Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volvo XC90 T8 Twin Engine: Megafotogalerie švédského plug-inu

Michal Fokt
Diskuze (62)
Určitě nejen příznivcům švédské značky udělá radost velká fotogalerie plug-in hybridního SUV Volvo XC90 T8 Twin Engine. Nechybí ani R-Design...

V České republice už je plug-in hybridní verze T8 modelu XC90 běžnou součástí nabídky, Velká Británie se však kvůli nutnosti úprav pro pravostranné řízení musela na své T8 chvíli počkat a do prodeje jde vůz až v těchto dnech. Ale i to je k něčemu dobré, Volvo si nenechalo ujít příležitost vypustit do světa parádní fotogalerii "ikscéčka", a to jak ve standardním provedení, tak ve sportovnějším R-Design. Pokud patříte k příznivcům modelu, určitě si ji nenechte ujít.

Sluší se také připomenout, že XC90 T8 twin Engine je poháněno kombinací dvoulitrového benzinového čtyřválce (235 kW a 400 N.m) a elektromotoru (64 kW a 240 N.m). Výsledkem je kombinovaný výkon 299 kW a točivý moment 640 N.m a s těmito parametry a za asistence osmistupňového automatu umí zrychlit z 0-100 km/h za 5,6 sekundy a ujede na elektřinu až 43 kilometrů.

Navíc byste se s ním měli, při využití plně nabitých akumulátorů a zužitkováním jejich energie při jízdním režimu EV, dostat na kombinovanou spotřebu 2,1 l na 100 km. elektromotor je pak umístěn u zadní nápravy. Součástí ústrojí je ještě elektromotor u klikové hřídele, který funguje jako startér spalovacího motoru a silný generátor elektřiny. Ten v případě potřeby poskytuje dodatečných 150 N.m síly. České ceny XC90 ve verzi T8 Twin Engine začínají na částce 2.089.000 korun.

Michal Fokt
Diskuze (62)
11. 2. 2016 18:01
Re: Design zajímavej, ale zbytek...
To bych se taky docela podíval, ale čekám obdobně řešení jako mají jiné automobilky.
11. 2. 2016 17:58
Re: Kombinované údaje
No jak říkám, my máme nějakých 50litrů na 400km, takže... Ale to se nedá porovnat takhle matematicky, každá ta cesta je jiná.

A ano, baterky jsou přímo pod zadní sedačkou, což znamená cca 50cm nad zemí, což prostě stabilitě nijak extra nepřidává.
O politice T/L se asi nemá smysl přít, tam to prostě tak je... Buďme rádi že dělaj roční garance životnosti...
11. 2. 2016 08:48
Re: Kombinované údaje
ja tu trasu davam za 14 (nejmin se me podarilo asi 12.5), tedy prumer 7/100, ma to cca 2.2 tuny + cca 150kg na dva lidi + par drobnosti

baterka je co vim nekde pod zadnima sedadlama a ma 70kilo? ciste na elektrinu dam cca 2km, T8 ma baterku tusim 125kg tusim ve stredovem tunelu a da se na ni ujet cca 40km, v obou pripadech je teziste baterky na urovni osy kol, takze teziste auta opravdu nezhorsije, jinak na batery packu je vzdy nejtezsi ne samotna baterye, ale kryt ktery ji chrani pred poskozenim, proto tak malej rozdil ve vaze a tak velky rozdil v kapacite, jako pokud by byla moznost ted nejak rozumne koupit treba 5x kapacitne vetsi baterii pro 450h tak bych do toho asi sel, ale holt Toyota/Lexus tohle nechtej a dokud nebude na silnicich vic EV a plug-inu a jim nezacnou klesat prodeje "jen" hybridu tak se odnich nedockam ani levneho plug-inu
10. 2. 2016 21:58
Re: Design zajímavej, ale zbytek...
Z technickýho hlediska mě zajímá jak sladili chod obou náprav, když má každá jiný pohon. Jak to přechází z rekuperace do brždění, jak se to chová v naprostým extrému (led a plnej plyn pouze v EV modu) atd. Prostě naprogramování a technická stránka pohonu.
10. 2. 2016 21:16
Re: Kombinované údaje
Právě proto že máme oba zkušenosti s hybridama tak víme že přes noc nikdo nevymyslí zázrak co bude jezdit najednou za půlku než ostatní. Takže místo psaní příspěvků o ničem bys měl jít shánět kdo ti to taky půjčí a můžeš nám sem potom hodit reálnou zkušenost ;-) :yes: