Krátká éra skupiny B v soutěžním mistrovství světa je dnes považována za to nejlepší, co mohlo krásný sport potkat. Dramaticky vyhlížející a pekelně rychlé siluety s přeplňovanými motory ale bohužel i zabíjely...
Taky to tak cítím. V 8o a 9o letech, kdy ještě jezdila plnotučná rally auta byla radost se dívat na to jak mistři volantu krotí tato monstra a projíždí mezi špalíry diváků. Ano, možná to bylo nebezpečné ale to k tomu (dle mě) patřilo. Dnešní vrcholový motorsport už mě moc nebaví. Je příliš sterilní. :no:
Jinak nevylučuju v budoucnu ještě minimálně jeden díl, tam by mohly být ty úspěšné zadokolky přeřazené ze skupiny 4 (třeba zrovna R5 Turbo), pak z hlavy Celica Twincam, Nissan 240 RS, RX-7 a tak dále, je toho hodně. Tady jsem vypíchl mistry a zajímavé prototypy a hodně dlouho jsem přemýšlel, co tam dát a co ne.
Aspoň někteří čtenáři mají pochopení a nenadávají mi do analfabetů, soudruhů, případně geografických neználků :-) Vždycky se mi to od rozpadu SSSR motalo, dám si příště pozor :-)
Myslím, že výkony šly někam mezi 500-600koní. Dnes snad jen v rallycrossu, kde je zrychlení u špičky kolem 2s na 100km/h. Říkalo se, že v 90-tých letech měly WRC neoficiálně mnohem víc než povolených 300HP, kdy platilo "není žalobce, není soudce".
Současný 1,6 pak bez problémů mohou s deregulací dosáhnout výkonů bestií skupiny B.
Re: Tohle je asi dobrej článek... ale kapitoly prostě nečtu
No musím se bohužel přidat. Ale zaráží mě jak ještě nedávno to tady vadilo mnoha uživatelům , kteří taky házeli celé texty do diskuze..... a ted si už jako všichni zvykli, nebo jak?
ten co jsem dal do odkazu...střeva z Lancie. Jelikož jsem to v mládí měl kousek do Polska,tak jsem byl z Polonezů vedle. I když to mělo střeva z Polskýho Fiatu,tak bylo znát,že karoserie byla šitá na západě
Zdravím, super článek.
Když už jste chtěl vypíchnout ty neznámé, mohl jste přihodit tu Mazdu...:)
Prosím, jeden dotaz - není to rýpání, fakt dotaz - myslel jsem, že ta Lada byla vyvinutá a postavená na Litvě. Vy píšete v Lotyšsku. Jste si jist?
Jen takový postřeh... Nedávno jsem sledoval se známými sjezd na Hahnenkammu. Pár lyžařů se tam rozsekalo a kamarádka říká :,, to by měli zrušit je to nebezpečné "
Ale proč? Každý ví do čeho jde a to nebezpečí dělá ten sport atraktivní. Je to prostě výzva. A každý kdo ten kopec sjede něco v sobě překonal. (včetně mě samo že pomaloučku :-) )
Fantastická doba, fantastický článek. Velký palec nahoru do redakce.
Podle mě druhá nejlepší éra v motorsportu. A to jsem netušil,že se chystala ještě brutálnější skupina "S". To jsem se dozvěděl až v tomto článku...
Kdo neznáte, pusťte si nějakej on-board z Group B na youtube. Zadejte i "Spectators", abyste pochopili, co se myslí pojmem neukázněný divák... >:D
Vlastně je to i tady ... sorry >:-[]
Nemáš mozek. Podle obrázku vidím, že máš pouze čip >:D >:D >:D
A opakuji: kamiony denně zabijí po světě víc lidí, než skupina B za celou svou existenci. To je nezvratné.
Tvé trapné urážky na tom nic nezmění. Již mne neobtěžuj, neb psí hlas do nebe nevolá a ty nikdy nepřekleneš tu intelektuální propast, která mezi námi zeje.
>:D >:D >:D >:D >:D
Nějaká data? Možná by jsis měl první zjistit důvody a % zavinění smrtelných nehod. Byl bys pak překvapený, že největší pako jsi ty... Ale tak beru, asi ti někdo šlápl na kuří oko, tak jses vyblil :-!
sterilní? >:D F1 je sterilní >:D jediný co je na WRC v současnosti sterilní je to že nikdo nedokáže soustavně porážet Ogiera :-! jen z letošního Monte Carla koluje na internetu spousta naprosto neskutečných videií - kde to borci jako Ogier, Meeke, JML, Mikelssen a dašlí drtí naprosto neskutečným způsobem - stačí nahodit yt a napsat si monte carlo 2016 flatout :-) souhlasím "Béčka" byly ještě někde jinde :yes: ale jen se mi nezdá označovat WRC za sterilní :-!
Tak ono to je jinak... Polonez jako sériový auto byla vlastně technika Fiatu 125p s kastlí která se navrhovala v Itálii snad pro Lancii a skončila v šuplíku..do tý doby,než se k ní dostali poláci (nevím jestli to je přesně...třeba mě někdo opraví)
A ten rallyovej Polonez byly vlastně střeva Lancie Stratos v původní siluetě Polonezu
No to je dost odvážný tvrzení, že jsou WRC rychlejší. Mám spíš dojem, že taková AUDI S1 s řidičem jako byl Mikola ,Rohrl nebo Alén by mezi WRC dominovala.
Hlupáčku. Až se probereš z deliria, podlož své tvrzení, nebo nějaká čísla. Do té doby jsi pro mě jen zkrachovalá existence, která v reálném světě musí držet hubu, tak tady vyřvává na netu. Na silnicích je mnoho nebezpečnějších jedinců, než kamiony (ikdyž ony samy o sobě jsou samozřejmě taky rizikem). :no:
Servus Brainless man :-!
A na to jsi přišel jak?
Béčka byla dynamičtější než F1... pak je někde DTM... a pak teprve WRC...
Tím nechci říct, že WRC jsou pomalá auta, to rozhodně ne. :-)
Jen, že B byly skutečně obludy.
Základním problémem při startu s takovou Lancií ( a nebychybně ne jen s ní..) bylo neztratit vědomí v důsledku odkrvení mozku... to už je fakt "za hranou" motoristického sportu.
Tým že to bolo tak pekelné a dokázalo to zabíjať,to bolo tak atraktívne a dych berúce.Samozrejme ľudský život je prednejší ako zábava,takže je asi správne,že to skončilo.
vykon jim chybi ale nic te nemeni na tom ze technika podvozku je takova ze vozy WRC dosahuji lepsich casu nez B
samozrejme by to chtelo popustit aspon na nejakych 500PS
Aha.
To video mi nejde otevřít.. takže jsem se z něj nic nedozvěděl. :-)
A tomu komentáři nerozumím: design byl italskej... a střeva taky - takže je to vlastně všechno "západní", ne?
Pokud tedy nechceme zpochybnit obecné porozumění, že Itálie patří k "západu". :-)