Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Revoluce v dotyku: Nový koncept Bosch pro CES 2016

33 komentářů

nebezpecnavosa
Nic lepšího než tlačítka v autě stejně vymyslet nejde, dotykový displej je dobrý na ovládání navigace a ještě částečně přehrávače. Ale pořád lepší, než nějaké mávání gesty jak mimoň, komu to prospěje, které straně ? Za pár let budou zase tlačítka známkou "prémiovosti".
T.E.S.L.A už na ACZ serie
Absolútny súhlas. Dotykáče nemusím, ale napríklad Teslu si bez neho predstaviť neviem, musela by mať mraky tlačítiek alebo príliš zložité multifunkčné ovládanie s hromadou preklikávania.
Zakrátko vymyslia displej, ktorý sa bude deformovať podľa toho, aké tlačidlá sa zobrazia... >😁
Avatar - Emel
Emel
Akorát s tím rozdílem, že virtuální tlačítko může dynamicky měnit funkce, při vypnutém motoru preferovat multimedia a ve sportovním režimu třeba setup auta, navíc dle preferencí každého řidiče. Chceš velké tlačítko ESP Off? Máš ho mít. Nevíš co je ESP? Dej si tam ekvalizér.

Jako neříkám že to musí být, ale když už, tak proč to nedělat lépe.
mrazik
Jenže to bude vzdy vyzadovat pohled ridice, aby se ujistil, ze ta funkce tam skutecne je, zatimco tlacitko majici jednu funkci lze najit i poslepu (zvyku) a nemusim odvacet pohled.
Avatar - Emel
Emel
To je otázka implementace. Můžeš si to jednou nastavit a pak to mít pořád stejně, nebo mít třeba jen režim jízda / závod / stojící auto. Už dneska je spousta funkcí obsluhovaných přes dotykáč - psaní adresy na většině navi třeba. Pokud u toho ucítíš klávesy, je to samo o sobě zlepšení.
nebezpecnavosa
A kdo to má pořád sledovat ? V autě snad hlavně sedím proto, abych někam odjel a dojel, ne rozptyloval a ztrácel čas přemýšlením, nebo dokonce hledáním, kde co vlastně zrovna je, obzvlášť během jízdy to výrazný příspěvek k bezpečnosti není. Není to úplně špatné, člověk si zvykne, ale nic se nemá přehánět.
Avatar - Emel
Emel
Pro mě je třeba navigace přínosem, s navi se můžu mnohem víc soustředit na provoz ve městě než kdybych měl koukat po cedulích a třeba ještě do papírové mapy. Je ale potřeba tu navi taky nějak nastavit... ideálně ne za jízdy. Takže pokud zastavím a celý středový panel si jedním tlačítkem přepnu do režimu NAVI, na velké klávesnici vyťukám svůj cíl a zase to přepnu zpátky - proč ne? Technologie je jen nástroj...
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
To už je přeci dneska, k tomu nepotřebujeme žádné "moderní" technologie. Horší je, že nastává všeobecný ústup od tlačítek k dotekům. Když ne na tablet, tak na dotekovou plochu pokreslenou "jakotlačítky". Na ovladatelnost je to ale stejné, pro zpětnou vazbu je třeba sledovat, co dělám.
Věci, se kterými se manipuluje častěji, by měly mít nezávislé ovládání. A natolik jednoduché, aby šlo poslepu. Vše ostatní se dá řešit při zastavení nebo před rozjezdem.
Avatar - Emel
Emel
Jasně... světla, blinkry, stěrače, tempomat, základní ovládání audia a nastavení teploty nejlépe na páčky a kolečka. Ale zbývá navi, pokročilejší práce s audiem, telefon, setup auta, třeba automatické parkování a do budoucna fůra dalších věcí...
zlysoused
O hardwerové tlačítko jde udělat tak, aby si člověk pro něj nastavil funkce dle potřeby. 😉
Avatar - Emel
Emel
To jo, ale už mu nezměníš popisek nebo velikost... oboje má svoje. Zatím jsem pro klasiku, ale třeba za pár let...
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Displej v tlačítku už tu taky byl.
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
proto hledám cestu, jak si objednat auto s tlačítkama... i kdyby to mělo znamenat, že nebudu mít automatickou klima.
Jezdil jsem s "tlačítkem" A/C roky ... a taky to šlo.

😉
Avatar - white label
white label
Naší předkové jezdili s koňmi (a bez tlačítek) dlouhé roky... a taky to šlo. >😒] 😉
T.E.S.L.A už na ACZ serie
Trošku od veci, nie?
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
Plácáš... pokrok je pokrokem, pokud lépe naplní moji potřebu.
Nemám potřebu ovládat cokoliv dotykem. Přesně, jak je napsaný níž: mám soukromé BlackBerry s plnou klávesnicí... a služební dotykovej Samsung - takže můžu srovnávat.

A výsledek je dost jasnej.

Chci tlačítka... a topení ovládat kolečkem... a ručku mít po ruce na páku... a pouštět a vypínat dálkový sám, aby moje odpovědnost byla vyvážena i pravomocí!

Atd.
Avatar - white label
white label
Neplácám, akorát to tak nežeru, trochu nadhledu by to chtělo? 😉
Napsal jsem snad něco, co by nebyla pravda? 😄
Neboj, nejsem zastáncem dotyku "vždy a všude".
Nicco
Pokud to pujde. Dneska napriklad pokud chces manualni klimu, tak musis zustat u nizsi vybavy. Do vyssi automaticky dostanes i napriklad elektronickou rucni brzdu. V prubehu produce vyrobce potaji odebira kontrolky z PP. Lide jsou porad hloupjesi a automobilky na to patricne reaguji.
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
Je to smutný.. ale je to tak.
😒

Proto píšu "i kdybych kvůli tomu měl přijít o automatickou klimu".
Elektronickou ruční taky aktivně nechci... takže tam je to OK.

😉

Úsměvné je, jak se to u Fiata otočilo: nižší výbavy mají stop-start systém... vyšší výbavy jsou pak "ušetřeny".

>😁
Avatar - Emel
Emel
Fakt jsou vyšší výbavy někde bez SS, nebo ho jen mají plně vypínatelný? Jaký model? To je docela zvláštní...

Jinak mimochodem, koukal jsem na druhé auto do rodiny a pohled mi padl i na Ideu, docela zajímavé auto do města 😄
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
Idea .. jako bazarová?
Jo, s 1.4 70kW je super... pokud Ti nevadí budíky v prostředku.
Za mě je lepší Idea II. (rozuměj 500L)
😉

A ano, začal s tím Fiat 500X, který má S/S vypínatelný trvale... jak ho jednou tlačítkem vypneš, tak si to pamatuje, dokud ho zase nezapneš.
😉

A dokonalosti dosáhlo Tipo: dostal jsem plnou specifikaci a základní Tipo S/S má... jestli vypíbatelná zatím nevím, ale asi ano... ale Lounge ho prostě nemá. Vůbec. A to tam zatím není žádnej turbobenzín, takže by vlastně vadilo relativně méně.
😉

Edit: teď jsem se díval - a ta Idea II (500L) ho k benzínovým motorům 1.4 nedává taky - ani s turbem, ani bez turba... ve všech výbavách.
Avatar - Emel
Emel
U toho Tipa je to jinak... S/S je pouze s 1.3 naftou, nezávisle na výbavě. Protože se ten motor ve vyšších výbavách nenabízí, je to v ceníku tak jak to tam je... a ve vysvětlivkách je to vysvětlené. 500L předpokládám totéž.

Idea... neříkám že je to hlavní favorit, ale docela se mi líbí že to je takové veselé, přiměřeně motorizované, přiměřeně velké a variabilní pro to příměstské courání... a z toho pohledu mi asi ani budíky na prostředku tolik nevadí. A levné.

500L se mi fakt nelíbí... je fakt že 1.4 95k s klimou pod 300 není úplně nejhorší nabídka. Sousedka si koupila klasickou 500 a moje žena že prý je to hnus, že to vypadá jak třicet let staré 😄
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
Ano, je to tak. Uz jsem to taky nasel.
Vlastne sem jdu, abych to dodal.
😉
No, a kazdymu se libi to jeho - a tak je to v poradku.
Mne se Elko taky nejak zvlast nelibi, ale neodpuzuje - a uznavam jeho kvality.
Jimbo
když vidim jak suprový jsou dotykový telefony a tablety, tak jsem rozhodně taky pro tlačítka, zvlášť v autě. Co to je za blbý trend dávat cokoliv dotykovýho do auta a navíc ještě ovládané gesty. Ruce maj být kde? hm?
Avatar - white label
white label
A ty tlačítka (které nejsou zrovna na volantu) mačkáš čím, když "ruce mají být kde"? 😉

edit - Jen čtyři :no: ? Přitlačte trochu anonymní cholerici. .. >😁
mrazik
Zkus ovladat dotykovy telefon nebo tablet za behu. Nic moc, co ? Jedna z nejcastejsich pricin dopravnich nehod je nepozornost a odvraceni pohledu na dotykovou obrazovku muze takovou nehodu zpusobit - staci si spocitat kolik metru ujede automobil treba dalnicni rychlosti.
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
Přesně tak.

Vůbec to, co teď předvádějí vývojáři z pohledu aktivní bezpečnosti je neuvěřitelné.
Minulý týden řídilo mládě a málem se stal malér... dojížděli jsme na hlavní z boku... měli jsme dávat přednost. Mládě spořádaně brzdilo.. takže jsem byl v klidu... a pak najednou přestalo brzdit a rozjelo se... auto přijíždějící zleva vůbec nevidělo!
Stihli jsme to, asi i díky řidiči toho zleva, musel brzdit... a patří mu díky.

Ale proč ho nevidělo? Protože za náma jela X5... s xenonama. Když máte xenony vysoko nad silnicí... SUV... a dojede vás zezadu až na kufr... a svítí nad tím kufrem ... tak vám světélkuje i palubka před spolujezdcem!
A auto, které už je blízko, takže svými normálními světly svítí dopředu a nevidíte celé světlo, ale jen relativně úzký proužek prostě nemáte šanci vidět... a to, že osvětluje silnici před sebou se v té záplavě světla od xenonů vysoko za váma prostě ztratí!

Jak TOHLE mohl vůbec někdo pustit na VEŘEJNOU silnici???!!!

Na lunárním vozidle OK... na soutěžním autě taky dobrý... ještě možná na off-roadu na střeše - ale nikdy ne NE na normální silnici mezi ostatní auta...

:-!
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
No jak... máš mít přeci taky X5, aby se ti její světla skryla v zadní stěně. To je přeci eurounijní logika. A že se ti nelíbí? To nikoho nezajímá, úředník už rozhodl. X5 do každé rodiny!
Nicco
Zajimave to Ubuntu v Tesle. Stejne pouzival Ford pro sve asistencni systemy.
Avatar - JohnyRnR
JohnyRnR
Zvláštní, telefonovat tlačítkovým mobilem na prázdné rovné silnici nebo při poskakování na jedničku v koloně je problém, ale neustále přibývající a čím dál větší dotykové displeje přímo na palubní desce jsou v pořádku. Pak nemá přibývat zpráv typu "řidič přejel z neznámých příčin do protisměru, kde se čelně střetl s..."
Dušan10
Toľko obrazoviek je evidentný nezmysel ..... snáď má vodič v prvom rade "čumákovať" na vozovku ... a tie "hračky" by ho nemali rozptylovať .....

Ja osobne navigáciu vždy len počúvam ...... prenášať zrak a ostriť na obrazovku navigácie mi pripadá nebezpečné ..... ak už "čumieť" na navigáciu .. tak ako "veliteľ vozidla" ..... to je moja zásada ....

Kamarát tak skoro prešiel dve tety na prechode v Rakúsku ... trochu sa "zapozeral" .... tie teda hľadeli .... keď ich auto len tesne minulo ... to by kamoš ešte sedel, keby ich trafil ..... 😉
Avatar - Aoyagi
Aoyagi
Řekl jim někdo, že nemusí takové kraviny vymšlet, že existují normální mechanická tlačítka?
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Řekl, ale ta nejsou dost cool...