Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Škoda Rapid 1.2 TSI (81 kW) – Až na tu kaňku…

Občas vám zkazí dojem z jinak dobře sladěného celku jedna jediná věc. Tak jako v případě testované Škody Rapid s dvanáctistovkou TSI o výkonu 81 kW.
Zpět na článek
21. 12. 2015 10:35
21. 12. 2015 10:43
21. 12. 2015 11:00
neregistrovaný "Sheldon Cooper"
21. 12. 2015 11:30
21. 12. 2015 11:58
21. 12. 2015 12:07
21. 12. 2015 12:17
21. 12. 2015 12:23
21. 12. 2015 13:11
21. 12. 2015 14:00
22. 12. 2015 10:18
21. 12. 2015 12:23
21. 12. 2015 13:31
21. 12. 2015 16:39
21. 12. 2015 19:17
21. 12. 2015 10:43
21. 12. 2015 10:58
neregistrovaný "Sheldon Cooper"
21. 12. 2015 11:00
21. 12. 2015 11:27
neregistrovaný "Sheldon Cooper"
21. 12. 2015 11:32
21. 12. 2015 11:44
21. 12. 2015 12:29
21. 12. 2015 14:59
21. 12. 2015 15:03
21. 12. 2015 15:13
21. 12. 2015 19:36
21. 12. 2015 15:12
22. 12. 2015 10:22
21. 12. 2015 12:35
21. 12. 2015 23:39
22. 12. 2015 10:24
21. 12. 2015 12:32
21. 12. 2015 13:00
21. 12. 2015 11:39
21. 12. 2015 12:24
21. 12. 2015 14:38
21. 12. 2015 16:01
21. 12. 2015 15:43
neregistrovaný "Sheldon Cooper"
21. 12. 2015 16:00
21. 12. 2015 18:25
neregistrovaný "Sheldon Cooper"
21. 12. 2015 22:57
22. 12. 2015 08:16
22. 12. 2015 11:52
22. 12. 2015 13:31
21. 12. 2015 15:43
neregistrovaný "Sheldon Cooper"
22. 12. 2015 07:18
21. 12. 2015 21:09
21. 12. 2015 21:08
21. 12. 2015 23:22
22. 12. 2015 18:35
21. 12. 2015 11:34
neregistrovaný "Sheldon Cooper"
21. 12. 2015 11:14
21. 12. 2015 11:40
21. 12. 2015 11:41
21. 12. 2015 15:07
21. 12. 2015 15:13
21. 12. 2015 19:38
21. 12. 2015 11:18
neregistrovaný "Sheldon Cooper"
21. 12. 2015 15:58
neregistrovaný "Sheldon Cooper"
21. 12. 2015 16:03
neregistrovaný "Sheldon Cooper"
21. 12. 2015 11:37
21. 12. 2015 11:41
21. 12. 2015 11:48
21. 12. 2015 11:51
21. 12. 2015 13:59
21. 12. 2015 14:11
21. 12. 2015 14:28
21. 12. 2015 11:40
21. 12. 2015 11:50
21. 12. 2015 11:51
21. 12. 2015 11:56
21. 12. 2015 11:59
21. 12. 2015 12:03
21. 12. 2015 12:09
21. 12. 2015 12:10
21. 12. 2015 15:11
21. 12. 2015 12:02
21. 12. 2015 21:21
21. 12. 2015 12:02
21. 12. 2015 12:15
21. 12. 2015 12:57
21. 12. 2015 13:21
21. 12. 2015 13:36
21. 12. 2015 13:58
21. 12. 2015 15:51
21. 12. 2015 18:33
21. 12. 2015 14:15
21. 12. 2015 15:12
22. 12. 2015 00:17
22. 12. 2015 00:32
21. 12. 2015 12:17
21. 12. 2015 12:19
21. 12. 2015 12:59
21. 12. 2015 21:11
21. 12. 2015 13:04
22. 12. 2015 08:24
22. 12. 2015 13:33
21. 12. 2015 23:48
21. 12. 2015 14:43
21. 12. 2015 21:13
22. 12. 2015 18:16
21. 12. 2015 15:53
21. 12. 2015 16:27
21. 12. 2015 20:50
21. 12. 2015 23:09
22. 12. 2015 00:03
22. 12. 2015 10:45
22. 12. 2015 11:33
22. 12. 2015 11:57
22. 12. 2015 14:01
27. 12. 2015 09:24
22. 12. 2015 14:09
23. 12. 2015 00:23
23. 12. 2015 01:11
23. 12. 2015 11:32
23. 12. 2015 12:32
27. 12. 2015 09:25
21. 12. 2015 21:26
21. 12. 2015 13:13
21. 12. 2015 13:25
21. 12. 2015 13:33
21. 12. 2015 18:39
21. 12. 2015 20:42
22. 12. 2015 19:47
22. 12. 2015 19:48
22. 12. 2015 21:43
22. 12. 2015 21:49
23. 12. 2015 01:04
23. 12. 2015 09:27
21. 12. 2015 13:25
21. 12. 2015 13:29
21. 12. 2015 14:15
21. 12. 2015 14:19
21. 12. 2015 14:09
21. 12. 2015 14:48
21. 12. 2015 15:40
21. 12. 2015 16:02
21. 12. 2015 20:32
21. 12. 2015 15:45
21. 12. 2015 20:37
21. 12. 2015 16:56
21. 12. 2015 19:13
neregistrovaný "Sheldon Cooper"
21. 12. 2015 17:57
21. 12. 2015 19:14
21. 12. 2015 20:17
22. 12. 2015 10:40
21. 12. 2015 22:53
22. 12. 2015 00:32
22. 12. 2015 10:27
21. 12. 2015 21:18
21. 12. 2015 21:31
21. 12. 2015 22:59
22. 12. 2015 10:45
22. 12. 2015 11:04
22. 12. 2015 11:21
22. 12. 2015 12:00
22. 12. 2015 12:04
22. 12. 2015 13:14
22. 12. 2015 19:50
22. 12. 2015 22:13
22. 12. 2015 18:38
21. 12. 2015 21:51
21. 12. 2015 23:00
23. 12. 2015 21:59
21. 12. 2015 22:41
21. 12. 2015 23:06
21. 12. 2015 23:16
21. 12. 2015 23:25
22. 12. 2015 00:24
22. 12. 2015 12:09
22. 12. 2015 07:30
22. 12. 2015 08:31
22. 12. 2015 07:09
22. 12. 2015 17:49
22. 12. 2015 18:41
25. 12. 2015 13:43
neregistrovaný "SR20"
26. 12. 2015 23:38
21. 12. 2015 10:35
Bože
Bože, proč? Proč musí každej článek o jakékoliv škodovce mít v prvním odstavci (když už ne v nadpisu) informaci o objemu kufru a tady navíc slovní spojení "hrdý majitel octavie III" ? Ku...a, co všichni furt kam vozíte? kupte si Avie. :-)
Rozbalit vlákno
47
21. 12. 2015 10:43
Re: Bože
Pořid si dvě děti. Vezmi je občas na hory, na trénink, k moři, na kola. A budeš mít pořád co vozit. Plus barák. To je taky každou chvíli něco. Pokud sedíš sám v garsonce a čumíš do zdi, je ti kufr na nic…
neregistrovaný "Sheldon Cooper"
21. 12. 2015 11:00
Re: Bože
Pocet deti = 0 sa nevylucuje s aktivnym zivotom, pri ktorom clovek nielenze nepozera v garzonke do steny, ale dokonca potrebuje auto s velkym kufrom.

Fakt ale je, ze ak ma clovek deti, tak pri tvojom vypocte aktivit mu nebude stacit ani minivan.
21. 12. 2015 11:30
Re: Bože
Octávie má sice dlouhý kufr, ale oproti běžným autům je úzký, tak kola do ní nedáš. Jen na střechu, a to je stejné jako i u miniaut. Já osobně jak přesednu z jakéhokoli auta do Octávie, cítím se prvních 50 km jako bych jel na koze. Odskakuje, výhled do předu úzkým oknem mizerný, sedadla tak úzká jako kozí hřbet, že bezp. pásy si běžný Čech než si zvyjkne a zastrčí si je pod pr.del, zapíná do úchytu pro pásy spolujezdce. Dlouhý kufr také není terno, zkus se natáhnout dozadu a to ještě, když máš před koleny hrb (dodnes nevím proč tam je, je to asi jen prázdná dutina za vyčnívajícím plastem), který je vždy špinavý.
21. 12. 2015 11:58
Re: Bože
ty já nevím...máme dítě a u našeho auta nějakých 340 l. a naskládám tam vždy vše, co je potřeba. Kočárek, kufry a dalčí blbiny. Navíc nevím, do kterého auta nacpeš děti, bágle na týden a kola...ty kola stejně příjdou na střechu, nebo za auto. spíš než papírové litry je důležítá praktická využitelnost, jako je dobrý tvar a třeba otevírací zadní okno pátých dveří
21. 12. 2015 12:07
Re: Bože
Hlavne lide maji tendenci zapominat, ze se rodiny drive poskladaly do stodvacitek a kdyz bylo nejhur, tak i do trabanta. Rodinna auta se deli vlastne na dve kategorie - vejdou se tam tri detske sedacky, nebo nevejdou.
Avatar - Ozzman
21. 12. 2015 12:17
Re: Bože
Naskládali, ale ono to tehdá o moc lépe nešlo, kdežto dnes tu možnost máš, tak proč se zbytečně omezovat a nevychutnat si třeba ten luxus, že se nemusíš omezovat? Já jsem schopný na dovolenou ve 2 (bez stanu a potřebné výbavy na kempování) obsadit celý kufr kombiku střední třídy po roletku a ještě něco občas hodím na zadní sedačku ;)
21. 12. 2015 12:23
Re: Bože
Tak kufr kombiku po roletku je vlastne kufr sedanu po viko. Ale jasne, neni problem vyuzit cely prostor velkeho auta, stejne tak neni problem se naskladat do neceho mensiho.
Avatar - iudex
21. 12. 2015 13:11
Re: Bože
Problém je, že v sedane síce teoreticky máš podobný objem, ako v liftbacku, prakticky ale do kufra neleješ vodu, ani nedávaš kocky s hranou 10cm, ale reálne predmety. Pretože ak napr. veľký kočík cez veľký otvor liftbacku dáš, do sedanu Ti cez obmedzený otvor proste nevlezie.
21. 12. 2015 14:00
Re: Bože
tak je taky otázka, jak si člověk s tím skládáním pohraje...jasný, máš pravdu, že je fajn, když tam to místo je, ale často právě kroutím hlavou nad tím, jak sice papírově je kufr veliký, ale nepraktický..viz skládání zadních sedaček, kde vznikne obrovský hrb a v testech se to jen tak přejde. Já to považuju za větší problém, než nějaký tvrdší plast na palubce, kam nikdy normálně nešahám.
Avatar - wakantanka
22. 12. 2015 10:18
Re: Bože
Ja čo mám odsledované u seba a v mojom okolí tak mi vychádza jedno. Čím väčší batožinový priestor tvoje auto má, tým viac nezmyslov na tú dovolenku so sebou vezieš. >:D A ak ideš s deťmi dupľom. >:D
21. 12. 2015 12:23
Re: Bože
Ženy v plodném věku v ČR mají v průměru 1.2 dětí............to je tak na sporťák.... ;-\
Avatar - Wolfsteen
21. 12. 2015 13:31
Re: Bože
Dítě mám jedno, barák taky jeden, na dovolenou autem jezdíme taky a stejně 99% času zeje kufr prázdnotou >:D
Avatar - Cuba66
21. 12. 2015 16:39
Re: Bože
Ale prd, dvě mám děti, baráky dokonce dva, nemám ani tažné a vystačím si s 370 litrovým kufrem a v zimě boxem na střechu :-)
Neříkám, že by se nehodil větší objem, ale jako kombi, pěkně bez schodu.
U Rapidu stejně jako u O I-III by měl být ve výbavě takový ten hák, jak se s ním tahají přepravky :-)
Avatar - teoretikus
21. 12. 2015 19:17
Re: Bože
Ano správně hák a vozejk a jsi ten pravej baráčník...
Avatar - Ozzman
21. 12. 2015 10:43
Re: Bože
Vozíme, žijeme, přepravujeme, od toho auta jsou... pokud budu jezdit jen sám do práce a za zábavou, nebudu si kupovat Liftback, ale stačí mi dvoudvéřové kupé.... Pokud tohle nechápeš, hledej problém u sebe :-)
neregistrovaný "Sheldon Cooper"
21. 12. 2015 10:58
Re: Bože
Myslim, ze Fostekova kritika smerovala viac na potrebu neustale v testoch Skodoviek hovorit o objeme kufrov ako o niecom vynimocnom - a spravidla postavit papierovu velkost kufra ako kriterium, ktore rozhodne o vitazovi porovnavacieho testu.

Na druhej strane je to smutne... ale ono Skodovky fakt oproti konkurencii vynikaju, ci skor vynikali, len tou papierovou velkostou kufra.
Avatar - Ozzman
21. 12. 2015 11:00
Re: Bože
No, někdy se tim autor ohání , ale je fakt, že na auto na pomezí B a C segmentu je ten kufr velkým přínosem a může být důvodem ke koupi Rapida.
neregistrovaný "Sheldon Cooper"
21. 12. 2015 11:27
Re: Bože
To ano, ale za tu cenu dostanes pokojne viac auta s vacsim kufrom aj u inych znaciek.

Hoci primarna kombinacia u Rapidu bude nizky stupen motorizacie a nizky/stredny stupen vybavy. To ano, tam Rapid asi tazko najde konkurenta, kedze pdobne auta ako Fiesta Sedan ci Mazda 2 sedan sa u nas nepredavaju.
Avatar - Emel
21. 12. 2015 11:32
Re: Bože
Sedan je nepraktická varianta, ta u nás nikoho nezajímá, když už, tak Clio Grandtour apod. Rapid začíná s 1.2TSI, to je jako základ hodně solidní...
21. 12. 2015 11:44
Re: Bože
Ta averze vuci sedanum je zbytecna. Pro peticlenou rodinu to asi nebude, ale jinak uplne v pohode.
Avatar - Individualita
21. 12. 2015 12:29
Re: Bože
Přesně tak. Další evropský unikát. Já naopak chci vyměnit kombi za sedan, protože praktičnost kufru u sedanu je pro běžné potřeby lepší. Vejde se tam i velký nákup nebo věci na dovču a zároveň to má akorátní tvar, nepoletuje to, neřešíš roletku a nějaké síťky, neboucháš se do hlavy o zadní dveře. Kombi využiju jen když chci dát dovnitř kola.
21. 12. 2015 14:59
Re: Bože
Jenže zapomínáš, že užitná hodnota kombíku je ve srovnání se sedanem úplně někde jinde právě díky možnoti pohodlně nakládat i větší věci. A třeba u kombíku koncernu VW tedy hlavou o zadní výklopnou stěnu opravdu nebouchá, a to měřím skoro 1,9 m! :-)
21. 12. 2015 15:03
Re: Bože
A uzitna hodnota dodavky je zase o neco vetsi ;-)
Avatar - Individualita
21. 12. 2015 15:13
Re: Bože
A co teprv takovej návěs že? Nebudeme troškařit >:D
21. 12. 2015 19:36
Re: Bože
Tento tvůr "argument" je bohapustá demogogie a ty to dobře víš! :-)
Avatar - Individualita
21. 12. 2015 15:12
Re: Bože
Ale vždyť to píšu. 360dní v roce uvítám sedan a max těch 5 kombi. Navíc máme zahrádky a nosiče na kouli. Proč vozit celej rok vzadu vzduch s poletujícím nákupem?
Avatar - wakantanka
22. 12. 2015 10:22
Re: Bože
Keď si dokúpiš simply clever priehradky nič ti poletovať nebude >:D A to je ten hlavný dôvod maxikufrov u škodoviek, aby si človek potom ešte priplatil za to, za hento atď. >:D
21. 12. 2015 19:30
Re: Bože
Hodně teďka uvažuju o sedanu z důvodu nakládání a vykládání.. U combi a pod. mě štve, že si člověk vyluftuje celý auto, což je v tuhé zimě dost nepříjemné.. hlavně když vzadu někdo sedí a čeká až se naloží.

Pak mi přijdou dobré sedany co se dají zamknut s otevřeným kufrem - zamknu auto, aby mi v do něj nikdo nevlezl a vynáším/skládám néně cenný náklad co mám v kufru, to u combi nejde. Pro rodiny asi nic.. ale třeba na rozvoz zboží lepší...
Avatar - demonicus
21. 12. 2015 23:39
Re: Bože
Na to nepotřebuješ sedan, to umí moje Mazda3 :-) Chci naložit nákup, otevřu kufr, ale zbytek auta je zamknutý, zavřu kufr a je zamkutý spolu s celým autem.
Avatar - wakantanka
22. 12. 2015 10:24
Re: Bože
To dokázal aj prvý Focus a stačilo k tomu len diaľkové. Dvakrát si stlačil odomykanie a otvoril sa len kufor. A umnohých iných áut naprieč značkami sa dajú podobné funkcie doprogramovať do ovládača aj keď nie sú v sérii.
21. 12. 2015 12:32
Re: Bože
Díky, ty jsi jediný pochopil. Asi proto, že jsi teoretický fyzik >:D

Jinak paka, nečumím do zdi v garsonce a jedno z mých aut je VW transporter, takže vím, co je to přepravovat, žít a další chytré výplody.
Šlo mě o to, že se o kufrech vždycky ve článkách o škodovkách tak žvástá - jako o modle
Naučte se číst, protože jinak je rejpání a moudra o garsonkách, mořích a horách jen vizitkou demence autorů...
Pa a hezký svátky
21. 12. 2015 13:00
Re: Bože
to fostek: Tak uz se nezlob ty drndo ;-) Pro nekoho je proste pobyt u more nebo na lyzich prijemna aktivita a pro nekoho vizitka demence, no...
Avatar - iudex
21. 12. 2015 11:39
Re: Bože
Cez víkend som bol so svojím liftom kúpiť stromček. Aj by bol vošiel dnu, ale mal som so sebou deti, tak som ho hodil na strešný nosič. Na čo pán vedľa skonštatoval, že potrebujem väčšie auto, on má veľké MPV a tam dá ako deti, tak i stromček. Toľko k pohľadu na potrebu veľkého auta/kufra. ;-)
Avatar - Ozzman
21. 12. 2015 12:24
Re: Bože
Jo, někdy se to opravdu hodí :-) Už mockrát jsem si řikal... ještě že mam tak velky auto >:D
21. 12. 2015 14:38
Re: Bože
ja som minulý víkend natrepal stromček do smarta a celkom som zabavil okoloparkujúcich.
Avatar - iudex
21. 12. 2015 16:01
Re: Bože
>:D :yes: To mohlo byť veselé.
neregistrovaný "Sheldon Cooper"
21. 12. 2015 15:43
Re: Bože
Stromcek kupujes raz za rok... No ak sa mi nezmesti k trom detom do auta, tak si to zariadim tak, ze pojdem kupit stromcek bez deti :-)
Avatar - iudex
21. 12. 2015 16:00
Re: Bože
Stromček kupujem raz za rok, lyžovať chodím dvakrát za rok, na výlet/bicyklovať/korčuľovať chodím každý víkend. Plus je kopec situácií, kedy sa veľký a skladný kufor proste hodí. Samozrejme povestnú chladničku (obľúbený to argument odporcov kufrov) si nechám doviesť, ale ak Idem povedzme do záhradníctva a kúpim nejaký stromček či väčší krík, je fajn, keď si to viem odniesť domov sám a nemusím kvôli 10 eurovej rastline objednávať 15 eurovú dopravu.
neregistrovaný "Sheldon Cooper"
21. 12. 2015 18:25
Re: Bože
Nuz, asi mas obrovsku zahradu (re: stromceky a kriky), oblubujes nordic skating (re: potreba mat obrovsky kufor na korcule)...

Lyze patria na strechu auta, najma ak mas vnutri na zadnych sedadlach deti.

BTW - mam kombik. Ale nerozhodoval som sa podla papierovej velkosti kufra.
21. 12. 2015 22:57
Re: Bože
Na přepravu kol uvnitř nejsou kombi dostatečně velká. Vcelku na stojáka se dovnitř nevejde. Musíš minimálně sundat přední kolo a složit druhou řadu. Někdo položí kola na sebe, ale to je klidně mohu vozit venku, nemluvě o problematickém zajištění a i tak budeš muset složit druhou řadu. Venku je převezu i na kupé, tam kombi ničemu nepomůže. Takže pro dva, když ti nevadí, že budeš mít špinavé kolo v interiéru (což mně vadí), to může fungovat, ale pro rodinu těžko. Preferuji vozit kola uvnitř, takže bych byl rád, kdybych mohl vcelku strčit kolo do kufru, ale na to realisticky potřebuji dodávku. Nebo Magic Seats.

Jaké máte brusle, že se hodí kombi, nebo jaké krosny taháte na výlety, snad radši ani nechci vědět. ;-)
Avatar - iudex
22. 12. 2015 08:16
Re: Bože
Nechytaj ma za orgán, ehm za slovo. ;-) Samo že bicykle nosím na streche, teda dva dospelácke, ale dva malé mi pekne vojdú do kufra. Podobne tak detské lyže, sánky, skrátka čokoľvek nie práve skladné, či už je to vertikulátor alebo mech mulčovacej kôry. Skrátka bežný praktický život; poznáš? ;-)
22. 12. 2015 11:52
Re: Bože
To mi připomnělo tu reklamu od Porsche, jak chlap přijede k nějakému tomu obchodu pro kutily a hodí pytel něčeho do kufru 911. :-) Měli takovou sérii reklam, byl tam i rozvoz dětí do školy a další spoty s 911 jako autem pro každý den.

Mým problémem vždy byly velké krabice - něco, co neprojde ani dveřmi. Pak opravdu potřebuješ tu velkou díru v zadku. A u těžkých věcí je fajn, když si to můžeš vytáhnout až na hranu (blíž k tělu, což je dobré pro záda), nemusíš to tahat přes schod z kufru. Případně to můžeš mít na paletě a vytáhnout to zdvihacím vozíkem (to dělám, když tahám těžkou elektroniku). Ale kolečkové brusle? Nebo pytel kůry, který v pohodě dostanu i do kufru sedanu nebo za přední sedadla? ;-)
Avatar - iudex
22. 12. 2015 13:31
Re: Bože
No už sa blížiš k pochopeniu, práve o tom lepšom prístupe to je, nielen o absolútnom objeme. Btw. Ty máš sedan, keď ho tak vehementne obhajuješ? Ja som bol v tom, že máš prémiové SUV (keď nechceš verejne, stačí do SZ).
22. 12. 2015 13:43
Re: Bože
No vidíš, ja som riskol poľudštenú dodávku a po 5 rokov jazdenia som dospel k názoru, že by som ju s výnimkou MPV za nič iné nemenil. Rýchlostné limity platné v Európe zvláda vpohode, priestor je nadpriemerný, kufor bez schodu. Zadné sedadlá plus spolujazdcove sa dajú sklopiť do roviny, strešný nosič má sklápacie priečky, takže žiadna oštara s montážou/demontážou v prípade potreby. A že vozím "veľa vzduchu" nad hlavou? Komu to vadí? Nákupná cena bola na úrovni kombíku a prevádzkové náklady sú tiež v pohode - do 6 litrov sa vojdem aj so zapnutou klímou bez ohľadu na ročné obdobie. Takže popravde nechápem, prečo veľké kufre niekomu ležia v žalúdku. Zaujímavé že na väčšie SUV nikto prstom neukazuje, že by boli nadmerné...
Je podľa mňa blbosť mať menšie auto, pretože aj tých pár prípadov, keď kufor zaplním po okraj, veziem, lyže, alebo veziem práčku (naposledy pred týždňom :-D) mi za to stojí. Zháňať si odvoz, brať taxíka alebo mať o krk opreté lyže sú proste nepríjemnosti, ktoré neakceptujem.
Ten vianočný stromček, to je hádam normálka viezť ho na streche, to už ten pán predsa len trošku prehnal...
neregistrovaný "Sheldon Cooper"
21. 12. 2015 15:43
Re: Bože
zapis do databazy sa ocividne podaril 2x, hoci system si to nemyslel :-)
22. 12. 2015 07:18
Re: Bože
Rapid totiž nenabízí nic jiného lepšího než kufr, Jinak vpředu je úzký jak Fábie, není tak dobře odhlučněný jako OIII. Kia Ceed SW nebo i30 SW jsou větší, stojí stejně s podobnou výbavou, lepším odhlučněním plus delší záruka. To samé Ford Focus kombi, teď přijde Opel Astra kombi na trh atd.atd.. :-)
Avatar - Ozzman
21. 12. 2015 10:42
Levnost se nazapře
Rapid se povedl, je to hezké auto, s trochou nadbytku financí se dá s metalízou a alu koly udělat z Rapida elegantní autíčko, které působí v hierarchii automobilového průmyslu výše, než skutečně je, což ale neplatí cenou. Shodou okolností jsem absolvoval nedávno znovu po 2 letech jízdu v hodně podobné konfiguraci, jen na menších 15tkách a se slabší 77Kw verzí, cca rok starým kusem...a to taky na zadních sedačkách >:D

Motor znám i z jiných aut koncernu, s autem kupodivu jede statečně i ve 4 lidech, alternativa staré dobré VW 1.6MPI v Oktávii či Golfu, nic více, nic méně, co se dynamiky týká, jen je to díky turbu daleko příjemější.. pro Rapid jasná volba, jak píše autor.

Zbytek auta, navíc při jeho ceně (ten kus stál zrhuba 400 tisíc!) je žalostný. Opomenu-li plasty, šeď v interiéru, (povedený volant a grafika přístrojů alá Octavia je to lepší, co auto nabízí i v poměru třídy), nezachrání ani průměrné sedačky a hlavně naprosto stísněný pocit z interiéru. Jel jsem jen pár desítek kilometrů a vzadu je to opravdu za trest a to vedle mne seděla přítelkyně s dost subtilní postavou. Druhý velký průser je komfort, středočeská okrska, rány jak když jsem onehdá na LaguněII měl vymlácené silentbloky.

Rapid na mne díky tomu zase znovu působí hrozně rozpačitě. Na jedné straně za pořád dejme tomu rozumné peníze dostanu z exteriéru opravdu hezké, elegantní, až sportovně střižené auto, s rozumným motorem, ale bohužel se opravdu jedná o lowend. Jako služebák bych si nestěžoval, ale své peníze bych za Rapid utratit asi dost dlouho váhal, pokud bych hledal v této třídě vůz. Na první svezení i takový Fluence působí solidnějším dojmem dospělého auta.
Rozbalit vlákno
16
Avatar - 3_diamanty
21. 12. 2015 10:50
Re: Levnost se nazapře
rapid sa mi paci viac ako octavia... suhlasim ze v peknej farbe povedzme na 16tkach .. ( tie budu asi realnym pouzitelnym maximom aby netrpelo pohodlie ) ...... vyzera k svetu... z rapidu napriklad citim akosi viac skodovky ako z octavie ktora mi pride uz viac ako vw alebo audi... ale tazko to takto vysvetlit... ze preco.... proste to tak nejak citim.....

suhlasim s tou rozpacitostou.... niektore veci ( zatmavene sklenene veko na spacebacku v top vybave ) akoby hrali pomaly na premiu.... ale niektore ine detaily ( zadna naprava tusim z O1 ) su zase cisty lowend... je to hodne nevyvazene... rovnako to plati aj pre vzhlad... na jednej strane to ma razvor na urovni nizsej strednej.. na druhej strane je to uzsie auto ako mensia fabia ... ale ako celok je rapid celkom fajn.... ale nie za tu cenu kolko stoji..... tu to ozaj prepalili... ako sluzobak presne ako pises.. preco nie... ale dat vlastne peniaze za taketo nieco v tychto cenach... to by som si 3 krat rozmysel.... pritom ako vravim.... nevyzera zle ale je tu az moc tych ale...
Avatar - Ozzman
21. 12. 2015 10:55
Re: Levnost se nazapře
Já bych řekl, že Rapid hraje právě na to, že prodává vzhled a to se mu daří. Je akorát velký, působí dynamicky, v lepší výbavě a na hezkých kolech vypadá jako solidní povoz, jenže technika je lowend, respektive né všechna, motorizace rozhodně špatné nejsou. Pokud by tohle všechno stálo do 300 tisíc, neřeknu ani popel, ale ty ceny hezkých Rapidů se 4válcem 300 tisíc pokoří a je otázka, jestli za to není lepší volbou třeba nějaký plnotučný hatchback či dokonce i nějaké kombi od jiné značky :-)
Avatar - 3_diamanty
21. 12. 2015 10:59
Re: Levnost se nazapře
asi mas pravdu .... s tym vzhladom to bude presne ono .... a ja v rapide vidim aj akehosi vzdialeneho "nastupcu" starej dobrej O1 ;-) ... vieme ze O1 bola svojho casu na trhu relativne velke jednoduche auto od skody a nestalo este majland.... bolo oblubene u sukromnikov a aj celkom este dostupne .... aj ked ako vravim rapid mal byt stejne lacnejsi... aspon o tisicku ( v eurach ) .... tu mi uz pride ze cena neodpoveda tomu co za nu ocakavas ... ako sukromnik by som 12 tisic za zakladne tsi nedal... tazko teda povedat na koho rapid mieri... zeby firmy... alebo koho teda... lebo nie je uz daleko od cenovej hladiny kde sa pohybuje ako ty vravis "plnotucny" hatch ako golf ... astra... leon... a podobne
Avatar - Ozzman
21. 12. 2015 11:05
Re: Levnost se nazapře
Tak teď si řekl pěknou kravinu >:D O1 byla i ve své době celkem drahá, nyní se dá sehnat slušná Octa levněji. Jednašestka v druhé výbavě Ambiente vyšla na půl míče v roce 2001 >:D
Avatar - 3_diamanty
21. 12. 2015 11:06
Re: Levnost se nazapře
vtedy boli vsetky auta drahsie ako dnes... teta kupovala polo 44kw v r 99 a stalo 420 tisic ;-) .. vtedy boli ine ceny ako dnes .. kamarat zase tu prvu hranatu mazdu 2 s 1,25i v r 2003 a stala 430 tisic .. dnes nam uz ceny aut padli dole... dnes za 400 tisic mas uz golfa ... zmenilo sa to ;-) .. ale budme radi ze ceny za posledne toky takto padli... a nejazdia takmer vsetci len malymi autami ako kedysi
Avatar - Ozzman
21. 12. 2015 11:11
Re: Levnost se nazapře
Ano, já vím, proto se divím že píšeš, že Octavia tenkrát nestála majlant ;). Řekl bych, že dnes je dostupnější než dříve a dokonce i za nižší peníz s použitelnými motory. Základ za bezmála 400 tisíc s 1,4MPI. A to třeba ještě někdo hodí ceník prvních Oktávek z 90 let, já jiný nenašel zatim >:D
Avatar - 3_diamanty
21. 12. 2015 11:12
Re: Levnost se nazapře
myslel som to s tou cenou samozrejme v pomere k inym vozom tej doby ... ;-) .. kedze polo s 1,4 v zaklade stalo vtedy aj cez 400 ... tak octavia vychadzala vlastne este lacno ;-) peugeot 206tku 1,1 si kupil za 360 tisic a tak podobne.... proste octavia prvej generacia bola vzhladom k vtedajsim cenam aut vcelku este "lacna" vzhladom na svoju velkost... samozejme ze neda sa to porovnavat s dneskom ked si vies uz kupit male auto za 260 tisic... a vybaveneho golfa za 400

ale neslo mi tak az o cenu ... v prvom rade som chcel vyssie napisat ze rapid mi svojim "poslanim" a urcenim pripomina akoby nastupcu niekdajsej O1 .... proste je to vcelku velke a jednoduche auto...
21. 12. 2015 11:47
Re: Levnost se nazapře
Já si ho schoval. Mám ceník octavie z března 1998, když jsme ji tehdy kupovali.

Základní výbava LX 1,6 MPI 55 kw stála 349900 Kč.

GLX TDI 66 kw stála 429 900 Kč

SLX TDI 66 kw stála 475900 Kč (tu jsme kupovali, navíc jsme do toho dali výbavu navíc ABS + 26500 Kč, tažné zařízení za 18 000 kč + stříbrná metalíza za 8000)...pozitivum tehdy bylo, že každé SLX mělo v základu střešní elektrické okno. Od června už to pak dali i do SLX jako příplatek za 19 800 Kč.

tehdy ještě táta uvažoval o SLX TDI 81 kw, ale tehdy to bylo nový a báli jsme se té nastavitelné geometrie lopatek a tehdy v základu stála 529 900 Kč.

20 V Turbo v té době ještě v nabídce nebylo.
Avatar - Ozzman
21. 12. 2015 11:50
Re: Levnost se nazapře
Díky :-)
21. 12. 2015 12:01
Re: Levnost se nazapře
není zač. Dodnes nechápu, kde jsme na to tehdy vzali peníze. Podotýkám, že jsme ji měli na leasing a přeplatili o 145 tis kč.

To byl tehdy nepoměr k dnešku.
Avatar - 3_diamanty
21. 12. 2015 12:16
Re: Levnost se nazapře
my sme takto preplatili feldu... ( v hotovosti by stala 260 ) ale nakoniec nas vysla niec cez 300 ... dnes uz scifi >:D .. ked si clvoek pomysli ze kupoval feldu za 300 tacov ... ine casy boli... druhe auto uz bolo na hotovost...
Avatar - Ozzman
21. 12. 2015 12:18
Re: Levnost se nazapře
Naše stála necelých 300 i za hotové >:D LXi, alu, šíbr... :-) Pěkná
Avatar - 3_diamanty
21. 12. 2015 12:21
Re: Levnost se nazapře
teta takto kupovala spominane polo 1,4 44kw .... v r 99 za 420 tisic... malo len metalizu a el predne okna.... plus nejake gumove rohoze ( nemalo ani posilnovac ) .... to bola palka .. ked si clovek predstavi kolko vtedy musel dat do takehoto maleho auta ( este k tomu takmer bez vybavy ) .. a co sa da za podobne peniaze kupit dnes... neskutocny rozdiel
21. 12. 2015 21:04
Re: Levnost se nazapře
jak dlouho jste ji meli a kolik jste na ni najezdili?
Avatar - wakantanka
21. 12. 2015 13:55
Re: Levnost se nazapře
Ocividne neberies v uvahu ze Kc nie je SKK. O1 zacinala od pol mela vtedajsich korun hola bosa. Slusny kus stal cca okolo 700 tis + a este si doplacal kopu veci.
21. 12. 2015 15:03
Re: Levnost se nazapře
Přesně! Hlavním problémem Rapidu není konstrukce, ale cena! :yes:
Avatar - Emel
21. 12. 2015 10:54
Ideální konfigurace
Dobře, až na ta kola... takhle nějak bych si Rapid představoval. Lift, modrá, silnější 1.2TSI s 6MT, pokud možno Dynamic interiér... a z toho zbytku si holt něco odpustit, aby se cena nevyšplhala tak vysoko.
Rozbalit vlákno
7
Avatar - iudex
21. 12. 2015 11:42
Re: Ideální konfigurace
Súhlas (ostatne ako skoro vždy pri konfigurovaní).
21. 12. 2015 13:36
Re: Ideální konfigurace
V com je vyhoda takehoto Rapida oproti napr. novej Astre resp. hocijakemu kompaktu? Ak dobre chapem, tvoja konfiguracia je cennikovo cca 400tis. a jedine co ma napada je trochu vacsi kufor obetovany na ukor vyrazne uzkeho interieru. Jedine, ze Skoda dava vyrazne zlavy, to by mohlo menit vyslednu bilanciu.

Celkovo si nejak nedokazem predstavit objektivny dovod volit Rapid v cenovej hladine, kde uz sa stavia proti kompaktom miesto sub-kompaktom (Fabia a spol.)
Avatar - eLzyx
22. 12. 2015 08:15