No ja sa viac než len veľmi teším... ale chlapci.. toto neporovnávajte s BRZ/GT86... to bude iná liga... :-) a som veľmi zvedavý... lebo toto auto.. bude výsledok všetkého toho najlepšieho čo Renault Sport vie v súčasnosti...čistokrvný športiak... keď Mégane ("starý") R.S. robí problémy o ligu vyššie postaveným autám.. som veľmi zvedavý...
V Priusu nebo Yarisu jistě. Ve sporťáku jako má být A120 s motorem uprostřed nesmysl. Má tam být přeplňovaná 1.8 Tce, kde jde aplikovat Millerův cyklus (obdoba Atkinsona u atmosfér), tím by ale místo nějakých 300-320 hp museli jít na nějakých 180-200 hp, takže ani ne dvě třetiny a to je u takového auta nesmysl. Takovou kravinu Renault určitě neudělá.
Sporťák a Atkinsonův cyklus? Vždyť to je skoro protimluv. Atkinsonův cyklus se používá pro snížení spotřeby motoru. Ale zároveň sebou nese nižší specifický výkon než u běžného Ottova cyklu. Takže sporťák, kde jde především o to dostat z co nejlehčího motoru co nejvyšší výkon, určitě není to správné místo pro Atkinsona. Atkinson (nebo Miller u přeplňovaných motorů) se hodí do aut stavěných na vykázání co nejnižší spotřeby, do sporťáků ani omylem.
"Poradny sportak" je vec vic nez subjektivni, muze to byt takove velkoobsahove luxusni GTcko precpane technologiemi, o kterem pises, nebo na opacnem konci jednoducha a puristicka motokara ve stylu filozofie Colina Chapmana. To druhe bude poskytovat ridicskych zazitku a emoci neporovnatelne vic, nez ta prvni varianta, i kdyz muze jit u obou o vynikajici sportovni auta. No, a probirana Alpine by se mela blizit spis te druhe variante. Nemichej dohromady neslucitelne, kazda koncepce ma neco do sebe a je urcena pro jinou cilovou skupinu.
Tak na tohohle drobecka se hodne tesim. Trosku me sice mrzi, ze se produkce nedockalo toto [odkaz] ,ale cokoliv takhle male (rel. levne?) a pritom exoticke (motor vzadu/uprostred) je vitanym zpestrenim. :yes:
Kazde auto ma aspon minimalni kufr a ev. tydenni nakup pro celou rodinu se vejde vzdycky na a pred sedacku spolujezdce. Teda kdyby si nekdo kupoval tohle auto jako rodinne :-)
To ešte nevie asi nikto, ale kolega vyššie spomínal Porše 918hybrid a proti tomu bude asi takéto niečo za pár penazí. Aj ked pojde do výroby tak to bude asi hodne mastné..
PS: preto bolo pár v úvodzovkách
Odladit takový systém, aby to řidiče těšilo a ne frustrovalo, není tak snadné (zabere to mnohem víc času a tedy peněz). U sportovního auta na tom záleží mnohem víc než u krabiček do města. A ani tam to není snadné. Že si takhle představuješ pořádný sporťák, je pak spíš pro mne vtip. Tohle je skoro opak.
Nicméně to nemusí nutně být buď a nebo. Dá se udělat jakýsi "hybrid", který umí více než jeden cyklus a podle podmínek si volí. I když v "pořádném sporťáku" bych očekával tu největší bestii, kterou zvládnou protlačit homologací. Tyhle vychytávky ať si nechají pro něco rozumného. :-)
Kdyz srovnas svou teorii s praxi, tak bys musel takovemu puristickemu sportacku pridat slusnou vahu navic. Nejde jenom o samotny motor a baterie + kabelaz, ale i celou mechaniku, pohon, brzdy atd. . I kdyby to velmi optimisticky prece jenom nepatrne zvysilo pomer vykon/hmotnost (spis tomu bude naopak), potom to popre samotny princip podobneho auta, protoze kazde zvyseni hmotnosti (v principu a velmi zjednodusene receno) zhorsuje jizdni vlastnosti.
Nehlede na jeden "detail", ze do maleho auta nepridas celou dalsi technologii pohonu a rekuperace jen tak, musis postavit uz od zakladu auto vetsi, kde se s tim pocita uz pri vyvoji. Pomer vykon/hmotnost se dostane zase jinam. Proto vyrobci pouzivaji tyhle systemy tam, kde uz se s klasickym pohonem nemuzou vykonove dostat dal. Coz jsou prave velke a tezke vozy s velkoobsahovymi motory, kde se uz na nejake to kilo navic a milion sem, milion tam tak nehledi.
Jedna cesta je zvysovani rozmeru, hmotnosti a navysovani vykonu, aby to vsechno slo utahnout. Jejim opakem je prave "Chapmanovska" cesta.
A dalsi detail- tech cca 300 k. ma mit zminena 1,8 T uz i bez toho elektrobalastu.
Že jde postavit lehké auto ukazuje třeba ta 4C, přidat řekněme el. m. o 60 k, který neváží víc jak 50 kg + baterie ?25 kg? + řídicí jednotky apod., tak to auto je na 300 koních a cena max o 150tKč výš, je to špatný? Neřekl bych. Samozřejmě el. m. by posílal výkon do diffu, aby nenamáhal převodovku. Zase by se ale rozhodilo vyvážení auta, beru. Takže toto nejlépe napasovat třeba na MX-5, s tím že el. m. by byl vzadu a pomáhal by trakci.
Ale pořád je to ovoce ;-) . To o těch kabriích tam sice moc nepatří, ale když už píšu, tak jsem to tam přihodil, no. To co píšu má hlavu a patu, zato topper často donekonečna opakuje to samé, což mi vadí mnohem mnohem víc.
ja sa na to kupe tesim..... v casoch ked nam mizne pred ocami peugeot RCZ .... ked uz clovek na opel calibru... ci fiat coupe .... pomaly aj zabudol ... to bude super ze sa na svet dostane konecne nejake to rydze sportove kupe ako sa patri a nie len dalsi vytuneny hatch ako je dnes v mode.... uz som ani nedufal ze nejake to sikovne sportove kupe ktore nebude stat 3 miliony niekedy v blizkej dobe uvidime vzhladom na sucasnu dobu ktora sportove kupatka uz nepreferuje... takze tesme sa..... moze to byt velmi sikovny tah a mozno alpine inym znackam pekne vytrie zrak ( a mozno aj donuti zamysliet sa ine znacky nad tym ze mat nejake to sportove kupe nie je od veci ) ...
BRZ/GT86 su pekne ale mozno niekto bude namietat ze chce este kusok silnejsi motor ako ponukaju .... nehovoriac o tom ze to uz tiez nie su nejake novinky a ani predajne hitovky ( ich predaje v eu su pre mna velkym sklamanim ) .... alpine ak ponukne vykonne motory a pekny dizajn .. tak z toho moze este vytazit... moderne retro je vzdy ziadane.... tak este raz ... tesme sa na znovuzrodenie legendy ;-)
Pořádný sporťák si představuji jako atmosférický 5-6ti válec s atkinsonovým cyklem + elektromotor s malou baterií o 1-2 kWh. El. m. by šetřil brzdy a pomáhal při akceleraci.
Podobný koncept skvěle funguje v Porsche 918, tak proč to nenabídnout i o pár pater níže? Nemyslete si, že by hybrid o tolik auto prodražil, protože příslušenství ke spalovacímu motoru může být menší a méně dimenzované.
Oproti 4C ztrácí ve stylu a emocích, oproti 718 a jejímu motoru bude znát objemový deficit a na zvukový projev boxeru nikdy nedosáhne. Porsche bude v dohledné době vždy jinde - napřed, ruku na srdce, ve všem. Že by rozhodovala cena? Nemyslím si, u sporťáku se stejně po dobu provozování nejvíc platí za pneumatiky. >:D
Osobně se mi z malých kupé líbí BRZ, sice je trochu podmotorované, ale tím, že je třeba si pro výkon sáhnout, tak v případě instalace nestejně dlouhých svodů si řidič užije super zvuk.
Kabria nemusím, vadí mi vítr a nastoupivší parná léta slibují nehezké spáleniny na kůži při jízdě bez střechy. I když budoucí Fiat 124 vypadá parádně...