Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Audi quattro ultra: Vylepšená ingolstadtská čtyřkolka

Audi představuje novou verzi svého pohonu všech kol. Trošku překvapivě je to méně "quattro", než doposud. Teď se hledí na ekonomiku provozu.
Zpět na článek
Avatar - AUDIRS6
21. 2. 2016 17:54
Re: Nadpis článku
Sice nepoznam presny vyraz slova "vylešpený" ale pokial je to synonymum od "ošizený", tak bohuzial musim suhlasit. :-!
Poviem takto:
BMW si v boji proti emisiam siahlo po 3 valce a narvalo ich uz aj do strednej triedy, pricom sa chysta aj do vyssej strednej. Ich "stála" 4-kolka nieje az taka stala, nakolko pri roznych situaciach (dokonca uz od nejakej rychlosti fixne ! ) sa x-drive odpaja.
No a to sa potom pisu do technickych udajov tie hausnumera ( 4,8 litra pre 730d x-drive )... :-!
Takze "nasi" urobili opacny x-drive, akurat ze ho este "vylepsili" o odpajanie kardanu - samozrejme az takyto detail sa v clanku nedocitate, takisto ani to, ze vraj celkova uspora pri porovnatelnom motore s Torsenom, ma byt 0,3 litra / 100 km, co su tiez nejake tie gramy CO2.
Fakt, pardon "Fokt", ze Audi sa chysta tento system casom rozsirit medzi standardne modely, je ale klasicka Foktovina, takze toho by som sa hned tak nebal. Teda podla toho, co si chceme predstavit pod slovom "casom"... :-!
Takze ako ku tejto ( 4, 5...? dni starej ) sprave pristupovat ? Asi takto:
Pre krajiny, kde kazdy gram CO2 znamena od toho zavislu vysku nejakej dane suvisiacu s vlastnictvom auta, je to dobra sprava. Zakaznik ma k dispozicii pohon, ktory mu predsalen proti FWD dokaze pomoct vo väcsine situacii podobne, ako system s Torsenom a pritom "vraj" este usetri na PHM... :-!
Co to znamena pre nas ? NIČ !
Pokial sa u nas nebude legislativa uberat podobnym smerom, je to pre nasho zakaznika len "ošizené" riesenie, ktore bude sice fungovat, ale tu pravu zabavu, aku umoznuje quattro s Torsenom alebo Kronenradom by som tam necakal.
Dovody su jasne, o systemoch pohonu 4x4 sa popisali uz riadne stohy virtualneho weboveho papiera, takze to neidem opakovat.
Akurat ze Audi-hateri sa maju novy dovod vyskierat. :-! aj ked nepravom - BMW bolo "rychlejsie" >:-[]
21. 2. 2016 18:46
Re: PR ultra blbost
... elektronika prý reaguje v řádu milisekund...

Elektronika možná v řádu milisekund vydá pokyn k připojení, načež se musí:
- začít spínat přední spojka aby se roztočil kardan se zadním stálým převodem
- protože ty díly mají setrvačnost, roztáčení by nemělo probíhat moc rychle jinak to vyvolá pěkný ráz
- po roztočení a synchronizaci otáček se musí připojit zadní zubová spojka
- a teprve pak může systém začít přenášet síly dozadu

Takže jsem na ty jejich milisekundy zvědavý ..
Avatar - AUDIRS6
21. 2. 2016 18:48
Re: Meine Name ist Walter Röhrl
slovickarsky chytraku, to je preklep >:-[] :no:
Avatar - AUDIRS6
21. 2. 2016 17:58
Re: Meine Name ist Walter Röhrl
a doterajsie quattra od S1-RS3/RSQ3 bolo co ? :-!
bude na vyber quattro Torsen / Kronnenrad a quattro - ultra ( ala x-drive/hladex >:-[] )
Avatar - Googlit
21. 2. 2016 22:29
Re: Meine Name ist Walter Röhrl
Slovo vylešpený se tu objevilo jako překlep v názvu článku a z kontextu téhle diskuze to jde odvodit. Takže smůla, opět si za troubu.
Avatar - Ham.
21. 2. 2016 19:17
Re: Nadpis článku
Já čtu na webu Audi, že s aktivním zadním diferenciálem kompatibilní není, není ani kompatibilní s HDM (pouze dvojspojky) a je omezen max. kroutící moment motorů na 500 Nm a je určen pro modely s označením ultra.
Avatar - rohYpnol
21. 2. 2016 17:36
PR ultra blbost
"Systém také bude vědět přibližně s půlse***vým předstihem, že dojde k prokluzu předních kol."

Blbost. Nikdy to nemůže vědět. Jestli u Audi technici dokáží předvídat věci než se stanou, tak se asi trochu moc nechali unést filmem Minority report >:-[] :-!

Můžou to pouze s určitou pravděpodobností předpovědět a ta předpověď jim může a nemusí vyjít. Z čehož jasně vyplývá, že za nestandardních podmínek se systém bude chovat... nestandardně :-!
21. 2. 2016 23:00
Re: Ale nemáme se prý bát,
Rasto je super testovac aut,ale vyrasta mu "tvrda" konkurencia v testovani a v driftovani super cars >:D >:D >:D [odkaz]
Avatar - white label
21. 2. 2016 19:42
Re: Nadpis článku
Hmm, takže opět klasická Foktovina..., hlavně, že bude košatá diskuse a čím víc nesmyslů v článku, tím košatější bude... 8-s
Avatar - white label
21. 2. 2016 17:18
Re: Nadpis článku
Nová (unijní) doba..., v principu by to zřejmě mělo fungovat jako "opačný" X-drive.
Ještě, že: "Systém bude kompatibilní i s aktivním zadním diferenciálem a stále bude fungovat i proměnná distribuce točáku mezi oběma nápravami."
21. 2. 2016 18:39
Re: Meine Name ist Walter Röhrl
Koukam ze ty nepoznas "vylešpený", ale asi poznas "hladex". Co to je??? To je nejaka novinka chytraku od koncernu???
Avatar - Ham.
22. 2. 2016 09:12
Re: Nadpis článku
Slabší i silnější mají S tronic, jenom nejsilnější má Tiptronic. U A6 se modely ultra dělají se třemi motory, 2.0 TDI 110 a 140 kW a 1.8 TSI 140 kW, u A4 také se třemi 2.0 TDI 110 a 140 kW a 2.0 TSI 140 kW. Jestli to budou nějak rozšiřovat nevím, ale z logiky věci si myslím, že vždy to budou ty motory, které mají šanci na nejnižší spotřebu (tu normovanou, nikoliv praktickou, takže šestiválce asi moc "šancí" nemají), kterou se snaží srazit ještě dodatečnými opatřeními jako jsou ekogumy, vylepšená aerodynamika, delší převody a nyní ještě "ekoquattro".
Avatar - AUDIRS6
22. 2. 2016 08:57
Re: Nadpis článku
V momente ako mu nalepia stitok "ultra" tak ano - je to presne ten pripad - 7°DSG... ;-\
(PS: Co buntosis tak za rana ? Clovek si koli tebe ani normalne pospat nemoze... >:-[] )
Avatar - Dinar
22. 2. 2016 08:15
Re: Meine Name ist Walter Röhrl
Ano, ale z řidičského hlediska je naprosto zásadní rozdíl v tom, která náprava se připojuje, bmw je primárně zadokolka.
Ale taky jsem se mrknul na web audi, a je to jak píše výše Ham, varianta quattra pro modely ultra, FoKing jen předvádí svou klasickou novinářskou mizérii.
Avatar - speedfred
22. 2. 2016 07:32
Re: Ale nemáme se prý bát,
Parádny odkaz. Podarené babenky. :yes:
21. 2. 2016 23:47
Re: Ale nemáme se prý bát,
Nemam moc pocit,ze Top Gear a jeho posledne serie boli o autach..skor to uz bola len show,ale zato zabavna show.Evansa (musela ho Nurbu girl poriadne povozit) vobec nemusim,ale to zoskupenie co ma okolo seba vyzera nato,ze sa viacej budu venovat autam ako robit zabavnu show pre ludi,ktoru ocakavam skor od novych serii tria britskych auto "dochodcov" ;-)
Avatar - AUDIRS6
21. 2. 2016 23:25
Re: Ale nemáme se prý bát,
muuuuuuj ty duuuuuuchod !!!! >:D >:D >:D >:D :yes:
Tie typicke blavacke tliachy podobnych babeniek - to joooo, to mam raaaad >:-[] :yes:
Tiez dobre zostrihane, efektne zabery...atd.

A ti blbi briti sa len hadaju za kadejake topgeary a pod. a my tu uz teraz mame 2 skupiny ludi, ktori maju auta asi naozaj radi a robia si svoju robotu tiez na vysokej profesionalnej urovni !
Dat ich dokopy, tak Jerremy a spol. a aj ten druhy ( ten co grcal z R8 >:-[] - Evans ? ) by mali veeelmi zaujimavu konkurenciu spod Tatier ! ;-)
21. 2. 2016 19:53
Re: Ale nemáme se prý bát,
Jasně, typický příklad jak je quattro neschopné je třeba tady

[odkaz]
Avatar - Googlit
21. 2. 2016 19:16
Re: PR ultra blbost
I přesto že jsem totální odpůrce těchhle elektronických pseudo čtyřkolek tak při kvalitě článku bych se nedivil kdyby to vlastně bylo trvale sepnuté a jenom v hodně specifických situacích by se to chvílemi odpojovalo.
21. 2. 2016 18:48
Re: Nadpis článku
Přesně tak. O vylepšenosti nemůže být ani řeč, tohle je ještě větší krok zpátky než nasazení Haldexu
Avatar - AUDIRS6
21. 2. 2016 19:59
Re: Ale nemáme se prý bát,
Presne som vedel, ze postnes hento video >:D :yes:
Dnes som pozeral kusok vasej diskusie na inom serveri a tiez ste ho tam zavesili ;-)
Lenze hentemu "pripadu" si akurat zamaval cervenym satkom pred rohami ! >:D
Avatar - white label
21. 2. 2016 18:12
Re: PR ultra blbost
Mělo tam být:... systém také bude (podle dostupných info) předpokládat (nikoli vědět)...
Avatar - Ham.
21. 2. 2016 20:02
Re: Nadpis článku
U někoho, kdo se v redakci specializuje na tankové podvozky (viz článek vedle) a plete si Boxster 718 s Golfem je to jenom taková roztomilá drobnost. :-)
Avatar - white label
21. 2. 2016 17:47
Re: Meine Name ist Walter Röhrl
x-Drive (a nejen on, např. i Subaru s automatem) funguje na obdobném principu a jaký má úspěch na trhu...
21. 2. 2016 19:49
Ale nemáme se prý bát,
že by audiny příšly o něco ze svých schopností. no tak jak taky muze prijit o neco co nikdy nemely.
22. 2. 2016 13:36
Re: Nadpis článku
To je něco jako točeňák?
22. 2. 2016 12:01
Re: Nadpis článku
Těžko říct. Slabší 3,0 TDI se jako ultra nabízí (v A7, v A8 je to ten silnější, slabší se tam ani nedává) a zatím máš na výběr. U A7 buď ultra předokolku, nebo quattro bez ultra. U A8 je to quattro s ultra a quattro bez ultra.
Avatar - AUDIRS6
22. 2. 2016 09:33
Re: Nadpis článku
ved som sa cudoval ;-)
lebo fOE sa evidentne pytal na aktualne novu A4, kedze toto ultra-quattro sa zatial tyka jej. ;-)
Avatar - Ham.
22. 2. 2016 09:32
Re: Nadpis článku
Myslel jsem, že mluvíš o A6, tak to pardón, u A4 máš pravdu.
Avatar - Ham.
22. 2. 2016 09:27
Re: Nadpis článku
Tak to jsem nezaregistroval.
Koukám na německé stránky a pořád tam visí 3.0 TDI 200kW 7 gang S Tronic jak v ceníku, tak v katalogu.
Avatar - AUDIRS6
22. 2. 2016 09:23
Re: Nadpis článku
"Slabší i silnější mají S tronic"... - ako V6 TDi ? - OMYL ! So silnejsou V6 TDi ( 200 kW ) uz paruju v A4 8° ZF 8HP HDM ;-) :yes:
Tymto si u nejedneho eventualneho zaujemcu splhli.
V rade A6 je ale pravda co pises. ;-)
V case ked vybehla nova Q7, tak sa tiez hovorilo o verzii "ultra" pre motor V6 TDi 160 kW. Tak neviem, ci sa nedockame "eko-quattra" aj v nej... 8-s ( ak do nej teda daju S-Tronic miesto Tiptronicu )
22. 2. 2016 08:27
Re: Meine Name ist Walter Röhrl
Downsizing taky původně začal jako varianta a jak to dnes vypadá ...
Avatar - fOE
22. 2. 2016 07:43
Re: Nadpis článku
S cim se paruje slabsi V6 tdi? Neob*ere to i on?
21. 2. 2016 19:45
Re: PR ultra blbost
A tohle je taky pravda. Jenže i kdyby to nechali v praxi zapnuté furt, tak jsme stále jen na úrovni Haldexu.
Avatar - rohYpnol
21. 2. 2016 19:40
Re: PR ultra blbost
To záleží. Pro chvilkové odpojení by to určitě nikdo nevyvíjel, zatímco pro snížení CO2 o víc než 5g budou vyvíjet úplně cokoliv 8-s >:-[]
Avatar - Googlit
21. 2. 2016 19:32
Re: PR ultra blbost
Máš pravdu, to mi nedošlo :yes:
21. 2. 2016 19:23
Re: PR ultra blbost
Googlit: podle provedení to vypadá že opak je pravdou. Pro jen chvilkové odpojování by tak složitou konstrukci nevymýšleli
Avatar - AUDIRS6
22. 2. 2016 09:56
Re: Nadpis článku
Holt, to je dosledok diktatu z Bruselu. :-!
Nieco mi ale slabucko nasepkava, ze mozno budeme pri novej A6 pozitivne prekvapeni:
Right-sizing bere Audi v poslednej dobe dost vazne ( vid 140kW V6 TDi v A7 >:-[] ), takze by som sa necudoval, keby v buducej A6 bola naftova ponuka cca takato:
zaklad - nejake 2.0 TDi ultra a ultra quattro ( s "primeranym vykonom" )
a vsetko ostatne 3.0 TDi, kde by ale slabsia verzia bola tiez s moznostou quattro ultra.
No a S6 TDi s 4.0 TDi-ckom, ktory prijde v SQ7 >:-[] :yes:
S ostatnym suhlas - vid ja vcera 17:54 ;-)
Avatar - white label
21. 2. 2016 20:43
Re: Nadpis článku
Dyť já taky neříkám, že se "něco" stalo... ;-)
21. 2. 2016 20:30
Re: Nadpis článku
No jo, dyť jsem se přece omluvil.... :-)
21. 2. 2016 20:26
Re: PR ultra blbost
Ne ne možnosti tvojí stáje jsou mnohem větší. Konkurenta k R8 nemáme ;-\ Ale věřme v lepší zítřky :-) Já asi kočku neopustim... Na AM (nemám) :-)
Avatar - white label
21. 2. 2016 20:21
Re: Nadpis článku
Myslel jsem, že bude stačit, když to dám do uvozovek, což se stalo... ;-)
Autorovi se bohužel nedaří zdaleka poprvé...
21. 2. 2016 19:59
Re: Nadpis článku
Točák ? Odkud jsi ?

I ve slangu jsem slyšel za +/- 50 let jen a jen výraz krouťák, pokud máme na mysli stejnou veličinu.

Edit: Omlouvám se, teď jsem si přečetl článek a jedovatá poznámka patří spíš autorovi článku. Dnes se mu daří, točák, podvozek z tanku...
21. 2. 2016 19:57
Re: PR ultra blbost
Ano R8 je fajn. Já kopu za kočičí klan. :-)
Avatar - rohYpnol
21. 2. 2016 19:42
Re: PR ultra blbost
PR ti vysvětlí, že je to ta miliseeekuuundaaaa, která trvá jednu sekundu ;-)
21. 2. 2016 17:23
Re: Meine Name ist Walter Röhrl
člověk si bude moct vybrat mezi haldexem a quattro-haldexem. trapas.
Avatar - AUDIRS6
21. 2. 2016 20:05
Re: PR ultra blbost
Za tie macicky, ktore nam mohli konkurovat tymto ?

[odkaz]

;-) :yes:
Avatar - AUDIRS6
21. 2. 2016 19:28
Re: PR ultra blbost
Co ti na to poviem :-)
60:40 s Torsenom alebo Kronenradom zadok:predok je tiez zabava ( teda v spravnom modeli, so spravnou motorizaciou a plus Audi Sport-diferencialom vzadu ako bonusom).
To ale vy RWD-ckari moc pocut nechcete, ale to je vasa vec.
A ak by bolo malo, tak R8 ma v zaklade 85:15 zadok:predok a to si myslim, ze uz musi stacit aj inym labuznikom. ;-)
Za "ktoru stajnu" kopes ? Lebo MB ani BMW ani Jaguar, Lexus, atd. zase nema nic s motorom v strede - teda defakto supersport... ;-)
Avatar - Googlit
21. 2. 2016 18:33
Re: Nadpis článku
No ještě že jsou u článku obrázky. Ale aspoň jde vidět jak to na auto.cz funguje....
21. 2. 2016 19:23
Re: PR ultra blbost
Z toho plyne jediné..... Ten správný pohon je Rwd. A ten olympiáda nééémmmááá. Jnms ten kdo rád řídí a jízdu miluje , si něco takového nikdy do garáže nepořídí.
A teď mě ztrestej... Olypioniku :-)
Avatar - Googlit
21. 2. 2016 17:14
Re: Nadpis článku
Spousta milovníků olympiády bude z toho vylešpení vyplešených. >:D

EDIT: no tak už ten nadpis opravili i tak si ale myslím že těmi obrázky chtělo audi říct něco jiného než je obsahem článku :)
21. 2. 2016 17:22
Meine Name ist Walter Röhrl
a myslim, ze je to 3.14čovina...
aufvírzén kvatro :-!
Avatar - Hammunasakra
21. 2. 2016 16:59
Nadpis článku
To vypadá fakt spíš na vylešpený než vylepšený quattro :yes: >:D
21. 2. 2016 21:41
Re: Meine Name ist Walter Röhrl
O tak to jo a jeste prosim jestli muzes vysvetlit co je "vylešpený". Kdyz to vlastne nepoznas, tak jestli te muze zastoupit jiny chytrak na slovickareni, je jich tu hodne :no: :no: :no:
22. 2. 2016 13:06
Re: ZAVÁDĚJÍCÍ?!
Jen pro ultra. I když je samozřejmě otázkou, jestli časem všechny modely nebudou ultra. CO2 šílenství nekončí.
22. 2. 2016 12:28
Re: Nadpis článku
Jen bych dodal, že těch 0,3 byla úspora v rámci vývoje a testování v provozu, co si pamatuji. Ne v normovaném měření.
Avatar - !GAS!
22. 2. 2016 12:25
ZAVÁDĚJÍCÍ?!
Z článku není na první pohled patrné TO, zda tato technologie 4x4 bude aplikována u všech vozů, nebo zda pouze u modelů ULTRA.

Těch není mnoho a pokud se nepletu, v ČR se prodává jen okrajově v modelech A1, eventuálně A4 a A6,

Tudíž to by nám, NEekologicky smýšlejícím jedincům až tak nevadilo.

Může se k tomu prosím AUTO.CZ vyjádřit přesněji?!

Děkuji.
Avatar - Dinar
22. 2. 2016 12:13
Re: Meine Name ist Walter Röhrl
Faktem je, že informace tak, jak jsou podané autorem článku, jsou chybné a zavádějící, novinářský šlendrián. Co bude nebo nebude, s tím nijak nesouvisí.
Avatar - white label
22. 2. 2016 11:27
Re: Meine Name ist Walter Röhrl
To, jo, u BMW je to naopak, na rozdíl od toho příkladu Subaru s Lineartronicem.
22. 2. 2016 11:21
Re: Meine Name ist Walter Röhrl
White Label, haldex má i Aventador a naprosto ho respektuju! Protože se připojuje předek místo zadku, a to je ten zásadní rozdíl.
22. 2. 2016 22:34
Re: Meine Name ist Walter Röhrl
Jojo, o tom zadna, chce to jen uroven :yes:
Kazdy ale muze udelat chybu.
Avatar - AUDIRS6
22. 2. 2016 13:10
Re: ZAVÁDĚJÍCÍ?!
takze takto:

Redakcii asi komplet hrablo, moj prispevok, kde som ti chcel dat odkaz priamo na ofic. stranky vyrobcu a ich clanok, vyhodnocuje ako spam ! >:D
Tak sa to asi nedozvies... :-!

edit: skusim ta ponavigovat:
zadaj si audi media center bodka com >:D
a vpravo hore mas "Aktuelle Pressemappen"
a hned prvy clanok zo 17.2. je o tomto.
kliknes a daj dole download
tam sa docitas vsetko. ;-)
22. 2. 2016 12:34
Re: Meine Name ist Walter Röhrl
Do redakce se dá spíš trefovat, protože to jsou profesionálové. Živí se tím. Takže by to spíš po sobě měli číst a spíš by měli mít korektora. Ne že by se pak překlep nemohl dostat ven. A Haldex, na rozdíl od vylepšený, slovník automatické kontroly nemusí znát, takže bude protestovat, ať je to napsané dobře, nebo špatně. Byť by si ho člověk mohl do slovníku přidat, což je zase něco, co bys spíš mohl očekávat od profesionálního novináře z oboru.
Avatar - Ham.
22. 2. 2016 09:48
Re: Nadpis článku
Tak z toho co čtu na webu, bych řekl, že se to bude týkat i "ultra" modelů A6. Kdy, to je samozřejmě otázka, jestli se jim vyplatí ještě se stávající generací A6 něco dělat nebo až s novou generací. Ale tipuji, že čtyřválcové modely jak A4, tak A6 označené ultra toto ekoquattro dostanou. Myslím, že modely ultra jsou v normálních zemích tak jako tak neprodejné, protože třeba 2.0 TDI bez nálepky ultra je lepší než stejný model v provedení ultra (reálná spotřeba je stejná a s ultra dostaneš jenom neschopné gumy a převodovku zmršenou dlouhými převody). Tyto modely se dělají kvůli zemím, kde je šílenství kolem CO2 promítající se do daní, pojištění a dalších poplatků jako je třeba UK. Všude jinde je "ultra" synonymum pro nebrat a ekoquattro tomu jen nasazuje korunu.
22. 2. 2016 08:26
Re: Meine Name ist Walter Röhrl
Tak koukam, ze neni preklep jako preklep >:D Takovy chytraky mam nejradsi, druheho prudit a sami je pak psat >:-[] Co se takhle odbrzdit, troubo >:-[]