Ford Capri. Charismatické kupé, které už v dobách socialismu znali televizní diváci, sledující britský kriminální seriál Profesionálové, pojednávající o agentech britské tajné služby. Svezli jsme se hned se dvěma exempláři.
Ano, TDS byl "a seriously quick car". Byl to však 4DR sedan. Na Wiki je uvedeno, že TDS závodil v Austrálii ve slavném závodě Bathurst 500/1000. Chtěl bych jen dodat, že v době, kdy TDS by mohl teoreticky vyhrát závod outright, byl TDS před závodem banned a "zlý jazykové" tvrdí, že z něj měli místní automobilky (Holden, Ford a Chrysler) tenkrát strach... ;-)
Ano, dobře jsi to napsal. Každá doba s sebou přináší nějaká negativa a pozitiva. Nicméně, pro společnost je důležité, kolik těch negativ a pozitiv v té které době bylo a je, že? (Pro ty hajzzle,co si vozili *** v 603kách to byla zlatá doba). Co se týče hezkých kupátek té doby. Bylo ještě pár. Jen namátkou. Alfa Romeo GT, GTV, Fiat 850 coupe a 124 coupe a MGB GT, i když v porovnání s Capri byly o dost dražší a ne tak sexy. :-!
Po tom, co zničili život statisicům rodin živnostníků a rolníků (nemluvě o těch, co byli popraveni) a zbytek uvrhli do doby temna, se o komunistech slušně mluvit nedá....sorry... ;-\
Profesionálové byl jeden z nejlepších seriálů. Měl děj, akci, napětí. Lidé umírali, byli zranění, hrdinové zničení, auta rozbitá, platily zákony fyziky... K tomu výtečný dabing...
A k tomu výtečná auta. Capri byl vždy můj sen. Pravda, jak stárnu, začínám pošilhávat spíše po Taunusu (pokud se nepletu) George Cowleyho... ;-)
To ano, byl jen v prvních dílech. Ale pokud někdy svou sbírku aut rozšířím o britské auto, tak Dolomite Sprint v britské závodní zelené bude kandidát č. 1 :-)
Auto to bylo krásné. Paradoxně, díky té podivné době u nás, se nám tehdy mohlo zdát lepší, než ve skutečnosti bylo. Na evropské úrovni bylo v té době - řekněme - na běžné úrovni techniky i když přiznám, že bylo jak líbivé tak i poměrně dostupné, tam.... . Ruku na srdce, mimořádná bomba to zase až tak nebyla, dalo by se vybrat víc dobrých, hezkých a i ikonických aut té doby.
Kdyby nebylo...... . Beru to jen jako takový povzdech. Každá doba s sebou přináší nějaká negativa a možná i pozitiva. Každý to může vnímat různě a každý s tím může vždycky něco dělat, nebo se o to může alespoň pokusit. Zrovna jako dnes.
Na to jsi přišel jak ? Že Ford Capri byl v roce 1969 vyhlášen vozem roku ? ;-\ Řekl bych, že to tenkrát vyhrál Peugeot 504.
Také nejsem nejmladší, ale až na tom budu podobně jako ty, tak raději vrátím dobrovolně řidičák. Možná pozastavení objednávky na Focuse RS je dobrá volba. A barvu do toho nemusíš zatahovat. :-) Nic ve zlém.
Ten ale bohužel jezdil jen v několika prvních dílech, pak ještě měli krátce bílé TR7, ale ta auta prý byla tak poruchová, že to neustále komplikovalo natáčení, tak se pak raději domluvili s britským Fordem. Ten tím udělal asi nejlepší automobilový product placement všech dob, uvádí se, že modelu Capri Profesionálové prodloužili výrobu minimálně o 5-6 let! :-):yes::yes::yes:
tieto stare fordy boli jednoducho uzasne... ich dizajn je kukatelny stale... ujo mal kedysi ford cortinu taku svetlo hnedu akoby metalizu .... sice to nebolo kupatko ale napriek tomu to bolo ozaj pekne auto .... ale videl som ju uz len na fotkach ;-\ ... skoda ze ford necerpa dizajn z bohatej historie ( co by za nu dnes dali mnohe azijske znacky ) .. lebo tie nove fordy sa mi vobec nepacia ... ale to uz je asi iny pribeh.....
ford capri je podla mna jedno z najkrajsich kupatok svojej doby aj svojej kategorie a mozno aj celkovo... ma bezchybny dizajn :yes:
suhlas.. krasne auto.. pri pohlade na ten kusok s okruhlymi svetlami som si spomenul na aristokraticky britsky Bristol Blenheim ... tiez uz dnes dost zabudnute auto...... sice sa vzajomne az tak zase moc nepodobaju .... napriek tomu mi pridu obe auta ako hodne blizke ... a legendarne a obe jazdili aj v takychto peknych "zvlastnych" farbach ...akoby farbach ruzoveho vina....
Ford Capri považuju za jedno z vůbec nepovedenějších kupátek všech dob, zejména pak třetí generaci se čtveřicí zamračených kulatých světel :-):yes: Seriál Profesionálové ČST opravdu vysílala už za hluboké totality, ale jen zhruba polovinu dílů. Díly, ve které CI5 bojovala s KGB a dalšími východoevropskými rozvědkami (a že jich bylo), u nás samozřejmě jít nesměly. 8-s:no:
P.S. Kromě Fordu Capri 3.0S řádili Profíci taky v krásném bíleém Fordu Escort Mk.II s černou střechou ve špičkové verzi RS 2000. Cowley zase většinou jezdil v krásném Fordu Granada Mk.II 2.8V6 Ghia :-):yes::yes:
Viď bylo myšleno česky - oslovoval jsem (přeneseně) vůz Volvo XC 90.
Pro mě je prostě zvuková kulisa při jízdě podstatná a vadí mi, že poslední dobou se poněkud přehlíží. Rozebírá se pouze umělý zvuk u kde čeho, ale na skutečný, přirozený zvuk se kašle.
U Fabie to asi nikdo řešit nebude, ale ještě je spousta vozů, kde to důležité je.
Nejen sportovní (sportovnější) vozy, ale i luxusní včetně zmiňovaného SUV, u kterého to považuji za obrovské faux-pas, když u něj jiná možnost neexistuje.
Ford Capri byl v roce 1969 vyhlášen vozem roku. Měl jsem to štěstí, že jsem se v roce 1969 dostal z tehdejšího "komunistického ráje" a mohl si nové Capri GT v roce 1970 koupit. Auto jsem si užíval až do roku 1977. Krásná to léta... :-!
Nechápu teda podle čeho to sejtovali co se bude a nebude pouštět. Fakt je že cenzůru ,co se bude pouštět a hlavně kdy se to bude pouštět v televizi, bych zavedl i dneska. Za upoutávky na filmy ke padaj mrtvoly po desítkách v pořadu pro děti bych normálně dával kriminál. Není možný, aby si každej pouštěl co chtěl a kdy chtěl. Dospělý to ještě přebere, ale děti těžko.
No tak to ne hochu. Pamatuju, že jsem je jako malej sledoval. I dneska si je rád pustím. Je to suprovej seriál. Škoda, že nevzniklo víc dílů a Capri je krásný auto :yes:
hehe, to asi ano....
ale my dedkovia sme uz zbierali matchboxove Capri a prezivali serial!
teraz uz to nie je az take uzasne - ale vtedy to bolo nieco!
my dvojjazycny sme mohli sledovat nastastie aj Persuaders! ( Roger Moore na Astone a Tony Curtis na Ferrari )
to bolo vtedy nieco nehorazne,akcie na autach!
Nemyslim si, ze to autor clanku nezminil kvuli ctyrvalcum, to je trochu pritazene za vlasy. To auticko jsem obdivoval uz jako maly kluk, muj sen spolu s Cortinou.
P.S. Viď je slovensky, spravne cesky je viz (rozkazovaci zpusob od slovesa videt).
Je zajímavé, že autor článku zmiňuje úžasný pružný motor s chutí se vytáčet a všeobecné charizma vozu, ale ani půl slova o zvuku motoru.
Že by politická korektnost dorazila i na dasauto.cz a o fantastickém zvuku šestiválce raději pomlčíme, jelikož se dnes houfně nahrazují obyčejnými čtyřválci, které nikdy nenabídnou potěchu uší, o stavovské cti nemluvě? Viď nové XC90!