Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Americký automobilový trh zažil v listopadu další strmý pokles (přehled dle značek)

Dan Vořechovský Dan Vořechovský 3. 12. 2008 • 09:03
7
Americký automobilový trh zažívá skutečnou krizi. Prodeje nových automobilů v listopadu klesly na nejnižší úroveň od října 1982.

Prodeje nových vozů v USA klesly v listopadu na nejnižší úroveň od roku 1982. Pokles amerického trhu s automobily dosáhl v listopadu 37 procent, přičemž každé velké automobilce klesly v listopadu prodeje o více než 30 procent. V listopadu se tak v USA prodalo 746 789 vozů, roční prodeje vozů díky tomu klesly na 10,2 milionu kusů.

Z velkých automobilek byl na tom nejhůře Chrysler s poklesem o 47 procent. O více než 40 % klesly rovněž prodeje koncernu GM a Nissanu. Relativně nejlépe dopadl koncern Ford s poklesem o 30,6 %. Z jednotlivých značek dopadl nejhůře Hummer s 63,9% poklesem, nejlépe na tom byly naopak vozy Mini, kterých se meziročně prodalo dokonce o 43 % více. Šlo přitom o jedinou značku, jejíž prodeje vzrostly.

Viceprezident Fordu pro marketing Jim Farley očekává, že prodeje nových vozů budou klesat napříč všemi automobilkami minimálně do druhé poloviny příštího roku. Farley předpokládá, že na podzim příštího roku by mohlo dojít alespoň ke stabilizaci trhu s automobily. To Toyota je o poznání optimističtější, neboť očekává, že její prodeje budou na začátku příštího roku povzbuzeny uvedením nových modelů Venza a Prius.

Prodeje nových vozů v listopadu

ZnačkaProdeje 11/2008 (ks)Prodeje 11/2007 (ks)Meziroční změna (%)
Acura7 88812 910- 38,9
Audi6 7889 104- 25,4
BMW15 21723 808- 36
Buick7 51613 245- 43,3
Cadillac8 81517 041- 48,3
Chevrolet95 756151 642- 36,9
Chrysler20 01745 510- 56
Dodge44 94180 670- 44,3
Ford103 055147 310- 30
GMC20 21434 549- 41,5
Honda68 34598 521- 30,6
Hummer1 4544 029- 63,9
Hyundai19 22131 883- 39,7
Infiniti7 63110 604- 28
Jeep20 30234 908- 41,8
Kia15 18224 177- 37,2
Lexus16 22324 848- 34,7
Lincoln8 0198 744- 8,3
Mazda14 13420 580- 31,3
Mercedes-Benz14 10222 819- 38,2
Mercury7 74413 204- 41,4
Mini4 5453 177+ 43
Mitsubishi5 0967 893- 35,4
Nissan38 97470 079- 44,4
Pontiac12 14020 040- 39,4
Porsche1 3782 662- 48,2
Saab8522 003- 57,5
Saturn8 13015 105- 46,2
Subaru13 70614 868- 7,8
Suzuki3 2165 987- 46,3
Toyota114 084172 341- 33,8
Volkswagen14 29517 689- 19,2
Volvo4 4048 227- 46,5

Témata
3. 12. 2008 19:35
Re: Jádro pudla
Jak pise Lonestarstate socialni programi za desitky let. Delnik u Ford ma daleko lepsi socialni program nez u Toyoty nebo Hondy.

Protoze...
"Během dobrých časů lákaly americké automobilky dělníky na velkorysé nabídky podnikové zdravotní péče a firemních penzijních plánů."

Navic u Fordu takove vyhody maji delnici od zalozeni FMC pred cca 100 lety.

[odkaz]

"Náklady na zdravotní systém zdražují každý automobil GM o 1500 dolarů. Na jednoho dělníka připadá 2,5 důchodce pobírajícího penzi z podnikového plánu. Tento plán má deficit v řádu dvaceti miliard dolarů."
3. 12. 2008 18:40
Re: Jádro pudla
Jen malý dotaz.Co ti Japonci v US neplatí,kdýž tam mají továrnu?Dost by mě to zajímalo.
Avatar - freeman
3. 12. 2008 18:20
Re: Jádro pudla
Človeče máš úplnu pravdu. Už som to tu pár krát písal, že Detroit tlačia ku dnu dôchodkové a zdravotné fondy. Ale kúsom pravdy mám aj ja. Detroit už zachráni len bankrot. Štát preberie fondy a nove firmy budú už len čisto výrobcovia áut. Tak ako sú VW. BMW alebo TOYOTA. ;-)
3. 12. 2008 17:57
Re: Jádro pudla
Nebo by Japonci meli v US platit to same ;-)
Avatar - Lonestarstate
3. 12. 2008 16:41
Jádro pudla
Krize jenom akcelerovala základní problém detroitské trojky. A tím není to, že snad vyrábějí horší auta než Japonci a tudíž je trápí ztráta tržního podílu (jak se nám opět pokusí nakukat) King ve své japanofilní náladě. Za současného stavu totiž GM/Ford/Chrysler prodělává na každém vyrobeném autu! Takže je jedno, zda vyrobí 100 aut za rok nebo 10 000 000 aut za rok. Pokaždý budou jen a jen ve ztrátě. Jiný důkaz: prodávají dnes stejně aut jako v 80.létech. A byli v 80.letech v takovéto krizi? Nebyli. Protože neplatili tolika důchodcům všechny možné dávky včetně návštěv zubaře. A to je ten problém! :-O Demografický vývoj a zavázání se k štědrému sociálnímu programu desítky let v minulosti! Ve světle tohoto je úplně jedno, zda Wagoner lítá tryskáčem (jak mu zazlívá King) nebo šlape na bicyklu. Tohle nerozčísne nikdo. Snad jen státní vytunelování na způsob italských aerolinek. Po krachu oddělit výrobní kapacity do jedné firmy a tu prodat novému vlastníkovi. Zbytek (dluhy a závazky) dát do "konsolidační agentury" a zacvakat z daní. Dnešní krize není dokonce ani krizí kapitalismu. Je krizí socialismu. Největší problémy mají firmy a státy se štědrým sociálním programem a bankovní domy, které Clinton svými levicovými zákony nutil úvěrovat i spodinu. Howgh.