Proboha, o jakém "monopolu" to mluvíš? Lidí si přece koupí takové auto, o kterém jsou přesvědčeni, že za své peníze dostanou to nejlepší. Nikdo je přece nenutí, aby kupovali auta koncernu VW! Mě spíš udivuje, že se v Česku najde tolik prosťáčků, kteří kupují ty česko-slovensko-korejské mr...ky. >:D
Kvality či nedostatky ASX voči konkurencii neriešim. Riešim to, že tzv. výpredajová cena, podporená nejakou reklamnou kampaňou a zvezenie sa na súčasnej módnej vlne SUV, robí divy s predajmi hádam najstaršieho zástupcu na trhu. >:D Na trhoch ako sú CZ a SK kde je väčšinový spotrebiteľ háklivý na cenu zvlášť. >:D
Přece jenom NISSAN s QQ založil segment městských crossoveru, ostatní se opakovali.
Mám dojem, že VW group v tomto segmentu zaspal a to tvoří prodeje SUV v ČR již 20%.
Dnes už je konkurence v tomto segmentu mnohem větší než před 8 lety.
U mě je NISSAN zaslouzene v prodejich nejlepší z Japonců. :-)
No to je taky zhruba doba, kdy efektivně začala přispívat do koncernových čísel Škoda (první Octavia jakožto sourozenec GIV)... asi by to bylo na podrobnější analýzu. Každopádně dnes třeba mnohem víc prodává prémie, naopak některé značky docela vyklidily pole.
Já právě psal o dlouhodobém růstu zhruba od doby Golfa IV, kdy zvýšili tržní podíl z cca. 19 na cca. 26%. Takže to není zásluhou jen posledních modelů.
Máš pravdu, je to v podstatě u všech značek. Konkrétně u Citroenu mne zarazilo, že C4 byla v době kdy jsem vybíral auto cenově na úrovni Golfu.
C5 patřila jeden čas k nejlevnějším ve třídě.
Nic neroste věčně a koncern VW není první ani poslední firma, která zažije pád. Jednou přijde čas, kdy se všechny průšvihy sečtou a zákazník půjde jinam.
Taky jsem čekal, že QQ klesnou prodeje. Pokles se však nekonal a to se Kadjar chytil víc než dobře. V listopadu se už prodalo 9 000 ks a je docela možné, že Kadjar bude časem QQ krýt na druhém místě záda.
V krátkodobém pohledu jde koncern nahoru proto, že má pár důležitých nových modelů - hlavně v kompaktech udělal koncernový čtyřlístek obrovský skok v prodejních číslech, ale třeba Passat se taky prodává skvěle.
U chevroletu ale nesouhlasím, tam šel hlavně Cruze a tam byl přímý konkurent Rapid, ze spodního spektra Fluence, možná P301 a z opačného spektra zase třeba Octavia. Hatchbacku Cruzeho zase konkurovala příbuzná Astra nebo třeba Golf, i30...Pak třeba taky Orlando, tam by mohla být alternativou Lodgy, ale té se zase moc neprodává...
Tak jako tak si nemyslím, že odchod nebo útlum těchto značek nějak výrazně zamíchal kartama na trhu. Možná ten Chevrolet, ale tam bych čekal přechod spíš k Opelu, případně rovnoměrně jinam a nečekal bych majoritně k VAG :)
na druhej strane je tato prva generacia yetiny technologicky najstarsi model v sucasnom portfoliu skody ( tusim yeti prislo v r 2009 ) ... takze ma uz pravo na iste nedostatky a svoj uspech si uz yetina prezila a aj dnes ma este stale slusny uspech ;-) .... teraz uz len verit ze nova generacia bude este lepsia... a hlavne krajsia ako tato sucasna generacia po facelifte ...
taky sportage ma rezervu plnohodnotnu na normalnom disku uz v serii.... ;-) kto to dnes ma? a kufor je tusim stale este cez 400 litrov... neviem ako je na tom yeti pri nalozeni plnohodnotneho 5teho kolesa... ale ktosi tu pisal o tom ze yetina je kufrom o dost vacsia ako sportage... mne sa to teda vobec nezda... ;-)
yetina hlavne potrebuje vizaz moderneho SUV ... nie uzitkovej po facelifte staromodne posobiacej skatule pre deduskov... lebo po facelifte to je vizualne ozaj des .. aj to udajne zastarale ASX posobi vedla yetiny ako hypermoderne auto z buducnosti ;-) ... ( yetinu sme obzerali na jar v r 2011 s 1,2 tsi ... ASX mam tiez vyskusane a .... ASX je podla mna o cely vesmir dalej vo vsetkom ako yetina )
Korejci na tom loni v Česku byli ještě relativně slušně, zato takové PSA, to je bída s nouzí (hlavně tedy Citroën). On vlastně Citroën teď ani nemá moc co nabídnout - C1 je z Kolíňat jasně nejošklivější, C3 je výběhový model, C4 těžká a zastaralá, Cactus se kvůli svojí podivné koncepci u Čechů vůbec nechytl a C5 je rovněž výběhovka. Nemít krásné C4 Picasso a superoblíbené Berlingo, tak na tom jsou tak bídně, že by to snad mohli u nás rovnou zabalit... :'-(
Tu potřeby plnohodnotné rezervy nechápu. Člověk píchne 2x za život, někdo třeba nikdy. A kdejaké pojištění má navíc assistenční službu vč. odtahu, nemluvě o tom, že často stačí i ta lepící sada. Nevidím proto důvod vozit celý život kolo v kufru. Stejně jako nevidím důvod mít stěhováka, když ho využiju třeba jednou ročně. Hold ČR :-)
Hlavním limitem prodejů Yetiho na šeském trhu je relativně malý kufr (hlavně při přítomnosti rezervy, kterou většina Čechů chce), to většina českých rodin neodpouští! :-)
Z Alfy do Golfa by asi kupující nešel, ale třeba do Leona klidně jo! :-) Jeho prodej v Itálii prudce roste a už si ho několik stovek kusů pořídila i italská Policie a Carabiníci! To je snad největší potupa Alfy, jakou si dovedu představit, těmto složkám dodávala auta nepřetržitě již od 50. let! :'-(
chcelo by to uz noveho yetiho suhlas.... ani nie tak preto zeby slo motoricky o starsiu techniku to nie ... ta je motoricky na urovni a aktualna .. skor podla mna yeti trpi na maly razvor ( podvozok aj interier su este z O2 ) a trosku prapodivny dizajn po facelifte.... ten novy velky kodiaq bude asi pecka... som zvedavy moc co to bude za velkeho medveda kodiaqa ;-) ... nema to byt zase len nejaky klon touaregu? snad nie
vidim to presne takisto ... raz dvakrat za rok sa velky kufor zide... ale drvivu vacsinu casu je prazdny megazadok len na pritaz a to aj pri parkovani kde je plno aut.... vozit kubiky vzduchu celorocne tomu tiez tazko chapat :-) ... u nas mame vcelku dost zaplnene parkoviska ... aut plno .. rata sa kazdy centimeter .. a vsade povacsinou autami jazdia stejne len po dvaja traja ludia aj to s poloprazdnymi kuframi.... a aj tak je to pomaly vsade samy kombik ... logiku tu ale nehladam.... je to kazdeho vec co preferuje a vyuzije a na co ma... alebo co chce.... auta by mali byt aj o radosti... ak niekomu spravi radost stylovy kombik hoci jazdi sam .... je to jeho vec ... logikou sa na to pozerat asi neda... to by sme vsetci potom jazdili v rovnakych skatuliach a to by asi nebol pekny pohlad ;-)
To je pravda, ale myslím si, že tyhle automobilky těch 5-7% trhu v součtu netrvořili, o co šel koncern nahoru. Další věcí je, že bych dost pochyboval, že ten kdo kupoval třeba Daewoo/Chevrolet šel do VW. Přeci jen tyto značky se kupovali hlavně kvůli ceně a cena není doménou VW. Stejně tak někdo od Alfy asi nešel do Golfa atd.
V porovnání s Octávii mají skoro všechna auta malý kufr. :-)
Objem zavazadlového prostoru nad 600 litrů jsem schopen využít max 1x ročně na rodinnou týdenní dovolenou. Jinak jezdím celý rok s poloprázdným kufrem.
Kufr není všechno. ;-)
Škoda dělá bezpochyby kvalitní auta, které mají úspěch nejen v ČR, ale i v zahraničí.
Statistiky Škody jsou v ČR hodně ovlivněny firemní klientelou. Většina českých firem nebo firem působících v ČR kupuje do firmy české auto, většinou Octavia nebo Fabia. To stejné platí o státní správě v ČR.
Mám však dojem, že Škoda zaspala v segmentu SUV. Jsem zvědavý na Kodiaq, jestli ztrátu dožene. ;-)
nahodou cz trh ma uz celkom solidne cisla.... a to aj na prepocet obyvatelov ... aj celkovo.... zaujima ma dokonca viac ako ten nas o ktorom uz nejak nemam info ako kedysi kedze su dnes uz dost nedostupne .... len taka dacia u vas predala vyse 10 tisic aut za rok .... hyundai takmer 20 tisic .. o skode ci vw ani nehovorim... pekne cisla ma opat ford ktory akoby sa opat vracal na vyslnie ... pamatam si ho este ako dvojku po skode .... az potom ani som si nevsimol kedy presne sa akosi prepadol nizsie... ale opat sa dviha.... popravde u nas fordy nikdy nefrcali .. a neboli hadam ani v prvej desiatke aspon co ja si pamatam... a asi ani dnes tam nebudu ... kazdy trh ma svoje specifika a to je na tom to krasne .... napriklad suzuki sa u nas predava zrejme podstatne lepsie ako u vas a hadam uz mozno bude aj v prvej desiatke znaciek .. ono je fajn ked clovek moze porovnavat a ma prehlad ... co kde frci ;-)
ok dizajn beriem ..... hlavne ten sucsany novy kaskaj je vazne pohladny ... na druhej strane motoricky to uz taka hitparada nie je.... a ani kufor... ci razvor... cena tiez ziadny lacny spas... ja viem dizajn dnes predava... juke je tiez dost uspesny a rozhodne tiez asi nie pre velkost kufra ;-)
I když je Český trh relativně malej, tak pár autommobilek určitě zajímá. Třeba Hyu/Kia do toho šli docela vostře a evidentně se jim to nevrací tak, jak předpokládali, takže došlo ke zvýšení ceny a i různé pobídky typu 7+7+7 atd. již moc nejsou. Japonci zjistili, že v rámci Evropy prostě nemaj šanci na větší tržní podíl než pár procent, tak tady jsou pro těch "pár" nadšenců co to kupujou a jinak se snažej jen o to, aby jim to tady fungovalo bez červených čísel a zároveň si udržovali alespoň nějaké prodeje. Na druhou stranu situace v Japonsku nebo Korei je ještě horší než u nás nebo v rámci EU.
Já samozřejmě nemám monopoly a velké nadnárodní molochy rád obecně. Na druhou stranu se mi nechce kupovat např. Hondu nebo Suzuki jen proto, že to jsou menší relativně nezávislé automobilky jen proto, abych ty větší eliminoval a musel pak jezdit v autě, které třeba ani není tak dobré jako jiné z nějakého většího koncernu. Obecně to v této rovině nemá řešení. Škoda, že již auta nevyrábí garážisti a karosérie nedělají další menší externí firmy jako to bývalo dříve...
A koho to vlastne mimonpar Lozju zajima? Tech par auticek co se tady proda je k smichu. Par zamindrakovanejch kostat si namasti pera jak maj auto od malyho souseda z MB na prvnim miste. A co z toho plyne? Nic. Vetsinu automobilek ceskej trh totalne nezajima, proto do nej poradne neinvestujou.
ten podiel skody je podla mna u vas aj tak moc obrovsky a az nezdravo velky .... u nas ( neviem ako dnes ) sa kedysi este donedavna pohyboval na urovni okolo 19-20 percent... ale aj menej... ale poslednu dobu asi stupol... neviem... dominancia skody je na domacom trhu pochopitelna... ale ten podiel uz mi pride moc velky ( takmer tretina trhu je fakt moc ) ... pritom trh je tak pestry a je z coho vyberat nechapem ... napriklad u nas su uz pred barakmi skody niekedy v mensine oproti inym znackam ako kia, hyundai, vw, opel ci toyota
Samozřejmě, že se to blíží monopolu. Naštěstí ještě pár lidí stále přemýšlí. Ta marketingově-politická provázanost koncernu na starém kontinentě je prostě smrtící. A na každý monopol dojede v první řadě sám spotřebitel. Aby to nedopadlo tak, že v Evropě všichni budou jezdit ve VW, v Americe GM a v Asii Toyota/Hyundai 8-s
Když sečtu koncernové značky, tak se velmi přibližuji 50% trhu v ČR. To je víc než dost a zavání to monopolem... Na druhou stranu přeji Hyundaji, že skončil alespoň 3, protože za jeho chování, tím myslím firemní kulturu a chování k lidem + zpackaný marketing si víc nezasloužil. Když se ještě vrátím ke koncernu a tím nemyslím jen ČR, ale celou EU, kde je podíl přes 1/4 trhu, tak je vidět, že dlouhodobě podíl stále roste. I přes všechny ty zkušenosti s rozvodama, strašnejma motorama a kvalitou je stále více a více blbců, kteří mají rádi sebemrskačství a ty sr.čky kupují. Jistě se najde většina zákazníků, co po výměně motoru (a né jednou) si to koupí zase a zase... >:D Samozřejmě to myslím ironicky a zřejmě to celkově znamená, že kvalita nebude na špatné úrovni, protože ten rostoucí trend je již nějakých 15 let (v rámci EU), kde by se jistě musela špatná kvalita projevit minimálně stagnací, spíše postupným klesáním tržního podílu.
vidis... to ma nenapadlo... a pritom jednoduche riesenie ... ale ten predosly kaskaj bol udajne dost salat ..... jeho mega uspechu teda vlastne chapem este menej... ale tomu presedlaniu k novemu chapem ;-) ... aj ked... ale no dobre no ...
ano to je pravda... ASX prislo niekedy len tesne pred tym ako este sucasny sportage ktoreho nastupca bude uz coskoro aj na predajni :-)
ale na druhej strane je to stale len okolo 5,5 roka co tu ASX mame... predosle XC90 tu bolo hadam vyse 10 rokov .. SUVecka predsa len starnu akosi pomalsie ako bezne hatchbacky .... a ASX este ma stale co ponuknut... rokmi overene auto je niekedy lepsia volba ako uplna novinka ktora sa casom moze ukazat ako "nic moc" ... jasne ASX je brane pomaly ako vybehovka... ale to mu nic neubera na spolahlivosti a vlastnostiach ktore su stale moc zaujimave.... to auto je podla mna aj priestrannejsie ako octavia akurat ma mensi kufor .... s lowendovym fusionom to celkom zrovnavat v tomto nejde... ASXku sa dari v celej eu.... rastie aj amerike a inde... dokonca ho caka dalsi facelift a snad aj dalsi rok zivota... aj thalia bola kedysi u nas hitom do poslednych dni alebo octavia tour ( 2 generacia octavky ) ... napriek tomu nepovazujem ASX este za model ktory by bol prastary ... to nie... povedzme len ze je uz vybehovejsi ale stale ponuka fajn vlastnosti a sleduje aktualne poziadavky zakaznika..... s 2,2 v automate s navigaciou v nejakej top instyle+ vybave ho aj dnes prekona len maloktory z novsich konkurentov ... a to aj v terene ci komforte alebo motoricky ;-)
Ono je to možná způsobeno už tím, že půovdního Kaškaje se prodalo neuvěřitelné množství no a teď jeho dosavadní spokojení majitelé prostě přesedají do nové generace :-)
Ta přeci nemůže být dříve než za půl roku (pokud používáš definici nového auta stejnou jako pro daňové účely). Data pak bývala přímo na stránkách MDČR, pokud si dobře pamatuji (nicméně informace o nájezdu mít nebudeš).
ASX je na konci života, tomu aj zodpovedajú ceny. Si spomeň alebo si vyhľadaj za koľko a koľko sa ho predávalo po uvedení na trh. Takéto výkyvu sú úplne bežný jav. Si napr. spomeň aký predajný hit bol na konci života Fusion atď. A tomu ASX to vydrží len dovtedy kým nevypredajú sklady a nepríde nový model.
popravde tomu mega uspechu kaskaja v celej eu moc nerozumiem.... uspechu kaskaja rozumiem... ale preco az taky velky mega uspech ... tak toto este neviem... pride mi ze konkurencia na tom nie je horsie ... a mozno je na tom aj lepsie..... a ani cena kaskaja nie je zrovna z tych najdostupnejsich ... co je tym zavazim na miske vah ... ze kazdy voli kaskaja neviem... uvidime ci kadjar ( bracek ) mu trosku nezatopi... ale asi nie ... nissan ma v tejto oblasti neporovnatelne lepsi imidz
Mile mě překvapil Nissan s růstem o téměř 65%, nejvíce ze všech uvedených značek.
Velkou zásluhu má na tom Qashqai, jen tak dál!
Nechci, aby byl vozový park v ČR jednobarevný. :-)
o vitare som si pozrel snad vsetky testy ake jestvuju ;-) a uznavam ze najdu sa tam iste nedostatky ktore popisujes... nie je to auto vhodne na nejake to jazdenie napriec europou dialnicnym tempom ale podradit obcas o 2-3 stupne musis aj u klasickej 1,6tky v ASX ci inde ... nie su to turba bohuzial ( u mna bohudik ) ... neviem ako modernejsie ASX ale vyvojovo kusocek starsi lancer je tiez hlucnejsi ako povedzme taka fabia II ale to mi vobec nevadi.... nejako vtedy neriesim hluk ... naopak ten zvuk motora mivec zboznujem.... vo vitare som nesiel... neviem ake tony vydava a ako sa dostane ten zvuk pod kozu.... ale ja som uz z dalsich inych starsich aut zvyknuty na nejaky ten hluk a nejako nevadi mi to... zase az ak casto nad 120-130 nejazdim .... mne by vitara vyhovovala o to sa nebojim... viem ake ma nedostatky a viem ze je hlucnejsia a sem tam aj tvrdy plast udajne zavrze ale neriesil by som to... je to proste japonska skola... tie ich auta maju inak nastaveny prah vmimania hluku a akehosi diskomfortu.... ale pokial ide o uzitkove vlastnosti, spolahlivost a mechanicku odolnost... su spickou .... bez debaty... tu sa nehra na krasu.... to ich auto ta len tak nezradi.... najviac sa mi paci cerveno-cierna vitara...
Naopak nová Vitara pro mě nakonec bylo spíš zklamání. Byl jsem si jí s manželkou okouknout, protože se jí hodně líbila (a mě taky). Využití prostoru výborné, sedačky taky, ovšem zpracování je jen průměrné (hlavně interiérové plasty). S verzí 1.6 4x4 jsme se byli i projet a ve městě a na okreskách to bylo velmi zábavné auto. Na dálnici je to ale katastrofa, při předjíždění kamionů jsem musel podřazovat až na trojku a nejhorší byl obrovský hluk - již tak od 120 km/h v tom autě nebylo slyšet vlastního slova... ASX 1.6 je na dálnici kupodivu lepší, a to nemá ani šestikvalt.
ano cena je vyborna aj u nas.... to auto je zrazu u nas vsade.. uz pomaly ako sportage... ale nevadi mi to... ASX sa mi fakt paci a mitsubishi potrebuje tieto predaje aby sa v eu udrzalo aspon na tej urovni 120-140 tisic aut rocne... co by bolo dobrym odpichom do dalsieho rastu ( po prichode novych modelov )
mne sa celkom paci uplne aj to biele v zaklade s ciernym lemom masky bez chromu... a aj tie blatniky zboku take natiahnutejsie akoby hranatejsie su moc pekne... moc mu seknu... je to taka svalnata buginka
Hlavím tahákem jinak již zastaralého ASX, který způsobuje na české trhu takové prodeje, je velmi dobrá cena - "již od" 369 000 Kč za slušně vybavené auto s benzínovou 1.6 a pak taky reklama, chytře zaměřená na ženské :-) Je ale fakt, že hlavně v bílé barvě je to pořád velmi pohledné auto s velmi slušnou nabídkou prostoru (v ČR navíc importér nabízí skvělou specialitku - výrazně prohloubený zavazadlový prostor.). :-!
ASX je este stara skola.. robustne jednoduche auto... do nasich podmienok idealne... navyse dizajn vcelku prijemny nestarnuci a cena vyborna... kto nepotrebuje zrovna lestenku ako juke.... a oceni skor rodinne pouzitie a praktickost ( razvor na urovni octavie ) .... pre neho bude ASX solidna a rozumna volba.... navyse .... tie auta su mechanicky odolne.. zo spodu s perfetkne chranenym podvozkom ( a to aj lancer ) .... toto je este skutocna japonska kvalita.... mivec 1,6 v zaklade v dvojkolke bude ideal aj na mestke posuvanie sa ale aj na nejake to santenie za mestom ... nehovoriac o 2,2ke dizli vlastnej vyroby ktora robi z ASX vcelku slusnu pecku v tomto segmente...... samozrejme vek uz to auto neskryje ale za poctivost a odolnost sa predsa hanbit nemusi .. v tej zaplave roznych imidzoviek na paradu ma ASX stale co ponuknut .... a mozno aj preto zaziva v eu druhu mladost..... u mna by ASX bolo aj dnes jasna volba vo svojom segmente ... pripadne nova vitara... aj ked ta je kusok uz mensia ;-)
Kolega si loni koupil skladovku Freemonta v plné palbě za něco přes 600tis a je vysmátej jak lečo. Pro rodinku prej paráda. Služebně jezdí oktávkou 1.6 v holotě >:D
Fiat jede hlavně na užitkáčích, a v osobákách varianty 500 + Freemont, ale ten už se údajně jen doprodává, jako poslední z přelepenců. Voyager pod Lancií i 300C jako Thema už dávno zkončili.
ASX se tady zřejmě trefilo do černého. Já osobně to ale nechápu. Fiat neměl zatím moc co nabídnout, uvidíme co s tím udělá nové Tipo. Já bych Mazdu rád viděl útočit na Nissan :-)
mna hlavne prekvapilo ako je len "tesne" pred mitsubishi... vzhladom k tomu ake ma mazda dobre meno v eu a kolko "novych" modelov ma v ponuke oproti chudobne posobiacim trom diamantom je to ozaj tesnotka .... ale zase som rad ze ASX zaziva druhu mladost... je to jedno uzasne auto... tak nech mu to este vydrzi :yes:
taky fiat je ale nadalej hodne nizko aj napiek solidnemu narastu ;-\ .. co robi tak hlboko fakt tazko povedat ... kdeze su casy punta a bravy brava... ach jaj ...
ale pekne dopredu siel aj nissan a mazda.... ci renault ... renault zaverecnym finisom sa pekne vysvihol .... popravde ani neviem ktory model im robi take super cisla... zeby clio? ale to zase v cz az tak nefrci nie? ... mozno to ma na svedomi este dobiehajuci megane .... ktory to tam asi pekne prevetral ... pripadne sa uz rozbehol kadjar ... musim pozriet tie statistiky podrobnejsie...
Mohu se zeptat, co vidíš "potěšujícího" na nárůstu prodejů Korejců a Japonců? Já bych spíš viděl pozitiva v růstu prodejů evropských značek! :-):yes: (tedy s výjimkou PSA)
5 miesto dacie ( ale aj tie jej predane pocty ) je pre mna velkym prekvapenim... a to aj vzhladom k ekonomickej sile cz trhu ..... u nas ( nie su zatial nikde cisla za cely rok ) ... ale po prvom polroku dacia u nas v prvej 5tke tusim ze nebola ... povedal by som ze po domacom rumunsku je to dalsie ozaj velmi pekne umiestnenie dacie v europe ... klobuk dole... a teraz uz pribudol aj automat tak uvidime co prinesie tento rok
potesil ma aj narast korejcov, suzuki, mitsubishi ... samozrejme domaca skoda je v inej dimenzii ... ale napriek tomu niekore znacky ( aj ked cislami posadene daleko nizsie ako skoda ) ma ozaj milo prekvapili...