Porotci ankety Car Of The Year (COTY) zredukovali seznam nominovaných vozů na sedm finalistů. Mezi nejlepší se prodrala Škoda Suberb nebo nový Opel Astra.
Žádné vyloženě ekoauto. Většinou velká a dražší auta. Vůbec nedokážu natipovat výsledek. Superb bude kolem pátého místa, ale jinak fakt nevím. Možná XC90?
No tak ak si odmyslíme Svet motorov a čiastočne ACZ s ich náklonnosťou k Superbu, vo všeobecnosti všetky porovnávačky vyhráva iba MX-5; naopak ostatní raz vyhrajú, raz prehrajú; a XC90 prehráva stále. Z tohto pohľadu by mala víťazstvo jednoznačne brať Mazda.
Žiaľ kritériá nie sú nastavené takto, takže kľudne môže vyhrať aj to Volvo.
alebo chyba zakaznikov, ze nemaju zaujem? MX5 je cista evolucia, nic specialne nepriniesla. ANo je to super auto a bral by som ju miesto motorky ale nejako si ju neviem predstavit ako auto roka. Z mojho pohladu auto roka by som vybral z trojice:
A4/SUPERB/ASTRA
To je zas zbytečně hrotící otázka.
Bavíme se o tom, jestli by mělo mít při hodnocení coty váhu i postavení daného modelu v rámci třídní konkurence, a já k tomu podotýkám, že segment, ve kterém mazda vítězí není moc obsazený, jinými slovy je to segment okrajový, jinými slovy, vítězství mx5 ve srovnávačkách malých roadsterů (a které jiné to vlasntně jsou?) těžko může mít pro úspěch v coty takovou váhu, jako vítězství daného modelu v nějakém "obyčejnějším", a proto konkurencí nacpaném segmentu. ;-)
Já nevím, tyhle ankety... Pokaždé mi to přijde prostě srovnávání nesrovnatelného, ale chápu, je to tak ve všech oblastech (Sportovec roku apod.). Za mě tak z tohoto výběru asi BMW 7er, jelikož dle mě posunulo automobilový průmysl z těchto finalistů výrazně nejdál :yes: .
Tím pádem z toho vychází XC90 jako nejlepší volba. Případně Astra.
A4 a XE jsou ze hry, sice to jsou dobrá auta, ale jak píšeš, nic nového nepřináší. BMW 7 sice má pár zajímavých novinek, ale nejsem si jistý, zda laserová světla stačí na auto roku. MX5... ta by se mi tam líbila, ale spíš nemá šanci, sporťák už dlouho nevyhrál. Superb... no nic.
XC90 přináší spoustu věcí, ale nechala pryč adekvátní motory. A4 šíří nabídky překonává na trhu dávno etablovaný C-Klasse a XE ukazuje jak se dá dělat řízení a podvozek, kterými panuje. BMW7 má vyjma laser lights hlavně prémiově ve třídě karbon a vahou se dostala na úroveň celohliníkovýho XJ. Jak se to projeví na jízdních vlastnostech není potřeba ani diskutovat.
Posuzujeme mimo jiné i v kontextu třídy, ne? Zatímco XC90 si neudržela žádnou víceválcovou variantu, A4 bezostyšně nabízí V6 s výkonem, kde konkurence již leta nabízí pouhou vyhoněnou R4.
Zachování V6 je mi sice sympatické, ale je to trochu obrácená logika. Hodnotil bych spíš co do dané třídy A4 přineslo nového (nic) a ne co zachovalo z předchozích. I když kdyby na to automobilky slyšely, hlasoval bych jen pro auta zachovávající charakterní motory :-)
nedivil by som sa keby vyhrala.... je moc pekna a aj cenovo dostupna :yes:
aj ked nemam nic ani proti MX5 alebo XE ... ved keby slo o volbu srdca asi by som ten titul doprial radsej XE ako astre ... ale realita tejto ankety mi hovori ze to bude skor opel astra :yes:
Takže jediné auto, které má šanci uspět v coty musí být "soferskym autom"?
Hmm, jsi si jistý, že rozumíš té anketě?
"Pretoze jednoznacne najlepsie sa stalo este lepsim bez straty svojho charakteru"
Hmm, tohle jde prohlásit naprosto klidně třeba o superbu, jedno z nejlepších rodinných aut se stalo ještě lepším, aniž by ztratilo cokoliv ze svého charakteru, rodinného auta.
Jinými slovy, na vědce tvého kalibru je podobná argumentace dost chabá. ;-)
Jaguar XE - za to na co ostatni rezignuji, aneb ve stredni tride jizdne z nuly rovnou na vrchol
Mazda MX-5 - za to ze vylepsili temer nevylepsitelne
Opel Astra - za technologie ve sve tride dech berouci (a nezapomenme na litr co pojede nejeden HH >:-[] )
Škoda Superb - za to o kolik je hezci nez Passat (bohuzel jen zvenci)
Audi A4 - za, no, audiRS6 promine, ale tady me moc nenapada za co, mozna za nejkvalitnejsi interier a za to ze se celosvetove z top 7 bude prodavat nejlip(?)
Volvo XC90 - za ukazani D3 jak se dela design velkeho SUV a za neotrely pristup k pohonu, ktery v diskusich mozna dostava na frak, ale 400 kobyl je furt 400 kobyl ;-)
Celkove vitezstvi muze dosahnout kazdy z nominovanych a ani u jednoho nebudu nevericne kroutit hlavou, presto verim ze nejlepsi (a vitezstvi si nejvice zaslouzi) trio: 7er, XE, Astra.
Já bych na třetím viděl rád Mazdu. Kdo jiný si dovolí vyrábět úzkoprofilovku pro celý svět s RWD? A to je Mazda relativně malá firma. Nic zásadního ji ve finále není a naživo vypadá o trochu líp než na obrázcích. ;-)
Superb se mi libi zvenci, a uvnitr mi prijde kvalitou utulny (treba talisman ale uvnitr pusobil jeste lip, to same passat), ale skodovka si sama zkomplikovala zivot superbu tim, ze mu dala interier z Oktavky. Kdyby to udelali aspon poradne, jako D3, kde novy smer urci vlajkova lod, ta ponese punc toho byt "ten prvni" a kdyz pak nekdo se vzhledem C Klasse nebo 3er rekne, ze ma malou 7er / S Klasse tak to zni sakra lip nez kdyz majitel superbu rekne, ze ma vetsi oktavku. Tohle skodovka moc nezmanazovala.
MX5 je puristicka, jeste vic puristicka nez v minule generaci, mozna nejpuristictejsi vubec a zvlast v dnesni dobe foukanych 3 valcu je 2.0 atmo jako zjeveni, ale u me ji posouva do ustrani vzhled, nejak mu neprichazim na chut (predku, zadek je OK).
Ve me audi A4 nevyvolava zadne emoce. ;-) A treba konkretne starsi A4/A5 budu mit na seznamu aut ktere pujdu projet az budu hledat pristi auto protoze 1) jej slepe nevyskrtnu, rad se necham prekvapit a 2) ikdyz treba jizdne nezaujme a poohlednu se nakonec jinde tak minimalne poslouzi jako milnik co do spracovani vnitrku podle ktereho se pak da soudit vse ostatni.
Naproti tomu takove TT emoce vyvolat umi a k tomu co dela audi audi (interier, tady navic na ridice krasne orientovany) pridava i exterier. Na svezeni se s timto audi se pak vylozene tesim (snad se povede svezt na jare).
Jinak nova A4 vyvolava nadseni napric periodiky, ale jeste nikde nenapsali, ze by jezdila lip nez (spravne nakonfigurovane pofaceliftove) 3er nebo XE. A jelikoz si na aute cenim predevsim toho jak auto jezdi a az nasledne toho jakym je to ktere auto obyvakem nejsou me ocekavani u A4 velke (o to vic muze prekvapit, ale vazne mysli ze pojede lip nez 3er, XE?). ;-)
Ako ktoré, predokolkové Audi logicky nebude také obratné ako zadokolka 3er. Avšak tých puristických bavorákov je čoraz menej a drvivá väčšina (85%?) jazdí s xDrive. Na nejakom britskom webe som čítal test 3er, kde sa o variante xDrive vyjadrovali ako o Audi s horším interiérom. ;-)
To souhlasim, kdybych pokukoval po 4x4 tak audi nejen neobejdu, ale jdu primarne do audi. Jak pises ve vsem az na drobnosti je pak lepsi, navic se podle vseho xDrive docela kazi a ikdyby ne tak bych rozhodne chtel radeji poctive zelezo v A4 nez na spojkach zalozeny xDrive.
ALE, ja nejsem 85% (btw. v 3er je to myslim mene, v 5er zase vice), presvedcit me o tom ze k zivotu potrebuju 4x4 se zatim nikomu nepovedlo. 4x4 ne jen nepotrebuju, ja jej dokonce ani nechci (vyssi spotreba, horsi dynamika, vyssi servisni naklady... to vse si rad odpustim) a tim se vracime k tomu co pojede lip. Jestli o metrak tezsi audi 4x4 (beru jako ridicsky top u audi), nebo o metrak lehci RWD bmw, pripadne jako audi stejne tezke XE s (podle testu) nejlepsim podvozkem ve tride? A protoze mi nejvic zalezi na tomto proto me A4 zajima nejmin, resp. zajima, ale jinak.
Ale mozna mas pravdu. Vzhledem k tomu jak jsou lidi divoci po 4x4 nabizi audi (jim, ne me) vic nez BMW a o hodne vic nez XE, ale pak otazka jestli toto by melo byt hodnotici kriterium, "kdo uspokoji masy". Podle me jsou v tom vyctu o dost zajimavejsi auta, na te A4 je zajimave vlastne jen to o kolik je lepsi nez predesla audi A4, coz je jiste chvalihodne, ale o kterem z tech aut z toho seznamu to neplati, ze. ;-)
Nezapomeň na facelift, v testech se dočteš klasická klišé, že 3er se v interieru výrazně zlepšil a bla, bla, auto je ale stále tvrdé (nic není vzdálenější skutečnosti), ve skutečnosti se z hlediska materiálů a zpracování nezměnilo nic, změny jsou ale pod povrchem, silnější stabilizátory, překalibrované řízení a verze awd, u které awd nepozná ani uživatel rwd. Pořizoval jsem teď do firmy 320xd a opravdu pečlivě ji na stejné silnici srovnal se svou rwd (kdo to v testu udělá?) a prostě to nejde poznat, jediný rozdíl, který cítím je, že faceliftovaná verze má lepší řízení. To je pokrok jako prase, rozdíl mezi rwd a awd u E60, E90 byl propastný, před fl u F30 jsem to poznal v první zatáčce, teď nic. A jestli takhle jezdí A4, pak to bude super kára, ale dokud se nesvezu, neuvěřím. ;-)
Že by u báwa opravdu tak zamakali na xDrivu? To pak teda :yes: Očividně je to pro ně opravdu klíčový pohon a RWD půjde s takovou do budoucna možná úplně do kopru 8-s
Vypadá to, že ale jen u trojky a čtverky, ty se budou ve stávající generaci ještě pár let prodávat, jel jsem i měsíc starou F10 xdrive a tam je to furt stejná tragedie.
Jaké jsou ty dech beroucí technologie u Astry? Jasně, světla, to je v zásadě otázka času než se LED prosadí, výrobně je to možná i levnější než xenony. A dál?
svetla, sedadla
ani jedno nema v nizsi stredni obdobu, a to ani v premii, natoz pak v mainstreamu. Dechberouci proto ze by je clovek cekal spis u 1er, A Klasse, Golfu (jako bratra A3) atd.
Golf ErgoActive sedačky má, navíc sedačky úplně nespadají do mého kastlíku "technologie" - tam vidím spíš ty věci, kde Astra trošku zaostává za očekáváním (jednoduchý podvozek bez adaptivních tlumičů, žádné 4x4, zatím omezená nabídka převodovek).
Nic proti, tyhle dvě věci a vyhřívaný volant se mi na Astře líbí, ale jsou tam i negativa a v součtu tvé nadšení nesdílím, nějakou šťávu tomu dodává až celkem zajímavý ceník.
Tak adaptivni podvozek snad ma prijit, jinak souhlas, sedacky nejsou uplne technologie, ale nesedelo se v nich pro to o nic hur.
Zbytek cos vyjmenoval davam na vrub nastupu modelu kde je postupne uvadeni motorizaci, prevodovek a pohonu bezne.
Celkove ma pro me astra jednoduse vetsi cenu nez superb treba, ktery vybocuje designem, ale prave jen tim designem. Astra vypada dobre a k tomu navic prinasi nove veci ci uz pro sebe, nebo tridne.
A ten litr, nezapominejme na ten litr :-) >:-[]
Počítám s tím, že přijdou nějaké top verze, OPC a možná nějaká silná nafta, jak je v poslední době zvykem (ORS, ST, GTD), nějaký automat krom toho robota a silné nafty se snad taky objeví. Tomu litru ale asi 5MT zůstane, což může být fajn při lovení hothatchů v kopcích, na dálnici to ale asi brzo přestane být zábava.
U torzky si počkám na definitivní výsledek toho, jestli aspoň 1.4T 110kW má aspoň toho Watta. Jestli jo, tak fajn, dejme tomu. Myslím, že někdo psal že to prohlížel naživo a Watt tam byl.
Čím Superb vybočuje záleží na tom, s čím ho srovnáváš... pro mainstream je to prestižní třída a Superb snese srovnání s čímkoli od konkurence ve všech verzích... krom Passatu BiTDI a Insignie V6.
S tim superbem je to o tom jak chapeme COTY. Jak jsem napsal i nahore ja si cenim ne jen to ze je nekdo vyborny vramci sve tridy (superb, A4), ale k tomu prida i neco navic. Aneb to co popisujes je dostatecne na to aby byl superb, A4 atd. v top 7, ale za me uz ne na to aby vyhrali (ve spolecnosti 7er, XE atd.).
S tím souhlas, už jsem psal u českého auta roku, že Superb jako vítěz by byl pro mě v evropské anketě překvapení... a platí to i pro A4, na to se moc podobá předchůdci. K Astře mám své výhrady taky... asi dojdu ke svému adeptovi vylučovací metodou.
SuperB to být nemůže... kdyby se jmenoval SuperA tak možná... i když pořád lepší než třeba SuperM, kde by mohl být při fonetickém vyjádření v mnoha cizích zemích jistý oříšek. :-)
Za mě...
1.XE
2.A4
3.XC90
4.BMW7
5.MX-5
6.Astra
7.Superb
a tip na výsledek:
1. XC90
2.BMW 7
3. XE
Audi A4 - krásná, ale... pocit pouhého faceliftu
Mazda příliš "individuální", bohužel
Astra příliš obyčejná
Superb (někdo už výše napsal) nepřináší nic nového
že se do finále nedostal Talisman - já ho před 14ti dny tipoval na vítěze, ale jak vidno nejsem holt znalec, no. Jináč jsou z "mé finálové sedmičky" ve finále oficiálním 3 kósky: XE, Astra, Superb - tak žeby teřba Astra ...... ?
Tož když jsou ty hen ty oné Vánoce svátky, tedy krom jiného, i dobré vůle, tož by to moh Ježour někde sehnat všecko v dárkovém balení - to by mi fakt udělalo radost, nebál bych se dokonce říct že radost ještě větší než nějaký ten slušivý dárek měkký >:D
Já se po včerejšku pochlubím, že jsem si před lety posteskl nad tím, jak jsem nikdy neměl těžítko "se sněhem". Sice trochu předčasně, ale již ho mám! Takže Astra+full příslušenství vč. Pitralonu by mě potěšila taky! ;-)
Kvasiny navysují pocet smen a Mladá Boleslav pocet smen snizuje. Nekteré modely se prodávají lépe a nekteré hure. A slinty o vánocních svátcích se mohou zrodit jen v hlave nicku donPedro.
protože se ve své třídě dostala na čelo své třídy. To se v případě A4, Superbu, XE, 7er ani Astry nepovedlo, ti se při nejlepším dostali za záda leaderů třídy někam na pozice korunních princů no a XC90 ta se dle mě nedostala ani do širší špičky třídy. Ovšem je mi jasné, že rozhodovat asi budou kritéria, která sportovním roadsterům příliš nakloněná nejsou.
Nejel jsem, ale z toho co vidím v prvních testech, tak možná korunní princ, víc ne.
For those buying the 7 Series as much to drive as to be driven in, it'll be a trade-off worth putting up with, but for luxury car buyers in search of the most pillowy progress, an S-Class still manages to keep its nose in front.
[odkaz]
The BMW 7 Series saloon is a technological tour de force, but it lives in the shadow of the S-Class
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
Např. Autocar, předposlední Autobild, těch srovnávacích testů už je víc, a vyhrává nejen vrcholná 750i ale i základní 730d. ;-)
P.S. Ta poznámka k designu na jedno brdo, rád věřím, že budeš reagovat s podobnou bohorovností, až si někdo nevšimne, že se dívá na audi nové generace a ne na patnáct let starý model. >:D
Nějak jsem nepochopil, na co reaguješ, „Např. Autocar“, co např. Autocar? Autocar říká
For those buying the 7 Series as much to drive as to be driven in, it'll be a trade-off worth putting up with, but for luxury car buyers in search of the most pillowy progress, an S-Class still manages to keep its nose in front.
Takové hodnocení nepovažuji za překonání S-klády.
[odkaz]
P.S. Uvolni se, nemůžeš být tak cimprlich, když někdo něco napíše o BMW a koukej také na smajlíky. V mezigenerační kontinuitě designu a v jeho unifikaci mezi jednotlivými řadami si nemá BMW s Audi co vyčítat, mě takový přístup nijak nevadí, naopak, je to správná cesta jak tvořit corporate identity.
Divam se na (staci cumaky) poslednich tri 3er, 5er a 7er a pak na posledni tri A4, A6 a A8 a pak na tvou vetu "V mezigenerační kontinuitě designu a v jeho unifikaci mezi jednotlivými řadami si nemá BMW s Audi co vyčítat" a dochazim k zaveru, ze jeden z nas bude muset k ocnimu. >:D
Hm, to cos postnul z Autocaru, je závěr z testu long verze, kde se píše, že na vožení vzadu je pořád eskláda lepší auto, 7er si má koupit řidič, přečti si test autocaru o 730d.
"2015 BMW 730d review
BMW gives its flagship 7 Series an extensive overhaul in a bid to tempt buyers of luxury cars away from the Mercedes S-Class, Audi's A8 and the Jaguar XJ"
Dals odkaz na autoexpress, jenže starý model, o nové 730d autoexpress říká:
"Verdict: BMW has thrown all its engineering might at the 7 Series, and it’s paid off. The Mercedes S-Class is no longer able to keep the 7 Series at arms length, thanks to the BMW’s beautifully crafted cabin and space-age tech. First-class refinement and comfort haven’t come at the expense of performance, and up against the S-Class it’s also better value and cleaner. Beyond that, the 7 Series will also be influential in shaping future saloon cars from BMW, with its technology set to trickle down the model range."
Autobild, jedna z prvních pořádných srovnávaček, pořadí:
750xi, S500, A8, Panamera
Carenthusiast:
"BMW 730d *
While it's fine for a manufacturer to give us the most showy, tech-stuffed model on a launch - such as the 750Li xDrive we've already reviewed - sometimes you have to focus on the less extravagant variants to spot the gem. To that end, here's the report card for one of the most magnificent and complete three-box saloons you're likely to find: the BMW 730d, in sixth-generation guise."
S tím uvolněním, nevím, napsal jsem celkem nevinnou poznámku, že nové bmw7 se povedlo, tys reagoval "jasným názorem", podloženým testem staré 7er. Kdybys na následnou připomínku iudexe reagoval červenajícím se smajlíkem, pak bych tě jako mentora uvolněnosti bral... :-);-)
Test long verze z Autocaru je test redakce na UK silnicích. Test 730d v Autocaru jsou dojmy z mezinárodní prezentace 7er. Myslím, že relevantnější je to první.
Můj největší favorit na výhru CX-3 není ani ve finále, dokonce tam není ani dvojka. Zato tam jsou hned dva deriváty Passatu - slušná fraška. >:D Z té finálové sedmičky bych to přál nejvíc MX-5, ale reálně to šacuju na Astru či Passat (egál, zda v sociální či předražené verzi). :-!
Superb je derivát passatu, ale tím druhým má být A4? Jak se pozná derivát? Podle naprosto odlišného podvozku, koncepce s podélně uloženým motorem, konstrukčně naprosto rozdílného systému pohonu 4x4, šestiválcovými motorizacemi?
Osobně bych se příliš nedivil, kdyby vyhrála Astra. Ta inovace je tam poměrně značná a opravdu to nejezdí špatně. Kdybych si povinně musel koupit nějaký vůz já, tak z vybraných Mustang, resp když tu už není tak asi 7er.
Superb + XC jsou spíš o povedeném designu, Jag vyloženou chybu nemá ale na vítězství mi to příjde málo. Zbytek mi přijde nesmatný neslaný a Mazda je už trošku úlet.
Volvo si jde vlastní cestou, s nikým nebojuje a přece vyhrává. Na vítěze COTY si ještě musíme chvilku počkat, zatím je vítězem v kategorii SUV. Ano, místní znalci mohou namítat zcela oprávněně motorovou skromnost, či určite podvozkové dilema, ale i tak je to další král! A to zcela oprávněně.
Dnes jasne s pokrikem Vikingů !!!!! Volvo...to i zní královsky :yes::-!
V čem neni? Nepopírám skromnost na poli naftového motoru, byt 225 koni neni slabost. Podvozkové, prozatímní dilema bude postupně pomazlené. Pokud řidič neni schopny vnímat vůz jinak než z výšky sedla papírového koně, tak to neni problem Volva. Za me: design ext, int, použité materiály, zpracování, tradice, motory a směrování, kvalita, spolehlivost, technologická vyspělost a důraz na bezpečí, charisma značky....moderní přístup.
Tedy- tomu moc nerozumím- v čem je královská tradice XC-90? Oproti třeba X5?
Motory????? Směřování??? Spolehlivost? (Volvo jsem pravda nikdy neměl, ale opravdu XC-90 kraluje spolehlivostí?)
Moderní přístup? Přístup k čemu? K downsizingu?
Podvozek je ok, protože ho určitě upraví? To je omluva?
Ostatní vyjmenované asi ano, ale tahle půlka vyjmenovaných vlastností mi královská nepřijde.
Začnu uprostřed - Volvo jsi nikdy neměl, ale víš, že není spolehlivé. Pokud nevidíš moderní přístup, tak gemini.cz ..... ;-) ....prostě trefili do černého ať se nám to líbí nebo ne. Ale jak říkám - coty ještě nerozhodlo a osobně si myslím, že ..... ale raději si počkám. :-) ... ber to tak, někdo vidí Versace jako kolotočařinu, někdo ne. Někdo, nevím kdo, mi tu psal o tom, že si nechá ušít oblek a bude lepší než od Bosse..... prostě je to takové to naše domácí plácání. Ale jen proto, že v tom nenajdeš to "své".... na všem najdeš vždy jak dobré tak špatné. V tomto případě jsi mírně negativní.... Emel je třeba silně negativní, ale ten to má jednoduché - Mazda nebo Škoda. Ale to je přece normální. Já se snažím vidět věci tak jak jsou. Možná, kdyby kriterium při hodnocení bylo, že suv je nutnost mít více válců než kategorie mini, tak by bylo všecko jinak.
Kdyby Volvo nebo nejen Volvo mělo produkovat podle zdejších diskuzí, tak by to bylo hypersportovní suv, velmi zábavné, spotřeba 1,1 lt benzínu, 12ti válec, 7mi místné, 2000litrů nákladový prostor, rejd 4,2metry, cena od 219-429tis.
Jinak to zbytečně hrotíš, Jiřiku, XC90 je z hlediska designu variace na krabicové SUV, což není design styl v této třídě nijak nový, resp. mluvit o designu, na který jiní nemají koule... >:D Co GC, GLS, RRS, Q7, vždyť je to stejný design styl, o jeho povedenosti u jednotlivých aut se dá debatovat, ale faktem je, že XC90 z hlediska designu nic nového nepřineslo.
Pokud jde o techniku je jistě na výši, žádné konstrukční lapsy typu torzky u talismana, tady vše odpovídá třídě, jenže to podání, auto není tak sladěné jako konkureční stroje, jízdní vlastnosti průměr při podprůměrném komfortu, no a motorová nabídka je omezená. Tedy nic, z čeho by si měla konkurence sednout na zadek, jinými slovy, je to hezké auto, ale na vítězství v coty by jen to stačit nemělo. ;-)
To druhé. V někdejší anketě vyhrál blud roku S/S systém a mnohým vadila absence stálé deaktivace,proto jsem ho musel zahrnout do BOTY - Best of The Year. :-)
Na hodnocení spolehlivosti nemá vliv, jestli máš/měl jsi konkrétní auto. Tedy pokud sis jich nekoupil sto kusů.
Taky mám svá oblíbená auta, ale opravdu se vážně snažím být objektivní.
Jinak- můj příspěvek nebyl o tom, jestli je tohle Volvo super nebo není, ale rozporuji tvůj výčet superlativů, které mi vůbec nesedí. ;-)
Když na to přijde, tak ani jedna z těch "mých" značek konkurenta pro XC-90 nemá a jak se mi líbí Q7 už jsem tu taky psal mockrát. V každé třídě mám své favority a je to hodně pestré...
Potentní motorizace je požadavek napříč značkama a když na to přijde, tak Mazda by taky mohla přitlačit, třeba i v té MX-5 jsem čekal poladěný dvoulitr a dostal podladěný.
To jsou z půlky marketingové kecy. Spolehlivost - vsadíš si na ten motor? Technologická vyspělost - jak v čem. Motory a směřování - jako z brožury, v praxi ale prázdná slova.
No, co se týká keců.... není to tak dávno, kdy bys doporučil Mazdu i na míchání koktejlů anebo jako nejlepší krmivo pro čivavy. Tvoji optikou jsou všechno marketingové kecy. Pokud chceš být věcný, tak vem ty marketingové kecy a rozporuj. Napadá mě otázka - kolik máš konkrétně ty Simply clever řešení? ;-)
Ale houby, k Mazdě jsem měl a mám vztah primárně kvůli jejím sportovním modelům, z těch běžných jsem nikdy moc nadšený nebyl... až do nové šestky, která se mi moc líbila a líbí. Jo, dobře, 323F nebo Xedos 6 ano, ale třeba minulá 3 a 6 rozhodně ne...
Dobře, tak postupně. Spolehlivost - jak to víš? Proč věříš, že přefoukané naftové čtyřválce budou spolehlivější, než referenční šestiválce, například? Já věřím v opak.
Motory a směřování - co to konkrétně znamená? Zatím se testeři vesměs shodují, že motory na konkurenci nestačí. Tak že by to bylo v tom "směřování"? Co si za tím mám představit? Kam Volvo směřuje že je to jeho konkurenční výhoda?
Pokud se nepletu, mám 3 simply clever řešení - sítě v kufru, držák na mobil a škrabku. Možná se za simply clever označují i jiné běžné věci. Co tím chceš říct? Auto jsem si nekoupil kvůli "simply clever" ani kecům o nějakém "směřování", ale (když to trošku zjednoduším) kvůli motoru.
Každý máme nějakou motivaci. Emele, svojeho draka sis, možná nevědomky, koupil i právě díky marketingu.
K motorům: srovnat se to nedá. Proto tvá víra je stejně mimo jako ta moje. Ano, na konkurenci nestačí a nikde neříkám opak. Ale na jízdu - pohodovou, dynamickou, bezpečnou atd. jsou výborné. Konkurenční výhodu Volvo staví jinde.
Možná by bylo lepší oprostit se na chvíli od typické české vlastnosti a to od hledání a vypichování toho negativního, ale zaměřit se na to pozitivní.
Nicméně je pravda, že v anketě auto.cz xc90 nemá šanc, protože je to suv bez 6válce a na rozbité cestě si s povrchem neumí poradit jako konkurence. A to je tak zhruba vše, v čem ztrácí. Pak jsou věci, které jsou shodné a pak věci, kterýma ostatní nechává za sebou a není to jen design. A když vezmu, že tenhle klacek si můžeš dovolit od něco málo přes 1,3 do 2,5. A to je fér. Další fér věc je to, že doplňková výbava neznamená prodej ledviny jak to je u konkurence. A těch příkladů je. Nicméně volbu coty nechám na coty. :-)
Dobře Jirko, marketing je nástroj mnoha tváří a jedna z nich je ta bezobsažná, která jen omílá stokrát napsaná klišé o revolučnosti a nastavování nových měřítek a podobně. Půlka toho co jsi napsal z mého pohledu padá do téhle kategorie, prostě za tím není nic konkrétního, jen slova, která můžeš klidně copy&paste pod každé nové auto.
Jestli chceš, tak do toho - ať to zjednodušíme, pojďme se bavit o těch dvou - spolehlivost a motory a směřování, co konkrétně za tím je.
PS: Tu druhou půlku argumentů beru, taky se mi XC-90 líbí.
To není o zaujetí, přiznávám, že se mi Volva líbí. Pokud by to mělo být o zaujetí, tak bysme ze Švédska jeli do Stuttgartu. Narozdíl od jiných hráčů v této kategorii, tak trefili s nabídkou černý střed, bezpečnost a geneze, plus navíc měli koule představit úplně nový design, na který jiní hráči neměli zatím koule. Pokud bysme se bavili o dalších kategoriích, tak by mělo v crosskach být bmw x1 či kfaškaj, v limuzínách 7er a td.
Můžeme se o tom roky dohadovat, ale to je tak jediné, co můžeme dělat. Nikdo z nás nezná kriteria hodnocení, ptal jsem se Gilgita, ten porotu zná osobně, ale držel jak Fučík.
K xc90 - jak říkám - trefili komoru. :yes:
Pro mě poměrně překvapivá 7... ani ne tak těmi co v ní jsou, jako těmi, co v ní nejsou - žádný Renault, Tuscon, CX-3, Levorg, nakonec i ten Mustang. Ale sám za sebe jsem se sedmičkou spokojený, sice tam je z mého pohledu XC-90 jen za design a A4 navzdory designu, ale vcelku si každé auto tu pozici uhájí. Radost mám z MX-5 :yes:
Smutné je, že třeba Superb je tam jen díky tomu, že přišel o rok později než Mondeo nebo Passat...třeba Levorg mě tam skutečně chybí, Mustang jsem tam nečekal, je v Evropě 1. rokem a asi se většina bála po něm sahnout...
Přesně tak, ta V8 je silný argument, ale jen podporuje hlavní důvod, proč vůbec byl mustang v nominaci, výborná value for money, jenže to je jen jedno z kriterií. ;-)
Nominees are judged on the following criteria: design, comfort, safety, economy, handling, performance, functionality, environmental requirements, driver satisfaction and price. Technical innovation and value for money are also important factors.
A shortlist of seven cars is selected by a simple vote. For the final round of voting, each jury member has 25 points to distribute among the finalists. The points must be distributed to at least five cars, with no more than ten to any one car, and no joint top marks. The voting is open, and each jury member provides published justification for their vote distribution. ;-)
No je to tak jak říkám.... trefili se do černého a nebo obstřelují kolem. Když to tak vezmu, tak ajfon taky není žádná hvězda, ale v tom,co umí, jsou výborní, v tom, v čem jsou srovnatelní, tak se stydět nemusí a v tom, kde ztrácí tak z toho umí vydolovat poslední peny.
Děkuji za odkaz :yes:
Ano, třeba levorgu je škoda, za dlouhé roky konečně subaru, které snese srovnání s konkurencí i mimo kategorii jízdních vlastností a má vydařený design. Je to skutečně zjevení a pokrok pro subaru, jenže coty je anketa komplexní, hodnotí se model jako celek a tady je handicap levorgu v nabídce karos. verzí a motorizací takový, že prostě postoupit nemůže.
Já tu omezenost vidím, ale že nemůže postoupit je podle mě řečeno moc na tvrdo. Omezenost motorů možná vyřadila i Talisman, na druhou stranu evidentně neznamenala KO pro Volvo... celé je to hodně subjektivní.
Levorg v Evropě koupíš s 1,6t cvt, jedna jediná specifikace. XC90 sice používá jen dva motory, ale v několika specifikacích plus hybrid. Nemyslím, že talisman vypadnul jen kvůli omezené nabídce motorů. ;-)
Jo. Na rozdíl od XC-90 ale zřejmě ta jedna varianta Levorgu funguje, což má taky svou váhu. A jen tak mimochodem, v těch kritériích co jsi citoval konfigurovatelnost ani šíře nabídky není.
O konfigurovatelnosti taky nic nepíšu, ale na prvním místě výčtu hodnocených kategorií je design, což je kategorie hlavní a nejdůležitější.Design (v českém užití toho slova) je jen jednou z jeho podkategorií, angl. styling.
Tedy v kategorii design se hodnotí vyspělost konstrukce auta (konstrukční řešení, materiály), komplexnost (zde právě šíře použité techniky, motorizace, převodovky, pohony) a zmíněný styling.
Tyhle debaty jsme tu vedli už mockrát, tohle si pamatuju z článku z před x let, byl to rozhovor s jedním z porotců, zkouším to někde na netu najít, když tak to sem postnu. ;-)