Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Pneumatiky Continental do terénu: Těžká práce

Ivo Semrád
Diskuze (29)
Continental Commercial Specialty Tires vyvinul dva nové typy obutí pro stavební techniku a velké užitkové automobily.

Pneumatiky Conti EM-Master E3/L3 a E4/L4 a Conti RDT-Master E4 obdržely nově vyvinutý vzorek běhounu, který činí každou z pneumatik vhodnou pro různá prostředí - od měkké, bahnité půdy po pevný terén. První pneumatiky budou k dispozici na konci letošního roku. Další rozměry a typy plášťů jsou plánovány na následující léta.

Uvedením nových pneumatik segmentu OTR Continental CST rozšiřuje portfolio speciálních pneumatik. Christian Luther, manažer produktové řady Earthmover Tires v Continental CST to komentoval: „Vzhledem k naší expanzní strategii 2025 chceme v průběhu nadcházejících let nadále rozšiřovat a optimalizovat produktovou řadu i portfolio služeb pro stavebnictví či doly.“

Pláště Conti EM-Master jsou k dispozici ve dvou provedeních pro bahnitý podklad či kameny. Typ E3/L3 dobře zvládá bahnité a měkké podloží, provedení E4/L4 směřuje k použití na šotolině či kamenech. Důvodem je rozdílný dezén obou typů pneumatik.

EM-Master E3/L3 používá běžnou hloubku vzorku a větší mezery mezi bloky dezénu než EM-Master E4/L4. Má tedy v bahnitém terénu samočisticí schopnost a výbornou trakci. Otevřená konstrukce a normální hloubka dezénu provedení E3/L3 přináší také lepší chlazení, čímž efektivně prodlužuje servisní intervaly.

Druhé provedení E4/L4 má ve srovnání EM-Master E3/L3 větší bloky dezénu s menšími mezerami a větší hloubku vzorku. Protože nové pneumatiky nabízí lepší ochranu kostry pláště a skvělou odolnost proti jeho proříznutí, minimalizují riziko defektů a prostojů. Menší rozestupy bloků dezénu rovněž přináší hladší jízdu i po pevném povrchu. Díky většímu množství pryže v běhounu zajišťuje EM-Master E4/L4 ještě delší servisní intervaly než E3/L3.

Oba typy budou k dispozici v rozměrech 23,5 R25, 26,5 R25 a 29,5 R25. Provedení E3/L3 do bahnitého terénu bude možné získat i v menším rozměru 20,5 R25. Proto jsou tyto pneumatiky použitelné na kloubových demprech, nakladačích i buldozerech.

Continental připravil pro extrémně těžká vozidla typ RDT-Master E4. Speciální konstrukce dezénu s hlubokými drážkami a širokým běhounem bez zaoblení zprostředkuje možnost velkého zatížení a odolnost proti proříznutí. Zkosené hrany a otevřená stavba ramen přináší samočisticí schopnost a vysokou stabilitu v podélném směru, což přináší lepší chování při jízdě a trakci i na nerovném terénu. RDT-Master E4 zejména pro pevné dempry bude k dispozici v rozměrech 18,0 R33, 21,0 R33, 21,0 R35 a 24,0 R35.

Continental nabízí k zajištění delší životnosti stavebního obutí automatické sledování tlaku, které se dobře osvědčuje u pneumatik pro městské autobusy. Jde o totožný systém nazvaný Contipressurecheck, který pomocí čidla namontovaného do pneumatiky sleduje nahuštění. Při předem stanovené odchylce dojde k upozornění řidiče, aby pneumatiky dofoukl. Díky samočinné kontrole tlaku vzduchu v pneumatikách je omezeno riziko havárií způsobených defektem, což přináší vyšší bezpečnost pro řidiče i vozidlo. Správný tlak také vede k nižší spotřebě paliva a prodloužení motohodinového proběhu.

Ivo Semrád
Diskuze (29)
Avatar - white label
7. 1. 2016 14:04
Re: Continental
Otázka je, jak moc jsou informace v tom PDF (v češtině) komplexní a aktuální.

Právě, že ta Conti.eContact je v jeho rozměru v nabídce BestDrivu, i když zrovna není skladem.
https://shop.bestdrive.cz/polozky/cont… />A píší u ní:
"Snížená vnitřní hlučnost.
Conti.eContact je schopen absorbovat vibrace uvnitř pneumatiky, což znamená, že vnitřní hluk je významně snížen."
7. 1. 2016 13:19
Re: Continental
Jasně, protože CSC 5 v té době když ji vyvíjeli v roce 2011 měla valivý odpor velmi nízký na tu dobu. Ty pořád bereš v potaz, že tyto dvě pneu jsou hodnoceny stejným metrem ale to tak není.

Každý z těch šamšulů, kdo testuje pneu k té pneu přistupuje podle jejího vývoje. Proto má CSC 3 + v nižším valivém odporu a CSC 5 dnes už je samozřejmě v mínusu.
Každý rok jsou kriteria testů úplně jiná s ohledem na tu pneumatiku a dobu jejího vývoje.
Proto ty testy taky u mnoha značek dopadají každý rok třeba diametrálně odlišně.
7. 1. 2016 13:16
Re: Continental
no máš to v tom PDF. Ten conti silent je jen v těch dvou rozměrech na audi RS6 a RS7.

Jestli to ta conti econtact má u všech rozměrů to nevím. Tato pneu je od ostatních úplně odtržená, ani pro prodejce není uvedena ve výrobním programu. Mám pocit, že tato pneu je jen na objednání z výroby, aspoň loni to tak bylo. letos nový ceník ještě nemám.
Avatar - white label
6. 1. 2016 20:43
Re: Continental
Ale v testech CSC5 se (v mínusech) uvádí vyšší valivý odpor, kdežto u CSC3 naopak (v plusech) nižší valivý odpor, což s trendem o kterém jsi psal zrovna moc nekoresponduje.
Avatar - white label
6. 1. 2016 20:10
Re: Continental
A kde se dozvím ve kterých rozměrech ty technologie jsou a ve kterých ne? To je přece dost podstatná informace.

P.S. Ale ty Conti.eContact pro hybridy by měly mít ContiSilent všechny.