Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: České automobilky v roce 2015 vyrobily rekordních 1,3 milionu aut

Nejen prodeje nových aut na českém trhu rostou, daří se i českým výrobcům. Nejvíce výroba rostla v nošovickém závodu Hyundai.
Zpět na článek
8. 1. 2016 16:33
8. 1. 2016 16:44
8. 1. 2016 17:02
8. 1. 2016 17:15
8. 1. 2016 17:31
8. 1. 2016 15:49
hmmm
Na jednu stranu si říkám... paráda, to je mazec. Taková malá země, prakticky bez přírodních zdrojů a přesto dokáže tvořit hodnoty ve strojírenském průmyslu. Jo, jsme zkrátka dobří.
Na druhou stranu se ale ptám - když už si zas.í.ráme zemi těžkým průmyslem, jak je možné, že průměrný plat je až k pláči tak nízký? (a to říkám z pozice člověka, který se nemá špatně, nicméně by se měl ještě lépe, kdyby se ti kolem měli alespoň dobře).
Nechci rozpoutávat ekonomické a sociální debaty. Jen mi to nějak "nedává logiku".
Rozbalit vlákno
6
Avatar - Ham.
8. 1. 2016 16:33
Re: hmmm
Průměrný plat je nízký, ale odpovídá tomu, co tato země umí vymyslet a vyrobit. Zrovna v tom autoprůmyslu je průměrný plat vysoce nadprůměrný, dělnické platy ve Škoda auto jsou tuším někde kolem 35t, celá firma má pak průměr daleko vyšší. Takže problém je, že řadu oborů neumíme dělat na stejné úrovni jako ta auta. Kdyby produktivita ostatních odvětví byla na úrovni autoprůmyslu, tak jsme "za vodou", ale protože je často na úrovni "reálného socialismu", tak jsme tam, kde jsme. Máme obrovskou přezaměstnanost ve státní správě, kde se doslova povalují statisíce lidí na které musí vydělat obory, které tvoří hodnoty, zisk a z jejich odvodů daní se tento aparát musí živit, no a jedno odvětví na živení takového molocha prostě nestačí. V ostatních oborech máme úspěšných jenom pár malých nebo středních firem a to je na uživení celého státu málo. Ale právě ty úspěšné firmy ukazují, že to jde, když člověk umí to co je potřeba a dělá to v té správné firmě, tak má srovnatelné příjmy jako třeba v tom Německu a životní úroveň dokonce vyšší, protože má v ČR nižší náklady. Problém je, že takových firem je zatím jenom 5-6%.
8. 1. 2016 16:44
Re: hmmm
Normálně se diskuzi o politice vyhýbám, ale trochu už jsem to nakousl u elektroaut, takže dneska vyjímečně ... Obory, které tvoří hodnoty a zisk - tady asi bude ten zakopaný pes. Pokud to odvodím z oboru, v kterém jsem pracoval 20 let, tak kupodivu není vůbec žádný problém poměrně levně cokoliv vyrobit. Co ale divné je, že takto levně vyrobený výrobek (např v Číně) doputuje do Evropy dejme tomu za 10 Euro ... pak se octne v nějaké centrále (třeba v Německu), tam k němu přidají třeba návod nebo nalepí nějakou hezkou samolepku a na dealerství odchází za 150 Euro ... dealer přidá dalších 30 Euro pro sebe a 20 a více % pro příslušnou státní kasu ... Ten hlavní zisk se tedy realizuje u těch lepičů hezkých nálepek.
Avatar - Ham.
8. 1. 2016 17:02
Re: hmmm
Kdyby to bylo tak jednoduché, tak všichni lepí nálepky, mají 150% ziskovou marži a jsou všichni za vodou. Proč to neděláš taky?
8. 1. 2016 17:15
Re: hmmm
Já peníze nepotřebuju ;-)
Avatar - Ham.
8. 1. 2016 17:31
Re: hmmm
Tak to je správně, to je ideál. ;-)
Re: hmmm
Vyrobil som produkt, ktorý sa páči. Z kvalitného materiálu. Výrobná cena cca 20,-€. Plus marža je cena pre obchodníka, na úrovni 30,-€. Ten si za distribúciu naúčtuje ďalších 10,-€, takže kamenný obchod nakupuje môj produkt za 40,-€.
Cena na pulte? 80-100,-€. Nepredajné.
Taká je realita. Ja ako tvorca nápadu a výrobca zarobím na vlastnom produkte 10,-€. Distribúcia si nárokuje 5-násobok môjho zisku. Žijeme vo svete nenažraných sviní.
Avatar - 3_diamanty
8. 1. 2016 16:38
u nas by to mohlo byt
opat okolo jedneho miliona aj za rok 2015 ... aspon tolko vravia predbezne predpovede..... a to je ozaj dost..... a vzhladom na pocet obyvatelov budeme zrejme zase prvi na svete.... ale na presnejsie cisla si asi musime este pockat ... ;-)

a ked zacne u nas vyrobu jaguar land rover tak potom je mozne ze padnu u nas dalsie a dalsie rekordy

PS: hyundai u vas pekne pridal... :yes: zrejme uz naplno frci novy tucson ;-)
Rozbalit vlákno
0