Jakékoli dotace se vždy zvrhnou podobným způsobem - viz fotovoltaika v ČR. Ročně budeme platit z našich daní dotace slunečním elektrárníkům, kteří nebyli ani před tím chudí ... 42 000 000 000 Kč ročně.
A paradoxně na dotace elektromobilům nezbylo ...
Predaj je vynikajúci len preto, že sú elektromobily v Nórsku masívne dotované .... a zvýhodňované ....
Ale i Nórom dochádza, že je to nezmysel ....
Jednak sa rýchlo minuli peniaze určené na dotácie .... a tieto drahé autá (i keď sa odpočítajú dotácie) si môžu kupovať len solventnejší .... ktorí ich chcú hlavne preto, že môžu jazdiť po vyhradených pruhoch ...
Stručne povedané ... "chudoba" sa skladá na bohatých ... a tí s menšími príjmami si môžu dovoliť len "neekologické auto" ..... a s daní dotujú tie "ekologické" ....
Skrátka elektromobil je zatiaľ ekonomický i ekologický nezmysel .....
Viem, že je tu asi stále dosť jedincov, ktorí elektromobilmi pohŕdajú a nevidia ružovo ich budúcnosť. Netvrdím, že majú v horizonte 10 rokov kompletne nahradiť spaľovacie motory, ale je to jednoducho potrebná alternatíva.
Dobre vieme aká je tento rok zima. Celý mesiac inverzné počasie, mestá sa tak dusia v smogu a ako to riešiť? Bol som koncom roka v Ríme, kde akurát kvôli smogu uzavreli časť centra pre autá so spaľovacím motorom. Široké cesty vymreté, všetci sa nahrnuli do metra alebo vytiahli bicykle. Zrazu v centre vynikli elektromobily. Pred radnicou Renaulty Zoe, zásobovacie Nissany e-NV200, policajné i3-ky, medzi skútrami sa už objavujú zaparkované Twizy, taxíky Priusy...no Kharl by si prišiel na svoje.
Jasné, že treba podporovať a zlepšovať hromadnú dopravu, no tá bohužiaľ často nestačí a vodík je aj pre mňa ešte hudbou budúcnosti. Skúsme sa teda na elektromobily pozerať nie len ako na nejaký výstrelok majetnejších, ale ako na ekologickú budúcnosť (ekologickú, pokiaľ ti pred domom nezhorí Tesla >:D ).
Když jsem viděl fotky zhořené BMW i3, tak z ní mnoho nezbylo, to samé i z Tesly. To, z čeho se ty auta vyrábí je možná dobře recyklovatelé, ale taky asi hodně hořlavé.
hádám, že dostane od Tesly novou a bez keců. O negativní publicitu nestojí, resp. tímhle by se ji podařilo otočit v pozitivní.
A dost možná ještě dostane vyplacenu pojistku od pojišťovny.
Ostatní automobilky by nechali zákazníka dohadovat se s prodejcem o tom, kdo za to může a kdo to zaplatí, když to není pojištěné.
Jak to, že ještě nepřispěchal Kharl Antidiesel s vysvětlením, jak se něco takového mohlo stát? (pomsta závistivého souseda nebo tak něco). Je přece českým tiskovým mluvíčm firmy Tesla, nebo se mýlím? >:D >:D >:D
naprosto s klidnym spankem :-) ty se musis bat uplne vseho ne? nezapomel jsi nahosou zapnute topeni, nebo sporak? honem se bez podivat abys nahodou nevyhorel, a kdys us tam budes, tak zkontroluj vsechnyz asuvky a rozvody, aby nahodou nekde nemohl vzniknout skrat a nevyhorel jsi ;-)
na tuhle situaci pamatuji i zarucni podminky, tedy na "nehodu" auta kdys se dobiji na Superchargeru, ono tam jsou jaksi jinci proudy nez jake mas doma v zasuvce, pan proste dostane novou Teslu
"Predaj je vynikajúci len preto, že sú elektromobily v Nórsku masívne dotované .... a zvýhodňované .... Stručne povedané ... "chudoba" sa skladá na bohatých"
To, že dostane možná novou Teslu bych neviděl tak, že je Tesla tak super vůči zákazníkům, ale čistě proto, že každý takový incident má výrazný vliv na důvěru investorů a tím i cenu akcií. Tesla zatím žije jen z důvěry a tak to ráda udělá, protože pokud by se to začalo opakovat, tak to bude znamenat její konec. Jinými slovy o prachy jde až na prvním místě...
Jo, ale to i3 shořelo z úplně jiného důvodu. Tady elektrika podpálila elektrické auto při dobíjení, takže já bych dobíjení elektrického auta elektrickým proudem nedoporučoval....radil bych spíš dobít velkým kladivem.... >:D
ved uvidime.... cas ukaze kam to elektricke auta dotiahnu.... ale podla mna daleko nie ... nedavaju zatial ziaden zmysel ani z hladiska usetrenia penazi ani z hladiska zachrany planety a moc pekne mnohe z nich ani nevyzeraju
Jo kamaráde, když si někdo postaví business na auta na elektriku a ta elektrika ti pak to auto podpálí, tak to je úplně jiné kafé.... :-! Řekl bych,..... kapku silnější... ;-)
elektromobilov podla mna casom splasne a nevidim v nich dlhodobu buducnost a perspektivu .. rovnako nepredpokladam velkoseriove rozsirenie elektormobilov do rodin ci priemyselnych strojov alebo nakladnej dopravy .... rovnako aj ako ekonomicka lacna alternativa do mesta je to nezmysel a to aj vzhladom na cenu ktora asi nikdy neklesne do realne pouzitelnej roviny..... nemam nic proti technike ale elektromobily nevidim ako cestu k usetreniu penazi pre zakaznika ani ako cestu k zelenejsej planete minimalne dovtedy kym nebudeme vediet vyrabat elektrinu z ekologicky vhodnych a neznecistujucich zdrojov ..... lebo elektricke auta cerpajuce elektriku z tepelnej elektarne moc planete k zachrane nepomozu .. skor naopak... rovnako aj dizajn elektromobilov je hodne diskutabilny a trosku zvlastny... ich rozsirenie do nejakej masovej formy ako vravim.... necakam ani za dasich par desatroci... to uz skor verim autam jazdiacim na inu formu energie ... pockajme si teda na ich presadenie sa
tobe zadnej smysl nedavaj, milionum lidi smysl davaj, a schvalne by me zajimalo jak se budes tvarit az si za par desitel let budes elektromobil kupovat >:D vzdyt to prece nedava smysl >:D
GTI sem nechodil už dlouho předtím a mám takový pocit, že jednou, co jsem ho tu v posledním půl roce zaznamenal, bylo právě pod jedním z článků o té aféře VW (byla to myslím nějaká narážka na Ádu). Nejsem si však jistý, jestli to byl skutečně GTI, protože tu býval myslím i GTl (s malým L místo velkého I) a já se zapomněl podívat.
Dnes na zprávách ...padělané nekvalitní napínáky rozvodových řetězů z Číny pro VW... A co kdyby měly padělky z Číny prsty i v dieselgate? Viděl bych to na "záchranný člun" pro VW...... :-! Když budou mazaní.... ;-)
.... ALE HOUBY SVOCTEM SOUDRUZI
TÉMA shořelýho MODEL S v Norsku sme na HYBRIDu probírali už 30.12.2015 [odkaz] Máte holt kapánek zpoždění, musíte víc číst aByste nebyli TAK hloupí ;-)
Ano byl to pěkněj fajruňk no NEDIV ME SE, přeci jenom lítá tam PO KABELU 100kW ... jedna schořatá z tisíce ....to je v pořádku
Ano podlieha to 100% reklamacii :-) SOUČÁSTÍ každé ZÁRUKY na TESLA MODEL S [odkaz] je i Elonova speciální : "Záruka na škody nesprávného nabíjení baterie / ohni i v případě chyby řidiče" [odkaz] ;)
>:D
>:D >:D
>:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D:yes:
PS: ANKETA SOUDRUZI: CO HOŘÍ RYCHLEJI ??
1) elektromobil s baterkama v podlaze?
či
2) spalovací popelnice [odkaz] s motorovým prostorem vyplněným dokonale prohřátým oslintaným motorem vod voleje a hadičkama s hořlavým palivem? ;-)
Požár elektromobilu není nebezpečný jako požár běžného auta
Hoří všechno, ale auto.cz se vyžívá hlavně v Teslách, které hoří míň (pouze 3 nebo 4 ks?) a požár je v případě elektromobilů menší a pomalejší. A Tesly jsou nové, budou čím dál lepší a vstřícnost automobilky k zákazníkům pověstná.
"...radil bych spíš dobít velkým kladivem.." Ale ..no tak...dedo! :-! Libi se mi tvuj styl, ale vez ze baterie v EVs se nabijeji. 8-s
Ja mam respekt k elektrine, pojizdne elektricke kreslo bych nechtel ani za prase. >:D
Já si spíše myslím, že je daný poklesem cen ropy a následným návratem Amíků ke svým miláčkům pick-upům a dalším drobečkům. Naopak nových modelů EV se vloni na trhu objevilo daleko víc než v předchozích letech takže nebylo nač čekat.
Ale vždyť má pravdu. Ze zásuvky doma prostě nepoteče 400 V a 150 A DC. Problémem jsou hlavně DC proudy. AC jsou v pohodě (a to by musela selhat interní nabíječka).
tak samozřejmě nejde o nějaké samaritánství. Ale pamatuju případy, kdy zákazníkům shořela auta pro technickou závadu a automobilka se k tomu stavila zády. Co si tak vzpomínám, tak i místní zastoupení Volva poslalo jednoho zákazníka se shořelým autem do háje. Přitom tam ta závada objektivně je - ty vyhřívací dečky u toho modelu občas zahoří. Viděl jsem to u více kusů. Nicméně vždy se to omezilo na malý propálený flek.
vetsina lidi je kupni sila ktere je zcela jedno jak se chova nejen k ostatnim, ale i sama k sobe, vpodstate clovek je zvlastni tvor ktery se zacne litovat a spitovat svedomi vetsinou kdyz je jiz pozde a nejde to nijak napravit :-! no a nastesti je tu i vyraz zvany lidstvo a to je obcas i rozumne a v zajmu lidstva obcas dela i kroky ktere se daji oznacit jako "za 5 minut 12"
Elita nekupuje rohliky a polican na svacinu v TESCO, ti si zajedou TESLAmobilem (dotovany statem) do zamecke restaurace nove rekonstruovaneho arealu (ze statni kasy) a odepisou ten vylet z dani. :-!
"...padělané nekvalitní napínáky rozvodových řetězů z Číny pro VW" Cinan je sikovny, vid? Padelaji soucastky pro Pentagon, VW zvladnou levou zadni. Uz je tomu par let circa kolem 2000, kdy padelali japoncum celou NEC "fabryku" na DVD prehravace.. [odkaz] toto je link a la Bild, ale tento je lepsi [odkaz]
BTW, rovnez z dnesniho "tisku" ...ted se vari myslenka ze VW asi odkoupi tech 115,000 2.0 TDI ....v zemi neomezenych moznosti... :-!
Karoseria Model S je takmer cela z hlinika, ktory ma teplota tavenia len okolo 650 C. Ostatne automobilky pouzivaju prevazne lacnejsiu ocel ktora ma teplotu tavenia od 1300 C.
A kdo je ta vetsina lidi? Ta, ktera prosadila diesely s nizkym CO2, aby bojovali proti globalnimu (tedy ne lokalnimu pred barakem) oteplovani a diky cemuz se napriklad v Rime a dalsich evropskych mestech neda dychat?
Jste zbytečně pesimistický. Řídil jste nějaký elektromobil? Pokud ne, tak to běžte zkusit, třeba pak změníte názor. Navíc ojetiny malých elektromobilů z Francie z roku 2011 s najetými asi 20000 km se dají sehnat za 200000 kč.
U nas je zima, takze topeni sa zapina a vypina samo, a vdaka tomu je v oboch garazach cez 15 stupnov :-! ? V zime vypinas kurenie ? Skrat vzniknut moze, ale rozvody su v stenach, prudy sy male, takze dray nie su ani teple. V tesle su prudy velke a draty horuce.
Prodeje EV moc vynikající nejsou, na největší trhu světa, v USA, už byl vloni pokles přes 5% a to v situaci, kdy tam celkový trh s auty docela slušně vzrostl a to i přesto, že nabídka EV modelů se rozrostla a je již bohatá. Dá se předpokládat, že stejná recese se zpožděním dojde i do Evropy v dalších letech, protože jak píšeš dotace postupně vyschnou a pak i ta hrstka zemí kde se prodávají je dá k ledu. Elektry nestačily zaujmout nějaký zajímavý tržní podíl (na americkém trhu kde se prodá 17 mil. aut je 100 tis aut v podstatě nic) a v USA kde se jim daří nejvíce už začal jejich pokles.
[odkaz]
prumyslove stroje a nakladni doprava je celkem fest elektrifikovana ;-) zase dalsi tvuj vyhled do budoucna kterej se nesplni, nojono, holt ta tva vestecka koule je nejakej bazmek, bez ji reklamovat
A proto se všechno předělává na elektřinu. Vlaky, Tramvaje, trolejbusy, téměř všechny stroje v továrnách jsou na elektřinu. Prodeje elektromobilů každým rokem stoupají (menší pokles v USA je nepodstatný).
Všechny ruční nářadí se je na elektřinu. Díky pokroku v akumulátorech se už začínají prosazovat i elektrické aku pily, sekačky na trávu atd. atd.
Elektřina je nejlepší médium na přenos energie. Člověk zatím nepřišel na nic lepšího.
Takže co se mne týče elektromobili naopak mají budoucnost. Samozřejmě, že to tu nebude hned, hned najednou přes noc se nezmění miliony aut ze spalováků na elektřinu. Ale je to postupný vývoj. už trvá pár let a ještě bude. Což je normální.
Ale každý kdo má trochu rozumu v hlavě to vidí.
Co se tutlá? Tesla zatím žádný ze svý požárů netutlala, to si vymýšlíte. Naopak je veřejně přiznala a vysvětlila jak se to stalo a provedla opravu. Která jiná automobilka tohle dělá?
volvo se na svý zákazníky vyto, když mu shořelo auto od vyhřívací dečky. A oznámení od nich je, že se to občas stává.
tesla je rozhodně ke svým zákazníkům vstřícnější, než kterákoli jiná značka.
A kolik dětí uhořelo ve spalovákách? tam to bouchne hned a člověk uvnitř nestačí ani vylíst ve. U elektriky máte většinou daleko víc času než se to rozhoří.
A kolik, že těch tesel vlastně shořelo? Řádově to jsou jednotky! A už jich vyrobili přes 100 tisíc. tj. hoří jedno auto ze 100 tisíc. to je fakt hrozný. Spalováky se stačí podívat do černý kroniky, kolik jich hoří. A to ne jen tím, že děti vzadu sedí na "sudu střelnýho prachu", ale i jen kvůli závadám na elektroinstalaci kvůli daleko menším proudům, než tečou v Tesle.
Presne tak. Ono s kazdym vykyvem ceny ropy se houpe i cely trh s auty v USA. Staci si vzpomenout na ropnou krizi a na velke prodeje malych aut. Jakmile krize polevila, vratili se akaznici zpet ke svym V8.
Re: Požár elektromobilu není nebezpečný jako požár běžného a
"....požár je menší a pomalejší.........a oheň je studenější.." >:D >:D >:D
Ja zase slysel ze sovetsky trpaslik je ten nejvetsi na svete! :-!
Vetsina hasicu neni vybavena tim spravnym hasicim materialem na baterkomobily.
Radsi to nechat v klidu dohoret, ono toho popela moc neni, jak nam to svetovy tisk ukazal na te nedavno shorele i3, hm?
Jojo. ..kdyz benzin jde pod $2/gal Americane kupuji SUV stavenych na plarforme pick-ups s 5.0L V8 motorem. :-! Kdo chtel jezdit s autem na baterky uz davno jezdi...
Re: Požár elektromobilu není nebezpečný jako požár běžného a
No vidíte tak jste to sám potvrdil. hasiči přijedou a když to nejde uhasit tak počkají.
Rozdíl o proti spalováku jen, že když hasiči přijedou ke spalováku tak už nemají co hasit, protože to bouchne hned a je to okamžitě v plamenech a hasiči už jen vyndávají ohořelý těla. Tak to je výhra.
Co si pamatuji, elektromobil úplně stačí zatopit vodou a taky sám od sebe ihned blafne. Extra vysoké nabíjecí proudy, vysoká hustota energie v bateriích, rozhodně nabíjet jen v garáži vyložené silnou vrstvou azbestu nebo mít zděnou garáž mimo dům. Osobně bych si elektromobil klidně koupil. Tesla je nečekaně silná a rychlá, ve 2 lidech na motorce už jsem měl co dělat abych ji dostal. i3 je technicky dokonalá a má špičkový design, škoda jen těch super drahých pneumatik. Jinak je cenově vzhledem k použitým technologiím hodně levná, řekl bych že na ní BMW prodělává. Leaf vypadá hrozně, Twizzy je sranda na léto, Peugeot ion/Mitsu imiev - moc připomínají designem auto typu Spark. Nelíbí se mi dotace na elektromobily - chudáci defakto dotují pracháče díky čemuž nemají na auto tolik peněz a za jejich peníze potom machrují boháči s elektromobilem. Stejné FW - boháč postaví elektrárnu a chudák mu ji dotuje vysokými cenami proudu.
Ten pokles je ve značné míře způsoben čekáním na nové modely, ať už Tesla X, nový Volt, nový Leaf, popřípadě Bolt apod. Navíc ta statistika zahrnuje nejen elektromobily, ale i plug-in hybridy, kterým se letos extrémně nedařilo právě kvůli čekání.
hele šéfe jasný že nejlepší by bylo kdyby nehořelo ale ruku na srdce, kolik dětí denně zemře na silnici v spalovacích popelnicích? a kvůli jedný možný sabotáži uzemňovat hned celou flotilu?? ale jděte ... ;-)
Je to ta většina, která nehledí na nic jiného, než na peníze. Je jim jedno, že to smrdí, hlavně když to málo stojí a jezdí to levně. Proti tomu nic nemám třeba na vesnici. Ale ve městě je to vražda.