Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ekonomika

Zpět na článek

Škoda zřejmě nesplní plán růstové strategie o výrobě 1,5 milionu aut ročně

42 komentářů

Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
zatím se v rámci faceliftů soustřeďovali především na zlevnění výroby. Oni to ale i maistreamoví zákazníci časem mohou prokouknout a prodeje tak mohou místo předpokládaného růstu i klesat.
jossalito
V tomhletom nemohu souhlasit.
V diskuzích se dříve řešilo, že má Rapid špatně naladěný podvozek. Po pár měsících přišla náprava. Nezakryté kolejnice sedadel, už jsou kryty, atd. Stejně tak u Octavie, Citiga...
Z mého pohledu Škoda, jakožto jedna z mála automobilek vůbec reaguje a průběžně řeší požadavky zákazníků. Jsou tu automobilky, které s autem během jeho žitovního cyklu neudělají vůbec nic a ne, že by nebylo potřeba.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
V ničem sebemíň proti VW nesouhlasíš - a to tak že nikdy! >😁
CrankyDude
"..Nezakryté kolejnice sedadel, už jsou kryty," .... a zadarmo, vid? :-!
Proc tam nebyly od pocatku? Dyt to vypada ze ten kdo to mel namontovat odesel na WC a linka mu "ujela"......
jossalito
Proč tam nebyly, na to se zeptej lidí ze škodovky. Rapid je lowcostové auto, tak má lowcostové řešení. V současné chvíli jsou tyto óbrproblémy vyřešeny a zákaznící snad spokojeni.
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
Rapid je lowcost jen výrobou. Cenou ne. Solidně postavený rapid je např, stejně drahý jako o třídu výš a stejně vybavená konkurence.
jossalito
Já ale mluvím o postavení Rapidu v kontextu značky. Nikoliv českého trhu.
GiIgit.
Škoda dělá kvalitní modely. Zejména Nový Superb i Fabia je jedna báseň. Kdybych já blbec nepodepsal spolupráci s mojí zvrácenou značkou šikmého háčka, mohl jsem mít taky aspoň Fabiu, to by se žilo jeje.
Avatar - Emel
Emel
Jak to myslíš, zadarmo? V novém modelovém roce jsou prostě kolejnice kryté a samozřejmě to v tomhle případě není příplatková položka.

Proč tam nebyly od začátku? Protože je to levné auto a na mnoha místech se šetřilo, pak ale reakce trhu ukázala, že to lidem vadí víc než se čekalo.

Jiná věc je třeba navi ve Fabii - byly stížnosti na MirrorLink a volání po navi, tak se navi objevila jako příplatek.
Arese
Přesně tak, Škodovka se opravdu snaží reagovat na výtky zákazníků a to poměrně rychle - viz. přeladění podvozku Rapidu a Octavie III, zakrytí pojezdů sedadel u Rapidu a doplnění lišty na přístrojovou desku, změna systému navigace u Fabie III atd. :-!
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Zase třepeš nesmysly.

Ano, Škoda reaguje na připomínky, a je takřka pravidelným koloritem, že uvede névé modely, za které sklidí na kvalitních zahraničních prezentacích chválu jak skvěle jezdí, jenže pak jsou testy domácí, kde za stejné naladění sklidí kritiku a když přijde kombi, tak liftback obvykle "přeladí"... Podle mě spíš úmysl, ale to je jedno.

Podstatné je, že HAL hovořil o zlevňování výroby. A to, jestli ti dá Škoda pitomý plast na kolejničky za 50ha nebo jestli dá měkčí pružiny, nic nehovoří o výrobních nákladech. Dá se ušetřit na 1000 a 1 místě, o kterém zákazník nemá ani šajnu :-!
jossalito
A tím si chtěl říci co? Že škodovka jako jediná šetří náklady? Dělají to všichni. Ale rozhodně ne všichni reagují pružně na požadavky zákazníků.

A jestli HAL měl na mysli levné materiály, tak to není vedením považováno za "nedostatek", ale za vlastnost, kterou má škodovka stanovenu od své matky VW.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Dieselgate prostě někdo zaplatit musí 😉

Piech a rodina odprodaj akcie? Management si na příštích deset let sníží mzdy?

Nebo skrouhnem blba zákazníka? >😁
Kharl.ANTIDIESEL
jj
NĚMCŮM PRODANÁ VW ŠÁDE [odkaz] A JEJÍ STATISTIKA [odkaz] MÉNĚÚČINNÝCH [odkaz] SPALOVACÍCH POPELNIC [odkaz] [odkaz] hmm 😉
TO JSOU ALE DEPKY V ČESKÝ [odkaz] KOTLINĚ [odkaz] JEŠTĚ ŽE NA SVĚTĚ EXISTUJE BOREC ELON [odkaz] A RACIONÁLNÍ SLOVÁCI [odkaz] 😉
>😒]
>😒] >😒]
>😒] >😒] >😒]
>😒] >😒] >😒] >😒]
>😒] >😒] >😒] >😒] >😒] :yes:
Arese
Kharle, ty seš fakt elektropsychopat! Co takhle léčba elektrošoky, ta by se ti mohla i líbit! >😁 >😁 >😁
Dixik2
V Ženevě se představí Snowman.Již je hotový facelift Citiga a od 22KT/16 by měl být facelift Octavie.
Ivan_M
A facelift rapidu? Ten je služebně starší, tak bych čekal FL tam
Dixik2
O tom zatím nevím,ale hodně změn bylo v rámci modelového roku 2016,tj od 22KT/15.
Avatar - Đawson
Đawson
facelift rapidu bude představen konec 2016 jaro 2017 ale bude důkladný, od vzhledu po platformu. Snowman a octavia se dají spatřit po závodě nebo v lakovně různě maskovaný. Na citigo sem zvědavej nejvíc, jestli bude hranatější nebo co s tím provedou >😁
bojler_
Jakože Rapid dostane implantovanou MQB?
Arese
Tak to Citigo potřebuje facelift předku jako sůl a taky něco udělat s holými plechy v kufru. Naopak u Octavie III se faceliftu trochu bojím, ovšem takovou korejskou hrůzu jako v případě faceliftu II. generace už snad do výroby nepustí... :-!
Miluni
😄 😄 😄 :yes:
GiIgit.
já mám zas na plakátě v práci velostera , normální auta mít vylepené nesmíme, v reálu nemám nic, proto opruzuji aspoň tady
Gilgit - stop odpadu na Auto.cz
Na této informaci není nic nového ani prekvapujícího. Velkohubost se nevyplácí.
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
Nedá ti to, že? >😁 >😁 >😁 ...ale tady se na věc díváme podobně.
bojler_
Jojo, Vláďa Vošický by mohl vyprávět.
Gilgit - stop odpadu na Auto.cz
Vošický je ceská zálezitost, z pohledu globálního automobilového prumyslu jsou za nejvetsí velkohubé blbce clenové vedení koncernu Volkswagen.
Avatar - Individualita
Individualita
A FCA 😉
GiIgit.
jeej, to tu zas kolem sebe kopu, aby se nepoznalo že nejvelkohubější jsem jááá ipa gilgit
jakubMG
Vitej novinarska nulo.
Gilgit - stop odpadu na Auto.cz
Vítej primitivní lháři.
Avatar - white label
white label
U té druhé věty ti výjimečně zcela věřím, že přesně víš, o čem píšeš... :😉 >😒]
Gilgit - stop odpadu na Auto.cz
Stací si vzpomenout na tvé velkohubé kecy o tvém provincním zmrzlinárství. >😁 >😁 >😁
Avatar - Đawson
Đawson
Já v podstatě nemám se škodovou problém. Co mi u ní nejvíc vadí jsou ceny na českém trhu. Vrcholné výbavy se dají sehnat sice výhodně, ale ten použitelný základ často bývá předražený.
bojler_
Ať bude dělat co bude dělat, vždycky bude značná část konkurence levnější. Protože z různých důvodů (a je jich dost) být levnější zpravidla chce nebo jednoduše musí.
Avatar - Emel
Emel
Souhlasím v případě Octavie, po zdražení je 1.2TSI 81kW Ambition+ drahá. U Superbu to tak nevidím, tam jsou ty běžné výbavy cenově ok, ostatně i ten úplný základ je použitelný, snad až na absenci xenonů. U Fabie mi přijde drahý ten litr, cena za slabší TSI už je podle mě ok, dražší jsou některé běžné prvky výbavy (tempomat).
Bobanus
Mám pocit, že filozofie Škody, tj. nabídnout auta pro masy, které jsou dobře opravitelná a nekazí se moc tak nějak Škoda opustila. Dokonce Fábie tomu dává na frak s cenou a motorem 1.0 MPI, u kterého se ani nepočítá s možností generální opravy atd. Z toho profituje konkurence. Do 270tis. kč jde koupit stejně vybavené auto u konkurence a vždy s lepším a všestrannějším motorem, posuďte sami😒br /> - Reference : Fabie III 1.0 MPI 44kw,(3 válec) Ambition+ : 266000kč
- Kia Rio 1,25 64kw (4 válec) Comfort (podobná výbava) : 255000kč, 7 let záruka
- Renault Clio 1.2 54kw/108nm(4 válec) Advangate(podobná vábava) - 249900kč, 5 let záruka
- Opel Corsa 1.2 51kw/115nm (4 válec), Drive! (podobná vábava) 265000kč, 5 let záruka
- Možná Hyundai i20 Family+, ale cena je pak už 279000kč, 5 let záruka
- Možná Ford Fiesta 1.25 44kw Trend za 274000 kč, 2 roky záruka

Přitom stačí místo nepoužitelného motoru 1.0 MPI nabídnout za stejnou cenu přiškrcený motor 1.2 TSI s 5 letou zárukou a opět bude Fabi ve hře 😄
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
:yes: :yes: :-!
Avatar - Emel
Emel
Nedivil bych se, kdyby se ukázalo, že celý koncern opouští strategii zaměřenou na růst prodejů a bude se nějakou dobu soustředit na konsolidaci, efektivitu a ziskovost. Téma největší automobilky světa se možná dostane k ledu a místo toho dojde na osekání okrajových modelů a třeba i drobné navýšení cen tam, kde si to ta která značka může dovolit (viz Škoda u nás).
Avatar - white label
white label
To by mu prospělo.
Být první (v prodejích) by nikdy nemělo být primárním cílem, nýbrž pouze (možným) důsledkem.
Gilgit - stop odpadu na Auto.cz
"Být první (v prodejích) by nikdy nemělo být primárním cílem, nýbrž pouze (možným) důsledkem" - zcela správne. Je zajímavé, ze to co chápe dokonce i prihlouplý namyslený samozvaný zmrzlinár a VAGinista z Roznova nechápal polobuh Martin Winterkorn a nechápalo to zrejme ani jeho okolí ve vedení koncernu Volkswagen AG,
Avatar - Emel
Emel
Toyota to tak hlásala už dřív... samozřejmě zlí jazykové mohou říct, že tím předem omlouvali ztrátu 1. místa >😒]