Novela silničního zákona se vedle motoristů týká také cyklistů, chodců a uživatelů vozítek segway. Dlouho probírané zvýšení rychlosti na dálnicích Sněmovnou neprošlo.
timhle zpusobem z nas ty vemena, nebo ovce budou.
to je ale to, co vetsine tem, co tyhle hovadiny nahore vemejsli, vyhovuje.
a zda se, ze je hodne lidi co jim pritakava.
slova jako osobní zodpovednost nebo pouzivani zdravého rozumu je pro nektery na urovni nadavky
Ano, nepovolí těch 150 ani pokusně. Sluničkáří a přizdisráčí mají největší hrůzu z toho, že by se to osvědčilo a museli by pak hledat nějaký jiný záškodnickofašistický výmysl, kterým to zakázat. ;-\
Nesouhlasím! Mělo by se těch 0.5 alespoň na nějakou dobu (1-2 roky) vyzkoušet, pak výsledky vyhodnotit a až teprve potom udělat konečné doporučení. Tento logický postup přece dává smysl, ne? :-! A s tou 150 by se měl zvolit ten samý postup. :-! Nejsme přece taková vemena, za které nás tik ťok má, ne? :-!
Tachometrovych 150 je bezne realnych 140-143 km/h a za tohle se po tobe nekdo povozi jenom tehdy, kdyz musi vybrat vic penez pred koncem mesice. Horsi je, ze kvuli hustote dopravy a skvele koordinaci dalnicnich praci clovek daleko casteji nemuze jet ani polovicni rychlosti :no:
Ano, relativní rychlost je důležitá. Ale proč se přizpůsobovat kamionu, když žádný není v dohledu? Když dojedu někoho výrazně pomalejšího, tak zpomalím, aby měl čas si mě všimnout a abych měl já čas reagovat, kdyby udělal něco nečekaného.
proc ne?
nemusi to byt 0.5 jako v rakousku, nemecku, chorvatsku, bulharsku ....
ale třeba jen 0.3 aby to dalo aspoň na jedno maly pivo k obedu
proc chces zakazovat i to, co jinde povoleny??
Páni poslanci mají často osobního řidiče (kterého my daňový poplatníci platíme), a tak je mu u zádele jestli si chátra může nebo nemůže dát po obědě pivo... >:-[]
Protože pivo je ve své podstatě energetický nápoj obsahující mimo rychlých cukrů i volné ionty a minerály. Takže je to, až na trochu alkoholu, vynikající způsob na doplnění vydané energie a vody. Ale dát si jedno malý k tomu vepřiknédlu se klidně dá, protože se to požere.
Naproti tomu "jedovatá limonáda" obsahuje mrtě éček a žízeň to moc neukojí.
Ne, nevím, proč bych to dělal. Když mám na kole (nebo po nějaké delší jízdě) žízeň, tak se napiji jen tolik, kolik potřebuji. Vlastně by se dalo říct, že vždycky piji jen kolik potřebuji.
plati to obecne nebo jen pro pozemni komunikace??
jaky budou sankce?
představa ze po celodennim slapani budu zapijet vepro-knedlo-zelo jedovatou limonádou, mi prijde padly na hlavu.
poslanci jsou nejspis většinou pupkati papalasi, co ani nevi jak kolo vypada
predpokladam, ze brzo prijde zákon, ze nebudes smet chlastat ani jako chodec, takze ti nezbyde nic jiného, nez se uchlastat k smrti
Jen by mě zajímalo jak je přesně definována tma a snížená viditelnost.
A v jakém množství musí být ty reflexní prvky? Stačí 3cmx3cm? Nebo 1x1cm?
Četl někdo ten návrh zákona? Už cítím soudní spory.
Jinak je to nesmyslný zákon. Kdo má rozum používá reflexní prvky už teď. Je to jen nařizování které způsobí, že lidé si zvyknout na státní ochranu a přestanou myslet.
Chci po autorovi moc, aby dal do textu odkaz na schvaleny dokument? Asi moc prace navic, ze?
Napr. by mne zajimalo, jak se nazyva segaway po urednicku.
Jenže riskují pokutu, i když při 150 tacho spíš teoreticky, takhle by nehrozila a mohli by se stoprocentně soustředit pouze na cestu a ne na to, kde zrovna jede kobra. To je velký rozdíl jak po stránce komfortu, tak především bezpečnosti :-) A jestli je 150 km/h závodník, tak nad 180 km/h už začínají stíhači a nad 200 km/h kosmonauti.
Není povinnost jet ani 130, ani 150. Na dálnici můžeš, pokud z toho vymáčkneš alespoň 80, na tom nic měnit nechtěli.
O pruh víc? Když pak musím z pravého přes dva pruhy, abych někoho předjel, protože kempuje uprostřed, když se v pravém dá klidně jet 130? A že je průnik mezi pomaleji jedoucími a kempaři slušně velký.
mam pocit, ze se nekde snižovat ma
R4 kvůli nevyhovujicim vyjezdum autobusu ze zastavek (nechapu proc v tom miste natvrdo neomezi rychlost a uz vůbec nechapu ze tam jsou autobusove zastávky)
R7 na zacatku od prahy
aspoň se o tom psalo ..
Netahej do toho prosím benziňáky/nafťáky, protože toto je přesně jeden z těch záškodnickofašistických argumentů, s kterým by sluníčkáři a přizdi*** rádi operovali.... ;-\
Tak mě (obecně vzato) pivo taky chutná, ale rozhodně bych si pivo nedával, když bych za chvíli měl zas být na silnici (ať už v autě nebo na kole) a s ohledem na to bych si nedával ani těžká jídla typu VKZ (kdybych je musel zapíjet pivem, což je nemusím, mě stačí voda, ideálně mléko :-) ).
No však. Když někdo potřebuje na vytrávení zapíjet těžká jídla pivem, tak by prostě neměl jíst těžká jídla, když plánuje být za půl hodiny zase účastníkem silničního provozu.
Ano. Zdá se, že jediná možná cesta je cesta správně nasměrovaného nátlaku na politiky... :-! Zajímavé, že na první pokus to prošlo, ale teď si někteří z nich pustili do kalhot a bylo vymalováno...:-!
jako ridic auta si dam samozrejme pito.
jednou jsme zkouseli, kolik vypijeme pit a skoncili jsme na 3 nebo na 4. vic jsme do sebe nedostali.
nejakej rozdil v tom bude
po nejakym fyzickym vykonu voda moc dobra není.
pro myslis, ze si cyklisti a nejen ti, michaj jontovy napoje, který ti vratej vypoceny a vychcany mineraly?
sam si dam pivo na kole spis vyjimecne, protože tuhnou nohy, ale 1-2x rocne jezdime s kamaradama do jiznich cech a pod, a tam to je s dobrym jídlem a samozrejme pivem spojeny. logicky nejde o zadny ozravacky, alespoň ne pokud jsme na kole.
tohle je další utok proti klasickym vesnickym hospodam
alkohol samozrejme ke sportu nepatri
asi bychom měli oddelit toho, kdo jede na vykon a toho kdo jede pro zabavu nebo relaxaci.
třeba na lyzich (sjezdovkách) si pivo nikdy nedam, protože tim okamžikem pro me lyzovani konci. jenze lyzovani beru daleko intenzivneji nez kolovani.
podobne si pivo na kole asi neda ten, kdo jede na vykon. od toho jsou jiny napoje.
a porad tady je skupina strejcu, kteří jedou na 2 piva do mistni putiky a pak skupina tech, co jedou nejaky turisticky kolecko a sem tam si něco daj.
pražským pepikum to samozrejme vadit nebude, ti maj hospodu na kazdym rohu, ale jinde to znamena, ze místo do hospody mezi lidi budes cumet doma na bednu a postupem se z tebe stane nemyslici idijot
ja si beru jontovej napoj, jenze ten litr a pul vypiju ve vedru klidne behem 30-40km a pak mam samozrejme problém. po pivu mi tezknou nohy, takze vykon jde dolu. takze voda, kofola a tedy záruka toho ze budu mit v brise zaby. když se blizim k cili, tak si to pivo klidne dam, protože o uz nejak doslapu.
když jedem s kamaráda v silne turistickym tempu, tak par piv samozrejme padne.
vono pivo, nebo jakykoliv alkohol ke sportu obecne nepatri, ale kolo není jenom sport. je to cykloturistika, zabava, odreagovani se, vycisteni hlavy apod
na kole vypiju 5 litru uplne bez problemu a po vede nebo jedovatých limonádách mam v brize zaby. a představa ze do sebe naleju další 2 půllitry vody nebo jedovatých limonad me naladu moc nezvysuje.
pivo je daleko zdravejsi
A myslíš třeba i na ty ostatní lidi, které bys mohl svým přístupem ohrozit? Nebo jsi pořád ten zatvrzelý jájínek, který přesně ví, co je pro všechny nejlepší?
4 hodiny preziju na energeticky tyčince, ale když sem na kole celej den, tak to chce normalni jidlo.
vepro-knedlo-zelo jsem uved protože to je cesky specifikum, jinak si muzes dat klidne chobotničky a k nim by se mozna vic hodilo vino.
většina lidi nejezdi na kole kvůli sportovnímu vykonu, ale ze to je dobra relaxace
to je náhražka
jako ridic s tim problém nemam, i na kole si pito nekdy dam, ale obecne pito odmitam.
nechapu co mas proti tomu, dat si na kole 2 piva, navíc když pojedes po silnicich s malym provozem
Protože je v ČR dost míst, kde někdy kamiony jsou, někdy nejsou, proč asi.
Když jsou lidé moc zabednění na to, aby se obtěžovali smysl v zákonu hledat, nebo moc stupidní na to, aby ten smysl pochopili, nemají co dělat na silnici.
Proč "dynamické omezování rychlost"? Mám oči, vidím. Mluv za sebe. Takový systém má pro mne jediný smysl - plynulost. Když lidé nevidí v zákonu smysl, tak ho bez represe jen tak dodržovat nebudou.
No, do hospody, kde by mi kvůli nějakým zpátečnickým předsudkům nepřinesli jídlo/pití bych asi nechodil. A názor šéfkuchaře mi je celkem ukradený pokud to neovlivní jeho výkon :-)
Jo a jinak stačí říci, že jsi průvodce hnaných zvířat a mít minimálně dva psy a už nejsi chodec a nemusíš mít reflexní prvky. >:D A nedostaneš pokutu. >:D
A proc profi cyklisti maji v bidonech jenom cistou vodu? Jak to, ze je to behem tech X hodin denne pri dvoutydennim etapaku nepolozi? >:D Kolegynku odrovnalo spis neco jineho, vetsinou to byva kombinace nedostatecneho treningu a spatny pitny rezim/spatna vyziva.
Kdyz jsem jeste delal cyklistiku na docela slusne urovni, nepil jsem v sezone skoro nikdy alkohol zadny. Clovek ma co delat, aby dokazal zregenerovat mezi treninkem a zavody, proc si tuhle dobu prodluzovat jeste prednostnim odbouravanim dalsiho jedu.
A k tematu- nastesti ziju v zemi, kde je urcita hladinka alkoholu v krvi povolena. Svete div se, nikdo se kvuli 1 nebo 2 pivum po jidle ani v tom aute nezabije.
Snižování? Stačí si projet téměř libovolnou známou trasu a porovnat současné limity s těmi, co tam platily 5-10 let zpět, přibývají hlavně třicítky a sedmdesátky. Aktuální větší případ snižování rychlosti je nová stovka na Pražském okruhu v části úseku D1-D5.
Nerad srovnávám s Německem, ale bohužel jsou odpovědnější. Až tady budou řidiči schopní dodržovat rozestupy mezi auty, tak ať si jezdí 150. Ale ve chvíli kdy při 130 na dálnici mě tlačí auto 3 metry za kufrem a metr za ním už další dva čekají až uhnu, to nejde.
Do toho se pletou kamiony a lidi, kteří jedou 100-110 (což mi vůbec nevadí, mají na to právo) a já nechci při každé cestě po dálnici zvyšovat šanci, že tam zařvu.
dedku, neber všechno uplne vazne ;-)
ale pravda je, ze 1 naftak vyprodukuje asi tolik jedovatého NOx jako 10 benzinaku a ještě je zvyhodnenej nižší spotrebni dani na naftu oproti benzinu
většina naftaku (snad jen s výjimkou nekterych s SCR), chrli při vyssim vykonu mnohonásobky NOx oproti limitu, takze ja tohle opatreni vitam i z ekologickyho hlediska.
naftakum bych povolil na dalnici maximalne 100km/h prave kvuli nadprodukci NOx.
naftaka si stejne fsichni kupujou aby usetrili za palivo, tak při maximalce 100km/h by usetrili ještě vic. >:D
benzinakum bych za určitých podmínek tech 150 samozrejme povolil, mozna i vic. :-)
taky si myslim, ze vysoky rozdil rychlosti není uplne dobry s ohledeme na bezpečnost
na druhou stranu není problém zpomalit kdyz předjíždím nekoho vyrazne pomalejšího
ale mozna by se to setkalo s problikavanim, vulgarnima gestama, vybrzdovanim ...
ja chápu ze nekomu pivo nechutna, jednoho takového i znam.
me ale naopak chutna.
a zeli v tom vepru knedlu zelu mi dela dobře na unavenej zaludek.
a cim jinym to zapit nez pivem? navíc když před sebou zadny sportovni vykone nemas??
1 km do hospody pesky je pro mnohy strejce ještě mnohem vetsi vykon nez jet na kole. navíc na riditka se da lecos povesit a na nosici lecos odvezes. klidne i basicku piva k ty bedne
Ufff... cože? Proč by měl člověk sedět doma a čumět na bednu? Hochu, ty jsi slušný mimoň...
I taková turistická vyjížďka je pro netrénovaného cyklistu výkonem. A hospodští panáci zkrátka budou mít nadále smůlu (i když na to stále kašlou i v dnešní době). Docela se těším na dnešní debatu na bike fóru, tam bude veselo... >:D
Tělo ve skutečnosti moc minerálů a iontů z piva využít neumí (a těch rychlých cukrů je tam sakra málo)... právě kvůli tomu blbému alkoholu, který to blokuje.
Tak jistě, drtivá většina "nealko" piv chutná hrozně. To si radši dám tu vodu :-) . Každopádně já si na kolo beru čaj. Ten se k VKZ moc nehodí, ale já opravdu necítím nutnost v takových případech jíst nějaké konkrétní jídlo.
v hospode koupis maximalne bublikovou vodu 2 deci za 25kc. a to je ještě dobra cena. když jdem jako rodina na obed, za piti pro deti necham vic, nez za piti pro me a manzelku
Protože provoz je docela často hustý a češi nejsou schopní dodržovat normální značky, natož dynamické omezování rychlosti. Až se češi naučí dodržovat základní zákony, tak teprve tehdy má nějaké zpohodlňování pro spěchavce cenu.
Věř mi, že při intenzivnějším výkonu je voda to nejhorší, co může být. K narušení minerální rovnováhy stačí vlastně dost málo, třeba na 24 hodinovém závodě se nám kolegyně z týmu odrovnala po hodině a půl, kdy si svůj úsek odjela třikrát (asi půl hodiny v součtu) a pila jen vodu... Další tři hodiny jsme ji dávali do pořádku, aby mohla jezdit dál.
Pivo je pak ještě horší, na druhou stranu. Sice obsahuje nějaké minerály, ale obsah alkoholu v pivu zároveň efektivně brání jejich vstřebávání a zatěžuje játra, která by měla zpracovávat "to ostatní"...
nevolal jsem po zakazu SUV, ale napr. pro omezeni rychlosti na slinicich a dalnicich ve stylu kamionu a autobusu a po vetsi pokuty pro ridice tehle aut. tezky auto zpusobi vic skody nez normalni.
a samozrejme psychotesty, podle toho co vidim, jak se nekteri ridici SUV chovaji by to bylo na miste.
o zakazau SUV jsem nidky nevolal. a nepsal jsem jen o SUV ale i o vetsich dodavkach
co tam mas dalšího?
dyzly??
tak sem s tim
ja jsem pro pouzivani zdravého rozumu a nevim, ze bych volal po zakazu neceho.
jo detem zakazuju skákat před auto a párkrát doslo i k fyzickymu nasili. porad lepsi když dostane na *, nez když z nej zbyde mastnej flek
já bych řekl, že je to s ohledem na hustotu provozu a taky na to, že lidé nemají mnohdy tak silná auta, aby to mohli prát 150. Jsou také lidé, kteří se i 130 bojí.
Nebo ti, kteří jezdí po dálnici jen občas. Já jezdím hodně, ale po dálnici tak často ne a taky si mám problém po delší době zvyknout na ní jet tak rychle.
Faktem je, že když povolí 150, bud se běžně jezdit 170, tak jako teď těch 150.
Faktem je, že když jedeš v levém 130 a pošle Ti to tam někdo s feldou co jede 120 horko těžko a předjíždí kamion, tak máš větší šanci, že do něj nevlítneš. Jasně, on by měl dávat bacha, aby Ti to tam neposlal. Ale policajti a uředníci tohle jako prevenci neřeší. Oni "spočítají" rizika karambolů ve 130 a ve 150 a to taky rozhodlo, že zůstalo 130.
Jo, kdybysme na každé dálnici měli o pruh víc, tak jsem klidně pro 200. Já bych si to šmrdlal svých 110 v pravém, zbytek v prostředním a v levém ti nejrychlejší.
Copak že nemají silná auta, ale hlavně nemohou. Kamiony jsou součástí dálničního provozu a zvyšující se rozdíl rychlosti nepřispívá bezpečnosti, plynulosti, ani pohodlnosti jízdy.
S pruhy souhlas, kdyby byly tři a více pruhů, byl by ten argument irelevantní.