Pneumatiky Continental do terénu: Těžká práce
Pneumatiky Conti EM-Master E3/L3 a E4/L4 a Conti RDT-Master E4 obdržely nově vyvinutý vzorek běhounu, který činí každou z pneumatik vhodnou pro různá prostředí - od měkké, bahnité půdy po pevný terén. První pneumatiky budou k dispozici na konci letošního roku. Další rozměry a typy plášťů jsou plánovány na následující léta.
Uvedením nových pneumatik segmentu OTR Continental CST rozšiřuje portfolio speciálních pneumatik. Christian Luther, manažer produktové řady Earthmover Tires v Continental CST to komentoval: „Vzhledem k naší expanzní strategii 2025 chceme v průběhu nadcházejících let nadále rozšiřovat a optimalizovat produktovou řadu i portfolio služeb pro stavebnictví či doly.“
Pláště Conti EM-Master jsou k dispozici ve dvou provedeních pro bahnitý podklad či kameny. Typ E3/L3 dobře zvládá bahnité a měkké podloží, provedení E4/L4 směřuje k použití na šotolině či kamenech. Důvodem je rozdílný dezén obou typů pneumatik.
EM-Master E3/L3 používá běžnou hloubku vzorku a větší mezery mezi bloky dezénu než EM-Master E4/L4. Má tedy v bahnitém terénu samočisticí schopnost a výbornou trakci. Otevřená konstrukce a normální hloubka dezénu provedení E3/L3 přináší také lepší chlazení, čímž efektivně prodlužuje servisní intervaly.
Druhé provedení E4/L4 má ve srovnání EM-Master E3/L3 větší bloky dezénu s menšími mezerami a větší hloubku vzorku. Protože nové pneumatiky nabízí lepší ochranu kostry pláště a skvělou odolnost proti jeho proříznutí, minimalizují riziko defektů a prostojů. Menší rozestupy bloků dezénu rovněž přináší hladší jízdu i po pevném povrchu. Díky většímu množství pryže v běhounu zajišťuje EM-Master E4/L4 ještě delší servisní intervaly než E3/L3.
Oba typy budou k dispozici v rozměrech 23,5 R25, 26,5 R25 a 29,5 R25. Provedení E3/L3 do bahnitého terénu bude možné získat i v menším rozměru 20,5 R25. Proto jsou tyto pneumatiky použitelné na kloubových demprech, nakladačích i buldozerech.
Continental připravil pro extrémně těžká vozidla typ RDT-Master E4. Speciální konstrukce dezénu s hlubokými drážkami a širokým běhounem bez zaoblení zprostředkuje možnost velkého zatížení a odolnost proti proříznutí. Zkosené hrany a otevřená stavba ramen přináší samočisticí schopnost a vysokou stabilitu v podélném směru, což přináší lepší chování při jízdě a trakci i na nerovném terénu. RDT-Master E4 zejména pro pevné dempry bude k dispozici v rozměrech 18,0 R33, 21,0 R33, 21,0 R35 a 24,0 R35.
Continental nabízí k zajištění delší životnosti stavebního obutí automatické sledování tlaku, které se dobře osvědčuje u pneumatik pro městské autobusy. Jde o totožný systém nazvaný Contipressurecheck, který pomocí čidla namontovaného do pneumatiky sleduje nahuštění. Při předem stanovené odchylce dojde k upozornění řidiče, aby pneumatiky dofoukl. Díky samočinné kontrole tlaku vzduchu v pneumatikách je omezeno riziko havárií způsobených defektem, což přináší vyšší bezpečnost pro řidiče i vozidlo. Správný tlak také vede k nižší spotřebě paliva a prodloužení motohodinového proběhu.