Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Když čtyři kola nestačí aneb šestikolová exotika

Běžný osobní automobil si sice plně vystačí se čtyřmi koly, ale čas od času se objeví vozy, jejichž tvůrci jim z nejrůznějších důvodů nadělili o dvě kola navíc.
Zpět na článek
15. 2. 2016 09:10
15. 2. 2016 09:32
15. 2. 2016 09:59
15. 2. 2016 10:39
15. 2. 2016 10:37
15. 2. 2016 10:25
15. 2. 2016 17:27
15. 2. 2016 11:43
15. 2. 2016 11:45
16. 2. 2016 02:39
16. 2. 2016 07:48
16. 2. 2016 09:20
15. 2. 2016 08:34
5 diferenciálů
U Mercedes-Benz G 63 by mě docela zajímalo, jak je těch pět diferáků navzájem pospojovaných
Rozbalit vlákno
1
16. 2. 2016 02:18
Re: 5 diferenciálů
Má tři nápravové a dva mezinápravové (mezi první a druhou a druhou a třetí). Zajímavé je řešení toho prostředního nápravového a zadního mezinápravového, ale už si jsem úplně jistý, jak je to udělané (měly by být v jednom balení). Zbylé tři jsou standardní (jen poměr na předním mezinápravovém je pochopitelně trochu atypický, dělí zhruba 30:70). Uzavírání je ve třech stupních (mezinápravové, zadní nápravové, přední nápravový).
Ešte jeden
najlepsia je Tatra 148
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Ja Prvni 123
15. 2. 2016 11:50
Re: Ešte jeden
Ne-ne... tohle bylo lepší!

[odkaz]

Měl jsem ji doma roky, modrou... co ta nadělala práce!

A nejlepší bylo, že když jsem potřeboval vyjíždět ze skládky po takovým ostrým svahu a nedělalo mi to dobře... tak jsem ji dal redukovanou jedničku a ruční plyn... a nahoře si na ni počkal.

>:D
Avatar - speedfred
15. 2. 2016 18:51
Re: Ešte jeden
ty si mal autonomne auto už dávno. Predbehol si dobu. :yes:
Avatar - Ja Prvni 123
15. 2. 2016 20:02
Re: Ešte jeden
>:D

To mě ani nenapadlo... neměl bych zkusit vysoudit nějaký poplatky?

;-)
Avatar - speedfred
16. 2. 2016 12:20
Re: Ešte jeden
no jasné,niečo zober od gúúglu, niečo od tesly a mňa môžeš potom pozvať na Ježka (pivo)
Avatar - Uživatel_5340709
15. 2. 2016 09:04
Kdo měl
Tyrell P34 doma slepený z ABC z papíru, ať klikne. :-)
Rozbalit vlákno
11
Avatar - Dinar
15. 2. 2016 09:10
Re: Kdo měl
Pamatuju se na to, jako by to bylo dneska, čučím se svým dědečkem na závod F1 na ORF a najednou tam jede formule se šesti koly, zjevení, a já dál vnímám jen to úžasné auto a "Patryk Depajé" je rázem mým hrdinou... sorry, Niki. >:D
Ábíčko pro mně bylo nedostupné, ale obrázky modrého Tyrrellu se šesti koly jsem pokryl nejednu čtvrtku papíru. ;-)
Avatar - Uživatel_5340709
15. 2. 2016 09:27
Re: Kdo měl
Jo, jo, popisuješ to přesně. Každá fotka této F1 byla magická. Model ještě někde doma u rodičů na půdě i najdu, pokud ně něj máti za ty léta něco nepoložila. :-)
Nejlepší byly ty nekonečné diskuse se spolužáky, k čem vlastně ty 4 přední kola jsou.
Avatar - Dinar
15. 2. 2016 09:32
Re: Kdo měl
A jak tak čtu v článku, v podstatě dodnes nikdo moc nepochopil, k čemu ty dva páry předních kol měly být dobré... :-) Ale vypadalo to skvěle, taková lokomotiva F1. ;-)
Avatar - Uživatel_5340709
15. 2. 2016 09:46
Re: Kdo měl
V článku píšou že měli pořád potíže s brzdama, přitom když jsem pohledal technické nákresy, tam měli k dispozici 6 brzdových kotoučů /v každém kole/, a ne jak jsem mylně předpokládal, že jeden přední pár se jen veze.
Avatar - Dinar
15. 2. 2016 09:59
Re: Kdo měl
Jo brzdy, nebo i geometrie musela být problém, závodní auto, v těch rychlostech už řízení vibruje samo o sobě a tady se musela sladit čtyři kola, docela vořech, řekl bych. Taková cimrmanovská slepá ulička, ale bylo to zjevení a pro mně jeden z impulzů zájmu o F1 a motorsport vůbec. ;-)
15. 2. 2016 10:39
Re: Kdo měl
Také pro mě byla tehdy šestikolka Tyrell zjevení a fandil jsem jí.

Nezvyklá, novátorská až revoluční technika byla docela konkurence schopná. Výhody a nevýhody popsané v článku (a doplnil ryccardo v 10:37) doplním ještě o nevýhodu vyšší hmotnosti tohoto řešení.

Možná při současných materiálových možnostech, pokročilejších technologiích a propracovanějších aerodynamických řešení by tato koncepce mohla mít šanci i dnes. Kdyby to ovšem současné řády umožňovaly.
15. 2. 2016 10:37
Re: Kdo měl
No krom zlepšení aerodynamiky myslím Tyrell taky počítal s lepším gripem na přední nápravě, což mělo mít za výsledek ovladatelnější auto v zatáčce. Byla to krásná doba plná zajímavých technických řešení. ;-)
15. 2. 2016 10:25
Re: Kdo měl
Jojo, stonožka Tyrrell :-)
15. 2. 2016 17:27
Re: Kdo měl
na obr. 56 je Depailler společně s Kenem Tyrellem.
15. 2. 2016 11:43
Re: Kdo měl
Kliknul jsem ti na minus >:D
Avatar - Uživatel_5340709
15. 2. 2016 12:01
Re: Kdo měl
Šak tam nepíšu jestli plus nebo mínus.
Dělejte si přátelé především radost. ;-)
15. 2. 2016 11:45
Transaxle
"O pohon se stará motor 4,2 V8 od Audi, uložený uprostřed před zadní poháněnou nápravou s koly obutými do pneumatik o rozměrech 345/25 R20, zatímco čtveřice předních kol má pneumatiky s rozměry 205/45 R15. Převodovka je šestistupňová manuální a je umístěna podle koncepce transaxle u zadní nápravy."

Pokud je motor pred zadni napravou, tak prevodovka na nej asi bude navazoval a z ni pak pujdou ke kolum uz rovnou poloosy...tohle asi nebude transaxle, nebo jsem to nejak spatne pochopil..?
Rozbalit vlákno
3
16. 2. 2016 02:39
Re: Transaxle
Transaxle kombinuje převodovku a nápravový diferenciál. Vypichuje se to spíš u FR, protože je to celkem atypické řešení (a typicky posouvá těžiště dozadu) a převodovka stejně tak může být vpředu. Ve chvíli, kdy máš vše na jedné straně auta, se integrace nabízí. Ta tvá převodovka, z které jdou rovnou poloosy (musí se tam schovávat diferenciál), je transaxle; vůbec nezáleží, kde je motor.
16. 2. 2016 07:48
Re: Transaxle
Takze i kdyz je prevodovka namontovana primo k motoru, tak je to transaxle? Tedy transaxle je oznaceni typu prevodovky s diferencialem a ne zpusobu ulozeni motoru vuci prevodovce v aute?
Takto: [odkaz]
16. 2. 2016 09:20
Re: Transaxle
Pokud vím, tak ano. To trans- v názvu by mělo být od transmission. Striktně vzato by to neměla být převodovka typu transaxle, ale prostě transaxle - ani převodovka, ani nápravový diferenciál, ale kombinace obojího.
Avatar - Ja Prvni 123
15. 2. 2016 12:10
A víte, že i Škodovka dělala šestikolku?
Od typu 706...

:-)
Rozbalit vlákno
0