Ekonomika
Čím méně závažný přestupek, tím větší četnost. poněkud prazvláštní úměra 8-s
Bodový systém byl postaven tak, aby závažné přestupky vedly k odstranění pirátů. Ale jak je vidět, tak závažných přestupků je ve srovnání s méně závažnými hodně málo...
Tedy, pokud by této četnosti odpovídal i skutečný výskyt přestupků, asi by se nedalo nic namítat.
Ale kde je např.😒br /> 1) Nedovolené předjíždění
2) Nedovolená jízda přes železniční přejezd
Velmi časté přestupky, přitom nejsou v TOP10??
A stejně tak absurdita v podobě Odmítnutí testu na alkohol / návykové látky, aneb zákonem definovaný způsob, jak se vyhnout trestnímu řízení...
A co absurdita železničního přejezdu, kdy za nedovolenou jízda přes železniční přejezd se přidělí 7 bodů, a je možné uložit zákaz řízení na 1 - 6 měs. (spáchá-li 2x a vícekrát za 12 měsíců po sobě jdoucích), přičemž přidělení bodů 2 x 7 = 14 b. automaticky vylučuje možnost zákaz činnosti, protože automaticky přicházím o řidičák...
Když zákonodárci ani nejsou schopni předložit právní předpis, který dává smysl a je logický, tak sotva může mít právní řád nějaký respekt mezi lidmi...
Bodový systém byl postaven tak, aby závažné přestupky vedly k odstranění pirátů. Ale jak je vidět, tak závažných přestupků je ve srovnání s méně závažnými hodně málo...
Tedy, pokud by této četnosti odpovídal i skutečný výskyt přestupků, asi by se nedalo nic namítat.
Ale kde je např.😒br /> 1) Nedovolené předjíždění
2) Nedovolená jízda přes železniční přejezd
Velmi časté přestupky, přitom nejsou v TOP10??
A stejně tak absurdita v podobě Odmítnutí testu na alkohol / návykové látky, aneb zákonem definovaný způsob, jak se vyhnout trestnímu řízení...
A co absurdita železničního přejezdu, kdy za nedovolenou jízda přes železniční přejezd se přidělí 7 bodů, a je možné uložit zákaz řízení na 1 - 6 měs. (spáchá-li 2x a vícekrát za 12 měsíců po sobě jdoucích), přičemž přidělení bodů 2 x 7 = 14 b. automaticky vylučuje možnost zákaz činnosti, protože automaticky přicházím o řidičák...
Když zákonodárci ani nejsou schopni předložit právní předpis, který dává smysl a je logický, tak sotva může mít právní řád nějaký respekt mezi lidmi...
Jen tě doplním, to s tím alkoholem je dvousečné. Když odmítneš dechovou zkoušku a máš víc jak 1,2 promile, sice se vyhneš trest. řízení, kde bys skončil se záznamem v trest. rejstříku, ale už většinou nedostáváš peněžitý trest. Když tě řeší magistrát za odmítnutí, je tam pokuta myslím 30 až 50 tisíc, což někoho může "bolet víc". Záleží jestli máš zaměstnání kde je nutná bezúhonnost.
A když se vyboduješ máš řidičák pozastaven, což je něco jiného než zákaz činnosti. To je právě trochu právní zmatek, ze kterého se dá těžit.
A když se vyboduješ máš řidičák pozastaven, což je něco jiného než zákaz činnosti. To je právě trochu právní zmatek, ze kterého se dá těžit.
A jaký je rozdíl mezi pozastavením řidičáku a zákazem činnosti v reálném důsledku?
Za odmítnutí testu je ve správním řízení stejný peněžitý postih, tj. 25-50 tis.
Za odmítnutí testu je ve správním řízení stejný peněžitý postih, tj. 25-50 tis.
Vyčerpávající rozdíl ti nenapíšu, ale když tě chytnou řídit s pozastaveným řidičákem (což je vybodování) řeší tě opět magistrát, protože nejde o maření úředního rozhodnutí, tak jako v případě když tě chytnou řídit při zákazu řízení, respektive zákazu činnosti.
Tady rozdíl bude, ale tak jsem to nemyslel. Měl jsem na mysli to, že pro mě není rozdíl jestli mám zákaz činnosti nebo pozastavený řidičák, protože v ani jednom případě nemůžu řídit...
Pravda, už bych se měl naučit ten český pohled a začít se na věci dívat z pohledu, že automaticky nebudu dodržovat zákon >😁 😉
Pravda, už bych se měl naučit ten český pohled a začít se na věci dívat z pohledu, že automaticky nebudu dodržovat zákon >😁 😉
Je tam rozdílný trest - přestupek vs. trestný čin. Ale já tento zmatek taky neschvaluji. Mělo by se to sjednotit, ujasnit a na ignoranty a opilce by to mělo dopadnout, o tom žádná.
K tvé otázce -
ale kde je např.😒br /> 1) Nedovolené předjíždění
2) Nedovolená jízda přes železniční přejezd
-----
Jak složité ale je odhalit takové řidiče? Asi dost, že jo. Oproti tomu takové odhalení prošlého obvazu v lékárničce, nebo třeba špatné parkování, o něco vyšší rychlost... Snadné jak nic.
ale kde je např.😒br /> 1) Nedovolené předjíždění
2) Nedovolená jízda přes železniční přejezd
-----
Jak složité ale je odhalit takové řidiče? Asi dost, že jo. Oproti tomu takové odhalení prošlého obvazu v lékárničce, nebo třeba špatné parkování, o něco vyšší rychlost... Snadné jak nic.
No jak je složité odhalit nedovolené vjetí na přejezd? Asi tak složité, že si s kamerou stoupne jeden strážník k přejezdu a bude tam stát jak trubka celej den?
Nedovolené předjíždění - a nemá policie neoznačené policejní vozy?
Nedovolené předjíždění - a nemá policie neoznačené policejní vozy?
No ano. Odhalit to jde. To ano. Ale kolik takových řidičů odhalí ten 1 policista s kamerou nebo neoznačeným policejním vozem za den? Jednoho či dva? A kolik by pro srovnání odhalil špatně parkujících řidičů? Asi víc, že jo? No a o tom to je.
Tohle jsem nikdy nepochopil. Postavit jednoho policajta s vybavením v hodnotě ať nežeru 10kKč (kamera) před přejez nebo semafor nejde, ale vybavit ho radarem za 0,5MKč a postavit ho o půl kilometru dál je v pohodě. Přitom se asi všichni shodneme že jízda na červenou je nebezpečnější než vyšší rychlost. Zrovna včera jsem jednu kráv... vytroubil, když najela z vedlejší ve chvíli kdy nám svítila tak 2-3 vteřiny zelená. Kdyby jela rozjetá tatra, tak je vyřešeno.
Převažují muži - jak překvapivé u řidičů. Asi tak stejně překvapivé jako přavažující počet žen mezi švadlenami.
"poměr řidičů z hlediska pohlaví v Česku relativně vyrovnaný – na bezmála 56 % řidičů je asi 44 % řidiček"
Takže nepoměr mezi vybodovanými řidiči a řidičkami je zcela zjevný
>😒]
Takže nepoměr mezi vybodovanými řidiči a řidičkami je zcela zjevný
>😒]
Dovolil bych si oponovat ve vztahu k pojmu "řidič".
Řidiček ve smyslu "holka co má doma řidičák" je skoro stejně jako mužů. To ano.
Řidiček ve smyslu "holka co fyzicky řídí vozidlo" je již podstatně méně.
Předpokládám, že pokud vezmu množství kilometrů najetých řidiči a množství kilometrů najetých řidičkami, tak množství kilometrů najetých řidičkami je výrazně nižší.
Chápu ale že toto v úvahu nikdo brát nebude a proto vznikne několik výživných článků na téma "ženy jsou lepší řidiči než muži".
Řidiček ve smyslu "holka co má doma řidičák" je skoro stejně jako mužů. To ano.
Řidiček ve smyslu "holka co fyzicky řídí vozidlo" je již podstatně méně.
Předpokládám, že pokud vezmu množství kilometrů najetých řidiči a množství kilometrů najetých řidičkami, tak množství kilometrů najetých řidičkami je výrazně nižší.
Chápu ale že toto v úvahu nikdo brát nebude a proto vznikne několik výživných článků na téma "ženy jsou lepší řidiči než muži".
Při této diskuzi jsem si vzpomněl na zážitek mé drahé rumunské přítelkyně. Chytili jí policajti v Comarnicu, to je taková malá vesnice na cestě z Bucuresti do Brasova. Naměřili jí 105 km/hod, samozřejmě v ruce telefon a propadlou technickou a prý musela začít brečet, aby jí ti nelidové pustili bez pokuty 😉
A z jakých objektivních skutečností tak předpokládáš?? Ze svého pocitu? Ze svých předsudků?
A co počítáš??? Vydané řidičáky nebo že na cestách reálně řídí 56% chlapů. Můj tip je, že reálně řídí chlapi z 80%.
Tvů TIP... ano, přesně. Ale to je asi tak vše >😒] Tipuj si sazku, tipuj si dostihy...
Opravdu myslis,ze je lepsi vychazet z poctu vydanych ridicaku, nez realu na cestach?
Víš jaká je realita na cestách? Kdo vozí děti do školy/školky? Kdo je vozí do kroužků? Kdo jezdí nakupovat? ŽENY >😒] :-!
Asi zapomínáte na řidiče z povolání, ano i ženy už dneska jezdí dokonce i s kamionem, ale mužů je v této profesi podstatně více. A ty ženy co vozí děti do školy a nakupují moc kilometrů nenajezdí 😉
Kolik najezdí km je poněkud zavádějící. Větší nájezd neznamená větší pravděpodobnost, že spáchám dopravní přestupek. Jeď 2h po poloprádzné dálnici vs. 2h kodrcání po ucpaném městě plného křižovatek, semaforů, zákazů, příkazů...
Ano, otec sedne ráno do kamionu, matka tělá taxikáře dětem, takhle jsi to měl na mysli >😒] ?
Ano, otec sedne ráno do kamionu, matka tělá taxikáře dětem, takhle jsi to měl na mysli >😒] ?
Tak jinak, i kdybych bral jenom třeba managery, těch je víc než žen a na silnici "musí" kmitat, a tak mají podstatně větší šanci dostat pokutu s vyšším nájezdem. A řidiči z profese nejezdí jenom po dálnici, ale taky musí někde najet a někde sjet a třeba i projíždět městem. Pak tady máme třeba i PPL, Poštu a další firmy, kde opět vetěinna řidičů jsou můži a ti toho po dálnici moc nenajezdí, jsou téměř pořád ve měste, kde pokud se chtějí dostat domů rozumně s prominutím jezdí často jako prasata. Takových zaměstnanců není málo 😄 A ženy vozící děti do školy? (Potkávám je denně, bydlím totiž v maloměstě poblíž školy.) Ano, když většinnou jedou 30 km/h pak mají nehodě celkem velkou šanci zabránit, boužel je často způsobená touto pomalou jízdou. Taky předpokládám, že do statistiky nejsou započítaný menší nehody při parkování...težko by mohly, když většinna řidičů odjede...
Teď mě špatně nechápejte, neříkám, že ženy neumí řídít nebo že by nepatřili na silnici, ale opravdu dělat početní statistiku žena vs muž je pro mě úplný nesmysl. A ano, počet najetých kilometrů s tím samozřejmě souvisí...Mějme ženu která najede třeba 1000km měsíčně a muže co najede třeba téměř 1000km denně a tam se už i mimojiné projevuje i únava. Stejně takovej dlouhej paskvil nebude nikdo číst 😄
Teď mě špatně nechápejte, neříkám, že ženy neumí řídít nebo že by nepatřili na silnici, ale opravdu dělat početní statistiku žena vs muž je pro mě úplný nesmysl. A ano, počet najetých kilometrů s tím samozřejmě souvisí...Mějme ženu která najede třeba 1000km měsíčně a muže co najede třeba téměř 1000km denně a tam se už i mimojiné projevuje i únava. Stejně takovej dlouhej paskvil nebude nikdo číst 😄
Ujeté kilometry, respektive čas strávený za volantem určují e😜ozici. Čím více jezdíš, tím více hlídek potkáš a tím více přestupků spácháš (za předpokladu, že nějaké hlídky existují a nejsi dokonalý řidič vždy dodržující předpisy). Kde a kdy jezdíš, je samozřejmě také důležité, protože to určí pravděpodobnost, s jakou potkáš hlídku. Také se od toho bude odvíjet, jak často se dostaneš do situací, ve kterých máš tendenci porušovat předpisy.
Jedinej smysl má počítat poměr ujetých km. A tam bych se nebál tvrdit, že to nebude 56:44 ale třeba i 85:15.
Ono těch kamioňaček, taxikářek, obchodních zástupkyň a závoznic moc není.
Ono těch kamioňaček, taxikářek, obchodních zástupkyň a závoznic moc není.
Chlapi mají lepší orientační smysl takže tolik nebloudí a najezdí toho míň.
U generací cca. 30 a míň je to jedno, ti bez navigace nenajdou ani kur..... v bordelu. >😁
Bodový systém je stejně paskvil. Trestá tvrdě teoretické ohrožení nebo dokonce jen administrativní prohřešky, ale přitom viníky skutečných nehod klidně nechá bez povšimnutí. Naprostou většinu nehod spojených se skutečným porušením zásad bezpečnosti cíleně nechává bez povšimnutí. Stačí jen, že jsou finančně "podlimitní" a že se při nich náhodou nikdo nezranil
Paskvil to je, ale ze zcela jiných důvodů. Třeba právě z toho, že trestá řidiče za způsobenou dopravní nehodu. Co to je za kravinu? Trestat má, ale za příčiny nehod, ale ne za nehodu samotnou. Nesmyslný je, protože bodový systém je děravý jak ementál, je nelogický.
Naopak za zavineni nehody bych daval jeste vetsi tresty napr. 3x zavinim nehodu a na tri roky prijdu o papiry
Trest za nehodu je právě ten paskvil. Nehoda je totiž jen důsledkem, ne příčinou. Trestat důsledky bez příčiny je naprosto bezmyšlenkovitým krokem.
Trest za nehodu v podobě bodů vůbec nic neřeší. Za nehodu s usmrcením nebo těžkou újmou na zdraví je naprosto dostatečný postih dle trestního zákoníku, navíc i případná náhrada škody a nemajetkové a majetkové újmy.
Navíc si představ že někde úmyslně (to stihnu...) nedáš přednost a vlítneš třeba do S-klády, kde se samozřejmě nikomu nic vážného nestane, naproti tomu na ledu nedobrzdíš a vlítneš do prorezlé schade kterou rozmydlíš na plech a těžce zraníš posádku... Tak co tedy vlastně trestáš?? A proč?
Trest za nehodu v podobě bodů vůbec nic neřeší. Za nehodu s usmrcením nebo těžkou újmou na zdraví je naprosto dostatečný postih dle trestního zákoníku, navíc i případná náhrada škody a nemajetkové a majetkové újmy.
Navíc si představ že někde úmyslně (to stihnu...) nedáš přednost a vlítneš třeba do S-klády, kde se samozřejmě nikomu nic vážného nestane, naproti tomu na ledu nedobrzdíš a vlítneš do prorezlé schade kterou rozmydlíš na plech a těžce zraníš posádku... Tak co tedy vlastně trestáš?? A proč?
To si chces hrat na Toma Cruise? Navic vsechny priciny urcite nepodchytis. Nechci mit na vsechno nejaky pravidla a narizeni. Bohuzel stat si plete svou roli s maminkou a vodenim za rucicku, pomalu uz aby na provadeni kazdodenni stolice byla pravidla a tech zakonu je uz tolik, ze kdyz se pak fakt neco stane, sou deravy jak cednik. Lidi nejsou hloupy, jen si odvykli premyslet a jednat za sebe.
Tvoje priklady sou usmevne (nemas riskovat, kdyz to neumis odhadnout a v druhem pripade si nejel tak, jak bys za danych podminek mel), ale dobre proto davam 3x a dost, kdyby nahodou mel nekdo opravdu smulu a zavinil nehodu "omylem", potreti si musi proste davat pozor. "Piloty F1" a sobce za volantem stejne zadnym vzdelavanim a kampanema neodradis od jejich chovani. A kdyz uz o ten ridicak na 3roky prijdou, tak jim to jen prospeje. Mnohem lepsi nez slozitej bodovej system, navic to vrati prostor tem se zdravym usudkem. Jak sem rikal, zadny zakony a potazmo napriklad dopravni znacka nedokaze predvidat vsechny okolnosti a podminky, od toho je lidskej mozek, kterej to ma spravne vyhodnotit!
Tvoje priklady sou usmevne (nemas riskovat, kdyz to neumis odhadnout a v druhem pripade si nejel tak, jak bys za danych podminek mel), ale dobre proto davam 3x a dost, kdyby nahodou mel nekdo opravdu smulu a zavinil nehodu "omylem", potreti si musi proste davat pozor. "Piloty F1" a sobce za volantem stejne zadnym vzdelavanim a kampanema neodradis od jejich chovani. A kdyz uz o ten ridicak na 3roky prijdou, tak jim to jen prospeje. Mnohem lepsi nez slozitej bodovej system, navic to vrati prostor tem se zdravym usudkem. Jak sem rikal, zadny zakony a potazmo napriklad dopravni znacka nedokaze predvidat vsechny okolnosti a podminky, od toho je lidskej mozek, kterej to ma spravne vyhodnotit!
Mozna je to paskvil, ale to cislo 40.000 pitomcu kteri museli opakovane jezdit jako prasata a nenechali toho ani kdyz uz jim zbyvalo poslednich par bodu mne osobne sdeluje, ze radeji takovy paskvil, nez se vratit jen k pokutam.
40 000 vybodovaných řidičů, ale z toho jich spousta jezdí dál bez papírů. Prostě na drzo. Pár jich sice "má smůlu" a chytí je znovu, ale bohužel drzost a absolutní nerespektování zákonů některých dnešních lidí je přes čáru.
Před pár dny jsem musel na dopravní psychotesty.. Byl jsem nervózní jak malej Jarda, ale pak to ze mě spadlo. Dopravní psychotesty byly
docela rychlý – za necelý dvě hoďky bylo hotovo. 😄 Paní psycholožka nám hned řekla
výsledky, takže jsem si oddechl, protože to všechno dobře dopadlo.
[odkaz]
Držím palce, kdo se
chystáte…
docela rychlý – za necelý dvě hoďky bylo hotovo. 😄 Paní psycholožka nám hned řekla
výsledky, takže jsem si oddechl, protože to všechno dobře dopadlo.
[odkaz]
Držím palce, kdo se
chystáte…
Takže opět klasická ČR, milion zákonů a úprav, vymahatelnost práva horší. Na slušné řidiče to platí, na ty vyčůranější už méně.