Britská společnost Tevva Motors využívá nákladní vozidla japonské značky Isuzu za základ elektromobilů, jejichž dojezd může prodlužovat vznětový motor.
Samozřejmě to bylo myšleno ironicky, že je to velmi ekologické.
Jiank na stríánkách výrobce píšou:
The weight of the batteries reduces payload to around 2 tonnes.
Hmotnost baterii snižuje užitečné zatížení přibližně na 2 tuny.
Například Iveco Eurocargo s nejmenší verzi do 7,5t má užitečné zatíženíí 3,4t.
Osobně nejezdím s žádným nákladním autem tak spotřebu nemůžu za seb říct, ale po chilku hledání na truckforum je spotřeba 15-20l u obyčejné 7,5t normální.
ale základem je asi vědět jestli ty dojezdy platí s plně naloženým autem a kolik to vlastně uveze. Jinak je diskuze o efektivitě a ekologii zbytečná. Údaj o točivém momentu je k ničemu