Čtvrtá generace Lexusu RX vsadila na výrazný design karoserie a zbrusu nové pojetí interiéru. Hybridní 450h AWD se základem v 3,5litrovém šestiválci je jedním z nejlepších luxusních SUV dnešní doby.
Stalo se již málem pravidlem, že pokud jsem se už rozhodl někam přispět do diskuse, tak jen proto, abych uvedl na pravou míru mylná a někdy i smyšlená tvrzení autorů článků.
Tentokrát je to jinak. Článek se mi líbil. Ač jsem měl obavy, nekonalo se jinak běžné vzdychání, že to či ono přece Němci dělají jinak, samozřejmě lépe, že diesel by byl lepší, proč to vlastně není diesel atd. Ač platím za toho "největšího milovníka v lexusů v Česku", jak jsem byl nedávno v jakési diskusi nazván, nejsem nekritický vůči produktům této japonské automobilky. Ale ta disproporce mezi tím, jakého přijetí se dostávalo lexusům v zahraničí a v ČR, byla a stále ještě často bývá propastná. Časem jsem dospěl k přesvědčení, že to není specifikem českého trhu, ale spíše podivně rozostřená optika mnoha českých motoristických žurnalistů. Proto mě potěšil přístup autora tohoto článku, tolik vzdálený přístupu mnoha jeho kolegů napříč českým internetem. Takže, díky pano Mičko!
530d vs RX450h - tady evidentne netusis o cem pises
520d vs RX450h - popisoval jsem svuj dojem z jizdy s aktualni RX, ten stale trva, 520d jsem pouzil jako primer (a ne nahodou) a klidne si mysli, ze kecam, je mi to fuk, moji zkusenost to nijak nezmeni, to auto je dynamicky proste dekadu za konkurenci.
A s tim zaslepencem to zas zas tak neprozivej ;-)
Jinde v tomto vlaknu tvrdis, ze RX 450h je dynamicky na urovni 530d, cimz jen potvrzujes, ze tva realna zkusenost s predmetnymi vozy je velmi, velmi vzdalena.
Mel jsem totez na den. Zavery spis rozpacite.
Doted porad nechapu, kde tech 230 kW je. Ja je tam nemel. Dynamika byla s bidou na urovni plne nalozene 520d, mozna jeste horsi. Dokonce i s tou prodlevou, i kdyz tohle zadny turbo nema, nez se zacne zrychlovat si musis chvili pockat.
Naprosto tragicky infotainment s hroznym ovladanim nemuze zachranit ani ten nejvetsi displej na svete.
Vybava u evropske konkurence bezna, tady vubec neexistuje, napr: chces ctyrzonovou klimatizaci? Mas smulu.
Jinak zbytek uz bych oznacil na standard, prekvapil mne velky vnitrni prostor, slusne odhlucneni a vcelku slusny zpracovani interieru.
Interiér je nádherný. Čudlíky, budíky, mech.páka automatu, orámování pracoviště. Tohle mi sedí mnohem více, než ta předpo5raná křišťálovitost a hra na luxusní koupelnu v XC90.
Zato zvenku je to děs a hrůza. Vysvětli mi, jaktože ti Toyota vysype z rukávu vizuálně fantastický Highlander, a její luxní odnož představí takovouhle příšeru. Fuj, hnus, škoda perfektního vnitřku.
jedno z tych ktore bude na cestach neprehliadnutelne :yes: ... lexus to robi velmi sikovne a stylovo zaroven .... fakticky akekolvek ine podobne velke SUV nemeckej produkcie je zrazu vela lexusu akoby uplna nuda stereotyp a nezaujimava klasika .... uz som to spominal.... ze mensi NX200 povazujem za najkrajsie SUV svojho segmentu a ked som ho videl prvy - druhy krat.... nedalo sa z neho sputit oci.... famozne auto.... dokonalost... a tak predpokladam ze vacsie RX vo mne zanecha na pohlad podobne pocity ...... a uz aj na fotkach vyzera snad este "atraktivnejsie" ako mensie NX.... z bocneho profilu by som snad ani nepovedal ze ide o SUV ako skor o nejaky scrossoverovy-shootingbrake alebo cross-hatch alebo taketo nieco ... vyzera to z istych pohladov ako nejaka specialna terenna bugina .. nizka stihla dlha hranata a na velkych kolesach.... uplne ine kafe ako mamutia neforemna tlusta X6tka alebo pocmulane damsky posobiace GLE coupe .....
lexus je skratka opat ina dimenzia ako vsetko naokolo... fakt neviem co tomuto autu moze z europskych masin konkurovat ale obavam sa ze priameho konkurenta z europy vlastne ani nema.... lebo uprimne... moc si neviem predstavit ze sa niekto rozhoduje medzi MB, BMW a tymto lexusom... napriek tomu ale porovnanie s takym RR sport by ma vazne zaujimalo.... technokaticka moderna a dokonalost proti nepriestrelnej charizme a noblese by bola zaujimava "konfrontacia" dvoch odlisnych svetov ;-):yes:
hihihi: 520d 0-100 za 8 sekund, RX750h za 7,7 takže žádný velký rozdíl... Pružné zrychlení taky nebude moc rozdílné, bafovi pomáhá turbo, Lexu elektromotor...
je mi ctou ze som tvoje obavy zazehnal :-) ... k RR sport by sa patrilo dodat ze v jeho pripade ide aj o velmi aristokraticky a monumentalny dizajn a to aj v pripade interieru .... to auto je spolu s lexusom vo vlastnom vesmire ... ich vzajomne porovnanie moze byt teda velmi zaujimave
Snazil jsem se naznacit, ze ne vsechno je nutne prepocitavat na penize. Za jak dlouho se majiteli vyplati Tesla, Prius...? Nekdo chce SUV na elektrinu a zaroven treba nechce byt odkazan jenom na baterky. Nekdo zase chce SUV s poctivym sestivalcem, ale nechce ho trapit za studena cestami 500 metru pro rohliky.
tak schvalne som si precital Honzov test este dvakrat a je to ozaj prijemne citanie..... vseobecne ked si vsimnes Honza ma velmi dobry styl pisania... jeho do istej miery flegmaticko-nekonfliktny pristup k akemukolvek autu v teste neraz ocenujem ... niekto to vie stylovo na kamere .... iny je zase hviezda v pisomnom podani... Honza to skratka vie v tejto podobe .... jeho test renegade-u z decembra tiez nemal chybu... podla mna ma ozaj velmi dobre testy.... aj ked samozrejme aj tu plati ze kazdemu z nas "sedi nieco ine" a chceme pocut alebo citat nieco ine.... vyhoviet kazdemu sa skratka neda...
ale lexusu prave tento dizajn podla mna sedi ;-) ... nikto necaka ze technokraticky hypermoderny lexus pojde v dizajnovych slapajach starych jeepov alebo nejakej mahindry .... ja si "terenny" lexus predstavujem presne takto ako tento RX .... nema to byt bawo s maskou lexusu ani jeep s maskou lexusu ... ci volvo... lexus ma svoj styl ktory je inak velmi uspesny.... vyse 100 000 predanych modelov RX ( sice este prevazne predoslej generacie ) v amerike v roku 2015 je dokaz ze tento dizajn skratka funguje a ma vo svete velky uspech... ze v europe sa predajmi lexus uz nechyta na mb alebo bmw by ale nezmenil ziadny dizajn ... proste tu nema sancu akekolvek "mimoeuropske" auto... ja dizajn lexusu povazujem za top ... ale zase kolko ludi tolko chuti ... viem si ale predstavit ze v amerike to auto nebudu stihat predavat ... podla mna nove RX nema chybu .... mozno len tie previsy mohli byt kusok mensie... ale zase... kto s tym dnes uz bude brodit rieky a zdolavat teren... ach jo... SUV su uz o inom... ;-\ ;-)
Bleskem jsem prolítnul předchozí testy stejného automobilu (RX400h i předchozího RX450h). Spotřeba, výkony, dynamika, nic se nezměnilo za posledních 10 let. Obdivuhodné, jak dlouho se dá prodávat fakticky stejný model automobilu:)
Na rozdil od tebe RX450h mame, zrychluje normalne, zadna silena prodleva, ba naopak elektromotory hodne pomahaji. BMW 520d je proti tomu o dost linejsi. Naloz si RX a 520d, v RX to tedy nepoznas ani nahodou - rozdil 4 valec proti 6 valci. Kdybys napsal 530d tak mozna, i kdyz tam je to skoro srovnatelne v pruznem zrychleni. Pocitove diesel vic zatahne zezacatku, ale pak uvadne, RX tahne furt. Ale spotreba je u RX 2L nad 3L dieselem, tam RX ztraci hodne, zvlast na dalnicich, ve 180 je uz rozdil pres 5L ve spotrebe.
To auto vypada uvnitr skvele (az na dreveny volant), a pokud k tomu prida ono dokonale odhlucneni, naftovy apetit a pritom benzinove seveleni je to mozna dokonale SUV (oprostme se ted od toho S z SUV, stejne si na to vsichni krom specialit ala X5M jen hraji, a o tom S podle me SUV byt nema). O to smutnejsi je pak pohled na auto zvenci. Jak pise toper, vedle nemcu (aut) vypada tento lexus jako zjev z jineho sveta a doby. Ano, stejne jako vedle beznych nemcu (lidi) bude i sloni muz vypadat jako zjev z jineho sveta, tezko se to da videt jako kladna vlastnost. Vnejsi vzhled je to co toto auto za me zabiji. ;-\
Lex:
Dohromady má celé hybridní soustrojí 299 koní (pozor, výkony jednotlivých motorů nelze sčítat). Maximálně se rozjede na elektronicky omezenou dvoustovku, na stovce je z klidu za 7,8 sekundy. Zajímavá je hodnota pružného zrychlení z 80 na 120kilometrovou rychlost 5,7 sekundy, které se v provozu hodí víc.
Zdroj: [odkaz]
BMW 520d:
Zdroj: [odkaz]
80 – 120 km/h
Aut. 6,82 s
Ma realna zkusenost je, ze je, asi si jel jinym RX450h nebo spis nejel a jen kecas, evidentne si BMW zaslepenec, to se pozna hned :no::no::no:
PS: RX mame jen na firme, neni to moje primarni auto, ale obcas s nim jezdim, takze vim ze oproti 3.0d to jede skoro stejne, jen nepatrne hure. Oproti 2.0d to jede o dost lepe, hlavne ve vyssich rychlostech. Rozjezdy z krizovatky tam je RX uplne jinde, odezva na plyn proti Audi/BMW jinde, tedy pokud nestojim na brzde a plynu zaroven ;-)
Si to projed, hlavne plne nalozenou 520d a RX450h, mam A6 3.0d a rozdil proti RX450h nijak znacny, 520d PLNE NALOZENA neda RX450h ANI NAHODOU, papir snese vsechno, ja vse jel. 4 hrnek nad 130 netahne ani nahodou.
S tím už nic nenadělají, jedině by mohli vyvinout motor s podobnou technologií jako má Mazda a po dálnici by to méně žralo. V podstatě hybrid je pro toho, kdo s tím bude hrkat po městě.
Pokud je v tabulce hodnota zrychleni z nuly na sto, v pripade BMW (6,1s), Audi (6,5s) a MB (7,1s) , spravne, tak Lexus (7,7s) je opravdu v tomto ohledu znacne za konkurenci.
Souhlasím, zařekl jsem se, že dokud mi nebude 65, tak mi do auta nesmí analogové hodiny na přístrojovce ani dřevěný interiér. Toho druhého se, hádám, dá u tohoto Lexusu zbavit vhodnou volbou výbavy, to první ale obávám se leda přelepit samolepkou s prasátkem.
Jinak zvenku to vypadá celkem ok, akorát asi budou mít (jako vždycky) problém přesvědčit lidi, že si mají koupit tohle a ne D3, nebo třeba Volvo, které bude navíc podobné i cenově.
suhlas ... interier lexusov je dnes vseobecne podla mna top.... paci sa mi aj interier noveho MB E a S .... ale lexus je vseobecne stale jeden z naj ;-) .... to vizualne wellness s megatebletom v podani XC90 tiez nemusim ... ale neporovnaval by som volvo s lexusom.... to dnes uz hadam ani nejde... ;-)
H/K: prepac, ale citat tvoje prispevky da fakt zabrat. Vidim ze nie som sam, pre koho je to testovanie limitov trpezlivosti. Slusnymi slovami neviem dalej pokracovat, zvysok si domysli.
Souhlasim, zvenku je to hruza i kdyz Lexus umi daleko horsi vytvory, ale ten vnitrek je taky odporny, i kdyz zase jinym zpusobem. Vydechy ventilace jako z favorita, stredovy panel jako z BMW E34, ten panel s tlacitky pred radici pakou jsou taky tezky osmdesatky. Kdyby misto tech rucickovych hodinek dali klasicky digitalky, tak je to aspon retro. Korunu tomu nasazuje nezakryta dira s 12V zasuvkou, ze ktere trci varovna cedulka, co vypada jako z nabijecky od notebooku. Ten dreveny volant je uz to nejmensi.
Podle mě nejsou hybridy a potažmo ani elektriky pro Evropu a ČR zejména moc přínosné. Jejich hlavní revír není dálnice, ale obrovské aglomerace a megapole v USA nebo Asii. Tam totiž lidé jezdí hlavně po městě a kolem něj, ne mezi městy, jako tady v Evropě. Takže dokud nebudu chtít korzovat denně magistrálu 3x tam a zpět nemá pro mě hybrid žádný přínost.
Nadšení patrné od prvních řádků textu je sympatické, jen se nabízí otázka, jestli to nadšení (konkrétně z designu) sdílí i původní cílovka, tedy ti prošedivělí architekti a lékaři...
Tahle poznámka je u srovnávací tabulky s konkurencí. Nevím co autor článku myslí tím celkovým točivým momentem. Pokud snad nějaký součet momentů všech tří motorů tak je jen dobře, že výrobce nic takového opravdu neuvádí. Byl by to nesmysl
EDIT: vidím mínusy, uměl by někdo z vás i fundovaně vysvětlit, v čem nemám pravdu ??
V Nemecku jsou prodeje Lexusu doslova zalostne... Aby vubec prodal neco, musi se setsakra snazit...
Nevim proc Lexus sel do Evropy. Teda me se zamlouvaji, ale ten design je proste uplne jinak vystaveny. A doba, kdy Lexus byl jen sedou mysi pripominajici stare Medvedy je davno pryc... Lexus je jak Acura, proste jinej gang.
Vzhled noveho RX je veskrze neevropsky, coz neni kritika, jen konstatovani. Me treba chytlo za srdce, miluji tenhle japonsky komplokovany preafektovany design, kteremu se musite naucit rozumet.
Nicmene stale nechapu, proc bych mel volit hybridni technologii, tedy pokud nebudu lidumil a ohlizet se na to, jestli z auta leti saze... Ale i tohle uz moderni diesely umi, treba BMW je uplne v pohode a neleti z neho zadny hnus.
A jaky prinos ma pro majitele vozu v cene 2M nizsi spotreba ve meste, ke ktere se navic jako majitel musim probojovat vlastnim omezovanim? Vazne dava nekomu smysl, ze si koupi auto za 2M, aby se OMEZOVAL ve svem jizdnim stylu a chovani?
Navic na dalnici se z hybridniho ustroji stava jen zbytecne harampadi, ktere s sebou clovek musi tahat.
Takze nic proti Lexusu RX samotnemu, az na roletku zavazadeniku ala dacie a par ptakovin fajn auto, ale k cemu hybrid tohoto razeni? Pokud ma nekdo pocit, ze mu na zivotnim prostredi skutecne zalezi, mel by zvolit Priuse a ne hybridni tank...