Suzuki SX4 nebo Fiat Sedici? Oba vozy se liší více než jen pouhým logem na přídi a volantu. Kdo touží po japonském voze, nejspíše sáhne po zážehové motorizaci. Naopak Sedici zvolí ten, kdo požaduje diesel.
předpokladu - důsledného dodržování servisního plánu! Zvlášt je třeba zdůraznit nutnost výměny oleje v převodovce po 45000km, vymezení vůle ventilů prý ječtě v servisu nedělali a to servisovali i Swifta s 320000km! LPG rozhodně NE, sváčky iridiové, výměna po 105000km.¨Jinak věčné auto.Dvojkolka běžně jezdí za 6,5l/100, při 130 na pětku točí 3300 ot/min.
Mam Sedan, r.v. 2009, 1.6, 79kW. Ak to niekoho zaujima, tak mozem nieco napisat:
Je to dost ojedinele auto, co niekedy robi problemy v servise. Mal som ho od roku 2010 ako druhy majitel a nemal som s nim ziadne vacsie problemy az na jeden: Na jesen 2015 sa "zadrel" alternator a pretrhol remen. Stalo sa to po cca 1-2 tyzdnoch statia a dazdov. Okrem toho len bezna udrzba.
Vacsinou ho vyuzivam na dlhsie cesty. Najsevernejsie som bol v Kolari vo Finsku (160km od Rovaniemi). Najjuznejsie v Thessalonikoch (GR). Auto som pouzival aj pri -25 az -30 a vzdy nastartovalo bez problemov (blok motora nie je vyhrievany). Teraz som s nim vo Svedsku a tiez bez problemov (az na ten otravny dazd).
Motor sa pod 2500-3000 ani nebavi. Oziva pri 4500. Najazdenych mam 52 000 km a dlhodoba spotreba je 6,8. Ked cestujem zo Svedska na Slovensko, tak mam spotrebu cca 6,6-6,9 podla rocneho obdobia, stavu ciest, atd. Jazdim pokojne a predpisovo.
Ma celkom slusnu vybavu: 6 airbagov, vyhrievane sedacky (pre mna dolezite), klimu, ISOFIX, hmlovky, ...
Dost mi chyba tempomat. Pri vysokych rychlostiach je hlucne (tak ako pisu v clanku, vysoke otacky pri 130 km/h). Volant je nastavitelny len vyskovo (chcel by som ho blizsie).
To je asi tak vsetko co mi tak v rychlosti napadlo.
Jo, mohl.. ten sedan je náhodou celkem zajímavej, už tim, že se vyráběl v Japonsku, ne Maďarsku. Kolega Maďar ho měl jako služebáka, vydupal si, že chce sedan právě kvůli tý výrobě.
Pak je taky zajímavej tim, jak je hnusnej:)
Zajímaly by mě statistiky spolehlivosti, klasika vs sedan.
"1.9 diesel v Grand Vitaře ovšem byl od Renaultu - dCi. Měl strašidelnou pověst, ale já s ním nezažil jediný problém."
Můžu potvrdit.
Za téměř osm let provozu GV s - v širokém plěnu - nenáviděným renclovským motorem jsem nezaznamenal jediný problém a často dumám, kde a kdy vlastně novináři přišli na to, že tenhle motor stojí za p...starou belu.
Hint: slibuju dnes přede všemi, jako jiskra jasná, že jakmile se zbavím své vrozené lenosti, rozšířím na MACZ svou prastarou recenzi na Grand Vitaru a obohatím čtenářstvo o své poznatky nejen o motoru, ale o celém vehiklu :-)
Mně se Vitara docela líbí a považuju právě ji za ideového nástupce SX-4. S (Grand) Vitarou nemá nic společného. A i u nás začínají jezdit čím dál víc. Narozdíl od S-Crosse.
1,6 VVT je možné sehnat i se 4° automatickou převodovkou s hydrodynamickým měničem, což je ve spojení s pohodlným nastupováním ideál do města a pro starší lidi. Ale nelze kombinovat s AWD, buď jedno nebo druhé a nebo předopohon s manuálem.
Diesel se nevyplatí - žere hodně, hlučí, drnčí, netopí a akorát auto namáhá + předpoklad drahých poruch za to nestojí.
Otec má 1,5VVT v Ignisu (150000 km, koupeno nové) a motor nad 3000ot/min se nadechne a jede hodně dravě, spojka zatím drží (navzdory občasnému tahání i 600 kg přívěsu a rozjezdům na dvojku :-( ) a i když je to "jen" EURO 4, tak výfuk bych klidně olízl, saze žádné. :yes:
Mně se scross celkem líbí, ale nejel jsem s ním. Měl jsem půjčenou novou vitaru benzin a automat a to auto mě nadchlo. Vzadu je teda místa málo, ale jizdně super. Je v tom 6st automat ne cvt jako u scrosse. Spotřeba při sportovnejsi okresní cestě kolem 6l, jinak se s tím jezdilo tak 5,5l což je na benzin krásný. Oproti vitaře, která žere 10l pěkný. Chtěl bych zkusit vitaruS s1.4 turbo. :-). Ale s grand vitarou nemá vitara nic společnýho.
Tak to jsem nevěděl. Ale te sx4 je skoda. Nová sx4 cross se mi hodně nelíbí a vitaru jsem nezkousel. Kolik měla ta 1.5 já jen ze mají v článku dost nepřesné informace .
Viz.níže. Přesně tak, do SX-4 dávali 1.9 diesel od Fiatu, do Grand Vitary 1.9 dCi. Do Gr.Vitary podle mě ideál 2.4 benzín, ten šestiválec 3.2 byl super, ovšem zase už dost užranej.
1.9 diesel v Grand Vitaře ovšem byl od Renaultu - dCi. Měl strašidelnou pověst, ale já s ním nezažil jediný problém. Do SX-4 byla asi nejlepší volbou ta benzínová 1.6. Ta úplně v pohodě stačila a byl to bezproblémovej motor.
Ještě nutno dodat, že SX-4 AWD měla světlou výšku 19 cm, což je o pouhý centimetr méně než "terénní" G.Vitara. Spolu s malými rozměry tak SX-4 projela víc než by se zdálo. Za mě mimořádně povedené lidové autíčko, které by se úspěšně prodávalo dodnes.
Tak dokonce 140, v textu tady je uvedeno 176Kw! >:D To je jak z Passatu BiTDi >:D
Jo, je mi jasné, že ta atmosféra ve Vitaře bude trvalejší volbou (měl sem tu čest i s šestiválcem, ale to už bylo skoro zbytečné, není to auto na rychlé dálniční přesuny jako moderní SUV). Ta 1.9 DDis je tedy u Vitera 1.9 DCI? Nebo DTI? A ten motor je tedy jiný, než 1.9DDis v SX4?
2.0 ve vitare měl 140k.
A motor 1.9 ddis ve vitaře byl od renaultu a ne od fiatu. Ted jsem po nich koukal, ale mám trochu strach z těch rozvodu, ktery se dělají snad po 40k km a filtr pevných částic také nic moc. Jsem rád, že máme ten dvoulitr. Spotřebou a výkonem žádná paráda, ale spolehlivost 100%
Ignis to měl a ten měl ještě tu jednatrojku ze sviště.. nejezdil vyloženě zle, ale jak říkáš, takové papírové auto :-) Myslim, že míval i nejaky maličký diesel ne?
Hm, to neviem. Hej, malo to okolo stovky. Tuším sa dával hlavne do Ignisov. To bol tiež taký slovenský trhák, aj sme nad ním uvažovali, ale oproti SX4-ke to bolo dosť papierové. Inak pamätám si ako známy čakal na SX4-ku skoro rok. >:D To ešte boli tuším tie japonské.
Možno by sa dalo doplniť, že z liknky v Ostrihome schádza aj nová Vitara a podľa toho koľko ich u nás vidím, to tipujem na slovenský bestseller.
Máme doma Sedici 1.6 VVT/80/88 kW z roku 2009 a musím povedať, že veľmi šikovné auto. Nie je mu čo vytknúť, aj po siedmych rokoch vyzerá veľmi dobre v tej pieskovej metalíze. Auto prakticky nestarne. Na môj vkus má dosť citlivý plyn, treba to trochu vytáčať, ale možno je to len tým že som zvyknutý na dieselové dci-čko.
Alespoň pro mne to bylo na první pohled zvláštní auto, ani ne HB, ani ne SUV... Po tom, co jsem usedl, interiér nevypadal na tu dobu zle, i když kvalit tehdejších konkurentů z Evropy moc nedosahoval (tvrdé plasty), tak si vzpomínám na velmi přijemnou řadící páku padnoucí do ruky a i volant. Po tom, co jsem se projel jsem pochopil o čem to je... naprosto parádně auto sedělo v zatáčkách, i když na Swift nemá, tak jde v jeho šlépějích.
Jezdil jsem 1.5 a 1.6 benziny + 1.9DDis. Na aslaftu i na nezpěvněném povrchu (kolikrát zabahněném, kde 4x4 bylo vhodné použít). Na auto stačí i 1.5 pro někoho, kdo jezdí sám či ve dvou. Jednašestka je parádně točivá a nečekaně živá a na dálnici to zvládá srdnatě (To jsem si o mnoho let později potvdil, když jsem jel s kolegou s jeho SX4 právě touto motorizací, kam se hrabou koncernové jednašestky :-) ). DDis se mi ale líbil ze všeho nejvíce právě proto, že na nezpěvněném povrchu měl dost síly, vždy zabral a SX4 katapultoval všemi čtyřmi dopředu :-) Možná měl hrubší chod, ale v té době jezdila většina aut na 1.9TDI, takže se nebylo za co stydět :-) Tenhle motor jsem si oblíbil i ve větší Vitaře. Jestliže bych hlavně u bazarového SX4 velmi rozmýšlel, jestli nevzít 1.6VVT, u Vitary bych mu přednost před tím dvoulitrem jistě dal :-)
P.s. Ty údaje o výkonu jsou divné ne? 2.0 o výkonu 176kw?! Jestli je to ten z Vitary, tak ten měl nějak kolem 120 koní ne?