Novinky
exterier XC90 som chvalil uz pri jeho prvom predstaveni .... tento monumentalny dizajn akoby vytesany do kamena sa skratka podaril....
neviem ci ste si vsimli kolko hran a "zahybov" maju uz svetlomety dnesnych novych aut... ci uz ide o XC90... sportage.... leon... superb.... je az neuveritelne kolko tych roznych hran a uhlov maju dnesne svetlomety v novych autach.... a samozrejme zmensuju sa.... uz to nie su svetla cel pol predku auta ... a zvlast tento krok musim pochvalit ... lebo neraz plati ze cim mensie svetla tym auto lepsie vyzera..... a nova XC90 ma moc sibalske kukadla... oproti starej XC90 je to rozdiel milenia :yes:
neviem ci ste si vsimli kolko hran a "zahybov" maju uz svetlomety dnesnych novych aut... ci uz ide o XC90... sportage.... leon... superb.... je az neuveritelne kolko tych roznych hran a uhlov maju dnesne svetlomety v novych autach.... a samozrejme zmensuju sa.... uz to nie su svetla cel pol predku auta ... a zvlast tento krok musim pochvalit ... lebo neraz plati ze cim mensie svetla tym auto lepsie vyzera..... a nova XC90 ma moc sibalske kukadla... oproti starej XC90 je to rozdiel milenia :yes:
Design zajímavej, zbytek už pokulhává, hybridem to nevytrhnu. A přitom cena jako má premie.
Píšeš blbosti. U tebe mě tento zkratovitý přístup docela zaráží. Cena jako prémie - tohle si strč xoniku za klobouk úplně.
To auto je opravdu drahý, svojí cenou je nad GLE 500e a blíží se Cayennu. Nemám se současnou generací XC90 zkušenost, ale jak jezdí Cayenne je opravdu zajímavý. Volvo má věci, který se mi fakt líbí (design, rozhodně interiér, systém pohonu, detaily).
Na druhou stranu by tam za tyhle peníze mohla být větší nádrž, šestiválcovej motor pro lepší zvuk, možnost samosvornýho difu atd. Netuším, jestli to má stavitelný stabilizátory či vektorování momentu aktivníma diferenciálama a nejenom brždění kol ESP. Pak mám taky obavu z asistenčních sytémů, kde Volvo umí být pěkně otravný třeba nouzovým bržděním. Vzduchový podvozek podle testů není moc pohodlný ve srovnání s konkurencí, ale s tím nemám zkušenost tak nevím. Hmotnost bržděnýho vleku je prý 2400Kg, což je v pohodě.
Já bych za tyhle peníze vzal asi GLE, protože považuju MB za lepší značku. Byť se mi XC90 fakt líbí a verze T8 mě láká.
Na druhou stranu by tam za tyhle peníze mohla být větší nádrž, šestiválcovej motor pro lepší zvuk, možnost samosvornýho difu atd. Netuším, jestli to má stavitelný stabilizátory či vektorování momentu aktivníma diferenciálama a nejenom brždění kol ESP. Pak mám taky obavu z asistenčních sytémů, kde Volvo umí být pěkně otravný třeba nouzovým bržděním. Vzduchový podvozek podle testů není moc pohodlný ve srovnání s konkurencí, ale s tím nemám zkušenost tak nevím. Hmotnost bržděnýho vleku je prý 2400Kg, což je v pohodě.
Já bych za tyhle peníze vzal asi GLE, protože považuju MB za lepší značku. Byť se mi XC90 fakt líbí a verze T8 mě láká.
Cena je šílená, loni jsem jezdil nějakou to úvodní edicí, a cena 2,5 míče... Panebože, za to mám kteroukoliv premii se vším všudy, tedy především technikou (to je absolutně největší rozdíl), ale i materiálama a zpracováním jinde.
Akorát teda nerozumím tomu co podle tebe Volvo dobrý na pohonu... Pak šestiválec tomu nechybí kvůli zvuku (to dneska doženou i repro), ale proto aby se to alespoň trochu svižnějc hýbalo, ten nedostatek síly u čtyřválců je markatní. Vzducháč skutečně žádnej zázrak, na druhou stranu mají víc jak 15 let zpoždění, takže na první pokus to zase zlý není.
Celkově je XC90 zajimavý auto, libí se mi, ale bohužel zcela zabitý cenou na úrovni premie.
Akorát teda nerozumím tomu co podle tebe Volvo dobrý na pohonu... Pak šestiválec tomu nechybí kvůli zvuku (to dneska doženou i repro), ale proto aby se to alespoň trochu svižnějc hýbalo, ten nedostatek síly u čtyřválců je markatní. Vzducháč skutečně žádnej zázrak, na druhou stranu mají víc jak 15 let zpoždění, takže na první pokus to zase zlý není.
Celkově je XC90 zajimavý auto, libí se mi, ale bohužel zcela zabitý cenou na úrovni premie.
Z technickýho hlediska mě zajímá jak sladili chod obou náprav, když má každá jiný pohon. Jak to přechází z rekuperace do brždění, jak se to chová v naprostým extrému (led a plnej plyn pouze v EV modu) atd. Prostě naprogramování a technická stránka pohonu.
Takže těch 640 Nm uvedených v článku je hausnumero.
Mimochodem docela obsáhlej test je zde😒br />https😐/www.youtube.com/watch?…… />
To auto se mi na rozdíl od Q7 líbí a možná bych snesl i tu cenu, ale 50l nádrž už fakt ne..
predpokladam ze nikdo z vas mudrlantu nema ani SUV ani plug-in hybrid co?
Jinak MB GLE 500e má 80l stejně jako Cayenne SE hybrid. Audi Q7 má 75L. Takže abych to shrnul, všechny konkurenti ujedou víc. A outech jako je Touareg V6 tdi se 100l nádrží ani nemluvím.
Jinak abych taky odpověděl, aktuálně mám MB SL600 V12, VW Passat B7 a Citroen C4 VTS. A nad PHEV SUV vážně přemýšlím. Líbí se mi koncepce toho Volva víc než u konkurence, ale už míň se mi líbí cena. Aby stálo Volvo stejně jako Cayenne je dost odvážné..
Cayenne má volitelně 100 litrů (někde v základu) a Q7 85 (bohužel, v minulé generaci to bylo 100), ale nevím, jestli plug-in hybrid není výjimkou.
PS ano nikdo to auto nenutí, ale ani není důvod si v diskuzi na autowebu neprobrat parametry, které bijí do očí.
No právě pokud to chceš využít i mimo město s naloženým autem na rodinné výlety, na chatu a nebo cestování po Evropě, tak už ta 50l nádrž je omezující a vsadím kalhoty, že 2litrovej benzín bude u takhle těžkého (dle specifikací to jsou u této verze dokonce 3t) a velkého auta nepěkně papkat a dojezd bude pod 500km a znám více lidí, kteří se začínají potit už při ručičce na 1/4 nádrže natož, když se rozsvítí hladové oko..takže to je dalších -100km pro pohodu řidiče/posádky. To že je v ČR nejhustší síť čerpaček ti dává možná dojem, že nádrž a dojezd jsou zanedbatelné veličiny, ale jak je vidět většinu zajímá na autě i toto.
treba me by 50 litrova nadrz byla uplne ukradena, ted mam 65, mel jsem v minulich autech aj 45 a vubec me to nijak "netankovalo" jakou to ma nadrz a jestli s tim ujedu 300 nebo 1000km
Samozřejmě ať si každý koupí co chce, ale chápu že 50l nádrž u takovýhleho auta je spoustě potenciálních kupců malá a tak jsem s kesumbem souhlasil, nechápu proč se nás neustále snažíš přesvědčit o opaku, že nám "musí stačit"
1. Proč by v 5m suv neměl jezdit jen jeden člověk? No a co? Jsi singl, máš kasu, líbí, jdeš a koupíš. V tom se motáš....
2. Hledáš proč ne - tak to přece nefunguje. Tobě to přijde levé, tak si koupíš co chceš... čím jezdíš ted? jaký motor? snad tam nemáš více než 100 koní, protože stejně je všude limit....
PS to platí ke všem tvým "přínosným" komentářům v této diskuzi
PS kdyz te to tak zajima mam Rav4 2015
problem drtive vetsiny ridicu pak asi bude spise to, ze misto hybridniho modu kde se da relativne "setrit" proste nastavej mod power kterej z auta zdime maximum a spotreba jim proste poleti k 10 litrum i pri bezne jizde, hybrid je proste o stylu jizdy a dne i o vhodne zvolenem jizdnim rezimu
Hybrid samozřejmě potřebuje svoje, a to mu nabízí právě jen to město, resp. trasa kde je hodně rozjezdů, zrychlení a brždění kvůli rekuperaci. Tam je smysl toho elektromotoru, kdy vykrývá hluchá místa spalovacího motoru. Naopak na tý dálnici je to kontraproduktivní, při ustálené jízdě efektivita elektromotorů minimální, ale jízdní vlastnosti to zhoršuje.
Myslím že reálně by tu trasu člověl dal za 8 (16) litrů když pojede hodně slušně 😉 Ale to chce fakt otestovat, to už je moc konkrétní příklad.
baterka je co vim nekde pod zadnima sedadlama a ma 70kilo? ciste na elektrinu dam cca 2km, T8 ma baterku tusim 125kg tusim ve stredovem tunelu a da se na ni ujet cca 40km, v obou pripadech je teziste baterky na urovni osy kol, takze teziste auta opravdu nezhorsije, jinak na batery packu je vzdy nejtezsi ne samotna baterye, ale kryt ktery ji chrani pred poskozenim, proto tak malej rozdil ve vaze a tak velky rozdil v kapacite, jako pokud by byla moznost ted nejak rozumne koupit treba 5x kapacitne vetsi baterii pro 450h tak bych do toho asi sel, ale holt Toyota/Lexus tohle nechtej a dokud nebude na silnicich vic EV a plug-inu a jim nezacnou klesat prodeje "jen" hybridu tak se odnich nedockam ani levneho plug-inu
A ano, baterky jsou přímo pod zadní sedačkou, což znamená cca 50cm nad zemí, což prostě stabilitě nijak extra nepřidává.
O politice T/L se asi nemá smysl přít, tam to prostě tak je... Buďme rádi že dělaj roční garance životnosti...
to ze ta 3 litrova nafta je v Q7 chcipak vlastne ani neni dulezite, hlavni je ze da 1000km na nadrz, hele normalne ti doporucuju si takovych Q7 poridit rovnou 10, nebudes muset k pumpe treba i nekolik tydnu ci mesicu a najezdis vpohode bez tankovani 10 tisic km :-!