Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Velcí akcionáři podají na Volkswagen žalobu na stamiliony eur

Akcionářům se nelíbí, že hodnota akcií Volkswagenu po rozpoutání kauzy Dieselgate výrazně klesla.
Zpět na článek
19. 1. 2016 10:40
Re: Žaloby
Tak pro tebe pomalu. Jen příklad: Kdyby jsi měl deset milionu a investoval je do společnosti a čekal že se ti zůročí na jedenáct ,dvanáct mega třeba za pět let. No a najednou akcie spadnou né proto že je krize a a nevyrábí se, poklesly trhy či jiná klasická záležitost která ovlivňuje cenu akcii, ale prostě někdo podváděl a z tvých desíti mega je jen sedm. Tobě by to nevadilo? Pokud ne tak jsi buď frajer nebo hloupý. Já bych se soudil taky.
Avatar - Individualita
19. 1. 2016 10:51
Re: Žaloby
Pokud se akcionář domnívá, že byl poškozen úmyslnými chybami/machinacemi někoho z koncernu, může se soudit a chránit tak svůj majetek. Na tom nevidím nic grázlovského.
19. 1. 2016 12:46
Re: Žaloby
"Pokud investuješ více méně konzervativně na jistoty, investuješ zrovna do takových firem jako je VW". :-! Tato jistota zjevne vysumela...š š š š š š >:D
19. 1. 2016 11:23
Re: Žaloby
Rizika investování máš zakalkulované. Pokud investuješ více méně konzervativně na jistoty, investuješ zrovna do takových firem jako je VW. Pak tě podvod který znehodnotí tvé akcie totálně nas..e.
19. 1. 2016 10:42
Re: Žaloby
Tratit můžou z různých důvodu. Pokud za tím stojí podvod tak bych jako akcionář řval jak tur. Je vidět že jsi nikdy neinvestoval.
Avatar - Hammunasakra
19. 1. 2016 10:37
Re: Žaloby
To jo ale ne když hodnota akcií propadla díky vytunelovaní nebo jinýmu podvodu managementu. Jako v tomhle případě
Avatar - WinNatural
19. 1. 2016 10:54
Re: Žaloby
Myslím, že nikdo je nenutil podvádět. Stačilo, kdyby přiznali, že jsou lemplové, kteří bez fixlování neumí vyrobit průměrný dehtový motor, a to celé se nemuselo stát, že?
19. 1. 2016 11:54
Re: Žaloby
Grázlovské jednání vidím v tom když se někdo snaží získat konkurenční výhodu na některém trhu tím že tvrdí že má lepší diesel než ti jiní. Clean Diesel.
19. 1. 2016 12:47
Re: Logika?
"Fakt není lepší počkat dva roky až se ta hodnota vrátí zpátky?" :-! Ja bych si tipnul ...tak 3-4 roky. Ale to uz pak VW bude delat asi uplne jine vozidla. >:D >:D
19. 1. 2016 11:49
Re: Žaloby
Protože i akciový trh má své pravidla.
19. 1. 2016 15:32
Re: Žaloby
Přesně tak. To je riziko investování. Ty můžeš očekávat, že si ti vložený peníze zhodnotí, ale je určitá pravděpodobnost, že tomu tak z různých důvodů nebude. To je ale jen tvůj boj, že si investoval do něčeho co se ti nakonec nevyplatilo. Nemůžou všichni vydělat.
19. 1. 2016 11:27
Re: Žaloby
Akcie je dobrý kupovat když jsou levný jako třeba teď VW. Pokud je koupíš na hodnotách blízkých maxim, tak se může taky stát, že jejich cena spadne. Proč se tak stane je potom zbytečný řešit.
19. 1. 2016 11:22
Re: Žaloby
Tohle ale není případ tunelování. Akcie propadly vlivem negativní zprávy. To se na akciových trzích stává. Taky je nikdo nenutí ty akcie teď pod cenou prodávat. Ztráta jejich hodnoty není trvalá a každý den se mění. Za rok dva můžou stát 3x tolik. Takže žaloba mi přijde jako naprostý nesmysl.
19. 1. 2016 10:33
Re: Žaloby
Mě se líbí jak se každej grázl hned snaží urvat něco z VW. Že se žaluje i za propad akcií to mě fakt hlava nebere. Investice do akcií může být výnosná, ale zároveň je hodně riziková. Jestli to akcionářům nedochází, tak mají svoje peníze vložit do něčeho jinýho. Akcie totiž můžou krom posilování taky výrazně ztratit. To je holt riziko, který si musí každý rozmyslet a ne se teď snažit na někom hojit.
Avatar - Individualita
19. 1. 2016 13:04
Re: Logika?
Tak jistě. Kdo na tom ve středně až dlouhodobém horizontu určitě vydělá je Porsche SE.
neregistrovaný "Sheldon Cooper"
19. 1. 2016 17:10
Pre neinformovanych
Pani, ak neviete, ako su legislativne a zmluvne osetrene vztahy medzi firmou, ktore su obchodovane na burze, a investormi, tak sa, prosim, zdrzte komentarov.

Financna strata investorov v pripade prepadu akcii VAG ide daleko za ramec bezneho investicneho rizika, pretoze je priamym dosledkom protipravneho konania firmy.
19. 1. 2016 16:02
Re: Logika?
Jasně velcí akcionáří jsou idioti kdežto ty jsi malý český Einstein. Kolik jsi za svůj život investoval do akcii?
Avatar - TeeJay
19. 1. 2016 12:40
Re: Logika?
Jasně že to má logiku. Taková zpráva ceny akcií ještě srazí a bude možné jich skoupit více, až se dostanou na původní úroveň budeš v balíku. A jestli se ti povede navíc nějakou kačku vysoudit, jedině dobře. Problém je jen v tom, odhadnout správný okamžik nákupu.
19. 1. 2016 12:26
Logika?
To že se někomu nelíbí snížení virtuální hodnoty jeho majetku je vcelku logické a pochopitelné. To že se ale snaží tu škodu požadovat po své vlastní firmě už logiku nemá. Pokud by skutečně byli v žalobě úspěšní, tak by dosáhli pouze toho že hodnota akcií opět klesne v důsledku toho verdiktu jako takového + přímé finanční ztráty pokrývající náklady na vyplacené odškodnění. Toto logiku prostě nemá.

Smysl má možná "honit" konkrétní členy managementu (opomíjím to že na jeho složení mají akcionáři přímý vliv skrze valnou hromadu, a jsou to tedy defacto lidé které si sami vybrali), kterým by ovšem bylo potřeba skutečně prokázat úmysl ignorovat americkou legislativu, takže by to ve výsledku spadlo na nějakého odpovědného zaměstnance který to měl na starosti, ten samozřejmě podle naší socialistické evropy není postižitelný do té míry aby to uhradil a příběh končí.

Fakt není lepší počkat dva roky až se ta hodnota vrátí zpátky?
19. 1. 2016 11:30
Re: Žaloby
Já vidím grázlovský jednání, když se kde kdo snaží nažrat na úkor VW. Někteří jedinci by ho jak tak hledím nejraději rozebrali "na součástky" a je mi jedno, že je to VW. Kdyby to byla Toyota nebo Fiat, přijde mi to stejně nemorální. Já bych to třeba neudělal.
19. 1. 2016 11:18
Re: Žaloby
Vadilo. Ale to je riziko investování!
19. 1. 2016 19:46
Re: Žaloby
"...Pokud za tím stojí podvod tak bych jako akcionář řval .." :-! řvat nepomuze, celou spravni radu vyhodit na dlazbu a jeden z nejlepsich zpusobu je zazalovat. Osobne, jednoho vsivaka po druhem. :-!
Re: Žaloby
Netrep kraviny. VW stratil peniaze porušovaním zákonov. K strate neprišlo vplyvom legálnych obchodných praktík alebo diania na trhu. VW vpodstate tie peniaze spreneveril. Obchody občas nevyjdú, ale toto nebol obchod ale podvod.
19. 1. 2016 20:09
Re: Žaloby
No, nevím jak to funguje u Volkswagenu, ale u nás ve firmě (americké, veřejně obchodované na burze) fungují tzv. etická školení. Jedna z hlavních myšlenek je taková, že poškodit morální pověst firmy je velký průšvih, který může ve výsledku stát mnohnem více peněz než nějaká bota při práci na projektu ... a v krajním případě může znamenat i trestní stíhaní ze strany amerických úřadú jak pro firmu jako celek, tak pro konkrétní osobu.
Krom toho mi přijde, že Ti nějak uniká, že akcionář není jen nějaký hráč na burze, ale (spolu)majitel dané firmy.
19. 1. 2016 14:20
Re: Logika?
Virtuální hodnota, je hodnota firmy. Akcie mají konkrétní hodnotu v danou chvíli obchodovatelnou na akciovém trhu.
19. 1. 2016 18:04
Re: Žaloby
Hodně, dva roky jsem se živil jako makléř.
19. 1. 2016 16:04
Re: Žaloby
OMG, kolik jsi toho zobchodoval na burze?
19. 1. 2016 15:36
Re: Logika?
Naprostý souhlas. Tleskám tvému výrazu "virtuální hodnota majetku" To je totiž přesný. Nikdo o peníze nepřišel prostě jeho akcie jen dočasně ztratily hodnotu. Hodnota akcií se mění průběžně Před rokem stála 200 teď stojí 100. To je ale na akciových trzích běžný. Nesmysl kvůli tomu někoho žalovat.
Avatar - Hammunasakra
19. 1. 2016 14:30
Re: Žaloby
Tunelování nebo podvody atd. to je celkem jedno = je to úmyslně špatný chování managementu = žaloba je zcela na místě
Různou formou se tady k tomu vyjádřilo víc lidí - a fakt maj pravdu :-!
19. 1. 2016 16:26
Re: Logika?
Ale to jsou kecy. Copak si kupuješ akcie na předem přesně definovanou dobu? Známý obchoduje akcie Čezu. Kupuje když jejich cena spadne a prodává, když stoupne. Taky se s nikým nesoudí, když je koupí a jejich cena v průběhu následujících několika měsíců ještě spadne. Prostě je drží do tý doby než jejich hodnota zase vyroste. A jestli někdo investuje s tím, že za 5 let je nutně musí prodat, protože ty prachy potřebuje, tak to je ovšem jeho problém.
19. 1. 2016 15:30
Re: Žaloby
Omyl management se naopak snažil ze všech sil minimalizovat náklady a maximalizovat zisk tj. jednal přesně tak jak akcionáři očekávali. Hele asi žiju ve špatný době kdy je moderní se soudit, snažit se na každým hojit a ze všeho vysoudit nějakou korunu. Pokud bych vlastnil akcie VW a blbě je nakoupil v době kdy stály jednou tolik co teď, tak si holt řeknu, že jsem idiot a budu čekat, až se situace uklidní a oni zase získají na ceně.
20. 1. 2016 11:07
Re: Žaloby
Pokud však k té maximalizaci zisků poruší zákon a akcionáři to neschválili (nebyli spoluviníky), tak můžou žalovat. Ta firma jim patří a někdo poškodil jejich majetek. A to činností, kde není pochyb, že není v pořádku. Jo, kdyby postupně upadali, protože vedení dělalo špatná rozhodnutí, tak je budeš moci vyhodit, ale ne zažalovat (to bys musel dokázat, že to dělali s cílem firmu poškodit).

Nežaloval bys však firmu. To by bylo přendavání peněz z jedné kapsy do druhé a dál bys ji oslaboval. Zažaloval bys (bývalé) vedení. Ať už za to mohli přímo, nebo selhali ve své funkci. Spekulant se samozřejmě bude chovat jinak, firma je mnohem šťavnatější cíl. Podobný problém by byl, kdyby maskovali, že mají finanční problémy a pak to prasklo.

Není to zase tak jednoduché, jako skoro nic mezinárodního. Obzvláště, když se potkají fundamentálně odlišné systémy.
20. 1. 2016 10:59
Re: Logika?
Nejen že nerozumíš akciovým trhům, ale ani zřejmě nic netušíš o automobilovém průmyslu. Volvo GM nikdy nevlastnil, ale bylo po určitou dobu majetkem Ford Motor Company který je měl začleněno v tzv. PAG spolu s Jaguarem, Landa Roverem a Lincolnem. To že v rámci krize prodal Ford tyto značky mu jen pomohlo že narozdil od ostatních značek americké velké trojky (ještě GM a Chrysler) nemusel žádat vládu USA o státní podporu (chceš li půjčku) nicméně i Ford a jeho akcie utrpěli ztrátu. Jenže to je jiný příběh. Příběh VW se bude dále odvíjet od výše pokut.
20. 1. 2016 09:46
Re: Logika?
Jen dokazuješ svou neznalost a neschopnost analýzy. Všechny špatné zprávy trh nemohl absolvovat protože ještě nepřišly. Totiž v této aféře bude nakonec to nejdůležitější výše pokut která hodně promluví do dalšího vývoje firmy a akcií.
20. 1. 2016 09:42
Re: Logika?
Tady je asi vše marné ryccardo bude za svůj milovaný koncern kopat až do roztrhání těla. Co na tom že mluví o věcech kterým naprosto nerozumí.
20. 1. 2016 09:40
Re: Logika?
No takže od akcií jsi raději utekl. Víš je krásné milovat něco až za hrob i kdyby to měl být jenom VW, ale prosím tě nevystupuj na jeho obranu pořád. Jsou situace kdy se můžeš jen ztrapnit.
20. 1. 2016 08:09
Re: Logika?
Problém spíš vidím v nedůvěryhodnosti akcií VW. Nikdo dnes neví jaké další podvody vyplynou (kdo podváděl jednou mohl podvádět vícekrát) a akcie mohou místo postupného návratu zahučet ještě níž. A pak je otázka všech těch soudních při a následných pokut co když se bude muset VW zbavit nějaké značky? To akciim asi nepomůže.
19. 1. 2016 16:51
Re: Žaloby
Když z te rovnice vyskrtnes vydaje na zaloby, na sankce od regulatoru a uradu, tak mas pravdu, ale pak dle tve úvahy i rouge trader, tkerej ti prosustruje 5 miliard v eurech delan jen vse pro maximalizaci zisku... nebo i výrobce salamu, kterej místo masa cpal do salamu nejakej skodlivej sajrajt... proste jen maximalizoval zisk, vse je v poradku?
19. 1. 2016 21:20
Re: Logika?
No pochopitelně, to že jsou akcie kotované a obchodované na nějaké burze nijak nezaručuje že zrovna v okamžiku x je bude chtít někdo koupit.
19. 1. 2016 18:27
Re: Logika?
https://cs.wikipedia.org/wiki/Opce_(fina… />Někdo muze, kazdopadne, tady jde o akcionare vlastnicich několik procent akcii, koukej se na to takto, ses Wolfgang, kterej vlastní 30% akcii za 30 miliard euro, v podstate ses jednim z největších spoluvlastniku spolecnosti. Ted management te spolecnosti vedome podvadi, tim privodi jasnou ztratu hodnoty akcii, která je prokazatelne spojena s podvodem a následky podvodu. V podstate v pripade třetinového propadu ceny za jednu akcii, najednou Wolfgang prisel o 10 miliard euro... ne z duvodu bezneho trendu na trzích, nebo nejakych malych vykyvu, ale jasne z duvodu prokazaneho podvodu firmy... a ten podvod spachali manazeri, nebo byl spachan se souhlasem managementu. Manazeri jsou povinni svou cinnost vykonávat s peci radneho hospodare, coz nedelali...

Ty si tu pletes hrusky s jabkama, radeji se tedy k věci nevyjadruj...

Jinak ještě dodam, bude zajimave az VW vyplati skodu akcionarum, ten VW jako firma se bude hojit na managementu, kterej nejednal s peci radneho hospodare a tim poskodili firmu?
19. 1. 2016 18:09
Re: Logika?
No pokud obchoduješ jen indexy tak to chápu. Obchoduj různe akcie jak konzervativní tak rizikové a uvidíš. S rizikovýma můžeš vydělat na short velmi rychle hromadu peněz a nebo během jednoho dne prodělat kalhoty. Když budeš obchodovat konzervatívní tak ti bude trvat i pár let než dosáhneš třeba 20 procent zisku jenže tak nějak v klidu.
Avatar - Hammunasakra
19. 1. 2016 17:31
Re: Žaloby
Jenže takovýhle minimalizování nákladů je trestnej čin a když to praskne pěknej průser :-)

Tipuju že kdybys v tom měl životní úspory chtěl bys viníky potrestat a dostat aspoň část zpátky tak jako všichni ostatní ;-)
neregistrovaný "Sheldon Cooper"
19. 1. 2016 17:07
Re: Žaloby
Firma ma voci akcionarom presne definovane povinnosti - ZAKONOM definovane povinnosti.

Akcionari (firmy, jednotlivci) kupuju akcie = investuju do spolocnosti = poskytuju peniaze na rozvoj atd., na zaklade hospodarskych vysledkov spolocnosti a na zaklade informacii, ktore dana spolocnosti musi akcionarom poskytnut.

Akcionari VAG sa citia podvedeni, pretoze firma ich svojim konanim (obchadzanim zakonov a predajom aut, ktore nesplnali zakonne normy), klamala.

Nie je to ani prva ani posledna zaloba svojho druhu.
19. 1. 2016 17:03
Re: Logika?
Prodat jí mohu za předpokladu že jí někdo chce koupit a že bude akceptovaná cena. A to je právě ta virtuálnost - věc má hodnotu pouze a jenom takovou jakou je za ní ochoten někdo v určitý okamžik dát.
19. 1. 2016 16:58
Odbornici
Po odbornicich na mezinarodni vztahy, politiku a ekonomiku, tu mame odborniky na investovani a pravo...

Jak můžete srovnávat pad hodnoty akcii zpusobeny recesi s padem zpusobenym skandálem, který primo zavinil management te dane spolecnosti?

Podvadeli, management to dokonce nejen vedel, ale dle nekterych dukazu primo souhlasilo s timto podvodnym postupem... Nesnazte se snahu o maximalizaci zisku srovnávat obycejnym podvodem. Proste pece radneho hospodare ma vypadat jinak, management VW AG se tak nechoval, a ted investori společnost zaluji, smirte se s tim, a když si myslite, ze na to nemaji pravo, nebo jsou to hyeny, tak si to sice myslet můžete, ale mylite se...
Avatar - Individualita
19. 1. 2016 16:07
Re: Logika?
Ty to vážně nechápeš co? Někdo, kdo investuje do akcií třeba na pět let, nemůže čekat dalších deset. Leží mu v tom peníze, které zase potřebuje na něco jiného.
19. 1. 2016 14:45
Re: Logika?
A hodnota akcie je v každém okamžiku jiná, takže snížení hodnoty je pouze virtuální údaj.
19. 1. 2016 18:10
Re: Logika?
Bavíme se snad o akciích kotovaných na burze ne akciích zemědělské akciovky z vedlejší vesnice.
19. 1. 2016 16:14
Re: Logika?
No třeba já to vážně nechápu.

Když všichni akcionáři VW tu firmu zažalují a vyhrajou, zaplatí to nakonec stejně jako spolumajitelé firmy z vlastního + navíc právníky.
19. 1. 2016 15:54
Re: Logika?
Ale v každém okamžiku ji na burze mohu prodat. Než prodám firmu bude to trvat a hodnota je opravdu virtuální.
19. 1. 2016 16:20
Re: Logika?
Pár desítek tisíc. Nicméně nevěnuju se akciím firem. Obchoduju akciový indexy. Hlavně DAX. Rozhodně mi ale nepřijde divný, že v září stojí akcie 167 EUR, v říjnu 85 a v prosinci 136 EUR. Tak to prostě někdy je. Kdyby stály akcie furt stejně, tak se s nima blbě obchoduje. Podávat kvůli tomu žaloby je směšný. Obzvlášť když vezmeš v úvahu, že než ten soud proběhne, tak akcie VW můžou stát 300 EUR za akcii, takže je to vlastně soud o ničem. >:D
19. 1. 2016 15:24
Re: Žaloby
Myslíš jako, že všechno roste do nebe jo? ;-)
19. 1. 2016 15:43
Re: Logika?
Tady každej furt šermuje doměnkama, ale nikdo ještě nevytáhnul fakta. Akcie VW dosáhly svého dna 5. října 85 EUR za akcii. O 2 měsíce později už stály 136 EUR za akcii. Pokud je někdo koupil před dieselgate tj. v září, tak stály 167 EUR. teď jsou za 110 a jejich cena se neustále mění. Já si myslím, že na těch 167 EUR (tj smažou propad způsobený dieselgate) se dostanou klidně za pár měsíců. Jestli se nějakej idiot chce soudit kvůli tomu, že se hodnota jeho akcií mění, tak ať se vykašle na obchodování a investuje svoje peníze třeba do stavebního spoření, tam je to všechno jistý. >:D >:D
19. 1. 2016 10:23
Žaloby
A komu to prospěje ? Jen těm nenažraným akcionářům a právníkům !!!
20. 1. 2016 14:55
Re: Žaloby
Prosím tě, ty akcie těm akcionářům nikdo nevzal. Oni je pořád mají. Jen mají momentálně nižší hodnotu. Takže mluvit o okradení je dost silný slovo. Uměle snížený ani úmyslně ceny akcií VW nebyly, takže podvod vůči akcionářům to z mýho pohledu není. Chybí ti tam ten úmysl.

Na sport nesázím, ale o tomhle se se mnou nebav. Jsem možná jeden z mála, který uznává pořád Lance Armstronga jako sedminásobnýho vítěze Tour de France. ;-) Takže s dopingem na mě nechoď >:D
20. 1. 2016 14:32
Re: Logika?
Sorry máš pravdu. Sem *. Volvo prodal FORD a GM prodalo Saab. Uvidíme jestli se VW něčeho nezbaví. Já bych to neviděl úplně jistý. Používáš slova podvodník a okrad. Já ovšem nevím jestli úmyslem managementu bylo a je podvádět a okrádat akcionáře. Hele použil bych slova Sobotky. Jeho hláška je tak blbá, až je dokonalá. "Když mě všichni kritizují, tak to znamená, že dělám svoji práci správně" >:D >:D
Avatar - Hammunasakra
20. 1. 2016 13:36
Re: Žaloby
Ne nezastávám - proč taky?
Že seš ve svym názoru hodně osamělej sis určitě všim - neni divu. Popravdě nechápu proč bys podvodníkum který tě okradli měl nechávat svý peníze
Tohle přece neni o kolísavym kurzu akcií - ale o uměle sníženym kurzu = ty tuhle podstatu jako bys vůbec nebral v potaz!

Sázíš občas sport? Je to by někoho chytli za doping. Jednoznačnej dlouhotrvající a prokázanej.
Avatar - Individualita
20. 1. 2016 13:25
Re: Logika?
A já bych zrovna řekl, že tvá předposlední věta bude realita.
Avatar - Hammunasakra
20. 1. 2016 12:45
Re: Logika?
GM Volvo nikdy nevlastnilo
VW asi tak na 99% žádnou ze svejch automobilek prodávat nebude
Snad chápu že tě nebere podvod s tim co leze z vejfuku ale proč po podvodníkovi co mě okrad nechtít peníze - to mi hlava fakt nebere
A všimni si že tenhle extrémní názor máš sám - i zarytí VAGnisti k tématu mlčí - a že jich tady diskutuje dost a dost :-)
20. 1. 2016 11:38
Re: Logika?
I kdyby se viník našel a mohl jsi ho finančně připravit i o trenky, tak realita je, že veškerý jeho majetek nezalepí nic. V závislosti na zákonech dané země buď jeho život právě skončil, nebo vyhlásí bankrot a začne znova. Opatrný (někdo by asi řekl chytrý) člověk má na tohle pojištění a pak se samozřejmě dá podojit pojišťovna. Majetek vedení je už zajímavější, ale opět pravděpodobně nezvládne zalepit nějaký vážnější průser. Žalovat vlastní firmu samozřejmě smysl nedává. Akorát přendáš peníze z jedné kapsy do druhé a po cestě hromadu poztrácíš (soudní výlohy). Jo, kdybys záměrně chtěl srazit hodnotu firmy, abys mohl levněji zvětšit podíl... to však také není zrovna košer. A neřekl bych, že nějak zvlášť efektivní.
20. 1. 2016 10:50
Re: Logika?
Se nepo... opravila mi to takzvaná t9 na tabletu. Chápu že tě nebaví se mnou diskutovat a rozumím proč.

Btw žádná fakta jsi nepředložil jen spoustu domněnek a obvinění akcionářů z grázlovstvi.
20. 1. 2016 11:26
Re: Žaloby
Tak to je marketing. A je to pěkný oxymóron, tedy mi to spíš smrdí klamavou reklamou (pokud to nemá být vtip). Vůbec v USA vede VW marketing zvláštně. Ty nejhorší a nejméně vkusné reklamy, jaké na ně znám, jsou právě odtamtud. Možná jsem jen přecitlivělý Evropan. :-)
20. 1. 2016 10:32
Re: Logika?
... a ještě se do mě navážíš. Tak jak se s tebou dá diskutovat.
20. 1. 2016 10:29
Re: Logika?
Nic. Mě už nebaví se s tebou bavit. K faktům se nevyjádříš a navíc si pleteš absorbovat s absolvovat.
20. 1. 2016 10:27
Re: Logika?
Nemiluju VW až za hrob, tak mi tu nepodsouvej takový nesmysly. Jestli bude muset VW prodat něco z firem, který vlastní, tak to asi bude mít krátkodobě mizerný vliv na akcie, ale dlouhodobě to tragédie nebude. Podívej se na GM to taky prodávalo za krize jednu z nejcennějších automobilek co měly (Volvo) a i přesto to akcie GM nijak nezdecimovalo.
20. 1. 2016 08:50
Re: Logika?
Jeden blbec vymyslí normu a pak se to musí udělat tak, aby se norma splnila. Takhle to v automotive funguje všude. A je jedno jestli to jsou emise motorů, emise plastů, pevnostní a životnostní zkoušky. Z důvěryhodného zdroje jsem slyšel případ kdy se u výběhového modelu jedný nejmenovaný automobilky (VW to nebylo) dělaly testy airbagů (zřejmě to dané automobilce určovala nějaká interní norma nebo směrnice) a oni airbagy nevystřelily. Příčina se zjistila, ale vzhledem k tomu co by to mohlo být za průser a skandál se to ututlalo a zametlo pod koberec a žádná svolávačka se nekonala. Tohle mi přijde jako horší podvod, protože se kvůli tomu může někdo zabít. Co nějaký emise. A to je jeden případ jako kapka v moři. A ty a s tebou další se tu budete půl roku vrtat v dieselgate jako by se kolem vás nic jinýho nedělo a existoval jen tenhle jeden podvod VW.
20. 1. 2016 08:27
Re: Logika?
Jen pro zajímavost ti nastíním jak se pohybovala cena akcií ještě před dieselgate.

březen 2015 - 250 EUR za akcii
srpen 2015 - 170 EUR za akcii

Všimni si toho propadu 80 EUR za akcii v době kdy se žádná aféra ještě nestala. Důvod bych si tipnul na ekonomický vývoj v Číně. To akcionářům zřejmě nevadí, protože tenhle masivní propad je asi nic nestál a nikdo nikoho nežaluje. Pak se začalo plašit s emisním skandálem a akcie propadly v krátký chvilce až pod 100 EUR nicméně v krátký době 2 měsíců byly schopný vystoupat přes 130 EUR, takže propad způsobený dieselgate činil polovinu toho o kolik akcie propadly samy o sobě ještě před aférou!

Pochybuju, že tihle akcionáři svoje podíly prodali. Jen si řekli supr mohli bysme se přiživit. Zažalujeme VW dostaneme odškodnění a až nám akcie zase získají na ceně tak vyděláme dvakrát. Prostě podojíme krávu když to jde. Proto mi to přijde jako grázlovský jednání jak jsem to tady zmiňoval.

Ještě dodám, že pokud seš ten Wolfgang co vlastní 30% akcií, tak taky máš přístup k informacím co se ve firmě děje. Ten skadnál nepropuknul ze dne na den, takže šanci svůj díl prodat nebo udělat opatření, aby se to takhle nerozmázlo, bych řekl, že velcí akcionáři měli. Počkáme si co budou dělat akcie VW dál. Všechny špatný zprávy už trh snad absorboval, takže si nemyslím, že se dočkáme nějakých dalších dramatických propadů.
20. 1. 2016 08:03
Re: Žaloby
Výborně. Byť nechápu za co máš ty mínusy >:D
20. 1. 2016 08:00
Re: Žaloby
Dávat životní úspory do akcií nějakýho podniku, kterej neřídím je hodně pošetilý. A pokud by to někdo udělal tak je to jeho problém. Zastáváš se úplně stejně lidí, který si půjčí od banky prachy a pak je nedokážou splácet? Každej si musí spočítat rizika. Nehledě na to, že jak jsem tady vysvětloval, pokud koupíš akcie za x peněz, tak se ti jejich hodnota neustále mění směrem dolu i nahoru. S tím prostě musíš počítat a né pak naříkat, že je v určitej moment neprodáš za to za co si je koupil.
20. 1. 2016 07:58
Re: Žaloby
Ale cílem managementu VW zřejmě nebylo srazit cenu akcií jejich podniku. Spíš naopak. To že to ve finále nevyšlo jim nemůžeš vyčítat jako zlej úmysl.
Avatar - Emel
19. 1. 2016 21:01
Re: Žaloby
Jestli to prospěje akcionářům nevím, snad jen v případě, že se mezitím těch akcií zbavili.
19. 1. 2016 13:45
Re: Logika?
Ano, tento scénář samozřejmě možný je... Ovšem je to ryze dlouhodobá záležitost, čím více to teď firmu poškodí, tím déle bude trvat ten návrat hodnoty.