Jinými slovy - v Evropě přiškrcením vzduchu snížíme výkon, zatímco v USA vyměníme katalyzátor - obojím snížíme emise, ale to, že v Evropě omezením objemu vzduchu dojde i ke snížení výkonu (případně ke změně momentové nebo výkonové křivky mi nikdo nevymluví) ;-\
Plyny a tekutiny mají tendenci se zrychlováním pohybu vířit. Existuje hranice, dá se to spočítat, kdy přejde klidné laminární proudění (čáry proudění rovnoběžné) přejdou v turbulenci - víření (představ si situaci na řece před jezem a za jezem nebo před peřejemi a za nimi).
Při laminárním proudění dostaneš průřezem víc vzduchu než při turbulentním. Navíc turbulencí se vzduch zahřívá a brzdí - musíš použít energii na jeho vtlačení do průřezu(chceme vzduch studený a ničím nebržděný, aby se daly poměry lépe regulovat).
Nepochybuji, že inženýři ve VW toto dokážou spočítat. Takže paradoxně méně může být více. Je třeba déle udržet laminární proudění do váhy vzduchu.
Howgh.
Win má pravdu. Ty ne.
Ta "mřížka" měří na délku (hloubku) několik cm. Opravdu dokáže usměrnit proudění. Na změření to stačí.
Za další, nikdo tu doposavaď nebyl schopen přesně popsat, o kolik, a zdali vůbec, je cinknutý motor schopen/neschopen projít homologačním cyklem (jen oproštěn o testovací sekvenci).
Vzhledem k provedeným "úpravám" se dá předpokládat, že to není a nebylo žádný velký dráma.
jj
NA JEDNÝ STRANĚ ATLANTIKU JSOU
MĚKKÝ VLEZDO***KOVÉ ...
a na druhý
TVRDÝ KAPITALISTI ;-)
a tomu taky odpovídají výsledky [odkaz] >:D >:D >:D >:D >:D >:D
j usměrňovač LIDÍ to je ne vzduchu, já vám dám usměrňovač [odkaz] [odkaz] vy €JROSRRRR >:D >:D >:D >:D >:D po dobrým to nešlo [odkaz] ... tak to bude na férovku >:D >:D >:D >:D >:D
Protože je k tomu USA donutí. Ale taky to nevidím jako velký drama. Celý je to jen hra čísel. I auto, který emise splní a vypustí dejme tomu v průběhu testovacího cyklu těch 0,08 g/km nebo v čem se to uvádí, tak to neznamená, že když motor poběží v jiným režimu tak bude vypouštět třeba 20x tolik. Jinými slovy nikdo ti nezaručí, že ty nadlimitní hodnoty stejně nebudeš dýchat pokud motory budou pracovat v jiným režimu než jaký určuje metodika testování. Celý je to komedie.
Hodne aut ma tu mrizku uz v zakladu napriklad benzinova Astra 1.4Turbo, mozna i 1.2TSI a jine TSI. Spis bych to videl tak, ze tu mrizku maji vsechny motory, ktere pouzivaji meric hmotnsti vzduchu (casto i japonske atmo. mot.) jenom TDI ji nema.
Plicím vadí obojí, tak i tak. Co na to tvoje plíce je nepodstatný. Auto musí odpovídat v první řadě platný legislativě a ta je jak píše správně jossalito v US a EU jiná, takže i řešení problému je odlišný.
Nemyslím si, že výkon nejčastěji zmiňovaných motoru 1.6/77kW a 2.0/103kW je limitován průchodnosti sani, když obě tyto motorizace jsou proti svému potenciálu už v sériovém stavu těžce "podmotorovane", a to továrním nastavením SW.
No já osobně doufám, že móda dieselů končí a na trhu se začnou prosazovat LPG nebo CNG auta. Podle mě naftový motory v osobních autech nemají budoucnost.
V Evropě pořád auta s těmito motory budou jezdit s násobně horšími škodlivinami než by měly mít a které způsobují prokazatelně rakovinu - a to i v tzv. nízkoemisních zónách, které jsou tím defakto nesmyslné. Zklidnění proudu vzduchu a jiný software nic neřeší a úprava ani nebude povinná.
Na této kauze je jasně vidět, že automobilová lobby má v EU velké slovo. Např. prosazení laserových světel si tady taky vymohli zatímco v USA je zakázali - zjistilo se, že tyto světlomety můžou trvale poškodit sítnici. Stačí docela málo: buď horizont nebo zašpinění kamery, která potom "nevidí" světla protijedoucích a pálí jim do očí pořád naplno. V EU povoleno stejně jako motory se super škodlivými emisemi...
V Evrope vladne Nemecko a v Nemecku VW. V Americe zase Ford/GM, ale souhlasim s tim, ze sitka nemuze mit takovy vliv na emise jako novy katalyzator, proc by jinak nepuzili sitku i v USA?
Jinak kdyz otevru nemecky Autobild, tak vsude samy diesel, ve vsech testech a porovnanich.