Nekde jsem cetl, nebo slysel, ze baterie do BMW i3 stoji cca 250 tisic, podobne do Leafu. BMW i3 ma baterii 22kWh (pouzitelnych 18,8), Nissan Leaf ma 24kWh pouzitelnych... Nahrubo to dela cca 100 tisic CZK za 10 kWh baterie. Takze pokud ma Leaf v nove verzi 30 kWh za cca 300 tisic, tak baterie v Boltu s udajnymi 60 kWh by mela byt za cca 600 tisic - to uz mas tri kila rozdil. Dalsi kilo si pripocti jako cenu za fakt, ze Bolt je novinka, kdezto Leaf je uz ponekud moralne zastaraly (je na trhu od roku 2011), a navic nejblizsi dalsi elektromobil s dojezdem 300+ km je neco od Tesly s cenovkou 2M+ tedy dvojnasobnou.
Konečne pekný Opel, teda aspoň zvonka, počkáme na interiér.
Ale asi by som ho nenazval klasickým hatchbackom, je to skôr malé MPV, najviac mi pripomína Nissan Note (nie dizajnom, ale stavbou).
Jo - baterku. Bude muset byt minimalne dvojnasobna proti jmenovanym konkurentum. A taky fakt, ze vedle o dalsich 66% drazsi Tesly to bude jedine auto s (kdo vi jestli) realnym dojezdem pres 300km.
z ceho a jak vychazis s tema procentama?
eGolf dnes zacina na 931 tisicich, coz je silena cena na relativne prumerne vybaveny Golf s dojezdem cca 200km, takze aby vychazelo tech 66% ktere uvadis, musel by eGolf stat 500tisic aby Ampera-e mohla stat cca 830 tisic
jen se spalovakem by si Ampera stezi obhajila cenu pul milionu, spise tak 300-400 tisic, takze 1.1 mega za takove auto bylo proste moc, sazela jen na to ze podobne auto nikdo nenabizel, dnes za tech 1.1 mega je nekolik plug-in hybridu ktere se daji povazovat za vyssi tridu nez jakou byla Ampera coby kompaktni liftback
ono jiz dnes se daji zanovni Ampery sehnat za 600-700 tisic, a jsou to spise lezaky, proste cena je desna u toho auta
Sám bych si ji za tu cenu určitě nekoupil ;-) Zpracování nebylo špatné.
Je to hodně subjektivní pocit. Mě se líbila a jízdě to bylo fajn auto.
Osobně si nevzpomínám jestli jsem za ty roky vezl někdy 5 lidí (včetně mě).
Jiank i kdyby byla Ampera obyčejné auto se spalovákem, tak se mi líbí. ;-)
Ampera se v EU moc dobre bneprodavala, a neni se cemu divit, 4 mista a ne zrovna valne zpracovani interieru ktere je proste "americke", takze auto vhodne jen pro odvazne a bohate "ekology", 1.1 mega si to neobhaji ani z rychliku co jede na elektrinu, novej Volt je sice hezci a odbourava 4 mistnou verzi, ale i tak to 5 misto tam je spise aby se nereklo, sedet bych tam uprostred na tom hrbu nechtel, jinak me se Ampera desne libila, ale jen do chvile nez jsem se s ni projel, jako za premiovou cenu jsem si v ni pripadal hur nez v Oktavce 2 generace (byl jsem zvyklej na rekneme premiovej interier Audi A6, a za 1.1 mega je ta A6 acela vpohode)
Evropa se elektromobilizuje rychleji nez USA a proto asi padlo rozhodnuti Amperu "druhe" generace udelat z Boltu a tedy ciste EV, hlavni trhy pro tyhle auta dnes kraluji co se prodeju tyce prave v EV, vpodstate v Eu se za lonskej rok prodalo stejne mnozstvi Ev jako plug-in hybridu (kazdeho cca 100 tisic kusu) a Ampera-e ma zrejme vetsi sance na prodeje nez v EU "neuspesna" Ampera/Volt prvni generace
Předchozí provedení Ampery s eprodávalo za 1.1 milionu a to se mi osobně zdá jako vyspělejší řešení s kombinací elektro/benzín, kde benzín dobijí než pouze elektromobil.
S Amperou jsem jezdil a jak nemám rád ekoauta, tak ampera mi přirostla po prvních jízdách k srdci.
je to zajimavej tah na branku, a s rostouci siti nabijeni v EU (bohuzel CR je zaostala a rychlonabijeci stojany tu postavi ve vetsi mire Slovaci nez cesky CEZ) by Ampera-e mohla bejt zajimava i pro firemni klientelu co se tyce nakladu na provoz, soucasna "levna" Ev to budou mit od pristiho roku hodne tezke, auta jako eGolf a Leaf proste budou muset snizit cenu a nebo pritlacit na kapacite baterii, o nakupnich Ev taskach nemluve
muj odhad ceny Ampery-e je zaklad okolo 35-38 tisic eur, tedy v CR rekneme okolo 1 milionu korun