Článek je bez koncepce, plný hrubých chyb. Tak se nediv. Pokud autor prohlásí, že motor 2,3 dCi vznikl downsizingem z motoru 2,5 dCI, přičemž motor 2,5 byl Japonec a 2,3 je Francouz, tak co dodat. To že oba motory žily své životy dlouhá léta paralelně a že výběr motor 2,3 je čistě ekonomická nutnost, tam už autor nedohlédne, ani se nesnaží. A jako perlu na závěr uvádí v tabulce motor 2,2 dCi, který též existoval ale jezdil v X-trailu.
jsou skutečně Amarok a Ranger.......... Protože na skutečně tvrdou práci si dnes většina firem pořizuje kterou značku? Toyotu.........Není to zvláštní? Není - protože Toyota vydrží víc, což je vyzkoušeno v podmínkách dolů, energetických firem apod...
Navara je lifestyle pickup. Moc lidí si ho na tvrdou práci nepořídí.......
Tak koncern se tam vejde vždy že..Tady je věta, že se něco nevešlo úplně bezpředmětná, když píšu v úvodu, že na Toyotu se u srovnávaček místo "nenajde" skoro nikdy a naopak u "propadáků" nesmí chybět hned v úvodu.
Rozhodně bych si nedovolil dělat z někoho pitomce. Jen jsem chtěl ukázat, že Amarok byl loni skutečně prodávanější než Hilux, a proto je v tabulce oprávněně.
Asi už budu vypadat jako agitátor za Toyotu, ale při jakémkoli testu vynecháte v porovnání Toyotu, zatímco jak přijde na řadu rubrika "5 nejhorších", je Toyota na tiulním foto..redakce ptám se proč? Zde by Hilux měl být určitě, jindy je to zase chybějící Ravka případně Auris apod., jediná výjimka byl snad nedávno Yaris, ale to bylo asi kvůli zbylým dvěma japoncům.
A co kdybyste kounul na statistiky za posledních 5 let?
Takhle to vypadá že chcete mít pravdu za každou cenu a že tady z lidí chcete dělat pitomce ......... bohužel.
Věta s downsingem asi není dobře formulována. Je myšlena tak, že dnes nabízený motor je menší než u předchozí generace, nikoliv tak, že předchozí agregát byl zmenšen do dnešní podoby.
Jinak poznámka k Hiluxu: samozřejmě by tam mohla být, nicméně tam chybí i Mitsubishi L200. zkrátka všechny konkurenty tam napsat nelze... Vybral jsem tam dva velice prodávané modely (Ranger, Amarok) + jeden méně obvyklý (D-Max)
Tady nejde o reklamu, ale že web zaměřený na auta víceméně neustále ignoruje (pardon, nevejde se mu) největší automobilku světa, ale když hledá propadáky, hned mu naskočí, přestože je to stále jedna z nejspolehlivějších značek.
Protože Hilux reklamu ani srovnání nepotřebuje. Kdo chce auto na práci koupí si Hiluxe, kdo chce utrácet za servis koupí si Navaru. Na silnici všichni chválí Amarok. Toť zkušenost z mého okolí - lesáci, myslivci, farmáři.
A tím si to vysvětlil? Samozřejmě můžeš mít buchty s mákem a s tvarohem a taky s povidlama, opakuju to už asi podesáte, že ty výmluvy a spekulace co by kdyby nevysvětlují, proč je Toyota neustále vynechána u porovnávacích testů a na to proč na dva články o top 5 nejhorších motorech, byla Toyota vždy na úvodní fotce, přestože se většina přiklonila k tomu, že minimálně u zážehových motorů bylo vícero vhodnějších kandidátů. Jo on je Hilux vlastně jen do dolů a do lesa, ještě možná na staveniště, tak to pardón, už mlčím.
ozawasan: tuhle informaci musím potvrdit, mluvil jsem s člověkem, co nakupuje auta pro jednu důlní společnost a říkal, že vyzkoušeli už snad všechny značky a Toyota, byť už Hilux není co býval (např. už nemá tuhou přední nápravu a pancéřové přední klouby) stále vydrží hrubé zacházení nejlépe a hlavně nejdéle...
A když navíc odečteme těch 50 Amaroků, které dostala PČR díky fondům EU, tak i ten Hilux ho porazí >:D
Vím že Toyota u nás a víceméně v celé EU moc netáhne, ale pokud se řekne pickup, zrovna Hilux je to první, co napadne většinu lidí a to i v ČR, takže vynechat ho ve srovnání pickupů na webu o autech, je prostě fail a ještě horší je výmluva, že se tam nevešel!
PS ať si samozřejmě každý kupuje co chce, já sem vlastně i rád, že sem v Toyotě u nás "za exota", zvlášť v 17let staré Camry (když ona pořád jezdí), že moje auto feťáci vynechávaj, při každonočním výběru navigací a xenonů, že auto nikdo neodře klíčem "páč mi nemá co závidět". Máme už 6tou Toyotu a do firmy budem určitě kupovat teď Hiluxe ;-)
Tady neuspěješ... ale jsem rád, že nejsem jediný paranoidní...
A musí šetřit místem... aby se pak vešla rozsáhlá úvaha, jestli fakt oktávka 4x4 na sněhu lepší... a aby to byla tutovka, tak na "důkazním" videu je čtyřkolka na hřebíkách a dvoukolka ne...
hviezdy si radšej nevšímajte ... od vtedy čo dal jeden nemenovaný redaktor Land Cruiser-u 150 (2016) 3 hviezdy (ten článok bol celý ako z vesmíru) tak celý tento web beriem s rezervou !
absolutne súhlasím ... posledná ako tak dobrá Navara bola tá, s označením D22 potom to už išlo dolu vodou ... na model D40 sa ludia prevažne len sťažovali, bolo tam viac problémov jak s motorom tak napr. zadnou nápravou
... aj L200 vydrží viac ako Navara alebo D-MAX a o Amarok-u radšej pomlčím :-) ... ten je len do počtu a na ozdobu - proste auto na cestu
... a firmy v ČR - doly, ČEZ, atd. kupujú Hilux, Ranger, poprípade poctivé offroady MB G alebo dokonca Land Cruiser rady 70 (niekolko kusov naprílad. kúpila aj Slovenská polícia na straženie Ukrajinských hraníc)
presne toto aj mna zaujimalo 3.5 hviezdy za menej miesta na hlavu v zadu a uskakanu jazdu mestom ? vzdy bude trocha uskakana nenalozeny zadok je lahky, by ma zaujimala nosnost s 5prvkom v zadu a s listovymi perami v zadu, preco to nieje v texte ked to je dost podstatne....
fakt si neviem predstavit co by to auto muselo mat na 5 hviezd....a kto by ich dostal, za co?
Prave pro ty mene vnimave jsem tam dal smajlik, aby snad nevzali vtipek jako fakt, ale koukam ze existuje jeste skupina Ronaultistu..Ne prave ze kupuju Toyoty takze auta menim az po 15 a vice letech ;-)
K "milackovi" se uz nebudu vyjadrovat, opakoval bych se uz ponekolikate a jak je vidno, ty stejne nemas sanci pochopit.
S novou Navarou jsem měl možnost pár kilometrů jet, bohužel jen po hodně kvalitních cestách, takže jsem musel vzít úmyslně i pár obrubníků:) a můj čistě subjektivní dojem je, že díky vinutým pružinám vzadu se jedná o nejkomfortnější pick-up. Tedy lepší než Amarok (a to se počítám do VW fans). Typické pick-upovské nakopávání nenaloženého auta od zadní nápravy je potlačeno hodně. Když vezmu, že se jedná o první pokus o naladění (víme, jak takový první pokus dopadl třeba u Škody Rapid:-), navíc naprostou novinku v segmentu, tak v dalším modelovém roce může být komfort příkladný. Zvláště až se na ladění podvozku podívají hoši ze Stuttgartu...
Mercedes řady X (pick-up) s motorem V6 :yes:
Tak já se nepřu o tom jestli je prodávanější Hilux nebo Amarok, jen sem vzal aktuální měsíc, kde (možná po zkušenosti z 2015) více lidí zvolilo Hilux :-) a L200 mělo prodejů stejně, ale to nemění nic na tom, že tendence na tomto webu jsou srovnávačky vždy bez Toyoty (jak píšete asi se kupodivu skoro vždy nevejde) a dát tam Isuzu, který si polovinu měsíců v roce ani neškrtlo nechápu, ale asi jste chtěl dát "vrchol a dno" když už nebylo místo zařadit Hilux a L200, přestože každý kdo chce pickup na práci o nich určitě uvažuje.
Motor v Nissanech nebyl nikdy Renault, s výjimkou V6. Všechny motory byly vždy od Nissanu, 2,5. takže toto je podobně jako u osobních vozidel částečná ztráta "japonského" charakteru.
Já bych to neviděl tak černobíle. Mezi kamenolomem a pojížděním po městě je pořádná díra. Že je lehce zatěžovaný, ještě neznamená, že neplní užitkovou funkci (i u pracovních strojů se rozlišuje míra zátěže). Když někdo bude na korbě vozit motorku, tak předpokládám, že ta je tam od zábavy. Pro mne byl při výběru jediný "lifestylový" faktor, že by se mi pick-up líbil víc než dodávka. Nakonec to stejně prohrál a dodávku, byť nemaká, jak kdybych se tím živil, jsem si koupil na práci, ne pro zábavu (zábava je to, co dělám s těmi věcmi, které jsem si dodávkou přivezl). Člověk pak však ocení větší univerzálnost, protože jsou to drahé hračky na to, aby dělaly jen jednu věc (což profíkovi, který se tím živí, vadit nemusí).
bohuzial je to spolitizovane... mi to pride tak, ze redakcia si napise nazory do textu a zaverecne hodnotenia s hviezdami da podla inych hodnot, vsimol som si to uz davnejsie, text akoby hajil svedomie redaktora a zaverecne hodnotenie a hviezdy nad tym uz panuju ine moci... tu je to detto
tak s dieselem to znáš už teď - také z Navary - ta má k dispozici větší agregát, ale nějaké prodejní rekordy netrhala. V Mercedesu se z toho asi stane prestižní masírka. Ono už dnes dost majitelů MB jezdí v podstatě na Renault a jsou na to patřičně hrdí. Nic proti Renaultu - je to v podstatě geniální strategie....
K té pohodě - jistě, že je to pohodlné, když to přijde o péra - s tím, že právě ta péra jsou to(s tím odskakováním nápravy), co dělá z auta toho tahouna. Však on také Nissan nechá pro "pracovní verze" péra v nabídce, páč pružiny půjdou právě na ty lifestylovky, kdy se tak nějak počítá, že majitel bude vozit vzduch a svoje ego.
Jako lifestyle dobrý - jako pracant mizerný.
Ano teď si potvrdil moje domněnky..ještě mi napiš něco ubohého, ale o moc víc už ti to asi nepůjde. Jo a nezapomeň mi všude dát :no: když ti to pomáhá ;-)
Jasně neberu ti to, každý to má jinak, ale myslím že většina si zrovna Hiluxe vybaví jako 1., navíc F-Fordů tu nedávno ještě moc nejezdilo. A co jsi tedy vybral?
Nevím, jestli mu snížili světlou výšku, ale něco na podvozku dělali (vyhodili snad listová péra). Ani bych se tak nebál o terénní schopnosti jako o nosnost (a schopnost tu zátěž snášet).
Navara je jen zcivilizovaný dřívější pickup, takže ten společný vznik není tak docela pravda. Nehledě na to, že Pathfinder jezdí už od devadesátých let.
V Japonských pickupech byly vždy japonské motory, bez výjimky. Minulá 2,5 dCi byla japonská a neměla nic společného s Renaultí 2,5 dCi. japonský motor 2,5 končí, je nahrazen motorem Renault 2,3 turbo 120 kW a 2,3 biturbo 140 kW.
2,3 je motor od Renaultu. Je o tom i zmínka, že pochází z Masteru. Tenhle motor údajně vzniknul předělávkou 2,5dci který byl v Masteru minulé generace (což zas snad byla upravená 2,2dci >:D ) . Jestli se tato 2,5dci montovala do minulé Navary, ale netuším.
pathfinder mal gule... ale o to uz dnes zakaznici nestoja.. aj xtrail bol kedysi skutocny terenak... dnes je to uz len mestska lestenka s 1,6dci... viacmenej len zvacseny kaskaj.... nic ine
Toto rozhodnutí zjevně souvisí s rozhodnutím vyrábět trio pick-upů Nissan/Renault/Mercedes. A Mercedes si již zvykl na motory Renault (1,5 dCi, 1,6 dCi) takže dal přednost francouzskému motoru před neznámým japonským motorem.
Mercedes si samozřejmě přidá do své nabídky V6 a tím se vyšvihne mnohem výše než "bratranci".
Nejenom podle mne. Dokonce sam Nissan pi drastickych propadech fleetovych prodeju kdysi potichu vratil do prodeje starou Navaru jako working truck...
Uveď mi prosim velké spolecnosti, které masove vyuzivaji Navary. Predem diky. Taky vim jen o Hiluxech a starsich Rangerech. Ono totiž denni ježdění v dole ci kamenoomu rychle ukáže na slabiny auta...
Tohle auto se mi vždy líbilo, vypadá tak, jak by chlapácký Pickup vypadat měl (v Evropských končinách, o amerických pickupech nemluvím), spolu s novým Fordem Ranger. Dobrá průjezdnost terénem a k tomu i solidní atmosféra na palubě. Projel jsem několik kousků minulé generace (když na to tak koukám, tak se tam moc evoluce neudálo, cože nemyslím špatně) a moc se mi ta auta líbila. V civilnějších verzích byl interiér už tehdy solidní, navigace, kožené prvky výbavy, ovládání přijemě tuhé, možná ta kabina nebyla největší. Také se mi velmi líbilo SUV odvozené od Navarry - Pathfinder.. kde je mu konec? Bude také v této generaci?
Motor je tedy opět od Renaultu? V minulé generaci byl 2.5Dci a 3.0 V6Dci, oba motory dostačující na takové auto :-) Já jen, jestli má Renualt 2.3Dci, že ho nenasadil do Talismana...
tymto prispevkom ta prosim, aby si si ma "odskatulkoval" z "koncernistov", nakolko nielen ja, ale aj slusne mnozstvo mojich znamych si vie v tejto triede vybrat...
A len malo z nich uvazovalo o Amaroku, 2 maju Hiluxy a viaceri L200-ky. ;-)
O Amaroku by zacali rozmyslat, keby mal V6 TDi - pritom je mozne ho tam namontovat - vid davnejsi koncept...
nechci flame, ale asi úplně nečteš - nepíšu globálně, že kdo má pickup, má problémy s egem, to je trošku záměrně zjednodušující formulace, že? Jinak, pro mne je pickup výrazem pracovního nástroje a tak na něj nahlížím, pokud to někdo má jen na zábavu s pár věcmi na korbě, souhlasím, že jsou pružiny pro takové uživatele lepší. K tomu ta poslední věta....
suhlasim ... navyše v prípade recenzie Land Cruiser-u 150 sa v článku vyskytlo pár nezmyslov a cela ta recenzia bola proste od človeka čo tejto kategorii aut vôbec nerozumie
Dodávku. :-) V USA bych uvažoval o Raptoru. Kabina ani náhodou nebyla dle mých představ, avšak na rozdíl od pick-upů prodávaných tady alespoň jakž takž splňoval požadavky (chtěl jsem ložnou plochu, která pojme dvě euro palety, a pohodlí, aby se s tím dalo tahat napříč EU). Nakonec jsem rezignoval na skloubení těchto dvou věcí a pro vození materiálu do dílny nepotřebuji terénní schopnosti. A byly tu takové menší problémy, jako že dostat motorku do pick-upu není taková sranda.
Když už pick-up byl schopen pojmout dvě palety, tak jen jako single-cab (co si vzpomínám) a ty byly v nabídce jen jako čistí pracanti. To byl tady základní problém. Pokud Hilux nebyl výjimkou, tak vůbec nesejde na tom, že jsem ho minul. A pak tu byl "drobný" problém s motory.
Když se řekne pick-up tak mne napadnou opravdové pick-upy, ty americké. Nebo ku podivu Navara. Na Hilux vždycky zapomínám a vzpomenu si na ni jen při TopGearu. ;-)
Ten V6 bude ale pravý Mercedes, o tom asi není pochyb...
Jinak pokud jde o zadní nápravu, nebyl bych tak kritický co se týče jejích schopností mimo silnice, protože naprosto stejný princip, tedy víceprvkově ustavená tuhá náprava + vinuté pružiny, používá Toyota třeba v řadě Land Cruiser. Jasně, pokud někdo stále na korbě vozí tunu nákladu, jsou lepší listová péra. Když se ale na korbě vozí třeba jen motorka a pár krámů k tomu, tak mi přijde lepší jezdit komfortně... Řeči o tom, že kdo má pick-up má problémy s egem, patří podle mého názoru na jiné fórum než je auto.cz:-) Tož tak!
Ano původní je super pracant a držák ale novější a tahle nová generace už možná bude jenom pracant, ale co se týká spolehlivosti... Od té doby co tam cpou Renaultí motory je to katastrofa. :no:
stará LCéčka.... jo jo - a 4,2 dieselové agregáty - žádné vyhoněné prostodivy z malého objemu - držáky. Jenže holt to nejsou vytuněné krásky, ale makající dříči.....a to se moc nenosí....
Já si třeba spíš vzpomenu na řadu F od Fordu. Hilux jde celkem mimo mne, na rozdíl od Land Cruiseru. Když jsem před lety (Amarok ještě nebyl, takže je to už nějaký pátek) o pick-upu uvažoval, Hilux jsem úplně minul (ne záměrně, prostě jsem ho neregistroval). Za to třeba L200 jsem si vyzkoušel.
Tak pokud je mi známo, tak Navara navazuje na klasický pickup - Nissan Double Cab a ten byl rozhodně ještě před Pathfinderem, takže nevím jistě, co tu bylo dřív :-) Navara a Pathfinder možná vznikli společně.
Vysvětlit ti to může jen autor (ten se ti k tomu už vyjádřil), respektive redakce, protože narážíš na jejich testy obecně. A co se týče výběru fotek, pokud se něco nezměnilo, ten má na starost grafička, takže by ses musel obrátit tam (pokud si dobře vzpomínám, je uvedená v kontaktech). Mně jako zvláštní volba přijde D-Max, místo něj klidně mohl být Hilux. V tomhle segmentu je to významný hráč. Ale jak jsem napsal, obecně se nedivím, že Toyota není moc zmiňovaná, protože nemá v ČR a EU zase tak velké prodeje.
Joooo, zdyt joooo ;-)
Lenze to by uz bolo asi trosku nad rozpocet za pickup, nehovoriac o tom, ze pan Mayer ho asi aj trosku pritlacil k zemi a tym by sa jeho pracovne vyuzitie dost obmedzilo... ;-)
Může být "největší", ale v EU tak velká čísla nemá. A že jsou její auta spolehlivá, ještě neznamená, že se jim tam nemůže vloudit "propadák" (tím nehodnotím výběr redakce). A pick-upy se často dělí na pracovní a stylové. Můžeš hádat, kam se řadí Hilux.