Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Americký automobilový trh zažil v listopadu další strmý pokles (přehled dle značek)

Americký automobilový trh zažívá skutečnou krizi. Prodeje nových automobilů v listopadu klesly na nejnižší úroveň od října 1982.
Zpět na článek
3. 12. 2008 19:35
Re: Jádro pudla
Jak pise Lonestarstate socialni programi za desitky let. Delnik u Ford ma daleko lepsi socialni program nez u Toyoty nebo Hondy.

Protoze...
"Během dobrých časů lákaly americké automobilky dělníky na velkorysé nabídky podnikové zdravotní péče a firemních penzijních plánů."

Navic u Fordu takove vyhody maji delnici od zalozeni FMC pred cca 100 lety.

[odkaz]

"Náklady na zdravotní systém zdražují každý automobil GM o 1500 dolarů. Na jednoho dělníka připadá 2,5 důchodce pobírajícího penzi z podnikového plánu. Tento plán má deficit v řádu dvaceti miliard dolarů."
3. 12. 2008 18:40
Re: Jádro pudla
Jen malý dotaz.Co ti Japonci v US neplatí,kdýž tam mají továrnu?Dost by mě to zajímalo.
Avatar - freeman
3. 12. 2008 18:20
Re: Jádro pudla
Človeče máš úplnu pravdu. Už som to tu pár krát písal, že Detroit tlačia ku dnu dôchodkové a zdravotné fondy. Ale kúsom pravdy mám aj ja. Detroit už zachráni len bankrot. Štát preberie fondy a nove firmy budú už len čisto výrobcovia áut. Tak ako sú VW. BMW alebo TOYOTA. ;-)
3. 12. 2008 17:57
Re: Jádro pudla
Nebo by Japonci meli v US platit to same ;-)
Avatar - Lonestarstate
3. 12. 2008 16:41
Jádro pudla
Krize jenom akcelerovala základní problém detroitské trojky. A tím není to, že snad vyrábějí horší auta než Japonci a tudíž je trápí ztráta tržního podílu (jak se nám opět pokusí nakukat) King ve své japanofilní náladě. Za současného stavu totiž GM/Ford/Chrysler prodělává na každém vyrobeném autu! Takže je jedno, zda vyrobí 100 aut za rok nebo 10 000 000 aut za rok. Pokaždý budou jen a jen ve ztrátě. Jiný důkaz: prodávají dnes stejně aut jako v 80.létech. A byli v 80.letech v takovéto krizi? Nebyli. Protože neplatili tolika důchodcům všechny možné dávky včetně návštěv zubaře. A to je ten problém! :-O Demografický vývoj a zavázání se k štědrému sociálnímu programu desítky let v minulosti! Ve světle tohoto je úplně jedno, zda Wagoner lítá tryskáčem (jak mu zazlívá King) nebo šlape na bicyklu. Tohle nerozčísne nikdo. Snad jen státní vytunelování na způsob italských aerolinek. Po krachu oddělit výrobní kapacity do jedné firmy a tu prodat novému vlastníkovi. Zbytek (dluhy a závazky) dát do "konsolidační agentury" a zacvakat z daní. Dnešní krize není dokonce ani krizí kapitalismu. Je krizí socialismu. Největší problémy mají firmy a státy se štědrým sociálním programem a bankovní domy, které Clinton svými levicovými zákony nutil úvěrovat i spodinu. Howgh.
Avatar - freeman
3. 12. 2008 15:30
Kde hladať chybu ?
Podľa mňa už o značky na Americkom trhu nejde. Hlavný problém je, že sa asi zmenili lízingové podmienky na nákup nových áut. Pre finančnú krízu už asi "Amík" nedostane tak výhodné lízingové podmienky na aké boli zvyknutý pred vypuknutím krízy. Lebo ako tak pozerám padajú všetci. Či už majú veľké motory alebo malé.
3. 12. 2008 15:08
mini
no este ze BMW ma mini >:D aspon ten sa drzi v plusovych cislach:P