Bože, proč? Proč musí každej článek o jakékoliv škodovce mít v prvním odstavci (když už ne v nadpisu) informaci o objemu kufru a tady navíc slovní spojení "hrdý majitel octavie III" ? Ku...a, co všichni furt kam vozíte? kupte si Avie. :-)
Pořid si dvě děti. Vezmi je občas na hory, na trénink, k moři, na kola. A budeš mít pořád co vozit. Plus barák. To je taky každou chvíli něco. Pokud sedíš sám v garsonce a čumíš do zdi, je ti kufr na nic…
Octávie má sice dlouhý kufr, ale oproti běžným autům je úzký, tak kola do ní nedáš. Jen na střechu, a to je stejné jako i u miniaut. Já osobně jak přesednu z jakéhokoli auta do Octávie, cítím se prvních 50 km jako bych jel na koze. Odskakuje, výhled do předu úzkým oknem mizerný, sedadla tak úzká jako kozí hřbet, že bezp. pásy si běžný Čech než si zvyjkne a zastrčí si je pod pr.del, zapíná do úchytu pro pásy spolujezdce. Dlouhý kufr také není terno, zkus se natáhnout dozadu a to ještě, když máš před koleny hrb (dodnes nevím proč tam je, je to asi jen prázdná dutina za vyčnívajícím plastem), který je vždy špinavý.
ty já nevím...máme dítě a u našeho auta nějakých 340 l. a naskládám tam vždy vše, co je potřeba. Kočárek, kufry a dalčí blbiny. Navíc nevím, do kterého auta nacpeš děti, bágle na týden a kola...ty kola stejně příjdou na střechu, nebo za auto. spíš než papírové litry je důležítá praktická využitelnost, jako je dobrý tvar a třeba otevírací zadní okno pátých dveří
Hlavne lide maji tendenci zapominat, ze se rodiny drive poskladaly do stodvacitek a kdyz bylo nejhur, tak i do trabanta. Rodinna auta se deli vlastne na dve kategorie - vejdou se tam tri detske sedacky, nebo nevejdou.
Naskládali, ale ono to tehdá o moc lépe nešlo, kdežto dnes tu možnost máš, tak proč se zbytečně omezovat a nevychutnat si třeba ten luxus, že se nemusíš omezovat? Já jsem schopný na dovolenou ve 2 (bez stanu a potřebné výbavy na kempování) obsadit celý kufr kombiku střední třídy po roletku a ještě něco občas hodím na zadní sedačku ;)
Tak kufr kombiku po roletku je vlastne kufr sedanu po viko. Ale jasne, neni problem vyuzit cely prostor velkeho auta, stejne tak neni problem se naskladat do neceho mensiho.
Problém je, že v sedane síce teoreticky máš podobný objem, ako v liftbacku, prakticky ale do kufra neleješ vodu, ani nedávaš kocky s hranou 10cm, ale reálne predmety. Pretože ak napr. veľký kočík cez veľký otvor liftbacku dáš, do sedanu Ti cez obmedzený otvor proste nevlezie.
tak je taky otázka, jak si člověk s tím skládáním pohraje...jasný, máš pravdu, že je fajn, když tam to místo je, ale často právě kroutím hlavou nad tím, jak sice papírově je kufr veliký, ale nepraktický..viz skládání zadních sedaček, kde vznikne obrovský hrb a v testech se to jen tak přejde. Já to považuju za větší problém, než nějaký tvrdší plast na palubce, kam nikdy normálně nešahám.
Ja čo mám odsledované u seba a v mojom okolí tak mi vychádza jedno. Čím väčší batožinový priestor tvoje auto má, tým viac nezmyslov na tú dovolenku so sebou vezieš. >:D A ak ideš s deťmi dupľom. >:D
Ale prd, dvě mám děti, baráky dokonce dva, nemám ani tažné a vystačím si s 370 litrovým kufrem a v zimě boxem na střechu :-)
Neříkám, že by se nehodil větší objem, ale jako kombi, pěkně bez schodu.
U Rapidu stejně jako u O I-III by měl být ve výbavě takový ten hák, jak se s ním tahají přepravky :-)
Vozíme, žijeme, přepravujeme, od toho auta jsou... pokud budu jezdit jen sám do práce a za zábavou, nebudu si kupovat Liftback, ale stačí mi dvoudvéřové kupé.... Pokud tohle nechápeš, hledej problém u sebe :-)
Myslim, ze Fostekova kritika smerovala viac na potrebu neustale v testoch Skodoviek hovorit o objeme kufrov ako o niecom vynimocnom - a spravidla postavit papierovu velkost kufra ako kriterium, ktore rozhodne o vitazovi porovnavacieho testu.
Na druhej strane je to smutne... ale ono Skodovky fakt oproti konkurencii vynikaju, ci skor vynikali, len tou papierovou velkostou kufra.
To ano, ale za tu cenu dostanes pokojne viac auta s vacsim kufrom aj u inych znaciek.
Hoci primarna kombinacia u Rapidu bude nizky stupen motorizacie a nizky/stredny stupen vybavy. To ano, tam Rapid asi tazko najde konkurenta, kedze pdobne auta ako Fiesta Sedan ci Mazda 2 sedan sa u nas nepredavaju.
Přesně tak. Další evropský unikát. Já naopak chci vyměnit kombi za sedan, protože praktičnost kufru u sedanu je pro běžné potřeby lepší. Vejde se tam i velký nákup nebo věci na dovču a zároveň to má akorátní tvar, nepoletuje to, neřešíš roletku a nějaké síťky, neboucháš se do hlavy o zadní dveře. Kombi využiju jen když chci dát dovnitř kola.
Jenže zapomínáš, že užitná hodnota kombíku je ve srovnání se sedanem úplně někde jinde právě díky možnoti pohodlně nakládat i větší věci. A třeba u kombíku koncernu VW tedy hlavou o zadní výklopnou stěnu opravdu nebouchá, a to měřím skoro 1,9 m! :-)
Ale vždyť to píšu. 360dní v roce uvítám sedan a max těch 5 kombi. Navíc máme zahrádky a nosiče na kouli. Proč vozit celej rok vzadu vzduch s poletujícím nákupem?
Keď si dokúpiš simply clever priehradky nič ti poletovať nebude >:D A to je ten hlavný dôvod maxikufrov u škodoviek, aby si človek potom ešte priplatil za to, za hento atď. >:D
Hodně teďka uvažuju o sedanu z důvodu nakládání a vykládání.. U combi a pod. mě štve, že si člověk vyluftuje celý auto, což je v tuhé zimě dost nepříjemné.. hlavně když vzadu někdo sedí a čeká až se naloží.
Pak mi přijdou dobré sedany co se dají zamknut s otevřeným kufrem - zamknu auto, aby mi v do něj nikdo nevlezl a vynáším/skládám néně cenný náklad co mám v kufru, to u combi nejde. Pro rodiny asi nic.. ale třeba na rozvoz zboží lepší...
Na to nepotřebuješ sedan, to umí moje Mazda3 :-) Chci naložit nákup, otevřu kufr, ale zbytek auta je zamknutý, zavřu kufr a je zamkutý spolu s celým autem.
To dokázal aj prvý Focus a stačilo k tomu len diaľkové. Dvakrát si stlačil odomykanie a otvoril sa len kufor. A umnohých iných áut naprieč značkami sa dajú podobné funkcie doprogramovať do ovládača aj keď nie sú v sérii.
Díky, ty jsi jediný pochopil. Asi proto, že jsi teoretický fyzik >:D
Jinak paka, nečumím do zdi v garsonce a jedno z mých aut je VW transporter, takže vím, co je to přepravovat, žít a další chytré výplody.
Šlo mě o to, že se o kufrech vždycky ve článkách o škodovkách tak žvástá - jako o modle
Naučte se číst, protože jinak je rejpání a moudra o garsonkách, mořích a horách jen vizitkou demence autorů...
Pa a hezký svátky
Cez víkend som bol so svojím liftom kúpiť stromček. Aj by bol vošiel dnu, ale mal som so sebou deti, tak som ho hodil na strešný nosič. Na čo pán vedľa skonštatoval, že potrebujem väčšie auto, on má veľké MPV a tam dá ako deti, tak i stromček. Toľko k pohľadu na potrebu veľkého auta/kufra. ;-)
Stromček kupujem raz za rok, lyžovať chodím dvakrát za rok, na výlet/bicyklovať/korčuľovať chodím každý víkend. Plus je kopec situácií, kedy sa veľký a skladný kufor proste hodí. Samozrejme povestnú chladničku (obľúbený to argument odporcov kufrov) si nechám doviesť, ale ak Idem povedzme do záhradníctva a kúpim nejaký stromček či väčší krík, je fajn, keď si to viem odniesť domov sám a nemusím kvôli 10 eurovej rastline objednávať 15 eurovú dopravu.
Na přepravu kol uvnitř nejsou kombi dostatečně velká. Vcelku na stojáka se dovnitř nevejde. Musíš minimálně sundat přední kolo a složit druhou řadu. Někdo položí kola na sebe, ale to je klidně mohu vozit venku, nemluvě o problematickém zajištění a i tak budeš muset složit druhou řadu. Venku je převezu i na kupé, tam kombi ničemu nepomůže. Takže pro dva, když ti nevadí, že budeš mít špinavé kolo v interiéru (což mně vadí), to může fungovat, ale pro rodinu těžko. Preferuji vozit kola uvnitř, takže bych byl rád, kdybych mohl vcelku strčit kolo do kufru, ale na to realisticky potřebuji dodávku. Nebo Magic Seats.
Jaké máte brusle, že se hodí kombi, nebo jaké krosny taháte na výlety, snad radši ani nechci vědět. ;-)
Nechytaj ma za orgán, ehm za slovo. ;-) Samo že bicykle nosím na streche, teda dva dospelácke, ale dva malé mi pekne vojdú do kufra. Podobne tak detské lyže, sánky, skrátka čokoľvek nie práve skladné, či už je to vertikulátor alebo mech mulčovacej kôry. Skrátka bežný praktický život; poznáš? ;-)
To mi připomnělo tu reklamu od Porsche, jak chlap přijede k nějakému tomu obchodu pro kutily a hodí pytel něčeho do kufru 911. :-) Měli takovou sérii reklam, byl tam i rozvoz dětí do školy a další spoty s 911 jako autem pro každý den.
Mým problémem vždy byly velké krabice - něco, co neprojde ani dveřmi. Pak opravdu potřebuješ tu velkou díru v zadku. A u těžkých věcí je fajn, když si to můžeš vytáhnout až na hranu (blíž k tělu, což je dobré pro záda), nemusíš to tahat přes schod z kufru. Případně to můžeš mít na paletě a vytáhnout to zdvihacím vozíkem (to dělám, když tahám těžkou elektroniku). Ale kolečkové brusle? Nebo pytel kůry, který v pohodě dostanu i do kufru sedanu nebo za přední sedadla? ;-)
No už sa blížiš k pochopeniu, práve o tom lepšom prístupe to je, nielen o absolútnom objeme. Btw. Ty máš sedan, keď ho tak vehementne obhajuješ? Ja som bol v tom, že máš prémiové SUV (keď nechceš verejne, stačí do SZ).
No vidíš, ja som riskol poľudštenú dodávku a po 5 rokov jazdenia som dospel k názoru, že by som ju s výnimkou MPV za nič iné nemenil. Rýchlostné limity platné v Európe zvláda vpohode, priestor je nadpriemerný, kufor bez schodu. Zadné sedadlá plus spolujazdcove sa dajú sklopiť do roviny, strešný nosič má sklápacie priečky, takže žiadna oštara s montážou/demontážou v prípade potreby. A že vozím "veľa vzduchu" nad hlavou? Komu to vadí? Nákupná cena bola na úrovni kombíku a prevádzkové náklady sú tiež v pohode - do 6 litrov sa vojdem aj so zapnutou klímou bez ohľadu na ročné obdobie. Takže popravde nechápem, prečo veľké kufre niekomu ležia v žalúdku. Zaujímavé že na väčšie SUV nikto prstom neukazuje, že by boli nadmerné...
Je podľa mňa blbosť mať menšie auto, pretože aj tých pár prípadov, keď kufor zaplním po okraj, veziem, lyže, alebo veziem práčku (naposledy pred týždňom :-D) mi za to stojí. Zháňať si odvoz, brať taxíka alebo mať o krk opreté lyže sú proste nepríjemnosti, ktoré neakceptujem.
Ten vianočný stromček, to je hádam normálka viezť ho na streche, to už ten pán predsa len trošku prehnal...
Rapid totiž nenabízí nic jiného lepšího než kufr, Jinak vpředu je úzký jak Fábie, není tak dobře odhlučněný jako OIII. Kia Ceed SW nebo i30 SW jsou větší, stojí stejně s podobnou výbavou, lepším odhlučněním plus delší záruka. To samé Ford Focus kombi, teď přijde Opel Astra kombi na trh atd.atd.. :-)
Rapid se povedl, je to hezké auto, s trochou nadbytku financí se dá s metalízou a alu koly udělat z Rapida elegantní autíčko, které působí v hierarchii automobilového průmyslu výše, než skutečně je, což ale neplatí cenou. Shodou okolností jsem absolvoval nedávno znovu po 2 letech jízdu v hodně podobné konfiguraci, jen na menších 15tkách a se slabší 77Kw verzí, cca rok starým kusem...a to taky na zadních sedačkách >:D
Motor znám i z jiných aut koncernu, s autem kupodivu jede statečně i ve 4 lidech, alternativa staré dobré VW 1.6MPI v Oktávii či Golfu, nic více, nic méně, co se dynamiky týká, jen je to díky turbu daleko příjemější.. pro Rapid jasná volba, jak píše autor.
Zbytek auta, navíc při jeho ceně (ten kus stál zrhuba 400 tisíc!) je žalostný. Opomenu-li plasty, šeď v interiéru, (povedený volant a grafika přístrojů alá Octavia je to lepší, co auto nabízí i v poměru třídy), nezachrání ani průměrné sedačky a hlavně naprosto stísněný pocit z interiéru. Jel jsem jen pár desítek kilometrů a vzadu je to opravdu za trest a to vedle mne seděla přítelkyně s dost subtilní postavou. Druhý velký průser je komfort, středočeská okrska, rány jak když jsem onehdá na LaguněII měl vymlácené silentbloky.
Rapid na mne díky tomu zase znovu působí hrozně rozpačitě. Na jedné straně za pořád dejme tomu rozumné peníze dostanu z exteriéru opravdu hezké, elegantní, až sportovně střižené auto, s rozumným motorem, ale bohužel se opravdu jedná o lowend. Jako služebák bych si nestěžoval, ale své peníze bych za Rapid utratit asi dost dlouho váhal, pokud bych hledal v této třídě vůz. Na první svezení i takový Fluence působí solidnějším dojmem dospělého auta.
rapid sa mi paci viac ako octavia... suhlasim ze v peknej farbe povedzme na 16tkach .. ( tie budu asi realnym pouzitelnym maximom aby netrpelo pohodlie ) ...... vyzera k svetu... z rapidu napriklad citim akosi viac skodovky ako z octavie ktora mi pride uz viac ako vw alebo audi... ale tazko to takto vysvetlit... ze preco.... proste to tak nejak citim.....
suhlasim s tou rozpacitostou.... niektore veci ( zatmavene sklenene veko na spacebacku v top vybave ) akoby hrali pomaly na premiu.... ale niektore ine detaily ( zadna naprava tusim z O1 ) su zase cisty lowend... je to hodne nevyvazene... rovnako to plati aj pre vzhlad... na jednej strane to ma razvor na urovni nizsej strednej.. na druhej strane je to uzsie auto ako mensia fabia ... ale ako celok je rapid celkom fajn.... ale nie za tu cenu kolko stoji..... tu to ozaj prepalili... ako sluzobak presne ako pises.. preco nie... ale dat vlastne peniaze za taketo nieco v tychto cenach... to by som si 3 krat rozmysel.... pritom ako vravim.... nevyzera zle ale je tu az moc tych ale...
Já bych řekl, že Rapid hraje právě na to, že prodává vzhled a to se mu daří. Je akorát velký, působí dynamicky, v lepší výbavě a na hezkých kolech vypadá jako solidní povoz, jenže technika je lowend, respektive né všechna, motorizace rozhodně špatné nejsou. Pokud by tohle všechno stálo do 300 tisíc, neřeknu ani popel, ale ty ceny hezkých Rapidů se 4válcem 300 tisíc pokoří a je otázka, jestli za to není lepší volbou třeba nějaký plnotučný hatchback či dokonce i nějaké kombi od jiné značky :-)
asi mas pravdu .... s tym vzhladom to bude presne ono .... a ja v rapide vidim aj akehosi vzdialeneho "nastupcu" starej dobrej O1 ;-) ... vieme ze O1 bola svojho casu na trhu relativne velke jednoduche auto od skody a nestalo este majland.... bolo oblubene u sukromnikov a aj celkom este dostupne .... aj ked ako vravim rapid mal byt stejne lacnejsi... aspon o tisicku ( v eurach ) .... tu mi uz pride ze cena neodpoveda tomu co za nu ocakavas ... ako sukromnik by som 12 tisic za zakladne tsi nedal... tazko teda povedat na koho rapid mieri... zeby firmy... alebo koho teda... lebo nie je uz daleko od cenovej hladiny kde sa pohybuje ako ty vravis "plnotucny" hatch ako golf ... astra... leon... a podobne
Tak teď si řekl pěknou kravinu >:D O1 byla i ve své době celkem drahá, nyní se dá sehnat slušná Octa levněji. Jednašestka v druhé výbavě Ambiente vyšla na půl míče v roce 2001 >:D
vtedy boli vsetky auta drahsie ako dnes... teta kupovala polo 44kw v r 99 a stalo 420 tisic ;-) .. vtedy boli ine ceny ako dnes .. kamarat zase tu prvu hranatu mazdu 2 s 1,25i v r 2003 a stala 430 tisic .. dnes nam uz ceny aut padli dole... dnes za 400 tisic mas uz golfa ... zmenilo sa to ;-) .. ale budme radi ze ceny za posledne toky takto padli... a nejazdia takmer vsetci len malymi autami ako kedysi
Ano, já vím, proto se divím že píšeš, že Octavia tenkrát nestála majlant ;). Řekl bych, že dnes je dostupnější než dříve a dokonce i za nižší peníz s použitelnými motory. Základ za bezmála 400 tisíc s 1,4MPI. A to třeba ještě někdo hodí ceník prvních Oktávek z 90 let, já jiný nenašel zatim >:D
myslel som to s tou cenou samozrejme v pomere k inym vozom tej doby ... ;-) .. kedze polo s 1,4 v zaklade stalo vtedy aj cez 400 ... tak octavia vychadzala vlastne este lacno ;-) peugeot 206tku 1,1 si kupil za 360 tisic a tak podobne.... proste octavia prvej generacia bola vzhladom k vtedajsim cenam aut vcelku este "lacna" vzhladom na svoju velkost... samozejme ze neda sa to porovnavat s dneskom ked si vies uz kupit male auto za 260 tisic... a vybaveneho golfa za 400
ale neslo mi tak az o cenu ... v prvom rade som chcel vyssie napisat ze rapid mi svojim "poslanim" a urcenim pripomina akoby nastupcu niekdajsej O1 .... proste je to vcelku velke a jednoduche auto...
Já si ho schoval. Mám ceník octavie z března 1998, když jsme ji tehdy kupovali.
Základní výbava LX 1,6 MPI 55 kw stála 349900 Kč.
GLX TDI 66 kw stála 429 900 Kč
SLX TDI 66 kw stála 475900 Kč (tu jsme kupovali, navíc jsme do toho dali výbavu navíc ABS + 26500 Kč, tažné zařízení za 18 000 kč + stříbrná metalíza za 8000)...pozitivum tehdy bylo, že každé SLX mělo v základu střešní elektrické okno. Od června už to pak dali i do SLX jako příplatek za 19 800 Kč.
tehdy ještě táta uvažoval o SLX TDI 81 kw, ale tehdy to bylo nový a báli jsme se té nastavitelné geometrie lopatek a tehdy v základu stála 529 900 Kč.
my sme takto preplatili feldu... ( v hotovosti by stala 260 ) ale nakoniec nas vysla niec cez 300 ... dnes uz scifi >:D .. ked si clvoek pomysli ze kupoval feldu za 300 tacov ... ine casy boli... druhe auto uz bolo na hotovost...
teta takto kupovala spominane polo 1,4 44kw .... v r 99 za 420 tisic... malo len metalizu a el predne okna.... plus nejake gumove rohoze ( nemalo ani posilnovac ) .... to bola palka .. ked si clovek predstavi kolko vtedy musel dat do takehoto maleho auta ( este k tomu takmer bez vybavy ) .. a co sa da za podobne peniaze kupit dnes... neskutocny rozdiel
Ocividne neberies v uvahu ze Kc nie je SKK. O1 zacinala od pol mela vtedajsich korun hola bosa. Slusny kus stal cca okolo 700 tis + a este si doplacal kopu veci.
Dobře, až na ta kola... takhle nějak bych si Rapid představoval. Lift, modrá, silnější 1.2TSI s 6MT, pokud možno Dynamic interiér... a z toho zbytku si holt něco odpustit, aby se cena nevyšplhala tak vysoko.
V com je vyhoda takehoto Rapida oproti napr. novej Astre resp. hocijakemu kompaktu? Ak dobre chapem, tvoja konfiguracia je cennikovo cca 400tis. a jedine co ma napada je trochu vacsi kufor obetovany na ukor vyrazne uzkeho interieru. Jedine, ze Skoda dava vyrazne zlavy, to by mohlo menit vyslednu bilanciu.
Celkovo si nejak nedokazem predstavit objektivny dovod volit Rapid v cenovej hladine, kde uz sa stavia proti kompaktom miesto sub-kompaktom (Fabia a spol.)
Škoda a vysoké slevy? >:D Kolega chtěl kupovat Spacebacka a z 5 prodejců mu jeden byl schopen slevit maximálně 10000Kč, zbytek se pohyboval kolem 5000Kč, případně zimáky "grátis".
Já bych šel určitě do hb, lift na mě u Rapidu působí až moc lowendově.
A 17"ky bych si asi k vůli vzhledu nakonec neodpustil, dal bych na ně CSC3, které umí slušně tlumit i při nízkých profilech.
Rozumím, ale nesouhlasím. HB je tu mraky, můj osobní favorit je Ceed (prostě se mi líbí), ale klidně Pulsar nebo cokoli jiného. Pro mě je Rapid zajímavý právě tím liftbackem, pro mě je to i designově hezčí karoserie, to auto vypadá dospělejší.
Pravdu máte obaja. Je pravda, čo píše label, že Rapid lift pôsobí tak lowendovo, ako malé auto, ktoré chce byť veľkým (a do nemalej miery sa mu to darí), kdežto Spaceback môže v dobrej výbave vyzerať vcelku šik. Ale ako píšeš Ty, hatchbackov je plno a tam to má Spaceback ťažké, kdežto lift v podstate nemá konkurenciu (najväčšou konkurenciou je mu vlastná sestra Octavia, ale tá je zase cenovo inde). Takže paradoxne hoci je Spaceback krajší, vybrať ho z masy lepších hatchov je ťažko odôvodniteľné, kdežto lift vyhráva v podstate kontumačne.
Pardon, ono už je to popozítří co? >:D Tak teď už se tu mohou objevit ještě Oktávkáři s 1.9 TDi za 3 litry kombinovaně, do toho Barik s V8 za 5 litrů s platem vajec a bude to ta pravá vánoční atmosféra >:D
Věřím, že ano - ale i třílitrové naftě ve dvoutunovém autě se v normálním provozu (šolíchání mimo město a jízdu 10 kmh pod limit) k těm osmi litrům vůbec nechce.
Ja som mal rental Ford Taurus, benzin, 3 litre, 6 valcov, tusim OHV, a jazdil som v priemere za 8 litrov (asi 3000 km). Co ma dost prekvapilo - ale bolo to minimum mestskej premavky a jazda v sulade s americkymi rychlostnymi limitmi + 10 percent. Takze vacsinou automat zaradeny na 'overdrive'.
Toyota Auris Touring Sports, s motorom 1.2T v najvyssom stupni vybavy Executive stoji 499 900.
Rozmyslam, ake racionalne dovody moze mat clovek, ktory ma pol miliona a uvazuje o tomto Rapide, aby sa pri vybere rozhodol pre drahsie auto o triedu nizsie a nesiel by napr. do tejto Toyoty.
Mimochodom, Auris kombik s tymto motorom sa v zakladnej vybave sa neponuka, v strednom stupni je 50 tisic lacnejsi ako Executive).
Re: Nie je pol miliona za tento Rapid trochu vela?
tiez nerozumiem na koho rapid mieri..... uz sa tu o tom pisalo... v drahsej vybave s lepsim motorom si uz vo vodach golfu, ceedu, meganu, astry.... tak fakt neviem.. a zaklad zase tiez az tak uplne zmysel nedava vzhladom na nie prilis lakavu zakladnu cenu a vybavu a vykon a celkove know how.... je to urcite aj o kompromisoch.... kto chce elegantny lift ale nema na octaviu tak vie ze astra ani golf mu lift nedaju... tak ma jedinu moznost prave rapid... alebo naopak.... kto chce kufrom vacsi hatch ( ako nahradu za starsie mensie kombi napr polo variant ) ktory je uz skoro ako kombik ale nema na drahe vacsie kombiky .. moze ist do spacebacka... ktory ma cez 400 litrov dobre dostupneho a vyuzitelneho kufru.... a auto je pritom stale dost kompaktne
Re: Nie je pol miliona za tento Rapid trochu vela?
Pravdu máš, já tu cenu rapida taky nechápu. Podle mě je to taková alá cena, čekající na skodaplus, kde to auto půl roku staré v této výbavě koupíš za 350.
Upřímně, když bych měl rozpočet půl mega a hnal se za kombíkem, tak se už dívám rovnou na octavii combi...
Re: Nie je pol miliona za tento Rapid trochu vela?
nemusia byť racionálne, môžu sa iba tak tváriť. Je to škodovka, má najhustejšiu sieť, je naša, všade mi ju opravia, nemá drahý servis......... Okrem toho si myslím, že mnohí ľudia nevedia, že rapid je vyskladaný zo starších komponentov alebo im je to jedno. Chcú škodovku a octavia im už podrástla, berú rapid, nech to stojí, čo to stojí.
Re: Nie je pol miliona za tento Rapid trochu vela?
Ty budes asi posledny clovek na svete ktory nevie nic o tom, ze skodovky sa nekupuju za to co ti vypadne z konfiguratora, vsak?
Mne osobne je sice zjednavanie proti chuti (pripomina mi to nedostojne handrkovanie na arabskom trhu kdesi v Marakesi), ale co naplat, Skoda si na tom postavila svoju predajnu filozofiu. Bol som nedavno pri kupovani jedneho Rapida, a ani som sa velmi do toho nemusel stariet. Prvu zlavu predajca ponukol sam, len co vytlacil konfiguraciu. Ocividne aj jemu pripadala ta cena sialena...
Re: Nie je pol miliona za tento Rapid trochu vela?
Že zmiňuješ Toyotu... jsem se před pár měsíci pobavil, když jsem si všiml, jak v cenících drobným písmem píší, že nabídka platí pouze pro skladové vozy. Normální ceník, žádný jiný nemají, pokud vím. To jsem nečekal a nikdy předtím jsem si toho nevšiml (nepřekvapilo by mě, kdyby to tam bylo i dříve, jen jsem si nevšiml).
To asi hovoris o Aste J, nie? Tam okrem nadvahy bude zasadny rozdiel aj vo vybave. On trochu inak bude zrychlovat Rapid v zaklade (volant a kolesa) a inak v plnej vybave, ktora zodpoveda nic moc vybavenej Astre :-)
Aj ked je fakt, ze ta "stara" potrebovala nutne 1.6T, aby bola nadpriemerne dynamicka.
tak som to myslel, 1.4T len priemerna, 1.6T uz slusne zvezenie.*
Aj ked asi aj ta 1.4 by v pasme 160-200 zrychlovala citelne lepsie ako spominany Rapid, predpokladam, ze tam stropom kratsie sprevodovanie z dovodu obezity a nie aerodynamicky odpor.
*Pre mna je priemer 0-100 za 10s a 80-120 za 8s, 0-160 cca 30s, to dnes da hocico s trochu lepsim motorom. :-)
Neni problem v sedmnactkach. Problem je jednak maly celkovy obvod kola, protoze guma s profilem 40 je na 17" disk malo a kdyz uz je vyrobce nabizi (a Rapid velly kola potrebuje) tak by mel byt schopen zajistit akceptovatelny jizdni komfort. K cemu je dobre, ze lacine auto u ktereho se musi pocitat s vysokym zatizenim, zvladne losi test lepe, nez etalon Ford Focus, kdyz se s tim potom neda jezdit.
suhlasim...... problem je len male mnozstvo gumy.... proste tento nizky profil je na nejake to bezne pouzite na nasich cestach nevhodny... na niektorych foto to dost bije do oci.... disky velke ale ta guma okolo nich takmer "ziadna" .. nie je to vlastne ani moc pekny pohlad aj ked samotne disky su paradne
přesně tak. Na tohle rapid doplácí, ale i v 15", protože ať je to jak chce, tak rapid na 185/60 R15 je prostě málo. Stejně tak 215/40 R17 je prostě nesmysl.
195/60 R15, 205/50 R16 a 215/45 R17 by tomu autu hodně pomohlo a bylo by to lepší co se jízdního komfortu týče.
16tky napriklad s tucnejsiom rozmerom 205/60 su podla mna uz komfortne ale nie su to este ziadne balony.... tento rozmer ma cruze... lancer... aj SX4 a par dalsich aut ... ukazuje sa mi to ako idealny pomer mnozstva pneu ku velkosti disku ;-) ... :yes:
to mas pravdu... na oko to pekne vsetko vyzera ked to ma nizky profil ... a asi aj o to hlavne dnes uz ide .. vzhlad.... pritom viac gumy nie je vobec na skodu...
keby bolo tsi za 10 tisic nepoviem pol slova.... ale v tych cenach akych sa rapid u nas predava je to ozaj hodne diskutabilna volba .... ze preco prave ist do rapida....
Naprostý souhlas. Nejde jenom o tom, že Rapid je vpředu stejně úzký jako F3 a vzadu jen o 5cm širší, jde o to, že cekově se šetřilo na odhlučnění a TSI motory stále nejsou doladěny k bezporuchovosti, viz. forum škoda. Jednoznačně Rapid musí stát do 300tis. v nějakém normálním základu s klimatizací, jinak vychází lépe snad ve všech parametrech konkurence. Vůbec doporučuji se projet např. v Kia Ceed SW, Ford Focus kombi, zejména na dálnici je rozdíl o třídu(což vlastně sedí, protože Rapid má přibližně stejně velký podvozek jak R.Clio !!:-) )
No mě se ty 17 líbí moc. Asi jsem si na ty větší disky už nějak zvykl. Na MPSách jsem měl 18 a na X5 mám 19 a pokukuji po 20....nabízí i 21, ale to už bych měl strach, že by to v M paketu moc drncalo. ;-)
Opticky ty sedmnáctky potřebuje každý Rapid, problém je, že při obvodu kola z Fabie už se s nimi dostaneš na hodně nízký profil pneu (215/40/17"), z profilem z Octávky (225/45/17" = + 15,25 mm) by to ještě bylo v pohodě a navíc by to vypadalo líp.
Ako píšeš, Rapid lift sa vizuálne hrá na menšiu Octaviu, technicky je ale skôr väčšou Fabiou, tie rozmery kolies to len potvrdzujú. 40% profil pri tej šírke znamená minimum gumy a to je vidieť aj na pohľad.
To ja treba souhlasim s tim, ze lift ma az sportovni strih. Ta linie strechy, pomer previsu a rozvoru a sirsi zadek, nez predek, vypada dobre. Spaceback naopak vypada jako vagon. A prave cim vetsi kola, tim je ten rozdil propastnejsi.
Ony také ta kola celkově malá (obvodem) jsou, a to bez ohledu na velikost samotného disku...
Octavia má i s 18" diskem vyšší profil pneu, než tohle na 17".
DCC u Octavie od 81kW motorizací včetně, na podzim pak BlindSpot, Smart Light Assist, LED světla, další generace infotainmentu, el. páté dveře pro liftback
- volitelnou víceprvkovou nápravu pro motorizace od 110kW u Octavie v rámci paketu Sportline, 4x4 i pro 2.0TSI/162kW 6stup. mech.
- vyhřívaný volant pro Octavii, Superb, Rapid a Fabii
- parkovací kamera s ostřikovačem pro Superb
- adaptivní tempomat, kožené čalounění a parkovací kameru pro Rapid
- motorizace 1.4TSI/110kW ACT pro Fabii, low xenon světla
- vyhřívané čelní sklo pro Fabii i Rapid
- nový infotainment s možností bluetooth, multifunkční volant, zakrytí kufru, climatronic, TSI a celkový facelift pro Citigo.
Za aktuálne insiderské info :yes:
DCC poteší, hlavne verziám s torzkou to iste pomôže. Voliteľný multilink ma ale prekvapuje, to by som nečakal, každopádne hlavne pre masové TDI je to vítané, čo si pamätám, tak bežná Octavia s 2,0TDI (na 18") bola práve vďaka torzke tvrdšia, než RS so zníženým podvozkom, ale s multilinkom. Uvidíme, či si za to ľudia budú reálne priplácať, predsalen väčšina kupujúcich asi netuší rozdiely.
Elektrický kufor poteší, je to taký pánsky pr.d, ale robí to luxusný dojem, parkovacia kamera pre dlhý Superb je tiež užitočná, v Rapide až skoro zbytočný luxus.
Celkom mi uniká Tvoj príspevok. Jednak Dixik sa tu osvedčil ako spoľahlivý zdroj informácií o Škode, jednak aj keby si takéto niečo napísal pred ním, na to nie je copyright. A ak si to Ty ako skutočný insider zverejnil naschvál s chybami, tak to radšej nepíš nič, urobíš lepšie. :-!
Osvědčil se hlavně zaručenými informacemi, které až tak zaručené nebyly. Barevný maxidot pro Superb II, bi-turbo u předchozího Passatu, nejnověji perlička v podobě FL OIII v Ženevě nebo aktuální úlet s doslovným přepisem zjevných nesmyslů.
O volitelném multilinku se mluví dlouho, prvně asi u Seatu. Jinak 2,0 TDI může klidně dojíždět na tuhý stabilizátor, což není nic neobvyklého u těžších motorizací.
No jenže o kolik bude levnější než Octavia, když ORS je od 650 a tady máš Rapida za 500? A Octavia má kopec výbavy, multilink, 2.0TSI? Smysl by to dávalo jen jako nějaké puristické auto, odlehčené... ideálně se skořepinama :-) , za pár korun. Pamatuješ ještě... Škodovka kdysi prodávala takovou nějakou Feldu.
Felicii? To fakt nevím, hoď kdyžtak odkaz. A o kolik levnější? Tohle je přeci sporné, ORS TSI od 650ti tisíc je super nabídka, ale vlez do konfigurátoru, narvi si třeba 1.8TSI nebo 2.0TDI výbavou a jsi skoro na milionu, stejný problém je i tohohle Rapida. Buď si dáš sportovní verzi, nebo individualizuješ a vylezeš na stejnou ne-li vyšší cenu a ve výsledku máš slabší a horší auto za víc peněz :-) Kdyby byl Rapid RS klidně i s tím vyhoněným 1.4 TSI co byl ve Fabii II RS za 500 jako základ, věřím, že by se kupci našli :-)
ty hele, co ty s tou rucni brzdou prosimte za jizdy delas, ze ti tak chybi? ... nesedis nahodou na ni a nedela ti to dobre? ;-) a co elektronicky starter? ten akceptujes nebo nahazujes auto po staru klikou??
ja ji uz v tretim aute v rade nemam a teda nechybi mi ani trosku. naopak. umi vse, co klasicka rucka a jeste mnohe veci navic. no a protoze mi dalsi klacek vedle saltpaky neprekazi, je tam vice mista na jine uzitecnejsi prvky.
Není pravda, že el. P brzda umí vše, co ručka. Právě že u ní vůbec nemůžeš regulovat rychlost zatažení ani míru zatažení. Umí jen tupé zapnuto/vypnuto, je pomalá a ještě přitom vydává příšerné zvuky. Navíc je to drahý elektronický prvek s potenciálem drahé opravy do budoucna. Proč bych něco takového proboha měl chtít ve svém autě?!! A nechat se přitom okrást o nádherný mechanický řidičský ovládací prvek?!! A že se mi na místě páky objeví o kastlíček nebo prohlubeň na pohárek navíc? To je přece úplně směšný argument, to je to poslední, co při výběru auta řeším, mě zajímají především jeho řidičské kvality a celková prostornost!
ale to je furt to same. rucni nebo-li tez parkovaci brzda se nepouziva za jizdy, ale kdyz auto stoji. u ni nepotrebujes zadny meziucinek - proste je bud zapnuta nebo vypnuta. za jizdy ji pouzivas pouze v pripade, ze ti selze ta normalni (nouzove brzdeni). mechanicka spolehlivost standardni rucni brzdy je nevalna, casto brzdi blbe (obvykle kazde kolo brzdi jinak), zvuk aretacnich zubu priserny (ja jen kdyz vyjmenovavas ty pseudo duvody odmitani te elektronicke). muzes se trochu rozepsat o tom, co s tou rucni brzdou delas, ze by ti elektronicka snizovala miru ridicske kvality?!
p.s. never tomu, ze je pomala - ten system je slozitejsi nez si myslis, pri rozjezdu reaguje prakticky okamzite (ne vzdy je totiz zatazena, jen neni odbrzdena normalni brzda - tam pak odpadaji jakekoliv zvuky)
p.s.2: a samozrejme lanovod si opravi kazdy trouba, kdyz se ti rozbije ta elektronicka, budes platit. proto se te napriklad ptam, jestli nemas auto na kliku, protoze i starter se ti muze vysypat.
Přesně tak, elektronická využívá dle potřeby provozních brzd (rozjezd do kopce, nouzové brzdění, kde funguje i ABS/ ESP). V tom, k čemu má parkovací brzda sloužit, je elektronická lepší. Bavím se samozřejmě o plnohodnotné, ne o tom bastlu s motorem tahajícím za lanka.
Zdá se vám zvuk aretačních zubů příšerný? Tak zmáčkněte to tlačítko na konci páky a uvidíte, že to jde i bez zvuku a počítání zubů :-)
p.s.2
Ono je to vždycky o relaci přínosy/náklady. Elektrický startér přináší výrazné zvýšení komfortu pro řidiče a zároveň je to jedna z nejlevnějších a nespolehlivějších elektrických součástek v autě. Věci jako automatická ruční brzda, elektricky nastavitelné sedadla, automatické dovírání dveří (atd atd) ... to jsou věci, které zvyšují komfort o mnoho míň a přitom jejich případná závada stojí víc. Ani já tyto věci v autě nechci, protože z mého hlediska je jejich přínos záporný.
no ja uz videl aut sjetych z kopce, kterym majitel nechal klasickou rucku ureznout...
prinos kazde veci je omezeny na oblast jeji funkce, to je jasne. zrovna ale tohle udelatko je velmi sikovne a pouzivas ho v podstate neustale. ja jen ze arese tady dela jak gumovy, ze si golfa nemuze kvuli teto standarni vecice koupit a v teto tride si musi za klasiku priplatit napriklad formou koupe octavie ;-), ale aby mi vysvetlil, v cem ho ta elektronicka brzda za jizdy omezuje, to ne.
Přesně tak, a v principu to tak bylo se vším, od elektrických světel, přes elektrické stěrače a všemožné posilovače, klimatizaci, až po automatickou převodovku.
Ještě poměrně nedávno spousta lidí považovala klimu v autě za zbytečný "přepych", a dnes se bez ní prakticky nedá prodat auto. ;-)
white label:
U klimy je to právě o tom, že klesla ta nákladová strana. V dobách první generace Golfu stála příplatková klimatizace 1/5 ceny auta, při zapnutí citelně ubírala dynamiku a o dost zvyšovala spotřebu. Dnes stojí klimatizace tak 1/20 ceny auta, spotřeba se u dnešních kompresorů s proměnným výkonem zvýší jen o pár desetinek litru a když unikne náplň, tak vám to skoro na každém rohu za pár stovek doplní.
Ano, můžou v tom být i předsudky, ale pořád lze racionálně vyhodnotit přínosy vs. náklady. Málokomu by se chtělo v dešti startovat auto klikou nebo zapalovat plamen ve světlometech s karbidem vápenatým. Proto právě startér a světla patřily k prvním elektrickým spotřebičům, protože přínos byl velký.
A pak jsou věci, jejichž poměr přínos/náklady není pro zákazníky zajímavý a proto se masově nerozšířily. Vezměme si třeba Cadillac z 50. let. Automatická převodovka, automatické přepínání dálkových světel, elektrické otevírání kufru, vzduchové odpružení, elektrické nastavování sedaček ... ani dnes po 60 letech nejsou tyto výbavové prvky u běžných evropských aut moc rozšířeny.
No, Arese to nepochopí, protože volant, tři pedály, páku manuální převodovky a páku parkovací brzdy považuje za nedotknutelné řidičské artefakty, na které se prostě nesahá. :-) Ano, jsou i tací řidičsky degenerovaní jedinci, kteří se těší na "autonomní vozy", ve kterých už nebudou muset řídit vůbec, "protože je to pohodlnější". Jenomže Arese se nechce nechat vozit, ale co nejvíce si vychutnávat samotné ovládání auta, víme?
P.S. Znovu a již asi po desáté opakuji - el. P brzda mi nevadí, pokud mi výrobce auta dá na výběr - jako třeba Opel v případě nové Astry. Je to prostě podobné, jako když vyžaduji možnost volby mezi benzínem a naftou nebo mezi manuálem a automatem. Pokud se mě ale výrobce snaží svým diktátem el. parkovací brzdy znásilnit, má u mě utrum a jdu ke konkurenci. Než mě obviníš z "bychařství", věz, že shodou okolností si jdu zrovna zítra k dealerovi nové auto objednat a můžeš vzít jed na to, že el. P brzdu samozřejmě nemá! (A není to Rapid) :-):-):-):yes::yes::yes:
hele a povis mi teda konecne uz jednou k cemu tu rucni brzdu pouzivas za jizdy? a co si jdes poridit do garaze? ... ta prvni otazka, to me fakt zajima, ja jezdim autem rad tak, ze ho ridim. opravdu ridim, ale fakt nevim kam do toho celeho zasadit tu rucku. ta druha otazka, to uz je takovy tresinka na dortu , ze by ses pochlubil jestli to neni tajne a tak... kazde nove auto v garazi je pekne.
Ruční brzdu za jízdy sice většinou nepoužívám (i když v zimě se může hodit,že), ale tu poctivou páku pod svoji pravačkou prostě musím mít, abych se cítil řidičsky šťastný a spokojený, stačí? Navíc mě s ní baví pracovat, když třeba parkuju do řady za sebou stojících aut v prudce stoupající ulici. Tam si to s el. P brzdou vůbec nedovedu představit! O svém novém autě bych zatím pomlčel, ale neboj, dočkáš se :)) Teď na něj budu muset 3-4 měsíce čekat, než dorazí z výroby a pak samozřejmě zpracuji jeho důkladnou uživatelskou recenzi na www.mojeauto.cz:-)
no dobre, takze ji sice k nicemu nepotrebujes ;-) (pac v zime se hodi akorattak na blbnuti na parkovisti a to jeste nesmis mit 4x4, no a co s ni delas v tom kopci takoveho, ze to nemuzes vyresit pedalem, to je holt tvoje tajemstvi ;-) ), ale proste ji chces. holt kdyz ji milujes, neni co resit :-)). na recenzi se tesim, dekuju za pozvani, preju prijemne cekani, nve auto je vzdycky prijemna udalost. ja jse se po peti mesicich cekani v srpnu dockal passata.
Když jsem napsal "ještě poměrně nedávno", nemyslel jsem až tak "hlubokou" minulost jakou je Golf I. g.
Vůbec nemám problém pochopit, když někdo nechce investovat do některých položek příplatkové výbavy. Ale tady se poslední dobou nejvíc řeší elektrická parkovací brzda, která bývá u daného modelu už v základu (bez dalšího příplatku). Jsou tu uživatelé, kteří by ji údajně rozhodně nechtěli ani zadarmo, nebo by si dokonce byli ochotni naopak připlatit za klasickou mechaniku. Podobně je to i u automatů (včetně dvojspojek), je tu dost lidí, kteří by jej nebrali ani zadarmo. To je to, co jsem v reakci řešil, ne neochotu připlácet si za něco, co někdo nutně nevyžaduje/nepotřebuje. Já si např. taky záměrně nepřiplácím za elektrické nastavení sedadel, ale určitě přijde doba, že to prostě bude v obecném základu (a takové případy už jsou). Potom rozhodně nebudu hysterčit na webu (viz "ručka") jak je to hrozné, že už si nemohu (jako dřív) šoupnout sedačku zezadu dopředu (krajní polohy) tak rychle, jako to šlo s mechanikou. Prostě to vezmu jako všeobecný pokrok směrem ke komfortu.
Pumpování pákou u studny mělo také svoje "kouzlo", a přesto má dnes skoro každý čerpadlo...
Co se týče automatů, tak jsem také jeden z nich, zadarmo je pro mě drahý :-) S tou brzdou, pokud by to bylo jednoduché a spolehlivé, tak bych to bral, ale pokud by to mělo být jako v dřívějších Passatech, tak to ne. Protože na autě je největším komfortem to, že mě přepraví z místa A do místa B v požadovaném čase. Když kvůli stávkující automatické brzdě budu volat odtahovku, je to velmi nekomfortní situace. Na svém autě podobně vnímám elektricky ovládaná okna ... jejich porucha (už se mi stala dvakrát) snižuje komfort tak, že by komfortnější bylo ruční ovládání.
Promiň, ale z řidičského hlediska srovnáváš hrušky z jabkama. Montáž klimatizace mě nijak nezasahuje do způsobu ovládání auta, zato el. P brzda zásadně! :'-(
Pěkné auto (Spaceback) i pěkně fortelně udělané, ale za nesmyslné peníze.
Momentálně bych šel spíš do i30 s atmosférickým motorem - jízdní vlastnosti srovnatelné, zavazadlový prostor taky, prostornější kabina (šířka a zejména vzadu). No a především podstatně nižší cena za srovnatelnou výbavu.
Plavací záď se nekoná? Jezdil jsem s Rapidem 1.6 TDi MY 2014 a to auto v zatáčce tak plavalo, především na zadní nápravě. Až mi to přišlo nebezpečný. Respektive byl to dost nepříjemný pocit. Za mě by podvozek naopak chtěl přitvrdit a větší kola bez pochyby! Jinak se s tím nedá vjet do zatáčky bez strachu ve více než 50ti km/h.
To není o neumění řídit. To je o pocitu. Umím řídit, závodil jsem v autech, takže nejsem žádný amatér. Testoval jsem právě Rapid a jel jsem velmi rychle a pocit to nebyl příjemný, protože ta záď to prostě nedávala. Samozřejmě se s tím jet rychle dá, jen v tom podvozku necítí člověk jistotu. To je vše.
Zad to nedava az ve chvili, kdy se ocitnes v hodinach. Do te doby to nedava akorat ridic :-)
Navic pretaciva tendence je prece to prave a sportovni, ne?
Souhlasím. Asi jsem to napsal trochu moc zkratkovitě nicméně bylo to myšleno tak, že záď je taková neposedná. Nepřidává to na pocitu sportovnosti, jako spíš nejistoty. Samozřejmě každou zatáčku jsem já i auto vybral >:D Ale jde o ten pocit, kdy člověk ví, že je relativně blízko limitu auta. Oproti Octavii s víceprvkem je ten rozdíl víc než markantní. Tam, kde si člověk mohl dovolit to vpálit ve 130ti v O3, tam Rapid už ve 110ti byl nervózní.
kdybys nebyl amater, nikdy nenapises tak stupidni zkratku, ze se neda vjet do zatacky bez obav vice nez padesatkou. budiz ti pro informaci, ze kazda zatacka je trochu jina, dominantnimi faktory na bezpecnou rychlost jejiho projeti jsou zejmena jeji polomer a povrch. zkratit to na jedno cislo je nic nerikajici hloupost. dale ani nemusis byt zavodnik, abys vedel, ze tato predokolka je jako obvykle pri sportovni jizde slaba zejmena na predku.
Většina lidí to naprosto pochopí. Ale budiž. Rýpňete si.
Děkuji za informaci, že každá zatáčka je jiná. Doteď jsem jezdil tak, že jsem zatočil volantem vždy o stejný úhel a doufal, že to výjde.
Na předku s autem není problém. Když umíte řídit, tak není žádný problém s autem obecně. Jediná věc, o které se bavím, je houpající se náprava, která nepřidává na pocitu jistoty v zatáčce. Tečka!
:-) ja s rapidem problem nemam, v zivote jsem s nim nejel, tohle auto ale v losim testu napraskalo mondeu (nebo to byl trojkovy focus, uz nevim). plyne z toho pouze a zejmena to, ze na zadku je to auto naopak velmi dobre (z hldiska drzeni stopy). bez ohledu na tve dojmy zavodnika. tecka!
no tak abychom tu zase nerozvadeli minimalni prinos viceprvku v zadu, co? ;-) pochopitlne rapidv uprave wrc s tim seriovym sdili jen jmeno a priblizny vnejsi tvar ;-)
nemam tuseni, o uprave wrc jsi tu zacal ty, ja jen v obecnosti konstatuju, jaky nepatrny rozdil byva mezi autem wrc a jeho seriovou predlohou ;-), nikterak to nema vliv na tve tvrzeni, ze i kvalita vlstniho povrchu ma vliv na chovani vozu (s cimz samozrejme souhlasim).
ze ma rapid klasickou vlecenou napravu samozrejme vim.
Ta "kaňka" je do značné míry způsobena tím, že když někdo skládal Rapida i jako náhradu za Octavii Tour, nedal mu bohužel obvod kol z Ocatvie, ale z Fabie. A nefunguje to ani prakticky (komfort), ani opticky ("velké" auto na malých kolech), zvlášť u liftbacku to působí i opticky hodně nepatřičně. :no:
kupoval jsem ho loni za necelých 300 v plné výbavě s 1.2 LPG nejhorší jsou na něm akorát detaily jako spasování dílu katastrofa a interiér nic moc Ale je neskutečné jak skvěle to auto tlumí nerovnosti a hlavně ten kufr
Ono totiž další výhoda kombi není jen ten kufr ale taky místo nad hlavou vzadu a s ním mají problém všechny sedany respektive liftb. Rapid
Potom u Rapidu neštasné umístění denního svícení společně s mlhovkou Logan ho má přímo v hlavním světlometu. ps.Nikde jsem ještě neviděl test té 0,9 TCE s továrním LPG která nahradila tu 1,2 LPG
Taky jsem se služebníma rapidama najel pár set km a těch kaněk na kráse vidím víc.
1) na low cost přehnaná cena kterou atakují standartní auta nižší střední v základu, korejci, Megane, astra atd.
2) totálně plastový interiér bez jakéhokoliv nápadu či oživení, jeden z nejhorších a nejnudnějších které jsem kdy viděl. Z něj ten low cost opravdu tryská.
3) podle mě stále zbytečně tvrdý podvozek ( jezdil jsem jen liftback ). Toto nechápu, protože vzhledem k tomu že měl nahradit Octavii tour 1 a poté 2 generaci, tak obě měly v benzínových verzích příjemně komfortní podvozky.
Vše je tedy snadno řešitelné ale Škoda dělá v posledních 2-3 letech všechny kroky k nápravě až z donucení zákazníků popř novinářské kritiky a někdy ani to ne. Chtělo by to ze strany Škody více sebereflexe a menší odtržení manažerů od reality.
Interiér neberu. Má pár slabších míst - výplně dveří, loketní opěrka... jinak je to ale architekturou plnohodnotný moderní interiér. Třeba v tomhle provedení tady je to pro mě plnohodnotný mainstream, sedačky a volant patří k tomu lepšímu.
Říkáš A ale k tomu je potřeba dodat ještě to B. ano na fotce v odkazu je interiér v nejvyšší výbavě a se sportovním paketem ( volant, sedačky ) a to opravdu snese optické i ergonomické srovnání. Nyní je potřeba dodat to B - cena u takového auta které jsem si zkusil nakonfigurovat tj. Style 1,2 TSi 66Kw + metalíza + sportpaket je nejméně 389 000Kč. A za to už dostaneš Golfa se stejným motorem a srovnatelnou výbavou, leona levněji možná o 50000Kč, a to nemluvím o korejcích, francouzech či nové astře. Nic to ale nemění na faktu že interiér v základu je černo šedý plastový a nesmírně nudný bez jakékoliv invence. ty plastové výplně dveří ala Fabia jsou prostě příšerné, loketní opěra jak by smet a to i nejvyšší výbavě.
Jasně, ten sportovní paket stojí 5.900 a dá se objednat od prostřední výbavy. K tomu povinně kožený paket... minimálně taky pět a něco, nebo sedm a něco s tím sportovním volantem, nebo dvanáct a něco s multifunkcí. Celkem dost, ale je to zrovna něco, co by mi u auta udělalo radost.
budu trochu oponovat...nejodpornější je interiér v základu...černočernej hnus...ani kličky otvírání dveří nejsou chromový. V lepší výbavě je palubní deska bez chyby...líbí se mi jak je jednoduchá a dává pocit "dospělý" škodofky. Ale výplně dveří jsou o dvě třídy níž a nezakrytovaný pojezdy sedaček jakbysmet
".. vzhledem k tomu že měl nahradit Octavii tour 1 a poté 2 generaci, tak obě měly v benzínových verzích příjemně komfortní podvozky.." >:D >:D >:D
Zalezi na definici slova; podvozek na urovni uskakane kozy bych to predefinoval ja. :-!
A vidím že se tady opět objevil jeden z mnoha tlachalů co má rád domácí zvířectvo s rohama. Jel jsi s těmi auty vůbec někdy? Já ano, takže vím o čem mluvím.
Rapid by bolo uplne fasa auto, keby bolo o tisíc eur drahsie ako logan - lenze ono to stoji ako dva logany. Fakt nechapem, kto za auto bez tlmicov a s roxorom namiesto zadnej napravy zaplati taketo peniaze. Vacsina ich beha v zakladnej vybave, na zakladnych kolesach. Na to auto je zle sa len pozriet.
tiez vidim problem v cene... zakladne tsi vo vybave active za 12 a pol tisic eur je proste pre menej solventneho cloveka ktory kupuje auto raz za 6-7 rokov nepredajne.. ten si uz premysli ci ozaj rapid... a zvlast pri akciovych cenach za megane ceed lancer astru ale aj leon .... nedava rapid ziaden zmysel... za 10tisic s tsi nemam nic proti ale 12 a pol je na zaklad proste moc.... to uz je lepsie poobezerat sa po serioznom hatchbacku v nizsej strednej triede .. . dokonca ASX ( splni rovnaku rodinnu fuknciu ako rapid ) je uz za 14 900 s 1,6benzin ... oproti rapidu v podobnej vybave a vykonu za 14-15 tisic tisic .... neporovnatelny rozdiel.. to ani nejde zrovnavat .. rapid v drahsej kombinacii je nepredajny uz uplne
najvacsi zmysel mal rapid paradoxne s mpi 55kw ako auto pre firmy autoskoly, dochodcov, zacinajucich soferov, pre zeny do mesta ako auto v cene od .... ale tento motor uz z ponuky vypadol ... no a za 13-14 tisic je rapid podla mna uz hodne divna kupa .. ale ok... kazdy nech si kupi co sa mu paci
Taky jim už začínají padat prodeje. Je jen otázkou času kdy zlevní ale to bude v řádu 500 €. To Rapidu na přežití ještě 2 let bude stačit. Ale stejně nechápu kde se na tak schizofrenní auto plné kompromisů bere tolik kupců. Z mého pohledu je to nejméně povedený model Škody všech dob.
Je vůbec možná tak vysoká spotřeba u 1,2 v tak lehkém autě? To i já jezdím s 110kW 1,4 octávií za míň a to jezdím dost ve městě a zdaleka ne "na spotřebu".
Nezapomeň že v testu to jezdilo na 17 kolech. Na 15 to bude o 0,3 l míň. Ale stejně s tím museli jezdit jak čuňata. To i Golf, leon s tímto motorem patří mezi nejúspornější benzínové modely nižší střední na trhu, tak nevidím důvod proč by to u Rapida mělo být jinak. Já mám ve Sportsvanovi 1,4 TSi 92 Kw a dlouhodobě jezdím v průměru za 6.
Uvazujeme o tomto aute jako o druhem. Cesty po strednich cechach, obcas i dalnice s celkovym najezdem 15.000 km za rok. Designove se mi vic libi spaceback, navic neni treba mit velky kufr.
Motor 1.2 se osvedcil /slysim z jinych ust/ a jestli ma 81 nebo 66 je pro nas ucel zcela jedno. Docela me prekvapila nadrz na 55l, to mi prijde jako vice nez dostatecne.
Jen ta cena by mohla byt kolem 300k +/- 5%. Mozna se vyplati operativni leasing pro soukrome osoby. To se musi jeste promyslet.
Ocekavani by to auto melo splnit.
Rapid jezdí skoro stejně jako základní O III, v podélném směru má i podobně místa. Pokud tedy netoužíte (nemáte) na 2.0TDI nebo 4x4 a jezdíte max ve 4, není Rapid vůbec špatnou volbou. Lift je esteticky hezčí než hatch. Akorát se mi zdá, že vzhledem ke své velikosti to má dost malý poloměr kol a rozchod, zejména vzadu. Škodu mám celkově rád, ale ty její auta jsou často nafouknuté domy na malých základech.
U testovaného Rapidu ne, protože má největší rozměr kol, která dokonale vyplňují podběh, kdybys dal podložky, už by to při propérování "dřelo". Podložky se hodí k menším rozměrům kol, které bývají u Škodovek hodně "zalezlé" do podběhů.
Nejlepší řešení je ale rovnou dát kola s menším ET. Já mám jedničkovou Fabku s 15" koly, ale nepoužívám kola z Fabie (6Jx15 ET43) , ale z jedničkové Octavie (6Jx15 ET38). Takže rozchod o 1 cm širší, do podběhů to sedí tak akorát.
Ne něco na způsob, ale téměř totožný s Roomsterem. Vpředu je ovšem rozšířený rozchod, FII a R měl zkrácený. Předek Fabia/Polo/Ibiza, prostřední podlahové modul pro Roomster vyvinuté a zadek z OI/Golfu IV.
za 5900,-? no nekup to! ... ve skutecnosti to jsou levnejsi varianty sedadel nez ty standardni (zejmena diky integrovane operce). za tyto sedadla by mel davat vyobce slevu a ne si rikat o priplatek...
ale o tom ja nemluvim, shodou okolnosi mam obe sedadla z rapida v kanclu nahata. takze proste vim, ze to s tou integrovanou hlavovkou je v tomto pripade jednodussi konstrukce (o tu hlavovku, zbytek je v zasade shodny - minimalne z hlediska vyrobni ceny), ale skoda za to chce priplacet... az udela skoda akci, ze sportovni sedadla zdarma, i tak na tom vydela ;-)
jestli myslis potahove materialy, tak pouze stredovy pruh verze sport je drazsi nez stredy u zakladni zakladni varianty, nicmene rozhodne nemuzes rici, ze by byl kvalitativne lepsi. cenovy rozdil (materialu) na cele auto dela hrubym odhadem 4 eura, samostatna hlavovka je o dost drazsi.
Re: Ta kaňka mě zajímala... ale sorry - klikat nebudu.
jo, hlavně ale vadí jen kola? Co to je za pitomost?
Rapid určitě není špatný. Ale za cenu srovnatelnou s konkurencí v nižší střední?? Ne, tohle opravdu nedává smysl. Rapid nabízí alternativu P301/C-elyseé, a Daciím. V některých věcech je dotaženější, Dacii konkuruje spíš částečně. Ale aby stál Rapid cenově proti P308??
Ale ok, firmy to koupí a lidi to chtít budou, koncepce Octavie je totiž český fenomén. V zahraničí totiž odrostli na kombících, zatímco Češi na Š105 v limuzíně. Takže rodinný wágen musí být limuzína a ne kombajn >:D
Minulý měsíc tu byl Hyundai i30SW s 1,6CRDI 136koní za 370 tis včetně klimy a relativně slušné výbavy - za +30t už včetně automatické a skoro plné výbavy. Tak nevím, proč bych měl dát 500 tis za Rapida s 1,2kou?
V cenové relaci tohoto auta se dá vybírat z jiných, například i Golf 7 Variant vyjde s tímto motorem levněji v ne úplně základní výbavě.
Rapid má smysl s cenou do 300 tis. Jeden čas i kolem 260tis startoval, ale teď pod 300 není a v té ceně jsou opět zajímavější vozy. Třeba nový Fiat Tipo za 280 tis i s klimou. Až přijde HB a Kombi, tak už Rapid nebude dávat žádný smysl.
Startoval, ale asi s 1.2HTP, ne? Po tom motoru se mi stýskat nebude... kdyby nechali třeba tu 1.4MPI nebo 1.6MPI 55kW, mohli bychom se bavit o tom, že je to pro pomezí low a main vhodná základní motorizace...
1.6 MPi 55kW ? >:D >:D Archaickej litinovej motor starej skoro třicet let... Škoda nepotřebovala atmo motory....když dobíhala dvojková Fabia,tak byly všude reklamy TSi za cenu HTP a 1.4 16v 63kW byly v ceníku nenápadně schovaný... S tímhle motorem by nebyl Rapid vůbec špatnej....
Přitom ten motor vyrábí v ČR, nebo alespoň vyráběli (v Rusku pro něj stavěli motorárnu a nejsem si teď jistý, jaký je současný stav; před nějakou dobou jsem o tom něco četl, ale vykouřilo se mi to z hlavy).
Čtrnáctistovka v nižší střední třídě mi přijde málo.
Co se týče TSI a LPG, tak například polský dovozce Škodovek nabízí pro Rapid 1.2 TSI 66 a 81 kW přestavbu na LPG od Landi Renzo se zárukou, a to za v přepočtu 17 tisíc Kč, což je skoro neuvěřitelná cena. Ale jak to dlouhodobě bude fungovat, těžko říct.
U turbomotorů je LPG v pohodě...ale vždycky tam bude problém s ventily,pokud to není fabrická přestavba na LPG... Němci to řeší aditivem na ochranu ventilů,lepší je jinej materiál
Tak nevím, pokud budu chtít Rapida do 300, tak jich s minimálním nájezdem najdu v Česku zhruba 30, z toho i pár se silnějším (sic starším) TSi 77kW.
A Fiat Tipo? Myslíte auto, které se tu bude prodávat tak za další 4 měsíce, ve zmiňované ceně s línou 70kW atmosférou (tzn. zřejmě zapadne do řady low end autíček Fluence/P301/C-Elyseé), o dalších karosářských verzích ani nemluvě?
Já se bavím o novém autě, ne o autě s "minimálním"nájezdem. Tak dřív ten Rapid stál i 260t a za 1,2TSI se připlácelo 10tis, +5 tis za balíček s manuální klimou a to byla cena a výbava, za kterou měl RAPID smysl. Ten Fiat Tipo tu bude mnohem dřív než za 4 měsíce, ve 2Q má být už ten HB, tak možná jste myslel ten. Tak Fiatí řada motorů Fire není líná a ten motor jede krásně, jde také o hmotnost a tam je na tom Tipo proti Rapidu stejně, možná lépe.
Tak jako tak za cenu toho RAPIDa je 99% lepších možností koupě nového vozu.
Rapid je docela dobrou alternativou aut nižší střední třídy
ovšem musí to být auta generace Ford Escort, VW Golf III nebo Opel Astra F, protože už Ford Focus I, VW Golf IV nebo Opel Astra G jsou o půl levelu výše, o dnešní nižší střední nemluvě. Mám s Rapidem zkušenost jako s náhradním vozidlem a hlavní výtky jsou: mimořádně mizerná přední sedadla (zadní nevím - nikdo tam neseděl), málo místa nejen v příčném, ale hlavně v podélném směru vpředu, spousta ergonomických chyb (loketní opěrka, ruční brzda) a strašidelně hlučný a nekultivovaný motor (nějaký ten lowcostový diesel 1.6 TDI), který studený rachotil více než dědův Zetor 30 před 30ti lety. Podvozek byl potom podivnou kombinací drncání a houpání. Plusem jsou velký kufr, o něco nižší spotřeba než u TSI (ale motor TDI byl tak strašný, že by to snad ani nulová spotřeba nevyvážila) a škrabka ve víčku nádrže. Více plusů jsem nenašel....
Re: Rapid je docela dobrou alternativou aut nižší střední tř
jako dobry no, ale bud jsi mel nejaky rozbity kus a nebo kecas (co se projevu motoru tyce). motor 1,6 tdi je standardni naftovy motor z mainstreamu, nevybocuje z nej jak celkovym vykonem a kroutakem, tak spotrebou nebo kultivovanosti chodu. ma standardne common rail diky cemuz je jeho projev ve srovnani s legendarni 1,9 tdi sametove klidny. ano, jisteze, benzinove motory jsou klidnejsi, ale zetor tveho dedy byl neskonale mene kultivovany.
Re: Rapid je docela dobrou alternativou aut nižší střední tř
to mas vcelku jedno, jejich klapavy projev byl velmi podobny ve srovnani s takrka sepotem, ktery nastal s prichodem common railu a jejich inovativni moznosti vlastni vstrik paliva rozdelit do nekolika davek.
edit: pamatuju ten zvukovy masakr, kdyz jsme z benzinaku presedli do a4 s 81 kW (to bylo nekdy koncem devadesatych), pamatuju dobre svoje 1,9 pd 96kw, pamatuju dobre sluzebni ochcavky tdi pd 77kW, pamatuju prichod 1,6 tdi 77kW, jezdim momentalne uz treti dvoulitr tdi (vse common rail).
Re: Rapid je docela dobrou alternativou aut nižší střední tř
U těch rotačních TDI 66/81 kW byly dvoupružinové vstřikovače, které dávaly dvě dávky paliva. Takže na tehdejší dobu to nebylo zas tak moc hlučné. Dnes se u nich hluk liší kus od kusu, záleží na stavu vstřikovačů, na tom, zda to někdo očipoval atd. Základní verze TDI PD byly hlučnější.
Re: Rapid je docela dobrou alternativou aut nižší střední tř
Souhlas, a to je třeba ještě zohlednit, že u těch rotaček ještě nebylo odhlučnění na takové úrovni jako později, nebo dokonce dnes. A v novém autě byla samozřejmě i ta rotačka subjektivně tišší, než v letité rozhrkané ojetině.
Re: Rapid je docela dobrou alternativou aut nižší střední tř
Nic v zlom, ale 1.6 tdi od VW group, je najhorsim dieslom tejto objemovej kategorie. Ci uz 1.5 dci od Renaultu, ale Hdi od PSA su kultivovanjesie s lepsou relanou spotrebou. Nehovoriac o sladeni s nestastnou 5 stupnovou prevodovkou :-) S cimkolvek s aktualnej generacie (1.6 od Hondy, Renaultu) neznesu porovnanie ani vzdialene, takze mu vcelku verim, aj ked je urcite zbytocne prisny vzhladom k zameraniu auta.
Hlucnost a vybracie sa este ako tak stratia v aute, ktore obsahuje tlmiace hmoty (a nesetri sa nimi), ale v low-coste ako Rapid to musi byt utrpenie. Tu naozaj len benzin a idealne nepriame vstrekovanie (uz asi taky ani nema...). Inak to bude s kultivovanostou velmi zle.
Re: Rapid je docela dobrou alternativou aut nižší střední tř
Nikdo netvrdil, že je to výborný motor, ale dobrý/slušný motor to je ve své (výkonové) třídě určitě.
To cos tady o něm dětinsky "nezaujatě naplácal", bylo zralé na podobnou diskusní facku.
Re: Rapid je docela dobrou alternativou aut nižší střední tř
Nikdo netvrdil, že je to výborný motor, ale dobrý/slušný motor to je ve své (výkonové) třídě určitě.
To cos tady o něm dětinsky "nezaujatě" naplácal, bylo zralé na podobnou diskusní facku.
Re: Rapid je docela dobrou alternativou aut nižší střední tř
pokud je 1.6 TDI standardní motor mainstreamu, tak mi to jen potvrzuje, že lidé pořizující si diesely musí opravdu velmi milovat peníze, když jim úspora cca 30 hal/km (oproti TSI 1.2 77 kW je spotřeba asi o litr nižší) stojí za takové útrapy....
.... aby se se mnou na volnoběh vibracemi třáslo sedadlo a půlka interiéru jsem naposled zažil právě v dědově Zetoru :-)
Mimochodem o kolik je TDI oproti TSI dražší? Jestli to náhodou není nejen ekologický, nýbrž i ekonomický nesmysl....
Re: Rapid je docela dobrou alternativou aut nižší střední tř
Je to nesmysl po všech stránkách. Ten diesel se ti tady prostě nemůže vyplatit. Kolega má nového Rapida s tím slabším 1.2TSI a průměrná spotřeba 5,4l. Je fakt, že jezdí klobouka.
Re: Rapid je docela dobrou alternativou aut nižší střední tř
"BTW, včera jsem bral naftu za 23.90" Do kamen? Vzdyt je 10 nad nulou! >:D
Najet v tomto aute 50 t km za rok v jednom ridici ....to uz je teda drsny trest! :-!
Re: Rapid je docela dobrou alternativou aut nižší střední tř
kdyz jsem mel v passatu b5.5 1,9 tdi pd 96 kW, tak se mi na volnbeh trasly pedaly, traktorodni projev motoru byl osklivy. interier se netrasl. od nejakych 80 km/h uz motor nebyl dominantnim zdrojem hluku, od 120 km/h nebyl slyset. byl to dobry povoz (4x4). kdyz jsem z nej primo presedl do tiguana 2,0 tdi 103 kW, tak bych bez dalsi znalosti po nastartovani hadal benzinak. tak moc se ten common rail od puvodnich naftaku lisi. a jisteze, dnes ma common rail kazde auto a u benzinu je standardem ze na volnobeh nic neslysis, takze zase podle poslechu naftak poznas. jen jsi od dedova zetora urazil par svetelnych let.p.s. v tiguanu se po nastartovani zadne vibrace do pedalu neprenaseji. stejne chovani maji i koncernove motory 1,6 tdi.
a proc si to nekdo v rapidu koupi? nevim, ja rapida nemam. kdybych ja chtel rapida, byla by to pro me doplnkova motorizace a chtel bych tam 1,6 atmo benzin, protoze bych to mel hlavne na primestsky provoz. takova varianta se nenabizi, neni to auto pro me.
Re: Rapid je docela dobrou alternativou aut nižší střední tř
Nejde o motor samotný, ale i o auto. Je rozdíl, když je ten motor ve Fabii/Roomsteru/Rapidu a když je v Octavii nebo Passatu. V těch menších modelech je horší odhlučnění, horší převodovka, takže ve výsledku fakt traktor. V těch větších autech se s tím jede mnohem líp.
A je to tu zas. Ódy na obří kufr, laciné materiály už nevadí, ...
Kolikrát ještě tohle máme číst? A hlavně se ptám - proč? Proč tu je zase test auta, které testem projelo předem zadem, bokem, snad ve všech barvách...?
Pro novou specifikaci motoru? Ok, tak proč se o tom v článku nedozvím ani půl slova??
Jinak nic proti Rapidu, je to vydařený kousek po těch prvotních přešlapech. Ale za tu cenu? Ne, soudruzi z Boleslavi. Za cenu rapida můžu mít plnohodnotnou nižší střední. Takže díky, ale Mégane Grandtour je pro rodinu asi jednou tak vhodnějším řešením. O nové Astře se raději nebudu zmiňovat, pak by se Rapid ocitl tak nějak... mimo :-!:-!
Ceny se vrátily na jaře na "předkrizovou" úroveň - myšleno tím úvodní prodejní krizi, kdy se rychle zaváděly pakety Max a první verze AM Fresh. Teď už došlo k drobné korekci (do aktuálního Freshe přibyl "zimní paket" a nově je možné dostat bonus za výkup starého auta). Jestli nebudou obecně auta zdražovat, tak dřív nebo později přijde zase zlevnění.
No asi sme čítali rôzne testy, pretože mne sa javí, že toto je najreálnejší a nejmenej oslavný test Škody za posledné roky.
Inak s posledným odsekom súhlasím, za danú cenu je Rapid nekonkurencieschopný. Ale ako píšem nižšie, reálne sa predáva za iné ceny ako je cenník a skladovky sú jedny za najlacnejších áut v tried, naopak auto si nakonfiguruje podľa plného cenníka len málokto.
Oné tuna, za iné ceny ako cedník sa ťažko může predávať, keď je úplně jedno, jestli si objednáš auto do výroby nebo vezmeš skladový kus. Ale to bys musel aspoň něco o realitě vědět.
Ja nie som cieľová skupina pre Rapid, takže som to osobne dílerov neobchádzal, hore jasne píšem, že to kupoval kamarát, ktorý išiel hlavne po cene a skladovku Rapida dostal výrazne lacnejšie. Ale možno v Čechách idú skladovky za rovnaké ceny ako objednávky do výroby, neviem. ;-) Inak osobne najväčšie rozdiely medzi cenníkom a reálom som videl u Oplu, ich každoročná akcia je už povestná.
P.S. Kľučkuje tu niekto iný: ten, kto napíše, že má lepšie info o budúcnosti škodoviek, ale pre istotu do tých info dá aj "pár zámerných chýb a nepresností".
nikdy jsem nebyl fanda tohoto koncernového technologického výprodeje.. ale postupem času, a tak jak jich člověk vídá na tuzemských silnicích stále více a více .. tak si dovolím taky přispět svoji měrou: drtivá většina Rapidů (liftback) je vidět v oholených verzích, na plechových kolech, plastových zrcátkách a měsíce nemyté umouněné herky s firemními polepy větších korporací a s pražskými nebo středočeskými spzkami .. v základních TSI nebo TDI .. taková auta se asi dodávají za trochu jiné ceny, než o jakých se tady bavíme my na diskuzi .. a je to tak správně .. většina běžných lidí by si za svůj těžce vydělaný necelý půl milion toto auto nekoupila .. ovšem neměli by problém s tím jezdit, pokud by ho dostali ve firmě k pracovním účelům, případně turisti na letišti z hertzu nebo budgetu ve fádní bílé nebo stříbrné .. který za 3-4 dny zase s úlevou vrátí zpět. Takže asi tolik ke Škodě Rapid .. i taková auta jsou potřeba.. ;-)
klasika...první rapidy,červená barva...1.2 MPi...výbava 0 ani mlhovky....důchodcovský auto. A potom bílá 1.2 TSi v prostřední výbavě...služebka pro kindermanažery >:D >:D
Plácáš blbosti. Základní verze Active (to je jediná s černýma nelakovanýma zrcátkama) se prodalo doslova pár desítek kusů. Používá je mimochodem ze známějších firem jenom Kofola, která zamávala Toyotě. Drtivá většina Rapidů je ve verzi Ambition s paketem Plus. A tam jsou mimochodem litá kola ve standardu.
Tak já většinu viděl jako naleštěné, v metalíze (hodně zelených a modrých) a na slušných kolech. Zaparkované u domků v obcích nedaleko MB. Ty obyčejné v Praze (a na dálnicích) asi ignoruji; vybavuji si dvě bílé hrůzy a obě jsem viděl, když jsem šel pěšky (a nemyslím si, že měly nelakovaná zrcátka). V autě moc modely/ značky nevnímám (Aston Martin samozřejmě nepřehlédnu, ale většina jsou prostě auta). Všechny ty pěkné jsem viděl, když jsem jezdil na kole nebo byl běhat. A bylo to v době, kdy to byla novinka (tam se vždy nové Škodovky rychle vyrojí a alespoň z venku pěkná auta, žádná holátka).
tak Bolka a východní čechy jsou specifický.. Tam mi přijde,že kdo nemá embéčko jako by nebyl >:D Já jsem potkal Rapida v modrý metle snad jen jednou. Z počátků prodeje jsem vídal pár MPi v červený,obsazený důchodcema. A dost bílejch TSi vídám jako služebky. Kamarád si koupil ročního bílýho TSi a s tónovanejma oknama a origo alu to auto vypadá moc hezky
tak spaceback s cenovkou do 350k. nic víc nemá smysl, když se podívám na skladovky golfa za 380k+, tak mi rapid moc smysl nedává. ostatně jako cokoliv od škodovky...
Ono by úplně stačilo, kdyby Škodovka na Rapid nasadila realistické ceny, vždyť vývoj těch starých komponent už musí být dávno zaplacený. Pokud by Rapid se slušnou standardní výbavou a motorem 1.2 TSI/66 kW začínal na dejme tomu 280 000 Kč, to auto by určitě dávalo smysl. :-!
Jenže Rapid má cenu v ČR zcela adekvátní. Nebo máš snad pocit, že zákazníci si Rapidy kupují s brokovnicí u hlavy? Ne :-!
Pro rodiny je Rapid zajímavý přílpatky, které nejsou v rámci koncernu nijak hrubé a i když si přihodíte pár příplatkových položek, dokážete udržet rozumnou cenu. S výbavou se cenové nůžky mezi Octavií a Rapidem rapidně rozevírají.
Otázkou je jaký je poměr prodejů fleety/rodinná auta... Cena asi na ČR trh u fleetů adekvátní, pro tento účel nic proti - lehké, jednoduché, výborná spotřeba i s TSI...
Jinak naprostý souhlas s Tvým příspěvkem "Mladoboleslavský flašinet" - to auto, coby rodinné, fleety a jejich reálné ceny neřešme, za tu cenu dává smysl jen pro ty, kteří ke konkurenci ani nevkročí. V opačném případě to koupí jen blázen. Aneb můj před půl rokem koupený GrandTour Limited 1,2 TCe 130 s extras za ceníkových 40... Majitelé "rodinného" Rapidu by při zjištění ceny a výbavy šli do kolen, po projetí asi rovnou pod drn. Zažil jsem v reálu, té kamarádky je mi do teď líto. O tom jejím kolegovi, co jí do toho natlačil neboť měl Rapid coby služebák, nemluvě. ;-)
"...máš snad pocit, že zákazníci si Rapidy kupují s brokovnicí u hlavy?" >:D
To urcite ne, ale soukromi kupci Rapida maji prostor uvnitr hlavy vyplnen hnedou pastovitou pachnouci substanci. :-!
A to ses ještě nedíval na Leona. Tam např u Šmuclera začínají s cenovku od 269 000Kč se stejný motorem. Je to sice podmíněno financováním a bonusem za výkup. Ale i tak je Rapid plonkový. Za tuto cenu nového rapida se stejným motorem neseženeš.
To je rôzne. Kamarát kupoval kompakt, pozeral všeličo od Ceeda cez Astru po Golfa a nakoniec zďaleka najlacnejšie kúpil skladovku Rapida SB. Kúpna cena nemala s cenníkom nič spoločné, k tomu bonusy typu zimné gumy na diskoch grátis a bolo vybrané.
Je to tak, navíc Kia Ceed kombi je teď v akci za 329000 ve výbavě COMFORT a to je hodně větší auto, hlavně v šířce. Jinak Rapid má přibližně stený podvozek jako R. Clio, takže jak píšeš, vzal bych Golf, nebo já klidně i Ford Focus III...
"..neplnohodnotným motorem" A co jako? Dat do toho slapaci pedaly? Kolego, to je to nejmensi. Cisla na budicich jsou psany na tecne ciferniku. Na tom aute je ale spatne tolik veci, az to boli. Jen idiot za to muze platit vic nez 280 t Kc (10 euroklacku).
Výhody:
+ motor 1,6 TDI /85 kW (výkon, nízká spotřeba, dojezd)
+ dlouhý kufr, přepážky pod dnem kufru na drobnosti, háčky a kapsy
+ baterie pod dojezdovou rezervou, dobrý přístup k žárovkám (lepší těžiště a ochrana před povětrnostrnímy vlivy jako v BMW)
+ nižší ceny práce ve značkovém servisu než např. Toyota
+ možnosti nastavení auta (přes display radia)
+ automatická klimatizace Klimatronic
Nevýhody:
- špatný výhled vzad
- vysoká nákladová hrana
- sedadla nemají nastavitelnou bederní opěrku (Octavia má)
- malá šířka v interiéru
- cena dieselů a příplatkové výbavy
- dodací doba 5 měsíců
- automatické stěrače (dešťové čidlo fungují nějak divně)
Hodnocení:
Není to Octavia, auto je zejména užší. Nelze objednat např. vyhřívané čelní sklo. Motor 1,6 TDI jezdí i za 4,7 l/100 km, ale návratnost investice je vysoká.
Nízkoprofilové gumy nejsou na zdejších tankodromy. Některé ergonomické vady. (Konektor 12V je daleko od palubky, držáky na nápoje jsou pod palubkou).
Mazda3 Attraction, Hatchback, G120 Benzín/88kW, 6ti stupňová manuální převodovka
Cena 493 900Kč
Antiblokovací brzdový systém (ABS) s elektronickým rozdělením brzdné síly (EBD) a brzdovým asistentem (EBA)
Asistent rozjezdu do kopce
Boční airbagy
Čelní airbagy řidiče a spolujezdce
Deaktivace airbagu spolujezdce
Hlavové airbagy vpředu a vzadu
Indikátor nezapnutých bezpečnostních pásů vpředu i vzadu
Karoserie SKYACTIV z vysokopevnostní oceli pro lepší ochranu cestujících v případě nárazu
Kontrola tlaku v pneumatikách
Signalizace nouzového brzdění ESS
Souprava na opravu pneumatik
Systém hlídání mrtvého úhlu RVM
Systém řízení jízdní stability (DSC) a protiprokluzový systém (TCS)
Systém SCBS pro prevenci čelního nárazu v městském provozu při rychlosti do 30 km/h
Tříbodové bezpečnostní pásy vzadu
Tříbodové bezpečnostní pásy, vpředu s předpínači
Upevňovací body ISOFIX
Bi-xenonové světlomety
Denní svícení s LED diodami
Elektricky nastavitelná a sklopná vnější zpětná zrcátka v barvě karoserie
Kliky dveří v barvě karoserie
Nárazníky v barvě karoserie
Přední mlhové světlomety
Přední stěrače s cyklovačem
Třetí brzdové světlo
Vnější zpětný zrcátka s ukazately směru
Zadní parkovací senzory
Zadní světla s LED diodami
Zatmavená boční skla
12V zásuvka vepředu
6 reproduktorů
CD přehrávač s rádiem a s přídavným konektorem, podporující formát MP3/WMA
Digitální hodiny
Dotykový barevný 7" displej
Dva držáky nápojů (vpředu)
Kožený potah řadící páky
Kožený potah volantu, ovládání audiosystému na volantu
Kruhový ovladač HMI na středové konzole pro obsluhu rádia, telefonu přes Bluetooth a nastavení funkcí vozu (rovněž pro ovládání navigace GPS, pokud je ve výbavě vozu)
Opěradlo zadních sedadel dělené v poměru 60/40
Osvětlená odkládací schránka před spolujezdcem
Osvětlení zavazadlového prostoru
Ovládání audiosystému na volantu
Ovládání intenzity podsvícení přístrojové desky
Palubní počítač
Stříbrná úprava vnitřní kliky dveří
U řidiče nastavitelná bederní opěrka a výška sedadla
Ukazatel vnější teploty
Vnitřní zpětné zrcátko s automatickou clonou
Vyhřívaná přední sedadla
Výškově a podélně nastavitelný volant
Výškově nastavitelné opěrky hlavy vpředu i vzadu
Výškově nastavitelné sedadlo spolujezdce
DAB - digitální rádio
Pohodlí a praktičnost
Centrální zamykání
Dálkově ovládané centrální zamykání s tlačítkem Start/Stop
Dešťový senzor a automatická aktivace světlometů za snížené viditelnosti
Dvouzónová klimatizace
Elektricky ovládaná přední a zadní okna s jednodotykovým otevíráním a zavíráním okna u řidiče
Elektrický posilovač řízení
Integrované Bluetooth® připojení telefonu
i-stop-Technologie
Tempomat
Zrcátka ve slunečních clonách + schránka na brýle
Ja teda nevím, ale tady za ten paskvil na urovni fabie, a to jeste fabii krivdim, navic s benzinem, ve vybave o nicem, dat pul mice, to fakt muze jen blbec, at se na me nikdo nezlobi. gratuluju, zákazníci koncernu :yes:
Toto auto sa malo volat Fabia3 liftback a malo mat cennik z Fabie.
Vysvetlenie: cca pol roka vyberam auto pre manzelku na denne jazdy cca 60 km mesto/dialnica/okreska. Takze okrem audi, bmw a dacie som obehal vsetky autosalony a vyskusal kompakty plusminus za 16 tisic €. Rapid je iba oj.b na blbych co chcu oktavku za canu fabie. To auto malo mat cenovku 12000€ max v plnej vybave a vtedy by som este aj zatlieskal. Takto je to vysmech zakaznikom.
+ spotřeba deklarovaná,
+ jízdní vlastnosti a řazení špičkové, volant dokonalý, brzdy stoprocentní,
+ sedadla dobrá, tvrdá , i během dlouhé jízdy nejsou nepohodlná,
- velmi špatný úhel skonu předního skla - silně se zobrazuje palubní deska, ještě jsem si nezvykl a asi nezvyknu !!! velký nedostatek problém, ať nastavuji sedadlo jakkoli, je to blbý,zvláště na jaře a na podzim,
- vložím-li prsty do prostoru mezi volantem a jeho uložením našmátrám jakousi vatu, či cupaninu...co to je ??,
- zpětná zrcátka nejdou otočit = zavřít o 90 stupňů, PROČ, i auta nižší kategorie to umějí !!??,
- pod podvozkem u zadních kol jsou příliš - o cca 5 cm - podvěšené trubičky PROČ ? toho se bojím, že někde zachytnu... octavie to nemají !!??,