Hádáš....a to je právě ono. Na samotným teoretizování není vcelku nic špatnýho. Ostatně více či méně tu teoretizujeme všichni. Jenže když ty tvoje vyčtené závěry (třeba stran zábavnosti) narazí na praktickou zkušenost, nemáš je jak obhájit. Udělej pro sebe aspoň to, že se v něčem takovém svezeš než budeš sestavovat žebříčky.
Meganu RS Trophy někteří novináři dokonce přirovnávají k jízdě v 911 GT3.Renault prostě tyhle malé dravce umí.Akorát já mám smůlu a ještě jsem žádného nevyzkoušel.Jsou vzácnější než imprezy,eva a dokonce i ferrari vídám častěji.
Mne sa páči, ako behom vlastného príspevku dokážeš sám seba uistiť na základe vlastných poznatkov (žiaľ nie reálnej praxe) že Clio R.S. nie je moc zábavné. >:D
Nesouhlasíš s tím, že je Fiesta ST a Corsa OPC zábavnější, než Clio? Pokud se to dočteš ve 19 testech z 20, tak na tom asi něco bude a lze to brát jako skutečnost bez ohledu na to, jestli to máš sám najeté. To bychom se nemohli bavit o ničem. taky jsem neřídil 208 GTi, Mini JCW a Polo GTI přesto mám určitou představu o tom, jaká ta auta jsou oproti těm, která jsem řídil. Jediné co neznám, je míra té odlišnosti.
Ad Cupra: veď aktuálne v triede vedie CTR, ktorý je aj najvýkonnejší. ;-)
Audi S1 je štvorkolka (jediná v triede), takže tá je tak trochu v inej lige (tiež neporovnávaš predsa predokolkovú Cupru so štvorkolkou FRS). Ale na Mini JCW som zabudol, to je pravda.
A odkud se bere tvé přesvědčení, že rychlé auto nemůže být radost řídit? Podívej se na Civic Type R - nejrychlejší FF na Ringu a emocemi při řízení se mu z hot hatchů vyrovná máloco.
Podle me je to trosku jinak. Zabava za volantem, a vtahnuti do deje, to je asi to nejdulezitejsi nejenom pro maleho HH, ale pro kazde auto, co ma ambice byt aspon trochu sportovnim. Pak clovek autu odpusti spoustu chyb :-) Dokonalych a superrychlych aut je okolo dost, ale kdyz schazi emoce, je vsechno spatne.
Nejake casy, kterych dosahl kdo vi kdo, kdo vi kde a kdo vi s cim jsou dobre s velikou rezervou tak pro nejake ramcove porovnani aut mezi sebou, nebo aby na netu rec nestala. Ale obcas je to zabava i to plkani, to zase proc ne :-)
... je opravdu u malého Hothatche důležitý čas na Nürburgringu?
Nemá to náhodou být auto pro radost z jízdy na zakroucené okresky? Dostatek výkonu, dobrá ovladatelnost, precizní řízení a řazení? Prostě aby nám vykreslilo "rohlík" na obličeji od ucha k uchu při každé jízdě?
Nemyslím si, že je obecně druh převodovky (manuál/dvojspojka) nějak zvlášť podstatný pro čas hh na ringu. V tomto směru má obojí své pro i proti. Spíš je dobré, když sedne na konkrétní okruh konkrétní odstupňování převodů, které může být trochu odlišné.
To je treba samozrejme rozlišovať a porovnávať porovnateľné. Tiež som pozeral nejaké onboard videá z NS a nechápal som, ako napr. mohol chalan so sériovou Cuprou spraviť čas okolo 8 minút v "bežnej premávke", až som zistil, že je to verzia trate "Bridge to Gantry", ktorá je cca. o kilometer kratšia, ako plný okruh.
Neuváděl jsem konkrétní výhrady (i když ty zřejmě tušíš... ;-) ) z toho prostého důvodu, že v případě tohoto nicku jde o princip. Tedy o to, že v jeho případě nelze o nějaké představě, jak ta konkrétní auta jezdí, moc hovořit.
To se musí brát s hodně velkou rezervou... spíš v tom smyslu, že MRS mezi HH je to co GT3 mezi sporťáky, ne že by samotný zážitek z těch dvou aut byl podobný.
Pokud vím, Octavia RS na fastestlaps žádný čas pro Nordschleife nemá, 8:30 je jen nějaká spekulace pro plnou verzi, která je ale spíš optimistická.
AutoBild testoval RS combi na Contidromu, s časem 1:38.24... což je o necelou sekundu pomalejší než Golf R a o více než sekundu rychlejší než Focus ST kombi.
[odkaz]
Clio RS Trophy 220 i Octavii RS Combi jel Tommy Maino na Franciacortě, Octavia byla o chlup rychlejší.
Pravda, u S1 jsem si to neuvědomil, ale stejně je vidět, že dvouspojka není zárukou, tím spíš, když chybí samosvor. Fakt ho Clio nemá? Sice žere výkon, ale zase ta trakce...
Nepsal nic o tom, s hodnocením kterého vozu konkrétně souhasí/nesouhlasí, logicky jde o obecnější princip "hádání" (z ruky), navíc pro tento nick docela typický.
Polu GTI chýba nekompromisné okruhové naladenie, to je ako typický VW naladené viac univerzálne alebo ak chceš kompromisnejšie, preto mu ani nominálne rovnako výkonný motor na Clio stačiť určite nebude. Trúfam si odhadnúť, že aj o 10 kW slabšia Corsa OPC Performance bude na okruhu rýchlejšia, ako Polo GTI. Každopádne zase toto jednostranné okruhové zameranie nie je úplne ideálne pre hotheč, ktorý má byť v princípe univerzálnym autom, preto by som i tak uprednostnil Polo.
dnes je vacsia frajerina byt co najzabavnejsi ( zvlast pri cenovo dostupnom sportovani ake ponukaju tieto auta ) ako co najrychlejsi a za kazdu cenu najvykonnejsi.... popravde by som si rozhodne skor zobral opc corsu.... fiestu ST alebo 208 gti ... ako uz trosku sterilne clio RS ( citam na neho dost kritiky ) ale to ze je stale najrychlejsie treba uznat... v tomto vitazi aj najdalej .... aj ked v reale kupcovi takehoto auta asi viac pojde o zabavu za volantom ... v zabavnosti uz clio RS davno neokupuje prve priecky... hadam aj nove polo gti s manualom bude zabavnejsie
>:D Neboj, neexkomunikuje. Tvrde jadro Honda-clubu je naopak neuveritelne konzervativni a kazdy model prijimaji teprve tehdy, kdyz se po silnicich pohybuji jeho uz minimalne 2 nasledujici generace >:-[]
Jestli sis nevsiml, tak naopak za emoce chvalim NA HH. Treba s CTR 7G i 8G jsem si tu zabavu uzil, v ramci tridy uz i v te dobe unikatni. Mozna na rozdil od tebe jsem se uz vic jak pred pul rokem projel i v novem CTR a to, co predchozi generace odlisovalo od ostatnich HH, tam uz proste neni. Ze ma jine prednosti, jako daleko vetsi vykon, kroutici moment, jeho prenos na vozovku, lepsi jizdni vlastnosti, vic komfortu, furu elektronickych asistentu pro polovodice atd. atd. atd. je jina vec. Je urcite efektivnejsi, rychlejsi- a to i pro lidi, co nejezdi na krev, univerzalnejsi, ..., ale emoce, ktere mely predchozi CTR diky praci s K20-kou pod kapotou, to slo proste do kopru.
Pravdu mas ale v tom, ze se mne po koupi Lotusu meritka posunuly docela slusnym zpusobem, ale snad ne moje soudnost :-) Dalsi krok- motorku- ale uz asi vynecham.
Snad těmi čtyřmi "nulami" nemáš na mysli čtyři zdejší zaslepené příznivce Háčka? >:D
Jinak ano, stav mé mysli je stabilně střízlivý bez ohledu na logo automobilky, ale chápu, že to zrovna ty nemůžeš nikdy pochopit... :*);-)
Tak ono hlavně jeho pořízení Lotusu znamená, že všechno ostatní je už pod rozlišovací schopnost. Jestli je tohle pro tebe "triezvo a objektivne", je čistě tvůj problém. :-!
To, že Bully vlastnil CTR s NA motorom neznamená, že musí nekriticky adorovať všetko so znakom Hondy. Naopak vie veci zhodnotiť triezvo a objektívne, na rozdiel od Teba.
P.S. Už len čakám, kedy Honda-klub Bullyho oficiálne exkomunikuje za to rúhanie. >:D
Tobě je hlavně vždycky jasné, že Honda byla/je a bude nejlepší, samo ve všem na co sáhne. >:D
Mimochodem nikde jsem nepsal nic o tom, že jsem při jízdě zíval nudou, ani že se jedná o první fwd hh, který je schopen přenést celý (poměrně velký) výkon na silnici. K tomu bude mít (hlavně proti 4x4) vždycky dost/dost často daleko.
Je mi jasné, žes při jízdě zíval nudou ;-) ale aspoň něco. Když vezmu v úvahu, že ještě před půlrokem váš KNNAS jednohlasně tvrdil, že to CTR nepřenese... :-)
Emocemi ho v ramci tridy predci snad kterykoli "stary" NA HH. Jinak se od ostatnich porovnatelnych vozu lisi opravdu nepatrne, zase tak moc bych ho nevyzdvihoval. No, zvenku vypada už z tovarny urcite nejemotivneji :-)
Toto hovoria viacerí, evidentne Honda ten dlhý čas vývoja využila a pohon vymakala lepšie, ako svojho času dvojkový Focus RS. Ale ako píšeš, raz darmo, keď je špatná jak noc, ten tuzing prehryzne len zarytý fanúšik, ešte aj neveľmi estetický Focus RS pri CTR vyzerá ako elegán.
Na novém CTR mě spíš (než emoce) příjemně překvapila efektivita přenosu fwd, v tom v rámci fwd hh vyniká mnohem více, než v samotné disciplíně zvané emoce.
I proto je škoda, že je to tak škaredé auto.
Samozrejme že malý hotheč sa bude cítiť najlepšie na krivoľakých okreskách, ale prečo ho vylučovať z okruhov? Ja mám naopak pocit, že majitelia CRS sú na okruhu ako doma, je to zrejme najčastejší hotheč, čo na okruhu vídam (hlavne 2. a 3. generácia s rôznymi stupňami úprav). Preto čas na okruhu nie je pre kupujúcich tohto druhu áut úplne nepodstatný.
Skutočne neviem, odkiaľ má autor tú cifru, pretože aj samotný nemecký AMS (ktorého redaktor ten čas spravil) udáva 8:23 min. 8-s
[odkaz]
Inak ten čas 8:23 min. je parádny, poráža mnoho väčších a výkonnejších HH ako je GTI Performance či Focus ST (s ním spravil ten istý šofér čas 8:39 min, čo je obrovský rozdiel).
Slušný čas. Na druhej strane sa to aj čakalo, veď kto má spraviť najrýchlejší čas na okruhu, ak nie najvýkonnejší malý hotheč? 220 koní, rýchla dvojspojka, 18ky kolesá s lepivými gumami Michelin Super Sport (ktoré podľa EVO už na dvojkilometrovom okruhu spravia rozdiel oproti bežným UHP gumám Pilot Sport 3 rádovo v sekundách), bola by chyba, aby bolo Clio pomalšie ako 200k súperi s bežnými gumami.
EDIT: pozerám, že aj Corsa OPC s balíkom Performance má obuté Super Sporty, čo by v kombinácii so samosvorom (ktorý Clio nemá) mohlo znamenať tiež zaujímavý čas.