Téma zajímavé, zpracování slabé. Krome nepresností jsou veci které v clánku mely být zmínený a nejsou tam. Slabota.
Galerie sice obsahuje 89 fotografií, ovsem z toho je pouze jedna z roku 1968, tri z roku 1983, sest z roku 1993 a dve z roku 1996. Zbývající fotografie jsou z let 2006 a 2012. Predstava vedení redakce o ilustraci clánku s historickou tematikou evidentne odpovídá predstave Hurvínka o válce.
A toto si ríká nejvetsí ceský autoweb. >:D >:D >:D
Ne, že by to tak nebylo, ale víc než vlastní konstrukce to zapříčiňoval špatný technický stav konkrétních kusů. Technika prvních Avií, tedy v době vzniku, byla na tehdejší běžné evropské úrovni.
tak vykupuju Avie a házím je do šrotu. Nic mi na silnici nevadí víc, než staré avie vycházející z francouzské licence. Ten smrad prostě nemá obdoby, zlatá vejtřaska a T815 dohromady! :no: ;-\
Klasickou řadu Avií opravdu nenávídím (ano, někteří zoufalci tyto hrůzy ještě stále provozují!) Auto to bylo jinak šikovné a na svou dobu vcelku pohledné, ale ty jeho neuvěřitelně smradlavé výfukové plyny, to byl opravdu děs. To auta snad tu naftu jen ohřívalo a pak ji plivalo ven z výfuku, bohužel ale tehdy kompletně zajišťovalo zásobování všech obchodů... Nešlo jen o to, když za tím člověk jel na silnici. Daleko horší byla tato situace - Avia vybavená hydraulickou nákladovou plošinou na zadní straně korby za totality stála napříč zaparkovaná přes chodník někde v živém centru Prahy a řidič vykládal zboží. Aby ale tehdejší plošina vůbec mohla fungovat, musel být bohužel stále zapnutý motor.... Kolemjdoucí chodci přes černý čoud pomalu neviděli, slzeli, kašlali a přímo se dusili, vč. dětí... A podobné to bylo, když byla "v akci" Avia s výsuvnou vysokozdvižnou plošinou. Skutečně hnus, ale nějaké emise náklaďáků se tehdy vůbec neřešili, nebo jen na oko. Přitom řešení bylo tak jednoduché (a někteří řidiči si ho i dělali) - vyvést výfuk za kabinou směrem vhůru až nad úroveň její střechy a chodci na tom hned byli o dost lépe... :-!
Tu fabriku koupila investiční společnost Odien a pak indové. Předtím ji měli korejci - Dawoo. Můj tát tam procoval 31 let, takže o Avii toho vím z místního osazenstva vč. redakce jednoznačně nejvíc >:D >:D
Re: tata mel avii 2-3 roky pred koncem bolseviku natruc mist
Jasně, chudák jedinej měl za totáče nákladá. Známej měl 1203 na stavbu baráku a měl jí 12 let za totáče a dodávky se ofiko taky nesměli mít, kor valníky.
Další známej měl 5 let Pragu S5T a znam maníka co si v 87 vyběhal i V3S vše ofiko povolené a nikdo z nich nebyl členem KSČ. Ono se dalo tehdá za 2 litry obstarat leccos, i ofiko razítka. Stejně jako dnes, jen místo 2 litry to stojí 200 lirů. Taková malá inflace >:D
Problém byl v tom, že Motor Jikov byl neshopný okopérovat čerpadlo Bosch a celou vstřikovací soupravu a soudruzi sehnat dost avult aby se nakoupil originál. Takže po nastartovaní z toho šel holt modrý dým a nebylo vidět půl ulice. Takhle řada ale skončila v roce 1992 a pozdějí A31 už měli motor s turbem a už nečoudily.
Takú pojazdnú dymovnicu mali u nás ešte pred dvoma rokmi údržbári verejného osvetlenia. Kým sa v koši vyviezol k lampe, Avia už bola zahalená v jedovatom šedo-modrom oblaku. Už chudáci našťastie dostali nové Iveco Daily.
A ještě lepší než Robur byl Bucegi. Jeho pětilitrový V8 benzin (původ, tuším, od Fordu), ve spojení s více než pro řidiče příznivou normovanou spotřebou, dělal z tohoto auta nejžádanější a nejudržovanější auto.
Šťastlivci, kteří a s ním jezdili, se koupali v benzinu a auta se drželi jako klíšťata. :-)
Nebyly GPS, počítače, průtokoměry, nebylo nic. Stačilo napsat někam cestu a na primitivním tachometru dotočit kilometry. Loupež za bílého dne.
Ono záleží na tom, v jakém okrese se člověk pohybuje. Modrých, čoudících avií potkávám ještě pořád dost. Většinou se pohybují s fůrou dřeva nebo uhlí či dokonce písku. Nejhorší je potkat takové vozidlo v zatáčkovité oblasti jedoucí do kopce s nemožností ho předjet. Jehož motor funí na jedničku protože už má dost a ještě veze víc než by měl. Ano modernější avie s nápisem turbo jsou už na tom s tou rychlostí lépe a po rovině umí jet i přes 90. Ještě dalším příkladem jsou aut hasičů. Stačí si zaset na jakýkoliv sraz dobrovolných hasičů a těch avií tam člověk ještě potká víc než poustu.
velmi důležitou kapitolou v historii letnanské Avie je výroba Pragy V3S, které zde byla vyráběna až do roku 1988 a byla zde vyvinuta i její první modernizace (posilovač řízení, jiné stěrače, světla v nárazníkách, modernjěší brzdy, modernější el. výbava). Muj táta byl jedním z lidí, co na tom dělali.
Dále zde nebyl zmíněn licencčí terénáček Avia A11 Trend (Auverland), který Avia vyráběla. A nebylo zde zmíněo, že v roce 1989 byla do výroby připravena komplet nová řada se sklopnou, hranatou budkou, leč do vrýoby se nikdy nedostala, protože stát odmítl uvolnit v roce 1990 finance, aby zahájil sériovou výrobu.
Jo, jo. Jezdil jsem Bucegi o prázdninách jako dálkař, dnes by se řeklo kamioňák, Brno - Praha a zpět. A musím ji pochválit. Na svojí dobu velmi spolehlivé a rychlé auto i s nákladem. Jen to "trochu" víc žralo-benzin.
Pokud by ta spolupráce nebyla s rendlíkem, ale s VW, nebo Mercedesem, nemusela by ta fabrika tak potupně skončit.
A když si tu stěžujete na to, jak ten diesel smrděl, tak je třeba dodat, že to byl rendlíkovský diesel. A že každý 10-ti letý diesel uvedeného výrobce smrdí stejně.
Re: tata mel avii 2-3 roky pred koncem bolseviku natruc mist
1203 mel za bolševika kde kdo, podobne traktor
s nakladakem to bylo mnohem komplikovanejsi a potreboval jsi k tomu to povoleni. a protože tata byl od propusteni z vezeni pod dozorem StB, to povoleni si musel vyslapat az na ministerstvu.
v nasem okoli nebyl jedinej s nakladakem, znamej měl vejtrasku s hydraulickou rukou, měl to podobne jako tata z duvodu podnikani.
i za bolševika se totiž dalo ke konci podnikat, a protože ten zlocinej rezim padal cim dal vic ke dnu, dokonce se to bolsevik snazil podporovat
Jo,jo omlouvám se, byl to OT-64, ale jinak nic neberu zpět. Jako 15letý studentík, co do Avie chodil na tzv. "výrobní praxi" pamatuji, jak jeho maketu, po skončení vývoje, s velkou slávou předávali tehdejšímu prezidentovi Novotnému. To, že komponenty byly odjinud, neznamená, kde došlo k jeho vývoji.
Když tak OT-64 a SKOT se píše vždy velkými písmeny protože to je zkratka: Střední Kolový Obrněný Transportér". OT-65 byl maďarský FUG, což byl licenční sovětský BRDM.
tak on to bol hlavne spočiatku v licencii zmontovaný MAN a až neskôr to Rumuni robiť z vlastných dielov. Konieckoncov podobne to bolo skoro so všetkým čo sa vtedy v RO vyrábalo. Ale opravte ma ak sa mýlim, rád sa niečo nové dozviem.
nejlepsim ridicum? Ve spouste podniku ( CSAD, pekarny atd. ) byly Avie jako nahrada za Robury, ktere sice byly starsi ale stejne spousta ridicu jezdila radsi Robury ktere si udrzovali jak to slo a Avie odmitali. On byl ten Robur totiz na benzin, osobnich dieselovych aut bylo tehdy na nasich silnicich mene nez toho povestneho safranu a tak si kazdej mohl nasetrit benzin do sveho auta. V mem okoli byla takovych spousta.
Ale najde sa v nom zopar nepresnosti. 5 st. prevodovka s radiacou pakou na podlahe sa montovala aj do verzie A31 bez turba. Pod sklopne kabiny sa dal objednat aj motor Cummins,nie az od zavedenia rady D.
Platilo pro modré vvehilky do roku výroby 1992, kolik z nich je dnes ještě v provozu. Ty od roku 93 , následně ty se sklopnou budkou a následně nová řada D už byly někde jinde a dodnes spolehlivě jezdí, fungují a žádná brzda v provozu není. tou sou dnes spíše letité Liazy MTS, které sou čas od času vidět, dokonce dopravní podnik. hlm. Prahy má asi 4 ve službě a dále pak Tatry 138 a 148, které sou hlavně na vesnicích vidět ještě ve velmi hojném počtu
Tak musím souhlasit, protože jistě velkou zajímavostí by bylo napsat, že se tam začátkem 60.tých let vyvíjel náš obrněný kolový transporter OT-65 "Skot", který mnoho let byl pro vojáky vynikající i v porovnání se zahraničím.