalne sam zamlcal, lebo to nemalo ziadne racio s rozmermi a podobne. To iste, ze to je pomalsie ako octavia, no nie je, je rychlejsie ako obyc octa 4x4 s najsilenjsim benzinom. Aj ked je to velmi zcestne porovnanie.

Ak to vezmes tak ako treba, tak ten kto ma zaujem o priemiovy crossover a Q30 sa mu paci, neprehlupi. Cena je vysoka to je fakt a tiez ma to trocha sokuje, ze to je drahsie ako Acko, ale Ako nie je crossover, mozne Acko v crossovri by vyslo tiez drahsie co je pochopitelne. Neviem, cena je dost vysoka s tym jedinym suhlasim, nie je to extrem, ale predsa len infi aspon v EU nema dostatocny image na tuto cenovku. Ale slovo premia a lacny do kopy nejde, keby to je vyhodna kupa a je to lacne, infi nikdy image premie neziska.

Tak nech sa mu dari.

vôl > volí - pridavne meno, ak sa v tom zosobnujes moze to byt zvieraci privlastok tj pridavne meno - Volí IUDEX
Avatar - iudex
12. 11. 2015 12:01
Re: no nevím
Ukáž mi, kde také čosi píšem. 8-s Klasická diskusná školácka chyba: vymyslíš si tézu, vložíš ju druhému do úst a potom ju spochybňuješ.
12. 11. 2015 10:03
Re: Japonská superprémie
A tím se dostáváme k jádru pudla. V Aventadoru jsou primárně poháněny zadní kola, stejně jako u X-drive. Zatímco Haldex primárně zatěžuje přední kola, což je podle mého...
na ho... Stejně tak AWD pohon z modelů FX a GT-R zatěžuje nejvíc zadní kola.
Avatar - iudex
12. 11. 2015 09:29
Re: no nevím
Mazda je dizajnovo dosť odlišná, tú by som s Hyundaiom nehádzal do jedného vreca. Na rozdiel od tohto výtvoru.
Avatar - iudex
12. 11. 2015 09:28
Re: no nevím
Predstav si, ja ani nemám televíziu (naviac u nás sa Hyundai nijak extra nereklamuje), napriek tomu mi ako prvý napadol Hyundai. Evidentne nielen ja tam vidím ten typický vlnitý dizajn, ktorý si Hyundai privlastnil, nazval fluidným a výrazne presadzoval v nedávnej minulosti.
11. 11. 2015 23:38
Re: Japonská superprémie
A on je x-drive něco jiného než haldex? X-drive je lamelová spojka a ta byla ve staré X1, kde připojovala přední kola a v nové X1 je to zase lamelová spojka, která připojuje pro změnu zadní kola. Spojka jako spojka. Na haldexu není nic španého, když může fungovat třeba v Aventadoru, tak jistě splní svůj účel i v malém crossoveru.
11. 11. 2015 20:51
Re: Japonská superprémie
BMW svůj x-drive narvalo v pohodě do jedničky. dokud k nim taky nepřišla ta móda "navoněné bídy" a dali haldex do X1...
Avatar - pelikoš
11. 11. 2015 20:27
Re: no nevím
ten sloupek do c mělo infiniti dávno před hjundajem u svých studií
Avatar - pelikoš
11. 11. 2015 20:06
Re: GLA
právě proto se vyvíjejí u infiniti vozy Q30/QX30 u kterých je předpoklad výrazně větších prodejů, aby bylo zajímavější síť dealerů a servisů budovat
Avatar - pelikoš
11. 11. 2015 20:02
Re: GLA
protože to je na áčku postavené a možná QX30 bude vycházet z gláčka..
Avatar - pelikoš
11. 11. 2015 20:00
Re: Design lekle ryby
ani stáhnout ceník neumí. Q30 začíná na asi 600.000,- https://www.infiniti.cz/…cars/new-cars/q3… />
12. 11. 2015 13:42
Re: Japonská superprémie
A v X1 se zaplatily? Nebo v jedničce? Proč by se měly zaplatit, když už jsou vyvinuty?
Avatar - iudex
12. 11. 2015 12:19
Re: Japonská superprémie
Sám mi dávaš za pravdu, že ani pre Teba toto auto nedáva moc zmysel a nekúpil by si si ho. Samozrejme vždy sa nájde na svete človek, ktorému nejaké auto sadne, ide ale o to, že v tomto prípade som si istý, že tých ľudí bude veľmi poskromne. Ono okrem mojej nechuti ku crossoverom (ktoré nerobia poriadne ani jedno, ani druhé) za najväčší problém vnímam nedostatok image, ktorý by uniesol takúto prestrelenú cenu. Snáď nespochybníš, že image Infiniti sa s image Mercedesu nedá porovnať a je absurdné, že Infiniti svoje auto nacení vyššie, ako sesterský model od Mercedesu (notabene v situácii, keď to Q30 je postavený na báze GLA).
P.S. vôl, vole nie je prídavné meno, ale podstatné meno (1. stupeň základnej školy). ;-)
12. 11. 2015 10:05
Re: Mezinápravová spojka
V příspěvku výše ti kolega vysvětlí, že je to prakticky totéž co u Aventadoru:)
Avatar - lamal
11. 11. 2015 21:00
Re: Japonská superprémie
jasne a ty si myslis, ze to je rovnako dimenzovany pohon ako v GTRku ? >:D alebo si myslis, ze to je to iste co najdes v M5 ke ?

omg..
Avatar - lamal
11. 11. 2015 19:58
Re: Japonská superprémie
keby len to... ale skoncil pri p308 tomu sa vravi progress, urcite ho kupil kvoli komunikativnemu riadeniu >:D
Avatar - lamal
11. 11. 2015 19:15
Re: Japonská superprémie
a myslis, ze ho bez problemu narve do maleho styloveho crossoveru, kde to zakaznici ocenia... a zaplatia
Avatar - MadPete
11. 11. 2015 16:32
Re: GLA
Možná je to součást dohody - vy (Renault- Nissan) nám Kangoo, 1.5 Dci a pickupa, my (Benz) vám (GL)Áčko na přeplechování. Ale musíte ho prodávat dráž, sonst nix!
Avatar - iudex
12. 11. 2015 08:16
Re: Japonská superprémie
Výhody prechodov tried sú v tom, že spájajú výhody oboch tried (how surprising). A práve tu ten benefit hybridu nevidím. Nie je to priestrannejšie ako 5 dv. kompakt, v tejto verzii to nemá o nič lepšiu terénnu schopnosť ako trebárs Octavia 4x4 a s daným motorom je to podstatne lenivšie ako kompaktné HH. Takže mi pomenuj, akú výhodu toho kríženia tu vidíš. ;-)
Btw. keď Ťa irituje GTI, dosaď si tam iný kompakt, trebárs Cupru, ale to je pre Q ešte väčší debakel. ;-)
A oslovenia vole si prosím odpusti, inak Ťa budem musieť zaradiť k diskusným hulvátom, s ktorými sa nedebatuje.
11. 11. 2015 17:08
Re: GLA
Proč možná, Ještě jsi zapomněl na 1.6 dCi, Twingo, elektromotory pro Smart EV, nový výrobní závod v Mexiku, nový motor 2.0T, dodávky Nissan - FUSO. Dále běží společný (Daimler, Renault, Nissan) vývoj malých benzínových motorů - v prodeji snad už v roce 2016.