Novinky
T.E.S.L.A už na ACZ serie
4
Taká hlúposť... Už nevedia, čo od radosti do tých áut napchať. Keby radšej venovali viac úsilia alternatívnym pohonom, recyklácii alebo zníženiu nákladov na prevádzku...
Přejít do diskuze
Myslím, že třeba tablet ani neměl ambice obecně plně nahradit notebook, stejně jako před tím notebook PC.
Nejlepším důkazem je fakt, že vše dál existuje na trhu vedle sebe a žádná platforma zcela nenahradila/nevytlačila jinou a každá má stále jak své přednosti, tak nevýhody. Spíš vznikají "hybridní" formáty typu 2 v 1, jako notebook/tablet, nebo smartphone/tablet.
Nejlepším důkazem je fakt, že vše dál existuje na trhu vedle sebe a žádná platforma zcela nenahradila/nevytlačila jinou a každá má stále jak své přednosti, tak nevýhody. Spíš vznikají "hybridní" formáty typu 2 v 1, jako notebook/tablet, nebo smartphone/tablet.
S telefony to vidím stejně. Máme doma 3 tablety, já jediný mám notebook, já jediný mám doma tlačítkový telefon. Nemám vůbec nic proti pokroku, ale ne vždy vidím pokrok v tomtéž, co výrobci.
Presne tak. Ovládanie gestami je nielen drahé a zbytočné, ale aj nepraktické. Navyše keď sa to pokazí, už to ani stará mama neopraví >😁
To já radši zmáčknu to tlačítko, než abych otevíral zobák - noha jde automaticky na brzdu, ruka na tlačítko.
...skoro by se dalo říct, že se tablet pomalu mění v notebook....a smartphone v tablet... 😉
No - v tomhle s Tebou souhlasím.. i když jsi asi nechtěl napsat to, co tam já čtu: smsku jsi napsal na tlačítkovým telefonu i poslepu... i když souhlasím, plná klávesnice je lepší.
Dotyková je k zlosti, věčný překlep, pokud nejseš dvanáctiletá holka s tenkýma prstama. A jedinou výhodou je omezená životnost = kupuješ nové a nové telefony... omezená výdrž na aku už je jen okolnost.
I když ve spojení s akumulátorem, který sám nevyměníš to taky funguje dobře = jdeš si koupit novej telefon, protože za výměnu baterie dáš 1/3 až 1/2 ceny toho nového...
Dotyková je k zlosti, věčný překlep, pokud nejseš dvanáctiletá holka s tenkýma prstama. A jedinou výhodou je omezená životnost = kupuješ nové a nové telefony... omezená výdrž na aku už je jen okolnost.
I když ve spojení s akumulátorem, který sám nevyměníš to taky funguje dobře = jdeš si koupit novej telefon, protože za výměnu baterie dáš 1/3 až 1/2 ceny toho nového...
No, ano může umět víc... ale musí to fungovat spolehlivě, nenáročně na obsluhu - abych se mohl soustředit na to, co se děje na silnici... a hlavně: nesmí to omezit funkce ježdění, brždění, zatáčení, couvání a klimatizace.
>😁
Tvrdit, že budoucnost interiérů je v grafice ovládané gesty v době, kdy na specializovaném auto serveru, prý nejlepším na webu, nedokážou zprovoznit galerii obrázků je úsměvné, nic víc.
>😒]
>😁
Tvrdit, že budoucnost interiérů je v grafice ovládané gesty v době, kdy na specializovaném auto serveru, prý nejlepším na webu, nedokážou zprovoznit galerii obrázků je úsměvné, nic víc.
>😒]
Tak hlavně aby to fungovalo podstatně lépe/spolehlivěji, než např. ovládání gesty u některých aktuálních "chytrých" TV.
vyrobni cena je v radu jednotek dolaru, tedy na urovni mechanických ovladacich prvku.
hovadina to ale je.
a taky hrozi nebezpeci ze si ten co sedi vedle v aute ve vedlejsim pruhu ty gesta spatne vylozi a skoncis s prerazenym nosem ..
hovadina to ale je.
a taky hrozi nebezpeci ze si ten co sedi vedle v aute ve vedlejsim pruhu ty gesta spatne vylozi a skoncis s prerazenym nosem ..
No - a přesně o tom mluvím... jen to na nás.
😉
Nenechat se zblbnout... ať neskončíme u systému tří mušliček.
>😁
😉
Nenechat se zblbnout... ať neskončíme u systému tří mušliček.
>😁
Ano, nudí se! EU jim "podvázala pytlík" a s mechanikou tedy už ani ťuk, tak se vymýšlí různá elektronická kurrvítka... >😒], ...aby jimi oblbli nové potenciální zákazníky... ;-\
Otázka skôr znie, kto vôbec sa týmto veciam dostatočne venuje? Odpoveď je, že nikto. Nebolo to namierené na BMW konkrétne, ale na súčasny smer vývoja všeobecne. Namiesto podstatných problémov sa riešia blbiny.
Jo, souhlas. Hlavní věci jako klima+rádio intuitivní tlačítka, hlubší nastavování čehokoli pak klidně dotek, to si člověk udělá kdykoli před či po jízdě.
Nevím proč, ale po autě chci, aby jezdilo, brzdilo, zatáčelo, couvalo a klimatizovalo... nic víc!
U BMW 7 je třeba položit loket (pravé ruky) na loketní opěrku aby systém zaznamenával gesta
Bude krásné sledovat, co budou auta dělat, až takový průměrný telefonující řidič začne rozkládat rukama na všechny strany, jak je běžné. Nebo průměrná rodinná hádečka v autě. Vlastně stačí i lecjaká větší diskuse a ruce hned krouží celým interiérem... Pak chudák počítač, aby vůbec správně vyhodnotil, co se děje.
ovládačem, pak došlo ke zhoršení a půlkolečka je plus a druhá půlka mínus, teď už se jde na to složitě pře patlání displeje. Nakonec bude člověk uvažovat co udělat, aby něco nastavil a řídit budou pomocníci.
Jojo, on i pokrok je dost subjektivní věcí a ne každému vyhovuje daný směr, ať je to jakákoliv oblast. Ale vždy se jde s většinou a jak píše výše "Švihák", odklonění se od tohohle směru často znamená "zaspání doby", což se pak velmi těžko dohání ...
Ale za mě - dokud bude existovat možnost volby, tak je vše v pořádku a až se i inovace, která se mi zpočátku nezamlouvá, během té doby vyvine do dokonalosti, tak ji nakonec ještě rád přijmu (někdy člověk pak ani nedostane na výběr >😁 ). A já věřím, že lidstvo jakožto pohodlná, líná rasa s touhou vše co nejvíc odrbávat a co nejmíň se namáhat svým užíváním "neprosadí" nějakou inovaci, která by byla ve finále složitější, než to co má nahradit. Proto bych se toho nebál, dal tomu šanci a možná za pár let bude takové ovládání naprosto běžné a bude zpříjemňovat používání všech bazmeků, které se pořád do aut přidávají ...
Ale za mě - dokud bude existovat možnost volby, tak je vše v pořádku a až se i inovace, která se mi zpočátku nezamlouvá, během té doby vyvine do dokonalosti, tak ji nakonec ještě rád přijmu (někdy člověk pak ani nedostane na výběr >😁 ). A já věřím, že lidstvo jakožto pohodlná, líná rasa s touhou vše co nejvíc odrbávat a co nejmíň se namáhat svým užíváním "neprosadí" nějakou inovaci, která by byla ve finále složitější, než to co má nahradit. Proto bych se toho nebál, dal tomu šanci a možná za pár let bude takové ovládání naprosto běžné a bude zpříjemňovat používání všech bazmeků, které se pořád do aut přidávají ...
A oč lepší je psát SMSku na dotykovém displeji než na klasické devítkové klávesnici? Asi k tomuhle bych to přirovnal ... V dnešní době se do aut cpe víc a víc sračiček, pomocníků, systémů, které se prostě nějak ovládat musí a holt se to vše na přístrojovou desku už nemůže vlézt.
A než aby vznikaly interiéry, kde kam se člověk podívá, tam čudlik, přetlačítkované volanty, tlačítka pod volantem, vedle volantu, na dveřích, před řadící pákou, za řadící pákou, u loketní opěrky ... nebo ještě hůř aby vznikaly tablety ala Tesla a všechno někde "hledat" a patlat na displeji ... to si myslím, že jsou gesta ještě dobou cestou, ale strašně záleží na zpracování. "Pojistka" BMW co má v 7er, že pro vnímání gest musí člověk v určitém bodě na loketní opěrce opřít loket, mi přijde rozumná a snad nebude pro člověka tak těžké si tohle u "hádky s drahou polovičkou" uvědomit ... Navíc v dnešní době rozlišovacích schopností kamer se z tohohle dá opravdu hodně vytěžit.
A než aby vznikaly interiéry, kde kam se člověk podívá, tam čudlik, přetlačítkované volanty, tlačítka pod volantem, vedle volantu, na dveřích, před řadící pákou, za řadící pákou, u loketní opěrky ... nebo ještě hůř aby vznikaly tablety ala Tesla a všechno někde "hledat" a patlat na displeji ... to si myslím, že jsou gesta ještě dobou cestou, ale strašně záleží na zpracování. "Pojistka" BMW co má v 7er, že pro vnímání gest musí člověk v určitém bodě na loketní opěrce opřít loket, mi přijde rozumná a snad nebude pro člověka tak těžké si tohle u "hádky s drahou polovičkou" uvědomit ... Navíc v dnešní době rozlišovacích schopností kamer se z tohohle dá opravdu hodně vytěžit.
Já třeba mám jasno a auto s podobnými ptákovinami prostě nechci.
Tohle je jen "třešnička". ale podobných nesmyslů, co se hezky ukazují na prodejně, ale po zbytek života auta jsou jen k vzteku je hodně.
Jediná cesta, jak to výrobcům znechutit je prostě to nekupovat.
😉
Tohle je jen "třešnička". ale podobných nesmyslů, co se hezky ukazují na prodejně, ale po zbytek života auta jsou jen k vzteku je hodně.
Jediná cesta, jak to výrobcům znechutit je prostě to nekupovat.
😉
Taky jsem je měl. V tu dobu jsem vlastnil prodejnu mobilů v Praze. Určitě vzpomeneš i na Sony CMD Z1 nebo jak se jmenoval ten telefonek s tím výklopným mikrofonem.
V dobách SL10 jsem měl malý tenký BOSCH 908
[odkaz]
a po něm jeho nástupce BOSCH 909 Dual S😒br /> [odkaz]
Pak BOSCH s mobily skončil a já přešel k Siemensu, který později skončil s mobily taky....
[odkaz]
a po něm jeho nástupce BOSCH 909 Dual S😒br /> [odkaz]
Pak BOSCH s mobily skončil a já přešel k Siemensu, který později skončil s mobily taky....
Siemens SL10- můj nejoblíbenější telefon! Nejdříve jsem měl S10 a pak po sobě 3x SL10. Ten byl nádhernej! [odkaz] :yes:
Já měl jako dítě SL10. Také na něj vzpomínám, hlavně na ten dok - takové se dnes nedělají a je to škoda. Malé, slušně udělané telefony mi chybí. Pro Japonsko (i Čínu, Koreu) ještě nějaké dělají, což je trochu paradox vzhledem k image Japonska (vůbec regionu), pokud jde o elektroniku.
Jo, v určité poloze (telefonu) se s ním dá sedět, někdy na něj při tom dokonce "zapomenu" (že ho mám v kapse).
Taky jsem mě dřív malé mobily, třeba na tohle malé "mýdlo" vzpomínám dodnes😒br /> [odkaz]
Taky jsem mě dřív malé mobily, třeba na tohle malé "mýdlo" vzpomínám dodnes😒br /> [odkaz]
Jasně, tady šlo o tu myšlenku, že telefony vytlačují tablety. Můj argument je, že ty telefony už jsou prakticky tablety. Tu zkomoleninu nemám rád, ale vyjadřuje, že je to jakýsi hybrid mezi tabletem (velikost) a telefonem (telefonní funkce; i když v době VoIP tohle rozdělení není tak pevné).
Kde je ta doba, kdy se mi telefon vešel i do té malé kapsy, která bývá v pravé přední kapse džín. 😄 Mně by se líbilo něco malého, jen na ty základní věci (řekněme telefon, SMS, kalendář). Tahle pádla jsou někdy příliš velká (nemůže být větší než peněženka). A když píšeš, že se ti vejde do kapsy kalhot, tím myslíš, že si pohodlně sedneš (pohodlně znamená, že telefon nijak netlačí)?
Kde je ta doba, kdy se mi telefon vešel i do té malé kapsy, která bývá v pravé přední kapse džín. 😄 Mně by se líbilo něco malého, jen na ty základní věci (řekněme telefon, SMS, kalendář). Tahle pádla jsou někdy příliš velká (nemůže být větší než peněženka). A když píšeš, že se ti vejde do kapsy kalhot, tím myslíš, že si pohodlně sedneš (pohodlně znamená, že telefon nijak netlačí)?
Já už bych displej menší jak 5,5" na "mobilu" (phabletu, chceš-li) nechtěl. Právě proto, že jej používám nejen i jako tablet, ale i jako (kompaktní) fotoaparát a mobilní prohlížeč fotek/videa, případně mobilní TV.
Dnes se uživatelsky stává většina smartphonů mobilním multifunkčním zařízením, čemuž se přizpůsobují jak jejich výrobci, tak i operátoři.
P.S. Teď mám nějakou chvíli SG S6 Edge Plus (64GB), se skvělým foťákem i displejem (5,7"). Na nic "hardwareově" vhodnějšího (pro mě) jsem zatím nenarazil (včetně jappka").
A vleze se mi i do přední kapsy kalhot/kraťasů, naštěstí je hodně tenký a celkové rozměry jsou menší, než u jablečného 6S+ s o něco menším, navíc ne tak výborným, displejem (5,5").
Dnes se uživatelsky stává většina smartphonů mobilním multifunkčním zařízením, čemuž se přizpůsobují jak jejich výrobci, tak i operátoři.
P.S. Teď mám nějakou chvíli SG S6 Edge Plus (64GB), se skvělým foťákem i displejem (5,7"). Na nic "hardwareově" vhodnějšího (pro mě) jsem zatím nenarazil (včetně jappka").
A vleze se mi i do přední kapsy kalhot/kraťasů, naštěstí je hodně tenký a celkové rozměry jsou menší, než u jablečného 6S+ s o něco menším, navíc ne tak výborným, displejem (5,5").
Tak pro mne 5+ palců už je tablet. 😄 Je to spíš šedá zóna, od 7 je to jasnější, proto také někdo vymyslel tu zkomoleninu phablet. Na čtení i prohlížení mám radši něco trochu většího než 5-6". Většinou čtu dokumenty a A4 zmenšená na výrazně méně než polovinu není nic extra.
Mám teď mobil s 5.7", takže vím o čem píšeš..., jediným mírným omezením je fakt, že na blízko už nevidím tak dokonale (jako dřív), takže na čtení drobnějšího písma by se hodila selfie tyč! >😒] 😉
Mně doma telefon s větším displejem (5,3" myslím) nahradil tablet. Nijak jsem s ním nesžil - používal jsem ho v podstatě jen na prohlížení a na tohle mi přijde komfortnější mobil. Pravda, hry se na tom hrály o něco lépe...
U některých spotřebitelů může, protože je dobrý pro konzumaci obsahu. Ale dobře se na tom nepíše, omezení je tedy jasné a chce to alespoň stojánek plus pěknou kompaktní klávesnici, pokud alespoň trochu píšeš. Nebo nějaký ten hybrid, když ne lehký notebook. Notebooky s dotykovým displayem se dostaly do podobného bodu, jen jsi nemohl odpojit display od klávesnice, protože "střeva" byla pod klávesnicí. Byly mnohem těžší. A po dotykové stránce fungovaly asi tak dobře jako staré telefony s Windows Mobile. Poslední dva body dnes nejsou takový problém, ale hlavní rozdíl zůstává. Tyhle hybridy mají potenciál vytlačit notebooky u spotřebitelů. A notebooky v minulosti celkem úspěšně vytlačovaly stolní počítače. Nepočítám, že by zmizely, ale koncept tabletu s klávesnicí/ základnou je podle mne celkem solidní z pohledu spotřebitele. Já budu pořád používat notebook, protože takový hardware prostě v tabletu nedostanu (alespoň zatím), a i stolní počítače, protože větší display je prostě lepší a více výkonu neuškodí.
Na to si vyloženě vzpomenu. Nemluvě o tom, že za volantem vidíš lecjaké šílené chování...
Záleží, co používáš. Jak na dotykovém, tak na tlačítkovém. Co se týče toho, že se to nemůže vlézt, ani dnes nemáš tlačítko pro všechno (ani zdaleka). A iDrive podle mne funguje dobře jako univerzální ovladač. Nakonec je pro mne důležitější, jak pokračuje vývoj hlasového ovládání.
Měli i hybridní Q5, A6 a A8, nevím, jestli je ještě dělají. Možná nějaké další. Z nových modelů budou hybridní jak Q7, tak A4.
Přesně to jsem si hned vybavil- kdo vstává a chodí přepínat telku? Jsou ovladače. A teď se vylepšují gesta na ovládání TV.
Takový chci i kávovar. "Dělej, haj.zle, udělej mi kafe!" A ne mačkat tlačítka a furt u toho stát a čekat co zase bude chtít, jestli vodu nebo vysypat lógr.
Dostávám se do stádia, kdy i automatická převodovka nebo startování tlačítkem mi přijde archaické. Manuál a klíčky ani nekomentuju. Chci sednout do auta a říct "start", "světla", "jeď". Ale samotného řízení se budu vzdávat těžce. Když si to ale doba vyžádá...
Takový chci i kávovar. "Dělej, haj.zle, udělej mi kafe!" A ne mačkat tlačítka a furt u toho stát a čekat co zase bude chtít, jestli vodu nebo vysypat lógr.
Dostávám se do stádia, kdy i automatická převodovka nebo startování tlačítkem mi přijde archaické. Manuál a klíčky ani nekomentuju. Chci sednout do auta a říct "start", "světla", "jeď". Ale samotného řízení se budu vzdávat těžce. Když si to ale doba vyžádá...
Nejsmutnější na tom je fakt, že vývoj všech těch "výbav navíc" částečně zaplatí i ten, co tu výbavu ani nezatickne.... ;-\
I zde jde bohužel jen o to, aby "jeden" byl "in".... 😉 Píše se rok 2020......"Kuwa, ty máš bavoráka a on nemá Air Touch.....kuwa, vrať se do hrobu".... 😄
Pokud to zůstane v poloze "výbava navíc" , pak super. Ale jak vidno u auto-tabletů, snaha je nahradit tlačítka.
Aktualne BMW planuje obohatit ovladani o gesta, ne jimy nahradit ovladani tlacitky, aneb k dnesnim moznostem dostanes neco navic => dokud neodstrani klasicky iDrive je to zlepseni.
Podla testu tohto videa, kde je "rozoberana" aj spominana ovladatelnost pomocou giest, sa mi javi, ze by to nemal byt problem. Avsak zhodujem sa s komentarmi, ktori povazuju tuto "hracicku" za zbytocnu.
Video k spominanemu tematu od 2😁0 [odkaz]
Video k spominanemu tematu od 2😁0 [odkaz]
Pokrok?
Možná pro výrobce, zcela jistě ne pro uživatele...
Přesně, jako s telefonama, co se o nic píše dole. Dotykový krámy lezou uživatelům na nervy... a já denně blahořečím své BlackBerry s plnou klávesnicí...
Dotykový "pádlo" vyhovuje tak puberťákům, typicky pubeťačkám... co si s tím fotí vykozený selfíčka s našpulenýma rtama...
😉
Možná pro výrobce, zcela jistě ne pro uživatele...
Přesně, jako s telefonama, co se o nic píše dole. Dotykový krámy lezou uživatelům na nervy... a já denně blahořečím své BlackBerry s plnou klávesnicí...
Dotykový "pádlo" vyhovuje tak puberťákům, typicky pubeťačkám... co si s tím fotí vykozený selfíčka s našpulenýma rtama...
😉
Tak tohle je u D3 furt v rozumne mire. Pravdu maji ti co tvrdi, ze tolik funkci ktere dnesni auta umi ovladat tlacitky jednoduse nelze. Zdruzovani ovladacu ci uz do ovladacu mechanickych nebo dotykovych je jedina cesta. Umeni je najit tu spravnou hranici cemu jeste osobite tlacitko ponechat a co je naopak mozno presunout mimo palubku a tohle bude dost o vkusu kazdeho soudruha, kde je ta spravna hranice. Ja jsem spis fanda tlacitek pokud jde o ovladani klimatizace, vyhrevu/ventilace sedadel/volantu, radia atd.
a uplne super mi prijde u audi mit programovatelne tlacitko kteremu ja muzu prirarit co ma delat. Audi to ma dokonce na volantu, BMW ma neco podobne u tlacitek radia atd.), tohle je za me cesta a jak jsem psal. Dokud se to neprezene a gesta jsou jen featura navic tak proc ne.
a uplne super mi prijde u audi mit programovatelne tlacitko kteremu ja muzu prirarit co ma delat. Audi to ma dokonce na volantu, BMW ma neco podobne u tlacitek radia atd.), tohle je za me cesta a jak jsem psal. Dokud se to neprezene a gesta jsou jen featura navic tak proc ne.
Určitě pak bez problémů pochopí vysvětlení, že jsi tím gestem chtěl pouze odmítnout hovor. >😒]
Tohle vsechno napadlo i me, ale nejak nechapu cim je tohle nad hybridni 3er, 5er, 7er, i3, i8. Zvlast berouc v potaz velikost koncernu BMW vs VW (2 vs 10 mil aut rocne). Vzhledem k velikosti BMW jsou ta cisla velice pekna. Kdyz se clovek mrkne na cca stejne velkou mazdu, na PSA, onen MB nebo samostatnou Audi atd. tak mit 5+ elektr👋hybridnich modelu neni vykon spatny, spise hodne nadstandartni (daji li se tak obecne pozitivni slova vubec spojit s hybridy jak je zname dnes). 😄
Zvlášť, když tě pak za to vztahovačně vybrzdí agresivní borec před tebou a následně si tě vytáhne z kabiny k přímé konfrontaci ... 😲 :😉 >😁
Co konkretne ma VW?
Toyotu (lexus) beru. Celkove ale tvuj seznam ma jen dve jmena, to "pomalu kazdy" klidne rozved, rad si na ten vycet elektromobilu a hybridu hlavne od MB/Audi/Volva/Jaguaru pockam.
Toyotu (lexus) beru. Celkove ale tvuj seznam ma jen dve jmena, to "pomalu kazdy" klidne rozved, rad si na ten vycet elektromobilu a hybridu hlavne od MB/Audi/Volva/Jaguaru pockam.