Re: POČET RAKAPRÁŠÍCÍCH SPALOVACÍCH POPELNIC na českých siln
Ano soudruzi si totiž ty staré diesely kupují ze svých 100tis měsíčně dobrovolně a úplně zbytečně, když všude jezdí každých 10minut autobus nebo vlak a zadarmo >:D >:D
Re: POČET RAKAPRÁŠÍCÍCH SPALOVACÍCH POPELNIC na českých siln
Ale já se přece nenavážím do toho, že má někdo málo pěnez.
Ale když už nemám na nový auto, tak musím kupovat dýzlovou mr*ku?
To nejde koupit starý benzín?
Re: POČET RAKAPRÁŠÍCÍCH SPALOVACÍCH POPELNIC na českých siln
Ted nejspíše ano, ale ta statistika je ovlivněná nedávnou dobou kdy stál 1l benzínu skoro 40kč a nikdo nemění auto každý měsíc... Navíc u starých aut je problém, že funkční benzíny jsou v rezavějícíh autech takže nezbývá než koukat po něčem co nerezne a tam je většinou lepší nafta. Lidi fakt nemůžou za to, že výrobce neumí bud udělat karoserii a nebo benzín aby nežral 2x tolik co nafta od stejného výrobce
Re: POČET RAKAPRÁŠÍCÍCH SPALOVACÍCH POPELNIC na českých siln
Za to ale může převážně stát potažmo EU, když benzín je uměle "znevýhodňován" oproti naftě, ale to by bylo moc jednoduché a přišli by o výpalné z benzínu a navíc těch chudinků ekologů, kteří by najednou neměli co na práci, kam by pak šly všechny ty granty a příspěvky na "výzkumy" jak být více eko.
Re: POČET RAKAPRÁŠÍCÍCH SPALOVACÍCH POPELNIC na českých siln
Ne tak docela. Protože bazary jsou zásobené mr*kami, které se sem dotáhnou převážně z DE, A, IT, NL, DK...a protože tam se kupují jako nové většinou diesely, tak i náš bazarový svět je zásobován diesely.
Takže ano, koupit starý benzin není vždy úplně jednodnuché. Octavie, Golfy, Focusy, Passaty, Mondea, ... prostě to co se v bazaru prodává nejčastěji, je většinou právě v dieselu a pokud chceš benzin, tak máš hodně omezený výběr.
A než benzinovou je*ku v KO stavu, tak je byť nafta ve slušným stavu podle mě lepší volbou :-!
Tohle je vždy smutné srovnání, obnova vozového parku u nás vs. vyspělé státy EU... Zkrátka fungujeme jako eurovrakoviště.
Stáří však nevidím jako to stěžejní. Kdyby se například neprodalo ani jedno auto, tak vozový park za rok logicky zestárne (nečekané) o rok a nutně to neznamená katastrofu. Auto, co loni jezdilo, po dalším roce neznamená žádnou ekologickou katastrofu...
Zásadní je, aby z provozu zmizely auta v mizerným technickým stavu a je jedno, jestli je staré 5 nebo 15 let. Český vozový park nemá nejhrůznější problém v průměrném věku, ale problém českého vozového parku je STK.
Kdyby fungovalo STK, nepodaří se sem přihlásit vraky ze západu, auta s vykuchaným DPF automaticky jdou k šípu stejně jako nepovolené úpravy, korozivní úpravy a další.
STK, řešme STK :-!
Tak proč tomu asi je, i kdyby člověk chtěl tak na nový auto jen tak nemá, nebo má ale kdo se chce zadlužit kvůli blbýmu autu, když už je zadluženej minimálně kvůli baráku na půl života >:D
Pokud chcou něco dělat s životním prostředím a omlazením vozovýho parku, což bych taky osobně rád viděl, tak by měli hledat problém v tomhle, proč si lidi ty nový auta nemůžou dovolit ... A radši si koupí nějakej ojetej vrak.
My máme v rodině dvě ojetiny Fabii a Golfa a nevidím na tom nic špatnýho. dohromady jsou levnější jak jedno nové, spotřebu maj slušnou a opravy skoro neni třeba...
Tak nevím, ale když tak koukám po kamrádech, co mají za auta, tak si připadám tak trochu divně.
Jeden má A6 TDi, druhý A4 TDi, další Passat TDi, Octavie asi 5 kusů, z toho pozor, jedna 2.0i, ale z roku 2000, jako ostatně skoro všechny ostatní. Další skoro 20 let starou sedmičku, atd atd.
Proč si mladý člověk mezi 20-25 lety nemůže koupit něco menšího a zároveň novějšího, jako třeba v Anglii? Že by ten Yaris byl tak špatný? Ostatní menší auta od Corsy po Yarise nebyly auta?
Možná by to chtělo začít uvažovat, co bude do budoucna nákladnější na údžbu, nějaká A6ka nebo Fabie 1.4? A tímto začíná osobní finanční destrukce. Tím, že človíček dává výplatu za výplatou buď do chlastu na diskotéce, nebo do nějaké staré plečky... ;-\
PS: Porsche si může koupit skoro každý, ale né každý ho umí uživit...
Jel jsem no. A že by mě 15 let staré smradlavé auto nadchlo, to se říct nedá.
Nebo si myslíš, že za 100.000,- koupíš nějakou garážovanou luxusní leštěnku?
Bezpochyby je pohodlnější, ale k čemu vlastně, když ten dotyčný stěží najede 8k km ročně? A to stejně většinu po městě, nebo v nejbližším okolí...
Na stranu druhou znám dost lidí, kteří si mohou koupit Sko, ale jezdí v Superbu jen proto, aby nebyli vidět a taky, že nechtějí být před zaměstnanci jako papaláši. Raději ty peníze investují.
Na ježdění po městě by asi fakt stačilo něco menšího, ale ted jsem namátkou koukl na sauto a za 100k muže být 8let starý Yaris nebo stejně stará C5. Musíš uznat, že v tomhle případě už bude lepší vzít tu C5 pokud člověk nejezdí akorát 500m do obchodu a zpátky ;-)
Tak já bych si taky raději koupil něco levnějšího než Sko a zbytek peněz použil na něco jiného a kdybych jich měl fakt hodně tak by se našlo něco lepšího pokud by mi nevadilo, že toho Aston Martina bude každý očumovat >:D
Jen dost zapomínáš na to, že kupní cena ojetiny často není tou největší investicí, ale pouhým začátkem...
Takže Za cenu Yarise sice možná pořídíš C5, jenže za cenu rozvodů a olejové náplně do C5 uděláš generálku celýho Yarise a za cenu zimních pneu na C5 pořídíš na toho Yarise zimní i letní sadu zároveň ;-)
A proto ty velký starý auta nikdo nechce, protože pravděpodobnost nečekaného velkého výdaje je značně vyšší. Nehledě na to, že Yaris bude mít sotva centrál, zatímco C5 od hydropneu přes komplet elektriku či xenony až po automatickou klimu a stěrače... Takže na té C5 se ti toho může vys*at nesopčetně víc a každá takováhle blbost něco stojí spravit a značně omezuje..
Problem oproti Britanii je hlavne v povinnom ruceni. Tam by si za poistku dal minimalne tolko za kolko si to stare velke auto kupil. Pripadne by ti to auto nikto ani nepoistil. Nehovoriac o servisovatelnosti TDI pomaly v kazdej garazi,kope nahr.dielov z kradnutych aut atd.