Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: COTY 2016: Anketa má sedm finalistů, nechybí Superb nebo Astra

Porotci ankety Car Of The Year (COTY) zredukovali seznam nominovaných vozů na sedm finalistů. Mezi nejlepší se prodrala Škoda Suberb nebo nový Opel Astra.
Zpět na článek
14. 12. 2015 12:26
14. 12. 2015 12:32
14. 12. 2015 12:40
neregistrovaný "Sheldon Cooper"
14. 12. 2015 12:48
14. 12. 2015 18:22
14. 12. 2015 12:49
14. 12. 2015 12:52
14. 12. 2015 13:00
14. 12. 2015 14:06
15. 12. 2015 08:54
14. 12. 2015 13:01
14. 12. 2015 13:07
14. 12. 2015 13:33
14. 12. 2015 13:10
14. 12. 2015 13:16
14. 12. 2015 13:30
14. 12. 2015 13:41
14. 12. 2015 13:53
14. 12. 2015 14:02
15. 12. 2015 08:14
15. 12. 2015 08:56
15. 12. 2015 09:05
15. 12. 2015 09:19
15. 12. 2015 10:08
15. 12. 2015 10:21
15. 12. 2015 10:27
15. 12. 2015 10:31
15. 12. 2015 11:46
15. 12. 2015 11:48
15. 12. 2015 14:29
14. 12. 2015 12:52
14. 12. 2015 12:53
14. 12. 2015 14:51
14. 12. 2015 16:22
14. 12. 2015 16:27
14. 12. 2015 18:34
14. 12. 2015 18:28
14. 12. 2015 12:23
Zajímavé finále
Žádné vyloženě ekoauto. Většinou velká a dražší auta. Vůbec nedokážu natipovat výsledek. Superb bude kolem pátého místa, ale jinak fakt nevím. Možná XC90?
Rozbalit vlákno
14
Avatar - Dinar
14. 12. 2015 12:49
Re: Zajímavé finále
Mám to podobně, ale aspoň bych chtěl, aby vítěz coty bral nějaká vítězství i ve srovnávačkách ve své třídě, a to se XC90 moc nedaří.
14. 12. 2015 13:38
Re: Zajímavé finále
No ale mám pocit, že porota bude XC90 nakloněná.
Avatar - Individualita
14. 12. 2015 13:43
Re: Zajímavé finále
Taky bych to tak viděl...
Avatar - Dinar
14. 12. 2015 14:11
Re: Zajímavé finále
Může být, SUV jsou dnes jedou, resp. jsou jednou z hlavních tříd definujících úspěšnost prodejů jednotl. značek...
Vyhrálo vůbec někdy SUV?
Avatar - Individualita
14. 12. 2015 14:17
Re: Zajímavé finále
Nevyhrálo. Jen 2x MPV (S-max a Scenic).
Avatar - iudex
14. 12. 2015 13:45
Re: Zajímavé finále
No tak ak si odmyslíme Svet motorov a čiastočne ACZ s ich náklonnosťou k Superbu, vo všeobecnosti všetky porovnávačky vyhráva iba MX-5; naopak ostatní raz vyhrajú, raz prehrajú; a XC90 prehráva stále. Z tohto pohľadu by mala víťazstvo jednoznačne brať Mazda.
Žiaľ kritériá nie sú nastavené takto, takže kľudne môže vyhrať aj to Volvo.
Avatar - Dinar
14. 12. 2015 14:09
Re: Zajímavé finále
Pozice mx5 v testech je na druhou stranu snažší než jejích coty soupeřů, kolik znáš reálných konkurentů mx5? Je to v podstatě solitér. ;-)
Avatar - Individualita
14. 12. 2015 14:19
Re: Zajímavé finále
A je to "chyba" Mazdy nebo těch ostatních? ;-)
15. 12. 2015 06:28
Re: Zajímavé finále
alebo chyba zakaznikov, ze nemaju zaujem? MX5 je cista evolucia, nic specialne nepriniesla. ANo je to super auto a bral by som ju miesto motorky ale nejako si ju neviem predstavit ako auto roka. Z mojho pohladu auto roka by som vybral z trojice:
A4/SUPERB/ASTRA
Avatar - Dinar
15. 12. 2015 08:11
Re: Zajímavé finále
To je zas zbytečně hrotící otázka.
Bavíme se o tom, jestli by mělo mít při hodnocení coty váhu i postavení daného modelu v rámci třídní konkurence, a já k tomu podotýkám, že segment, ve kterém mazda vítězí není moc obsazený, jinými slovy je to segment okrajový, jinými slovy, vítězství mx5 ve srovnávačkách malých roadsterů (a které jiné to vlasntně jsou?) těžko může mít pro úspěch v coty takovou váhu, jako vítězství daného modelu v nějakém "obyčejnějším", a proto konkurencí nacpaném segmentu. ;-)
Avatar - Individualita
15. 12. 2015 08:20
Re: Zajímavé finále
Tomu rozumím. Vidíš těžiště prodejů jinde a tam se rozhlížíš. Já této logice nepodléhám a vidím to více autoentuziasticky :-)
Avatar - Emel
15. 12. 2015 08:58
Re: Zajímavé finále
Není to jen o tom těžišti prodejů, ale spíš o síle konkurence.
Avatar - Individualita
15. 12. 2015 09:28
Re: Zajímavé finále
A ta je logicky silnější tam, kde je těžiště prodejů ;-)
Avatar - Dinar
15. 12. 2015 09:46
Re: Zajímavé finále
Nejde o to, kde co vidím já, tohle je debata o adeptech na vítězství v COTY, ne o tom, jestli bychom ty nebo já raději brali mx5 než superb.
14. 12. 2015 12:26
Hmmmm
Já nevím, tyhle ankety... Pokaždé mi to přijde prostě srovnávání nesrovnatelného, ale chápu, je to tak ve všech oblastech (Sportovec roku apod.). Za mě tak z tohoto výběru asi BMW 7er, jelikož dle mě posunulo automobilový průmysl z těchto finalistů výrazně nejdál :yes: .
Rozbalit vlákno
0
Avatar - sargis
14. 12. 2015 12:30
prečo vyhrať/nevyhrať
A4 + overena technika, spolahlivost, manazerka klasika - nic nove pod slnkom

BMW 7 + lasery, gestá, spomienky na športové správanie - nic nove pod slnkom a Merc S je furt lepsia

XE + nie je mainstream, dizajn, napreduje - interier a image nema na top triedy

MX 5 + skrtanie nakladov nezabil model, zatial bez turba a s radoustou s jazdy - uzkoprofilovka

Astra + hmotnost,dizajn, svetla, mensie a vnutri vacsie - nic nove pod slnkom

Superb + priestor, pomer cena/plechy - nic nove pod slnkom a technicky zaostalejsie ako starsie spriaznene VAG auta

XC90 + dizajn, interier, trendsetter pre znacku na +5 rokov - R4 only
Rozbalit vlákno
9
Avatar - Blue Sun
14. 12. 2015 13:07
Re: prečo vyhrať/nevyhrať
Tím pádem z toho vychází XC90 jako nejlepší volba. Případně Astra.
A4 a XE jsou ze hry, sice to jsou dobrá auta, ale jak píšeš, nic nového nepřináší. BMW 7 sice má pár zajímavých novinek, ale nejsem si jistý, zda laserová světla stačí na auto roku. MX5... ta by se mi tam líbila, ale spíš nemá šanci, sporťák už dlouho nevyhrál. Superb... no nic.
14. 12. 2015 13:11
Re: prečo vyhrať/nevyhrať
XC90 přináší spoustu věcí, ale nechala pryč adekvátní motory. A4 šíří nabídky překonává na trhu dávno etablovaný C-Klasse a XE ukazuje jak se dá dělat řízení a podvozek, kterými panuje. BMW7 má vyjma laser lights hlavně prémiově ve třídě karbon a vahou se dostala na úroveň celohliníkovýho XJ. Jak se to projeví na jízdních vlastnostech není potřeba ani diskutovat.
Avatar - Individualita
14. 12. 2015 13:15
Re: prečo vyhrať/nevyhrať
Šíře nabídky jako argument pro auto roku?
14. 12. 2015 13:18
Re: prečo vyhrať/nevyhrať
Posuzujeme mimo jiné i v kontextu třídy, ne? Zatímco XC90 si neudržela žádnou víceválcovou variantu, A4 bezostyšně nabízí V6 s výkonem, kde konkurence již leta nabízí pouhou vyhoněnou R4.
Avatar - Individualita
14. 12. 2015 13:24
Re: prečo vyhrať/nevyhrať
Zachování V6 je mi sice sympatické, ale je to trochu obrácená logika. Hodnotil bych spíš co do dané třídy A4 přineslo nového (nic) a ne co zachovalo z předchozích. I když kdyby na to automobilky slyšely, hlasoval bych jen pro auta zachovávající charakterní motory :-)
14. 12. 2015 13:33
Re: prečo vyhrať/nevyhrať
Problém je, že ostatní spíš odnášejí. Proto se o tom zmiňuju.
Avatar - Individualita
14. 12. 2015 13:36
Re: prečo vyhrať/nevyhrať
Jo, je to určitý pohled na věc.
Avatar - iudex
14. 12. 2015 13:36
Re: prečo vyhrať/nevyhrať
Keby šlo o to, kto čo priniesol do triedy nové, tak musí vyhrať 3er, ktorá do prémiovej strednej priniesla nové... trojvalce. >:-[]
14. 12. 2015 13:55
Re: prečo vyhrať/nevyhrať
Ta až za 3 roky ;-) Zároveň, ale drží taky plnotučný R6
Avatar - 3_diamanty
14. 12. 2015 12:32
astra
nedivil by som sa keby vyhrala.... je moc pekna a aj cenovo dostupna :yes:

aj ked nemam nic ani proti MX5 alebo XE ... ved keby slo o volbu srdca asi by som ten titul doprial radsej XE ako astre ... ale realita tejto ankety mi hovori ze to bude skor opel astra :yes:
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Sheldon Cooper"
14. 12. 2015 12:40
MX-5. Preco?
Pretoze jednoznacne najlepsie sa stalo este lepsim bez straty svojho charakteru.

Pretoze je to jedine auto z vyberu, ktore zostava soferskym autom pri sucasnom pouzitii modernych technologii a s ohladom na ekologiu.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Dinar
14. 12. 2015 12:48
Re: MX-5. Preco?
Takže jediné auto, které má šanci uspět v coty musí být "soferskym autom"?
Hmm, jsi si jistý, že rozumíš té anketě?

"Pretoze jednoznacne najlepsie sa stalo este lepsim bez straty svojho charakteru"
Hmm, tohle jde prohlásit naprosto klidně třeba o superbu, jedno z nejlepších rodinných aut se stalo ještě lepším, aniž by ztratilo cokoliv ze svého charakteru, rodinného auta.

Jinými slovy, na vědce tvého kalibru je podobná argumentace dost chabá. ;-)
Avatar - _Karel_
14. 12. 2015 18:22
Re: MX-5. Preco?
K poslední větě: jako ostatně téměř pokaždé.
14. 12. 2015 12:45
Anketa ze které je
vyloučeno Ferrari je velmi(pro mě) nezajímavá. :-!
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Individualita
14. 12. 2015 13:16
Re: Anketa ze které je
V ničem jiném nejezdíš, je mi to jasné ;-)
14. 12. 2015 17:49
Re: Anketa ze které je
Co má to v čem jezdím s tímhle společného,ty troubo?
Avatar - Individualita
15. 12. 2015 08:22
Re: Anketa ze které je
Hodně ňoumo.
Avatar - fOE
14. 12. 2015 12:49
Hodnoceni
BMW řady 7 - za inovace a technologicky naskok

Jaguar XE - za to na co ostatni rezignuji, aneb ve stredni tride jizdne z nuly rovnou na vrchol

Mazda MX-5 - za to ze vylepsili temer nevylepsitelne

Opel Astra - za technologie ve sve tride dech berouci (a nezapomenme na litr co pojede nejeden HH >:-[] )

Škoda Superb - za to o kolik je hezci nez Passat (bohuzel jen zvenci)

Audi A4 - za, no, audiRS6 promine, ale tady me moc nenapada za co, mozna za nejkvalitnejsi interier a za to ze se celosvetove z top 7 bude prodavat nejlip(?)

Volvo XC90 - za ukazani D3 jak se dela design velkeho SUV a za neotrely pristup k pohonu, ktery v diskusich mozna dostava na frak, ale 400 kobyl je furt 400 kobyl ;-)

Celkove vitezstvi muze dosahnout kazdy z nominovanych a ani u jednoho nebudu nevericne kroutit hlavou, presto verim ze nejlepsi (a vitezstvi si nejvice zaslouzi) trio: 7er, XE, Astra.
Rozbalit vlákno
25
Avatar - Dinar
14. 12. 2015 12:52
Re: Hodnoceni
Tak při čistě osobních preferencích, bych místo té astry na třetí místo šoupnul buď MX5 nebo superba, ale první dvě místa mám stejně. ;-)
14. 12. 2015 13:00
Re: Hodnoceni
Já bych na třetím viděl rád Mazdu. Kdo jiný si dovolí vyrábět úzkoprofilovku pro celý svět s RWD? A to je Mazda relativně malá firma. Nic zásadního ji ve finále není a naživo vypadá o trochu líp než na obrázcích. ;-)
Avatar - Dinar
14. 12. 2015 14:06
Re: Hodnoceni
Ale jo, spíš ta mx5 než superb, ale vo vous. ;-)
Avatar - Emel
15. 12. 2015 08:54
Re: Hodnoceni
Jak, o trochu líp než na obrázcích? Jako že na obrázcích dobře a naživo skvěle? Kacíři... >:-[]
Avatar - fOE
14. 12. 2015 13:01
Re: Hodnoceni
Superb se mi libi zvenci, a uvnitr mi prijde kvalitou utulny (treba talisman ale uvnitr pusobil jeste lip, to same passat), ale skodovka si sama zkomplikovala zivot superbu tim, ze mu dala interier z Oktavky. Kdyby to udelali aspon poradne, jako D3, kde novy smer urci vlajkova lod, ta ponese punc toho byt "ten prvni" a kdyz pak nekdo se vzhledem C Klasse nebo 3er rekne, ze ma malou 7er / S Klasse tak to zni sakra lip nez kdyz majitel superbu rekne, ze ma vetsi oktavku. Tohle skodovka moc nezmanazovala.

MX5 je puristicka, jeste vic puristicka nez v minule generaci, mozna nejpuristictejsi vubec a zvlast v dnesni dobe foukanych 3 valcu je 2.0 atmo jako zjeveni, ale u me ji posouva do ustrani vzhled, nejak mu neprichazim na chut (predku, zadek je OK).

Proto astra na trojce. :-)
14. 12. 2015 13:07
Re: Hodnoceni
Na "živým" videu z testu mi přišla hezčí než na fotkách, to úplný naživo ještě nevím ;-)
Avatar - fOE
14. 12. 2015 13:33
Re: Hodnoceni
Za me ani nazivo zadne zlepseni. ;-\
Avatar - 125S
14. 12. 2015 13:10
Re: Hodnoceni
Také bych to viděl na vítěze z bavorska.
Avatar - iudex
14. 12. 2015 13:16
Re: Hodnoceni
Teba to Audi fakt žerie, že na ňom nevieš nájsť nič pozitívne. ;-) Pre ilustráciu pozri, aké nadšenie vyvolalo v redaktorovi Topspeedu: [odkaz]
Avatar - fOE
14. 12. 2015 13:30
Re: Hodnoceni
Ve me audi A4 nevyvolava zadne emoce. ;-) A treba konkretne starsi A4/A5 budu mit na seznamu aut ktere pujdu projet az budu hledat pristi auto protoze 1) jej slepe nevyskrtnu, rad se necham prekvapit a 2) ikdyz treba jizdne nezaujme a poohlednu se nakonec jinde tak minimalne poslouzi jako milnik co do spracovani vnitrku podle ktereho se pak da soudit vse ostatni.
Naproti tomu takove TT emoce vyvolat umi a k tomu co dela audi audi (interier, tady navic na ridice krasne orientovany) pridava i exterier. Na svezeni se s timto audi se pak vylozene tesim (snad se povede svezt na jare).

Jinak nova A4 vyvolava nadseni napric periodiky, ale jeste nikde nenapsali, ze by jezdila lip nez (spravne nakonfigurovane pofaceliftove) 3er nebo XE. A jelikoz si na aute cenim predevsim toho jak auto jezdi a az nasledne toho jakym je to ktere auto obyvakem nejsou me ocekavani u A4 velke (o to vic muze prekvapit, ale vazne mysli ze pojede lip nez 3er, XE?). ;-)
Avatar - iudex
14. 12. 2015 13:41
Re: Hodnoceni
Ako ktoré, predokolkové Audi logicky nebude také obratné ako zadokolka 3er. Avšak tých puristických bavorákov je čoraz menej a drvivá väčšina (85%?) jazdí s xDrive. Na nejakom britskom webe som čítal test 3er, kde sa o variante xDrive vyjadrovali ako o Audi s horším interiérom. ;-)
Avatar - fOE
14. 12. 2015 13:53
Re: Hodnoceni
To souhlasim, kdybych pokukoval po 4x4 tak audi nejen neobejdu, ale jdu primarne do audi. Jak pises ve vsem az na drobnosti je pak lepsi, navic se podle vseho xDrive docela kazi a ikdyby ne tak bych rozhodne chtel radeji poctive zelezo v A4 nez na spojkach zalozeny xDrive.
ALE, ja nejsem 85% (btw. v 3er je to myslim mene, v 5er zase vice), presvedcit me o tom ze k zivotu potrebuju 4x4 se zatim nikomu nepovedlo. 4x4 ne jen nepotrebuju, ja jej dokonce ani nechci (vyssi spotreba, horsi dynamika, vyssi servisni naklady... to vse si rad odpustim) a tim se vracime k tomu co pojede lip. Jestli o metrak tezsi audi 4x4 (beru jako ridicsky top u audi), nebo o metrak lehci RWD bmw, pripadne jako audi stejne tezke XE s (podle testu) nejlepsim podvozkem ve tride? A protoze mi nejvic zalezi na tomto proto me A4 zajima nejmin, resp. zajima, ale jinak.

Ale mozna mas pravdu. Vzhledem k tomu jak jsou lidi divoci po 4x4 nabizi audi (jim, ne me) vic nez BMW a o hodne vic nez XE, ale pak otazka jestli toto by melo byt hodnotici kriterium, "kdo uspokoji masy". Podle me jsou v tom vyctu o dost zajimavejsi auta, na te A4 je zajimave vlastne jen to o kolik je lepsi nez predesla audi A4, coz je jiste chvalihodne, ale o kterem z tech aut z toho seznamu to neplati, ze. ;-)
Avatar - Dinar
14. 12. 2015 14:02
Re: Hodnoceni
Nezapomeň na facelift, v testech se dočteš klasická klišé, že 3er se v interieru výrazně zlepšil a bla, bla, auto je ale stále tvrdé (nic není vzdálenější skutečnosti), ve skutečnosti se z hlediska materiálů a zpracování nezměnilo nic, změny jsou ale pod povrchem, silnější stabilizátory, překalibrované řízení a verze awd, u které awd nepozná ani uživatel rwd. Pořizoval jsem teď do firmy 320xd a opravdu pečlivě ji na stejné silnici srovnal se svou rwd (kdo to v testu udělá?) a prostě to nejde poznat, jediný rozdíl, který cítím je, že faceliftovaná verze má lepší řízení. To je pokrok jako prase, rozdíl mezi rwd a awd u E60, E90 byl propastný, před fl u F30 jsem to poznal v první zatáčce, teď nic. A jestli takhle jezdí A4, pak to bude super kára, ale dokud se nesvezu, neuvěřím. ;-)
14. 12. 2015 14:48
Re: Hodnoceni
Že by u báwa opravdu tak zamakali na xDrivu? To pak teda :yes: Očividně je to pro ně opravdu klíčový pohon a RWD půjde s takovou do budoucna možná úplně do kopru 8-s
Avatar - Dinar
15. 12. 2015 08:14
Re: Hodnoceni
Vypadá to, že ale jen u trojky a čtverky, ty se budou ve stávající generaci ještě pár let prodávat, jel jsem i měsíc starou F10 xdrive a tam je to furt stejná tragedie.
Avatar - Emel
15. 12. 2015 08:56
Re: Hodnoceni
Jaké jsou ty dech beroucí technologie u Astry? Jasně, světla, to je v zásadě otázka času než se LED prosadí, výrobně je to možná i levnější než xenony. A dál?
Avatar - fOE
15. 12. 2015 09:05
Re: Hodnoceni
svetla, sedadla
ani jedno nema v nizsi stredni obdobu, a to ani v premii, natoz pak v mainstreamu. Dechberouci proto ze by je clovek cekal spis u 1er, A Klasse, Golfu (jako bratra A3) atd.
Avatar - Emel
15. 12. 2015 09:19
Re: Hodnoceni
Golf ErgoActive sedačky má, navíc sedačky úplně nespadají do mého kastlíku "technologie" - tam vidím spíš ty věci, kde Astra trošku zaostává za očekáváním (jednoduchý podvozek bez adaptivních tlumičů, žádné 4x4, zatím omezená nabídka převodovek).

Nic proti, tyhle dvě věci a vyhřívaný volant se mi na Astře líbí, ale jsou tam i negativa a v součtu tvé nadšení nesdílím, nějakou šťávu tomu dodává až celkem zajímavý ceník.
Avatar - fOE
15. 12. 2015 10:08
Re: Hodnoceni
Tak adaptivni podvozek snad ma prijit, jinak souhlas, sedacky nejsou uplne technologie, ale nesedelo se v nich pro to o nic hur.
Zbytek cos vyjmenoval davam na vrub nastupu modelu kde je postupne uvadeni motorizaci, prevodovek a pohonu bezne.
Celkove ma pro me astra jednoduse vetsi cenu nez superb treba, ktery vybocuje designem, ale prave jen tim designem. Astra vypada dobre a k tomu navic prinasi nove veci ci uz pro sebe, nebo tridne.
A ten litr, nezapominejme na ten litr :-) >:-[]
Avatar - Emel
15. 12. 2015 10:21
Re: Hodnoceni
Počítám s tím, že přijdou nějaké top verze, OPC a možná nějaká silná nafta, jak je v poslední době zvykem (ORS, ST, GTD), nějaký automat krom toho robota a silné nafty se snad taky objeví. Tomu litru ale asi 5MT zůstane, což může být fajn při lovení hothatchů v kopcích, na dálnici to ale asi brzo přestane být zábava.

U torzky si počkám na definitivní výsledek toho, jestli aspoň 1.4T 110kW má aspoň toho Watta. Jestli jo, tak fajn, dejme tomu. Myslím, že někdo psal že to prohlížel naživo a Watt tam byl.

Čím Superb vybočuje záleží na tom, s čím ho srovnáváš... pro mainstream je to prestižní třída a Superb snese srovnání s čímkoli od konkurence ve všech verzích... krom Passatu BiTDI a Insignie V6.
Avatar - fOE
15. 12. 2015 10:27
Re: Hodnoceni
S tim superbem je to o tom jak chapeme COTY. Jak jsem napsal i nahore ja si cenim ne jen to ze je nekdo vyborny vramci sve tridy (superb, A4), ale k tomu prida i neco navic. Aneb to co popisujes je dostatecne na to aby byl superb, A4 atd. v top 7, ale za me uz ne na to aby vyhrali (ve spolecnosti 7er, XE atd.).
Avatar - Emel
15. 12. 2015 10:31
Re: Hodnoceni
S tím souhlas, už jsem psal u českého auta roku, že Superb jako vítěz by byl pro mě v evropské anketě překvapení... a platí to i pro A4, na to se moc podobá předchůdci. K Astře mám své výhrady taky... asi dojdu ke svému adeptovi vylučovací metodou.

PS: napsal bych MX-5, ale Jirka mě hlídá :-)
Avatar - Ji/Ri
15. 12. 2015 11:46
Re: Hodnoceni
>:D >:D >:D :yes:
Avatar - Ji/Ri
15. 12. 2015 11:48
Re: Hodnoceni
SuperB to být nemůže... kdyby se jmenoval SuperA tak možná... i když pořád lepší než třeba SuperM, kde by mohl být při fonetickém vyjádření v mnoha cizích zemích jistý oříšek. :-)
Avatar - Emel
15. 12. 2015 14:29
Re: Hodnoceni
SuperA by se pletlo s Toyotou. Ale aspoň už mi docvaklo, proč nepostoupil Kadjar.
Avatar - Individualita
14. 12. 2015 12:52
Pořadí
Tak za mě:

1. MX-5
2. XE
3. XC90
4. BMW 7
5. Astra
6. Superb
7. A4
Rozbalit vlákno
5
14. 12. 2015 13:10
Re: Pořadí
Za mě...
1.XE
2.A4
3.XC90
4.BMW7
5.MX-5
6.Astra
7.Superb

a tip na výsledek:
1. XC90
2.BMW 7
3. XE

Audi A4 - krásná, ale... pocit pouhého faceliftu
Mazda příliš "individuální", bohužel
Astra příliš obyčejná
Superb (někdo už výše napsal) nepřináší nic nového

Zklamání: absence Talismanu
Avatar - Individualita
14. 12. 2015 13:12
Re: Pořadí
Že se s tou Miatou nestydíš >:D
14. 12. 2015 13:18
Re: Pořadí
stydím... stydím,
...ale jako malá satisfakce mi stačí 5 (slovy PĚT ) hvězd na zdejším webu... pro svůj rozporuplný design ale nebude mít moc šancí...
Avatar - Individualita
14. 12. 2015 13:31
Re: Pořadí
Já věřím v bednu. Tři roky zpět obsadilo duo GT86/BRZ hezké druhé místo, tudíž jsem optimista :-)
Avatar - donPedro
14. 12. 2015 12:53
Jsem překvapen
že se do finále nedostal Talisman - já ho před 14ti dny tipoval na vítěze, ale jak vidno nejsem holt znalec, no. Jináč jsou z "mé finálové sedmičky" ve finále oficiálním 3 kósky: XE, Astra, Superb - tak žeby teřba Astra ...... ?
Rozbalit vlákno
8
14. 12. 2015 13:03
Re: Jsem překvapen
...já ti rozumím...

[odkaz]
Avatar - donPedro
14. 12. 2015 13:07
Re: Jsem překvapen
A ovšem jako extras [odkaz] + [odkaz] >:D
14. 12. 2015 13:08
Re: Jsem překvapen
Jasně! Jedná se o COTY, ne o double CO + TY. ;-)
Avatar - donPedro
14. 12. 2015 13:13
Re: Jsem překvapen
Tož když jsou ty hen ty oné Vánoce svátky, tedy krom jiného, i dobré vůle, tož by to moh Ježour někde sehnat všecko v dárkovém balení - to by mi fakt udělalo radost, nebál bych se dokonce říct že radost ještě větší než nějaký ten slušivý dárek měkký >:D
14. 12. 2015 13:20
Re: Jsem překvapen
Já se po včerejšku pochlubím, že jsem si před lety posteskl nad tím, jak jsem nikdy neměl těžítko "se sněhem". Sice trochu předčasně, ale již ho mám! Takže Astra+full příslušenství vč. Pitralonu by mě potěšila taky! ;-)
Avatar - donPedro
14. 12. 2015 15:34
Re: Jsem překvapen
Jo rerto-vlna jede, kolikpak asi šťasných dítek nalezne letos pod stromečkem toď toto [odkaz] ? Nosnost až 100kg, no přátelé, kdo z vás to má? ;-)
14. 12. 2015 15:38
Re: Jsem překvapen
Otázka zní: A kdo z vás ji neměl? Teď nemyslím Milenu z druháku >:-[]
Avatar - Ji/Ri
15. 12. 2015 09:30
Re: Jsem překvapen
Jsou jen dvě věci na světě, co voní jako Milena.... ta druhá je ryba. >:D
Avatar - donPedro
14. 12. 2015 13:10
Škodovácké "No toto !!!" OT
No toto !!!
Kvasiny musí navysovat pocet smen.
No toto !!!
Jak si to mohou ti zlí kapitalisti odborárum pred vánocními svátky udelat.
No toto !!!
Rozbalit vlákno
5
14. 12. 2015 13:13
Re: Škodovácké "No toto !!!" OT
>:D
Re: Škodovácké "No toto !!!" OT
Kvasiny navysují pocet smen a Mladá Boleslav pocet smen snizuje. Nekteré modely se prodávají lépe a nekteré hure. A slinty o vánocních svátcích se mohou zrodit jen v hlave nicku donPedro.
Avatar - donPedro
14. 12. 2015 14:30
Re: Škodovácké "No toto !!!" OT
A sproťácké dřisty zas mohou vypadnouti toliko z nevymáchané huby sociopata se souhrnným nickem pakistánská lepenka.

P.S. A chudák, už zase ... zdraví podnik OZ, s.p., odělení exportu, odbor jižní ovoce, kancelář 303, banány >:D
Avatar - Uživatel_5340709
14. 12. 2015 17:52
Re: Škodovácké "No toto !!!" OT
.......... pakistánská lepenka >:D >:D >:D ............... já nemůžu >:D
Avatar - Dinar
15. 12. 2015 07:48
Re: Škodovácké "No toto !!!" OT
>:D :yes:
Avatar - Ham.
14. 12. 2015 13:31
Měla by to být MX-5
protože se ve své třídě dostala na čelo své třídy. To se v případě A4, Superbu, XE, 7er ani Astry nepovedlo, ti se při nejlepším dostali za záda leaderů třídy někam na pozice korunních princů no a XC90 ta se dle mě nedostala ani do širší špičky třídy. Ovšem je mi jasné, že rozhodovat asi budou kritéria, která sportovním roadsterům příliš nakloněná nejsou.
Rozbalit vlákno
10
Avatar - Dinar
14. 12. 2015 14:04
Re: Měla by to být MX-5
7er se to povedlo... ;-)
Avatar - Ham.
14. 12. 2015 16:41
Re: Měla by to být MX-5
Nejel jsem, ale z toho co vidím v prvních testech, tak možná korunní princ, víc ne.
For those buying the 7 Series as much to drive as to be driven in, it'll be a trade-off worth putting up with, but for luxury car buyers in search of the most pillowy progress, an S-Class still manages to keep its nose in front.
[odkaz]
The BMW 7 Series saloon is a technological tour de force, but it lives in the shadow of the S-Class
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
Avatar - iudex
14. 12. 2015 17:39
Re: Měla by to být MX-5
A to si si všimol, že je tam test modelu 2008? ;-)
Avatar - Ham.
14. 12. 2015 17:49
Re: Měla by to být MX-5
No nevšiml (to asi bude tím designem na jedno brdo) ;-) , díky za upozornění.
[odkaz]
Avatar - Dinar
15. 12. 2015 07:36
Re: Měla by to být MX-5
Např. Autocar, předposlední Autobild, těch srovnávacích testů už je víc, a vyhrává nejen vrcholná 750i ale i základní 730d. ;-)

P.S. Ta poznámka k designu na jedno brdo, rád věřím, že budeš reagovat s podobnou bohorovností, až si někdo nevšimne, že se dívá na audi nové generace a ne na patnáct let starý model. >:D
Avatar - Ham.
15. 12. 2015 10:13
Re: Měla by to být MX-5
Nějak jsem nepochopil, na co reaguješ, „Např. Autocar“, co např. Autocar? Autocar říká
For those buying the 7 Series as much to drive as to be driven in, it'll be a trade-off worth putting up with, but for luxury car buyers in search of the most pillowy progress, an S-Class still manages to keep its nose in front.
Takové hodnocení nepovažuji za překonání S-klády.
[odkaz]
P.S. Uvolni se, nemůžeš být tak cimprlich, když někdo něco napíše o BMW a koukej také na smajlíky. V mezigenerační kontinuitě designu a v jeho unifikaci mezi jednotlivými řadami si nemá BMW s Audi co vyčítat, mě takový přístup nijak nevadí, naopak, je to správná cesta jak tvořit corporate identity.
Avatar - fOE
15. 12. 2015 10:31
Re: Měla by to být MX-5
Divam se na (staci cumaky) poslednich tri 3er, 5er a 7er a pak na posledni tri A4, A6 a A8 a pak na tvou vetu "V mezigenerační kontinuitě designu a v jeho unifikaci mezi jednotlivými řadami si nemá BMW s Audi co vyčítat" a dochazim k zaveru, ze jeden z nas bude muset k ocnimu. >:D
Avatar - Ham.
15. 12. 2015 14:42
Re: Měla by to být MX-5
Jo, tak si tam skoč.
Avatar - Dinar
15. 12. 2015 10:56
Re: Měla by to být MX-5
Hm, to cos postnul z Autocaru, je závěr z testu long verze, kde se píše, že na vožení vzadu je pořád eskláda lepší auto, 7er si má koupit řidič, přečti si test autocaru o 730d.
"2015 BMW 730d review
BMW gives its flagship 7 Series an extensive overhaul in a bid to tempt buyers of luxury cars away from the Mercedes S-Class, Audi's A8 and the Jaguar XJ"

Dals odkaz na autoexpress, jenže starý model, o nové 730d autoexpress říká:
"Verdict: BMW has thrown all its engineering might at the 7 Series, and it’s paid off. The Mercedes S-Class is no longer able to keep the 7 Series at arms length, thanks to the BMW’s beautifully crafted cabin and space-age tech. First-class refinement and comfort haven’t come at the expense of performance, and up against the S-Class it’s also better value and cleaner. Beyond that, the 7 Series will also be influential in shaping future saloon cars from BMW, with its technology set to trickle down the model range."

Autobild, jedna z prvních pořádných srovnávaček, pořadí:
750xi, S500, A8, Panamera

Carenthusiast:
"BMW 730d *
While it's fine for a manufacturer to give us the most showy, tech-stuffed model on a launch - such as the 750Li xDrive we've already reviewed - sometimes you have to focus on the less extravagant variants to spot the gem. To that end, here's the report card for one of the most magnificent and complete three-box saloons you're likely to find: the BMW 730d, in sixth-generation guise."

S tím uvolněním, nevím, napsal jsem celkem nevinnou poznámku, že nové bmw7 se povedlo, tys reagoval "jasným názorem", podloženým testem staré 7er. Kdybys na následnou připomínku iudexe reagoval červenajícím se smajlíkem, pak bych tě jako mentora uvolněnosti bral... :-) ;-)
Avatar - Ham.
15. 12. 2015 14:51
Re: Měla by to být MX-5
Test long verze z Autocaru je test redakce na UK silnicích. Test 730d v Autocaru jsou dojmy z mezinárodní prezentace 7er. Myslím, že relevantnější je to první.
Avatar - euro89
14. 12. 2015 14:09
Očekávané zklamání
Můj největší favorit na výhru CX-3 není ani ve finále, dokonce tam není ani dvojka. Zato tam jsou hned dva deriváty Passatu - slušná fraška. >:D Z té finálové sedmičky bych to přál nejvíc MX-5, ale reálně to šacuju na Astru či Passat (egál, zda v sociální či předražené verzi). :-!
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Dinar
14. 12. 2015 14:18
Re: Očekávané zklamání
Superb je derivát passatu, ale tím druhým má být A4? Jak se pozná derivát? Podle naprosto odlišného podvozku, koncepce s podélně uloženým motorem, konstrukčně naprosto rozdílného systému pohonu 4x4, šestiválcovými motorizacemi?
14. 12. 2015 14:42
Re: Očekávané zklamání
;-)
Avatar - fOE
14. 12. 2015 14:49
Re: Očekávané zklamání
jedine podle zadnich svetel, samozrejme >:D
Avatar - donPedro
14. 12. 2015 15:28
Re: Očekávané zklamání
Jak prosté milý Watsone ... bo VAG ;-)
Avatar - rimow11
14. 12. 2015 14:51
víťaz
mazda alebo volvo :yes:
Rozbalit vlákno
1
Avatar - vabis
14. 12. 2015 16:22
astra ?
Osobně bych se příliš nedivil, kdyby vyhrála Astra. Ta inovace je tam poměrně značná a opravdu to nejezdí špatně. Kdybych si povinně musel koupit nějaký vůz já, tak z vybraných Mustang, resp když tu už není tak asi 7er.

Superb + XC jsou spíš o povedeném designu, Jag vyloženou chybu nemá ale na vítězství mi to příjde málo. Zbytek mi přijde nesmatný neslaný a Mazda je už trošku úlet.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Ji/Ri
14. 12. 2015 16:27
Viking II. Majestátný
Volvo si jde vlastní cestou, s nikým nebojuje a přece vyhrává. Na vítěze COTY si ještě musíme chvilku počkat, zatím je vítězem v kategorii SUV. Ano, místní znalci mohou namítat zcela oprávněně motorovou skromnost, či určite podvozkové dilema, ale i tak je to další král! A to zcela oprávněně.
Dnes jasne s pokrikem Vikingů !!!!! Volvo...to i zní královsky :yes: :-!
Rozbalit vlákno
30
14. 12. 2015 16:50
Re: Viking II. Majestátný
...a v čem je král, pokud se budeme držet měřitelných hledisek?

Svý ano dávám za design exteriéru a interiéru...ale kam dál? ;-)
Avatar - Ji/Ri
14. 12. 2015 17:03
Re: Viking II. Majestátný
V čem neni? Nepopírám skromnost na poli naftového motoru, byt 225 koni neni slabost. Podvozkové, prozatímní dilema bude postupně pomazlené. Pokud řidič neni schopny vnímat vůz jinak než z výšky sedla papírového koně, tak to neni problem Volva. Za me: design ext, int, použité materiály, zpracování, tradice, motory a směrování, kvalita, spolehlivost, technologická vyspělost a důraz na bezpečí, charisma značky....moderní přístup.
Avatar - _Karel_
14. 12. 2015 18:44
Re: Viking II. Majestátný
Tedy- tomu moc nerozumím- v čem je královská tradice XC-90? Oproti třeba X5?
Motory????? Směřování??? Spolehlivost? (Volvo jsem pravda nikdy neměl, ale opravdu XC-90 kraluje spolehlivostí?)
Moderní přístup? Přístup k čemu? K downsizingu?
Podvozek je ok, protože ho určitě upraví? To je omluva?

Ostatní vyjmenované asi ano, ale tahle půlka vyjmenovaných vlastností mi královská nepřijde.
Avatar - Emel
14. 12. 2015 20:45
Re: Viking II. Majestátný
Že BMW má legendární řady 4 a Volvo 1 ;-)
(dělám si legraci... trošku)

Jinak jsi mě předběhl :yes:
Avatar - Ji/Ri
15. 12. 2015 09:29
Re: Viking II. Majestátný
Začnu uprostřed - Volvo jsi nikdy neměl, ale víš, že není spolehlivé. Pokud nevidíš moderní přístup, tak gemini.cz ..... ;-) ....prostě trefili do černého ať se nám to líbí nebo ne. Ale jak říkám - coty ještě nerozhodlo a osobně si myslím, že ..... ale raději si počkám. :-) ... ber to tak, někdo vidí Versace jako kolotočařinu, někdo ne. Někdo, nevím kdo, mi tu psal o tom, že si nechá ušít oblek a bude lepší než od Bosse..... prostě je to takové to naše domácí plácání. Ale jen proto, že v tom nenajdeš to "své".... na všem najdeš vždy jak dobré tak špatné. V tomto případě jsi mírně negativní.... Emel je třeba silně negativní, ale ten to má jednoduché - Mazda nebo Škoda. Ale to je přece normální. Já se snažím vidět věci tak jak jsou. Možná, kdyby kriterium při hodnocení bylo, že suv je nutnost mít více válců než kategorie mini, tak by bylo všecko jinak.
Kdyby Volvo nebo nejen Volvo mělo produkovat podle zdejších diskuzí, tak by to bylo hypersportovní suv, velmi zábavné, spotřeba 1,1 lt benzínu, 12ti válec, 7mi místné, 2000litrů nákladový prostor, rejd 4,2metry, cena od 219-429tis.
Avatar - Individualita
15. 12. 2015 09:31
Re: Viking II. Majestátný
Za ten poslední odstavec :yes: >:D
Avatar - Ji/Ri
15. 12. 2015 09:43
Re: Viking II. Majestátný
;-) ještě jsem zapoměl na úplně vypínatelný start/stop
Avatar - Dinar
15. 12. 2015 10:09
Re: Viking II. Majestátný
Co je to úplně vypínatelný start/stop?

Jinak to zbytečně hrotíš, Jiřiku, XC90 je z hlediska designu variace na krabicové SUV, což není design styl v této třídě nijak nový, resp. mluvit o designu, na který jiní nemají koule... >:D Co GC, GLS, RRS, Q7, vždyť je to stejný design styl, o jeho povedenosti u jednotlivých aut se dá debatovat, ale faktem je, že XC90 z hlediska designu nic nového nepřineslo.
Pokud jde o techniku je jistě na výši, žádné konstrukční lapsy typu torzky u talismana, tady vše odpovídá třídě, jenže to podání, auto není tak sladěné jako konkureční stroje, jízdní vlastnosti průměr při podprůměrném komfortu, no a motorová nabídka je omezená. Tedy nic, z čeho by si měla konkurence sednout na zadek, jinými slovy, je to hezké auto, ale na vítězství v coty by jen to stačit nemělo. ;-)
Avatar - Ji/Ri
15. 12. 2015 10:14
Re: Viking II. Majestátný
;-) konečně reakce bez krve v očích, taky to beru s mírnou nadsázkou celé. Úplně vypínatelný start/stop je takový, že ho zmizíš tak, že bude zmizelej.
Avatar - Dinar
15. 12. 2015 10:23
Re: Viking II. Majestátný
To Volvo umí? Nebo možná jsem jen nepochopil kontext.
Avatar - Ji/Ri
15. 12. 2015 11:42
Re: Viking II. Majestátný
To druhé. V někdejší anketě vyhrál blud roku S/S systém a mnohým vadila absence stálé deaktivace,proto jsem ho musel zahrnout do BOTY - Best of The Year. :-)
Avatar - Individualita
15. 12. 2015 11:01
Re: Viking II. Majestátný
A taky mech. ručka, vypínatelné ESP, místo na 10l demižon ve dveřích...
Avatar - Ji/Ri
15. 12. 2015 11:43
Re: Viking II. Majestátný
Demižon >:D >:D >:D a ta mech ručka ve velikosti oje na přívesný vozík >:D >:D >:D
15. 12. 2015 12:20
Re: Viking II. Majestátný
Jo, taky jsi mě dostal >:D >:D >:D >:D
Avatar - _Karel_
15. 12. 2015 10:54
Re: Viking II. Majestátný
Na hodnocení spolehlivosti nemá vliv, jestli máš/měl jsi konkrétní auto. Tedy pokud sis jich nekoupil sto kusů.
Taky mám svá oblíbená auta, ale opravdu se vážně snažím být objektivní.
Jinak- můj příspěvek nebyl o tom, jestli je tohle Volvo super nebo není, ale rozporuji tvůj výčet superlativů, které mi vůbec nesedí. ;-)
Avatar - Ji/Ri
15. 12. 2015 11:43
Re: Viking II. Majestátný
K prostředku - Snaha se cení, Karle >:D ;-)
Avatar - _Karel_
15. 12. 2015 14:56
Re: Viking II. Majestátný
>:D :yes:
Avatar - Ji/Ri
15. 12. 2015 21:24
Re: Viking II. Majestátný
;-)
Avatar - Emel
15. 12. 2015 11:24
Re: Viking II. Majestátný
Když na to přijde, tak ani jedna z těch "mých" značek konkurenta pro XC-90 nemá a jak se mi líbí Q7 už jsem tu taky psal mockrát. V každé třídě mám své favority a je to hodně pestré...

Potentní motorizace je požadavek napříč značkama a když na to přijde, tak Mazda by taky mohla přitlačit, třeba i v té MX-5 jsem čekal poladěný dvoulitr a dostal podladěný.
Avatar - Emel
14. 12. 2015 18:45
Re: Viking II. Majestátný
To jsou z půlky marketingové kecy. Spolehlivost - vsadíš si na ten motor? Technologická vyspělost - jak v čem. Motory a směřování - jako z brožury, v praxi ale prázdná slova.
Avatar - Ji/Ri
15. 12. 2015 09:19
Re: Viking II. Majestátný
No, co se týká keců.... není to tak dávno, kdy bys doporučil Mazdu i na míchání koktejlů anebo jako nejlepší krmivo pro čivavy. Tvoji optikou jsou všechno marketingové kecy. Pokud chceš být věcný, tak vem ty marketingové kecy a rozporuj. Napadá mě otázka - kolik máš konkrétně ty Simply clever řešení? ;-)
Avatar - Emel
15. 12. 2015 09:32
Re: Viking II. Majestátný
Ale houby, k Mazdě jsem měl a mám vztah primárně kvůli jejím sportovním modelům, z těch běžných jsem nikdy moc nadšený nebyl... až do nové šestky, která se mi moc líbila a líbí. Jo, dobře, 323F nebo Xedos 6 ano, ale třeba minulá 3 a 6 rozhodně ne...

Dobře, tak postupně. Spolehlivost - jak to víš? Proč věříš, že přefoukané naftové čtyřválce budou spolehlivější, než referenční šestiválce, například? Já věřím v opak.

Motory a směřování - co to konkrétně znamená? Zatím se testeři vesměs shodují, že motory na konkurenci nestačí. Tak že by to bylo v tom "směřování"? Co si za tím mám představit? Kam Volvo směřuje že je to jeho konkurenční výhoda?

Pokud se nepletu, mám 3 simply clever řešení - sítě v kufru, držák na mobil a škrabku. Možná se za simply clever označují i jiné běžné věci. Co tím chceš říct? Auto jsem si nekoupil kvůli "simply clever" ani kecům o nějakém "směřování", ale (když to trošku zjednoduším) kvůli motoru.
Avatar - Ji/Ri
15. 12. 2015 10:12
Re: Viking II. Majestátný
Každý máme nějakou motivaci. Emele, svojeho draka sis, možná nevědomky, koupil i právě díky marketingu.
K motorům: srovnat se to nedá. Proto tvá víra je stejně mimo jako ta moje. Ano, na konkurenci nestačí a nikde neříkám opak. Ale na jízdu - pohodovou, dynamickou, bezpečnou atd. jsou výborné. Konkurenční výhodu Volvo staví jinde.
Možná by bylo lepší oprostit se na chvíli od typické české vlastnosti a to od hledání a vypichování toho negativního, ale zaměřit se na to pozitivní.
Nicméně je pravda, že v anketě auto.cz xc90 nemá šanc, protože je to suv bez 6válce a na rozbité cestě si s povrchem neumí poradit jako konkurence. A to je tak zhruba vše, v čem ztrácí. Pak jsou věci, které jsou shodné a pak věci, kterýma ostatní nechává za sebou a není to jen design. A když vezmu, že tenhle klacek si můžeš dovolit od něco málo přes 1,3 do 2,5. A to je fér. Další fér věc je to, že doplňková výbava neznamená prodej ledviny jak to je u konkurence. A těch příkladů je. Nicméně volbu coty nechám na coty. :-)
Avatar - Emel
15. 12. 2015 10:26
Re: Viking II. Majestátný
Dobře Jirko, marketing je nástroj mnoha tváří a jedna z nich je ta bezobsažná, která jen omílá stokrát napsaná klišé o revolučnosti a nastavování nových měřítek a podobně. Půlka toho co jsi napsal z mého pohledu padá do téhle kategorie, prostě za tím není nic konkrétního, jen slova, která můžeš klidně copy&paste pod každé nové auto.

Jestli chceš, tak do toho - ať to zjednodušíme, pojďme se bavit o těch dvou - spolehlivost a motory a směřování, co konkrétně za tím je.

PS: Tu druhou půlku argumentů beru, taky se mi XC-90 líbí.
Avatar - Ji/Ri
15. 12. 2015 11:44
Re: Viking II. Majestátný
No vidíš, že se ti líbí. ;-) :-) :yes:
Avatar - Emel
15. 12. 2015 13:02
Re: Viking II. Majestátný
Líbí, možná nejvíc ve třídě. Ale... stačí to?
Avatar - Ji/Ri
15. 12. 2015 21:25
Re: Viking II. Majestátný
Hm, ono to Volviso je tak dobré, že se oplatí počkat na vychytávky nulté verze. Je to po čertech dobrá krabice. ;-)
Avatar - Emel
16. 12. 2015 10:51
Re: Viking II. Majestátný
Pokud není v pořádku motor a podvozek, je to pro mě KO. Ale pokud ji miluješ...
15. 12. 2015 03:25
Re: Viking II. Majestátný
Jiřiku, chápu zaujetí pro značku, ale napsal jsi v zásadě to samý co já, jen jsi přidal materiáy a zpracování, který jsou v týhle třídě nutností ;-)
Avatar - Ji/Ri
15. 12. 2015 07:59
Re: Viking II. Majestátný
To není o zaujetí, přiznávám, že se mi Volva líbí. Pokud by to mělo být o zaujetí, tak bysme ze Švédska jeli do Stuttgartu. Narozdíl od jiných hráčů v této kategorii, tak trefili s nabídkou černý střed, bezpečnost a geneze, plus navíc měli koule představit úplně nový design, na který jiní hráči neměli zatím koule. Pokud bysme se bavili o dalších kategoriích, tak by mělo v crosskach být bmw x1 či kfaškaj, v limuzínách 7er a td.
Můžeme se o tom roky dohadovat, ale to je tak jediné, co můžeme dělat. Nikdo z nás nezná kriteria hodnocení, ptal jsem se Gilgita, ten porotu zná osobně, ale držel jak Fučík.
K xc90 - jak říkám - trefili komoru. :yes:
14. 12. 2015 16:27
vagen
Nemec jako Nemec ani jedno se me nelibi ;-) ;-)
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Emel
14. 12. 2015 18:34
Re: vagen
Já vím, Volvo Mazda Jaguar... ono je to vlastně jedno.
Avatar - Emel
14. 12. 2015 18:28
Sedm statečných
Pro mě poměrně překvapivá 7... ani ne tak těmi co v ní jsou, jako těmi, co v ní nejsou - žádný Renault, Tuscon, CX-3, Levorg, nakonec i ten Mustang. Ale sám za sebe jsem se sedmičkou spokojený, sice tam je z mého pohledu XC-90 jen za design a A4 navzdory designu, ale vcelku si každé auto tu pozici uhájí. Radost mám z MX-5 :yes:
Rozbalit vlákno
12
14. 12. 2015 23:12
Re: Sedm statečných
Smutné je, že třeba Superb je tam jen díky tomu, že přišel o rok později než Mondeo nebo Passat...třeba Levorg mě tam skutečně chybí, Mustang jsem tam nečekal, je v Evropě 1. rokem a asi se většina bála po něm sahnout...
15. 12. 2015 03:27
Re: Sedm statečných
Mustang má jedno obrovský plus. A to, že za mega dostaneš osmihrnek. Pak už těch přínosů moc není.
Avatar - Dinar
15. 12. 2015 07:47
Re: Sedm statečných
Přesně tak, ta V8 je silný argument, ale jen podporuje hlavní důvod, proč vůbec byl mustang v nominaci, výborná value for money, jenže to je jen jedno z kriterií. ;-)
Avatar - Individualita
15. 12. 2015 08:36
Re: Sedm statečných
Motory, value for money, designová evoluce exteriéru, ale také samotný fakt jeho uvedení přímo na evropský trh.
Avatar - Ji/Ri
15. 12. 2015 09:16
Re: Sedm statečných
Zajímalo by mě, která kritérie se hodnotí. Máš o tom potuchu?
Avatar - Dinar
15. 12. 2015 09:53
Re: Sedm statečných
Nominees are judged on the following criteria: design, comfort, safety, economy, handling, performance, functionality, environmental requirements, driver satisfaction and price. Technical innovation and value for money are also important factors.

A shortlist of seven cars is selected by a simple vote. For the final round of voting, each jury member has 25 points to distribute among the finalists. The points must be distributed to at least five cars, with no more than ten to any one car, and no joint top marks. The voting is open, and each jury member provides published justification for their vote distribution. ;-)
Avatar - Ji/Ri
15. 12. 2015 10:18
Re: Sedm statečných
No je to tak jak říkám.... trefili se do černého a nebo obstřelují kolem. Když to tak vezmu, tak ajfon taky není žádná hvězda, ale v tom,co umí, jsou výborní, v tom, v čem jsou srovnatelní, tak se stydět nemusí a v tom, kde ztrácí tak z toho umí vydolovat poslední peny.
Děkuji za odkaz :yes:
Avatar - Dinar
15. 12. 2015 07:44
Re: Sedm statečných
Ano, třeba levorgu je škoda, za dlouhé roky konečně subaru, které snese srovnání s konkurencí i mimo kategorii jízdních vlastností a má vydařený design. Je to skutečně zjevení a pokrok pro subaru, jenže coty je anketa komplexní, hodnotí se model jako celek a tady je handicap levorgu v nabídce karos. verzí a motorizací takový, že prostě postoupit nemůže.
Avatar - Emel
15. 12. 2015 08:51
Re: Sedm statečných
Já tu omezenost vidím, ale že nemůže postoupit je podle mě řečeno moc na tvrdo. Omezenost motorů možná vyřadila i Talisman, na druhou stranu evidentně neznamenala KO pro Volvo... celé je to hodně subjektivní.
Avatar - Dinar
15. 12. 2015 09:57
Re: Sedm statečných
Levorg v Evropě koupíš s 1,6t cvt, jedna jediná specifikace. XC90 sice používá jen dva motory, ale v několika specifikacích plus hybrid. Nemyslím, že talisman vypadnul jen kvůli omezené nabídce motorů. ;-)
Avatar - Emel
15. 12. 2015 10:05
Re: Sedm statečných
Jo. Na rozdíl od XC-90 ale zřejmě ta jedna varianta Levorgu funguje, což má taky svou váhu. A jen tak mimochodem, v těch kritériích co jsi citoval konfigurovatelnost ani šíře nabídky není.
Avatar - Dinar
15. 12. 2015 10:21
Re: Sedm statečných
O konfigurovatelnosti taky nic nepíšu, ale na prvním místě výčtu hodnocených kategorií je design, což je kategorie hlavní a nejdůležitější.Design (v českém užití toho slova) je jen jednou z jeho podkategorií, angl. styling.
Tedy v kategorii design se hodnotí vyspělost konstrukce auta (konstrukční řešení, materiály), komplexnost (zde právě šíře použité techniky, motorizace, převodovky, pohony) a zmíněný styling.
Tyhle debaty jsme tu vedli už mockrát, tohle si pamatuju z článku z před x let, byl to rozhovor s jedním z porotců, zkouším to někde na netu najít, když tak to sem postnu. ;-)