Vozit pasažéry jako klasický taxikář, ale bez obav z přepadení, procvičit si angličtinu, a ještě si vydělat – ideální práce. Je ale jezdění pro mobilní aplikaci Uber skutečně takový med?
Jednou z podmienok taxi sluzby v SR je havarijna poistka, ktora v pripade nehody kryje moje liecebne a ine naklady spojene s nehodou. Staci, ze zmeskam lietadlo. Uz vidim ako mi to sofer z radostou zaplati zo svojho. Ine ma pri taxiku nezaujima. Na kratke trasy Taxi nevyuzivam a na dlhe ma kazda seriozna taxisluzba fix, ktory mi povedia skor ako mi pristavia auto.
Asi záleží na definici pojmu "taxislužba". Já taxislužbu chápu jako auto s nápisem "taxi", které si sice můžete objednat, ale také na něj můžete mávnout na ulici, uvnitř sedí novodobý vekslák a obvykle člen místního taxigangu, který vás zkušeným okem zhodnotí a pokud to uzná za vhodné, pokusí se vás okrást. Za tuto (ne)jistotu a zážitek si pochopitelně připlatíte.
Na druhé straně pak máte uber pop, kdy dopředu znáte cenu a trasu, znáte hodnocení řidiče a na ulici na nikoho nemáváte - jízdu si sjednáte předem.
Já bych řekl, že i když jde o přímou konkurenci taxikářů, tak formálně nejde o taxislužbu.
A ohledně toho zabavení vozu, to si jenom myslíte, nebo to máte podložené nějakým zákonem? Já o ničem takovém nevím, ale uznávám, že zákonů jsou tuny a třeba se to tam někde opravdu píše...
Vlka mozna ne, ale rozhodne bych se bal magistratu a financaku. Ty pokuty za nelegalni taxisluzbu jsou totiz pro koncoveho ridice docela likvidujici a nemusi jit zdaleka jenom o nejake desetisice. Jsou tam i o rad az dva vyssi pokuty a navic moznost zabaveni vozu. Na obcasny privydelek docela slusne riziko.
Tabulka vychází ze špatné premisy, že Uber má 5 Kč za minutu čekání. Jedná se však o 5 Kč za minutu jízdy, tzn. cena je počítána z nástupní sazby, ceny za kilometr a ceny za minutu, takže když jedu 5 km 10 minut, zaplatím 30 nástup + 60 kilometry + 50 čas = 140 Kč.