Vezměte nejprodávanější auto v Evropě, přidejte mu velký zavazadelník, opepřete ho silným dvoulitrem, a pokud nejste Babica, po chvilce vaření vykouzlíte Golf R Variant.
Tak s vetou o tom, že Golf R nie je nevýrazný a mdlý a že podľa dizajnových zmien sa dá poznať, že nejde o 1,2ku rozhodne nesúhlasím. Naopak často sa mi stáva, že si bežný Golf s výbavou R line pomýlim s Rkom a až bližšie skúmanie odhalí, že je to obyč verzia. Rko je rozhodne nenápadnejšie, ako GTI (s jeho červenou linkou v maske, červenými strmeňmi a špecifickým nárazníkom), naopak R vyzerá skoro ako bežný Golf s paketom R line, pod ktorého kapotou môže byť aj tá 1,2TSI.
Jednoduché porovnanie: ktorý Golf je R a ktorý len R line?
[odkaz]
[odkaz]
Je to tak... a jak se mi Golf Variant R líbí tím co umí, tak musím říct, že obzvlášť v této barvě, s nástavci prahů a s černýma kolama se mi fakt nelíbí.
Černá kola prostě ne, to unese možná tak nějaký supersport v bílé barvě, ale na Golfa, který zvlášť jako kombik potřebuje velká kola, aby nevypadal zvláštně to nesedí.
ja tejto mode ciernych kolies teda vazne nerozumiem nech sa na mna nik nehneva..... a rad si necham vysvetlit co je na tom pekne ... a k comu je to dobre "skryvat" kola ... ktore by mali skor "svietit" a proporcie auta uz pri pohlade zdaleka zvyraznit ..... ved nie sme v dodavke ... teda aspon dufam.. lebo pri vw clovek nikdy nevie.... ten jeho dizajn ozaj moze mylit .... to je pravda >:D;-) ...
Souhlas, přitom v "základním" barevném provedení jsou Pretroria krásná kola [odkaz] , černé provedení je naopak "zabíjí" a ta kýčovitá modrá linka (za další příplatek) to rozhodně nezachrání/nevytrhne.
Lapiz jasná volba :-)
[odkaz]
Je to ještě trošku komplikované tím Variantem (bez toho pro mě to auto momentálně nemá smysl)... ten zadní převis s mohutným sloupkem nevypadá moc dobře, takže je potřeba na to při výběru barvy a kol myslet... musím říct, že ta šedá nebo případně i černá to maskují asi nejlíp.
U té Lapiz Blue mám problém s tím odstínem, který je sice hodně fotogenický, ale naživo umí i docela zklamat. Potřebuje téměř absolutní čistotu a hlavně dobré/přímé světlo, jinak umí taky vypadat jako laciná tmavá "uni švestka". To co máš teď na RS kombíku, je v tomto ohledu úplně jiný odstín, světlejší a výraznější i naživo.
Přesně tak. Lapiz Blue na "krátkém" R-ku jsem viděl přímo na salóně. A oproti fotkám velký rozdíl. Měl jsem z toho podobně rozpačité (záměrně volím jemné vyjádření) pocity jako kdysi z Performance Blue na Fiestě ST.
Dovolím si nesúhlasiť. Ja som Lapiz blue videl nielen na salóne, ale aj na dennom svetle (predvádzačka, čo som jazdil, bola práve v tejto farbe) a o slivkovom odtieni nemožno vôbec hovoriť. Aj keď na fotkách (ako každá farba) vyzerá trochu inak ako naživo, je to vydarený odtieň a rozhodne najkrajšia farba dostupná pre R.
Nikdo přece netvrdil, že zrovna na děním světle nemůže vypadat atraktivně. Např. na přímém slunci vypadá atraktivně možná až moc a třpytí se jako blázen, což umí i večer pod přímým umělým osvětlením. Ale pak ji stačí i lehce zašpinit, k tomu se zatáhne obloha a když ji například potkáš v protisměru vypadá jako temně modrá z poštovní Fabie (bez metalízy). Tři dny jsem ji tu měl několikrát denně na očích, takže vážně vím o čem píšu. Je to odstín několika tváří. To, že na eRko neni barevně moc z čeho vybírat je druhá věc.
No viem si predstaviť aj krajší odtieň modrej, ale i Tak je to pre mňa akceptovateľná modrá a ako píšeš v rámci biednej palety Rka top voľba. Nenadarmo ju VW dáva na všetky promo fotky.
Btw. o špine mi ani nehovor, po včerajšej jazde zas.atými okreskami za Liazkami moje dvojfarebné disky majú už len jeden odtieň - blatový. 8-s
Tiež som tie individual laky pozeral, ale pri tej cenovke ma prešla chuť. Pri tej už tak vysokej cene pridať ďalších 2210 eur za špéci farbu je neakceptovateľné. Nehovoriac o dostupnosti laku v prípade napr. drobného oderku a potrebe prelakovania).
[odkaz]%25RzzSUfNfBx…
Jasně, ale normální metalíza je za 550€ a třeba ta Oryx něco přes 1k€, takže přidáváš 1660€. Já bych byl s Lapiz ok, ale kdyby tam nebyla, tak ty 2k€ není zas tolik.
Já jsem ty "speciální" laky nejednou procházel a nic, co by mě za ty háky oslovilo jsem tam stejně nenašel. A dávat tolik peněz za něco, co mě nebere/nenadchlo mi přijde úplně zbytečné. Jsou tam i odstníny, které jsou běžně dostupné u jiných VW, ale samozřejmě za úplně jinou cenu.
Ten příplatek je prakticky za to, že ten lak normálně na lince nemají a udělat to je nějaká práce navíc (pokud je pro ně dražší, tak pravděpodobně proto, že nemají takový objem). Jen výjimečně jde o laky o více vrstvách atp., tedy dražší technologie. A za exkluzivitu se platí.
Vtipný je na tom to, že většina slušných lakoven to umí za normální cenu. Tohle je prostě taktika výrobců. Náklady nejsou o moc vyšší, ale zisk mnohonásobně.
Nemluvím o švestkovém odstínu. To je problém Performance blue u ST Fordů, na slunci rozinková Deli...zatímco ve stínu vypadá téměř jak základní nemetalická modrá. Lapiz Blue mi prostě naživo přijde dost obyčejná, připomíná spíš uni tmavě modrou. Podle mě je třeba modrá metla na O-RS povedenější odstín. Na druhou stranu Limestone Grey z white labelova odkazu mě taky zrovna nebere. Lehce jsem ji zvažoval u GTI, ale naživo to CSG vyhrála na celé čáře.
Áno, modrá z Octavie je vydarená, zrejme aj preto drvivo prevažuje na RS. Limestone grey sme riešili, je to nezaujímavá, všedná farba (ideálna pre tých, ktorým sa zdá Rko moc nápadné a chcú ho ešte viacej opticky schovať, čo je tak jeden človek na svete: z Rožnova >:-[] ).
Kdyby jsme tě sami neukecali na méně praktickou CSG, tak ji teď možná máš na GTIčku, tak teď moc nemachruj, jo a vzpomeň si taky na tu šedou cos měl na Focusu, proti té je i limestone exkluzivní odstín. >:-[]
Z těch mála barev, co se na eRko běžně nabízí je to pro mě nejlepší volba, rozhodně 100krát lepší, než třeba v bílé, ve které se určitě prodává více. Podívej se třeba na německé weby, rozhodně nejsem jediný na světě, kdo by ji dal přednost. ;-)
Za to samozrejme posielam ďakovnú zdravicu. ;-) Chvalabohu som tú limestone nevzal, odvtedy som ju videl naživo dosť na to, aby som si búchal hlavu, ako som o nej mohol vôbec uvažovať. To proti nej tá Chill z Focusu bola nádherná, meniaca odtiene podľa svetla od šedej cez striebornú až po zlatistú.
Edit: pozeral som orientačne mobile.de a na Rku je limestone zďaleka najzriedkavejšia farba, vedú čierna, modrá a biela.
Což je další důvod proč jí dát přednost před bílou, nebo černou... ;-)
Ale nějaké G7R v Limestone si tam našel určitě, takže jediný na světě asi nebudu.
Vidíš, taky u každého svého názoru zbytečně nedodáváš, že to píšeš za sebe, že je to tvůj názor apod., tak nevím proč to chceš po mně, viz diskuse o 3/5dv. hb. :-)
Na mobile.de je typicky ve vedení černá s bílou a černým interiérem, i u aut se zajímavou paletou. Je to taková sázka na jistotu. Ta modrá je tam proto, že je to barva, ve kterého ho ukazuje VW. Prezentační konfigurace jsou také celkem časté, stejná logika.
Souhlas. Vzhled Rka muže mit teoreticky teměř každy kupce Golfa. I mě prodejce až vtiravě vnucoval R-Line paket ať to pry vypada. I s tim GTI souhlas. Na nejostřejši verzi je to opravdu chabe. Jinak auto určitě povedene.
je to fakt podobne.... aj ked nadupane R-ko ma trosku iny naraznik... sice je to rozdiel ktory bezne clovek "nepostrehne" ale napriklad v pripade ceedu GT line a ostreho GT je to pri pohlade spredu uplne podobny scenar.... aj tu rozdiely najdu len ti ozaj zasveteni ;-) ... a hadam o to prave aj v tychto paketoch ide.... ponuknut vyzorovo atraktivne auto ktore budi dojem "sportoveho" a "draheho" vozu... za vcelku prijatelnu cenu a bez obmedzenia uzitkovych vlastnosti a komfortu....
inak toto nadupane Rko vyzera tak nejak "nudne" vzhladom na porciu vykonu pod kapotou.. akoby sa vw bal trosku odviazat a popustit uzdu fantzii.... ono uz aj ten spominany ceed GT line s litrovym turbom v kombiku posobi aspon na oko sportovejsie ako toto naslapane Rkove kombi .. toto je ozaj taka typicka nemecka nuda a strohost ... ktora mi je vzdy hodne proti srsti .. a interier to iste... neskutocna nuda
Souhlas s tim ze je to nevyrazne a velice snadno se to plete s beznym golfem, ale na druhou stranu cely golf je nevyrazny a mit nevyraznou i vrcholnou variantu mi ke golfu tak nejak sedi.
Nesouhlasim teda s tim co napsal autor, ale souhlasim s tim jak to VW dela. A uprimne bych byl rad kdyby si odpustil i ty 4 koncovky vyfuku (to stejne plati pro S3).
Ano, právě tak má vypadat "vlk v rouše beránčím".
Ty čtyři koncovky taky nemusím, i když je výfukové potrubí rozděleno do dvou "větví", šlo by to i se dvěma koncovkami, viz první R32 (G IV. g.). Navíc tak eRko přišlo o typické umístění výfuku uprostřed.
Chceš tím snad říct, že předchozí (u páté a šesté g.) umístění dvou koncovek uprostřed naopak nebylo dostatečným odlišením (co se výfuku týče) od všech ostatních Golfů?
[odkaz]
[odkaz]
Plaketky jsou to nejmenší, stačí jen koupit a nalepit jako samolepku. Náročnější by bylo vyměnit nárazníky (nejsou stejné jako u R-linu), výfuky, kola, kryty zrcátek apod.
Zrovna přemejšlel, moci si pořídit jakýkoli ještě rozumný auto (jediný), asi bych šel přesně do tohodle Rka v kombi. Zábavný, ne zbytečně velký, kvalitní interiér, nikoho nedráždí, dvě autosedačky tam nacpu, nesežere mě na benzínu, dá se s nim jezdit každej den..
Supr. Jdu zjistit, kde by mě aspoň nechali svízt.
Ještěže je u článku tabulka s ceníky z které je vidět, že prémie je v základu o 400t dražší. U vybavených aut bude rozdíl vzhledem k cenám příplatků prémie i o dost vyšší. Nehledě na malý detail, že ani A3 sportback ani CLA shooting brake nedosahují praktičnosti a přepravní kapacity variantu. A už vůbec nemluvě o skutečnosti, že zábava za volantem GR je hodnocena výš než u RS3 nebo A45 AMG.
[odkaz]
No porovnávat GLA, což je rozměrově v podstatě hatchback (výška 1494 mm, Golf 1467 mm, třeba Pulsar 1520mm je dokonce vyšší) a plnotučné SUV Macan (výška 1624 mm, nemluvě o dalších rozměrech) je hodně zvláštní. A výsledek, že vysoké SUV stačí v zatáčkách hatchbacku je ostuda toho hatchbacku. Za mne by také nebylo co řešit, pokud bych hledal střední SUV, tak Macan s šestiválcem by byl horký kandidát, GLA se svou koncepcí alá Golf a rozměry jen nepatrně převyšující Golf by nebyl vůbec na seznamu.
Ty umíš koupit za 1,35 mega RS3 či 45AMG v plný palbě?
Prémii nepotřebuju, tenhle Golf se mi víc líbí, je větší, kvalita srovnatelná a nikoho tim nenaseru.
Neplatí to jen v ČR (a v celém bývalém evropském východním bloku). Např. Clarkson považuje nenápadnost/nevyzývavost GR za jeho jednu z největších předností i na britském (potažmo "západoevropském") trhu.
No, to je ale docela smutne jestli jedna z nejlepsich vlastnosti 300k HH je jeho nenapadnost. >:-[] Ale vim jak to myslel / myslis. Je to tak, divoce barevnych, plastama ovencenych a do sveta kricicich HH je na trhu dost a vedle nich ma nenapadny golf R urcite sve misto.
Tiež nie som zástancom tuzingových kreácií á la Civic type R, je ale pravda, že Rko je až príliš nenápadné/zameniteľné s bežnou verziou a to zrejme nie je to, čo typický kupujúci 300 koňového hotheču chce.
Většina skutečných R, co jsem viděl v provozu, byla právě bílá. A vzhledem k tomu, jak je momentálně bílá barva plus R-line paket v kurzu i u obyčejných Golfů, se ta zaměnitelnost R-ka ještě násobí.
To je práve dôsledkom biedneho výberu farieb. Žiadna výraznejšia farba vhodná pre hotheč. Btw. tá biela na R či GTI nie je vždy uni, môže to byť perleťová biela Oryx (dosť drahá), ale to samozrejme ťažko poznať.
Trochu si zabycharim, ale tohle by urcite nebylo to co by me od golfu R odlakalo. Mene je nekdy vice a jsou znacky (a VW je jejich kral) ktere na toto vylozene hraji. Me to nevadi, kazde zbozi ma sveho kupce a tady bych si klidne tipnul, ze tento prisne nenapadny vzhled vic zakazniku privede nez odlaka. Dokud vypada focus RS tak, ze prave prijel z erzety a po ceste jeste navis sezral 6 deti a 300k golf naopak vypada jako kazdy jiny golf je podle me svet aspon tady jeste v poradku. :-)
Tak ja by som medzi tými dvomi skôr inklinoval k RS, aj keď váham, či to nie je už moc. Ale zase sa to vždy dá utlmiť farbou, napr. Stealth grey a je z neho pomerne civilné auto: [odkaz] Kdežto Rko musí mať modrú Lapiz (ktorá je výlučne pre neho), aby človeku trklo, že to nie je len paket na bežnej 1,2ke.
Vizuálne je pre mňa asi ideálny kompromis nový GTI Clubsport: [odkaz] :yes:
Me se taky vic zamlouva focus RS, rict jsem jen chtel ze podle me maji obe tato auta, jedno divocejsi a jedno usedlejsi, na trhu sve misto.
Ten golf GTI Clubsport uz je na muj vkus na golf trochu preplacany. Kdo to hleda je fajn, ze si to v nejake limitce / priplatku muze poridit, za tohle VW potlesk, ale subjektivne mi to ke golfu nesedi.
Podle čeho chceš definovat typického kupujícího 300 koňového hh? Řekl bych, že zrovna G7R je aktuálně nejprodávanější (sériový) 300 PS HH. Z toho pak vychází i aktuálně nejčastější/typický kupec 300 PS HH.
To je blbost. Typický bude ten, který nakoupí buď nejvíc usedlých a nebo nejvíc výraznějších HH napříč modely. Tedy sečti skoro všechny ostatní HH proti Golfu ;-)
Ok, budeš-li trvat na kombinaci výše zmíněného a výkon Seatu, Renaultu atd. ti nebude stačit. To je ale jako výběrové řízení na policejní stíhače nebo tunel Blanka=ušité na míru. Jinak odpovídá asi už jen Honda a MB kde určitě najdete další věci, ve kterých je Golf lepší. No way >:D
Nemusí být nutně lepší, ale jiný ano. MB je motoricky výkonnější prémie za podstatně vyšší cenu (při srovnatelné výbavě). Honda ano, akorát nenabízí ani 4x4, ani dvojspojku, ani verzi kombi.
A bavíme se tedy ještě pořád o HH nebo chceš jen výkonné kombi? Protože u HH není zrovna verze kombi a dvouspojka to nejdůležitější. Jízdně erko na Hondu (ale ani na slabší Renault) nestíhá a brzy je tu nový Focus.
Píšeme pod Variantem, ale dobře, tak Honda ti nenabídne ani 4x4 ani dvojspojku.
Jízdně nestíhá kde? Logicky top časem na suchém okruhu, ale stačí trochu vlhka/mokra, nebo rozbitější pořádně zakroucená okreska, o zimním období nemluvě.
Až bude Focus III RS na trhu, můžem se o něm samozřejmě bavit.
A dvojspojka možná není důležitá pro tebe, ale to není směrodatné, trh si ji žádá, jasná většina GTI/R se prodá s dvojspojkou.
Jízdně myslím celkovou odezvou a splynutím řidiče a vozu. A na suchu jak píšeš i lepšími časy (na mokru nedejbože sněhu asi většina zákazníků závodit nechce), btw Honda má mechanický samosvor. Koneckonců i kuřbuřtové v Autosalonu ohodnotili nedávno Hondu jako nejlepší HH (98%). Samozřejmě to mysleli v tom nekompromisním slova smyslu. Každý ví, že kufr blabla, DSG blabla, 4x4 blabla >:D
Nojo, jenže nejnekompromisnější hothatch je něco jako nejelegantnější holínky. Když bych chtěl auto pouze pro zábavu a byl ochoten utratit milion, nezavadím o Golf ani Civic ani pohledem. Tohle auto je univerzál, jako takové je ve své cenové kategorii nejlepší. Kufr, 4x4, prostor, pohodlí s DCC - to jsou atributy té univerzálnosti. Pokud je nevyžaduju, tak si koupím třeba Mustanga.
Už jsme to tu řešili, že to bylo zmíněno i v tom holanském testu GTI. Můžeš se zeptat kteréhokoli dealera u nás, o západní Evropě nemluvě.
Trend je u podobně sportovně orientovaných verzí zřejmý, kdo má dvojspojku k dispozici nabízí ji buď s manuálem, nebo pouze dvojspojku, viz nejen komplet prémie v nižší střední. A třeba trend u Porsche je v tomto ohledu také dostatečně výmluvný.
Proč se asi VW rozhodl nabízet u VaRiantu jen dsg? Kdyby se u eR hb prodával naopak lépe manuál, byl by VaRiant naopak pouze s manuálem, pokud by chtěli jen jednu verzi převodovky.
Už se mi nechce hledat ten odkaz...ale v tom holandském testu zmiňovali 70% podíl DSG na prodejích GTI. Takže to můžeš těžko bagatelizovat odkazem na "úchylku" rožnovsko/děčínské aliance. ;-)