Vezměte nejprodávanější auto v Evropě, přidejte mu velký zavazadelník, opepřete ho silným dvoulitrem, a pokud nejste Babica, po chvilce vaření vykouzlíte Golf R Variant.
Ještěže je u článku tabulka s ceníky z které je vidět, že prémie je v základu o 400t dražší. U vybavených aut bude rozdíl vzhledem k cenám příplatků prémie i o dost vyšší. Nehledě na malý detail, že ani A3 sportback ani CLA shooting brake nedosahují praktičnosti a přepravní kapacity variantu. A už vůbec nemluvě o skutečnosti, že zábava za volantem GR je hodnocena výš než u RS3 nebo A45 AMG.
[odkaz]
...asi skvele, byt v kombiku jsem jeste nemel tu cest.
Ale dat 1,4 mega za Golfa je totalni nesmysl.
Jak je Golf hodne vysoko na mem seznamu oblibenych aut, tak tenhle cenovy jemnocit by mi ani GTI nevymluvil.
Černá kola prostě ne, to unese možná tak nějaký supersport v bílé barvě, ale na Golfa, který zvlášť jako kombik potřebuje velká kola, aby nevypadal zvláštně to nesedí.
Tak s vetou o tom, že Golf R nie je nevýrazný a mdlý a že podľa dizajnových zmien sa dá poznať, že nejde o 1,2ku rozhodne nesúhlasím. Naopak často sa mi stáva, že si bežný Golf s výbavou R line pomýlim s Rkom a až bližšie skúmanie odhalí, že je to obyč verzia. Rko je rozhodne nenápadnejšie, ako GTI (s jeho červenou linkou v maske, červenými strmeňmi a špecifickým nárazníkom), naopak R vyzerá skoro ako bežný Golf s paketom R line, pod ktorého kapotou môže byť aj tá 1,2TSI.
Jednoduché porovnanie: ktorý Golf je R a ktorý len R line?
[odkaz]
[odkaz]
Ovšem tahle auta nezastoupí rodinný kombík (obzvláště stísněné Áčko) a cenově tam kde Golf i s příplatky končí ona teprve začínají. Srovnávat strop mainstreamu se základem prémie bylo je a bude vždyčky trošku mimo.
Ty umíš koupit za 1,35 mega RS3 či 45AMG v plný palbě?
Prémii nepotřebuju, tenhle Golf se mi víc líbí, je větší, kvalita srovnatelná a nikoho tim nenaseru.
Zrovna přemejšlel, moci si pořídit jakýkoli ještě rozumný auto (jediný), asi bych šel přesně do tohodle Rka v kombi. Zábavný, ne zbytečně velký, kvalitní interiér, nikoho nedráždí, dvě autosedačky tam nacpu, nesežere mě na benzínu, dá se s nim jezdit každej den..
Supr. Jdu zjistit, kde by mě aspoň nechali svízt.
Poslyš, jezdil jsi s Golfem alespoň chvíli, že tak suverénně říkáš, co je otrava? To, že se mi auto automatický zabrzdí pokaždé když zastavím je super - nemusím stát na brzdě v křižovatce, která není v rovině. Rozjezd do kopce je naprosto plynulý, naopak mnohem plynulejší, než s klasickou ruční brzdou, elektronika v Golfu tu brzdu ovládá naprosto skvěle, rozhodně nejdeš přes spojku výrazně víc, než při klasickém rozjezdu. Nikdy nemáš pocit, že by se auto odbrzdilo dřív nebo později, než by mělo (v kopci nebo i na rovině). Navíc ohledně kopce je už nyní poměrně standardem asistent rozjezdu do kopce, který mají i mnohá auta s klasickou ruční brzdou.
Já také nechápu, co to je za fetiš s klasickou ruční brzdou. Mám v Golfu elektrickou a je to jedna z nejlepších věcí v tom autě, která každý den usnadňuje život.
... ale u mě se zcela diskvalifikoval tím, že ho VW vůbec nenabízí s poctivou mechanickou ručkou. Tím se toto auto u mě zcela odepsalo a pokud v této třídě budu volit koncern, určitě byh dal přednost Leonu (který mi ovšem více vyhovuje i vnějším desingem). To třeba Opel s novou Astrou tuto idiotskou chybu neudělo, dává zákazníkovi na výběr! :-):yes::yes::yes:
Ano, právě tak má vypadat "vlk v rouše beránčím".
Ty čtyři koncovky taky nemusím, i když je výfukové potrubí rozděleno do dvou "větví", šlo by to i se dvěma koncovkami, viz první R32 (G IV. g.). Navíc tak eRko přišlo o typické umístění výfuku uprostřed.
Souhlas, přitom v "základním" barevném provedení jsou Pretroria krásná kola [odkaz] , černé provedení je naopak "zabíjí" a ta kýčovitá modrá linka (za další příplatek) to rozhodně nezachrání/nevytrhne.
Souhlas. Vzhled Rka muže mit teoreticky teměř každy kupce Golfa. I mě prodejce až vtiravě vnucoval R-Line paket ať to pry vypada. I s tim GTI souhlas. Na nejostřejši verzi je to opravdu chabe. Jinak auto určitě povedene.
Souhlasim a ocenuji Vase slohove a stylisticke schopnosti. Velice si vazim toho, ze se konecne vyjadril nekdo, kdo opravdu jezdi v luxusnich a sportovnich vozech. Rypalu nize si nevsimejte a uctive Vas prosim, prispivejte vice. Kvalitnich ridicu s rozhledem je zde pohrichu malo.
Ja akosi neviem kto by si mal to auto kupit. Kto chce rychle auto nekupi si kombik, kto chce rychly kombik tak si vystaci aj nizsim vykonom napr. Octavia RS. Naco 300 koni? Kto s tym pojde na okruh?
Nepozeral som cennik ale urcite bude o dost drahsi ako spominana Octa RS! Kvalita materialov nebude rozdielna ved je to koncern!!!
Zijem v UK a R hatchbackov je tu spusta, kombi som este nevidel ani jedno, zatial co Octa RS je tu pomerne popularna :-)
Neplatí to jen v ČR (a v celém bývalém evropském východním bloku). Např. Clarkson považuje nenápadnost/nevyzývavost GR za jeho jednu z největších předností i na britském (potažmo "západoevropském") trhu.
evidentne jsi s tim nejezdil, takze trepes kokociny... mel jsem ji v tiguanu, mam ji v sharanu a v passatu. vsechno manualni prevodovka. je to nejlepsi vychytavka do mesta a vubec neni pravda, ze se ti pri kazdem zastaveni zatahne rucka - ta se "zatahne" jen pri delsim stani, jeji odbrzdeni je pak dostatecne rychle. spojku to opravdu nijak nenamaha.
No, Cupru doma mám, Golfa porovnávám jen z fotek a neřekl bych, že ten interiér je výrazně horší či lacinější...nakonec, ovládací prvky jsou zcela stejné a budíci podle mě i hezčí :-) Nehledě na lepší umístění obrazovky, která je úplně nahoře a ne VW/Škoda kdesi dole, kde při hledání v navigaci nemáte šanci sledovat silnici...
Neboj, nebutu to tady opakovat! :-) Prostě vyžaduju po výrobci, aby mi i v tomto případě nediktoval, ale dal možnost volby (stejně jako třeba mezi manuální a samočinnou převodovkou nebo mezi benzínem a naftou). Tož vše a tečka! :-)
To je pravě to co mě mrzi. Jako přiklad uvedu novy Megane ktery ma v nabidce 205k ve vybavě GT s mechanickym řizenim což je oproti běžnym verzim s el. řizenim docela rozdil. Takže pro mě by to mohl byt za par roku zajimavy model. Jenže Renault tuto motorizaci nabizi pouze ve spojeni s automatem. Mam pravě strach že podobne modely byť od jinych automobilek se vydaji stejnym směrem.
Věřim že nejsme vymirajici druh. Pro mě je nemožnost mit manual automaticke vyřazeni z vyběru. A doufam že na trhu ještě nějaky ten rok budou šikovna auta se kterymi pujdou kombinovat manualy. A o nějakem čase o setinu či sekundu lepe zajetem to opravdu neni. :-)
Auto vypadá nudně, jak když má pod kapotou 1,2 a přitom to není žádná slabá, neschopná ***! Na druhou stranu komediantský design typu focus, civic nebo i30 je ještě mnohem horší. Prostě takové extrémy pro konzervativní nebo komediantský lidi a těch je na tom světě dost!! >:D >:D Nic pro nás, co máme vkus ;-) >:D
Nieco do 150 000km....ja nemam nic proti tomu autu, take gti je pre mna velmi podarene auto na bezny den. Len sa mi zda ze poradovnik na toto auto asi nebude. 300k, benzin, kombi a ta cenovka. No co ja viem :-)
A ty si sa co dostal v cik pauze v Nosoviciach na net...a vsetkych tu zotres?Ako pred par dnami clanok o 911?
Stacilo napsat,ze se nic nezmenilo,ze vypada porad stejne a dat tam jenom ty dve fotky,co mate v uvodu... ...fakt tragedie
Pokud je to tak jak píšeš, je tato informace zavádějící. Průměr kotouče by měl být v mm. Mě zarazil rozměr 17" tedy X 2,54 mm. No a takový rozměr do disku asi nikdo nedostane. Proto ten dotaz. :-)
Já osobně bych psal spíše o páté generaci v řadě, protože Golf III VR6 je tím prvním R modelem, z některých úhlů pohledu žádnou další generací nepřekonaný.
Obdobně jako řada GTI, vynikající v době svého vzniku a znovuoživená pátou generací (s tehdy bezkonkurenčním 2.0 TFSI 147kW a v té době unikátní dvouspojkou), čeká i řada R po vyřazení šestiválce na podobný impuls, který by ji posunul dále. Podle mého názoru jediným vhodným "řešením" tohoto zadání, když jiný motor než R4 turbo nepadá do úvahy, je dotáhnout výkonově erko alespoň "na dosah" vozů jako je RS3 či A45 AMG...
Souhlas s tim ze je to nevyrazne a velice snadno se to plete s beznym golfem, ale na druhou stranu cely golf je nevyrazny a mit nevyraznou i vrcholnou variantu mi ke golfu tak nejak sedi.
Nesouhlasim teda s tim co napsal autor, ale souhlasim s tim jak to VW dela. A uprimne bych byl rad kdyby si odpustil i ty 4 koncovky vyfuku (to stejne plati pro S3).
Me by docela zajimalo, kolik ma najeto clovek, ktery se pta, na co je v aute 300 koni.
Od toppera jsem na to uz zvykly, ale koukam, ze takovych je tady vice...
Průměr kotouče se běžně uvádí v mm, kdežto průměr ráfku naopak v palcích.
Zjednodušeně se pak hodnota kotouče v palcích "lidově" uvádí jako informace o kompatibilitě s nejmenším možným průměrek ráfku/disku v palcích.
P.S. Hmotnost brzdového kotouče přece není jen o jeho průměru.
je to fakt podobne.... aj ked nadupane R-ko ma trosku iny naraznik... sice je to rozdiel ktory bezne clovek "nepostrehne" ale napriklad v pripade ceedu GT line a ostreho GT je to pri pohlade spredu uplne podobny scenar.... aj tu rozdiely najdu len ti ozaj zasveteni ;-) ... a hadam o to prave aj v tychto paketoch ide.... ponuknut vyzorovo atraktivne auto ktore budi dojem "sportoveho" a "draheho" vozu... za vcelku prijatelnu cenu a bez obmedzenia uzitkovych vlastnosti a komfortu....
inak toto nadupane Rko vyzera tak nejak "nudne" vzhladom na porciu vykonu pod kapotou.. akoby sa vw bal trosku odviazat a popustit uzdu fantzii.... ono uz aj ten spominany ceed GT line s litrovym turbom v kombiku posobi aspon na oko sportovejsie ako toto naslapane Rkove kombi .. toto je ozaj taka typicka nemecka nuda a strohost ... ktora mi je vzdy hodne proti srsti .. a interier to iste... neskutocna nuda
Je to tak... a jak se mi Golf Variant R líbí tím co umí, tak musím říct, že obzvlášť v této barvě, s nástavci prahů a s černýma kolama se mi fakt nelíbí.
ja tejto mode ciernych kolies teda vazne nerozumiem nech sa na mna nik nehneva..... a rad si necham vysvetlit co je na tom pekne ... a k comu je to dobre "skryvat" kola ... ktore by mali skor "svietit" a proporcie auta uz pri pohlade zdaleka zvyraznit ..... ved nie sme v dodavke ... teda aspon dufam.. lebo pri vw clovek nikdy nevie.... ten jeho dizajn ozaj moze mylit .... to je pravda >:D;-) ...
Vy uz si fakt delate * ne ? Vy tu sracku vw musite chvalit porad ze jo ? Ja se fakt musim smat,takovy vyplach mozku jako mate vy v redakci jsem dlouho nevidel...
edit: ta elektronicka brzda je proste pokrok. ti zatracovaci me prijdou, jakoby obhajovali startovaci kliku oproti elektrickemu starteru (to se arese nezlobi, ze si nemuze u opelu v konfiguratoru misto elektrickeho starteru zaskrtnou kliku, co? ;-) ). jediny rozumny argument proti elektronicke parkovaci brzde bych videl v jeji spolehlivosti. faktem ale zustava, ze oproti principialne nespolehlivym mechanickym rucnim brzdam to asi neni zase nic tak dramatickeho...
Může se prosím někdo z redakce rozepsat o tom hluku na dálnici? To jako od motoru nebo jen ten podivný zvuk od řidiče? Běžný Golf tím rozhodně netrpí :-)
hele, ja vim, ze uz jsme to tu jednou probirali a k nicemu se nedostali - jakou vyhodu ma "poctiva nechanicka rucka" oproti te elektronicke (kterazto je idiotskou chybou ;-)
Ano, na některých parkovištích stojím sám mezi dvěma sloupy a mám klid. Je to od vchodu minimálně 200 m, takže je tam volno i teď před Vánocemi (zrovna dnes jsem tam stál). Lidi mají problém ujít 200 m z parkoviště a pak po nákupáku stejně nachodí několik km. ;-)
Jo, GTI má ten dekor hezký... eRko má ale normální piano jako highline, ne? To se mi upřímně nelíbí.. a ani architektura palubky se mi u Golfu nelíbí tolik jako u Leonu. Já bych měl větší problém se sedačkama... v GTI se mi nelíbí kárované, v Cupře bych musel vidět ještě nějaké ty lepší verze, ty s tím šedobílým pruhem se mi taky moc nelíbí. A konečně, zase se mi víc líbí provedení dveří u Golfa s madlem na výšku.
Jinými slovy... každý model a každá verze má něco svého :-)
Když si kupuješ auto, tak se snažíš uspokojit nějakou potřebu/ touhu. Jaké podobné (protože nevíme, jakou potřebu/ touhu kdo uspokojuje, takže musí být podobné, jinak ta diskuze nemá smysl) auto stojí méně? Prémie ti to nabídne, ale levněji to nebude. Někdo za ty peníze radši vezme řekněme 318d Touring, někdo radši těch 300 koní a pohon všech kol.
Já tedy na takových parkovištích prostě zaparkuji dál od vchodu. Každý chce udělat co nejméně kroků, protože by mu snad nohy upadly, tak je u vchodu narváno, ale dál bývá prázdno. Prostě proto, že je tam menší pravděpodobnost poškrábání nějakým nemehlem. A dost často lze zaparkovat tak, že mi nikdo dveře zablokovat nemůže (v takové situaci je pak asi větší problém tloušťka dveří, mají snad 30 cm, ne tolik délka), i kdyby náhodou musel zaparkovat vedle mého auta, byť má volnou půlku parkoviště.
Na mobile.de je typicky ve vedení černá s bílou a černým interiérem, i u aut se zajímavou paletou. Je to taková sázka na jistotu. Ta modrá je tam proto, že je to barva, ve kterého ho ukazuje VW. Prezentační konfigurace jsou také celkem časté, stejná logika.
Ten příplatek je prakticky za to, že ten lak normálně na lince nemají a udělat to je nějaká práce navíc (pokud je pro ně dražší, tak pravděpodobně proto, že nemají takový objem). Jen výjimečně jde o laky o více vrstvách atp., tedy dražší technologie. A za exkluzivitu se platí.
Tak cena poměr vykon je paradni o tom žadna. Ja jsem měl možnost si Cupru projet a hned bych jednu bral. Uvidime co na to přiště řekne nebo přesněji co mi dovoli peněženka. >:-[]
Vždy je to otázka kompromisů, obzvlášť když jsou ze stejné koncernové stáje, i když jiného designového zaměření, ale hlavní prim tady hraje cena a od toho se vše odvíjí.
Nevim jestli se to tyka i Cupry ale u běžnych variant se šetři s tlumicimi hmoty a pak některe věci okolo vybavovych stupňu. Zkusim pohledat a doplnit konkretněji.
Rozhodni se podle srdce, jestli tě to víc táhne ke golfu a cítíš se v něm lépe, tak neváhej, výčitky jsou hrozná věc. :-) Cenový rozdíl je velký, ale koukám, že tvůj dojem z obou aut také. ;-)
9 z deseti, ty jsis dělal nějaký průzkum na vzorku řekněme sta lidí? >:D
Ne vážně, na většinu lidí asi působí interiér leona zejména v nižších výbavách lacinějším dojmem a golfa hodnotnějším, což byl také koncernový záměr, když uvážim nižší cenu leona. Každopádně díky Bohu všichni na to nemáme stejný pohled, i když musím říci, že výbavu reference u leona bych taky nezvolil, ale style s lehkým chromovanými rámečky je už (za mě) dost v pohodě.
Každopádně auto není jenom o interiéru a myslím si, že hodně zákazníků si leon získává zejména díky svému povedenějšímu designu a dokonce možná i někteří olízávači plastů mu ty "nedostatky" díky tomu odpustí. Nicméně jaký smysl by v rámci koncernu mělo, kdyby byl leon zpracován v interéru stejně/podobně jako golf? Pro koncern by to nebylo štastné rozhodnutí -kanibalizace golfa, nižší tržby, znevážení postavení golfa atd. To koncern prostě nedopustí. Nicméně svého cíle leon dosáhl, stal se nejprodávanějším autem seatu a to bohatě stačí. Nikdo ze seatu nechce trhat prodejní rekordy a ohrožovat koncernový byznys.
Uvazuji, protoze je rozdil mezi nima 150tis. Ale vybiram uz pul roku a do konce roku musim objednat. Takze ano, momentalne vede Rko. Ale podepsano jeste neni, takze porad vybiram :-)
"Ve finále mám Rko a cupru" Podle toho jak o těch autech píšeš, tak bych rozhodně neřekl, že mezi něma uvažuješ. Neboli gratuluji Ti k volbě Golfa! ;-)
Neber to osobne, ale skrátka ak sadne 10 ľudí do Golfu a vzápätí do Leonu, tak 9 z nich Ti povie, že Golf pôsobí hodnotnejšie, pocitovo kvalitnejšie. Fotky ten dojem úplne nevyjadria. Aj keď napr. tu môžeš vidieť, že zatiaľ čo Golf má na stredovom paneli dekoračné plasty, ktoré nepôsobia tak fádne, plocho, svojou štruktúrou vytvárajú mierny dojem hĺbky: [odkaz] Leon sa musí uspokojiť s obyčajným hladkým plastom, ktorý pôsobí dosť lacno: [odkaz] a i tam, kde je dekoračný "piano lak", tak je to neveľmi presvedčivo pôsobiaci lesklý plast. Plus detaily typu hlavica páky á la golfová loptička, upratanejší, plynule nadväzujúci stredový tunel atď. [odkaz] Sú to detaily, ale práve tie robia finálny dojem.
Ale ako som povedal, s Cuprou by som nemal žiaden problém, všetko je tam v norme, ergonomické a na danú triedu (a notabene cenovku) plne v poriadku.
Sakra ošoupaná sedadla, no neděs mě...jinak samozřejmě přední kola/všechny čtyři, to je opravdu asi rozdíl, zejména teď, jak jsou mokřejší silnice, tak hrabající kola klidně v 170-200, no asi jsem bojácný řidič.
Rozdíl o třídu jak mnozí prohlašují tam takto na pohled rozhodně nevidím. Na úvod musím říct, že nejsem osahávač plastů (v Golfu i v Leonu jsem seděl) a vzhledově se mi více líbí palubka Leona, její lehké natočení na řidiče, celkový tvar, poloha multimediálního systému, skvělé budíky a celková přehlednost. Na mě to za volantem Leona působí útulněji a příjemněji. Samozřejmě vnímání interiéru je dost subjektivní, někdo jiný má zase opačný názor. Já bych volil Leona, který není na každém rohu, i kdyby stál více než Golf.
Ja jsem v posledni dobe neco v obou autech najezdil. Mel jsem je zapujcene na vikendove testovani. Na fotkach mozna rozdil nevidis, ale kdyz si sednes do Cupry a do Rka, tak mas opravdu pocit jineho sveta. Pouzite materialy jsou rozdilne. Priklad je treba kuze, ktera byla po 10tis km zmackana, lehce osoupana a vypadal jako v mem volvu po 250tis km. Zakladni sedadla jsou asi lepsi volba. Vim ,predvadecka, ale golf ji mel taky a najeto 15t km a byla jako nova. A tak bych mohl pokracovat. Rozdil tam opravdu je.
Abych jenom nepomlouval, Cupra je uzasny stroj za mnohem lepsi penize. Na merenem useku jsem zajel stejny cas, jako s golfem. Verim, ze zkuseny ridic by zajel i lepsi cas. Me dela problem prenosu vykonu na silnici. Proto pravdepodone vyhraje golf, ktery je pro bezneho ridice vic univerzalni.
Neberte to prosím nikdo jako tupé bránění svého, ale prosím o vysvětlení, kde je mezi těmito dvěma fotkami rozdíl nejlepší/nejhorší ve třídě?
[odkaz]
[odkaz]
Muzes upresnit, co znamena optimalizovat? Chci si koupit HH 5dv a ve finale mam Rko a cupru. Cupra ma interier o dost horsi. Nevim, jestli bych snesl jeste horsi :-)
Povedz mi, ako Ti to každý deň uľahčuje život. Chápal by som to, ak máš DSG, ale s manuálom je to len otrava, ak máš zapnutú automatickú brzdu, tak sa zabrzdí pri každom zastavaní aj na rovine a do kopca neumožňuje tak citlivý rozbeh, ako s ručnou, viac musíš ísť cez spojku, čo jej určite neprospieva. Klasický argument o zatiahnutí rúčky na snehu je tak až posledný.
Tak pre niekoho, kto nevyhnutne nechce štvorkolku, je Cupra ST samozrejme podstatne výhodnejšia kúpa, tých 10 koní deficitu je viac než vyvážených nižšou hmotnosťou (čo deklarujú časy Cupry ST na okruhoch). Kupujúci sa len musí zmieriť s menej hodnotným interiérom, kde je predsalen nižšie náklady cítiť, ale pri tej výraznej úspore to väčšina akceptuje. Ostatne Cupra ST je z hľadiska power for money jednoznačná voľba spomedzi všetkých hot-kombíkov. Erku ale zostáva tá univerzálnosť za každého počasia.
Ja to vnímam rovnako. Ak by mal GTI výlučne DSG, tak teraz jazdím na Focuse ST. Uvidíme, kam sa posunie vývoj v ďalšej generácii hothečov, Megane RS sa avizoval po vzore Clia RS výhradne s automatom, uvidíme, kto ďalší to vzdá, ale dúfam, že výber bude vždy.
Vtipný je na tom to, že většina slušných lakoven to umí za normální cenu. Tohle je prostě taktika výrobců. Náklady nejsou o moc vyšší, ale zisk mnohonásobně.
Tak já se zrovna díval na tu Innovation, kterou bych zřejmě zvolil. Takže na výběr máš ze čtyř výbav pouze u jediné z nich! Tak to je teda terno. >:-[]
A pokud je u Dynamic automaticky, bude velmi pravděpodobně automaticky i u případné verze OPC. ;-)
Výbavy Selection a Enjoy tento ďábelský vynález naštěstí vůbec nenabízejí (ani za příplatek), Dynamic ho může mít za příplatek 4200 Kč a jenom nejdražší Innovation ho má standardně :-) Takto vypadá inteligentní nabídka, která neznásilňuje zákazníka, VW by si měl vzít příklad! :-):yes::yes::yes:
Na (německý) konfigurátor nové Astry jsem se právě zběžně díval, ale na nic takového jsem tam nenarazil. Takže v ceníku je příplatek za elektriku pro všechny verze Astry?
Podívej se třeba na ceník Peugeotu 308 nebo na ceník nové Astry! :-) Ze starších modelů to platí třeba pro Insignii, Renault Megane a Laguna III, S-MAX a Galaxy, a určitě jsem ještě na nějaké zapomněl. Prostě když se chce automobilka chovat slušně, tak může zákazníkovi nabídnout možnost volby, a ne mu sprostě diktovat tupé elektrické brzdové otroctví ! :-)
Neberu to až tak vyhraněně (musí být manuál/automat, jinak konečná).
Manuály určitě ještě nějaký ten pátek v Evropě vydrží, zvlášť u běžných verzí mainstreamových modelů, byť třeba už ne ke každé motorizaci.
Taky jsem zastancem klasicke ručni brzdy a přesto bych neměl problem si Golfa pořidit. Jsou i majitele G7 kterym ručka nesedi a přesto si ho pořidili. Auto neni jen o ručni brzdě.
U Pola GTI mohli díky tomu manuálu prezentovat lepší výkonové parametry pro novou motorizaci 1.8 TSI a mohli dát nižší cenu "od", což se zvlášť v této třídě taky počítá. A hlavně, suchá dvojspojka není zrovna pro hh to pravé ořechové, takže zrovna u Pola GTI mi vrácení manuálu do nabídky dává smysl a dal bych mu případně přednost. Naštěstí v tak malých vodách nelovím.
P.S. Jinak 3dv. Polo od příští generace končí a je otázka, jak dlouho/kolik dalších g. to s 3dv. variantou vydrží Golf. Doufám, že dost dlouho.
No, oni tam o tom mluvili jako, že 70% všech vyrobených GTI je s DSG, čili pochopil jsem to jako že opravdu VŠECH. Ne jen v Holandsku. Ale samozřejmě, já v ruce taky žádný tovární čísla nemám. Měl jsem koupit Renault, tam bych měl zaručený, že jsem vždy součástí 100% skupiny (manuál M-RS, dvojspojka C-RS), zatímco VW mě nechává v nejistotě. >:-[]
Jinak bych se nechtěl pouštět do nějakých kategoričtějších tvrzení, po čem touží zákazníci a co vlastně chtějí. Nejsem Arese. Návrat Pola GTI k VOLBĚ, nikoliv pouze k manuálu, beru samozřejmě jako pozitivní věc - možnost volby je vždycky lepší, ovšem ani s manuálem (i když je tam oproti DSG výhoda neořezaného krouťáku) by mě zřejmě nepřesvědčilo ke koupi. V téhle třídní kategorii mám jiné favority.
Nojo, jenže nejnekompromisnější hothatch je něco jako nejelegantnější holínky. Když bych chtěl auto pouze pro zábavu a byl ochoten utratit milion, nezavadím o Golf ani Civic ani pohledem. Tohle auto je univerzál, jako takové je ve své cenové kategorii nejlepší. Kufr, 4x4, prostor, pohodlí s DCC - to jsou atributy té univerzálnosti. Pokud je nevyžaduju, tak si koupím třeba Mustanga.
Keď si so svojou voľbou stotožnený, good for you. ;-) Ja som bez snahy o flame chcel vedieť nejakú štatistiku, len pre informáciu, samozrejme viem, že DSG sa masívne presadzuje a vy dvaja to najlepšie potvrdzujete, išlo mi len o to, či som vymierajúci druh, alebo ešte máme aspoň polovicu. ;-) Tie holandské čísla sú zaujímavé, ale ideálne by bolo mať celoeurópsku štatistiku, resp. aj USA.
P.S. Návrat Pola GTI k manuálu znamená, že tá túžba zákazníkov po automate asi nie je pri všetkých modeloch.
Už se mi nechce hledat ten odkaz...ale v tom holandském testu zmiňovali 70% podíl DSG na prodejích GTI. Takže to můžeš těžko bagatelizovat odkazem na "úchylku" rožnovsko/děčínské aliance. ;-)
Už jsme to tu řešili, že to bylo zmíněno i v tom holanském testu GTI. Můžeš se zeptat kteréhokoli dealera u nás, o západní Evropě nemluvě.
Trend je u podobně sportovně orientovaných verzí zřejmý, kdo má dvojspojku k dispozici nabízí ji buď s manuálem, nebo pouze dvojspojku, viz nejen komplet prémie v nižší střední. A třeba trend u Porsche je v tomto ohledu také dostatečně výmluvný.
Proč se asi VW rozhodl nabízet u VaRiantu jen dsg? Kdyby se u eR hb prodával naopak lépe manuál, byl by VaRiant naopak pouze s manuálem, pokud by chtěli jen jednu verzi převodovky.
Ano "AMG s R4". Cenově (prémie/mainstream) bych ho nesrovnával, ale celkově se běžně srovnává (viz srovnávací testy) a to srovnání nevychází pro "AMG" vůbec dobře, naopak. Zkus jakoukoli srovnávačku kde se tahle dvě auta potkala. Papírové koně/výkony nejsou zdaleka všechno.
Takže když ti u MB v nižší střední nenabídnou víc než čtyřválec, ztrácí podstatný argument proto, aby sis (ve srovnání s GR) pořádně připlatil.
Co si u Volva koupíš nového za meloun? Rozhodně nic (celkově) srovnatelného s GR.
Jízdně myslím celkovou odezvou a splynutím řidiče a vozu. A na suchu jak píšeš i lepšími časy (na mokru nedejbože sněhu asi většina zákazníků závodit nechce), btw Honda má mechanický samosvor. Koneckonců i kuřbuřtové v Autosalonu ohodnotili nedávno Hondu jako nejlepší HH (98%). Samozřejmě to mysleli v tom nekompromisním slova smyslu. Každý ví, že kufr blabla, DSG blabla, 4x4 blabla >:D
Píšeme pod Variantem, ale dobře, tak Honda ti nenabídne ani 4x4 ani dvojspojku.
Jízdně nestíhá kde? Logicky top časem na suchém okruhu, ale stačí trochu vlhka/mokra, nebo rozbitější pořádně zakroucená okreska, o zimním období nemluvě.
Až bude Focus III RS na trhu, můžem se o něm samozřejmě bavit.
A dvojspojka možná není důležitá pro tebe, ale to není směrodatné, trh si ji žádá, jasná většina GTI/R se prodá s dvojspojkou.
Říkáš "čtyřválcový" jako by to byla nadávka... ale právě to, že prémie i ve střední třídě houfně přezbrojuje na čtyřválce, dává trumfy do ruky Golfu, protože tím mizí další argument, proč si za prémii připlatit. O co jednodušší to má prémie v naftě, kde je 3.0TDI / d doménou prémie a Passat si musí vystačit s horším 2.0BiTDI.
Neřekl bych, že Volvo nemůže být prémií kvůli motorům. Volvo plnohodnotnou prémií nikdy nebylo a nabídka motorů je jen jeden dílek skládačky.
A bavíme se tedy ještě pořád o HH nebo chceš jen výkonné kombi? Protože u HH není zrovna verze kombi a dvouspojka to nejdůležitější. Jízdně erko na Hondu (ale ani na slabší Renault) nestíhá a brzy je tu nový Focus.
"Slušně" přes milion je kolik? 1.055 000? V manuálu (který sice můžeš mít jen v hb) by stál/stojí pod milion.
Srovnatelně vybavená prémie je cenově citelně výš a prostorově znatelně níž.
Mimochodem co jiného, než R4, ti v této třídě nabídne prémiový MB? :-|
Nemusí být nutně lepší, ale jiný ano. MB je motoricky výkonnější prémie za podstatně vyšší cenu (při srovnatelné výbavě). Honda ano, akorát nenabízí ani 4x4, ani dvojspojku, ani verzi kombi.
Vůbec ne. Golf je princip. Připomíná mi to nedalekou ( a častou) diskuzi o tom co je prémie. Pokud nemůže dle klasicky zmiňovaných měřítek (motor) být prémií Volvo, tak se tu těžko s blaženým chrochtáním můžeme bavit o čtyřválcovém Golfu slušně přes milion. Je to prostě Golf a podvozek i 4x4 si může strčit někam :-)
Ok, budeš-li trvat na kombinaci výše zmíněného a výkon Seatu, Renaultu atd. ti nebude stačit. To je ale jako výběrové řízení na policejní stíhače nebo tunel Blanka=ušité na míru. Jinak odpovídá asi už jen Honda a MB kde určitě najdete další věci, ve kterých je Golf lepší. No way >:D
Golf je jen jméno. V první řadě je tohle rodinný kombík s 600l kufrem, 300k motorem, automatem, 4x4, adaptivními tlumiči, stovkou za 5... za 1.1M hodně muziky.
Jasně že za necelý milion jsi mohl mít Accorda s 2.4VTEC AT, v top výbavě, exkluzivnější auto o třídu výš... akorát teda stovku dával za 10 a ne za 5, neměl čtyřkolku, kufr měl jen 400l...
To je blbost. Typický bude ten, který nakoupí buď nejvíc usedlých a nebo nejvíc výraznějších HH napříč modely. Tedy sečti skoro všechny ostatní HH proti Golfu ;-)
S Golfom nie je problém, akurát že do nákupných centier chodím s rodinou na rodinnej káre a na nej manévrovať v tých stiesnených pomeroch je o držku (zatmavené okná mi tiež nepomáhajú >:-[] ). Každopádne mieste sú úzke pre väčšinu dnešných áut od segmentu C vyššie. Inak tie širšie miesta som zaregistroval len pre postihnutých a na nich aj tak zásadne parkujú X5ky a ML. >:-[]
Podle čeho chceš definovat typického kupujícího 300 koňového hh? Řekl bych, že zrovna G7R je aktuálně nejprodávanější (sériový) 300 PS HH. Z toho pak vychází i aktuálně nejčastější/typický kupec 300 PS HH.
Me se taky vic zamlouva focus RS, rict jsem jen chtel ze podle me maji obe tato auta, jedno divocejsi a jedno usedlejsi, na trhu sve misto.
Ten golf GTI Clubsport uz je na muj vkus na golf trochu preplacany. Kdo to hleda je fajn, ze si to v nejake limitce / priplatku muze poridit, za tohle VW potlesk, ale subjektivne mi to ke golfu nesedi.
Právě, že mimo garáž parkuji převážně v nákupních centrech, obvykle v podzemí. A v každém z nich mám vytypovaných několik nekonfliktních parkovacích míst. Rodinku dovezu až ke vchodu a pak si jdu v klidu zaparkovat. ;-)
Já jsem ty "speciální" laky nejednou procházel a nic, co by mě za ty háky oslovilo jsem tam stejně nenašel. A dávat tolik peněz za něco, co mě nebere/nenadchlo mi přijde úplně zbytečné. Jsou tam i odstníny, které jsou běžně dostupné u jiných VW, ale samozřejmě za úplně jinou cenu.
Což je další důvod proč jí dát přednost před bílou, nebo černou... ;-)
Ale nějaké G7R v Limestone si tam našel určitě, takže jediný na světě asi nebudu.
Vidíš, taky u každého svého názoru zbytečně nedodáváš, že to píšeš za sebe, že je to tvůj názor apod., tak nevím proč to chceš po mně, viz diskuse o 3/5dv. hb. :-)
Jasně, ale normální metalíza je za 550€ a třeba ta Oryx něco přes 1k€, takže přidáváš 1660€. Já bych byl s Lapiz ok, ale kdyby tam nebyla, tak ty 2k€ není zas tolik.
Za to samozrejme posielam ďakovnú zdravicu. ;-) Chvalabohu som tú limestone nevzal, odvtedy som ju videl naživo dosť na to, aby som si búchal hlavu, ako som o nej mohol vôbec uvažovať. To proti nej tá Chill z Focusu bola nádherná, meniaca odtiene podľa svetla od šedej cez striebornú až po zlatistú.
Edit: pozeral som orientačne mobile.de a na Rku je limestone zďaleka najzriedkavejšia farba, vedú čierna, modrá a biela.
Tiež som tie individual laky pozeral, ale pri tej cenovke ma prešla chuť. Pri tej už tak vysokej cene pridať ďalších 2210 eur za špéci farbu je neakceptovateľné. Nehovoriac o dostupnosti laku v prípade napr. drobného oderku a potrebe prelakovania).
[odkaz]%25RzzSUfNfBx…
Kdyby jsme tě sami neukecali na méně praktickou CSG, tak ji teď možná máš na GTIčku, tak teď moc nemachruj, jo a vzpomeň si taky na tu šedou cos měl na Focusu, proti té je i limestone exkluzivní odstín. >:-[]
Z těch mála barev, co se na eRko běžně nabízí je to pro mě nejlepší volba, rozhodně 100krát lepší, než třeba v bílé, ve které se určitě prodává více. Podívej se třeba na německé weby, rozhodně nejsem jediný na světě, kdo by ji dal přednost. ;-)
Tak ja by som medzi tými dvomi skôr inklinoval k RS, aj keď váham, či to nie je už moc. Ale zase sa to vždy dá utlmiť farbou, napr. Stealth grey a je z neho pomerne civilné auto: [odkaz] Kdežto Rko musí mať modrú Lapiz (ktorá je výlučne pre neho), aby človeku trklo, že to nie je len paket na bežnej 1,2ke.
Vizuálne je pre mňa asi ideálny kompromis nový GTI Clubsport: [odkaz] :yes:
To je práve dôsledkom biedneho výberu farieb. Žiadna výraznejšia farba vhodná pre hotheč. Btw. tá biela na R či GTI nie je vždy uni, môže to byť perleťová biela Oryx (dosť drahá), ale to samozrejme ťažko poznať.
Trochu si zabycharim, ale tohle by urcite nebylo to co by me od golfu R odlakalo. Mene je nekdy vice a jsou znacky (a VW je jejich kral) ktere na toto vylozene hraji. Me to nevadi, kazde zbozi ma sveho kupce a tady bych si klidne tipnul, ze tento prisne nenapadny vzhled vic zakazniku privede nez odlaka. Dokud vypada focus RS tak, ze prave prijel z erzety a po ceste jeste navis sezral 6 deti a 300k golf naopak vypada jako kazdy jiny golf je podle me svet aspon tady jeste v poradku. :-)
Chceš tím snad říct, že předchozí (u páté a šesté g.) umístění dvou koncovek uprostřed naopak nebylo dostatečným odlišením (co se výfuku týče) od všech ostatních Golfů?
[odkaz]
[odkaz]
Áno, modrá z Octavie je vydarená, zrejme aj preto drvivo prevažuje na RS. Limestone grey sme riešili, je to nezaujímavá, všedná farba (ideálna pre tých, ktorým sa zdá Rko moc nápadné a chcú ho ešte viacej opticky schovať, čo je tak jeden človek na svete: z Rožnova >:-[] ).
Většina skutečných R, co jsem viděl v provozu, byla právě bílá. A vzhledem k tomu, jak je momentálně bílá barva plus R-line paket v kurzu i u obyčejných Golfů, se ta zaměnitelnost R-ka ještě násobí.
Nemluvím o švestkovém odstínu. To je problém Performance blue u ST Fordů, na slunci rozinková Deli...zatímco ve stínu vypadá téměř jak základní nemetalická modrá. Lapiz Blue mi prostě naživo přijde dost obyčejná, připomíná spíš uni tmavě modrou. Podle mě je třeba modrá metla na O-RS povedenější odstín. Na druhou stranu Limestone Grey z white labelova odkazu mě taky zrovna nebere. Lehce jsem ji zvažoval u GTI, ale naživo to CSG vyhrála na celé čáře.
No viem si predstaviť aj krajší odtieň modrej, ale i Tak je to pre mňa akceptovateľná modrá a ako píšeš v rámci biednej palety Rka top voľba. Nenadarmo ju VW dáva na všetky promo fotky.
Btw. o špine mi ani nehovor, po včerajšej jazde zas.atými okreskami za Liazkami moje dvojfarebné disky majú už len jeden odtieň - blatový. 8-s
Nikdo přece netvrdil, že zrovna na děním světle nemůže vypadat atraktivně. Např. na přímém slunci vypadá atraktivně možná až moc a třpytí se jako blázen, což umí i večer pod přímým umělým osvětlením. Ale pak ji stačí i lehce zašpinit, k tomu se zatáhne obloha a když ji například potkáš v protisměru vypadá jako temně modrá z poštovní Fabie (bez metalízy). Tři dny jsem ji tu měl několikrát denně na očích, takže vážně vím o čem píšu. Je to odstín několika tváří. To, že na eRko neni barevně moc z čeho vybírat je druhá věc.
Ver, že sa naň čaká dosť dlho. Ono percento výkonných verzií Golfu je pomerne vysoké, ak si dobre pamätám, tvoria modely GTI/GTD/R asi 11% celkových predajov modelu Golf a to je sakra veľa (via, než sa predá nejakého japonského kompaktu celkovo).
Cena je vysoká, ale nič podobne výkonné za dané peniaze nezoženieš. Najbližšie má k tomu Leon ST 290 Cupra, ale tá je len predokolka. Skrátka aktuálne je R Variant bezkonkurenčný.
To znamená, že v postate do nákupných centier nechodievaš vôbec. ;-) Práve cez víkend som nadával v jednom bratislavskom centre, ako môže niekto v 21. storočí dimenzovať parkovacie miesta tak, že sa tam ani pri presnom zaparkovaní nedajú poriadne otvoriť dvere ani na jednu stranu. S trojdverákom by si mohol vystupovať akurát tak cez šíbendach. >:-[]
Existuje len skutočne málo áut, ktorým čierne disky svedčia. V zásade platí, že čierna farba disky opticky zmenšuje a to ide proti primárnemu cieľu (aby disky koleso opticky zväčšovali). Nehovoriac o tom, že to môže vyzerať z diaľky ako najlacnejší čierny plecháč. Za mňa čierne disky bez výnimky nie.
Nie je také jednoznačné; záleží aj na ich tvare. Je síce pravda, že GTIP či Octavia RS majú 340mm predné kotúče a v sérii 17" disky, keď som ale na zimu kupoval 17ky, pri nasadzovaní som tŕpol, či naozaj vlezú a skutočne medzi strmeňom a vnútorným okrajom disku je len cca. 0,5 cm.
Focus ST má napr. v sérii 320mm kotúče a musí mať 18"; príplatkové brzdy má 345mm a na tie vraj treba 19ky, do 18tiek nevlezú.
Tiež nie som zástancom tuzingových kreácií á la Civic type R, je ale pravda, že Rko je až príliš nenápadné/zameniteľné s bežnou verziou a to zrejme nie je to, čo typický kupujúci 300 koňového hotheču chce.
Dovolím si nesúhlasiť. Ja som Lapiz blue videl nielen na salóne, ale aj na dennom svetle (predvádzačka, čo som jazdil, bola práve v tejto farbe) a o slivkovom odtieni nemožno vôbec hovoriť. Aj keď na fotkách (ako každá farba) vyzerá trochu inak ako naživo, je to vydarený odtieň a rozhodne najkrajšia farba dostupná pre R.
Úplně normální to není (třeba já nevolím červený ani oranžový, ani bledě modrý...), ale děje se to a má to svou logiku. Po 40 letech totality mělo/má spousta lidí velmi zkreslené představy o tzv. demokracii. Jejich představa spočívá v kombinaci výhod totalitního a demokratického systému s potlačením jejich nevýhod. Takže, ať se o mě stát postará a přitom ať si můžu dělat/nedělat co chci, když je konečně ta demokracie...jenže takhle to taky normálně nikde nefunguje. ;-)
Takže ty teď zkoušíš ty neslušné izolovat jejich vlastními "zbraněmi", nebo jak tomu mám rozumět?
Ja vas vsechny respektuju,myslim,ze jsem nikomu nazor nevyvratil a distancuju se od slovnich prestrelek,protoze je povazuji na netu jenom za hadani o nicem.....to co mi prijde normalni a nenormalni je dost tezke vysvetlit....v tehle zemi jsem dosel k nazoru,ze dnes uz slusna slova nejde pouzivat,pokud chcete neco vyjadrit pred ostatnimi,protoze jinak ten nazor zanikne a jen trepite hubu,umim jednat slusne,nakonec bez profesionalniho jednani bych ja osobne daleko nedosel,ale abych se vratil, co je normalni a neni normalni,odpovedet muzu otazkou k zamysleni pro vsechny,kteri si to budou cist,at uz me povazuji za pitomce nebo ne ....kdyz jsme se tak snazili vystrnadit komunisty,tak proc je stale volime a je uplne jedno,jestli jsou cerveny,oranzovy nebo bledemodry ?....to neni taky normalni a lide to delaji...
Zkusil jsem si naklikat R Variant, který by mi výbavou bohatě stačil. Cena 1,11M. Při dnes běžných slevách tedy v reálu něco nad 1M. Což za takovou univerzální "raketu" rozhodně není žádná hrůza ...(podobnou cenovku měla první generace FoFo ST kombi před 13 lety se 170PS).
S tím, že jsou o něco (málo) těžší jsem nikdy problém neměl, že jsou delší, což naopak vadí při parkování napříč a natěsno je samozřejmě pravda. Ovšem spolu s lepším přístupem na zadní sedadla je to prakticky jediná výhoda druhého páru dveří.
Vyšší tuhost karoserie, nižší hmotnost, nebo nulová údržba/čistění spojeného se zadním párem dveří mluví naopak ve prospěch jednoho páru dveří.
P.S. Osobně stejně napříč těsně mezi auta neparkuji a vůbec napříč spíš pouze výjimečně. Dávám přednost podélnému parkovaní, nebo parkování na volnějších, více vzdálených/méně frekventovaných místech parkoviště.
Když se vrátím hned k první otázce ... na co 300 koní? Třeba proto, že je chceš. A proto mají na trhu místo auta jako tento Golf R a podobné. A pokud někdo chce kombi a neřeší pár desítek kilo navíc a desetinku na zrychlení, tak mu kombi nabídne větší univerzálnost a použitelnost za rozumný příplatek proti HB.
Už když zmiňuješ tu Oktávku ... podle mobile.de je u OII a OIII RS v benzínu podíl kombíků přes 80% (!!!), u Focusu ST přes 33% a u Cupry (kde navíc kombík přišel výrazně později) stále zajímavých 25%. Takže i Golf R Variant si svoji nezanedbatelnou klientelu najde. Protože když někdo chce výkonný kombík, proč by měl skončit na OIII RS, když si může vybrat i Cupru nebo R Variant?
A jako majitel podobně výkonného kombíku (ke kterému jsem sice přišel náhodou) jsem za více než 13.000 najetých km nezaznamenal žádný jízdní deficit na cestě nebo na okruhu, kde by kombík byl viditelně horší než HB. Naopak v zatáčkách je zábavnější, protože jde lépe "rozhodit".
Zapomněl jsi ale dodat i "B", tedy že dlouhé dveře 3dv. hatche jsou těžší, takže slabší osoby s nimi hůře manipulují a hlavně je s nimi kříž v úzkých prostorách (garáže, parkoviště). Občas s nimi nebouchnot do okolních aut a zdí je téměř nemožné... :-!
Nazvat pitomcem nekoho, kdo se projevuje jako pitomec je naprosto prirozene. Pokud ti to vadi, zmen pristup. Ja s redakci taky casto a hodne (a obcas i hodne nahlas) nesouhlasim, presto jsem schopny to podat umerne svemu veku a postaveni.
Tykáme si tady všichni a pokud to někomu vadí, nemusí tady diskutovat.
V mnohém také nesouhlasím s redakcí, přesto jsem si nikdy nedovolil být k ní/někomu z ní sprostý.
Připadá ti normální, že ti vadí tykání, ale, to že jsi sprostý k redakci omlouváš, jako by se vlastně nic nestalo?
Zkus najit 300 koni, benzin, kombajs, 4x4, automat za lepsi cenu. Samozrejme, ze v porovnani s ostatnimi Golfy to bude okrajiva verze, ale je fakt, ze i ty okrajove verze nekdy VW prodava lepe, nez jini vyrobci komplet radu.
Co se tyka toho vykonu, tak se 150 tkm uz bys moh celkem presne definovat situace, kdy se vykon hodi a neni ho nikdy dost, to nemusi mit s okruhem nic spolecneho, respektive snad zadny VW neni delany na okruh, ale prave na jezdeni po beznych cestach...
O aktuální Golf R je poměrně velký zájem a čeká se na něj prakticky stejně dlouho, jako na jiný, individuálně nakonfigurovaný, Golf. Rozhodně si tě nebudou fotit, když si ho přijdeš objednat a přednostně ti ho taky nevyrobí. ;-)
Dobře, zůstaneme tedy u Golfu.
Golf GTI , zejména v I. III. a V. generaci jednoznačně lépe vypadající jako 3dv.
A aktuální GR, rozdíl už není až tak markantní, ale pořád mi to opticky vychází zřetelně ve prospěch 3dv.
Navíc čím bude barva světlejší, tím spíš to bude vycházet lépe pro 3dv.
[odkaz]
[odkaz]
Mimo jiné to z profilu celé auto opticky snižuje. Celkově z profilu prostě sportovní (3dv.) hb vs rodinný (5dv.) hb.
Tak vytahovat na me 205 je trochu nefer :-) Ale staci jit o par let smerem k soucasnosti - 308 jako tridver je podstatne horsi (minimalne pro me), nez petidver, naopak to Stilo je v petidveri hrozne, kdezto tridver je krasavec... Udelat karoserii tak, aby 3 i 5 dver vypadal porad dobre, je zkratka kumst, a je fakt, ze u VW to zvladli hodne dobre, no pro me to nic nemeni na faktu, ze je mi Golf sympatictejsi (vzhledove) jako 5 dver. Kdybych chtel jeho 3 dver variantu, bral BYCH Scirocco, ale to tak nejak umira na nezajmu ho dale vyvijet, a nabizet atraktivni motorizace (1,8 TSI, R jako 300 koni 4x4 atd...).
Ano, např. nasedání/vysedání ze 3dv. Golfu je pohodlnější, než u vyšší střední se dvěma páry dveří, ale to ocení především řidiči s výškou okolo 190 cm a víc. Naopak řidiči s menší postavou se budou muset více natahovat pro pás.
Mně se zase naopak jednoznačně více líbí 3dv. hb/sb s jedním párem delších dveří, a to zejména u jejich sportovně zaměřených verzí typu GTI/R.
Ne náhodou byl např. GGTI I. g. původně (několik let) dostupný pouze jako 3dv. hb.
A viděl si někdy třeba P 205 GTI jako 5dv. hb? Buď rád, že ne, vypadal by totiž dost "hrozně"... ;-)
Napsal jsem to dost neobratne, samozrejme jsem mel na mysli cenu jakoze nabouchani na tuto cenu temi zbytecnostmi. Ano, uz tak dost bohaty zaklad (a pro me kor bohaty, nebot me displeje neberou a tak by mi 300 koni + 4x4 + DSG ke stesti stacilo) je za svou cenu nastaveny dobre.
Me tridverak (Stilo si asi pamatujes) vyhovoval v tom, ze rozmernymi dvermi se paradne nastupovalo, a navic jsem lehce packou sklopil sedadlo a hodil za nej batoh s notebookem... No ted, co mam deticky, je fakt, ze zivot se zadnim parem je podstatne jednodussi. A taky je fakt, ze v pripade HB se mi obvykle petidver libi vic, nez adekvatni tridver, specialne pro Golf to plati snad ve vsech generacich.
No porovnávat GLA, což je rozměrově v podstatě hatchback (výška 1494 mm, Golf 1467 mm, třeba Pulsar 1520mm je dokonce vyšší) a plnotučné SUV Macan (výška 1624 mm, nemluvě o dalších rozměrech) je hodně zvláštní. A výsledek, že vysoké SUV stačí v zatáčkách hatchbacku je ostuda toho hatchbacku. Za mne by také nebylo co řešit, pokud bych hledal střední SUV, tak Macan s šestiválcem by byl horký kandidát, GLA se svou koncepcí alá Golf a rozměry jen nepatrně převyšující Golf by nebyl vůbec na seznamu.
Reagoval som na cenu 1.4 M...a vobec som si nevsimol tu cenu v zaklade...1.060...je cena za tento "raketoplan" v pohode...ale kde je tych 300 tisic...musim navstivit konfigurator... ;-);-)
Proč zrovna za 1,4 mega? Vím, že je tu podivná móda argumentovat (nahoru zaokrouhlenou) cenou nadměrně vybaveného testovacího kusu, ale zrovna od tebe mě podobná argumentace docela překvapuje.
V poměrně velmi bohatém základu (tohle opravdu není prémie) stojí 1 054 900,-.
V testovaném kusu je několik docela dost drahých příplatkových "zbytečností".
Mas pravdu,cena je vysoka za tak "male,a iba Golf" auto,ale tieto 3 veci tu cenu vystihuju...4x4...5.1s...605 l...aky je iny konkurent,super???
A Ferrari FF vynechaj... ;-)
Kdekoli, zrovna v tomto ohledu nevidím vůbec žádný problém..., ale vím, že spousta lidí nutně potřebuje i u malého/menšího auta další pár dveří hlavně k vůli pohodlnějšímu odložení šatů na zadní sedadlo, což zase nepochopím já... ;-)
VR6 bylo takovy ukaz a takove unikum ve sve dobe, ajko kdyby dnes Golf prijel s motorem 5,0 V8 biturbo. A osobne tipuju, ze i to by bylo mensi prekvapeni, nez sestivalec 2,8 pod kapotou normalniho hatchbacku.
Snad 17 x 2,54 cm (nikoli mm), nebo 25,4 (25,39954) mm.
Ano, může být zavádějící, pokud je brána/pochopena jako absolutní hodnota průměru samotného kotouče v palcích. Konkrétně by to v tomto případě dělalo rozdíl cca 90 mm (430 - 340), což rozhodně není málo. Takové kotouče by si už pravděpodobně vyžádaly ráfky o průměru 21", takže by se musel zvětšit i celkový průměr/obvod kola (včetně pneu).
Plaketky jsou to nejmenší, stačí jen koupit a nalepit jako samolepku. Náročnější by bylo vyměnit nárazníky (nejsou stejné jako u R-linu), výfuky, kola, kryty zrcátek apod.
Já bych si také eRko vzal jako hb (navíc 3dv.), ale potřeby lidí jsou prostě různé.
To, že zatím jezdí více eRko jako hb, než kombi, je do značné míry ovlivněno také tím, že v kombíku je eRko (na rozdíl od hb) poměrně novinka.
Přesně tak. Lapiz Blue na "krátkém" R-ku jsem viděl přímo na salóně. A oproti fotkám velký rozdíl. Měl jsem z toho podobně rozpačité (záměrně volím jemné vyjádření) pocity jako kdysi z Performance Blue na Fiestě ST.
to, že řadí dsg samo i v manuálním režimu nemusí být nutně špatně. Pokud to dělá inteligentně.
Vezl jsem se s RS3 a řadil jen pádly. Jenže ta pádýlka jsou tak malá, že když jsem v zatáčce ručkoval po volantu a zároveň chtěl řadit, nebyla šance to trefit.
A v takový moment jsem chtěl, aby převodovka něco provedla. Pokud to Golf umí naptavit, beru to jako plus.
U té Lapiz Blue mám problém s tím odstínem, který je sice hodně fotogenický, ale naživo umí i docela zklamat. Potřebuje téměř absolutní čistotu a hlavně dobré/přímé světlo, jinak umí taky vypadat jako laciná tmavá "uni švestka". To co máš teď na RS kombíku, je v tomto ohledu úplně jiný odstín, světlejší a výraznější i naživo.
Lapiz jasná volba :-)
[odkaz]
Je to ještě trošku komplikované tím Variantem (bez toho pro mě to auto momentálně nemá smysl)... ten zadní převis s mohutným sloupkem nevypadá moc dobře, takže je potřeba na to při výběru barvy a kol myslet... musím říct, že ta šedá nebo případně i černá to maskují asi nejlíp.
To máš pravdu, neměl jsem na mysli ani žádnou jinou technickou vymoženost, ale spíše to jak byl vnímán motoristickou veřejností. Tehdy (počátek 90. let) bylo auto v nižší střední, které jezdilo 240km/h, značná rarita, navíc ten výkonný VR6 byl namontován v Golfu, který už v té době měl sám o sobě unikátní postavení.
Čistě subjektivně, pokud jde o sportovní Golfy, kdybych měl seřadit pořadí těch nejlepších (nebo ještě lépe "nejúspěšnějších") tak na prvním místě by bylo GTI I, na druhém právě VR6 a na třetím GTI V.
No, to je ale docela smutne jestli jedna z nejlepsich vlastnosti 300k HH je jeho nenapadnost. >:-[] Ale vim jak to myslel / myslis. Je to tak, divoce barevnych, plastama ovencenych a do sveta kricicich HH je na trhu dost a vedle nich ma nenapadny golf R urcite sve misto.
Taky jsem se tomu divil, ale pak jsem někde našel, že se to může označovat podle nejmenších kol, které na to jdou obout... no, moc se mi to nelíbí, prostě je asi lepší vždy průměr v mm.
Je to tak. Jak interier Golfa patři třidně na vrchol tak bohužel Leon patři na opačny konec. Navic co mam informace tak s novym MR 2016 se u Leona "optimalizovalo".
Práve to, že porovnávaš len z fotiek, ja som porovnal obe vedľa seba naživo. V reále ten interiér Golfu budí citeľne lepší dojem, v podstate o triedu hodnotnejší, v mnohom je zhodný s Passatom. Ale s Cuprou nemám problém, nedá sa jej nič podstatné vytýkať a ten cenový rozdiel to viac, než ospravedlňuje.
Treba ja, mit na to prachy. Bohate nam v rodine staci jedno auto, rad se svezu obcas svezu rychlejc, musim nekam nacpat deti, nechci zadnyho obra, ctyrkolka se taky obcas sikne.
Za prve nemam rad,kdyz mi nekdo tyka,za druhe nedelam v nosovicich a za treti,svuj nazor na auta muzu mit jaky chci,je tu ode mne asi 90 za dobu 5 let,coz opravdu nepovazuji za hodne,ale zpet k diskuzi,jelikoz si mohu dovolit dat za auto opravdu velke penize,jezdil jsem uz v mnoha autech a nazor jsem si nejaky vytvoril a jedinym dobrym vw,ve kterem jsem kdy jel byl phaeton w12 a vase vysnene auto 911,k tomu taky reknu par slov,auto je to vyborne,mel jsem moznost s nim moznost jezdit pul roku a opravdu jsem si uzil jizdu s nim,ale to ze v podstate vypada stejne a zmeny byly oproti jinym autum male je fakt,to je myslim jasne i vam a zalezi na kazdem jestli to povazuje za vyhodu ci nevyhodu a za ctvrte,co mi opravdu vadi...nevite absolutne co jsem zac,takze bych se nevyjadroval na adresu nekoho,o kom nemate ani paru a nazyvat ho pitomcem uz vubec ne,to ze jsem byl ja sprosty na redakci,melo svoje opodstatneni,myslim,ze ani vy v mnoha nazorech silne nesouhlasite...takze tim bych to ukoncil a muzu vam jen poprat at si svuj sen spnite a najezdite mnoho stastnych km...