Novinky
Jinými slovy - v Evropě přiškrcením vzduchu snížíme výkon, zatímco v USA vyměníme katalyzátor - obojím snížíme emise, ale to, že v Evropě omezením objemu vzduchu dojde i ke snížení výkonu (případně ke změně momentové nebo výkonové křivky mi nikdo nevymluví) ;-\
Ta sietka bude mat urcite negativny dopad na vykon automobilu. Inak by ju instalovali uz od zaciatku a nemuseli podvadzat, vsakze.
taky bych řekl. Pořád je to jen hypotetický test, který má za cíl jediné. Aby auto v testech vyšlo.
Vysvětli. Já si teda taky myslím, že snížením průřezu sání dojde ke snížení výkonu motoru. Přijde mi to logický.
Plyny a tekutiny mají tendenci se zrychlováním pohybu vířit. Existuje hranice, dá se to spočítat, kdy přejde klidné laminární proudění (čáry proudění rovnoběžné) přejdou v turbulenci - víření (představ si situaci na řece před jezem a za jezem nebo před peřejemi a za nimi).
Při laminárním proudění dostaneš průřezem víc vzduchu než při turbulentním. Navíc turbulencí se vzduch zahřívá a brzdí - musíš použít energii na jeho vtlačení do průřezu(chceme vzduch studený a ničím nebržděný, aby se daly poměry lépe regulovat).
Nepochybuji, že inženýři ve VW toto dokážou spočítat. Takže paradoxně méně může být více. Je třeba déle udržet laminární proudění do váhy vzduchu.
Howgh.
Při laminárním proudění dostaneš průřezem víc vzduchu než při turbulentním. Navíc turbulencí se vzduch zahřívá a brzdí - musíš použít energii na jeho vtlačení do průřezu(chceme vzduch studený a ničím nebržděný, aby se daly poměry lépe regulovat).
Nepochybuji, že inženýři ve VW toto dokážou spočítat. Takže paradoxně méně může být více. Je třeba déle udržet laminární proudění do váhy vzduchu.
Howgh.
Win má pravdu. Ty ne.
Ta "mřížka" měří na délku (hloubku) několik cm. Opravdu dokáže usměrnit proudění. Na změření to stačí.
Za další, nikdo tu doposavaď nebyl schopen přesně popsat, o kolik, a zdali vůbec, je cinknutý motor schopen/neschopen projít homologačním cyklem (jen oproštěn o testovací sekvenci).
Vzhledem k provedeným "úpravám" se dá předpokládat, že to není a nebylo žádný velký dráma.
Ta "mřížka" měří na délku (hloubku) několik cm. Opravdu dokáže usměrnit proudění. Na změření to stačí.
Za další, nikdo tu doposavaď nebyl schopen přesně popsat, o kolik, a zdali vůbec, je cinknutý motor schopen/neschopen projít homologačním cyklem (jen oproštěn o testovací sekvenci).
Vzhledem k provedeným "úpravám" se dá předpokládat, že to není a nebylo žádný velký dráma.
Hm, když se nejdná o žádné velké drama, proč by měl VW vykoupit zpět zhruba 115tis. vozů? 😒 Stal už se někdy v historii takový případ? 😒
Nemyslím si, že výkon nejčastěji zmiňovaných motoru 1.6/77kW a 2.0/103kW je limitován průchodnosti sani, když obě tyto motorizace jsou proti svému potenciálu už v sériovém stavu těžce "podmotorovane", a to továrním nastavením SW.
No já osobně doufám, že móda dieselů končí a na trhu se začnou prosazovat LPG nebo CNG auta. Podle mě naftový motory v osobních autech nemají budoucnost.
Protože je k tomu USA donutí. Ale taky to nevidím jako velký drama. Celý je to jen hra čísel. I auto, který emise splní a vypustí dejme tomu v průběhu testovacího cyklu těch 0,08 g/km nebo v čem se to uvádí, tak to neznamená, že když motor poběží v jiným režimu tak bude vypouštět třeba 20x tolik. Jinými slovy nikdo ti nezaručí, že ty nadlimitní hodnoty stejně nebudeš dýchat pokud motory budou pracovat v jiným režimu než jaký určuje metodika testování. Celý je to komedie.
Plicím vadí obojí, tak i tak. Co na to tvoje plíce je nepodstatný. Auto musí odpovídat v první řadě platný legislativě a ta je jak píše správně jossalito v US a EU jiná, takže i řešení problému je odlišný.
A? To jako ze nasim plicim staci "turbulentni proudeni", zatimco ty americke vyzaduji novy katalizator, nebo jak?
jj
NA JEDNÝ STRANĚ ATLANTIKU JSOU
MĚKKÝ VLEZDO***KOVÉ ...
a na druhý
TVRDÝ KAPITALISTI 😉
a tomu taky odpovídají výsledky [odkaz] >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁
j usměrňovač LIDÍ to je ne vzduchu, já vám dám usměrňovač [odkaz] [odkaz] vy €JROSRRRR >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 po dobrým to nešlo [odkaz] ... tak to bude na férovku >😁 >😁 >😁 >😁 >😁
NA JEDNÝ STRANĚ ATLANTIKU JSOU
MĚKKÝ VLEZDO***KOVÉ ...
a na druhý
TVRDÝ KAPITALISTI 😉
a tomu taky odpovídají výsledky [odkaz] >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁
j usměrňovač LIDÍ to je ne vzduchu, já vám dám usměrňovač [odkaz] [odkaz] vy €JROSRRRR >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 po dobrým to nešlo [odkaz] ... tak to bude na férovku >😁 >😁 >😁 >😁 >😁
Nemyslím, že je reálný na plyn uvalit spotřební daň vzhledem k tomu že se s ním topí. Víš jak by to neúnosně zdražilo náklady na vytápění domácností?
V Evrope vladne Nemecko a v Nemecku VW. V Americe zase Ford/GM, ale souhlasim s tim, ze sitka nemuze mit takovy vliv na emise jako novy katalyzator, proc by jinak nepuzili sitku i v USA?
Jinak kdyz otevru nemecky Autobild, tak vsude samy diesel, ve vsech testech a porovnanich.
Jinak kdyz otevru nemecky Autobild, tak vsude samy diesel, ve vsech testech a porovnanich.
Hodne aut ma tu mrizku uz v zakladu napriklad benzinova Astra 1.4Turbo, mozna i 1.2TSI a jine TSI. Spis bych to videl tak, ze tu mrizku maji vsechny motory, ktere pouzivaji meric hmotnsti vzduchu (casto i japonske atmo. mot.) jenom TDI ji nema.
CNG a LPG má smysl jen do chvíle, než na ně stát nasadí spotřební daň... Pak to bude stejně mrtvé palivo.
Na této kauze je jasně vidět, že automobilová lobby má v EU velké slovo. Např. prosazení laserových světel si tady taky vymohli zatímco v USA je zakázali - zjistilo se, že tyto světlomety můžou trvale poškodit sítnici. Stačí docela málo: buď horizont nebo zašpinění kamery, která potom "nevidí" světla protijedoucích a pálí jim do očí pořád naplno. V EU povoleno stejně jako motory se super škodlivými emisemi...