Otázka je, zda je nutné se ve všem vyrovnat D3. Podle mě by stačilo akcentovat tradiční hodnoty značky, a ne si hrát na další Audi či BMW. Prostě říct, ano, nemáme top motor, ale máme dostačující motorizaci a k tomu robustní, nadmíru bezpečnou konstrukci a spolehlivou techniku, která vás nenechá ve štychu ani ve lednu ve čtyři ráno za polárním kruhem. Nepochybuju, že takto pojaté by si to zákazníky našlo.
Však je to také s prominutím pěkná blbost, zákazníci se sotva dají takhle škatulkovat. Jediné o čem lze s určitým zjednodušením mluvit jsou hodnoty značky, tedy to, co značka akcentuje oproti konkurenci - u Volva to podle mě vždy byla "klidná síla", tj. robustnost, odolnost, spolehlivost a bezpečí. Nakolik současné nové generace těchto vozů skutečně těmto hodnotám dostávají, ukáže až čas. Je ale jisté, že D3 jejich vlastními zbraněmi porazit nedokážou a snažit se o něco takového by bylo jasnou chybou. Osud Saabu a Alfy Romeo budiž v tomto směru mementem!
Jen to nesmíš přehánět, protože daní za to je vztlak (a indukovaný odpor) a pak musíš nad okno strčit spojler, nejlépe se zaslepenými boky, aby z toho byla po aerodynamické stránce zase víc krabice.
V zásade, trh sám dá odpoveď na to či nejaký motor treba alebo netreba. Zatiaľ to vychádza tak, že cieľová skupina nerieši počet valcov, ale výkon, kultúru chodu a spotrebu. Nech ma niekto opraví, ale aj tá legendárna R5 tiež bola skôr z núdze cnosť.
Pod kazdym clankom o MB sa od teba clovek docita zvasty o barokovom bananovom dizajne, pod kazdym clankom o Volve zvasty o kupelnovom studiu a slabych motoroch... jeden by si pomyslel ze v garazi minimalne Alpina B7 biturbo ako daily a 488GTB ako vikendovka ... potom vsak clovek zbada pod kazdym clankom o premii ako vlastne uz premia nema zmysel a mainstream ponuka to iste za menej penazi, a potom mu docvakne ... v garazi hnila felda a dreamcar kia sportage
aerodynamice moc nerozumím, ale nechápu jedno - jak to, že mám na Focusu zadělané zadní okno silničním sajrajtem prakticky okamžitě a na V70 po mnohem delší době?
Svislá zadní stěna je fajn, dokud nemusíš řešit každou desetinku litru spotřeby kvůli euronormám. V té chvíli rád sáhneš po šikmých tvarech, které zlepšují proudění vzduchu.
No však říkám, že pětiválců je věčná škoda. Jinak ale - Ten pokrok... pokrok v designu, ke kterému směřují buď evoluce nebo revoluce. Tady se Volvu podařilo vytvořit další desingový skvost a to po všech stránkách. Ano, bereš následníka stěhováku v70, nicméně právě tahle krabicoznost ho činila už obstarožní almarou a to se mi osobně hodně líbí. Nicméně tohle rozhodně přece není krok špatným směrem. ;-)
Nevím, proč si myslíš, že pětiválec je horší než obyčejný čtyřválec, nebo že je špatné se držet tradičního (a navíc velmi praktického) klasického prvku designu dané značky? :-! Já si prostě nemyslím, že by opuštění mnou jmenovaných věcí bylo v případě Volva pokrok, takže tvá zmínka o "lezení po stromech" je úplně mimo! :-)
Auto je to jistě pěkné, ale vůbec to nevypadá jako pravé Volvo. Vadí mi hlavně výrazně skloněné zadné okno a pak taky jen čtyřválce pod kapotou. Vždycky se mi hrozně líbil zvuk volváckých naftových pětiválců a teď už nebudou... Taky benzinové pětiválce dělaly Volvo Volvem... Ach jo... :-(:-(:-(:no::no::no:
Přesně tak, auto je to moc pěkné, ale jako Volvo to (s výjimkou těch zadncíh svítilen) vůbec nevypadá. U kombíkových Volv byla vždy typická ta dlouhá, a přitom useknutá záď s téměř svislým zadním oknem... :-(:-(:-(
Příď tohoto auta má na auto s motorem vpředu napříč velmi zvláštní proporce - vzdálenost mezi výřezem předního blatníku a okrajem předních dveří je tak dlouhá, že to vypadá, jako by to byla zadokolka! :-!
Re: VOLVO BEZ KOLMÉHO KUFRU JE JAKO ŽENSKÁ BEZ KOZ
podobnu ovalnu a bodikovu masku s chromovanym vystupujucim lemom ma sorento ;-) ... sranda.... nuz ked volvo sa neodvazilo .... tak kia ano ... minimalne tu masku mu uz davno vyfukla ....
volvo uz hra moc na efekt... a nie na to co ho roky zdobilo.... trosku ma to mrzi.... nikto od volva totiz necaka krasu astonu ani wellnes babovky v interieri.... majitel volva ocakava nieco ine... tak snad je to len docasna moda a volvo sa opat vrati k svojim paradnym vozom z minulosti.... 850tka kombik je dodnes neprekonana .. dokonaly svedsky "tank"
může bejt pěkná, ale není to ono, Volvo má mít kolmý kufr, to je potom Volvo, jinak nevím, proč němeli odvahu jít do něčeho podobnějšího tomuto: [odkaz]
mne to svojim stylom nablyskanej "jachty" pripomina uz akysi life stajlovy shootingbrake ... ale ako pisem... exterier sa podla mna ozaj podaril a paci sa mi...... co ma viac trapi je interier..... uz to nie je v kabine seversky jednoduche ucelne prakticke... zacina to byt naopak ... prekomplikovane neprakticke a viac na wow efekt robene ako na ucelnost... ten megadispej je priserny .... otras.. nevkusne je to az ma to boli :-( .... a u volva to plati dvojnasobne :'-( ... pritom exterier zmakli fakt neskutocne dobre....
uz XC90 ukazala ze to motormi a podvozkovo moc nevie ( Q7 si ho podvozkom dala ako jednohubku ) ... tiez mam pocit ze volvo malo ostat volvom a netlacit sa kdesi kde uz to nie je jeho parketa ... tato hra na masazne wellness centrum na kolesach mi u volva tiez nevonia... volvo je predsa o inom..... mali tuto hru prenechat inym .... a v kabine je to uz volvo akurat len volantom.. inak nula bodov... kludne to moze byt aj buick ... volvo uz podlahlo trendu lacnej nepraktickej moderny co uz .. nic dobre netrva vecne
Designove je to celkem povedene, malinko to pripomina to Audi, libit se to bude, nicmene to proste neni nastupce V70. Vsechny generace V70 a jejich predchudci byly hlavne prakticke rodinne stehovaky, kam jste nalozili rodinu, psa velikosti mensiho mamuta, pulku baraku a v bezpeci je odvezli kamkoliv bylo potreba. Tady kdyz se clovek podiva, kde konci sedacky a na zkoseni zadniho okna, tak realny vyuzitelny prostor v kufru bude proti V70 tak polovicni. Tohle vypada jako vetsi V60, tedy auto ktere jako kombik bylo s prominutim uplne na ho*no. V porovnani s nic moc technikou a ocekavano cenou se obavam, ze moc duvodu proc koupit tohle a ne to zminovane Audi nebo treba Mercedes CLS SB, kdyz uz jsme u tech nepraktickych radobykombiku asi moc nebude.
Nechapu proc se Volvo stale cpe nekam kde to neumi. Volvo se nikdy nekupovalo kvuli sportovnu a sexy vzhledu, protoze na to jsou jine znacky. Nemaji jizdni vlastnosti, nemaji motory, nemaji status. Volvo koupi muz, ktery uz vzdal zivot a potrebuje bezpecne a v pohodli vozit rodinu. To byla poslednich dvacet let cilovka Volva.
Exteriér za 1. Aj keď zozadu by sa kľudne mohlo nalepiť logo Škoda, VW a myslím že dost ľudí by ostalo v neistote. Nie je to klasické volvo, ale ako celok veľmi pekne. Ale interiér - pane bože prečo :-( Za 5. Každopádne, riaditeľ cirkusu si tam nájde určite svoju farbu podsvietenia...
interier suhlasim.... ani aj sa s nim nestotoznujem ;-\ ... uz to v interieri nie je volvo ake si zelam vidiet... tento masazny wellness tiez nemusim... k volvu mi to skratka vobec nepasuje
Hele, je to zvenku moc pěkné auto. Je to zvenku i celkem pěkné Volvo. Ale je to zároveň hnusnej kombík vyšší střední třídy od Volva. Tak nějak jsem doufal, že tradice bude pokračovat, že si Volvo půjde alespoň v tomhle pro něj definujícím modelu svou cestou. Nestalo se, takže zklamání.
O té zbytečné křišťálové koupelně uvnitř jsem se už zmiňoval, to jde mimo můj vkus, pro mne uživatelsky nepřijatelné.
Vzhledem k celkovym tvarum a proporcim by mu trochu vic krabicoidnosti sluselo. Ne uplne jako mela stara volva, stacilo by neco ve stylu minuleho accordu, nebo passatu.
Popravdě, co teď vzpomínám, tak jsem jel ve Volvu snad jen jedinkrát a to byla naftová S40 roku výroby kolem 2008. Hlučný motor, na každém kanále zavrzalo všechno co mohlo, z venku i zevnitř... moc mě to tedy nepřesvědčilo. 8-s
V tehle cenove relaci budou resit motor a dokonce nekteri i spotrebu. On je prave problem, ze ten valec nebo dva valce navrh to proste nenahradi - coz bylo prokazano v mnoha testech XC90.
ved mne sa exterier V90tky paci..... nemam namietky snad voci nicomu..... krasne auto .... trapi ma skor interier ktory uz nie je moc volvacky.... a chyba mi nejaky aspon jeden jediny 6valec .... ;-\
No musím říct, že můj první dojem je klobouk dolů před designéry Volva. Na jedné straně to navazuje na klasické prvky designu této značky, na druhou stranu to působí svěže a moderně. A na rozdíl od mastodontní XC90 by tady nemusela vadit absence víceválcových motorů, rozumný přeplňovaný 4 válec bude plně dostačující motorizace. Akorát to s cenou v rozumné výbavě určitě bude přes 1,5 milionu a tam už ten boj s D3 bude na ostří nože a nejsem si jist, že Volvo má neprůstřelné argumenty.
suhlasim.... dizajn exterieru je krasny .. ale ten interier by pasoval viac renaultu ci nejakemu americkemu buicku povedzme... severskemu volvu toto "kupelnove studio" co vidim v kabine proste nepasuje .. toto uz pre mna nie je snad ani volvo :-( ... ach jaj... pritom exterier je ano.... dokonaly krasny uzasny fenomenalny.... no jo ;-\
takisto motory... ozaj si takyto kriznik ciest nezasluzi aspon jeden jediny dostojny 6valec? nejaky aspon 2,8L bez turba ... povedzme okolo 170-180kw? ... nikto netuzi po V12 vo volve ale aspon jeden jediny sestvalec si to auto doslova pyta .... bolo by to rozhodne zaujimavejsie zvezenie sa ako tie vytunene 4valceky s 4,9L spotrebou na papieri...
jj je to posun k audi a vidím tam i ten saab...obojí je pozitivní, tohle kombi působí lehkonoze a přitom stále jako volvo :yes: o motorech teď nebudu psát...
já bych uvítal, kdyby tento velký kombík navazoval na historii třech generací V70, řady 9, 7, 240, Amazonů, Duettů ...
... zatím bylo vždy Volvo naprosto odlišitelné od zbytku automobilového světa. Mělo to svébytný design, který jsi poznal ať byla noc, šero, nebo sis nechal dioptrické brýle doma.
Sundej z tohoto vzadu znaky, nalep tam Audi, nebo Škoda Superb a lidi ti to zbaští. Ten rukopis je tam stejný. Neříkám, že je to ošklivé, jen říkám, že toto není design velkých Volvo. Z tohodle smrdí bachratý germán na sto honů.
Jinak proti tomuto "střihu" nejsem vysazený, ale od toho mělo Volvo vždy jiné řady, P1800, 480, V40 I.gen, C30, V40 II.generace, V60 ... takové experimenty pro mladé, nevybouřené ... nicméně stále se to odlišovalo od zbytku světa.
To máš asi lepší paměť než já. Nepamatuju kdy naposledy měl velký kombík od Volva takto sportovně střiženou záď. Za posledních minimálně 25let byla vždy záď useknutá a víko kufru rovné.
Za tuto Audifilní kreaci dávám :no: Tohle není Volvo.
Asi si až tak moc o nic nepřišel. Naposled jsem jezdil s XC 60 3.2 a nějak mě to nezaujalo. Poslední Volvo, pro mě zajímavé, bylo 850 T5 mého šéfa před cca 20 lety. Byl jsem jeho oblíbenec, a tak jsem mu mohl auto vozit do servisu :-) ...
jsem ještě nikdy nejel ve Volvu.Vlastně nemám žádného známého,který by nějaké Volvo vlastnil.Ani netuším,proč tomu tak je,samé bavoráky,škodovky,VW,japonci a volva nikde,je to docela záhada. :-O
Většina lidí stejně neřeší, jaký motor je pod kapotou, pokud má výkon, je tichý, nemá nadměrnou spotřebu a je spolehlivý. Ať si tam klidně dají třeba jednoválec, hlavně když to bude mít výše uvedené vlastnosti.
ma to take jaguarovske aristokraticke stihle proporcie ;-) .. aj tie disky... a kola... zboku ked sa na to pozeram.. tak taky jag by sa mi pacil.....
dizajn je ozaj moc pekny ... ale ten som chvalil uz aj pri XC90 ..... tento monumentalny dizajn volvu moc sekne... je to take svedsky funkcne jednoduche severske..... ocenujem.... dizajn nie je problem ... jak XC90 tak S90 aj V90 su krasne vozy.... ovsem sok nastane az pri pohlade dovnutra a pod kapotu ;-\ ... ale je to len moj problem co uz ... mohol to byt kral segmentu... ale s tym megatabletom a wellness inetierom a kosackami pod kapotou to ozaj nejde .... ;-\ ... pritom ano.... je to nadherne auto :yes:
Především z boku je to tedy ultimátní loď :yes: (i když trochu spojená Audi se Saabem)
Akorát když koukám na tu kapotu... není to škoda, že tam bude chybět opět motor? Místa tam je evidentně dost ;-)