Sedmimístná MPV jsou pro BMW novým teritoriem. Dokáže se tedy Gran Tourer poprat s druhou generací Volkswagenu Touran? K tomu bude potřeba více než jen prestižní znak na kapotě.
Dekuji autorovi za test, zkousel jsem obe auta a vicemene souhlasim. BMW by se do techto vod poustet nemelo.
Ani Touran neni muj salek caje, nakonec jsem si vybral jinou znacku.
Že prémie prohraje v prostornosti s tím se tak nějak počítá, ale že dostane na frak v pohodlí sedaček, v pohodlí podvozku nebo v ovládání infotaimentu, tak to je na pováženou. A skutečnost, že 2GT zaostává na brzdách, v odhlučnění podvozku nebo v řízení, tak to už je docela trapas. Vlastně až na o 0,4 litru lepší spotřebu 2GT nenabízí za tučný příplatek vůbec nic.
Řekl bych, že tohle je kategorie, kde cena hraje podstatnější roli, než znak na kapotě, protože jak čteme v testu, žádnou přidanou hodnotu bmw nepřináší.
Čili touran bude lepší kauf, 218d GT opravdu může dávat smysl někomu, kdo jezdí bavoráky a nechce druhé třetí auto v rodině kupovat jinde. ;-)
Presne tak, cena je u tohoto typu rodineho auta na prvnim, maximalne druhem miste. Byl jsem na tom podobne a opravdu BMW neprisani zadnou pridanou hodnotu, ktera by ospravedlnila tu cenu. V tomto duelu je vitezem Touran. Ano muzeme tu polemizovat o tom, ze BMW ma lepsi displej na budikach atd. ale kolik zakazniku to vubec pozna ?
S tou pružností to nebude tak žhavé. Jestli 60-80 proběhne za 7.0s nebo 7.1s je fuk. Pro 80-120 na 6 zrychluje BMW z 1477 otáček a VW z 1385... a vzhledem k drobnému hendykepu nižších otáček mi drobný rozdíl 1.9s přijde přiměřený.
Jinak k testu jako takovému... pokud prémie postaví místo zadokolkového sedanu předokolkové MPV (nebo klidně SUV) s tříválcem nebo čtyřválcem, pak se samozřejmě velká část kouzla vytrácí. VW se povedlo nacpat do auta příplatky v ceně solidně konfigurovaného Golfa, takže to tentokrát asi tolik neva :-) .
Když budu chtít hezky konfigurovaný Touran, tj. s ergo sedačkama a LED světlama a DCC podvozkem a metalízou, v té dvoulitrové naftě, tak jsem někde kolem 850 (v manuálu). BMW si nechá podobné auto zaplatit o hodně líp... ale v tomhle konkrétním případě myslím, že nedostaneš lepší auto.
Tedy... jestli Touran ano nebo ne nevím, ta cena je i tak dost vysoká, ale z testu podle mě vyplývá jedno - 2AT nebrat.
Mně se hodně líbí nové Picasso (myšleno designem)... ale musel bych si tuhle třídu pořádně projet, abych si vůbec udělal názor na to, jestli nafta nebo benzín apod. Druhý favorit by byla Zafira.
Re: EMISE CO2 NAD 100g/km ŠPATNÝ !! DÍZLPOPELNICE !!
A elektřina na nabíjení vzniká jak? Uhlí, ropa... vítr a slunce a voda to zatím fakt neutáhnou... trochu objektivního pohledu. Pokud chceš boj, tak vytvoř jasnou argumentační ideu. Tohle tvoje plácání má zatím přesně opačný efekt
Re: EMISE CO2 NAD 100g/km ŠPATNÝ !! DÍZLPOPELNICE !!
tzn.
SOUDRUZI ŽE JAKMILE TO NEMÁ DO 50 gramů / ujetý 1 kilometr tak je to ŠUNKA NEZPŮSOBILÁ PROVOZU NA POZEMNÍCH KOMUNIKACÍCH 2015-2020 (PAK DE STEJNAK DO ŠTOTU PROTOŽE V ČR [odkaz] DÍZLEMBARGO [odkaz]
TAKŽE KUPUJETE POUZE TO NEJLEPŠÍ Z NEJLEPŠÍCH [odkaz] ELEKTRICKÉ FASCINÁCIJE NA KOLESÁCH [odkaz] PROTOŽE JINAK SE Z TĚCH SRAČEK [odkaz] NEVYHRABETE ČÉŠÍÍÍ A HLAVNĚ NEKRÁST !! a NEZÁVIDĚT když na to nemáš [odkaz]
>:D
>:D >:D
>:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D >:D :yes:
Opustíme-li předmět testu - čili testovaná vozidla - za ty peníze bych si doopravdy a zcela bez sociálních fóbií koupil KIA Sorento (mám ji vyzkoušenou a je v mnoha ohledech naprosto geniální).
V rámci testu se mi víc zamlouvá BMW. Po Praze jich jezdí docela dost a jedno mi parkuje v ulici a naživo je v mnoha ohledech zajímavější, než všechno od VW.
Ale nejspíš nedostanu lepší auto v tom smyslu, o kterém mluvíš. Jsem však přesvědčen o tom, že zpracování a kvalita bude o něco výš a cena po pěti letech také (tím spíše, že si můžeš připlatit za šestiletou záruku).
Ale upřímně... já od VW nechci vlastně vůbec nic, i kdyby to bylo ze zlata.
Touran je v druhé generaci, takže to zase TAK velký rozdíl není... BMW mi v tomhle připadá trošku jako Apple, prostě spoléhá na to, že zákaznící koupí i slabý produkt jen kvůli značce.
Re: EMISE CO2 NAD 100g/km ŠPATNÝ !! DÍZLPOPELNICE !!
S ROPÁKAMA PŘECI S DÍZLÁKAMA PRASÁKAMA [odkaz] S VŠÍ TÝ TOU ROPNOU [odkaz] SPALOVACÍ PAKÁŽÍ A TO AŤ CHCEŠ NEBO NE ;-) TO JE IRELEVANTNÍ PŘEDSTAV SI TO >:D >:D >:D >:D
VLASTNIT ELEKTRICKŮ FASCINÁCIU [odkaz] [odkaz] JE RYTÍŘSKÝ SPORT, TO JE VÝSOSTNÉ POSLÁNÍ !! TO NENÍ PRO ŽÁDNÝ SRABY !! >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[]:yes:
Tak já si myslím , že BMW šláplo vedle a když nedokáže udělat MPV alespon' na úrovni VW , je to tragedie.
Sedadla jsou jedna z nejdůležitějších součástí vozu.
Průměrnému chlapovi jsou sedačky krátké , malé bez bočního vedení..Tak velké auto moc našich žen řídit nebude , jezdí s ním hlavně chlapi.
Baby mají malou Fabii , Polo , Fiestu či Punto a Clio...
Občas si MPV půjčí ..ale platit tolik BMW?
Za špatné MPV made in BMW , může jen snob..
Rozumný člověk koupí Touran , nebo Opel Zafira..
>:D Tam ho nebudou bolet záda.. a auta mají rezervu..
Počtení dobré , testování také , ale závěry divné..
Jak může být jízda v BMW komfortnější , když má dle Vás a i dle mé zkušennosti krátké a tedy zcela nepoužitelné malinké mělké sedačky???
VW Touran má sedadla parádní , prakticky shodné s těmi v Passatu..
Tím pro mne test BMW skončil , to auto je fakt jen pro ženskou a to ještě musí být malá a hubená.. >:-[]
Touran... :yes: navíc plnohodnotná rezerva..SUPER!
U VW by už ten motor mohl být lepší , to BMW je na tom motoricky lépe.
Jedníný klad MPV od BMW.
Podle mne jasně poměr výkon/cena vítězí Touran.
Navíc jsem v obou autech seděl a projel se..u BMW jsou tragická krátká a mělká přední sedadla , naprosto nepoužitelná pro chlapa.
Asi je to auto určeno fakt jen pro německou paničku s dětičkami..
Touran je mnohem lepší MPV za méně peněz.
Myslím, že vedle není ani o milimetr. Rozbité české cesty nejsou v Evropě zas taková výjimka, třeba v UK není stav řady silnic o moc lepší (vyjma dálnic) a je to druhý největší evropský trh. Takže všechny automobilky se snaží stavět podvozky tak, aby i na těchto rozbitých cestách poskytovaly pohodlí a nerušily kraválem. BMW se to v posledních generacích řady modelů dobře daří, aktuální 3er nebo 5er pokud nemají nevhodné konfigurace a obutí, tak jsou v daných třídách s komfortem na špičce, to že se to u 2er nepovedlo je prostě fakt, který zmiňují i německé testy, kde za "federung" má 2er horší známky. I na kvalitních německých cestách si slabého pružení 2er redaktoři všimli a Touran nebo Zafíru v komfortu pružení a utlumení podvozku staví jednoznačně výše.
áno v druhej, ale majú aj šaran, alhambru, skúsenosti zo segmentu na rozdávanie. Ja aj pochopím, že na prvýkrát to nebude ideálne, ale prečo ošulili odhlučnenie podvozku za tie prachy, nato netreba skúsenosti, tam to bola vedomá kalkulácia, že ľudia to aj tak kúpia pre vrtuľu.
Bolo by naivné si myslieť, že bmw dá na prvý pokus pridanú hodnotu oproti x generácii turana. Aj prvá X3 bola pruser, ale holt niekto musí mať vrtuľu aj keby bola na rebriňáku. Zarazilo ma skôr, že ani podvozok poriadne neodhlučnili, to už je čo za prémiu potom, tam vyslovene kričia - tu máte vrtuľu, keď ste takí blbí, že dáte tie prachy za priemer mejnstrímu. A dizajn 2 je kapitola sama o sebe, kľudne by zniesol logo kia/hyundai.
No nevim, me Sorento prislo jako trochu nafouknuty kombik, me tam proste chybeli nejake ty cm na vysku. Nerikam, ze je spatne, ale jako by mu do MPV neco chybelo.
S VW to mame podobne, ja chtel Verso a skoncil v SMaxu :-)
Kdyby ta auta stála stejně, tak by to mohlo být dilema... i tak má ale BMW na své straně pozoruhodně málo argumentů - věci jako řízení a podvozek na straně VW jsou z mého pohledu trošku faux-pas. Touran je takové uni auto, ale LED světla a ergo sedačky a DCC to umí trošku okořenit.
Už jsem psal výš... ve třídě se mi líbí Picasso a Zafira.
Re: EMISE CO2 NAD 100g/km ŠPATNÝ !! DÍZLPOPELNICE !!
a na takovou kravinu si přišel jako jak?? :-) VOLY dělám zásadně z DÍZLTROTLŮ [odkaz] to si pamatuj A TY JAKO TESLÁK NEJSEŠ NA DOVOLENÝ !! JSME VE VÁLCE TAK SE PODLE TOHO TAKY CHOVEJ !! [odkaz] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[]
Touran ma moznost otevirani kufru elektricky i gestem (nohou) a samozrejme i prodlouzeni zaruky do 5 let a 150 tkm.
Vzhledem k tomu, ze prave cekam na novehou tourana, je moje volba jasna - presto jsem si rad precetl toto srovnani - uprimne jsem o GTcku ani neuvazoval, neb kdyz jsem si ho nakonfiguroval jako tourana, dostal jsem se tusim o 200 litru vys a to se mi jeste ani tak nelibi.
Co se fordu tyka, mel jsem galaxy, ted c-maxe a podvozkove jsou dle meho lepsi nez touran (tedy i gt), bohuzel auto nedela jen podvozek a ani za X let pouzivani jsem si nezvykl na nelogicnosti v ergonomii ovladani. K tomu horsi zpracovani a obcasna nefunkcnost toho ci onoho a jsem zpatky u koncernu ;o)
Tak u touranu je mozne prolouzit zaruku na 5 let a 150 tkm. Prave jednoho kupuju, ale o prodlouzeni zaruky jsem ani neuvazoval - dle meho by se mi nevyplatila ;o)
Navíc to BMW je fakt ošklivé.. 8-s
Ty sedačky v BMW jsem viděl a krátce sednul..hrůza slabé slovo.
Snad jedině tučně zapaltit za sportovní..u MPV? Blbost.
Pneumatiky byly u obou vozů zimní, silnice lehce navlhlá, teplota jen pár stupňů,byť přesně nevím, šířku pneu je možno naleznout v technických údajích, mám pocit že u obou vozů byly pneu 225/45 R18. :-)
Mel jsem tu cestho zatim potkat dvakrat na silnici a jedine hezke jsou zadni svetla v noci, jinak je novy Espace paskvil a pro me je to preslap jak z hlediska exterieru, tak i interieru - hlavne ten tablet.
Raději bych to BMW i přes popsané nedostatky... třeba i pro tu možnost prodloužení záruky na 200 000 km. Touran nabízí max 80000 km (pokud jsem správně pochopil z tabulky). To mi moc sebevědomé nepřijde.
Test napsán hezky, oceňuji redaktora za vyrovnanou recenzi.
komfort a VW Touran … zabudlo sa na sedenie v druhom rade
Rozmýšľam nad kúpou MPV. Hľadám MPV, kde sa POHODLNE odvezú 4 dospelé osoby. Hľadám, hľadám, ale zatiaľ som nič nenašiel.
Nedávno som odpredal Hondu Odyssey 3.5V6 (r2008) a musím konštatovať, že v Európe sa tak komfortné auto pre 4 resp 6 dospelých osôb jednoducho nevyrába. 4 miesta boli doslova kreslá, zadné 3 - 2 dospelí úplne v pohode. A pod kapotou "ševelil" 3,5V6 A5 so spotrebou 10,5-11L na 100 km.
Jazdec a spolujazdec - o tom nehovorím. Hovorím o druhom rade sedadiel, ktoré väčšinou tvoria tri samostatné sedadlá, ktoré majú od komfortu hooodne ďaleko. Sú úzke (všetky európske autá) a k tomu majú aj krátke sedáky.
To je aj prípad VW Touran II, do ktorého som sa usadil pred týždňom. Predné sedadlá, super! Prístrojovka, nádhera! Sadol som si za miesto šoféra a hneď som vedel, že toto auto určite nie. Že mám 26 cm pred kolenami? A čo z toho, keď sedím na trestnej lavici. Nech sa na mňa nikto nehnevá, ale sedák s dlžkou 420mm??? To isté BMW2!!! WTF!!! že niektoré plasty sú asi z recykovaných plastov, to som si pri VW už zvykol (Mám VW Passat 2.0TDI 2013, ktorí pokiaľ sa nezohreje, tak vŕzga okolo volantu).
Alhambra, sedák 430 mm…
Ešte chcem vyskúšať Zafiru Tourer, ktorá sľubuje sedáky s dĺžkou 480 mm. Posledná nádej… Prístrojovka tvarovo nič moc, ale sedadlá snáď budú lepšie...
Stejne jako dalsi diskuteri, ani ty sis nevsiml, ze testovana verze je GT = grand tourer a nikoliv AT = active tourer. Rozdily mezi nimi jsou ale dost podstatne. GT ma delsi rozvor, to prispiva k podelne stabilite a mozna proto naladili u nej podvozek znatelne mekceji, to same se tyka rizeni, ktere je rozbredlejsi a asi nejhorsi z BMW, ktera jsem v posledni dobe jel. Navic ta nedotacivost AT, o ktere jsem psal na blogu, prichazi u GT drive. Porad se ale pohybuje na spici tridy, bohuzel nemam moc zkusenosti s Fordy v teto kategorii, ale je ti by asi mohli konkurovat. Motor je absolutni spicka, navic je treba brat v uvahu, ze jde v podstate o dolni patro nabidky, smerem nahoru se pak muzes vykonove vydovadet, vcetne spojeni s automatem, nebo ctyrkolkou...
Zbytek je klasika - celkove je zaklad lepsi nez zzaklady konkurence o - rekneme - 15%, ale cena je vyssi o 25% a priplatky jsoou jemnocitne tak maximalne pro arabske sejky, ale tak to u premiovek chodi. Co nebylo v textu zmineno (a chapu, ze vse se obsahnout neda) je prave ta konfigurovatelnost - osobne bych u techto aut vyzadoval elektricke viko kufru, nevim, jestli ho ma Touran v nabidce, kazdopadne automat, kde mi Aisin prijde podstatne lepsi, nez jakekoliv DSG (tim nenadavam na DSG, ale vyzdvihuji Aisin) a specialne u BMW mam rad jejich programy servisu a zaruk, ktere jsou castecne v zakladu (service inclusive), nebo se daji dokoupit a rozpustit ve splatkach, ci ziskat jako "slevu", tam ma VW co dohanet. Osobne bych z techto dvou vybral BMW (ano, udu oznacen za BMW fanatika, ale chuj s tym), do srovvnani bych ale urcite zahrnul i Ford.
Grand Picasso je moc líbivé, u mně mínusem centrální budíky.
Zafira je v interiéru docela minimálně tragická - tady je potřeba facelift jako sůl..stáří neodpovídá rozdílu půl generace (proti konkurenci), ale spíše jedné a více. Jel jsem 1,4Turbo (podle dealera nejprodávanější motorizace) na klasickém obutí (17" alu) a kromě luxusní ceny (v rámci Opel days) a financování neexistoval žádný důvod jej pořídit. Ale umím si představit důvod, proč jej movitější manžel pořídí ženě jako druhý vůz do rodiny.
Podla mna viac nez krajina kde zijem su rozhodujuce rodinne realie. Ak vozime 5 osob, je uplna somarina co i len na moment zvazovat 4,5-miestne auto (ako to bmw). Vyraz piate koleso na voze sa presne hodi na toho chudaka, co bude musiet sediet na strednom sedadle v druhom rade. Ako uz viaceri napisali, niekolko vacsich mpv sa vojde do tej istej ceny, to bude prva volba pre rodiny s 5+ ludmi. Ak peniaze nedovolia vacsie mpv, tak aspon ten Turan, resp. Verso.
Ak ale bezne vozime 4 osoby, tak je zasa skoda mat 3 plnohodnotne sedacky v druhom rade. A tam je uz vyber ovela vacsi, vratane kombikov.
Mam v SMaxu 1.6 EB 118kW a dela velkou radost. Oproti tomu moje sestra ma GP 1.6 HDi a to auto je mdle, takove unavene, reakce motoru hodne pomale, tam se radost hleda hodne tezko.
Mně se líbí barva, ta fialová metla na Initiale... mimochodem, dost se podobá té fialové u Pulsaru. A na velkých kolech je to působivé auto - je tam lehká příchuť té kolotočářské načančanosti, ale pro mě ok.
Na to právě narážím. Pokud bych po projetí zjistil, že benzín v takovém autě smysl nedává, protože svižnější jízda leze už moc do peněz a stejně žádnou velkou radost nepřináší, tak bych klidně vzal Picasso v HDI a třeba i automatu. Pokud bych došel k tomu, že mi i u MPV stojí vyšší provozní náklady benzínu za to, pak bych holt musel Picasso škrtnout.
Zafira je pěkná a umí nabídnout skoro všechno... benzín i naftu, adaptivní podvozek, manuál i automat... :yes:
Jenže u VW jsou úplně rozmařilosti, klidně můžeš 100k seškrtat a na hodnocení testovaných aut to nic nezmění. Pokud vezmu u VW manuál a dopřeju si ty bonbonky navíc, tj. ergo sedačky, DCC, LED světla... tak jsem pořád pod 900. A BMW za mega má furt ty základní sedačky.
Tak kdyz opustis rovinu testu ktery se snazil predvest dve priblizne stejen stojici auta tak u BMW je konfigurace (motor/podvozek/interier) spise zakladni (jednoduche sedadla, zakladni neadaptivni podvozek). Netvrdim ze by pak nastal obrat o 180 stupnu, ale BMW umi vic, jen to pak cenu vyzene jeste vys.
Picasso se dá sehnat s benzinem? Naposledy jsem v ceníku viděl jen samá HDi, tím pro mne vypadlo ze zájmového okruhu...
Zafira je pěkná, Scénic by si už zasloužil nástupce.
ano.... nove sorento je uz paradne auto... a posluzi aj ako rodinny kombik ci MPV ;-) a stale je za akceptovatelnu cenu.... vw ani ja nemusim ale z tejto testovanej dvojice za mna radsej touran ako tento amorfny baworak hrajuci sa na premianta ktory sa nechyta ani na priemerny vw...
Testovanou 2AT ve stejné motorizace jsem jel, dokonce snad i ve stejné barvě, jen méně vybavnou. Neocením MPV, ale to auto má opravdu o třídu lepší motor, než konkurenční TDI (to jsem jel, ale ne v Touranu a obojí s manuálem). Motor BMW se krásně rozbíhá a parádně graduje. Auto je živé a nemohu souhlasit, že na poměr MPV se řídí necitlivě, řídí se jako kombik. Potvrzuji podvozek, který je tužší, jezdil jsem i po Praze a společne s RunFlaty to byly teda hrozné rány na každé díře.
Nevybral bych ani jedno, za cenu testovaných kusů mam parádní Smax, nebo dokonce Galaxii. Pokud bych se pohyboval v cenách základních motorizací, líbí se mi Zafira. BMW umí vypadat velmi dobře v dobré výbavě, ale v základu je AT holátko.
Ono to bude tak, jak píše Dinar. A v mém případě je můj názor ovlivněn (přiznávám) i čím dál tím větším osobním odstupem od čehokoliv, co má označení lidového vozu. Proto bude lepší můj komentář brát za méně objektivní.
Mám "přefolcvágnováno" ;-)
EDIT: mnohem zajímavější by bylo pro mě Sorento nebo nový ESPACE
S tou E46 naprostý souhlas. To auto bylo tak designově nadčasový, že jsou její tvary pořád moderní. ;-) Na rozdíl od jiných aut, který jsou designově zastaralý už v době uvedení na trh.
Re: EMISE CO2 NAD 100g/km ŠPATNÝ !! DÍZLPOPELNICE !!
Sarcastic. Realne to je o cca 80%. Minimalne v rade 1.
Co se tyka 2AT/GT tak tam je to utlumeni jeste podtrzeno faktem, ze motor je napric, nezasahuje "az do kabiny" a je tedy jednodussi jej utlumit.
By me zajimalo jak je to s tim brzdenim - rozdil je propastny, ja bych to videl na rozdil letni/zimni pneu...
Pokud byly oba vozy na podobnych pneu, je to u BMW hodne na povazenou!
EDIT:
Schvalne jsem se podival na fotky a vypada to, ze BMW ma zimaky Pirelli Sottozero a VW ma Continental, ale nevim jaky ... podle me je to asi letni SportContact.
Sirku pneu nevim.
Takze pokud brzdeni testovali pri teploce +15 C, pak neni divu, jaky je z toho vysledek...
Pořád úplně nerozumím... co jsou vysoké sféry, Touran za mega nebo ta "moje" Zafira?
Zafira s 1.6T 147kW MT Cosmo je za 580, k tomu ergo sedačky (13), bixenony (35), vyhřívaný volant (5), adaptivní podvozek (25)... případně senzory (20)... a pořád to docela jde.
Tak kdyby tomu bylo jinak byl by nekde problem. Precijen BMW stoji jinde a necha si sve veci jinak zaplatit. U 3er taky nebudes cekat ze bude ve stejne vybave a vykonu stat tolik co passat.
Jak sam pises, z pohledu penez tu je vitez VW, ale z pohledu objektivity je taky dobre dodat ze tohle neni top setup BMW stojici vicemene proti top setupu VW. U BMW je jeste kam se posouvat (a znovu nepredjimam ze to 2er spasi), jen to bude chtit nemale prostredky.
S napsaným souhlas, s touto kategorií mám minimální zkušenost, hodnotit nebudu. ;-)
Co se ale určitě povedlo, je nový 2,0d bmw, lineární tah, žádné kopance, mezery nebo smrt ve třech tisících atp., akusticky konečně na úrovni, ve verzi 20d dynamika na kterou některá konkurence potřebuje dvouturbové verze, reálně nízká spotřeba. :yes:
Ale to si vedľa jak tá jedľa. Odhlučnenie podvozku často kríva aj u ešte drahších áut - ale ani nie kvôli úspore nákladov, ale kvôli tomu, že tie podvozky sú hlučné vlastne len u nás - na nemeckých cestách by takému podvozku vyššiu hlučnosť vytýkal asi len málokto, lebo málokto by niečo také vôbec postrehol.
E90 je proti štíhlé F30 taková boubelka.
Ale ani to není podstatné, tvůj prvotní výkřik je prostě mimo, bmw pořád dělá ladné sedany, že k nim přidává i "amorfní krabice"? No a, ty mě nezajímají...
Ale chápu, že ses potřeboval vymezit. ;-)
Celkove mam dojem ze se BMW povede kazda druha generace. E30 super, E36 des, E46 super, E90 za me horsi nez E46 i nez F30 a F30 zase (temer)vsechno v poradku.
To už se dostáváme do hodně divokých výšin... >:D
Stejně adaptivní podvozek jen maskuje neschopnost auto vhodně naladit a marketingovou neujasněnost, co vlastně vyrobili.
"to auto je fakt jen pro ženskou a to ještě musí být malá a hubená" no a? Chtěl bys snad doma mít matronu?
Jako rodinné auto 2AT úplně v poho.
Pro všechny, co na 2AT nadávají a odmítají ho - 2AT si nikdo nekoupí pro tradiční hodnoty BMW, ale proto, že chce to nejlepší z MPV. Až dosud takovou volbu neměl, no dejme tomu B-čko od Medvěda...
Je to dobrý tah, solidně udělané MPV pro movitější. Je to tradice, kde VW končí, tam BMW s možnostmi začíná.
BMW je primárně navrženo pro DE trh se silnicemi na úrovni a bydlet tam, tak si připlatím za BMW kvůli interiéru, motoru a vnějšímu "odvázanějšímu" designu.
V českých reáliích je lepší volbou Touran, i kvůli možnosti rezervního kola apod..