Krátce před startem prodeje šesté generace Volkswagenu Golf je ve skladech ještě několik set Golfů páté generace. Slevy v řádu desítek tisíc z nich dělají přímé konkurenty zvýhodněným ceníkům Toyoty, Kie i Škody.
Osobně si Golf V s 1,4 nedokážu představit. Pár stovek kilometrů jsem najezdil v Golfu V s 1,6 a ta také žádný zázrak není. 1,4 CVVT koncernu Hyundai/Kia je o hodně lepší než 1,6 koncernu Volkswagen.
Základní motor pochopitelně nic moc, z nuly na sto to chvíli trvá, ale nedostatkem života při pružném zrychlování netrpí. Takže konkurent Ceeda to jistě je. Navíc s klimatizací, kterou v základní výbavě Ceeda nedostanete. Ale na Ceeda je sleva na skladové vozy 50.000 Kč a ještě zimní gumy k tomu. Navíc mám pocit, že v případě Golfu jde o cenu třídvířka s pevnou zadní lavicí ;-)
Ale abych si tedy i rýpl - nedávno tady pod článkem o zlevněném Ceedu jeden místní mudrc říkal, jaký to musí pro majitele Ceedů být srdcervoucí pocit, když Ceeda koupíš a druhej den ho máš o pořádnej balík levnější. Golf stál před rokem a něco přes čtyři sta klacků - to jeho noví majitelé musí padat do mdlob ;-)
Když jsem jej kupoval, tak byl v základu bez klimy a já připlácel. I nyní je výbava BASE bez klimy (příplatek 30.000 Kč). Výbava Active startující na 340.000 už klimu má.
Na novych majitelov kaslat, ale od zajtra maju sancu vsetci latentni kovboji s plagatmi na stene a buragmi pod postelou na najvecsiu zmenu svojho zivota. Toto je totiz vypredaj pätrocnice. Si to predstav, zlozis u predajcu na akontacii par tyciek co si zarobil zberom pivovych flias, odvozom svojho stareho japonca do zberu a darovanim ehm do spermobanky a este v ten den stihnes svoj prvy zapad slnka na ceste v dlouhym tahlym.... V tu chvilu sa ti najprv rozjasni, vzapäti zatemni pred ocami a to znamena bud:
a, prave si bol pod vplyvom jazdy v jedinom skutocnom superhypermainstreamovom kompakte s tym jedinym spravnym rodokmenom osvieteny a posunuty na dalsi vyssi level existencie
b, namiesto na cestu si sa kukal vsade okolo, pretoze si si chcel vychutnat ako vsetci na ceste aj okolo nej popadaju na *rd*l z Tvojho ludoveho auta za tristopade...a to si nemal robit.
...ak je pravda, že Golf VI je taký dobrý, ako sa o ňom píše, potom by skladovky mali dávať zdarma, prípadne s bonusom, povedzme 30.000,- v poukážkach na benzín, aby mal človek motiváciu si to zobrať... >:D
Myslis. :-) Golf dava velke zlavy na konci zivota modelu aby vypredal posledne kusy. Napr taky Renault ked uz ho spominam musi mat zlavu v kazdom cenniku aby vobec predal.
ale ono to u Renaulta funguje a zákazníci na zlavy počujú. Nakoniec ono to už patrí k francúzskemu folklóru. Vylezú s novým autom, nasadia pomerne vyokú cenu a chvilku počkajú. A potom začnú cenu sťahovať... ;-)
Lepsi je ten nemecky folklor. Vylezies z drahym VW (aspon to tak podla tychto diskusii vyzera) urobis nejaku reklamu a predavas za "vysoku" cenu. Viac zarobis. Cenu znizujes 2-3 krat za zivotnost modelu + urobis jeden akcny model. A predavas vo velkych poctoch.
Ako u nas ? Neviem. :-) TV nemam politiku nesledujem. Za ziadnych okolnosti nechcem ani vidiet ani pocut nasho sudruha premiera - nechcem dostat infarkt v 30-ke. :-) A ako u vas ? Tiez cerveno ? :-(
červeno ešte nie, ale už je tu jeseň, všetky odtiene oranžovej sa nám tu objavili, a niekde už aj červená prebleskuje
Ináč k tým zlavám Renaultu. Všetko čo si napísal platí pre čs trh. Pozri si ceny aj inde a uvidíš, že je to trošku iné. Proste VW je tu ako doma, má dobré renomé a predával bez výraznejších zliav. To si myslela aj Škoda, že to takto asi pojde do nekonečna, a hľa, za 2 mesiace dve velké kampane a cena padá a padá...
Pisal som o sr trhu lebo ten dost sledujem. Dost casto pozeram cenniky modelov najpredavanejsich znaciek a robim nejake porovnania. A ten renault ma zlavy kazdu chvilu. Okrem beznej zlavy stale dalsi a dalsi bonus (na jar jarny pred vianocami vianocny atd.). VW u nas dost "zlacnoval" vdaka tomu ze mal euro cenniky ako prvy v mainstreame (slovicko supermainstream prenecham inym :-) a vdaka kurzu.
Tak podla pravdy na Slovensku dáva teraz VW percentuálne vacsie zlavy ako Renault, z cenníkovej ceny dáva VW dolu viac... ;-)
Mimochodom, zdá sa ze na moj odtien sarkazmu nepocujes, budem musiet viac pritvrdit... >:D
Ak aj dava VW predajca vacsiu zlavu tak 1. nedava ju hned do cennika 2. da ti ju len ked si ju vypytas. Renault sa znizuje tym ze ti zlavu da hned do cennika a potom uz nema z coho davat. Ak si zlavu vo VW nevypytas tak ju nedostanes a predajca viac zarobi. Co z toho je lepsie ? PS:klidek Klaudiusi ved ja tiez len podpichujem. Len to asi vyznie vaznejsie ako to naozaj myslim.
je to také ani ryba ani rak. Obaja majú cenníky, ktoré sú v podstate zdrapom papiera. Jeden k nemu má pernamentnú zlavu, druhý ti s ním hýbe jak silno na neho zatlačíš. ;-\
Klidek. Silou-mocou nemusim, staci ze si pozriem cisla a vidim kto to robi lepsie. Ale skor nez sklapnem tak par cisel : v SR 1-10 mesiac - VW 6945 prihlasenych vozidiel, Renault 4966 prihlasenych. Zapadna Europa 1-8 mesiac : VW 1 272 tis prihlaseni Renault 905 tis.
toto je trošku zcestné. To že VW predá v EU viac automobilov je myslíš zásluhou čoho? Ja myslím, že hlavným faktorom tu je povod. VW je doma v Nemecku, najvačšom trhu EU. K tomu pripočítaj ešte Rakúsko a Švajc. Takže skoro 1/3 trhu EU je preňho domácí trh. A to je sakra vela.
Keď si pozrieš predaje vo všetkých EU krajinách, uvidíš, že na niektorých Renault predá viac. A to napr. Renault bol myslím importér č. 1 do Reichu!
Je otázne, kto kolko na jednou aute zarobí. Toto neviem. Ale to že Renault dáva obrovské zlavy, nemusí znamenať, že majú nižšiu ziskovosť na jednom vozidle. Ono totiž tá ilúzia sociálneho štátu (VW má stále vačšinu závodov v Reichu), niečo stojí.
Ale to je jedno. Páči sa ti VW - kúp si ho. Nepáči sa ti - kúp si niečo iné. :yes:
Čo je lepšie? To nech si každý preberie sám. Mne osobne je príjemnejší prístup Renaultu. Je prehladnejší, pripadá mi férovejší. Ja skutočne nemám potrebu loziť dva týždne do autosalónu a žobrať o nejakú zľavu, vyhrážať sa im konkurenciou a pod.
Niekto zase rád vyjednáva, taktizuje a pod.
Zarobia na tom obaja výrobci, o to by som si starosť nerobil. Alebo si myslíš, že Renault predáva Megane 5 rokov zo 6tich pod výrobnou cenou?
Cena je nastavená podla špecifík každého trhu. To je najvačší problém mnohých na týchto diskusiách. Argumentujú cenama a predajmi v Čr a Sr. Toto sú pre hráčov z katogórie VW a Renault s prepáčením prinajlepšom trhy trochu viac ako málo doležité. Či tu za rok predá 1200 alebo 1300 Golfov, to jeho akcie neovplyvní. Takže ešte raz, to že Renault (alebo kdokolvek iný) ponúka na našom trhu obrovské zlavy, bude mať svoj povod skor v trhu samotnom. Alebo si myslíš, že za rovnaké ceny predáva aj vo Francúzsku, kde je doma? Veď si zober len Škodovku, ako dlho sa jej tu darilo predávať autá o cca20% drahšie ako napr. v Reichu?
Mne pristup Renaultu prichadza skor ako prosikanie. Prosim prosim kupte si ma mame taku aj taku zlavu. Cena je samozrejme nastavena na kazdy trh ale vsetky trhy su tlacene do predaja : 100 predanych aut na nejakom trhu akcie neovplyvni ale 100 z jedneho 250 z druheho 420 z tretieho atd uz ano. PS:Idem este makat a aj Klaudius mi nakazali ze mam sklapnut tak ... ;-)
a to podla teba nie je vnucovanie, keď ti zakaždým budú dávať ďalšiu a ďalšiu zľavu? Čo si o tom mám myslieť, keď po piatich návštevách som schopný stiahnúť cenu o 10-15%? Ja by som si pomyslel, že ma s prepáčením chceli dobre natiahnúť a skúšali čo znesiem. A keby som nežadonil o tú zľavu, tak sa na mne kráľovsky nabalia.
Souhlas.Když musíš v autosalonu sjednávat slevy,je to jak na arabském trhu (nebo u vietnamského stánkaře?).
Není nad ceníky i když s akčními slevami,ale platí jasně co je psané,po danou dobu.Je to férovější a hlavně civilizovanější řešení.