Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Videa

Zpět na článek

Video: Subaru Outback vs. VW Passat Alltrack v Hummer centru. Terénní sprint!

172 komentářů

Avatar - Inferius
Inferius
to "vyhrálo" auto VW >😁 😉
Avatar - Anonym
Anonym
A cos čekal, když má VW plný sklady Alltracků vyrobených pro USA a potřebuje se jich zbavit >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁
Avatar - Anonym
Anonym
>😁 >😁 >😁 Testy kde nevyhrálo Vw nebo Škoda vůči své konkurenci se v českých periodikách dal spočítej na prstech ruky neskušeného pyrotechnika >😁 >😁
Avatar - beibej
beibej
pro Passat >😁
Pašík vyhrál, ale redaktor by radši Subaru >😒]
TomasPT
Passat vyhrál?
Bylo vidět, že je to řidičem, ale s Passatem byl v prvním kole solidně poražen zatímco ve druhém se vyškrábal na horu a téměř neznatelný moment dříve. :-!
igorvrazic
snad najkomplexnejsie rodinne auto na svete!

Ja som si ho uzil...a zamiloval sa... 😄

[odkaz]
dr.Remorey
u me vážnej favorit, až budu menit. respektive, tezko si ted predstavit neco, co by me od koupe odradilo 😄 vetsino koncernistu to ale (nastesti) nedocení, jinak by toho byly plny silnice
Avatar - Eddy82
Eddy82
Koncernista si kúpi Quattro >😁
Johnnn
Chápu.
MrBeranek
Jen nějakej pořádnej šestiválec 300+ PS by to chtělo. 😄
Avatar - AUDIRS6
AUDIRS6
joooo 😉
_Teddy_
Nic proti autu, ale robit galeriu vo flashi je prasarna...
Avatar - Kobler
Kobler
V čem máš problém?
nasua23
prostě se to nenačte těm bez flashe (ani mě ne)
dr.Remorey
srovnávat Passat a Outback je jako srovnat golf gti a imprezu wrc. ten, kdo zvažuje Outback, by si o Passat neoprel ani kolo a naopak. každopadáne je zklamání, že Subaru vypustilo stálý pohon všech kol a dalo se na tuhle pseudocestu. Ale v manuálu jede porád na stálo, opravte me, pokud se pletu.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
a forester na tom bude podobne... ono toto nie su ziadne terenaky treba si to uvedomit.... kto hlada auto do terenu tak na to su tu L200, Gecko alebo wrangler :yes😒br />
outback je uz vcelku bezne rodinne kombi v 4x4... ale ziadna terenna masina
dr.Remorey
netvrdil jsem, že je to terenní mašina, ale je to poctivej kus auta. A prijde mi skoro rouhání srovnávat ho s tuctovkou v podobe Passatu, na které je každej šroub vyrobenej v jiné fabrice...
Xylo
Forester je do terénu docela dobrá volba, i když má své limity samozřejmě. Docela dobře jsem se pobavil, když jsem se někde u Schiulesti v Rumunsku dodrápal přes 2 brody a po rozbahněné cestě na jakousi mýtinu, kde byla zaparkovaná stará Dácia s totálně sjetýma gumama (je to 2 fotka 3 strana u Forestera) ...
igorvrazic
Subaru tvrdi, ze je symetricky...uz v zakladnom rezime je absolutne postacujuci...krizenie naprav a podobne,zvlada...co ale bolo genialne, bola stabilita na hrboloch a pohodlie vnutri...ziadne tvrde razy,buchoty, naklanania...aj s vyssou rychlostou ok...uz len deti vozit 😄

Eyesight je ceresnicka na torte...nieco, co tiez dava pridanu hodnotu autu...mna osobne ten adaptivny tempomat moc moc pozitivne prekvapil...
_Teddy_
Je to tak. Vo verzii s manualnou prevodovkou ma Outback stale medzinapravovy diferencial, a teda poriadny staly pohon 4x4. Nechapem preco k automatu dali len medzinapravovu spojku...
Avatar - white label
white label
Jaký Golf GTI vs Impreza WRC? Tohle není fwd Passat, ale awd Alltrack. Takže, když už, tak aktuálně Golf R vs Subaru WRX STi. Jenže tenhle Outback nemá manual, takže nemá ani awd jako WRX STi.
dr.Remorey
pardon, myslel jsem golf r. nejsem fanda koncernu, navic ty plechovky vypadaji stejne uz 40 let, kdo se v tom ma vyznat.
Avatar - white label
white label
Tak to možná nejsi ani fanda Subaru, protože jsi zaměnil i "imprezu wrc" se Subaru WRX STi. 😉
MariAchi
😄 :yes:
Anonym
Fakt strašný,nezlobte se na mě .Nevím, které auto je lepší. V tomhle bych si klidně vsadil na subaru. Ale tenhle test je neobjektivní a takovej do holčičího časopisu.
1) nevíme motorizace
2) Nevíme obutí (megadůležité při takovýchto kulišárnách) Vypadá to, že pašík měl širší a nižší gumy, což je v tomhle nevýhoda. To by taky mohlo vyjasnit tu záhadu, proč dával na nerovnostech větší rázy. 😄

Hlavně si všichni zapamatujte registrační značky aut. Až vám je budou dealeři nabízet jako předváděčky nebo "referentské vozy"...nebrat. Proč, to snad vidíte sami. >😁
Johnnn
A taky ta vysílačka....
Anonym
Jojo, vysílačka byla šílená. Asi nestahovay vokýnka nebo kluci nemaj kredit. Obě auta maj handsfree, aspoň by piloti měli packy na volantu. . Budu se opakovat, ale bylo to celý strašný. Nepřekvapuje mě, že autorem je stejný redaktor, jako testu gest v BMW 7.
Konkrétně tohle bylo snad ještě horší. A to je co říct. Vážně to shazuje celej web.
Provocateur
Širší gumy jsou v tomto testu na sněhu spíš výhoda, kromě kratší brzdné dráhy (ta zde nehraje roli) mají i lepší akceleraci, protože mají lepší záběr. Naopak jejich nevýhodou je průchodnost sněhem nebo kolejemi.
Gvick2
Širší guma je výhoda při akceleraci na suchu, na sněhu je to samozřejmě velká nevýhoda, velká plocha znamená malý tlak na cm2 a tudíž trakce jde na sněhu rychle do květin. Proč myslíš, že ve WRC na sníh přezouvají na úzké gumy a menší kola s vyšším profilem a naopak na asfaltu na široké pneu s většími koly a nízkým profilem? Je to jak kvůli podélné tak příčné trakci, kterou má užší guma na sněhu lepší, prostě lépe zrychluje, lépe brzdí i lépe "řeže" zatáčky.
Provocateur
Tak hlavně ve Wrc se používají úzké gumy s hroty, což je ideální kombinace. Pokud jsi ale viděl někdy v životě zimní gumu bez hrotů (třeba na Monte Carlo), tak ty pneumatiky jsou mnohem širší 😉

Taky to mám odzkoušeno z vlastní zkušenosti, kdy jsme na toto téma dohadovali s kámošem. Rozlouskl to test, kdy se stejně výkonnými auty jsem se na sněhu rozjel znatelně rychleji s 205/55 než s 185/60.
Gvick2
Zimní guma bez hrotů je širší než s hroty, ale je užší než guma na sucho. Samozřejmě, že menší rovná se lepší platí jen u těchto maxi rozměrů u testovaných aut (R19 na Passatu). V nějakých rozměrech R16 nebo R15 je to už naopak, jestliže přítlak na cm2 je dostatečný i u širší gumy, tak je lepší širší, protože přenese větší točivý moment. Prostě tlak na kolo, šířka, obvod a profil gumy (a samozřejmě vzorek a směs gumy) mají na každém povrchu určitý ideální kompromis kdy přenesou největší toč. moment. Vadí jak příliš široká a velká kola (viz. třena ten testovaný Passat s R19), tak třeba tvůj příklad s R15 nebo R14. Určitě ale neplatí tvé zjednodušení z prvního příspěvku širší = lepší. Prostě R19 na Passatu jsou do Hummer centra a nota bene na sněhu asi to nejblbější obutí jaké lze zvolit, možná na Hummeru by fungovaly protože ten má také dvojnásobnou hmotnost, ale i když by velikost na Hummeru fungovala tak i jejich profilové číslo je do terénu krajně nevhodné, když pro nic jiného, tak proto, že stačí najet na menší kámen ve sněhu a guma i s ráfkem jsou na odpis.
Provocateur
Není, nabízí se ve stejných rozměrech😒br /> [odkaz]

Ono to neplatí jen pro R14 a R15 nebo R16, ale i R17, R18 atd. Viz můj odkaz níže.
Avatar - white label
white label
Nesmysl, navíc nejde jen o šířku (rozdíl 20mm), ale taky/hlavně o "balóny" vs "slupky", což umí v podobném terénu divy (viz 21:10).
Provocateur
Dle počtů mínusů mě překvapuje, kolik je tady neználků. Tak pro Vás všechny to tady máte černý na bílým, že širší pneu mají na sněhu lepší akceleraci😒br />
[odkaz]

Očekávám omluvy >😁
Brin
Ten test je pitomost a srovnává pneu o rozdílné šířce 2,5 cm 😉 To je nic. Zkuste si rozdíl typu šířka 225 a pak šířka 165 a pak tady něco tvrďte, to totiž bude vypovídající.
Provocateur
Radši si ty 2,5 cm ještě jednou přepočítej >😁

V tom případě se rozdíl jen prohloubí.
Avatar - white label
white label
Ten test v tomto ohledu nedokazuje nic obecně zásadního. Jak mi např. vysvětlíš, že v testu z tvého odkazu měla na sněhu lepší akceleraci 195ka, než 205ka??? >😒] :😉 😉
Navíc se tam testují pneu nejen s různou šířkou, ale zároveň i různou výškou profilu. Vždycky budou nějaké hranice a to, že je v něčem může být lepší 225ka, než 205ka v žádném případě neznamená, že to samé bude platit i u srovnání např. 225ky s 245kou. Navíc podmínkou lepší akcelarace 225ky (než 205ky) byla aktivace ASR.
A pak taky definuj, co je "na sněhu", resp. na jakém sněhu? Jak vysoká vrstva, teplota, ujetý/neujetý atd. Na každém typu sněhu to logicky dopadne jinak.
Provocateur
Vysvětlím ti to zcela jasně a jednoduše. Neumíš číst v tabulkách >😁

Čísla jsou uvedená v %. 15" kola mají všude 100%. Vyšší % u ostatních kol = lepší vysledek, menší % = horší výsledek.

Dále to máš uvedeno i v závěru ve výsledcích, že nejšírší kola měla nejlepší akceleraci.

Toto není jediný test, který jsem četl, kde ve zrychlení a brždění vyhrála širší zimní pneu. Prostě tomu tak ve většině případu je. Tím ale neříkám, že široké pneu jsou v zimě výhodou, protože mají zase horší ovladatelnost. Nejlepší je kompromis, např. 225 letní, 205 zimní apod.
Anonym
blbost
Provocateur
Ano, tu jsi napsal.
Avatar - white label
white label
Přesně tak!!! A já ti ten zásadní rozdíl v rozměru obutí prozradím. Outback má základní "balónový" rozměr 225/65! 17", kdežto Alltrack má největší možný (příplatkový) 245/40! 19" (přitom v základu má Alltrack 225/55 17"). Takže v podobném zimním terénu hrušky a jabka a jak píšeš, ta záhada s většími rázy na nerovnostech to je opravdu výsměch a totální amatérismus. Jediná zmínka o naprosto rozdílném rozměru obutí nikde! (O motorizacích, nebo vysílačce raději nemluvě.) >😁
Hlavně, že se pan Machala umí pochlubit jak je skvělý je řidič, ale dráhu si raději neprohodil, aby se náhodou neukázalo, že zas tak dobrý není. Hummer mu to akorát prohrábl až na nepromrzlou hlínu s lepší přilnavostí. Proč si ty dráhy neprohodili???
Proč s tím nejeli nejeli na čistý sníh?
Prostě celé dětinská fraška pro blonďáky hodna tradiční (pod)úrovně SM. Jedním slovem ostuda, ale tak hlavně, že je pan Machala se sebou spokojený... :no: 😉
ozawasan
nekaž ty mu dojem, že natočil českou konkurenci Vrcholnýho převodu.....
Avatar - white label
white label
Njn., už ten úvod videa, kdy tady je crossover Alltrack, který naprosto jasně příznává původ a těsnou příbuznost s Passatem Variant (jednovaječná dvojčata, prostě lehce zvedlý kombík s oplastováním, který si na nic jiného nehraje), ale my se dozvídáme, že si právě tyhle dva typické crossovery hrají na drsné SUV, nebo dokonce "teréňáky"!

P.S. Mimochodem pokud by měl Alltrack stejný obvod kol (včetně pneumatik) jako Outback, smrskl by se rozdíl jejich světlé výšky na pouhých 3,5 mm (z 26 mm).
ozawasan
no jo - když dav si to žádá.... Je třeba předhodit řeholnictvu vizi drsného crosstracka, co pozdvihne nejedno ego do nadoblačně modrých výšin....
Takhle - není to špatné auto,ale tohle je takové.......asi jako kdybych ty auta vzal já s kámošem ven na track...... ach jo.....
Anonym
co hůř, řekl "teréňáci" 😄
ozawasan
no ono pro městské kovboje, je offroad už obrubník u mekáče.... takže tohle - to pro něj už byl hardcore třebas.......
Avatar - white label
white label
Dyť jsem napsal doslova: "...nebo dokonce "teréňáky"!" 😉
Provocateur
Ano, rozdíl obutí byl velký, ale v tomto testu měl výhodu pneu Passat (viz můj odkaz) 😄
Avatar - white label
white label
>😁
Aby měl Alltrack s těma "slupkama" výhodu, museli by jezdit po asfaltu a ne na promrzlé hlíně se sněmem. Jen samotný rozdíl ve výšce profilu je skoro 5 cm! ve prospěch Outbacku. 😉
Provocateur
Větší roli při akceleraci hraje velikost plochy pneu v kontaktu se zemí než samotný profil pneu.
Avatar - white label
white label
Ale to nebyl rovný asfalt, dokážeš to pochopit? Se na to video podívej pořádně, vidíš např. ty vyjeté koleje a co to místy dělá s koly?
K čemu ti je na takovém povrchu šířka nepoddajné/nepružné "slupky", která snadno "odskočí" od takového nerovného povrchu. Stačí např. zajet do kraje té koleje (čím širší pneu, tím častěji se to povede) a máš většinu z těch 245/40! impotentně nad povrchem terénu.
Mnohem poddajnějších (přizpůsobivějších v terénu) 225/65! si s tím logicky poradí snáz/lépe. Viz i ty vzpomínané rázy od kol, které jsou samozřejmě při nízkoprofilovém rozměru pneu Alltracku podstatně výraznější.

edit - pročpak mívají auta do terénu "megabalóny"? Náhoda to nebude😒br /> [odkaz]
ozawasan
to vyhrálo - určitě - na plný čáře......
A teď jinak - Outback - byť generacemi "změknul", zůstává pořád asi nejuniverzálnějším autem pro rodinu, pokud chce jen "občas na polňačku..."
Má vyšší světlou výšku, než Passat Alltrack a byť má "jako haldex", jeho viscospojce bych věřil více, než haldexu v Pašíkovi.
Co je ale podstatné je - jak už psal kolega výše - co tam bylo za motory? Převodovky? Jestli automaty - z toho, jak autor držel kecadlo, tak srovnávají DSG s CVT - tudíž v tomto ohledu(neříkám jízdním komfortu) ve sprintu, aneb tuna na podlahu, má výhodu DSG před tramvají, byť s řetězem...
Co motory? Kroutící momentíček? Co? víme? Byly to benzíny? Nebo diesely? Inu.... jsem líný se na to koukat znovu, třeba se informací dočkáme.........
Anonym
Ne, koukal jsem na to kvůli tomu. Kromě toho, že Machala je skvělý řidič, se nedozvíš nic. >😒]
Avatar - white label
white label
Asi tak, bohužel... 8-s 😉
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Stačí se podívat, jak je ta "pomalejší" dráha na začátku zledovatělá a je jasné, že cokoli v ní jede, nemůže vyhrát. Pokud tedy Subaru v téhle dráze dokázalo dojet shodně s Alltrackem, je jasně lepší. Vítězství v prvním testu je pak už jen takové potvrzení.
ozawasan
ono i to, jak to hodí při prvním výjezdu otu do kolejí, je faktor, který zpomalí....
Avatar - white label
white label
S tím (rozměrově) velmi rozdílným obutím (viz 21:10) se ani není moc čemu divit.
d_arrow
Odkial mate info ze standardne rozdelenie krutiaceho momentu je 90/10? 90/10 bolo pokial viem u starych 4 stupnovych automatov, u aktualnych lineartronicov by to malo byt 60/40 aj podla oficialnych udajov😞[odkaz] takisto podla inych zdrojov ([odkaz]
Avatar - white label
white label
Zřejmě si to taky vycucali z prstu..., já už bych tady v tom "srovnání" nevěřil ničemu, nakonec se snad ještě ukáže, že i ty světlé výšky mají špatně..., proto tak málo informací, čím méně konkrétních info, tím menší pravděpodobnost chyb a dezinformací.
kalousek
Popisované rozdělení točivého je zcela chybné. Mezních 50% dozadu u Subaru a 80% u Haldexu co se píše v textu jsou úplné nesmysly a pan redaktor zjevně netuší co ty procenta vlastně znamenají.

Nemohli by prosím takové testy dělat lidi co tomu aspoň trochu rozumí ?
Avatar - Googlit
Googlit
Chápu že to pro někoho může být zničující informace, ale Outback není ani terénní ani závodní auto, ono vlastně ale není ani rodinné, ani pracovní, ani na parádu a jako takové v mém žebříčku zapadá do kategorie "na co?". Nad passatem má navrch jen ve snadnější nastupování a to je tak všechno. Navíc v neprospěch japonce mluví mizerný, předražený servis a punc "japonské" kvality-nekvality a fakt že ať si namlouváte co chcete pořád je to auto vyrobené jinou mentalitou, lidmi s jinými žiívotními hodnotami a jako takové do našeho evropského prostředí prostě nikdy 100% nezapadne.

No a prohánět passat po hummer centru? Nezlobte se pane redaktore, ale to už je snad na doktora.
Avatar - white label
white label
Proč po Hummer centru? Protože Alltrack se přece "tváří jako drsné SUV, nebo dokonce teréňák" a navíc zrovna tenhle Alltrack má ty největší možná příplatková nízkoprofilová kola 245/40/19".
A pak si nekup novinářskou předváděčku za super price! >😁 >😒]
Avatar - Googlit
Googlit
:yes: Passat mi dává smysl v mnoha ohledech, ale jako skrejpr bych ho opravu nepoužíval.
Avatar - white label
white label
Už vidím nejen pan Machalu, jak se svým případným vlastním novým Alltrackem (na 19kách) valí podobně neohroženě do Hummer centra. 😉
_MT_
To by mi na něm nesmělo záležet. Pamatuji si, jak AutoBild vyřadil z provozu Q5, kterou měli na dlouhodobý test, protože se jim nějak podařilo do motorového prostoru zarazit větev a snad se o ni časem rozedřel řemen (a samozřejmě za to dostala trestné body, pokud si dobře pamatuji). >😁 Tomu se říká důkladné testování. 😉
Avatar - white label
white label
Asi tak nějak... 😐
Marekx
Prostě VW, tady bude v kvalitách pohonu 4x4 stále hrát druhé housle, ať si fandové této značky kvičí sebevíce. Subaru je prostě v tomto klasika s dlouhou tradicí 😉
Avatar - white label
white label
Dnešní Subaru s automatem mají v principu shodný awd jako většina VW s 4M, ale pokud ti k lepšímu pocitu stačí značka a tradice pak je to vlastně úplně v pořádku. Aspoň tu naopak nemusíš zbytečně kvičet. 😉
Provocateur
Velký rozdíl je, že u Subaru máš aspoň možnost si druh čtyřkolky vybrat, u VW nikoliv 😉
kalousek
Vybrat druh čtyřkolky ? To asi ne. Vybrat si můžeš motor a někdy už ani ten ne, a k motoru ti většinou naservírujou jednu převodovku a k ní bez dalšího ptaní i typ pohonu. Nevidím žádný rozdíl proti jiným značkám
Provocateur
Jistě, že si můžeš vybrat druh čtyřkolky (Forester, Outback, XV), jen nemáš volbu převodovky. Ale lepší i to málo než nic 😉
kalousek
U VW si můžeš vybrat úplně stejně - Haldex u Golfu a Passatu, nebo fulltime středový diferenciál u Touaregu a Amaroku nebo tvrdé připojování nápravy u jiného provedení Amaroku

Ale nemůžeš si třeba u Passatu vybrat mezi Haldexem, Torsenem nebo crowndiferenciálem. Stejně tak si nemůžeš u Subaru objednat třeba Levoqua linetronic s DCCD. Provedení je vždy jen jedno.

Takže jaký je tady rozdíl ?
Provocateur
Rozdíl je v tom, že u Subaru si můžeš vybrat druh čtyřkolky v rámci jednoho modelu😒br />
[odkaz]
kalousek
To souhlasím, ovšem vazba na motor nebo převodovku tenhle výběr taky silně omezuje
Provocateur
Ano, proto jsem i psal "Ale lepší i to málo než nic".
fan.mj
Vysvetli prosím aký je rozdiel medzi pohonom napr subaru SVX a novým outbackom. A aký je rozdiel medzi pohonom 4x4 pri automatických prevodovkách outbacku 2004 a 2015. Skrátka v čom sú dnešné subaru o toľko horšie ako staršie. No a k tomu, že pohon je zhodný s VW sa dá samozrejme povedať to, že keď dvaja robia to isté, nikdy to nie je to isté, v princípe sú aj všetky autá zhodné.
Anonym
Akorát že první přišel s nápadem osobáků 4x4 nějakej pan Horch. Asi čtvrt století před tím, než Subaru vyrobilo první auto. vyhodili ho s tm. Když si něco přečteš o autech, pochopíš souvislost s koncernovým Audi. no a když už se budeš vzdělávat, najdi si něco třeba o Audi Quattro z osmdesátých let. Pak nebudeš kvičet o tradici, no.

Jinak subaru čtyřkolky paráda. :yes:
ozawasan
mno..... ono myslíš jako sériovky předpokládám alá masovka- jinak bychom se s tou koncepcí podívali hlouběji, právě k panu Horchovi . Ale doby, kdy mašiny fachčily na třech diferácích jsou, až na pár světlých vyjímek - nenávratně pryč. Jinak těch osobních sérií a Audi - Subaru bylo u Leona už na začátku 70. let. Ale nejde o tahání si gum od trenek - spíše jde o to, že dnes se doba odvrací - z mého pohledu nelogicky, od osvědčených funkčních řešení, co vydrží, k něčemu, co se tváří jako 4x4, ale kecá do toho už příliš mnoho nul a jedniček, což v místech mimo silnici může být problém....
Avatar - Googlit
Googlit
I na silnici, bohužel.
ozawasan
to je pravda- železo je - řádově stejné, ale nastavení se může lišit - a u autonomních systémů je pak Bohem programátor, který nastaví něco, o čem si myslí, že to bude "optimální". \jenže optimální z hlediska výdrže systému, nikoliv maximalizace trakce - třeba.... Co si budem například o automatech, které cukají, aby zákazní věděl, že to "pracuje dynamicky".
_MT_
Neřekl bych. Mám rád quattro ve větších modelech Audi. Nemusí přemýšlet a funguje velmi spolehlivě a předvídatelně. Uprostřed je opravdu diferenciál, nebrzdí rychlejší nápravu. Navíc nereaguje na změny v rychlosti kola (jako to dělají viskózní spojky a snad všechny elektronicky řízené spojky), ale na točivý moment.

Když chceš jet rychle, tak se však projeví, že v elektronice jdou udělat mnohem složitější věci. Stačí se podívat do motorsportu. Aktivní diferenciály by ty čistě mechanické rozdrtily. Elektronika samotná není takové zlo. Jenže špičkový aktivní diferenciál není levnější než mechanický. Běžně se tedy budeš muset spokojit se šidítkem.

Co se týče nevýhod systémů ala Haldex, hodně pomůže mít nějaký "offroad" režim. Ty systémy bývají vyladěné na silnici. Jakmile jsi mimo silnici nebo je povrch opravdu kluzký, je jejich nastavení nedostatečné. Takový režim dává i možnost alternativního nastavení ESP, ABS a spol. Stejně jako u pohonu, ani u nich se jedno nastavení nehodí pro všechny situace.
oIoo
Loni v zimě jsem se svým čistě mechanickým Foresterem SG bez ESP smýkal ujetými zasněženými uličkami na Smíchově a nebyl jsem s to dojet nějaký pos..ný Seat Leon Xperience s nejnovějším haldexem. 😒

Pro mě je důležité, že je 4x4 permanentní, ne jak staré haldexy.

Subaru má těch pohonů skutečně několik, jak už tady někdo psal.

Co se týče testu. Outback před 20ti lety udělali jako zvýšené kombi na nezpevněné cesty USA - na nic si nehraje a je to dobrý koncept. Oproti tomu oplastovaný zvýšený Passat je fraška - ta kola to jen potvrzují. Je to stejný jako lejt si na pizzu kečup :-!

Btw. všichni rozumbradové se před pár lety smáli Subaru, že dává na Outbacky 16ky/17ky kola, jak to vypadá blbě a podobně. Jo vypadá to blbě, ale funguje skvěle.
_MT_
Proč by to měla kola potvrzovat? Jako jiná auta i tohle si může člověk zkazit. To je nevýhoda široké možnosti konfigurace.
Avatar - white label
white label
V základu/sériově jsou 17"ky jak na Outbacku, tak na Alltracku! U Outbacku si můžeš připlatit za 18"ky a u Alltracku taky za 18"ky, nebo i 19"ky.
Takže konkrétně tahle kola "potvrzují" především to, že ten kdo konfiguroval tohoto Alltracka nepočítal s tím, že bude jezdit někde po Hummer centru apod. 😉
Avatar - Googlit
Googlit
Celkově máš asi ještě pravdu, ale zrovna outbacku může konkurovat kde co. To není žádný zázrak v ničem natož v awd.
nzg
Aby ten zavod ve videu skutecne ukazal schopnosti 4x4, tak meli uprostred toho kopecka zastavit a zase se rozjet. Pak by rozdil teprve vyniknul.
Avatar - vabis
vabis
Takové ježdění je nejvíc o gumách, částečně o řidiči. Není větší výsměch offroadistův, než když se s Lanďákem vyškrábe ilegálně kdesi na vrchol a v tom na obzoru zmerčí omlácené Clio domorodce - vlastní zkušenost >😁 Paradoxně někdy dělá dost i nastavení elektroniky. Defender mi na MT nevyjel, kdežto Range na univerzálech blikal, skučel ale vyjel všechno.
michalpneu
Já si počkám, až bude srovnávací test, kde uvidím, co má které auto obuté. hlavně passat, u toho Subaru jsem si tak na 90% jistý dezénem. Subaru má podle mě WR SUV 3 od Nokianu, protože že by na to cpali starou Michelin Latitude Alpin první generace se mi nezdá pravděpodobné.

V každém případě na tomhle co se obutí má jednoznačně výhodu subaru, protože má směrovou pneumatiku a Passat od pohledu asymetrickou. U subaru je to Nokian WR SUV 3, což je jedna z nejlepších SUV pneumatik na trhu v současné době, hlavně má podporu boční hrany a medvědích drápů u Passata je to klasická obyč. asymetrická pneu osobní s jemnějším bočním vedením a jemnýma lamelama s menším počtem hran. Podle mě je to Conti TS830P, ale to z videa fakt nepoznám. taky to může být Nokian WR A3, i když ten má jiný outside, ale z té za***né pneu to nejde poznat.

V každém případě ty rozbité koleje, ve kterých už je minum sněhu má větší výhodu, než ten hladký povrch.

čmž rozhodně nezpochybňuju vlastnosti Outbacku, to rozhodně ne, podle mě by vyhrálo určitě, ale objektivnější by bylo, kdyby ty auta měla aspoň stejnou konstrukci dezénu.
Mr. Bunda
Spíš si borci ve druhém kole měli vyměnit i vysílačku. Zpoždění reakce je naprosto viditelné. Ten kdo má vysílačku říká tři a už při tom šlape na pedál, protože přesně ví, kdy to tři řekne, kdežto ten bez vysílačky začne pedál mačkat až na konci toho tři. Vteřina minimálně zpožděná reakce. A u toho prvního pokusu to bylo krásně vidět, kdy začíná mačkat pedál. Ještě neřekl tři a už ho měl na podlaze... Opět test k ničemu, jen si panáček kojí ego.
Avatar - habanero1
habanero1
Oba tuhle "srandu" moc hrotíte, trošku se uvolněte, ne? 😄 vyškrábali se tam oba, cca stejně rychle, takže je to jedno snad :yes: je jedno co maj za pneu a jestli ne, tak prostě maj ty co maj z výroby, takže je to FAIR a že tam byl někdo o desetinu dřív či pozděj bych nehrotil 😄 a nebo se z toho můžete zbláznit, já vám nebráním 😐
_MT_
Což se normálně řeší rytmem. Na startovací signál nereaguješ, ale odhadneš, kdy k němu má dojít. Díky tomu lze "reakci" dostat z nějakých 200 ms na zlomek toho. Průměr u vizuálního podnětu je myslím 250 ms, u akustického je to méně, myslím 170 ms jako průměr. Pokud to někomu trvá vteřinu, tak u toho snad spí. 😄 Rytmické startovací signály se často používají v závodech. Samozřejmě není ideální, když startuje řidič. Z jedné strany má výhodu v časování (i když udrží rytmus, měl by být synchronizovaný lépe), z druhé, pokud vysílačku drží v ruce, mu překáží.
Avatar - white label
white label
Konstrukce je jedna věc, ale už samotný rozměr pneu (225/65/17" vs 245/40/19") není v takových podmínkách srovnatelný.

P.S. U Alltracku bych to opticky taky viděl na CWC TS830P, navíc v tomto (na zimu netypickém) rozměru není až takový výběr a od Continentalu je to aktuálně jediná možnost.
Na Outback lze v testovaném rozměru koupit od Nokianu (kromě zmíněných WR SUV 3) i Hakkapeliitta R2 SUV a Weatherproof SUV.
A vzpomínané Michelin Latitude Alpin se v rozměru 225/65/17" aktuálně nabízí také.
webpaja
...se tu mažou, aby se nakonec i přes jasně rozdílný názory spojily u boje proti Martinovi.

Ten así těžko ovlivní obutí testovaných aut, ale oceňuju, že je vzal na místa, o kterých si spousta pisálků myslí, že jsou pro tyto kombíky nedostupná.

Vůbec žádný zle, oba jedou naprosto srovnatelně a to i díky podobně koncepčně řešenýmu AWD. Zapomeňte na čitelný klasický pohony všech čtyř kol, přišla nová technika a řidič chce být hlavně vezen a dovezen. To je holý fakt a málokdo s tím něco udělá.

Pašík mi ve verzi Alltrack ještě do rukou nepřišel, ale nemám pochyb, že by nefungoval. Outback je proti tomu pro mě překvapení. Shodou okolností včera jsem měl možnost se krátce svézt a musím uznat, že se mi to auto líbí natolik, abych v něm strávil víc času.
Ne, nejsem cílovka...nicméně tak citelný zlepšení auta jako takovýho se mezigeneračně hledá těžko.
Pravověrní subaristi by mě asi nechali sežrat zaživa mravenci, ale Outback byl vždy spíš pohodlí vyznávající kočárek, možná nezáludný, přesto pro mě nezajímavý. Navíc s každou generací bylo cítit, že výrobce sice možná nešulil železo, vše kolem ale velmi rychle "zasmrádalo".
Asi nejhorší mi přišla předposlední generace. Jestli v ní někdo hledal DNA Subaru a našel ho, pak to musel být superfantasta. Auto jsem zkoušel jako nový a po pár letech i lehce ojetý. Rozbředlost, lacinost, vrzání prostupovalo oběma jako nůž máslem...k tomu známý problémy s naftovými boxery...ne, ani náhodou!
Nová generace je trochu jiný kafe, příjemný jízdní vlastnosti, návrat k ostřejším reakcím i přes zachování komfortu, velmi slušný interiér a všeobecný komfort. Outbacku se dají vyčíst hlavně v evropský verzi nedostatečný až nedůstojný motorizace, ale celkově je velmi podařeným autem. Silnější benzín, šestiválec nebo aspoň výkonnější chrochta by mu jedině prospěly! 😉
ozawasan
To, co popisuješ, postihlo Subaru od MR 09. Až tahle, a v tom zcela souhlasím, aktuální generace, je důstojným nástupcem modelů poloviny minulé dekády. Jinak to vypadalo, že smysl a filozofie značky podlehne nesmyslům....
Avatar - Dinar
Dinar
Subaru má image neokázalých strojů pro ty, co umí rozeznat řidičské "zlato", takže je velmi lákavé pro každé novinářské jelito zlato rozeznat, a tak zapadnout mezi ty, "co vědí". V reálu jsou to jízdně příjemná auta s hnacími řetězci, které se až v posl. generaci dají srovnat s konkurencí, mírně zaostávající v ergonomii a věcech typu infotainment a s nijakým designem. Ta závodní DNA je skutečně cítit v jediném modelu, tom co má vzadu písmena STI. Jel jsem před pár týdny levorg, člověk by z testů čekal caymana v dresu kombi, a on je to jízdně jen velmi dobrý kombík nižší střední, jehož podvozek by snesl výkonnější motor, jenže žádný není. Určitě je lepší než octavia 1,6 tdi, jenže u té lze sáhnout po výkonnějších variantách až po RS, u levorga si pilot za pár týdnů bude říkat, chtělo by to víc koní... Prostě typické subaru, pár skvělých jednotlivostí, jako model průměr.
Provocateur
Levorq má i 300 koňovou variantu...
webpaja
Bohužel ne u nás... nebo už ano? 😉
Avatar - Dinar
Dinar
Dealer mi tvrdil, že se chystá sti verze, taky 300 koní jako má levorg v Japonsku z dvoulitru, ale tohle bude sti verze s 2,5 litrem. To už by mohlo být velmi zajímavé, otázka jen co za to budou chtít. 😉
Mig_35
Asi tolik co za WRX STI. Osobně tomu nevěřím ani trochu. I když by to byla nádhera.
Avatar - Dinar
Dinar
...v Japonsku. 😉
Provocateur
Odsuzuješ model Levorqu do průměru a přitom jsi jel jen základní verzí. To, že se k nám nedováží silnější verze není chyba modelu auta 😉
Avatar - Dinar
Dinar
Děláš si legraci, že jo. Jednak neodsuzuju, ale hodnotím, a hodnotím to, co se u nás nabízí, a u nás vztáhni na celou Evropu, opravdu mám hodnotit model podle toho s jakým motorem se prodává v Japonsku? 😲

P.S. A jestli jsem napsal průměrný, tak to je ještě shovívavost, pokud se auto nabízí s jedinou motorizací a jedinou převodovkou, může jako model označení průměrný považovat za velkou lichotku, nenapadá mě v dané třídě jiný model kterékoliv automobilky, který nenabízí alespoň dvě motorizace a převodovky.
Provocateur
Nedělám. Já teda hodnotím model auta vzhledem ke všem verzím, resp. nehodnotím jen po projetí základního modelu. To, že se u nás (ani jinde v Evropě) oficiálne neprodává nehraje přece v kvalitě konkrétního modelu auta roli. Koneckonců, kdo bude mermomocí po silnějším Levorqu toužit, bude si ho moct třeba brzo objednat z USA...
Avatar - Dinar
Dinar
Tímhle pohledem můžu říct, že jsem nehodnotil základní variantu, já naopak hodnotil variantu vrcholnou. 😉
Kritizuju fakt, že se nabízí varianta jediná, šermovat nabídkou v Japonsku nebo USA je zbytečné.
A píšu, že je to auto jako model průměrné právě proto, že se nabízí v jediné variantě. Myslím, že je to napsáno dost jasně.
Avatar - Dinar
Dinar
Já jsem se díky tomu "testu" a následné diskusi u snídaně skvěle bavil. Jen tak dál acz! >😁 :yes:
webpaja
Chtěla jsi led? Tady ho máš!...

Chtěli jste zábavu? Tak si hrajte!

Souhlas >😒] :yes:
nasua23
přesně :yes:
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
že vpravo je to rychlejší.
ALLSTONE
Jestli se bude přihlížet k ceně těchto aut,dále pak k tomu,že Subaru je 2,5 benzín s nepřímým vstřikem ,bez turba a bez všemožných kur-vítek a spotřebou kolem 8,5l.
Dále pak má subaru záruku 5 let,nebo 200 000km...
A to nejhlavnější---nikdo ho nevykrade,neukrade...
Co se týká jízdních vlastností....Subaru je pohodlnější,o dost výšší,větší auto,takže to člověka sklidní,přestože projíždí zatáčky s nepochopitelnou lehkostí..
Passat je sportovnější,tvdší,nižší,menší a pokud si zákazník připlatí za digi kokpit,je i hezčí...ale,,,zase,,,,kde nic není,nemůže se to pokazit...taky denní svícení má passat hezčí,k tomu bi-led světla,zatímco Subaru jen pro potkávací světla...dálkové jsou klasickou žárovkou (až facelift bude bi-led)..
Já,bývalý koncernista ( 12 nových aut) vím,že je Subaru lepší auto,bohužel EU ho znevýhodňuje dovozním clem...Tak či onak,Subaru je jedinečné svou jediněčnou koncepcí,která vše přizpůsobuje pohonu 4x4.Ležatý motor,atd...
A ještě mě napadá,což takhle udělat závod,které auto bude rychleji odcizené,nebo vykradené,popř zveřejnit statistiku odcizených,vykradených aut Subaru vs Passat...pro rýpaly,,smozřejmě v procentech - prodaných/odcizených....
kalousek
Řek bych že s výjimkou ležatého motoru koncepce Subaru až tak jedinečná není
Jimbo
A který auto je? G 6x6, Veyron? :-!
MariAchi
...že taková krátká, nic neříkající ukázka, výcuc ze srovnávacího testu, ochutnávka, řidičsky druhdy nezajímavých aut, dokáže vyvolat tolik emocí 😄
kalousek
Možná je to tím diletantským provedením ...
webpaja
Počkej a co jsi čekal? Jestli jsem to správně pochopil jde o prolog k dvojtestu.
kalousek
Tak čekal bych že aspoň ukážou jaké měly auta pneumatiky, že řeknou jak byl nastavený protiprokluz apod.

A tomu ten zplácaný popis rozdělení hnacích sil Haldexu a Subaru v textu ...

Takže nezbývá než doufat že tohle byl opravdu jen nástřel a v hlavním testu budou všechny chyby už opravené
Avatar - Dinar
Dinar
Na konkurenčním webu je moc pěkný článek o pohonech 4x4, pokud ale někdo žije v domnění, že u Subaru si koupí něco výjimečného, raději by to číst neměl. [odkaz] 😉
ozawasan
Jak pravil mecanico, co servisuje naše priblizovadla... Skutečná auta se prestala v Evropě vyrábět v roce 2003 a v Japonsku v roce 2007....
Avatar - Dinar
Dinar
Tak ono pohled mechaniků bývá zhusta ovlivněn tím, jak dalece jsou schopni chápat (o servisování nemluvím) elektroniku, dnešní auta jsou jízdně lepší právě díky masivnímu využití elektroniky, jenže to jsou pro většinu mechaniků jen drátky a krabičky, takže pro ně budou vždycky lepší "poctivý" mechanický díly, protože když takový díl rozebere, je schopen chápat jeho funkci, a třeba ho i opravit. Takový elektronicky řízený diferenciál je prostě mimo schopnosti běžného mecanico. 😉
kalousek
Samotná elektronika nezmůže všechno. I ten elektronicky řízený diferenciál obsahuje výkonné mechanické díly které vykonávají příkazy elektroniky.
Ale souhlas, dříve mechanikovi stačil na nastavení mikrometr, dnes potřebuje diagnostiku
Avatar - Dinar
Dinar
Jasně, elektronika řídí mechaniku, podstata je v té tvé poslední větě, tam vidím hlavní důvod hlášek typického mecanico, prostě je to už za jeho obzorem, proto na hov.no., jó dřív...
ozawasan
To každopádně. Ale lepe se opravuje mechanický dil, než krabicka, kterou nesmis namočit.... Ja jsem prostě uz starej a radeji mam mechanické koncepce s minimem kurvítek, než nálož elektroniky, co dokáže udelat adhernou diskotéku na palubce..
Avatar - Anonym
Anonym
Takže zbývá only USA

Takže vám nezbývá zamáčknout slzu, naladit Youtube a pusit si "Only in America" >😁 >😁 >😁
Avatar - Dinar
Dinar
Přesně tak to vidí i Američani, ti co mají peníze a chtějí pořádné auto, jezdí evropskou nebo japonskou premií. >😁 >😁 >😁
Avatar - Anonym
Anonym
Nejde o to jak co vidí američani ale kdo ještě dělá poctivá auta s pořádnými motory >😁

VW v USA v lednu zas propad, leden 2015 taky propad vůči 2014 a leden 2014 propad vůči 2013. blbý cooo >😁 >😁 >😁

Naopak domácí značky jako Buick krásně rostou :yes:
webpaja
Prodejnost = Poctivost? To jsou ale měřítka! A celá Evropa je kontinent hlupáků, kteří to VW žerou...je to tak? 😉
Avatar - Anonym
Anonym
Presně tak, je zajímavé, že amíci to VW nežerou vid. A nežerou mu to už 60 let co na tamním trhu působí. Pořád VW ne a ne najít recept, ale japonci a korejci ho našli. Zajímavý že...

Čím to asi bude co, že by tím že sou to nespolehlivé plečky s nudným designem kde ještě musí podvádět aby to mohli vůbec prodávat? >😁 >😁 >😁
webpaja
Suma sumárum je čtvrt milionu ročně fakt neúspěch 😉 . Je to tak náročnej trh, že se musí dělat horší auta než máme my v Evropě >😒]
Avatar - Anonym
Anonym
Jasně, tady v Evropě máme geniální káry, dehtov samzomety, oturben litry a 1,2 a další podobné bazmeky ošizené kudy to jen jde za přepálené ceny.

Aby byla v USA prodejná oktávka, musela by ta, co tady stojí 600 tis stát v usa 350 >😁 Asi tak je to s USA. To co stojí tady 400 by tam nikdo nekoupil....upocenej 4válec v základní výbavě a manálně stavitelnejma látkovejma sedačkama, hehe
kesumb
Jetta v základu stojí tuším kolem 17 tis USD a docela se prodává, takže oktávka by musela pravděpodobně bejt ještě levnější..
Otázka je, jaká je nakonec cena ty Jetty v USA a oktávky v ČR, protože když odečteš od MOC 15% slevu, kterou dostane snad každej a k tomu DPH, tak jsi na podobných penězích.
kesumb
Japonci a Korejci stejně jako Američani zas neumí udělat celosvětově prodejný sporťák nebo luxusní auto. Když už jsme u koncernu, Porsche se třeba daří v USA velmi dobře.
Krom toho, aktuální top auta (918,LaF, P1) mají Evropskej a ne Americkej rodokmen.
Sundej si ty Americký brejle a podívej se na to racionálně.. VW se v USA prostě nedaří, protože neumí nabídnout v USA rozumnej poměr ceny a velikosti, což si řekněme je pro tamní trh dost důležitý.
A ty kecy o kvalitě bych si ponechal, VW rozhodně nedělá nějak extra nekvalitní auta, mají problémy stejně jako ostatní.
Každý to auto má něco do sebe, ale že bych si zrovna z Tahoe a dalších sedl na zadek to ne. A vůbec třeba chování v zatáčkách takovýho JGCH je oproti stejně velkýmu Touaregu a nebo šíleně přestárlý minulý XC 90 pro ostudu, v přímým srovnání je to krám. Oproti stejně rozměrný Evropský konkurenci hrají páté housle. A to už vůbec nemluvím o tom, jak jezdi Cayenne nebo RRS.
A motory, nech toho, velký a objemný, to je vše. Takový SL55AMG kompressor z roku 2001 když to začli vyrábět byl nejvýkonnější V8, nástupce atmosférická 63amg zpívá a krásně se točí napříč spektrem. Podobně velkej Mustang ze stejný doby je levná hračka, která akorát řve. O podvozku ani nemluvím..
Avatar - Anonym
Anonym
Mustang není celosvětově prodejnej sporták? Ve většině zemí EU vůbec není skladem a sou na něj čekačky až 4 měsíce >😁 >😁
Camaro tu ostudo taky nedělalo.

Nejvýkonějším motorem v běžném autě je 6,2 kompresor Hellcat. smůla co a větší výkon jak BMW M5 má i Cadillac CTS-V. Ty výkone >😁
kesumb
Není, V8 o skoro polovičním objemu v P1 má vyšší výkon. Ikdyž ok, běžné auto to není.
Krom toho jsem psal, že 55amg byla nejsilnější V8. Navíc oproti USA v Evropských autech najdeš navíc ještě motory V12. Ok, zrovna tu koncernovou bych nevytahoval, ale ta od MB či BMW je hodně slušná. A to nemluvím o motorech v supersportech.
Když už jsme u Mustangu, tak R36 Passat měl stejně výkonnou V6 jako má dnešní Mustang před mnoha lety. 2,3 ekoboost není špatnej motor, ale má podobný parametry jako má R4 v Golfu R. Nemluvím ani o 45AMG v Ačku. Atmosférický pětilitr je jistě působivý, ale zrovna třeba ta atmosferická 63AMG před mnoha lety měla stejný litrový výkon.
Rozdíl je v tom, že v USA je levnější koupit auto s velkým motorem. Ale rozhodně se v Evropě dělají naprosto perfektní motory stejně jako perfektní auta. K tomu tu pochopitelně jsou i dost plečky, jen co je pravda. Ale pořád si tu člověk může vybrat dost zajímavej stroj.
Avatar - Anonym
Anonym
Jenže tyhle motory sou v Evropě už jen u luxusních aut zatímco v USA to můžeš pořád mít v obyčejnm SUV nebo kupé nebo v autě jako Chrysler 300C/Dodge Charger.
Avatar - white label
white label
Současný Mustang je konečně OK, ale on psal přece o Mustangu před cca 15 lety a ten zdaleka tak OK nebyl (samozřejmě taky na svou dobu).
Avatar - Anonym
Anonym
Mustang před 15 lety byl třeba taky Mustang SVT Cobra co měl vzadu víceprvek. Není Mustang jako Mustang.....navíc Mustang v základu byl vždy levn auto pro zábavu a mladé.

Ne konkurence luxusních GT a supersportů
Provocateur
"Z popsaných souvislostí poněkud vybočuje strategie firmy Subaru. Dlouhá léta byli nekompromisními zastánci trvalého pohonu všech kol prostřednictvím mezinápravového diferenciálu, nejčastěji s viskózní závěrkou. V propagačních materiálech vždy vyzdvihovali výhodnější rozdělování hnacích sil včetně absence jakékoliv prodlevy spojené s připojováním druhé nápravy, obvyklé u konkurence s připojovacími systémy. Bez bližšího vysvětlení však Subaru v poslední době opouští své zásady a částečně také přechází na připojovací systémy s preferencí předních kol. Děje se tak ovšem jen u modelů s automatickou převodovkou, manuálům nadále zůstává centrální diferenciál v různých verzích."

Já bych řekl, že pořád tam něco málo výjimečnýho bude 😉
Avatar - Dinar
Dinar
Co myslíš, to že nabízejí dvě varianty pohonu 4x4? To by za výjimečnost považovat šlo, na druhou stranu audi taky nabízí quattro s mezinápravovým difem i quattro s připojitelným systémem. 😉
Provocateur
Ano, myslím ten mezinápravový diferenciál. Na to, abys byl výjimečný přece nemusíš být jen sám 😉

Mě zarazila dvě opačná tvrzení😒br />
"pokud ale někdo žije v domnění, že u Subaru si koupí něco výjimečného, raději by to číst neměl."

""Z popsaných souvislostí poněkud vybočuje strategie firmy Subaru. Dlouhá léta byli nekompromisními zastánci trvalého pohonu všech kol prostřednictvím mezinápravového diferenciálu, nejčastěji s viskózní závěrkou."
Avatar - Dinar
Dinar
Za výjimečnost by se dalo považovat to, že Subaru používá dvě řešení, tedy v případě, že by byli sami, v tom by byla výjimečnost. Ale nejsou. No, a v těch samotných řešeních awd, obou, žádná výjimečnost není, každé z nich používají také jiné automobilky. Co na mém konstatování rozporuješ, tomu opravdu nerozumím.
Provocateur
Rozporuji to, že aby byl někdo nebo bylo něco výjimečnyho, tak nemusí být sám/samo. Nebo ty znáš třeba jen jednoho výjimečného sportovce? 😄
MariAchi
...i quattro se zadnim aktivnim diffem 😉
Mig_35
Výborný článek! Dík za link😊

dovolím si ocitovat😒br /> Z popsaných souvislostí poněkud vybočuje strategie firmy Subaru. Dlouhá léta byli nekompromisními zastánci trvalého pohonu všech kol prostřednictvím mezinápravového diferenciálu, nejčastěji s viskózní závěrkou. V propagačních materiálech vždy vyzdvihovali výhodnější rozdělování hnacích sil včetně absence jakékoliv prodlevy spojené s připojováním druhé nápravy, obvyklé u konkurence s připojovacími systémy. Bez bližšího vysvětlení však Subaru v poslední době opouští své zásady a částečně také přechází na připojovací systémy s preferencí předních kol. Děje se tak ovšem jen u modelů s automatickou převodovkou, manuálům nadále zůstává centrální diferenciál v různých verzích. O skutečných důvodech pro tyto změny lze proto pouze spekulovat, z kontextu obecných souvislostí uvedených v tomto článku nelze v tomto případě bohužel vysledovat nic. Snad bylo důvodem odstranění zastaralé viskózní závěrky, to ale Subaru umí i při zachování centrálního diferenciálu například pomocí systému DCCD. Nebo jde možná jen o snížení výrobních nákladů za každou cenu a spojka v kombinaci s automatem třeba vychází příznivěji. Pokud tedy někdo má bližší informace ohledně skutečných důvodů těchto změn, budeme rádi, když se o ně podělí v diskuzi.
Avatar - AUDIRS6
AUDIRS6
ale ako si si mohol vsimut, je to clanok, ktoreho autorom je diskuter. 😉
Bohuzial, Autoforum a obavam sa ze drviva väcsina klasickych webov nieje schopna zosmolit clanok, ktory by sa vecnostou a pragmatickostou k tomuto colen priblizoval... :-!
Ziadne okopirovane PR-ka automobiliek, ale pekne rozobrane principy tak, ako ozaj funguju. 😉
webpaja
Proč nicneříkající? Oba kombíky můžeš vzít do takovýho terénu, který snese jejich světlá výška a dá se s nimi řádit. Jako hlavní message je to dobrý ukazatel 😉
MariAchi
Nicnerikajici proto, ze v oklnich diskusich se to jen hemzi petrolheady, kteri musi mit placku, isealne kupecko, velkou atmosferu, manual a - a to je hlavni!!! - rucni rucku 😉
webpaja
Joooo, ta ručka...kterou tak "často" u AWD i RWD při jízdě používám 😉
Avatar - Anonym
Anonym
Pokud neumíš jezdit s RWD bez ručky tak máš blbý auto nebo to neumíš. I S AWD jde jezdit řízeným smykem nebo dělat drifty na sněhu bez ručky.
Avatar - white label
white label
Poskoč si! (ironie) 😉
Avatar - Anonym
Anonym
S dostatečně silným motorem to jde s RWD i na suchým asfaltu.

Naopak s FWD nejde nic, ani na sněhu, dokonce ani na sněhu s letníma gumama, tam bez ručky ani ránu. FWD je co se týče zábavnosti na 2 věci >😁
MariAchi
Pokud neumis na snehu s FWD delat tahle driftiky bez pouziti rucky, tak to kazdopadne neumis ani co by se za nehet veslo.
A o tvoji zalibe jezdit na snehu na letnich uz vime, nemusis to tu zase pripominat >😁
Avatar - Anonym
Anonym
Já na sněhu na letních nejezdím, tohle bylo uzavřené parkoviště kde nikdo kromě mě nebyl. Tam si můžu jezdit třeba na šlupkách od banánů, tam můžu ohrozit leda sám sebe.

Jo bez ručky a dokonce na letních to nic nedělá, jedině s ručkou. Blbý co. A můžeš mít klidně 200 koní.
U RWD stačí vypnout ESP, BAS a pořádně přidat plyn a už si jezdíš pieuety, drifty, točíš se dokola, jezdíš bokem a co chceš. Vše bez ručky. S AWD taky.

Nezapomen že sem měl(mam) 3 FWD, 3 RWD a 1 AWD. Mě nikdo neopije rohlíkem, já vím co co dělá a nedělá a co s tím jde a nejde.
MariAchi
Nemusis mit ani i200 koni a FWD rozhodis na snehu jen praci s plynem a s volantem. A pokud to neumis, tak to proste neumis, i kdybys mel deset tisic aut.
Avatar - Anonym
Anonym
Haha, ted tu o červený karkulce >😁 >😁

Jen se protáčí kola nebo to zatáčí šejdrem, nic dalšího volantem a plynem nejde, točit se dokola bez ručky utopie, jezdit zadkem bokem taky
webpaja
Bariku, škoda že jsi si nepoposedl a nezkusil najít ve slovníku co je ironie >😒]
Avatar - Anonym
Anonym
že si tak vztahovačnej a bereš vše na sebe. tohle bylo na všechny e😜erty co potřebují ke všemu klasickou ručku. S AWD aRWD potřeba není, jenom u předohrabu >😁

Takže tvoje ironie je sice hezká, ale brečíš tu zbytečně.
c5III
[odkaz]
APU
Zdar a tady je od stejného autora ale na Outback
https😐/www.youtube.com/watch?…
admin badge
Martin Machala (Auto.cz)
Dobrý ráno všem! Bohužel jsem si zapsal jenom rozměr pneumatik a myslím, že to několik z vás trefilo dobře. Tedy, Alltrack měl rozměr 225/40 R19 a Outback 225/65 R17. Myslím, že VW měl opravdu Continentaly a Subaru Nokiany, jistý si tím ale nejsem, pokusím se zjistit!
A díky za spoustu nápadů a připomínek! Tu lajnu jsme si prohodit mohli, stejně tak je dobrý nápad rozjet se až v polovině kopce. A omlouvám se za nezmíněné motorizace, jde v obou případech o vznětové dvoulitry, u Passatu verze se 140 kW a převodovkou DSG, Outback 110 kW a Lineartronic...
kalousek
Taky přeji dobrý den. Já teda myslel že rozjezd z půlky kopce jste na tom zmrzlém povrchu udělali taky a jen si šetříte jeho uveřejnění až do článku s hlavním testem. Takže jste to fakt vůbec nezkusili ? V testu 4x4 ?
ozawasan
Diky za vstup do diskuse. Rozdil těch motorizaci je, ohledně výkonů, poměrně "znevýhodňující" pro Subaru. Teoreticky by měla být vyhodou i dsg převodovka. Doufám, že srovnate projevy obou koncepcí v crossoverech... DSG kontra CVT. Díky
MateZ
Zdravím, pane Machalo, stejně jako ozawasan se přimlouvám o co nejvíce porovnání projevu DSG x Lineartronic, jak v terénu, tak na dálnici, na rozbité okresce, celkové sladění motor x převodovka, dále rozdíly v chování prázdné auto x plně naložené (na to je přeci combi 4x4 určené, ne?), pružnost v běžných rychlostech atp.
A třeba se v diskusi najdou argumenty Passatistů, co si Alltrack sami vybrali a koupili (vyberou, koupí), proč upřednostnili VW proti Subaru, u Outbacka je toto jasné, koupí si ho jen ten, kdo ho chce (anebo nemá problém s penězi).
A co dát u těchto duelů jednoduché hlasování Outback x Passast, a hned uvidíme, kdo vede na auto.cz... 😉
Avatar - Uživatel_5340709
Uživatel_5340709
:yes: za odvahu vstoupit do vřavy 😉 . Příště to fakt che minimálně stejné obutí a menší rozdíl v profilu. Aspoň že šířka byla shodná. Ale hlavně, každou trať projet minimálně 3x s každým autem, zprůměrovat časy a pak porovnat. O moc víc času by to nezabralo. Nicméně na video jsem se kouknul rád.
Avatar - white label
white label
Šířka nebyla stejná, těch 225/40/19" je nesmysl (snad jen překlep), správně je to 245/40/19". Ovšem rozdíl ve výšce profilu je ještě výraznější, než v šířce, v absolutních hodnotách to dělá rozdíl přes 48 mm!
Avatar - Uživatel_5340709
Uživatel_5340709
Odpíchl jsem se od informací p. Machaly, že je to 225. Otázkou je, jak moc má výška profilu v těchto malých rychlostech vliv na trakci, když i ty penu u passatu podhustíme. Samozřejmě vyšší profil, lepší přilnavost, ale sám si nedovolím tvrdit jak moc velký je to rozdíl. Samozřejmě pokud pojedeš nějaký okruh v terénu, podhuštěný nízkoprofil by to schytal.
Avatar - white label
white label
Tady nejde o rychlost, ale hlavně o povrch a na tomto povrchu (zimní terén) má výrazně vyšší profil rozhodně výhodu. Outback má základní rozměr, kdežto Alltrack ten s nejnižším možným profilem a větší šířkou (za příplatek), a to má ještě přitom Outback výhodu většího obvodu kol (za což Subaru samozřejmě chválím).
Avatar - Uživatel_5340709
Uživatel_5340709
Když passata podhustíš, aby měl lepší adhezi, tak samozřejmě jde o rychlost. Nízký profil by vyšší nedával, a v meších rychlostech jako je specifický závod pár m do kopce se může podhuštěním výrazně přiblížit vyššímu profilu subaru.
Avatar - white label
white label
Při tak nízkém profilu bych byl s podhuštěním v terénu opatrný, ale hlavně oni stejně nic nepodhustili!
Avatar - white label
white label
Alltrack určitě neměl 225/40 R19, ale 245/40 R19. 😉
Petrko
se daří. Teprve únor a nejtrapnější klip roku už visí na netu. Tohle podlézt bude hodně velký oříšek.
Avatar - white label
white label
Pravda, ale aspoň je tu sranda, když už nic jiného.
Z testu dvou aut se nám vyklubal "objektivní" test dvou řidičů s "překvapivým" výsledkem. >😒]
Petrko
Tak nějak jsem to myslel. 😉
vosovčelák
z těchhle dvou vyhrála octavia ... >😁 :no: