Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Opel Ampera se v druhé generaci stává tradičním elektromobilem

David Bureš
Diskuze (15)
Podle očekávání se nový Opel Ampera stal elektromobilem na základech Chveroletu Bolt. Lákat chce na dlouhý dojezd.

Opel Ampera je ve stávajícím provedení 4,5 metru dlouhým liftbackem, který vedle elektromotoru používá i spalovací agregát jako prodlužovač dojezdu. V nastupující generaci se ale koncepce zcela změní. Novinka oficiálně pojmenovaná Ampera-e se stává pětidveřovým hatchbackem, který už bude užívat výhradně elektrický motor.

Ampera-e se začne prodávat v průběhu příštího roku, jeho příchod však již byl oznámen na mezinárodním shromáždění CAR-Symposium v německé Bochumi. Podobně jako předchůdce je i nová Ampera-e sourozencem modelu od Chevroletu. V tomto případě se však nejedná o Chevrolet Volt, ale Chevrolet Bolt, který se má začít prodávat na konci roku. Ampera-e se od Boltu liší vlastně jen v detailech.

Automobilka chce zaujmout hlavně dlouhým dojezdem a nízkou pořizovací cenou. „Nový Opel Ampera-e otevře cestu k elektrické mobilitě tím, že zboří bariéru v podobě vysoké ceny a krátkého dojezdu,“ láká na novinku šéf Opelu Karl-Thomas Neumann.

Přesná čísla zatím oznámena nebyla, Opel ale slibuje, že Ampera-e dojede dále než ostatní elektromobily na trhu. Chevrolet v případě Boltu tvrdí, že jeho dojezd činí více než 322 kilometrů.

Baterie novinky jsou umístěny pod podlahou kabiny. Akumulátor má být kompaktní, aby neměl vliv na vnitřní prostor. Díky tomu má Ampera-e poskytovat pohodlnou jízdu pěti cestujícím i jejich zavazadlům na úrovni běžných kompaktních aut. Právě do segmentu nižší střední třídy se s délkou 4,2 metru zařadí.

Aktuální Opel Ampera se začal prodávat v roce 2011. Automobil byl poháněn elektromotorem o výkonu 111 kW a točivém momentu 370 N.m. Jakmile se baterie vozu vybily, sepnula se zážehová čtrnáctistovka s 63 kW a 130 N.m. Ta primárně sloužila jako generátor elektrické energie, její síla však mohla být posílána i přímo na kola.

David Bureš
Diskuze (15)
12. 2. 2016 07:44
Re: tah na branku
Proc ne?

Nekde jsem cetl, nebo slysel, ze baterie do BMW i3 stoji cca 250 tisic, podobne do Leafu. BMW i3 ma baterii 22kWh (pouzitelnych 18,8), Nissan Leaf ma 24kWh pouzitelnych... Nahrubo to dela cca 100 tisic CZK za 10 kWh baterie. Takze pokud ma Leaf v nove verzi 30 kWh za cca 300 tisic, tak baterie v Boltu s udajnymi 60 kWh by mela byt za cca 600 tisic - to uz mas tri kila rozdil. Dalsi kilo si pripocti jako cenu za fakt, ze Bolt je novinka, kdezto Leaf je uz ponekud moralne zastaraly (je na trhu od roku 2011), a navic nejblizsi dalsi elektromobil s dojezdem 300+ km je neco od Tesly s cenovkou 2M+ tedy dvojnasobnou.
Avatar - Emel
11. 2. 2016 20:54
Re: tah na branku
To nemůže dělat 400k.
Pekný Opel
Konečne pekný Opel, teda aspoň zvonka, počkáme na interiér.
Ale asi by som ho nenazval klasickým hatchbackom, je to skôr malé MPV, najviac mi pripomína Nissan Note (nie dizajnom, ale stavbou).
11. 2. 2016 19:50
Re: tah na branku
Jo - baterku. Bude muset byt minimalne dvojnasobna proti jmenovanym konkurentum. A taky fakt, ze vedle o dalsich 66% drazsi Tesly to bude jedine auto s (kdo vi jestli) realnym dojezdem pres 300km.
Avatar - Emel
11. 2. 2016 16:19
Re: tah na branku
Přečti si příspěvek, na který reaguju.