Česká republika loni i přes pětinový meziroční růst prodejů zaostávala v počtu registrovaných nových osobních aut na obyvatele. S 2196 prodanými vozy na 100.000 lidí jí patřilo až 17. místo v Evropě.
podla mna sa nie je za co hanbit... ide o moc pekne umiestnenie :yes:
my sme o hodne vzadu.... lebo ked si predstavim ze ma cesko dvakrat tolko obyvatelov ako slovensko ale aut sa tam preda rocne 3x tolko ako u nas ... tak ..... tak mame co dohanat
cesky trh nabera na sile... minulorocny rekordny rok a predaj vyse 200 000 aut za rok sa nedal nevsimnut.... to su velmi solidne cisla ... docela zavidim.... v dobrom ;-):yes:
inak najviac ma fascinuje snad australsky trh... patri tusim do top 15 najvacsich trhov sveta a hadam netreba moc zdoraznovat kolko ma ludoprazdna australia obyvatelov ( asi ako by mali dve ceska alebo 4 slovenska ... alebo asi tolko kolko ma rumunsko ) ... tam to bude riadna pecka v prepocte na obyvatela .. to uz ide mimo mojho chapania kto tam tolko tych aut kupuje a na co ;-) .. je to uz uplne iny svet
Neboj,my budeme už brzo za vámi.My teď totiž za jásotu pitomců míříme na Balkán,odkud váš bývalý občan Andrej Bureš čerpá inspiraci.Vy jste si mečiarovským hnojem už prošli,naše strastiplná cesta burešovským hnojem teprve začala. ;-\
Já nějak fakt nevím, kde ta spousta nových aut jezdí. Co je vidět jsou nové octávie, ale jinak od každého nového typu tak 1-2 kousky. Spíš mi to připadá, že se lidé (ti co na to mají) už nějak aut nabažili. I to jediné Bentley co v městečku jezdí bude už tak 5-6 let staré. Trochu to zachraňuje jedna nová i8 ...
H/K Spíš by se mělo zveřejňovat, kolik z těchto aut si koupily soukromé osoby. V Česku z celkového počtu prodaných aut je to jen cca 25%. Teprve toto číslo by naznačilo jak "na tom" doopravdy občané ČR v porovnání z jinými zeměmi jsou. :-!
Jo, a Australie je úplně jiný svět. Na to můžeš vsadit svoje poslední juro.... ;-)
Spoustu aut si ale koupí OSVČ a i ti budou vedeni jako nesoukromý prodej. A pak jsou tu naše milované reexporty, to je je vůbec statistika k pohledání.
;-) Onen poměr je dle jiných zdrojů 80 ku 20% ve prospěch "firemních" nákupů ... A ano, bylo by nepochybně objektivnější a přehlednější počet nově, prodaných vozů podrobněji rozčlenit . Jinak ten poměr má jistou vypovídací hodnotu ... ;-)
Ono to není tak jednoduché. Například v Německu má celkem dost lidí firemní auta k soukromému užívání. Dělá se to i v ČR. Stejně tak živnostníci využívají pracovní auta soukromě. V takové situaci není další auto taková nutnost (záleží, co máš jako pracovní).
Neviem ako v CR ale v UK sa na firmu oplati kupit len Eco auto nej nezmysel ako Prius atd. tam samozrejme nie je danove zatazenie neplati sa road tax ak jazda do central London nie je C charge za emisie to je kazdy prejazd v urcitych casoch Ł10 . Pokial kupujem bezne auta neoplati sa to prehnat cez firemny ucet davam to cez osobny ucet a jedine co mozem claim back su odjazdene mile ovsem nie vsetky. Proste system o nicom a zvyhodnenie o nicom. ..Asi tak. ...
Pokud vím, v ČR je celkem jedno, jestli ti firma poskytne Prius, nebo 911 (dražší auto tě bude stát víc na dani, ale nehraje tam roli spotřeba nebo pohon). Pro živnostníka pak mohl být zajímavý paušál.
Pokud si uvědomíme, že drtivá většina v ČR prodaných aut je psaná na firmy či OSVČ a že značná čast ve statistikách vykazovaného počtu se reexportuje na Západ, je krásně vidět, jak zolufale nízkou kupní sílu má drtivá většina českých zaměstnanců.... :-(8-s:no:
Tak, a to jsou všichni ti, co kupují ojetiny.....a těch se prodalo v Česku vloni cca 150 000. Ale pozor! Až do letošního roku se v Česku prodávalo ročně víc ojetin, než nových vozů.