Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Pneumatiky Continental do terénu: Těžká práce

Ivo Semrád Ivo Semrád 6. 1. 2016 • 06:37
5
29
Continental Commercial Specialty Tires vyvinul dva nové typy obutí pro stavební techniku a velké užitkové automobily.

Pneumatiky Conti EM-Master E3/L3 a E4/L4 a Conti RDT-Master E4 obdržely nově vyvinutý vzorek běhounu, který činí každou z pneumatik vhodnou pro různá prostředí - od měkké, bahnité půdy po pevný terén. První pneumatiky budou k dispozici na konci letošního roku. Další rozměry a typy plášťů jsou plánovány na následující léta.

Uvedením nových pneumatik segmentu OTR Continental CST rozšiřuje portfolio speciálních pneumatik. Christian Luther, manažer produktové řady Earthmover Tires v Continental CST to komentoval: „Vzhledem k naší expanzní strategii 2025 chceme v průběhu nadcházejících let nadále rozšiřovat a optimalizovat produktovou řadu i portfolio služeb pro stavebnictví či doly.“

Pláště Conti EM-Master jsou k dispozici ve dvou provedeních pro bahnitý podklad či kameny. Typ E3/L3 dobře zvládá bahnité a měkké podloží, provedení E4/L4 směřuje k použití na šotolině či kamenech. Důvodem je rozdílný dezén obou typů pneumatik.

EM-Master E3/L3 používá běžnou hloubku vzorku a větší mezery mezi bloky dezénu než EM-Master E4/L4. Má tedy v bahnitém terénu samočisticí schopnost a výbornou trakci. Otevřená konstrukce a normální hloubka dezénu provedení E3/L3 přináší také lepší chlazení, čímž efektivně prodlužuje servisní intervaly.

Druhé provedení E4/L4 má ve srovnání EM-Master E3/L3 větší bloky dezénu s menšími mezerami a větší hloubku vzorku. Protože nové pneumatiky nabízí lepší ochranu kostry pláště a skvělou odolnost proti jeho proříznutí, minimalizují riziko defektů a prostojů. Menší rozestupy bloků dezénu rovněž přináší hladší jízdu i po pevném povrchu. Díky většímu množství pryže v běhounu zajišťuje EM-Master E4/L4 ještě delší servisní intervaly než E3/L3.

Oba typy budou k dispozici v rozměrech 23,5 R25, 26,5 R25 a 29,5 R25. Provedení E3/L3 do bahnitého terénu bude možné získat i v menším rozměru 20,5 R25. Proto jsou tyto pneumatiky použitelné na kloubových demprech, nakladačích i buldozerech.

Continental připravil pro extrémně těžká vozidla typ RDT-Master E4. Speciální konstrukce dezénu s hlubokými drážkami a širokým běhounem bez zaoblení zprostředkuje možnost velkého zatížení a odolnost proti proříznutí. Zkosené hrany a otevřená stavba ramen přináší samočisticí schopnost a vysokou stabilitu v podélném směru, což přináší lepší chování při jízdě a trakci i na nerovném terénu. RDT-Master E4 zejména pro pevné dempry bude k dispozici v rozměrech 18,0 R33, 21,0 R33, 21,0 R35 a 24,0 R35.

Continental nabízí k zajištění delší životnosti stavebního obutí automatické sledování tlaku, které se dobře osvědčuje u pneumatik pro městské autobusy. Jde o totožný systém nazvaný Contipressurecheck, který pomocí čidla namontovaného do pneumatiky sleduje nahuštění. Při předem stanovené odchylce dojde k upozornění řidiče, aby pneumatiky dofoukl. Díky samočinné kontrole tlaku vzduchu v pneumatikách je omezeno riziko havárií způsobených defektem, což přináší vyšší bezpečnost pro řidiče i vozidlo. Správný tlak také vede k nižší spotřebě paliva a prodloužení motohodinového proběhu.

Témata
Avatar - white label
7. 1. 2016 14:04
Re: Continental
Otázka je, jak moc jsou informace v tom PDF (v češtině) komplexní a aktuální.

Právě, že ta Conti.eContact je v jeho rozměru v nabídce BestDrivu, i když zrovna není skladem.
https://shop.bestdrive.cz/polozky/cont… />A píší u ní:
"Snížená vnitřní hlučnost.
Conti.eContact je schopen absorbovat vibrace uvnitř pneumatiky, což znamená, že vnitřní hluk je významně snížen."
7. 1. 2016 13:19
Re: Continental
Jasně, protože CSC 5 v té době když ji vyvíjeli v roce 2011 měla valivý odpor velmi nízký na tu dobu. Ty pořád bereš v potaz, že tyto dvě pneu jsou hodnoceny stejným metrem ale to tak není.

Každý z těch šamšulů, kdo testuje pneu k té pneu přistupuje podle jejího vývoje. Proto má CSC 3 + v nižším valivém odporu a CSC 5 dnes už je samozřejmě v mínusu.
Každý rok jsou kriteria testů úplně jiná s ohledem na tu pneumatiku a dobu jejího vývoje.
Proto ty testy taky u mnoha značek dopadají každý rok třeba diametrálně odlišně.
7. 1. 2016 13:16
Re: Continental
no máš to v tom PDF. Ten conti silent je jen v těch dvou rozměrech na audi RS6 a RS7.

Jestli to ta conti econtact má u všech rozměrů to nevím. Tato pneu je od ostatních úplně odtržená, ani pro prodejce není uvedena ve výrobním programu. Mám pocit, že tato pneu je jen na objednání z výroby, aspoň loni to tak bylo. letos nový ceník ještě nemám.
Avatar - white label
6. 1. 2016 20:43
Re: Continental
Ale v testech CSC5 se (v mínusech) uvádí vyšší valivý odpor, kdežto u CSC3 naopak (v plusech) nižší valivý odpor, což s trendem o kterém jsi psal zrovna moc nekoresponduje.
Avatar - white label
6. 1. 2016 20:10
Re: Continental
A kde se dozvím ve kterých rozměrech ty technologie jsou a ve kterých ne? To je přece dost podstatná informace.

P.S. Ale ty Conti.eContact pro hybridy by měly mít ContiSilent všechny.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud