ono to jiz neni jen o kapitolach, i v galerii je najednou frekvence reklamy vetsi >:D holt vedeni rozhodlo zvetsit zisk o XX% tak se musi reklama rozsekat na dilky a cpat se vsude kam jen to jde :-!
odhaduju ze to neni nastavene na fotky, ale na casovej usek, a ten zkratili, proste se zde dela vse proto aby to lidi nasiralo a nasiralo a casteji a casteji proste zacali navstevovat spise konkurenci
Koník od Mercedesu je výborný :yes::yes::yes: I když šestiválec by tomu padnul jak ulitý ;-) Jen je smutné, když Ondra napíše na zdejší poměry pěkný článek, tak jej zprznit do kapitol ;-\
je jeden z mála současných MB modelů, kterému aktuální MB designový styl sedí. Škoda té silážní hnědé, to je barva, která spolehlivě zabije dojem z čehokoliv.
Jen poznámku k vychvalovaným kabinám MB, ano, matně dřevěné obložení tohoto exempláře je opravdu premiové, bez debaty, ale mě to přijde málo na obecnou chválu. Je mi jasné, že chválit/hanět ergonomii je zhusta otázkou toho, na co je tester zvyklý, osobně ergonomii kabiny céčka a jeho odvozenin prostě chválit nemůžu. Ovládací panel klimatizace má malá kolíbková tlačítka, je to nešikovné hlavně pro nejčastější "operace", tj. nastavování teploty, tlačítko výstražných blikačů je také malé a utopené na pravé straně, ano detaily, jenže právě intuitivní používání je základem zvládnuté ergonomie, tahle řešení jsou poplatná čistě designu. Nemluvě o voliči převodovky pod volantem, z toho plynoucí jedné velmisdružené páčky pod volantem, x tlačítkům na volantu - přitom tempomat na páčku apod. Znova, detaily, ale i ty hrají roli, zkuste jet v noci v céčku se zapnutím vyhříváním sedaček, pořád periferně vidíte vlevo pod zrcátkem diody tlačítka vyhřívání, nepříjemné. Malichernost? Možná, jenže tohle je Mercedes...
mne konketne sa nelubi interier tak nejak celkovo.... ta trojica kruhovych vyduchov s "prilepenym" displejom by mozno vyzerala sexi na nejakom malom kabriu a la MX5 ... ale nie u SUV tohto segmentu.... tychto rozmerov a ceny .... tu si podla mna GLC zasluzi uz nieco dizajnom "solidnejsie" a hodne mena MB a auta typu SUV.. podla mna aj CX5 za ovela nizsu cenu alebo aj discovery sport posobia v interieri viac SUVitejsie solidnejsie a viac im sedi ten ich interier ako tento tomuto GLCecku... mam na mysli samozrejme dizajn.... lebo kvalita prevedneia iste nebude zla.... aj ked ten prilepeny tablet uz na pohlad nebudi moc dojem kvality to treba zdoraznit.... v jednom teste mensieho CLAcka ho dokonca kritizovali za povrzavanie ze zle znasal otrasy .. proste sa casom moze "vykyvat" ... zvlast ak ho ma clovek v aute v ktorom pojde sem tam aj do terenu....
nechcem byt moc kriticky takto od stola...... ale mne sa vlastne nelubi ani exterier... aj tu vidim akysi len prevzaty face z Cecka alebo Acka... tie predne svetla su hadam uz aspon v 3-4roch MB uplne rovnake co kazi dojem z premiovosti a charizmy tychto aut... hodne to kazi dojem aspon pre mna je to podpasovka.... rovnako na tomto konketnom modele sa mi nelubi ani ten podivny gycovy leskly plast dole v narazniku .... kde sa podelo hranate chlapacke GLKacko ktore malo svoj vlastny styl? .. ved toto GLC je voci nemu uz len taky modny mestsky pocmulany cukrik pre holky ;-\ ... s megarazvorom s bruchom tahajucim po zemi.... tu nehrozi hadam ani rozryta polnacka... nic v zlom ale za 1,5 milona mame dnes ozaj lepsie kusky ako to co nam ponuka MB v podani tohto navonaneho GLCecka... ja konkretne by som uprednostnil povedzme taky discovery sport ..... ozaj paradne SUV kde je este vsetko tak ako ma byt a ako sa na SUV patri .. aj dizajn aj interier ..... a je za stale solidnu cenu ;-):yes:
Docela se tesim a zaroven desim svezeni s novou A4, tam je to taky oda na minimalizmus a obavam se jestli to uz neprerostlo uzivatelsky privetive meze. Jak pises, nejcasteji pouzivane funckce maji byt po ruce a tlacitku, proklikavat se k necemu skrze titerne tlacitka, nebo tlacitko nemit vubec muze byt krasne na plakat, ale uz ne tak pro zivot.
S něčím zcela jistě souhlasím, s něčím zase ne. Sdruženou páčku mají všechny Mercedesy a ve výsledku je její ovládání velmi jednoduché, u klimatizace osobně mačkám jednou za život tlačítko "auto" a pak pouze měním teplotu, která je dobře po ruce. Je pravda, že když chce člověk s klimou řešit něco jiného, tak je to obtížnější, stejně jako souhlasím s tím, že tlačítko výstražných blinkrů je daleko a malé, byť po několika používání jsem si na to taky zvyknul. Oproti mnoha jiným interiérům mi tady ale nic až tak zásadně nevadilo, snad jen pro ovládání některých funkcí se musí zbytečně do menu palubního počítače a proklikávat (kupříkladu vypnutí otravného varování před nárazem, které se zapíná s každým zapnutím motoru).
Na všechno se dá zvyknout, otázka je, proč to mít nějak, když to jde i líp. Každý, kdo jel v MB, si někdy při zapínání stěračů nechtíc zablikal...
Změna teploty je na kraji, ano, ale přepínač je malý a změna teploty vyžaduje kontrolu pohledem, u ovládání kolečkem s dobře odladěnou silou ovládání jde tohle poslepu...
S tlačítkem výstr. světel nevěřím, že lze i po zvyknutí si, kde je, trefit jej poslepu prstem při drsném brždění, je prostě špatně umístěno, tvarově nerozlišeno, řešení poplatné čistě designu stř. tunelu.
Podobně zapínání radia vedle tlačítka starstopu, nijak tvarově neodlišené...
Na co je na každém rameni volantu x tlačítek, když tempomat chybí?
O tom, že by mělo něco vadit zásadně, nepíšu nic, proto několikrát opakuji výrazy "detail" a "malichernost", ale mluvíme tu o Mercedesu...
suhlas.. voci charizmatickemu stylovemu GLK je toto velky krok ( skok ) dozadu ;-\
idealne toto GLC posluzi ako draha znackova vonavka pre damy na jazdu po meste aby sa mohli ukazat... na nakupy alebo na kavicku pripadne na vecerny aerobik.... kazdopadne ja by som od MB ocakaval daleko viac a hlavne celkovo inu filozofiu tohto auta ... lebo toto je ozaj podpasovka ... ;-\
Zelené vdovy jezdily i tom původním,ale ten se od ostatních malých SUV hodně lišil.Podobně jako ten malý rangeroveřík,taky v něm jezdí hlavně ZV,ale to auto má zajímavý tvar a s níčím si ho nespleteš.
Automobilka má vydělávat. Pokud to budou dámy pro pojížďky městem používat, tak budou spokojené a MB taky. Pokud si myslíš, že "ukazovat se s GLC" tak žiješ v malém světě... Na cílových trzích jde o tuctové auto. Asi tak jako je MB E v Německu užíváno obyčejnými taxikáři...
GLK jsem měl před pár lety vyhlídnuté jako možnou variantu pro nový vůz (vedle XC70). Jenže MB nedodával model, který by snoubil manuální převodovku a 4x4. Takže smůla.
Tohle GLC je cesta do pekla (k rendlíku). :no:
Za mne velmi pěkné střední SUV..! :yes:
Po krabicovém drsnějším GLK má rozumný nynější design Mercedesu.
Asi bude stravitelnější většině zákazníků..
Jen ta cena je prostě Mercedes.. ;-)
Ale pořád se to nějak omlouvá eufemismy o ne nejlepší převodovce apod. Podobně motory, spec. R4 dýzly potřebují vždy vyšší variantu, aby dynamicky stačily konkurenci, s 20d bmw a 2,0 tdi se nesrovnává 220 cdi ale 250 cdi, typicky autobild, vždyť tuhle novinku GLC 220cdi předčí v reálné dynamice i ta v testu zmíněná stará Q5 se 130kW tdi.
Zdá sa, že tá prevodovka charakterom sa nijak nezlepšila, len sa jednoducho pridali 2 stupne. Predchodcu, t.j. GLK poznám s testovaným motorom a 7G tronicom a prevodovka je taký priemer, neurazí, nenadchne. V štandardnom móde radí hladko, ale nijak extra rýchlo a v športovom cuká. Dva stupne naviac môžu znížiť spotrebu a trochu znížiť hlučnosť motora, ale zase aj podľa testu prevodovka s 9 stupňami zbytočne skáče.
Nechápu, nechápu, nechápu. Co jim brání v tom domluvit se se ZF? Berou je v Audi, ve VW, v Jeepu, berou je všichni a oni tvrdošíjně trvají na svých převodovkách, které bohužel, pokud nejde o AMG verze, prostě neumí...
článek jsem nečetl, reaguju jen na diskusi:)
Jediná Mercedesí převodovka, která obstojí v dnešní konkurenci je ta v AMG GT... A dodává ji Getrag. >:D Nové C 63 už má tu klasickou MCT přehazovačku vcelku na úrovni, jenže DCT se už z principu rovnat nemůže.
Dost často lidi říkají, že je lepší nechat MCT a další variace na HDM od MB ve sportovním auto módu, protože pádla reagují se zpožděním a často skončíš v omezovači.
Kolik jsi toho s tou převodovkou najezdil? V rodině máme GLE 350d. Faktem je, že není dokonalá. Ale o cukání nemůže být řeč. Lepší je paradoxně v sportovním nastavení.
Dobry den/Ahoj,
mozem sa spytat preco mizerna. Sice je to moj prvy automat ale mam ju v CLA a radi normalne, podraduje pri zoslapnity plynoveho pedalu a zaradzuje vysoke stupne pri "eko" jazde.
V CLA asi těžko můžeš mít automat, který je v GLC.
GLC má motory uložené podél a používá 9 st. automat s hydrodynamickým měničem momentu (obchodně označovaný jako 9G-TRONIC), kdežto CLA jsou předohraby s motory umístěnými napříč a tam se jako automat používá dvojspojková převodovka (obchodně označovaná 7G-DCT). Tedy úplně jiné technické řešení než je u GLC.
S touto dvojspojkou jsem jel MB-A 220 cdi, tam řadí hladce a svižně při běžné jízdě. Při snaze o sportovní jízdu je to slabší, jakmile jde pedál na podlahu při kick-downu, tak jsem registroval pomalejší reakce (elektronika se evidentně snaží srovnat otáčky motoru než sepne spojky a trvá jí to dlouho asi vzhledem ke značné setrvačnosti poměrně velkého dieselového motoru) a třeba při prudkém brzdění do zatáčky, kdy bylo třeba podřadit o 3 nebo dokonce 4 stupně to zvládala tak pomalu, že jsem byl už dávno skoro za zatáčkou než takové podřazení zvládla. Stejně tak při přepnutí na manuální volbu pádly pod volantem a razantní jízdě pod plným zatížením motoru je znatelné zpoždění při požadavku na změnu převodu. Takže DCT řadí plynule, ale při snaze o sportovní jízdu selhává v hlavní disciplíně dvojspojek a to je rychlá změna převodu, někomu to nemusí vadit, někdo, kdo je zvyklý na bleskově řadící dvojspojky to bude kritizovat.
Jenže CLA je platforma pro předokolky s motory napříč. Tam je dvouspojková převodovka. U GLC jsou motory podél, platforma z většího C a tam je 7(9)G-tronic s HDM a planetou. A o této převodovce je řeč.
průměrná celková udávaná spotřeba 5 l/100 km u 2 tunového mastodonta, no tak to je přeci každému jasné snad i Bruselskému úředníkovi že to je úplný nesmysl. Vůbec si nedovedu představit jak toho při laboratorním testu mohli dosáhnout. A oni se tím bez skurpulí chlubí. No jsem zvědavý co na to americký trh pokud se to tam dostane.
Za kolik má jezdit/píše autor testu/.Velice by mě zajímalo,kde je tato hodnota uvedena,myslím,že ji v technické dokumentaci nenajdete.Všude uváděna NORMOVAN'A
Spotřeba,což je něco jiného
Pro mě je velkým plusem oproti GLK možnost vyhřívání zadních sedaček a nyní nové elektricky výklopné závěsné zařízení - koule. Oboje samozřejmě za nehorázné příplatky. Příjemná u GLC je i homologace u 20" disků na shodný rozměr gum na všech kolech. U GLK jsou vzadu 255 a vpředu 235. Trochu obavy u GLC mám z montáže zahrádky. U GLK to jsou poctivé hagusy, u GLC pouze do střechy integrované lišty. U GLC je zoufalý systém konfigurátoru objednávek. Chcete například vyhřívaný volant a hned se vám tam přimotá nějaký balíček za pár desítek tisíc... A totéž je i u mnoha dalších položek, včetně výběru disků atd. Ale ty odporné zaslepené koncovky výfuku musíte zkousnout. Nárazník bez nich je pouze v základu a funkční výfuky jsou pouze u benzínového modelu... a objednat u nafty nelze, musíte se zejména v zimě "pyšnit" kouřem někde z podvozku... A to se klidně dostanete na částku okolo dvou miliónů...
Tak jsem se dozvěděl skoro všechno, vyjma toho, co zvládne GLC alespoň v lehkým terénu. Jak funguje AWD, jak se chová na povrchu s nižší adhezí atd...
Minimálně o chování na sněhu bych se rád dočetl víc, nejsme přece na portálu "Blesk testuje". Tam to možná stačí, tady mi to přijde jako max "První dojmy".
Tohle auto do terénu vhodné není a ani jej tak nikdo nepoužívá, ostatně jako drtivou většinu SUV. Pasáž o jízdě na sněhu tam je, nicméně byl to pouze nízký poprašek, jak to bude v závějích, těžko říci. Každopádně auto nemělo s trakcí žádné potíže, má stálý pohon všech kol.
Ondro, včera jsem musel kvůli servisu odjet s Disco Sport a myslel si něco podobnýho, když jsem ho pak protáhl bahnem, abych tam nemusel pěšky, překvapil. Proto se na to ptám.
Ok, chápu, nějaké to bahno by Mercedes asi taky zvládl, nicméně on je v tomhle trochu problém tak nějak obecně - zvýšené riziko poškození vozu, znečištění že ani wapka pomalu nepomůže atd. U terénních modelů je to jasné, tam podobné věci jistě vyzkoušíme, ale testovat tak každé SUV není úplně šťastné a jakožto terénní amatér se mimo cesty moc necítím, pokud k tomu to auto není vyloženě určené.
Kecy, kecy, kecy... Kde vyskúšate, čo vyskúšate?! To bude rovnaká obdoba tých trapasov, čo ste nazvali testom, viď naposledy výtvor Fokta, keď "akože" testoval Land Cruiser?! Úbohé, biedne, hlboký podpriemer.
Keď nie ste schopný v redakcii vyjsť s SUV, alebo dokonca s normálnym offroadom mimo cestu do terénu - nie, terén nie je poľná cesta k chalupe - tak aspoň preberte hodnotnejší test z iných médií, či už nemeckých ,alebo slovenských.
Tragický reklamní omyl všech novinářů..
Tak automobilky to údajně tvrdí že SUV nikam do terénu nejezdí, lidí co jezdí s SUV se nikdo neptá.
Dle vlastní zkušennosti s SUV jezdíme stále nejen ve městě , ale protože je to auto primárně pro sport a volný čas , tak i do přírody.
Tam je kupodivu , světe div se , i lehčí či težší terén , bláto a šutry v létě a sníh a led v zimě.
Na hříbky či kešky , nebo lyže a běžky se jinak nedostanu.
Lidi mají taky chaty a chalupy a když napadne na horách sníh , tak terénní schopnosti svého SUV potřebují jako soli.
A takových majitelů SUV znám několik desítek , lidí co honí ego a leští si velké SUV ve městě jen pár.
Asi by novináři žijící v Praze měli občas vystrčit krk z hl.města třeba na Vysočinu , Krkonoše či Beskydy.
Tak proto řeší spousty zákazníků světlou výšku SUV , aby vůbec k chatě dojeli... >:D
no, ale zase ruku na srdce - v praze zije tak petkrat tolik lidi co na vysocine, v krkonosich a beskydech dohromady... a esuvecek tam bude tak dvacetkrat tolik... takze tech (podle tebe) etohonicskych lesticu bude nesrovnatelne vice ;-).
ja ziju na malem meste, jedno suv jsem mel a musim rici, ze neni lepsiho auta do mestske dzungle. do opravdoveho terenu to opravdu neni.
Ani ho tak nikto nepoužíva? Ale nehovorte? To jako o-p-r-a-v-d-u nikto? :no: Musím sa smiať, čo všetko si dokáže taký redaktůrek vymyslieť, len aby zakryl svoju nemohúcnosť.
Jediné, čo mi zatiaľ prekáža je pomerne malý objem palivovej nádrže. Dúfam, že s príchodom väčších motorizácii sa bude dať doobjednať aj väčší objem. GLK malo 59/66 litrov, čo tiež nebolo terno, ale aspoň o málo lepšie.