Celkem povedené, Pročpak Fiat neudělal ještě větší auto, dřívější Tipo bývalo plnokrevná nižší střední ne? :-) Zajímavé by bylo kombi :-) To nikdo v téhle lowendové třídě mimo Dacie nemá :-)
Tak ja furt si myslím, že to úplný lowend nebude. Tvarově rozhodně ne, nabídkou motorů v budoucnu taky asi ne, takže klasicky max. ta torzka vzadu.
Kombík a hatch bude (ani to lowendu neodpovídá), takže podle mne Fiat bdue chtít aby to byl plnohodnotný zástupce nižší střední..., s tím, že tlak na cenu byl, což je zatím se zdá být vidět v interiéru, i když z videa to nevypadá tak zle jako z fotek, takže možná výsledek nakonec nebude tak zlý. A šetří všichni, takže ono to ve finále opravdu může být lepší, než se zdálo. Důležité je, aby se nešetřilo tak jak šetří jiní i teoreticky renomovanější, tam kde to není vidět (např. odhlučnění a pod.).
Velikostně to zatím vypadá na leadera segmentu nižší střední, takže tam ten pláč nechápu... Bude to velké auto a dokonce to nebude úzký jezevčík, tak jak bývají opravdový lowendi postavení na podvozku městských kompaktů...
Ještě poznámka: Jak na to auto koukám, tak je to takový babyDART, což není vůbec špatné.
A to je ještě otázka, co to bude za automat. Nejspíš robot. Jinak zařazení 1,6 atmo je dobrá věc, spousta lidí takový motor preferuje, ale chtělo by to i manuál.
Ne, jen nerad odpovídám na otázky, kde mám pocit, že je odpověď příliš jednoduchá a samozřejmá.
No dobře - problém samozřejmě není existence 1.4 u Tipa ani u Astry, ať si tam ten motor klidně je, u té Astry ho koupí třeba 2-3% zájemců s opravdu skromnými nároky na dynamiku. Problém je, že u Tipa není nic lepšího - respektive je, ale s vnuceným automatem, možná robotem, jistě za znatelný příplatek, což je v lowendu problém.
Bylo tu srovnání s Rapidem... no jenže 1.2TSI v pohodě pokrývá tu většinu a pak tolik neva, že je 1.4TSI jen automat a tím je odsouzen do role naprosto okrajové motorizace.
No a nepřijde ti to celé jako plýtvání místem na disku? Ty sice pochopíš, že 1.4 je v roli jediné motorizace nedostatečný, ale necháš si to celé na dvakrát vysvětlit, abys pak napsal, že je ti to jasné od začátku? Přesně proto jsem se zdráhal odpovědět hned, ty na žádnou odpověď nečekáš, jen máš pocit, že jsi někoho načapal při nějaké nepřesnosti... :no:
To je ta magicka psychologicka suma okolo/do ktorej je u nas na SK ochota kupit nove auto. 10 000 EUR je ciastka, ktoru je velmi vela ludi ochotnych zaplatit v hotovosti za auto. Hovorim o kupujúcich fabie, dacie, SX4, opla a pod., nehovorim o vsetkych kupujúcich, ale o velmi velkej skupine.
Co si mozes za tuto sumu na SK kupit? Fajn vybavenu triedu B ako napr. corsa, fiesta. Mozes kupit daciu, aj za menej.
Ale ake auto NIZSEJ STREDNEJ si vies kupit za 10990 EUR??? SX4 ako prechod medzi B/C segmentom je prec, Peugeot 301 je skaredsi, lowcostovejsi atd., duster je SUV, ceed a i30 uz davno nie su za 11000, japonci a nemci v tejto cenovej kategorii prakticky nie su, francuzi? s prichodom novych modelov mozno nejaky trojvalcek bez turba s 80 konikmi.
Ak ten tipo bude s radiom, klimou, 1.4 s 11.5 a pod. do 11000 EUR, pojde ako teple rozky, pretoze ma aj spolahlivy motor, aj pekne vyzera zvonku, aj nema uplne vybrakovany interier, aj kombi je a pod...
Třeba Kia má příplatek za 1.6GDI 99kW na úrovni 25t... a to je GDI pozicovaný jako hi-tech motor. Pokud by byl příplatek za 1.6 oproti 1.4 15-20t u Tipa, pak si myslím, že by se ta 1.6 prodávala dobře. S automatem to ale bude spíš 40-50t a to už samozřejmě skoro nikdo nedá.
Slovenský trh neznám, u nás je Fluence 1.6 16V za 275t třeba.
A konečně, ještě jedna věc... zájmem automobilky není tlačit co nejvíc na cenu, naopak, zájmem automobilky je přesvědčit zákazníky, aby se do salonu přišli podívat na auto za 11t€ a odjeli autem za 13-15.
1.4 a 1.6 su zrejme vykonovo prilis blizko, EURO6 normy zjavne znizuju vykon staromódnych overených a lacnych atmosferických benzinov. Ak by chceli silnejsiu verziu za priplatok, maju 1.4 turbomotor.
Skor si myslim, ze chceli silou mocou ponukat automat a najlepsie im z toho pravdepodobne vyslo 1.6, kedze 1.4 turbobenzin by bol pridrahy a 1.4 bez turba asi na sestkvalt s automatom nestacil - ci vykon, ci tabulkova spotreba a emisie...
Osobne si myslim, ze automat nebude u vsetkych modelov, pretoze uz teraz su tri varianty karoseria a benzin a diesel, plus niekolko vybav, na lowcost dost siroky zaber...
Prosím pány redaktory, aby se při prezentaci zajímali o to, zda-li motorovu paletu nového Tipa obohatí také motor 1.4 T-Jet a pokud ano, tak s jakým výkonem a od kdy. Děkuji. :-!
To snad nemuzou myslet ani vazne, vzdyt od zacatku se mluvi o tom, ze tohle auto bude tlacit na konkurenty predevsim cenou. A ted daji uz tak dychavicnou 1.6v do automatu? Probuh vzdyt to nepojede pod 8/100 snad i kdyby clovek meditoval a bude to drahe. Vedle toho je neco s 1.2 Tsi jasna volba. No a o absenci T-jetu se tu uz popsaly "stohy papiru"....
Takze vhodne tak s 1.4kou pro duchodce, a to jeste pokud bude cena opravdu prizniva, jinak astru nebo korejce...
Jo, základní 1.4 je pro maminy, důchodce a začínající řidiče, popř. 2-3 auto do rodiny, 1.6 s automatem je prodejní "fail" - měla by to být spíše alternativa než vrchol benzinové řady. Pokud by ji dali s manuálem, tak si myslím, že by o ni byl velký zájem (alternativa k malému turbu) a 1.4 T-jet jako vrchol ;-)
Problém je ten, že v Turecku 1,6 eTorq v ponuke nevidím vôbec.
[odkaz]
A aj tak by to chcelo zaradiť do ponuky aspoň 1,4 T-Jet, ešte lepšie Multiair, ale to už by bolo asi príliš sci-fi :-) Takto by bol (žiaľ) jedinou možnou voľbou 1,6 Multijet.
No, teď tam fakt není... :-(
Koukal jsem tam na začátku listopadu... a byla tam s oběma převodovkama! :-(
Ale text si nepřečtu, turecky neumím... takže možná i psali, že bude později.. to nevím.
Každopádně na carbuyer.co.uk píšou:
Both manual and automatic gearboxes will be available.
A na mém oblíbeném autocar.co.uk píšou:
That’s with the top 1.6 turbodiesel on board and standard six-speed manual gearbox (automatic and dual-clutch automatic options are also available).
Ale tam je to výslovně jen pro nafťák... a k 1.4 píšou výslovně jen manuál.
Bezín 1.6 nekomentují...
Tak uvidíme.
Ale popravdě mě to zase až tak netrápí - já si stejně chci koupit 1.4. Padají tady silácké řeči, ale 70kW pro normální ježdění úplně stačí... a ten motor už jezdí po silnicích tak dlouho, že není důvod mu nevěřit. ;-)
ovšem zpracováním palubní desky a slícováním a použitými materiály se Tipo vrátilo tak o 10 let zpátky. Za mě osobně fakt hnus.... :no: Jako z dodávky...
Tady nebudu souhlasit. Prošel sem si ty fotky detailně a zatím mi to přijde oproti původním fotkám jako příjemné překvapení. Materiály na palubce a na dveřích vypadají příjemně a relativně draze, rozhodně se nejdná o lesklý plast, který je teď už fakt jen v dolní částí tunelu a kolem toho zatrackaného rádia. Takže pro mne zatím dobrý, ale počkám na reál.
1,6 určitě v manuálu taky bude, divil bych se kdyby ne. Třeba ne hned na začátku v open edici, ale později bude určitě. Na domácí žvýkání 1,4 bude stačit i tak a jako dobrá alternativa vypadá ta 1,6 v naftě. Ta je naprosto konkurenční (lepší motor už dnes nikdo moc v této třídě nemá), pokud bude její cena rozumná.
Presne tak. V interieru je to chudacek. A to jak designove, tak asi i materialy. Predek taky pusobi zvlastne a bojim se, ze rychle zestarne. Naopak zadek je takovy zajimavy mix Subaru s Volvem a celkove mu nechybi italsky smrnc.
já nejsem s hódný kluk, já jsem CYP s tečkou :-( To mám za své chování a působení v panoptiku jménem Nošovice. Omlouvám se všem čtenářům i redakci za to, že jsem CYP.
Design se povedl a interiér, technika a motory pro východní Evropu, blízký a střední východ budou stačit. Opravdový zástupce nižší střední třídy to není ani náhodou, ale v low-cost segmentu bych mu dal určitě před Rapidem/Toledem či C-Elysée/301 přednost. Nicméně od ČR na západ to žádný prodejní šlágr nebude.
Plán soudruhů je jasný, do pěti let životní úroveň Ruska, do deseti let na úroveň běžných číňanů, za 15 let KLDR a za 20 otroci v chalífátu. A to by bylo, aby Merkel ty pětiletky nesplnila! Však má s nimi bohatou zkušenost z DDR. >:-[]
A motory Multi Air nebudou?
U Fiatu začal vývojář Ing.Torazzy s vloženým vahadlem mezi normální vahadlo a dřík ventilu už na začátku 80.-ých let a tento nápad se dále propracovával až k dnešnímu vloženému hydraulickému válci - Multi Air.
S italskými značkami kolem Fiatu to dělá dojem, že panu Marchionnemu o evropská auta nejde. Kdo jiný by si mohl dovolit začít u firmy s největším počtem Vozů roku, všechny typy ukončit bez náhrady, aniž by se snažil je prodávat a vydělávat na draze zavedené výrobě. Tato podivná liknavá cesta k výrobě Tipa, stejně tak jako Alfy Giulie s jejími změnami koncepce pohonu těsně před dokončením jedné, ... to je nepochopitelné.
- ale podle jakého plánu? Vždyť před tím bylo zastaveno italsky hezké a povedené Bravo, aniž by mu byla dělána jakákoliv reklama, natož, aby vznikl kombík - a k nástupu Tipa vzniká již dost dlouhá pauza. Člověk se jen diví, jak s dnešním podivně chudým sortimentem může být Fiat 10. nejprodávanější značka v Evropě - byla před léty 6.!
já bych si dovolil tipnout, že ten multiair bude. podle všeho vychází z tipo z modelu 500L a to v nabídce multiar má, takže snad se dostane i do tipa
mně se to auto docela líbí. jen to vypadá na těch 17kách docela srandovně
někde jsem viděl, že zaváděcí cena u základní verze je 12 500e
v itálii už jsou i v autosalonech
Silnější jen o fous... právě tak akorát aby nahradil ztrátu dynamiky danou automatem.
Takže jednak to není jistý... a druhak to vlastně ničemu nevadí - pojede to víceméně stejně.
Akorát jednou trochu dráž... ale zase pohodlněji. ;-)
Edit: takže už to jistý je:
V závislosti na trhu poskytne Tipo na výběr ze dvou zážehových motorů (1.4 l 95 k a 1.6 l 110 k s automatickou převodovkou) a dvou vznětových přeplňovaných agregátů Multijet II (1.3 l 95 k, 1.6 l 120 k).
"nabídkou elektronických pomocníků je ale plně srovnatelný se zaběhnutými modely nižší střední třídy. Vedle stabilizačního a protiprokluzového systému se těšte na asistent při nouzovém brzdění (podpoří maximální brzdou silou pro zkrácení brzdné dráhy), systém TSC (Trailer Sway Control) pro stabilizaci přívěsu, asistent rozjezdu do kopce nebo ochranu proti převrácení.
- mno, BA považuji za standard už snad 10 let, ESP se souvisejícími SW serepetičkami je povinné, a že se mi sedan nižší střední nepřetočí na střechu bych tak nějak očekával i bez asistentů. >:-[] Spíš jsem čekal nějakou zmínku třeba o automatickém brždění, detekci chodců a podobně.
Jinak k autu - nechci se opakovat, každopádně Tipo je mi docela sympatické. Pokud se cena dostane pod Rapid, pak tu máme potenciálně pěkné rodinné auto. Absence MultiAiru nebo kombinace 1.6 s automatem je mi jedno, optikou ekonomicky smýšlejícího zájemce mi osvědčená 1.4 16V přijde tak akorát. Jen tvary interiéru jsou pro mě trochu zklamáním. A rozhodně by si měli pospíšit s dalšími karoseriemi.
Myslím , že Fiat si může dovolit mít ceny i těsně nad Rapidem.
Záleží na motorech , auto bude jistě větší a širší.
Kombi a hatchback jsou pro EU nutností..sedan je okrajovka pro Turky atd..
Je super , že to konečně není další šílená mutace retro 500... :yes:
Dle zatím zveřejněné motorů to vypadá, že to bude další auto do segmentu "levných velkých aut" jako Rapid, Fluence, P301 nebo C-Elysée
Což je dle mne škoda, protože jméno Tipo ve své době znamenalo plnohodnotný vůz, paletou motorů o objemech 1.1 až 2.0 a výkonem až 109kW zdatně sekundující klidně i Golfu. Ze zvěřejněných motorů se jako jediný použitelný jeví silnější diesel, ale tam to bude jednoduše zabité cenou. Stavět dnes v Evropě v této třídě na líných atmosférách 1.4 a 1.6 asi k výraznějšímu úspěchu nepovede.
někde jsem zahlédl zaváděcí cenu 12 500 e za základní 1.4
ta 1.4 bude docela lenoch. kámoš to má v GPsport se 70kwatam je to tak akorát
při euro 6 a 150kg navíc to bude lenoch
Doufám, že ta překrývací reklama na jiné články na auto.cz v galerii je jen opravdu hloupý vtip. Proč musím po každé páté fotce zavírat "okno", které zakrývá obrazovku?
Je to proto, že máte pocit, že musíte "zbytečně" moc fotit? Pak to chápu, protože minimálně já nedojdu dál než k nějaké 10. fotce a pak to raději zavřu.
..jako majitel Stila jsem tak nejak cekal od Fiatu vice, vlastne jsem cekal konecne nejakeho poctiveho nastupce Stila. Tohle je neco mezi Punto Grande a Stilem. Ikdyz Bravo neni asi spatne auto,ale verze kombi neprisla a LInea je tkaovy divny hnus.
Oblast radia a radio samotne je des bes, tam by se dalo zapracovat, jinak je to auto relativne pohledne. Uvidime na cenu, ale cekal, ze bude pod 300.000 jinak se nechytnou, protoze o neco vice jsou Korejci a Renault, Opel.
Proč by mělo být lepší auto levnější?
A jestli Ti tohle auto přijde jako "něco mezi Grande Puntem a Stilem"... tak nemůžeš mít Stilo. ;-)
Můžeš. Ale je to prostě auto jiného druhu - nelze přímo srovnávat. Pokud chceš nahradit Stilo srovnatelně, počkej do podzimu.
Já třeba chci cíleně sedan.
Tedy, moc díky za tento odkaz! Zcela nekamuflované Tipo kombi, no to je bomba!!! S motorem 1.4 T-Jet a manuálním šestikvaltem by to fakt nemělo chybu! :-):-):-):yes::yes::yes::yes::yes::yes::yes::yes::yes::yes::yes::yes::yes::yes: