tak v tomhle rozměru bych určitě volil Contipremiumcontact 2
Ale ještě tam dělají nějaké spešl Contiecontact Silent, jestli si to dobře pamatuju ten název, to je z takovou protihlukovou výztuhou uvnitř na běhounu. Já to teda naživo neviděl, ale prý to montují na nějaké audiny z fabriky a prý to docela funguje.
CSC5 mě zklamaly hlavně ve srovnání s předchozími CSC3 (ale i s CSC2 z prvovýroby).
Šlo konkrétně o rozměr 225/40/18" (Golf GTI). Netlumily zdaleka tak dobře příčné nerovnosti jako CSC3, což CSC3 umí velmi dobře i v nízkých profilech. A když jsem delší dobu tlačil na pilu a pneu pořádně zahřál, tak pocitově nějak víc "vyměkly" a vzorek mizel strašně rychle (CSC5P jsou na tom údajně celkově lépe). Teď mám znovu CSC3 a ty umí líp komfort i sport.
Jinak ContiPremiumContact 2 má teď matka na novém CrossPolu v rozměru 215/40/17" a ty tlumí (na výšku profilu) taky hodně dobře.
P.S. Na jaře chci kupovat letní sadu na druhé auto (245/45/18") a budou to taky CSC3.
Otázka je, jak moc jsou informace v tom PDF (v češtině) komplexní a aktuální.
Právě, že ta Conti.eContact je v jeho rozměru v nabídce BestDrivu, i když zrovna není skladem. https://shop.bestdrive.cz/polozky/cont… />A píší u ní:
"Snížená vnitřní hlučnost.
Conti.eContact je schopen absorbovat vibrace uvnitř pneumatiky, což znamená, že vnitřní hluk je významně snížen."
Jasně, protože CSC 5 v té době když ji vyvíjeli v roce 2011 měla valivý odpor velmi nízký na tu dobu. Ty pořád bereš v potaz, že tyto dvě pneu jsou hodnoceny stejným metrem ale to tak není.
Každý z těch šamšulů, kdo testuje pneu k té pneu přistupuje podle jejího vývoje. Proto má CSC 3 + v nižším valivém odporu a CSC 5 dnes už je samozřejmě v mínusu.
Každý rok jsou kriteria testů úplně jiná s ohledem na tu pneumatiku a dobu jejího vývoje.
Proto ty testy taky u mnoha značek dopadají každý rok třeba diametrálně odlišně.
no máš to v tom PDF. Ten conti silent je jen v těch dvou rozměrech na audi RS6 a RS7.
Jestli to ta conti econtact má u všech rozměrů to nevím. Tato pneu je od ostatních úplně odtržená, ani pro prodejce není uvedena ve výrobním programu. Mám pocit, že tato pneu je jen na objednání z výroby, aspoň loni to tak bylo. letos nový ceník ještě nemám.
Ale v testech CSC5 se (v mínusech) uvádí vyšší valivý odpor, kdežto u CSC3 naopak (v plusech) nižší valivý odpor, což s trendem o kterém jsi psal zrovna moc nekoresponduje.
Nene to ne. To je obecně, ale je to jen u pár rozměrů.
Stejně jako u toho contisealu. Na stránkách to mají obecně, ale je to rozměr od rozměru.
Contiseal se dělá jen asi ve 3 nebo 4 rozměrech, co tak vím z hlavy a to auto na to musí být schválené...respektive ta guma na to auto. Co vím, tak to hodně má Passat, Sharan, nový Touran a víc si jich nepamatuju. A mimochodem, ta ContiSeal guma teda pekelně smrdí, když se sundá z disku. Ale fakt pekelně. Je to taková kombinace kanálu a hnoje. :-)
Logo ContiSilent je uvedeno u CSC5P obecně:
[odkaz]
V jeho rozměru se CSC5P nenabízí, tak jsem je neřešil.
Tady je tabulka více vozů které se z prvovýroby dodávají na CSC5P:
[odkaz]
Nevím ale jestli je technologie ContiSilent u všech CSC5P automaticky.
Podobně je uvedeno u CPC2 logo ContiSeal (samozacelovací) a nevím jestli to umí automaticky všechny CPC2.
o prachy jim nešlo. Každý dezén se vyvíjí tak 4-5 let. Pneumatikářské odvětví je oproti zbytku automobilového průmyslu strašně pomalé, tam každá inovace znamená posun o světelný rok. Fakticky když výrobce uvede nový dezén, tak už rok předtím začíná vývoj jeho nástupce.
A oni tu gumu museli dělat s ohledem na požadavek EU a jejich štítkování, které zohledňuje valivý odpor, brzdnou dráhu na mokru v přímém směru a vnější hlučnost pneumatiky do okolního prostředí. No a aby dosáhla takových hodnot, tak ji museli podle toho konstruovat, není tam méně hmoty, ale je tam odlehčená kostra a méně vrstev uvnitž kostry. Pryže na dezénu je tam stejně, ale ta pneu je daleko měkčí.
Proto všechny současné pneumatiky nemají takovou jízdní stabilitu a na mokru tolik nesedí v zatáčkách. Výrobci v současné době nedokáží udělat gumu, která by měla takovou jízdní stabilitu v zatáčkách ať už na mokru, tak na suchu, zároveň měla nízký valivý odpor a ještě nízkou hlučnost. Ty vnější a vnitřní hrany jsou daleko jemnější, aby lépe obtékal vzduchu, čímž se snižuje vnější hlučnost do prostředí a zároveň valivý odpor, ale snižuje se s tím boční vedení pneumatiky a aby to nebyl úplný průser a ta guma jakžtakž držela na mokru a na suchu při bočním namáhání tak je měkčí směs, aby to "zachránila" a udržela gumu na silnici.
Takže oni v té době z té CSC 5 vytáhli maximum. CSC 6 bude určitě víc držet, ale vydrží ještě méně. Dneska je běžná výdrž gumy kolem 25-35 tis. km. Což taky není dobře, protože se jich víc likviduje a zatěžuje se živ. prostředí. čímž dostává trhlinu celá politika EU o snižování emisí, ekologické zátěže atd.
To sice ano, použitá pro ten Econtact to možná je, ale původně je to děláno pro Audi RS6. Na tom prvním odkazu co mi posílá to máš v tom pdf. 285/30 ZR 21 100Y XL CSC 5P, a RS7 275/30 ZR 21 98Y XL Conti CSC5P
Jestli to nakonec dělají pro hybridy, tak je to minimálně škoda.
Ve tvém rozměru máš u Continentalu prakticky tři možnosti, CSC5, CPC2 a Conti.eContact, které jsou určeny hlavně pro hybridy, jsou dražší, jsou jen ve Véčku (do 240km/h) a nemají ochranu ráfku.
Osobně bych volil ty CPC2, jsou chváleny za jízdní vlastnosti (včetně komfortu), za krátkou brzdou dráhu na suchu i na mokru a odolnost vůči aquaplaningu. Relativně slabší jsou pouze v kilometrovém výkonu.
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
Jo, CSC6 se objevily s novou CTR a zatím je na ně slyšet chvála.
Jinak co se týče CSC3 vs CSC5 tak už na statickém porovnání (při stejném rozměru a r. indexu) je vidět, že CSC5 má na sobě celkově méně hmoty. Nevím jestli tím chtěli ušetřit svoje prachy, nebo spíš hmotnost, ale na schopnosti tlumit se to podepsalo znatelně.
U CSC 5 je to dáno tím, že tam byl při sportovním charakteru pneu příliš mnoho drážek vůči pryži. To u sportovní gumy není dobře a způsobuje to jízdní nestabilitu a taky rychleji odchází. U Sportovní pneu musí být ten poměr drážek vůči pryži menší a to u Sportcontact 5 nebylo. Naopak u trojky tomu tak bylo a taky ta pneu daleko víc držela.
Jinak letos bude nový contisportcontact 6 a ten se vrací právě k trojce.
K nim jsem koukal, mají v nabídce celkem sedm druhů letních pneu v "mojí" velikosti :-) . Pravda, většina kupodivu Continental, ale sportovní, a navíc s nicneříkajícím popisem...
Myslel jsem něco jako americký Tirerack [odkaz] , ale to bych asi chtěl moc, hm...
Já prodávám conti hodně už roky a jsou to hodně dobrý pneumatiky. Je to jedna z mála značek, která má dezény fakt výborné a skvěle funkční napříč celým výrobním programem, tedy velmi vyrovnané pneumatiky. Takže s conti určitě chybu neuděláš