Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Avatar - wakantanka
pekny clanok
wakantanka
| 25. 12. 2015 08:42
Ale najde sa v nom zopar nepresnosti. 5 st. prevodovka s radiacou pakou na podlahe sa montovala aj do verzie A31 bez turba. Pod sklopne kabiny sa dal objednat aj motor Cummins,nie az od zavedenia rady D.
Avatar - hedvin
Nejrychlejší auta na českých silnicích
hedvin
| 25. 12. 2015 08:49
Vždy v čele kolony >:D
Avatar - Barrichello
Nejrychlejší auta na českých silnicích
Barrichello
| 26. 12. 2015 16:01
Platilo pro modré vvehilky do roku výroby 1992, kolik z nich je dnes ještě v provozu. Ty od roku 93 , následně ty se sklopnou budkou a následně nová řada D už byly někde jinde a dodnes spolehlivě jezdí, fungují a žádná brzda v provozu není. tou sou dnes spíše letité Liazy MTS, které sou čas od času vidět, dokonce dopravní podnik. hlm. Prahy má asi 4 ve službě a dále pak Tatry 138 a 148, které sou hlavně na vesnicích vidět ještě ve velmi hojném počtu
Avatar - hedvin
Nejrychlejší auta na českých silnicích
hedvin
| 26. 12. 2015 16:55
Ono záleží na tom, v jakém okrese se člověk pohybuje. Modrých, čoudících avií potkávám ještě pořád dost. Většinou se pohybují s fůrou dřeva nebo uhlí či dokonce písku. Nejhorší je potkat takové vozidlo v zatáčkovité oblasti jedoucí do kopce s nemožností ho předjet. Jehož motor funí na jedničku protože už má dost a ještě veze víc než by měl. Ano modernější avie s nápisem turbo jsou už na tom s tou rychlostí lépe a po rovině umí jet i přes 90. Ještě dalším příkladem jsou aut hasičů. Stačí si zaset na jakýkoliv sraz dobrovolných hasičů a těch avií tam člověk ještě potká víc než poustu.
Avatar - Barrichello
Nejrychlejší auta na českých silnicích
Barrichello
| 26. 12. 2015 21:38
Já teda vídám nejčastěji ty tatry po praze a stř. čechách a většinou sou to autojeřáby, fekální vozy, hasiči a sklápěčky. A sem tam ty matesy no
Avatar - hedvin
Nejrychlejší auta na českých silnicích
hedvin
| 26. 12. 2015 22:33
no jo pražáci jsou bohatí a bojí se nízkoemisních zón, tak už je poslaly ty avie na moravu
Slabý článek
Gilgit - stop odpadu na Auto.cz
| 25. 12. 2015 09:38
Téma zajímavé, zpracování slabé. Krome nepresností jsou veci které v clánku mely být zmínený a nejsou tam. Slabota.

Galerie sice obsahuje 89 fotografií, ovsem z toho je pouze jedna z roku 1968, tri z roku 1983, sest z roku 1993 a dve z roku 1996. Zbývající fotografie jsou z let 2006 a 2012. Predstava vedení redakce o ilustraci clánku s historickou tematikou evidentne odpovídá predstave Hurvínka o válce.

A toto si ríká nejvetsí ceský autoweb. >:D >:D >:D
Slabý článek
StasCX5
| 25. 12. 2015 20:54
Tak musím souhlasit, protože jistě velkou zajímavostí by bylo napsat, že se tam začátkem 60.tých let vyvíjel náš obrněný kolový transporter OT-65 "Skot", který mnoho let byl pro vojáky vynikající i v porovnání se zahraničím.
Slabý článek
geroc I.
| 26. 12. 2015 10:20
Když tak OT-64 a SKOT se píše vždy velkými písmeny protože to je zkratka: Střední Kolový Obrněný Transportér". OT-65 byl maďarský FUG, což byl licenční sovětský BRDM.
Avatar - Barrichello
Slabý článek
Barrichello
| 26. 12. 2015 16:02
OT-64 se v Avii montoval, ovšem bednu dělali poláci, nápravy byly Tatra a motor taky.
Slabý článek
StasCX5
| 26. 12. 2015 20:10
Jo,jo omlouvám se, byl to OT-64, ale jinak nic neberu zpět. Jako 15letý studentík, co do Avie chodil na tzv. "výrobní praxi" pamatuji, jak jeho maketu, po skončení vývoje, s velkou slávou předávali tehdejšímu prezidentovi Novotnému. To, že komponenty byly odjinud, neznamená, kde došlo k jeho vývoji.
Avia
Dixik2
| 25. 12. 2015 10:04
Já se v dětství vozil ve furgonu a valníku s plachtou.Oba měli řazení pod volantem.

Furgon:

[odkaz]

Valník s plachtou:

[odkaz]

Avatar - netcar.xx
Pridelovani Avii
netcar.xx
| 25. 12. 2015 11:01
nejlepsim ridicum? Ve spouste podniku ( CSAD, pekarny atd. ) byly Avie jako nahrada za Robury, ktere sice byly starsi ale stejne spousta ridicu jezdila radsi Robury ktere si udrzovali jak to slo a Avie odmitali. On byl ten Robur totiz na benzin, osobnich dieselovych aut bylo tehdy na nasich silnicich mene nez toho povestneho safranu a tak si kazdej mohl nasetrit benzin do sveho auta. V mem okoli byla takovych spousta.
Pridelovani Avii
gil54
| 25. 12. 2015 12:22
A ještě lepší než Robur byl Bucegi. Jeho pětilitrový V8 benzin (původ, tuším, od Fordu), ve spojení s více než pro řidiče příznivou normovanou spotřebou, dělal z tohoto auta nejžádanější a nejudržovanější auto.
Šťastlivci, kteří a s ním jezdili, se koupali v benzinu a auta se drželi jako klíšťata. :-)

Nebyly GPS, počítače, průtokoměry, nebylo nic. Stačilo napsat někam cestu a na primitivním tachometru dotočit kilometry. Loupež za bílého dne.
Avatar - netcar.xx
Pridelovani Avii
netcar.xx
| 25. 12. 2015 12:44
Bucegi jezdily hodne v pivovarech, pak je nahradily Romany, ale na ty vsichni nadavali, protoze pres moderni vzhled to byly srace :no:
Pridelovani Avii
gil54
| 25. 12. 2015 13:10
Roman už bylo úplně jiné auto, hlavně s dieselem v licenci MAN, takže už ne tak "atraktivní" jako benzín. ;-)
Avatar - wakantanka
Pridelovani Avii
wakantanka
| 25. 12. 2015 14:33
tak on to bol hlavne spočiatku v licencii zmontovaný MAN a až neskôr to Rumuni robiť z vlastných dielov. Konieckoncov podobne to bolo skoro so všetkým čo sa vtedy v RO vyrábalo. Ale opravte ma ak sa mýlim, rád sa niečo nové dozviem.
Pridelovani Avii
StasCX5
| 25. 12. 2015 20:49
Jo, jo. Jezdil jsem Bucegi o prázdninách jako dálkař, dnes by se řeklo kamioňák, Brno - Praha a zpět. A musím ji pochválit. Na svojí dobu velmi spolehlivé a rychlé auto i s nákladem. Jen to "trochu" víc žralo-benzin.
Avatar - Ji/Ri
Pridelovani Avii
Ji/Ri
| 25. 12. 2015 14:52
Robury váleli nejvíce v Perexu :-)
Avatar - lordlord
.
lordlord
| 25. 12. 2015 15:02
čekal jsem, že to bude rozděleno na 20 stránek a on normální člověk ještě žije
Nejsmradlavější náklaďák na našich silnicích!
Arese
| 25. 12. 2015 19:16
Klasickou řadu Avií opravdu nenávídím (ano, někteří zoufalci tyto hrůzy ještě stále provozují!) Auto to bylo jinak šikovné a na svou dobu vcelku pohledné, ale ty jeho neuvěřitelně smradlavé výfukové plyny, to byl opravdu děs. To auta snad tu naftu jen ohřívalo a pak ji plivalo ven z výfuku, bohužel ale tehdy kompletně zajišťovalo zásobování všech obchodů... Nešlo jen o to, když za tím člověk jel na silnici. Daleko horší byla tato situace - Avia vybavená hydraulickou nákladovou plošinou na zadní straně korby za totality stála napříč zaparkovaná přes chodník někde v živém centru Prahy a řidič vykládal zboží. Aby ale tehdejší plošina vůbec mohla fungovat, musel být bohužel stále zapnutý motor.... Kolemjdoucí chodci přes černý čoud pomalu neviděli, slzeli, kašlali a přímo se dusili, vč. dětí... A podobné to bylo, když byla "v akci" Avia s výsuvnou vysokozdvižnou plošinou. Skutečně hnus, ale nějaké emise náklaďáků se tehdy vůbec neřešili, nebo jen na oko. Přitom řešení bylo tak jednoduché (a někteří řidiči si ho i dělali) - vyvést výfuk za kabinou směrem vhůru až nad úroveň její střechy a chodci na tom hned byli o dost lépe... :-!
Nejsmradlavější náklaďák na našich silnicích!
gil54
| 25. 12. 2015 19:25
Ne, že by to tak nebylo, ale víc než vlastní konstrukce to zapříčiňoval špatný technický stav konkrétních kusů. Technika prvních Avií, tedy v době vzniku, byla na tehdejší běžné evropské úrovni.
Avatar - pumpkin
Nejsmradlavější náklaďák na našich silnicích!
pumpkin
| 25. 12. 2015 21:17
Takú pojazdnú dymovnicu mali u nás ešte pred dvoma rokmi údržbári verejného osvetlenia. Kým sa v koši vyviezol k lampe, Avia už bola zahalená v jedovatom šedo-modrom oblaku. Už chudáci našťastie dostali nové Iveco Daily.
Avatar - Barrichello
Nejsmradlavější náklaďák na našich silnicích!
Barrichello
| 26. 12. 2015 15:55
Problém byl v tom, že Motor Jikov byl neshopný okopérovat čerpadlo Bosch a celou vstřikovací soupravu a soudruzi sehnat dost avult aby se nakoupil originál. Takže po nastartovaní z toho šel holt modrý dým a nebylo vidět půl ulice. Takhle řada ale skončila v roce 1992 a pozdějí A31 už měli motor s turbem a už nečoudily.
Avatar - pumpkin
Otázka
pumpkin
| 25. 12. 2015 21:10
Prečo Avie zvykli tak často odfukovať? Respektíve neviem ako popísať ten zvuk, ale často ho robili za jazdy. :-)
Avatar - Stejsn
Otázka
Stejsn
| 26. 12. 2015 21:06
Malé vzduchojemy.
Avatar - pumpkin
Otázka
pumpkin
| 26. 12. 2015 21:57
Dík. :yes:
tata mel avii 2-3 roky pred koncem bolseviku natruc mistnim
topten
| 25. 12. 2015 22:14
tata si ty razítka vybehaval minimalne rok prez zname az na ministerstvu.
a pak se ten klumpr opatroval jako klenot.
byla to uchylna doba
Avatar - Barrichello
tata mel avii 2-3 roky pred koncem bolseviku natruc mistnim
Barrichello
| 26. 12. 2015 15:57
Jasně, chudák jedinej měl za totáče nákladá. Známej měl 1203 na stavbu baráku a měl jí 12 let za totáče a dodávky se ofiko taky nesměli mít, kor valníky.

Další známej měl 5 let Pragu S5T a znam maníka co si v 87 vyběhal i V3S vše ofiko povolené a nikdo z nich nebyl členem KSČ. Ono se dalo tehdá za 2 litry obstarat leccos, i ofiko razítka. Stejně jako dnes, jen místo 2 litry to stojí 200 lirů. Taková malá inflace >:D
tata mel avii 2-3 roky pred koncem bolseviku natruc mistnim
topten
| 27. 12. 2015 21:38
1203 mel za bolševika kde kdo, podobne traktor
s nakladakem to bylo mnohem komplikovanejsi a potreboval jsi k tomu to povoleni. a protože tata byl od propusteni z vezeni pod dozorem StB, to povoleni si musel vyslapat az na ministerstvu.
v nasem okoli nebyl jedinej s nakladakem, znamej měl vejtrasku s hydraulickou rukou, měl to podobne jako tata z duvodu podnikani.
i za bolševika se totiž dalo ke konci podnikat, a protože ten zlocinej rezim padal cim dal vic ke dnu, dokonce se to bolsevik snazil podporovat
Avatar - Barrichello
tata mel avii 2-3 roky pred koncem bolseviku natruc mistnim
Barrichello
| 28. 12. 2015 09:43
Podnikat se dalo za Jakešovy vlády, kdy to trochu ovlnili po vzoru gorbiho perestrojky. Ale většině lidí se do toho nechtělo
Avatar - Ada je zase tady
s Renaultem k trpkému konci
Ada je zase tady
| 26. 12. 2015 09:52
Pokud by ta spolupráce nebyla s rendlíkem, ale s VW, nebo Mercedesem, nemusela by ta fabrika tak potupně skončit.
A když si tu stěžujete na to, jak ten diesel smrděl, tak je třeba dodat, že to byl rendlíkovský diesel. A že každý 10-ti letý diesel uvedeného výrobce smrdí stejně.
Avatar - Blue Sun
s Renaultem k trpkému konci
Blue Sun
| 26. 12. 2015 11:57
Ty jsi fakt jen imitace člověka...
Avatar - Barrichello
s Renaultem k trpkému konci
Barrichello
| 26. 12. 2015 15:59
Tu fabriku koupila investiční společnost Odien a pak indové. Předtím ji měli korejci - Dawoo. Můj tát tam procoval 31 let, takže o Avii toho vím z místního osazenstva vč. redakce jednoznačně nejvíc >:D >:D
Avatar - Barrichello
Praga V3S
Barrichello
| 26. 12. 2015 16:07
velmi důležitou kapitolou v historii letnanské Avie je výroba Pragy V3S, které zde byla vyráběna až do roku 1988 a byla zde vyvinuta i její první modernizace (posilovač řízení, jiné stěrače, světla v nárazníkách, modernjěší brzdy, modernější el. výbava). Muj táta byl jedním z lidí, co na tom dělali.

Dále zde nebyl zmíněn licencčí terénáček Avia A11 Trend (Auverland), který Avia vyráběla. A nebylo zde zmíněo, že v roce 1989 byla do výroby připravena komplet nová řada se sklopnou, hranatou budkou, leč do vrýoby se nikdy nedostala, protože stát odmítl uvolnit v roce 1990 finance, aby zahájil sériovou výrobu.
Praga V3S
Gilgit - stop odpadu na Auto.cz
| 26. 12. 2015 16:27
Presne tak. Ono toho v tom clánku chybí víc.
Avatar - Ada je zase tady
Praga V3S
Ada je zase tady
| 26. 12. 2015 19:37
Pravda. Třeba finanční podmínky licenční výroby francouzského vozu... :no:
Avatar - Stejsn
Být miliardář,
Stejsn
| 26. 12. 2015 21:01
tak vykupuju Avie a házím je do šrotu. Nic mi na silnici nevadí víc, než staré avie vycházející z francouzské licence. Ten smrad prostě nemá obdoby, zlatá vejtřaska a T815 dohromady! :no: ;-\
Avatar - Barrichello
Být miliardář,
Barrichello
| 26. 12. 2015 21:35
těch starých už jezdí opravdu málo, po parze jsou vidět jen Dkové řady a pár A60 a A75 se sklopnou budkou, zbytek je rarita.
Být miliardář,
kilem
| 27. 12. 2015 11:35
na drobný odvoz dobrý auta ,ale vejtraska je vejtraska :yes: