Časopis AutoDesign&Styling vyhlašuje výsledky dalšího ročníku ankety AutoDesign Awards. Nejlepší design roku 2008 v kategoriích sériově vyráběných automobilů a koncepčních vozů volila odborná porota.
Jeden můj kámoš tvrdí, že kvalitní design auta se projeví, když má auto bílou barvu, šedý vnitřek a je na základních kolech s plastovými kryty kol - asi i tady to platí. Ona i ta nešťastná Fábie v metalíze s bílou střechou a na lektronech vypadá jinak než ta bílá krabice....na 13 placových kolech.
Nie som si týmto istý, či je to meradlom "kvality" dizajnu. Každopádne všetko (nie iba autá) vyzerá dobre alebo horšie v závislosti na použitých materiáloch, farbách, povrchovej úprave. Vieš si vybaviť Porsche v sračkovej zelenej s červenými poťahmi, na plecháčoch s lacnými plastovými krytmi? Jasne, je to pritiahnuté za vlasy, ale podstata je jasná. ;-)
Naprosto nerozumím jak tokové auto jako Alfa Mito může vyhrát design roku.... 8-s:no: naprostá slátanina všech možných tvarů který nedávají dohromady vyvážené proporce...brrrr...to rozhodovala porota, kde bylo složení 9žen z 10 porotců.. :'-(
je to "český" design roku, takže bych se tím moc nerozrušoval, mě by spíš zneklidnilo, kdyby tahle parta ocenila novou Hondu Accord anebo nového Forestera...
...ten vyvolává věčnou polemiku. Ale myslím, že se většina lidí na světě shodne a zvolí na první místo krásné, malé Mito a na místo druhé podmanivou, elegantní a místy nápaditou Lagunu kupátko...zkrátka je vidět, kdo je nejlepší. Ať si říká kdo chce, co chce ;-)
Docela by mně zajímalo jak se stanovuje "měřítko" designu, protože si myslím, že design je vysoce subjektivní záležitost, každému se přece líbí něco jiného. Takže vyhlašovat nějakou cenu za design mi přijde trochu ujeté(pomíjím to že si nějaké samozvaná parta vyhlašuje co je nej v tomto oboru).
Už jsem to tady někde psal, ale i design má svoje měřítka. Jde o poměr hmoty, délky převisů, křivky vedoucí od někud někam (tzn. harmonie tvarů), případně přínos inovačních prvků a tak by se dalo pokračovat. Takže i design lze posuzovat objektivně. Druhá věc pak teprve je to subjektivní: "jestli se to lidem líbí nebo ne". A vcelku s porotou souhlasím, asi bych dal C5 před Scirocco, ale to už jsme v té mé soukromé subjektivní části. A hadrák od BMW - naprostá pecka, nikdo si letos netroufnul na větší úlet.