Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Historie Avie: Od Renault-Saviem k trpkému konci

Avia sice již nové automobily nevyrábí, ale může se pochlubit více než devadesátiletou historii, v níž právě nákladní vozidla hrají významnou roli.
Zpět na článek
25. 12. 2015 08:42
25. 12. 2015 10:04
25. 12. 2015 15:02
25. 12. 2015 21:10
26. 12. 2015 21:06
26. 12. 2015 21:57
26. 12. 2015 16:07
26. 12. 2015 21:01
Avatar - wakantanka
25. 12. 2015 08:42
pekny clanok
Ale najde sa v nom zopar nepresnosti. 5 st. prevodovka s radiacou pakou na podlahe sa montovala aj do verzie A31 bez turba. Pod sklopne kabiny sa dal objednat aj motor Cummins,nie az od zavedenia rady D.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - hedvin
25. 12. 2015 08:49
Nejrychlejší auta na českých silnicích
Vždy v čele kolony >:D
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Barrichello
26. 12. 2015 16:01
Re: Nejrychlejší auta na českých silnicích
Platilo pro modré vvehilky do roku výroby 1992, kolik z nich je dnes ještě v provozu. Ty od roku 93 , následně ty se sklopnou budkou a následně nová řada D už byly někde jinde a dodnes spolehlivě jezdí, fungují a žádná brzda v provozu není. tou sou dnes spíše letité Liazy MTS, které sou čas od času vidět, dokonce dopravní podnik. hlm. Prahy má asi 4 ve službě a dále pak Tatry 138 a 148, které sou hlavně na vesnicích vidět ještě ve velmi hojném počtu
Avatar - hedvin
26. 12. 2015 16:55
Re: Nejrychlejší auta na českých silnicích
Ono záleží na tom, v jakém okrese se člověk pohybuje. Modrých, čoudících avií potkávám ještě pořád dost. Většinou se pohybují s fůrou dřeva nebo uhlí či dokonce písku. Nejhorší je potkat takové vozidlo v zatáčkovité oblasti jedoucí do kopce s nemožností ho předjet. Jehož motor funí na jedničku protože už má dost a ještě veze víc než by měl. Ano modernější avie s nápisem turbo jsou už na tom s tou rychlostí lépe a po rovině umí jet i přes 90. Ještě dalším příkladem jsou aut hasičů. Stačí si zaset na jakýkoliv sraz dobrovolných hasičů a těch avií tam člověk ještě potká víc než poustu.
Avatar - Barrichello
26. 12. 2015 21:38
Re: Nejrychlejší auta na českých silnicích
Já teda vídám nejčastěji ty tatry po praze a stř. čechách a většinou sou to autojeřáby, fekální vozy, hasiči a sklápěčky. A sem tam ty matesy no
Avatar - hedvin
26. 12. 2015 22:33
Re: Nejrychlejší auta na českých silnicích
no jo pražáci jsou bohatí a bojí se nízkoemisních zón, tak už je poslaly ty avie na moravu
Slabý článek
Téma zajímavé, zpracování slabé. Krome nepresností jsou veci které v clánku mely být zmínený a nejsou tam. Slabota.

Galerie sice obsahuje 89 fotografií, ovsem z toho je pouze jedna z roku 1968, tri z roku 1983, sest z roku 1993 a dve z roku 1996. Zbývající fotografie jsou z let 2006 a 2012. Predstava vedení redakce o ilustraci clánku s historickou tematikou evidentne odpovídá predstave Hurvínka o válce.

A toto si ríká nejvetsí ceský autoweb. >:D >:D >:D
Rozbalit vlákno
4
25. 12. 2015 20:54
Re: Slabý článek
Tak musím souhlasit, protože jistě velkou zajímavostí by bylo napsat, že se tam začátkem 60.tých let vyvíjel náš obrněný kolový transporter OT-65 "Skot", který mnoho let byl pro vojáky vynikající i v porovnání se zahraničím.
26. 12. 2015 10:20
Re: Slabý článek
Když tak OT-64 a SKOT se píše vždy velkými písmeny protože to je zkratka: Střední Kolový Obrněný Transportér". OT-65 byl maďarský FUG, což byl licenční sovětský BRDM.
Avatar - Barrichello
26. 12. 2015 16:02
Re: Slabý článek
OT-64 se v Avii montoval, ovšem bednu dělali poláci, nápravy byly Tatra a motor taky.
26. 12. 2015 20:10
Re: Slabý článek
Jo,jo omlouvám se, byl to OT-64, ale jinak nic neberu zpět. Jako 15letý studentík, co do Avie chodil na tzv. "výrobní praxi" pamatuji, jak jeho maketu, po skončení vývoje, s velkou slávou předávali tehdejšímu prezidentovi Novotnému. To, že komponenty byly odjinud, neznamená, kde došlo k jeho vývoji.
25. 12. 2015 10:04
Avia
Já se v dětství vozil ve furgonu a valníku s plachtou.Oba měli řazení pod volantem.

Furgon:

[odkaz]

Valník s plachtou:

[odkaz]
Rozbalit vlákno
0
Avatar - netcar.xx
25. 12. 2015 11:01
Pridelovani Avii
nejlepsim ridicum? Ve spouste podniku ( CSAD, pekarny atd. ) byly Avie jako nahrada za Robury, ktere sice byly starsi ale stejne spousta ridicu jezdila radsi Robury ktere si udrzovali jak to slo a Avie odmitali. On byl ten Robur totiz na benzin, osobnich dieselovych aut bylo tehdy na nasich silnicich mene nez toho povestneho safranu a tak si kazdej mohl nasetrit benzin do sveho auta. V mem okoli byla takovych spousta.
Rozbalit vlákno
6
25. 12. 2015 12:22
Re: Pridelovani Avii
A ještě lepší než Robur byl Bucegi. Jeho pětilitrový V8 benzin (původ, tuším, od Fordu), ve spojení s více než pro řidiče příznivou normovanou spotřebou, dělal z tohoto auta nejžádanější a nejudržovanější auto.
Šťastlivci, kteří a s ním jezdili, se koupali v benzinu a auta se drželi jako klíšťata. :-)

Nebyly GPS, počítače, průtokoměry, nebylo nic. Stačilo napsat někam cestu a na primitivním tachometru dotočit kilometry. Loupež za bílého dne.
Avatar - netcar.xx
25. 12. 2015 12:44
Re: Pridelovani Avii
Bucegi jezdily hodne v pivovarech, pak je nahradily Romany, ale na ty vsichni nadavali, protoze pres moderni vzhled to byly srace :no:
25. 12. 2015 13:10
Re: Pridelovani Avii
Roman už bylo úplně jiné auto, hlavně s dieselem v licenci MAN, takže už ne tak "atraktivní" jako benzín. ;-)
Avatar - wakantanka
25. 12. 2015 14:33
Re: Pridelovani Avii
tak on to bol hlavne spočiatku v licencii zmontovaný MAN a až neskôr to Rumuni robiť z vlastných dielov. Konieckoncov podobne to bolo skoro so všetkým čo sa vtedy v RO vyrábalo. Ale opravte ma ak sa mýlim, rád sa niečo nové dozviem.
25. 12. 2015 20:49
Re: Pridelovani Avii
Jo, jo. Jezdil jsem Bucegi o prázdninách jako dálkař, dnes by se řeklo kamioňák, Brno - Praha a zpět. A musím ji pochválit. Na svojí dobu velmi spolehlivé a rychlé auto i s nákladem. Jen to "trochu" víc žralo-benzin.
Avatar - Ji/Ri
25. 12. 2015 14:52
Re: Pridelovani Avii
Robury váleli nejvíce v Perexu :-)
Avatar - lordlord
25. 12. 2015 15:02
.
čekal jsem, že to bude rozděleno na 20 stránek a on normální člověk ještě žije
Rozbalit vlákno
0
25. 12. 2015 19:16
Nejsmradlavější náklaďák na našich silnicích!
Klasickou řadu Avií opravdu nenávídím (ano, někteří zoufalci tyto hrůzy ještě stále provozují!) Auto to bylo jinak šikovné a na svou dobu vcelku pohledné, ale ty jeho neuvěřitelně smradlavé výfukové plyny, to byl opravdu děs. To auta snad tu naftu jen ohřívalo a pak ji plivalo ven z výfuku, bohužel ale tehdy kompletně zajišťovalo zásobování všech obchodů... Nešlo jen o to, když za tím člověk jel na silnici. Daleko horší byla tato situace - Avia vybavená hydraulickou nákladovou plošinou na zadní straně korby za totality stála napříč zaparkovaná přes chodník někde v živém centru Prahy a řidič vykládal zboží. Aby ale tehdejší plošina vůbec mohla fungovat, musel být bohužel stále zapnutý motor.... Kolemjdoucí chodci přes černý čoud pomalu neviděli, slzeli, kašlali a přímo se dusili, vč. dětí... A podobné to bylo, když byla "v akci" Avia s výsuvnou vysokozdvižnou plošinou. Skutečně hnus, ale nějaké emise náklaďáků se tehdy vůbec neřešili, nebo jen na oko. Přitom řešení bylo tak jednoduché (a někteří řidiči si ho i dělali) - vyvést výfuk za kabinou směrem vhůru až nad úroveň její střechy a chodci na tom hned byli o dost lépe... :-!
Rozbalit vlákno
3
25. 12. 2015 19:25
Re: Nejsmradlavější náklaďák na našich silnicích!
Ne, že by to tak nebylo, ale víc než vlastní konstrukce to zapříčiňoval špatný technický stav konkrétních kusů. Technika prvních Avií, tedy v době vzniku, byla na tehdejší běžné evropské úrovni.
Avatar - pumpkin
25. 12. 2015 21:17
Re: Nejsmradlavější náklaďák na našich silnicích!
Takú pojazdnú dymovnicu mali u nás ešte pred dvoma rokmi údržbári verejného osvetlenia. Kým sa v koši vyviezol k lampe, Avia už bola zahalená v jedovatom šedo-modrom oblaku. Už chudáci našťastie dostali nové Iveco Daily.
Avatar - Barrichello
26. 12. 2015 15:55
Re: Nejsmradlavější náklaďák na našich silnicích!
Problém byl v tom, že Motor Jikov byl neshopný okopérovat čerpadlo Bosch a celou vstřikovací soupravu a soudruzi sehnat dost avult aby se nakoupil originál. Takže po nastartovaní z toho šel holt modrý dým a nebylo vidět půl ulice. Takhle řada ale skončila v roce 1992 a pozdějí A31 už měli motor s turbem a už nečoudily.
Avatar - pumpkin
25. 12. 2015 21:10
Otázka
Prečo Avie zvykli tak často odfukovať? Respektíve neviem ako popísať ten zvuk, ale často ho robili za jazdy. :-)
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Stejsn
26. 12. 2015 21:06
Re: Otázka
Malé vzduchojemy.
25. 12. 2015 22:14
tata mel avii 2-3 roky pred koncem bolseviku natruc mistnim
tata si ty razítka vybehaval minimalne rok prez zname az na ministerstvu.
a pak se ten klumpr opatroval jako klenot.
byla to uchylna doba
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Barrichello
26. 12. 2015 15:57
Re: tata mel avii 2-3 roky pred koncem bolseviku natruc mist
Jasně, chudák jedinej měl za totáče nákladá. Známej měl 1203 na stavbu baráku a měl jí 12 let za totáče a dodávky se ofiko taky nesměli mít, kor valníky.

Další známej měl 5 let Pragu S5T a znam maníka co si v 87 vyběhal i V3S vše ofiko povolené a nikdo z nich nebyl členem KSČ. Ono se dalo tehdá za 2 litry obstarat leccos, i ofiko razítka. Stejně jako dnes, jen místo 2 litry to stojí 200 lirů. Taková malá inflace >:D
27. 12. 2015 21:38
Re: tata mel avii 2-3 roky pred koncem bolseviku natruc mist
1203 mel za bolševika kde kdo, podobne traktor
s nakladakem to bylo mnohem komplikovanejsi a potreboval jsi k tomu to povoleni. a protože tata byl od propusteni z vezeni pod dozorem StB, to povoleni si musel vyslapat az na ministerstvu.
v nasem okoli nebyl jedinej s nakladakem, znamej měl vejtrasku s hydraulickou rukou, měl to podobne jako tata z duvodu podnikani.
i za bolševika se totiž dalo ke konci podnikat, a protože ten zlocinej rezim padal cim dal vic ke dnu, dokonce se to bolsevik snazil podporovat
Avatar - Barrichello
28. 12. 2015 09:43
Re: tata mel avii 2-3 roky pred koncem bolseviku natruc mist
Podnikat se dalo za Jakešovy vlády, kdy to trochu ovlnili po vzoru gorbiho perestrojky. Ale většině lidí se do toho nechtělo
Avatar - Ada je zase tady
26. 12. 2015 09:52
s Renaultem k trpkému konci
Pokud by ta spolupráce nebyla s rendlíkem, ale s VW, nebo Mercedesem, nemusela by ta fabrika tak potupně skončit.
A když si tu stěžujete na to, jak ten diesel smrděl, tak je třeba dodat, že to byl rendlíkovský diesel. A že každý 10-ti letý diesel uvedeného výrobce smrdí stejně.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Blue Sun
26. 12. 2015 11:57
Re: s Renaultem k trpkému konci
Ty jsi fakt jen imitace člověka...
Avatar - Barrichello
26. 12. 2015 15:59
Re: s Renaultem k trpkému konci
Tu fabriku koupila investiční společnost Odien a pak indové. Předtím ji měli korejci - Dawoo. Můj tát tam procoval 31 let, takže o Avii toho vím z místního osazenstva vč. redakce jednoznačně nejvíc >:D >:D
Avatar - Barrichello
26. 12. 2015 16:07
Praga V3S
velmi důležitou kapitolou v historii letnanské Avie je výroba Pragy V3S, které zde byla vyráběna až do roku 1988 a byla zde vyvinuta i její první modernizace (posilovač řízení, jiné stěrače, světla v nárazníkách, modernjěší brzdy, modernější el. výbava). Muj táta byl jedním z lidí, co na tom dělali.

Dále zde nebyl zmíněn licencčí terénáček Avia A11 Trend (Auverland), který Avia vyráběla. A nebylo zde zmíněo, že v roce 1989 byla do výroby připravena komplet nová řada se sklopnou, hranatou budkou, leč do vrýoby se nikdy nedostala, protože stát odmítl uvolnit v roce 1990 finance, aby zahájil sériovou výrobu.
Rozbalit vlákno
2
Re: Praga V3S
Presne tak. Ono toho v tom clánku chybí víc.
Avatar - Ada je zase tady
26. 12. 2015 19:37
Re: Praga V3S
Pravda. Třeba finanční podmínky licenční výroby francouzského vozu... :no:
Avatar - Stejsn
26. 12. 2015 21:01
Být miliardář,
tak vykupuju Avie a házím je do šrotu. Nic mi na silnici nevadí víc, než staré avie vycházející z francouzské licence. Ten smrad prostě nemá obdoby, zlatá vejtřaska a T815 dohromady! :no: ;-\
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Barrichello
26. 12. 2015 21:35
Re: Být miliardář,
těch starých už jezdí opravdu málo, po parze jsou vidět jen Dkové řady a pár A60 a A75 se sklopnou budkou, zbytek je rarita.
27. 12. 2015 11:35
Re: Být miliardář,
na drobný odvoz dobrý auta ,ale vejtraska je vejtraska :yes: