Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Dieselgate v Evropě vyřeší usměrňovač vzduchu, v USA nový katalyzátor

Volkswagen již dříve představil řešení, jakým způsobem se v Evropě vypořádá se skandálem Dieselgate. V USA se ale problém bude řešit jinak.
Zpět na článek
11. 1. 2016 21:47
12. 1. 2016 10:01
11. 1. 2016 20:00
Jinýmis slovy...
Jinými slovy - v Evropě přiškrcením vzduchu snížíme výkon, zatímco v USA vyměníme katalyzátor - obojím snížíme emise, ale to, že v Evropě omezením objemu vzduchu dojde i ke snížení výkonu (případně ke změně momentové nebo výkonové křivky mi nikdo nevymluví) ;-\
Rozbalit vlákno
22
Avatar - WinDiesel
11. 1. 2016 20:31
Re: Jinými slovy...
A znáš rozdíl mezi laminárním a turbulentním prouděním?
11. 1. 2016 21:20
Re: Jinými slovy...
Vysvětli. Já si teda taky myslím, že snížením průřezu sání dojde ke snížení výkonu motoru. Přijde mi to logický.
Avatar - WinDiesel
11. 1. 2016 21:27
Re: Jinými slovy...
Plyny a tekutiny mají tendenci se zrychlováním pohybu vířit. Existuje hranice, dá se to spočítat, kdy přejde klidné laminární proudění (čáry proudění rovnoběžné) přejdou v turbulenci - víření (představ si situaci na řece před jezem a za jezem nebo před peřejemi a za nimi).
Při laminárním proudění dostaneš průřezem víc vzduchu než při turbulentním. Navíc turbulencí se vzduch zahřívá a brzdí - musíš použít energii na jeho vtlačení do průřezu(chceme vzduch studený a ničím nebržděný, aby se daly poměry lépe regulovat).
Nepochybuji, že inženýři ve VW toto dokážou spočítat. Takže paradoxně méně může být více. Je třeba déle udržet laminární proudění do váhy vzduchu.
Howgh.
11. 1. 2016 21:31
Re: Jinými slovy...
A proto do sání umístíš "jez",překážku, která bude spíše způsobovat turbulence. :-!
11. 1. 2016 21:54
Re: Jinými slovy...
Win má pravdu. Ty ne.
Ta "mřížka" měří na délku (hloubku) několik cm. Opravdu dokáže usměrnit proudění. Na změření to stačí.
Za další, nikdo tu doposavaď nebyl schopen přesně popsat, o kolik, a zdali vůbec, je cinknutý motor schopen/neschopen projít homologačním cyklem (jen oproštěn o testovací sekvenci).

Vzhledem k provedeným "úpravám" se dá předpokládat, že to není a nebylo žádný velký dráma.
11. 1. 2016 23:00
Re: Jinými slovy...
že to vůbec řešíte >:D celé dieselgate je nafouklá blbost, mě to třeba nevzrušuje vůbec.
12. 1. 2016 11:58
Re: NO TAK ZNÁTE TO ...
jj
NA JEDNÝ STRANĚ ATLANTIKU JSOU
MĚKKÝ VLEZDO***KOVÉ ...
a na druhý
TVRDÝ KAPITALISTI ;-)
a tomu taky odpovídají výsledky [odkaz] >:D >:D >:D >:D >:D >:D
j usměrňovač LIDÍ to je ne vzduchu, já vám dám usměrňovač [odkaz] [odkaz] vy €JROSRRRR >:D >:D >:D >:D >:D po dobrým to nešlo [odkaz] ... tak to bude na férovku >:D >:D >:D >:D >:D
12. 1. 2016 08:23
Re: NO TAK ZNÁTE TO ...
Hm, když se nejdná o žádné velké drama, proč by měl VW vykoupit zpět zhruba 115tis. vozů? :-( Stal už se někdy v historii takový případ? :-(
Avatar - Ada je zase tady
12. 1. 2016 08:28
Re: NO TAK ZNÁTE TO ...
Protože to je obchodní válka USA proti EU.
Avatar - Individualita
12. 1. 2016 10:36
Re: NO TAK ZNÁTE TO ...
Tady si ty palce dolů nezaslouží chlapci. To je prostý fakt ;-)
12. 1. 2016 08:38
Re: NO TAK ZNÁTE TO ...
Protože je k tomu USA donutí. Ale taky to nevidím jako velký drama. Celý je to jen hra čísel. I auto, který emise splní a vypustí dejme tomu v průběhu testovacího cyklu těch 0,08 g/km nebo v čem se to uvádí, tak to neznamená, že když motor poběží v jiným režimu tak bude vypouštět třeba 20x tolik. Jinými slovy nikdo ti nezaručí, že ty nadlimitní hodnoty stejně nebudeš dýchat pokud motory budou pracovat v jiným režimu než jaký určuje metodika testování. Celý je to komedie.
12. 1. 2016 09:52
Re: NO TAK ZNÁTE TO ...
Hodne aut ma tu mrizku uz v zakladu napriklad benzinova Astra 1.4Turbo, mozna i 1.2TSI a jine TSI. Spis bych to videl tak, ze tu mrizku maji vsechny motory, ktere pouzivaji meric hmotnsti vzduchu (casto i japonske atmo. mot.) jenom TDI ji nema.
12. 1. 2016 12:27
Re: NO TAK ZNÁTE TO ...
A proc teda tenhle postup nezvoli i v Americe?
12. 1. 2016 13:05
Re: NO TAK ZNÁTE TO ...
Půl roku a stále dokola se tu diskutuje o odlišnosti norem US a EU.... 8-s
12. 1. 2016 19:52
Re: NO TAK ZNÁTE TO ...
A? To jako ze nasim plicim staci "turbulentni proudeni", zatimco ty americke vyzaduji novy katalizator, nebo jak?
13. 1. 2016 08:49
Re: NO TAK ZNÁTE TO ...
Plicím vadí obojí, tak i tak. Co na to tvoje plíce je nepodstatný. Auto musí odpovídat v první řadě platný legislativě a ta je jak píše správně jossalito v US a EU jiná, takže i řešení problému je odlišný.
11. 1. 2016 22:23
Re: NO TAK ZNÁTE TO ...
Nemyslím si, že výkon nejčastěji zmiňovaných motoru 1.6/77kW a 2.0/103kW je limitován průchodnosti sani, když obě tyto motorizace jsou proti svému potenciálu už v sériovém stavu těžce "podmotorovane", a to továrním nastavením SW.
11. 1. 2016 21:54
Re: NO TAK ZNÁTE TO ...
Ta sietka bude mat urcite negativny dopad na vykon automobilu. Inak by ju instalovali uz od zaciatku a nemuseli podvadzat, vsakze.
11. 1. 2016 22:09
Re: NO TAK ZNÁTE TO ...
Ty jsi rozený fyzik. >:D :no:
Avatar - Hammunasakra
12. 1. 2016 00:23
Re: NO TAK ZNÁTE TO ...
A ty fanatickej VAGnista >:D >:-[]
12. 1. 2016 09:54
Re: NO TAK ZNÁTE TO ...
ano preto zvysia i vstrekovaci tlak, aby sa to na vykone neprejavilo
Avatar - KANKUNEN
11. 1. 2016 20:28
Co z toho, že to teď splní emise i bez podvodu v nějakém
laboratorním režimu, ve skutečnosti to bude smrdět stejně.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Emel
11. 1. 2016 21:04
Re: Co z toho, že to teď splní emise i bez podvodu v nějakém
...jako všechny ostatní nafty ze stejné doby :-) ?
Avatar - fOE
12. 1. 2016 08:51
Re: Co z toho, že to teď splní emise i bez podvodu v nějakém
To do ted nevime.
11. 1. 2016 21:21
Re: Co z toho, že to teď splní emise i bez podvodu v nějakém
taky bych řekl. Pořád je to jen hypotetický test, který má za cíl jediné. Aby auto v testech vyšlo.
11. 1. 2016 21:02
To, že si VW na.ral do hniezda ...
je jasné.
Že okrem USA bude svet a EÚ zasmraďovať aj naďalej, je škandál.
Rozbalit vlákno
5
11. 1. 2016 21:22
Re: To, že si VW na.ral do hniezda ...
No já osobně doufám, že móda dieselů končí a na trhu se začnou prosazovat LPG nebo CNG auta. Podle mě naftový motory v osobních autech nemají budoucnost.
Avatar - Blue Sun
12. 1. 2016 09:51
Re: To, že si VW na.ral do hniezda ...
CNG a LPG má smysl jen do chvíle, než na ně stát nasadí spotřební daň... Pak to bude stejně mrtvé palivo.
12. 1. 2016 09:55
Re: To, že si VW na.ral do hniezda ...
ale ciste bude porad
12. 1. 2016 11:56
Re: To, že si VW na.ral do hniezda ...
Nemyslím, že je reálný na plyn uvalit spotřební daň vzhledem k tomu že se s ním topí. Víš jak by to neúnosně zdražilo náklady na vytápění domácností?
12. 1. 2016 00:49
Re: To, že si VW na.ral do hniezda ...
Přesně. Amíci si zlepší vzduch a v Evropě budou stále pouštět *** do vzduchu.
11. 1. 2016 21:47
Divadlo
V Evropě pořád auta s těmito motory budou jezdit s násobně horšími škodlivinami než by měly mít a které způsobují prokazatelně rakovinu - a to i v tzv. nízkoemisních zónách, které jsou tím defakto nesmyslné. Zklidnění proudu vzduchu a jiný software nic neřeší a úprava ani nebude povinná.
Na této kauze je jasně vidět, že automobilová lobby má v EU velké slovo. Např. prosazení laserových světel si tady taky vymohli zatímco v USA je zakázali - zjistilo se, že tyto světlomety můžou trvale poškodit sítnici. Stačí docela málo: buď horizont nebo zašpinění kamery, která potom "nevidí" světla protijedoucích a pálí jim do očí pořád naplno. V EU povoleno stejně jako motory se super škodlivými emisemi...
Rozbalit vlákno
1
12. 1. 2016 10:01
Re: Divadlo
V Evrope vladne Nemecko a v Nemecku VW. V Americe zase Ford/GM, ale souhlasim s tim, ze sitka nemuze mit takovy vliv na emise jako novy katalyzator, proc by jinak nepuzili sitku i v USA?
Jinak kdyz otevru nemecky Autobild, tak vsude samy diesel, ve vsech testech a porovnanich.